Konec symbolických pokut. Sankce RegioJetu v Ústí mohou být výrazně vyšší, než dovolily ČD
Nová jednotka 654 PESA Elf.eu. Foto: RegioJet
Strop možných pokut stoupne v porovnání se stávající smlouvou s ČD padesátinásobně.
Začátek konce českého personálu ve vlacích a možná i RegioJetu
10 % je stále jen symbolická pokuta. Cestující platí pokuty ve stovkách procent.
Tak jsem si to pročetl a je dobře, že si kraj stanovuje naprosto jasné standardy, jen bohužel mne mrzí, že jsou tam neodstatečné standardy týkající se informančího sysétmu uvnitř i vně vozidla, dále otázka přístupnsoti je zase brána jen z oheldu tělesně a ne jinak postižených a uvidíme, jak to bude vůbec v provozu.
A pokud přijede do kraje třeba Elefant z Prahy ve středočeském nátěru, bude také platit pokutu? Ne bo bude někde u Roudnice parta natěračů?
Tyto výkony nebyly součástí soutěže. Kraje se mezi sebou baví a na mezikrajskych linkách platí v základu standardy buď jednoho nebo druhého nebo se dohodnou na pruniku.
Přesně tak, výkony na lince S4 jsou v kompetenci Středočeského kraje, takže je v pořádku, že mezi zelené elfy přijede Pantery v šedo-červeném.
Absolvent VSŽ se ozval…
Jestli to povede ke zvýšení spolehlivosti dopravce, myslím že i ČD ultras musejí zatleskat…
Jen by bylo dobře, kdyby se takový pokuty rozšířily do co nejvíc objednávek. Protože toto už je konečně pro dopravce znát.
Nechápu celý tento systém. Dřív jsme možná jezdili jako dobytek v 50 let starých vlacích, ale měli jsme svobodu a jednoduchy systém ve všech oblastech. Sláva devadesátkám. Tento copyright západních na míru delanych zvyku typu stres a spěch si nechte. Zlatý Balkán a jižní země typu Itálie a Španělsko
To, co na dráze končí nejsou devadesátky, ale socialismus.
V tom případě nechápu proč se nezprivatuzuje úplně všechno. Třeba takové SŽ a ŘSD by to zřejmě prospělo. Klidně budu platit i v autě za km, ale chci tedy ty slibované služby, které když nebudou, tak mi provozovatel bude nesymbolicky kompenzovat
Kapitalismus napůl jen jak se hodí. Samozřejmě včetně celé státní správy
Protože jste hloupý a nejste evidentně schopen si o tom něco přečíst. Ale přesto vás navedu. Přirozený monopol je lépe neprivatizovat jak vidno např. u ČEZu.
Tak se na ten Balkán odstěhujte, zaplaťpánbůh aspoň za tyto soutěže.
A to je přesně ono. Mám jiný názor, a místo oponence hned útočit že jsem hloupý a ať se odstehuji na Balkán:) já snad na někoho konkrétně útočil? Nebo jste mě chtěl jenom anonymně kádrovat? Zajímavé je, že v reálu si moc lidi netroufne ohradit se ani smrdícímu bezdomovci v buse, raději vystoupí, ale pak na netu…tím chci říct že chápu vás nesouhlas se mnou, ale proč ten útok?
Mohu se zeptat, jestli už je celá smlouva někde k dispozici? Protože portál registru smluv pro mě není vůbec přístupný, chci si jenom porovnat smlouvu na elektrickou páteřní těmi vlaky které už jstecký kraj provozují a se smlouvou kterou mají pro prahu, kterou jsem dodnes nikde nenašel.
Je taková věc, jmenuje se to internet. A na něm je taková věc, jmenuje se to Registr smluv. A tam je i taková věc, jmenuje se to Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné drážní osobní dopravě.
https://smlouvy.gov.cz/vyhledavani?q=regiojet
Ta obří sankce za provoz vozidel bez krajských barev je IMHO totální úlet. Řeší s prominutím totální pí..viny než aby řešili podstatné věci.
No, pokud je vozidlo v barvách Kraje = schválené vozidlo, je to jasné. Nemohou jezdit s náhradními vozidly posbíranými kdekoliv jinde. Nejde v tomto případě možná až tak o barvu jako o to, že právě to barevné vozidlo odpovídá nějakému schválenému standardu.
Tak si polepší 3 Bmz zeleným polepem se symbolem DÚK a je po problému.
Dostanou pokutu za chybějící nízkopodlažnost a nedodržení JŘ, nebojte. Vymyslet funkční sankční systém není úplně triviální, proto se nedělá dle návrhu v internetových diskuzích.
