Konec tranzitu přes náměstí, kraj schválil tendr na obchvat Vlachova Březí

Vlachovo Březí. Pramen: Město Vlachovo BřezíVlachovo Březí. Pramen: Město Vlachovo Březí

Centrem dnes projíždí velké množství tranzitujících vozidel a problémem je i zúžený vjezd na náměstí.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
John334

Tohle je hlavní cesta z Prachatic do Prahy, nebo se spíš jezdí přes Bavorov?

zdydy

dokud tam nehodí vidle ekoteroristi

Facepalm

byl by div, kdby se v diskusi neobjevil nějaký pitomec s tímto výkřikem do tmy.

LKB

No ja tedy nejsem mistni, tak me kdyztak opravte – podle meho to je obchvat jak noha, cili to neni obchvat, ale tzv. prupich (tak tomu rikaji v Trebici u planu pro I/23) – protoze to nevede okolo mesta, ale cast silnice druhe tridy zustava stale ve meste… Cili to neni zcela efektivni reseni. Sice lepsi nez nic (jezdit pres hlavni namesti je zle), ale za ty penize mi to prijde neadekvatni.

Olin

Je někdo zde na fóru z kraje v Budějkách, nebo má jiný „kanál“ na informace o projektech dopravní infrastruktury v JčK? Protože bych potřeboval (spíše chtěl, neb na obyvatelstvo se i dá zvysoka sr..t), co jako bude na této legraci stát 260 mega. Něco jako odkaz alespoň na hrubý rozpočet, zvláště, když zde bylo zmíněno vlastnictví (zřejmě asi ne úplné) potřebných pozemků v rukou JčK, ale přeci jen to bezvýznamné nebude je-li to zásadněji zmiňováno. Takže není vícepruh, přemostění, zářezy, pilíře do žuly, ekodukty, MUK…, prostě nic tak neobvyklého, co strašně žere peníze.

Karl vB.
Olin

Karlovi, tímto děkuji a druhému komentujícímu dávám za pravdu, … s Googlem to tak dobře neumím, a byť jsem se snažil jak to nejlépe jde, bližší info o rozpočtu a nákladech, jsem nedohledal. A ano, nevěřím tomu co se píše a na rukoudání jsem leda tak dojel… Jestli si užíváte v průzračně čistých vodách české kotliny a vzorem u skautíků byl Mirek Dušín, přeji Vám to, já však se brodím jiným levelem „čestnosti“. Takže podruhé ano… Ano, kilometr lautr obyčejné okrsky s kdoví jestli namalovaným VDZ, vedené někde za humnami, s dostupnou infrastrukturou a dalším potřebným zázemím pro výstavbu, vykoupenými… Číst vice »

Facepalm

Klasika. Jantar, kterej si neumí vygůglit ani dnešní datum, tuší tajení informací a temné rejdy.

Vasek

To je “obchvat” vedoucí skrz obec.

Koro

Mrkněte na mapy.cz. tam je to hezky zakresleno

Vašek

Můj rod z Vlachova Březí a okolí pochází, podívej se na Mapy.cz a uvidíš, že to není obchvat, ale nová ulice ve městě (sice na okraji, ale furt v něm). Některým to dokonce půjde skrz zahradu.

Karl vB.

Je jedno, jestli tomu jeden říká „obchvat“ a druhý „nová ulice ve městě“. Cílem je, aby se tranzit vyhnul centru obce, což splňuje.
Náklady na tuto novou komunikaci jsou 267 mil. Kč.
Plánované příjmy obce pro rok 2022 jsou 42 mil. Kč.
Každý si na základě porovnání těchto dvou čísel může tuto akci nazvat, jak chce.
https://www.vlachovobrezi.cz/e_download.php?file=data/uredni_deska/obsah1370_4.pdf&original=Schv%C3%A1len%C3%BD%20rozpo%C4%8Det%20M%C4%9Bsta%20Vlachova%20B%C5%99ez%C3%AD%202022%20-%20po%20polo%C5%BEk%C3%A1ch.pdf

pískomil

Zdá se, že už brzy přijdete na to, proč jsou na dopravní stavby vypisovány dotace a operační programy. A nebo si snad myslíte, že třeba například takové Speřice si zaplatily svůj úsek modernizace D1 ze svého obecního rozpočtu? … 😀

Pavel

Přesněji, komunikace 2. třídy jsou majetkem kraje, komunikace 1. třídy a dálnice majetkem státu. Obce si řeší komunikace 3. třídy a místí komunikace a na ty pak čerpají dotace.

Facepalm

Též silnice 3. třídy si řeší kraje, neb jsou v jejich majetku. Obce si řeší pouze svoje ulice.

David

Praha si řeší veškeré komunikace, včetně dálnic, sama.

Karl vB.

Kraj provede přeložku silnice 2. třídy ve správě kraje přes vykoupené (nyní krajské) pozemky za (z velké části) krajské peníze. Proto to oficiálně nazývá obchvat obce Vlachovo Březí a ne „nová ulice ve městě“, jak to nazval pan Vašek.
Váš příklad s D1 a Speřicemi poněkud pokulhává. Dálnice jsou ve správě ŘSD a ne obce,jejíž katastrem procházejí.

