Konec strojvedoucích v příměstských vlacích v Kodani. Miliardovou zakázku získal Siemens

Kodaňské hlavní nádraží. Foto: SiemensKodaňské hlavní nádraží. Foto: Siemens

Kodaňská síť S-Bane se stane největším městským automatickým provozem na světě.

Společnost Siemens Mobility provede během příštích devíti let kompletní proměnu příměstské železniční dopravy v Kodani a okolí nazvané jako S-Bane. Za 270 milionů eur vybaví 226 vlaků a všechny tratě technologiemi pro zcela automatický provoz bez strojvedoucích.

Vítězství v tendru dánského správce železniční infrastruktury Banedanmark a státních drah DSB oznámil Siemens v tiskové zprávě. V soutěži byl ještě španělský CAF a francouzský Alstom. Když se loni otevíraly nabídky, uváděly dráhy nabídku Siemens jako společnou se Stadler Rail.

Siemens provede úpravu celkem 170 kilometrů tratí na nejvyšší stupeň automatizace (GoA4). Automatizace má umožnit navýšení kapacity na tratích S-Bane a zvýšit bezpečnost provozu. „Od roku 2033 bude díky naší technologii plně automatický provoz bez strojvedoucích,“ uvedl šéf Siemens Mobility Michael Peter. Podle něj bude kodaňská síť S-Bane největším automatickým městským železničním provozem na světě.

K zavádění automatizace má docházet postupně, aby nebyl narušen kvůli přechodu provoz. Jako první se objeví na lince F mezi stanicemi København Syd a Hellerup, kde má začít zkušební provoz s cestujícími a bez strojvedoucích od konce roku 2030. Dráhy současně počítají s tím, že postupně nahradí starší vlaky novými, které budou již plně z výroby vybaveny možností automatického provozu.

Kodaňský S-Bane aktuálně zvládne 84 vlaků za hodinu, ročně přepraví na sedmi linkách s 88 stanicemi přes 100 milionů lidí. Počet lidí ve vlacích neustále roste s tím, jak přibývá lidí v aglomeraci celé Kodaně. Automatizace má pomoci pokrýt další očekávaný nárůst pasažérů. Detailněji jsou plány na stránkách DSB.

Tagy automatický vlak Banedanmark DSB Kodaň S-Bane Siemens Mobility
50 komentářů