Přesně tka, jde tam o to, že tím pádem nemůžete vzít jakékoliv náhodné vozidlo a psolat ho na tu linku, protože vozidlo v těch barvách = vozidlo splňující ostatn ístandardy a ono upřímně ta zelená zas tak strašná není narozdíl od šedo-červeného moru v PIDu.
Vy jste dysgrafik? Nebo jste fakt slepý?
500,- za jednu zásuvku. Ve vlaku je 154 míst, takže pokud spadnou všechny zásuvky ve vlaku, tak to máme 77 000,-
A to nevím, jestli to počítají za den nebo za spoj…
já už nevím, jestli většina zde diskutujících jsou opravdu tak natvrdlí, nebo to jsou trolové, ale vždyť je to z textu článku a jeho přiložených dokumentů zcela zřejmé. Tak tu nefabulujte nesmysly. Tato sankce je uplatnitelná s frekvencí za Spoj a kalendářní den.Alespoň si to přečtěte.
Takže když ten spoj pojede přes půlnoc, tak se všechny závady započítají dvakrát?
Jak jste došel k 77000?
Vlak urcite nemá 154 zásuvek, na nejvýše nějakých 70
No vidíte, jak si to Jančura s krajem domluvili předem. 😛
Je fajn, ze zadavatel s ucasti regiojetu pocital.
Možná hloupý dotaz, ale proč se vůbec stanovuje strop pokut? Pak dopravce může prostě jen počítat s tím stropem a nemusí se snažit, pokud je taková částka přijatelná a prostě si ji jen započítá.
Obvykle to bývá tak, že při překročení toho stropu se jedná o závažné porušení smlouvy ze strany dopravce (protože to značí naprosto mizernou kvalitu poskytovaných služeb) a objednatel může smlouvu vypovědět. Ale nevím, jestli to tak má i ÚK.
Díky za objasnění, to zní logicky.
duvod muze byt i o neco prozaictejsi. dodavatel pri kalkulaci pocita s riziky a zohlednuje je v nabizene cene.
neomezena vyse pokuty by tato rizika neumerne zvedala a tim by zvedala i cenu.
zadavateli je tady celkem jedno, jestli vybere 70 mega za rok nebo 100 mega za rok za pokuty – pro nej je dulezite, aby jezdila mhd v dane kvalite – 70 mega rocne uz je celkem odrazujici :),
Myslete politicky! Účelem má přece být Jančuru vypokutovat ke krachu, nějaké vožení cestujících je podružné.
Že by se pak do tendru nepřihlásily ani ČD, to se přece stát nemůže.
Pokud ale počítá s tím, že 10 % padne na pokuty, tak to musí mít sakra nízké náklady, aby to pořád vycházelo na vítěznou nabídku. No a pak si uvědomí, že když pokuty nebude muset platit, tak o těch 10 % bude mít větší zisk, takže opět existuje jasná finanční motivace nenechat se pokutovat.
Ta vaše úvaha prostě nedává smysl.
Já se tak těším, až vyleze cena ČD v JMK, což je v podstatě mzda strojvedoucích:-))to bude analytiků.
Vy píšete článek o něčem, co vás evidentně zajímá, tak nechápu tu neustálou jedovatost vůči v podstatě všem. Čtenářům i aktérům z dopravního prostředí. Nebyl by svět hezčí, kdyby se lidé k sobě chovali slušně a s úctou bez ohledu na názor a postavení? Vy jen potvrzujete, že média jsou hlavní příčinou nevraživosti, nikoliv politici na které se to často hází.
To je rozumné. Pokud se někdo k něčemu zaváže, nemělo by to být na dobré slovo. Aby liberalizace trhu fungovala, musí soutěžit jednotlivé subjekty s reálnými cenami a nikoliv tím, že to podstřelí, jen aby vyhráli a potom „děj se vůle Boží“.
To je blbý pro RJ, protože na principu „ono to nějak dopadne“ funguje.
Tak tady musel RJ ale počítat s tím, že to bude fungovat jinak a nebo ne – s tím, že to bude kraji jedno a pokutovat ho stejně nebude nebo bude, ale málo (smlouvu jsem sice nečetl, ale v nadpisu článku je napsáno „mohou“, takže nemusí).
ÚK rozhodně s uplatňováním smluvních sankcí neotálí – viz. ICOM, RJÚK (vyjma zpoždění Elfů kvůli C-19)
Tak ono se může stát i cizím zaviněním, od nehody na přejezdu, přes šutry položené na kolejích až po vyšší moc (povodeň, požár u trati a s tím spojené zastavení provozu). Se sabotáží železnice ze strany SŽ samotné mají v Ústeckém kraji nemilou zkušenost.
Soukromník vůči soukromníkovi nemusí sankce uplatnit, může uplatnit menší než smluvenou částku. U veřejných subjektů, státu, by to trošku zavánělo porušením povinnosti při správě cizího majetku, ale nevím že by za to někdo dostal flastr.