Konec stržených trolejí v Roudnici? Kritické místo české železnice nově chrání záblesková světla

Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&TintěraStanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Strojvedoucí mají být novým návěstidlem důrazněji varování na nutnost stáhnutí pantografu.

Správa železnic dokončila v Roudnici nad Labem instalaci speciálních návěstidel se zábleskovými světly, které mají strojvedoucí upozornit na průjezd beznapěťovým úsekem. K osazení návěstidel došlo poté, co strojvedoucí na tomto místě opakovaně chybovali. Následná srážka s hákovnicí pak vedla k poškození troleje a zastavení provozu na několik hodin.

Úsek pod Špindlerovým mostem, který aktuálně prochází rekonstrukcí, je prvním takovým na české železnici, kde Správa železnic podobné zařízení instaluje.

K rozhodnutí o osazení došlo letos v říjnu, kdy opakovaně došlo ke stržení troleje a zastavení provozu na několik hodin. V té době také bylo již jasné, že se oprava mostu protáhne o až do příštího roku. „Opatření pomůže zvýšit bezpečnost pracovníků na mostě a zajistit plynulejší provoz vlaků na trati pod ním,“ uvedla Správa železnic.

Osazování hákovnic dlouhodobě strojvedoucí kritizují, v řadě případů už došlo k jinému technickému řešení. V případě Roudnice ale podle Správy železnic nebylo řešením osazení takzvaných úsekových děličů. Důvodem je nižší umístění trolejí, než bývá zvykem.

Hákovnice sice v takových případech svůj účel splní, zabrání totiž vjetí drážního vozidla do beznapěťového úseku a ochrání zaměstnance na stavbě. Současně však většinou zcela zničí sběrač lokomotivy či jednotky. Jedna nepozornost strojvedoucího tak dokáže zastavit provoz na několik hodin. Opatření předcházelo ještě telefonické upozorňování strojvedoucích, i tak došlo někde k jejich chybě.

Tagy Roudnice nad Labem Správa železnic stržená trolej stržené trakční vedení
12 komentářů