Konec stopky při vjezdu na dálnici. ŘSD zprovozňuje vylepšenou křižovatku na D7

ŘSD hodlá také ještě letos zahájit stavbu tří nových úseků dálnice D7 o celkové délce 17 kilometrů.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta_7

Ty dvě nejstarší křižovatky mezi letištěm a Kladnem měly být přestavěny úplně a ne jen dodělat přídatné pruhy. Tady je navíc velká průmyslová zóna…
V příhraničí a na venkově se u výjezdů navrhují kruhové objezdy apod. a u Prahy zůstane paskvil starý 60 let…

Karel

Tak se zase něco udělalo pro motoristy. A to je dobře.

Ondra

Prosím, něco mi uteklo 🤔🤔😎 že v článku píšou Rozšíření na 3 pruhy.ono někde něco šlo. Kam až by ty 3 pruhy byli. Díky za odpověď

VaMo

Budoucí rozšíření na 3+3, by mělo být až k odbočce na Kladno…

SYN

Tak to snad, po Kladno… to je prakticky výjezd z Prahy. To měli už dávno dělat (nebo aspoň mít připravené) na 3+3 s minimálním odstavným pruhem (0,5-1m), nouzovými zálivy a rychlostí 120kmh (jel jsem v minulých dnech v Německu po takto uspořádané dálnici asi 2x 100km a pohodová jízda, hlavně vám předjíždějící kamion neshodí celou dálnici na několik minut na 90kmh).

Jirka P

Synu, synu, víš vůbec, že právě v tomhle úseku ten „minimální odstavný pruh“ je a právě jeho přičiněním se stala jedna z nejtragičtějších nehod u nás vůbec?Tohle řešení v takhle zatíženém úseku nebrat, určitě ne bez zvláštních opatření jako dynamické řízení, ale i s nimi velmi opatrně. Ono co točvolantovi připadá jeko pohodová jízda, může být smrtící jakmile jde do tuhého.

SYN

Jiříku, jmenovče, proč tak familierně?
Ono při třech pruzích už je to zase jinak, a správně pravíš dynamické řízení už je dneska u novostaveb prakticky pravidlem, může být i diferencované podle pruhu. Ostatně překážka se může nacházet v kterémkoliv pruhu (nehoda, spadlý předmět atd)?
Potenciál pro smrťák je všude, i na (možná zvláště) 1+1 (a třeba i proto že nám „nezbylo“ na lepší)…

Vojta

Tato stavba rozhodně není zbytečná z několika důvodů: 1. Pokud chci jet ze Středokluk (bydlím v nich) do Prahy, tak pro část obce je výhodnější využít MÚK Kněževes, plus ji využívají lidé z Tuchoměřic a i část obyvatel Dobrovíze, což dá dohromady cca 3000 lidí, to je podle mě dostatečný argument pro ponechání již provozované stavby. 2. Nyní bude zejména ve špičce značně příjemnější a bezpečnější najíždění na D7 přes MÚK Kněževes s připojovacím pruhem, než na MÚK Středokluky se stopkou. 3. Kdyby auta do Kněževsi a Tuchoměřic jezdily přes MÚK Aviatická, pak by jeli delší trasu a kolem více… Číst vice »

SYN

Až na ojedinělé vyjímky nechápu proč by u nás vůbec někde neměl být na nájezdu připojovací pruh… je tam přeci odstavný, v jehož rámci by zřízení připojováku mohlo vyžadovat tak maximálně rozšíření o půl metru, pokud vůbec…

Jirka P

Odstavný tam prakticky není…

SYN

Nebyl, a už je – je to tak správně? A směrem z Prahy byl i předtím…

Jarda

Oobně tudy jezdím denně a hodnotím to jako velmi nepovedené, odfláknuté a velmi nedomyšlené !
abych byl konkrétní – po odstranění značení a zátarasů ve směru na Prahu je cca 100 m před křižovatkou něco jako zárodek budoucího 3 pruhu a odbočovák – ale světe div se hned za mostem cca 50 m jsou jen 2 pruhy a připojovák BEZ místa pro 3 pruh… tam dosypaly jen připojov%ákale nedosypali roušíření vozovky na 3 pruhy…

V. F.

Tady Jarda je krásná ukázka toho, jací tragédi se pohybují na internetových diskuzích, kteří se prostě musí snažit za každou cenu někomu škodit. Na dvoupruhové dálnici nejsou na mostě tři pruhy.. že to nedává žádný smysl? Nevadí, hlavně musím někoho pomluvit..