Vašek

Za 267 mega by ta kilometr dlouhá ulice měla být alespoň v dálničním profilu. Jinak je to ukrutně drahá sranda vedená naprosto nevhodnou trasou.

Facepalm

Stojí to přesně tolik, za kolik je to někdo ochotnej postavit, až tak je to jednoduchý.

Vasek

O korupci jsi ještě neslyšel viď.

Facepalm

A jak souvisí rozpočet na tu stavbu s rozpočtem obce, když to platí kraj?

Karl vB.

Pan Vašek tvrdí, že: „to není obchvat, ale pouze nová ulice ve městě“. Myslím, že kraj zpravidla nechává výstavbu nových ulic na obcích. Navíc při pohledu na mapu je jasné, že obchvat odděluje obec nalevo a území, na kterém sídlí firmy, (pravděpodobně zemědělská výroba), napravo. Pokud by silnice II/144 nevedla částečně takovou myší dírou (viz link), kterou vede, nebyl by tak silný tlak na výstavbu obchvatu.
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9589734&y=49.0808073&z=15&pano=1&q=Vlachovo%20B%C5%99ez%C3%AD&source=muni&id=959&pid=41742283&yaw=2.991&fov=1.257&pitch=0.153&ds=2

Pavel

Pletete si skrz a vedle. Ty pozemky jsou vykoupené, takže to fakt skrz ničí zahradu nejde.

Vašek

Nejde, se fakt stačí podívat jen do těch map, aby bylo vidět, že jde https://mapy.cz/s/konecanuke

Pavel

A stačí se podívat do katastru a zjistíte, že to je pozemek jihočeského kraje

Vasek

A co? Někdo měl dům a zahradu na okraji města a musel ji prodat, nebo byla vyvlastněna. Jako bonus bude mít hned pod oknem “obchvat”.

Pavel

Takže to nikomu skrz zahradu nejde, ničí pozemek to nerozděluje. Jde to vedle zahrady p. Bauera a vedle zahrady p. Rafače.

Vašek

Jde to přes zahradu Bauera a kousek zahrady Rafače blbečku.

Pavel

Já neřeším, jestli je to vedené dobře nebo špatně, jenom Vaši lež, že to vede někomu skrz zahradu. Vezměte si nějaký prášek na uklidnění a přestaňte lhát a nadávat lidem.

Vasek

To není lež se už sakra podívej do těch map, použij třeba panorama a uvidíš tam zahrady a ne volné prostranství.

Jiří Kocurek

A měl tu zahradu na pozemku města, nebo na vlastním? Pokud na vlastním a pozemek (jeho část) prodal, tak o co jde, byl jeho.

Vašek

od začátku mi jde o to, že trasovat obchvat po zahradách a v těsném sousedství nejen nové výstavby, ale i bytovek postavených ze minulého režimu je nesmysl, protože to sice uleví náměstí, ale zase to přivede všechna negativa z dopravy cca třetině obyvatel pod okna, kteří přitom doteď měli klid (a na náměstí klid nebude, protože tam vede třeba tah od Čkyně).

Ruda

Možná byl obchvat v územním plánu než se tam postavily ty domy …..

Karl vB.

Územní plán Vlachova Březí se zakreslenou územní rezervou pro zmíněnou komunikaci:
https://prachatice.eu/assets/File.ashx?id_org=13263&id_dokumenty=36380

Vasek

Jako ze tam byl 50 let? Nebyl no.

Karl vB.

V jednom z vašich předchozích příspěvků jste uvedl, že se jedná o pouhou „novou ulici ve městě“ a ne obchvat, tak nechápu, proč jste tak emotivní. Obyvatelé, kteří bydlí v domech přímo vedle stávající, komunikace, budou mít zřejmě zcela odlišný názor, než vy. Předpokládám, že jste měl možnost vaše připomínky uplatnit v rámci standardního procesu projednání této akce.

Facepalm

Hele, slyšel jsi někdy něco o územním plánu? Protože to tak úplně nevypadá, rád ti vysvětlím, že ta silnice musí být v souladu s územním plánem, který muselo schválit obecní zastupitelstvo. A jelikož územní plán není věc, která by vznikla za víkend, a stejně takv našich podmínkách rozhodně za víken neproběhla ani příprava samotné stavby, odhaduju, že trasa obchvatu musí být v územním plánu Vlachova Březí minimálně 10 let, pravděpodobně ale mnohem déle.

Tomáš H

To je dnes módní trend stavět obchvaty přes obce – mrkněte třeba na Sklené nad Oslavou nebo Mikulov, obchvat 50 m od zástavby a nádraží na opačné straně obchvatu než obec. Zejména v případě Mikulova se ukázalo, jak to bylo strategické. Dalším argumentem je samozřejmě cena, když to stojí 267 mil., musí to být dobré.

Koro

Mikulov tam se bude stavět asi obchvat pokaždé, když se k němu město zase rozroste…

Jiří Kocurek

Původně se na náves jezdilo tudy: https://mapy.cz/s/cufupukaso
Později se z Přerova stalo město, pak přišla železnice, mezitím vším přibylo obyvatel. Vcelku běžná věc.
Železnici přímo přes náves by Cisařpán poručiti mohli. Ale byli Císařpán, nikoliv blázen, aby dálkovou dopravu nutili přes náves jezditi.