Konec tranzitu přes náměstí. Obchvat Vlachova Březí postaví Strabag za 135 milionů

Obchvat Vlachova Březí, tradiční rituální tanec s kladívky. Pramen: Jihočeský krajObchvat Vlachova Březí, tradiční rituální tanec s kladívky. Pramen: Jihočeský kraj

Přeložka silnice II/144 u Vlachova Březí patří k nejpotřebnějším obchvatům na jihu Čech.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Arnošt Dobrotivý

Majitel Strabagu Oleg Děripaska je druhý nejbohatší rusák, hned po Putlerovi.
Tak hlavně, že mají všichni plné huby sankcí, ale když nabídne nízkou cenu, najednou to nevadí.
Že pánové z ODS Bauere a Kubo, co vás zajímá jiného než prachy …

Potulný Wechtr

Oligarcha ve Strabagu prostřednictvím Kyperské schránky vlastní 27,8% podíl.
Že je to i tak chucpe, tak o tom žádná.

Jiří Kocurek

Je to sice nemilé, ale co s tím? Hodit přes palubu těch 72,2 akcií, které Děripaska nevlastní. A od jakého podílu akcí to řešit? Aby se nestalo, že si Děripaska koupí 1 akcii společnosti Airbus a …

David

Jo jasně, 1 akcie… skuteční vlastníci jsou lidi s 25% a více podílem. Drobní akcionáři žádné větší rozhodovací

rozinka

Tak jistě, ale dokud nebude Strabag na nějakém sankčním seznamu EU, tak mu těžko můžou zakázku nepřidělit, když nabídl nejnižší cenu. Jinak by tam za chvíli byla hospodářská kriminálka.

Jarek

Kaplice? Tábor? Zajímavé… 🙂

Antiactivist

Jde o mistni obchvaty financovane krajem. V pripade Kaplic jde o vychodni prelozku II/154, v Táboře jde o spojku Slapy – Tábor II/137.
A další viz google https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/cs.

Veny

Takhle podstřelená nabídková cena a v dnešní době… Pouze kroutím hlavou…

Ondřej 2

Kdo ví, kdy dávali nabídku a jestli třeba nemají ve smlouvě inflační doložku. Ale jinak máte pravdu, vzhledem k dnešním cenám balený.. 🙄

Olin

Jistě…, teď je to s tou inflací a drahotou hodně na houby, ale… Je to zase jen kilák v naprosto free extravilánu obce, bez zjevně problematických pasáží. Skoro se mi chce říct, že parta cikánů opírajíce se o lopaty + nějaká nezbytná technika by to mohla pokrýt 🙂 .

Karl vB.

V prosincovém článku zde byla uvedena předpokládaná cena 267 mil. Kč za 1,1 km nové silnice II. třídy s napojením na stávající silnice a přeložkami sítí.
V tomto článku klesla cena na pouhých 135 mil Kč, což je ca. 50% snížení – v době, kdy ceny materiálu a energií jdou prudce vzhůru
Může prosím nějaký fachman z oboru stavebních investic uvedené sumy posoudit a uvést, zda původní předpokládaná cena byla nadsazená, nebo reálná? Děkuji

Matouš

Vzhledem k tomu, že v JČ kraji vedou skrz náměstí/náves i řádově frekventovanější silnice první třídy (I/20 v Sedlici, například), je podtitulek dost přehnaný.

Nic proti obchvatům, naopak. Ale určitě bych netvrdil, že zrovna tenhle patří mezi nejpotřebnější.

Jiří Kocurek

Silnice I. třídy nespravuje kraj, ale ŘSD. Tudíž kraj nebude namísto toho stavět obchvat na I/20

Otto

Podtitulek rika, co je nejpotrebnejsi, ne kdo investuje, cili Matous ma do znacne miry pravdu