Jirka

Komunismus zanechal na naší společnosti spoustu šrámů, ale ten falešný pocit důležitosti, vyvolaný tím, že je to je přeci „naše(moje)“, a tak by to mělo být přesně podle toho, jak bych to udělal já bez špetky soudnosti a kompetentnosti je fakt ten nejotravnější. (hned po kleptomanii, ale ta už naštěstí ustupuje) Asi všichni jsme v práci takového kolegu měli, tak v klidu…

Jarda

Bylo to někdy kolem roku 2004 – na VŠ náš přednášející na ekonomii – děkan – tyhle typy komentářů nazýval „slovní průjem“ . Byl to jmenovitě Karel Havlíček, člověk z praxe, tehdy generální ředitel holdingu Syndat – o několik let později dnes už bývalý minstr financí…

Dalnice

Karel Havlicek? Ten drmola, ktery dodnes nesplatil dluhy ze sveho soukromeho podnikani? Aktualne mafianuv poskok? Tak to je mistr slovniho prujmu.

Jiří Urban

To je dobře, pracuji s reálnou praxí, než s akademickým přístupem. Vypadá to jinak než na schéma finálního stavu z prezentace https://i.imgur.com/eFIV632.png ? Když potřebujete napojit připojovací pruh na dvoupruhou dálnici v místě, kde je vybudován nový most již široký pro budoucí rozšíření, tak to je holt kompromis. Takže jestli je to podle Vás nedomyšlené, tak jste se asi minul povoláním a teď si kvůli tomu zbytečně zvyšujete tepovku v diskusích na internetu a nutíte lidi mačkat mínusy. Jinak Karel Havlíček byl pokud se pamatuji minitr průmyslu a obchodu a dopravy zároveň.. nikoliv ministr financí.

TSTT

Děkan, který v té době dodělával doktorát?

Jarda

Názor: Tragéd budeš ty sám, občane!
Popis stavu: Neznáš stav, neviděl jsi to ani na videu, nebyl jsi tam – ale urážíš… Proč?? O mostě nepadlo nic, (od) 100m před je mostem místo na 3 pruhy – Ale (od nula metrů) za mostem je místo jen na 2 pruhy a připojovák.. Těčka. Jen popis reality.
Návrh řešení: Zvedni své ctěné pozadí a jeď se tam osobně podívat, ty rozumbrado…

Dachs

„(…) která jako bývalá rychlostní silnice na řadě míst postrádá dálniční parametry. (…)“
A proč se to tedy nazývá dálnicí, nikoli rychlostní silnicí? 🙂 D4, D7, D10 začlenit do dálniční sítě, až budou ty úseky splňovat dálniční parametry. Moc logiky?
Btw. nejde o řadu míst, jde o souvislé úseky v řádu desítek km.

V. F.

Týká se to jen pár prvních km u Prahy a tam to také dálnice zatím není. Až se to předělá a napojí na severní D0, pak to bude celé dálnice až k Chomutovu, ale těch nevyhovujících míst už příliš nezbývá – v podstatě všechny jsou už v různém stupni přípravy. Stav čtyřky ani desítky neznám.

Jirka

Na D i R platila stejná pravidla pokud se pamatuji. Bodové závady se řeší a nevyhovující úseky se změnili na silnici I. třídy. Jak u R7 u Prahy tak třeba celá R35 Turnov – Liberec. Moc logiky?

VTT

Nebyly R užší (23m místo 26m nebo tak nějak)?

Jiří Urban

Ano to jsou návrhové kategorie komunikací. Před měsícem se např. zahajoval obchvat Olomouce v kategorii D22,5/120. Dopravní předpisy ale na R a D byly totožné (max rychlost 120km/h, minimální rychlost, zákaz vjezdu určitým vozidlům atd.) Byť měli rozdílné značky. Ten stav ale neumožňoval na „nedálnici“ zvýšit rychlost nad 90km/h, tak se to v roce 2016 vyřešilo přeznačením části sítě a zavedením „silnic první třídy vyšší kategorie“ označená značkou modrého autíčka, která mají jiná pravidla (max. rychlost 110km/h atd.)

SYN

chybka: 130kmh místo 120…

Jirka P

Souhlasím, ale R7 u Prahy se na I. třídu nepřeznačovala.

Jiří Urban

Oprava k předchozí opovědi. Max. rychlost byla samozřejmě 130km/h.

Dony

Je super, že u této stavby se s rozšířením na šest pruhu již počítá. Je to docela pokrok oproti defacto nedávnému stavu vedle na D5 kdy se most u Rudné též opravoval , ovšem ač se ví dávno že zde těch šest pruhu bude , tak se jelo ve stejné stopě zatím. Takže super a snad to tak bude o u dalších vylepšení takto vypadat.

SYN

Na té D5 to byla vyslovená chujovina… něco jako D1 okolo Brna která se před cca. 7mi lety opravovala v provedení 2+2… no vídíme jak dlouho to vydrželo, předělává se to téměř obratem.

Změna je na dohled

Zbytečně vyhozené peníze a další ekologická zátěž kvůli stavbě. Těch sjezdů je v úseku Ruzyně – Slaný nesmyslně moc v krátkých vzdálenostech. A to neodpovídá dnešním normám. Kdyby to bylo na mě, tak bych (před touto rekonstrukcí) zrušil alespoň tuto MÚK Kněževes. Ta je docela k ničemu, max pro pár místních a MÚK Aviatická je pouhej kilometr daleko. Navíc od ní vede doprovodná komunikace ulice Ke Kopanině.

Jirka

A komu byste tím prospěl?

Dalnice

Nastesti to na tobe neni…

SYN

Aviatická nemá (kvůli VPD) žádné napojení směrem ke Kněževsi, jedině snad oklikou okolo Kopaniny, 3 kruháče a skrz Kněžívku. To je tak maximálně na stav nouze kdyby byl jiný sjezd uzavřen. MOŽNÁ by se daly odstranit sjezdy v km3 a km5 a nahradit jedním v km4 (s příslušnou úpravou místních komunikací, mj. odstraněním úrovňového přejezdu) ale taková úprava rozhodně vyjde dráž než údržba dvou již existujících sjezdů. A s těmi normami… nezlobte se ale s tím běžte do pr*ele. Existuje několik způsobů jak se s tím vyrovnat – vyjímka, překlasifikování na R, lokální snížení rychlosti… Mě osobně likvidace sjezdů štve… Číst vice »

kubisek

tak teď ještě druhá STOPka + „připojovák“ u Středokluk a prodloužit připojovák od Buštěhradu a už to téměř bude možné nazývat dálnicí.

Změna je na dohled

Ještě bonbónek autobusová zastávka Buštěhrad, Bouchalka. Už teď je vlastně jediná na celé D7 (ty u Kutrovic a u Hořešoviček vypadají zrušené). Jsem pro co největší dostupnost a využitelnost veřejné dopravy, ale toto je prostě špatně a hodně nebezpečné pro všechny. Navíc je to od zastavěné oblasti pro pěší docela daleko. Udivuje mě, že se tato zastávka nějak neřeší.

Jirka

Nemáte někdo info, zda se chystá i nějaké vylepšení motorestu s letadlem na D10 u Bakova nad Jizerou? Tam je to ještě v zatáčce a omezení rychlosti tam vůbec nikdo nedodržuje.

lukas

U Buštěhradu jsou připojovací pruh v pohodě. Nevidím v nich z pozice řidiče problém.
Nechápu ale, proč se rovnou nedělal připojovak od Středokluky. To nedává logiku, za pár let (není ani termín)to zase omezit

V. F.

Já myslím, že jediné, co tady nedává logiku, je tvá čeština kámo 😀

Hamtak

Kdysi jsem četl, že se ten exit Středokluky má vůbec zrušit a postavit nový příp rozšířit ten km 7 i na východ, směr Kralupy, stále to platí, ví někdo? K té zastávce Bouchalka, kupodivu ráno tam vystupuje docela dost lidí. Ale je vtipná, občas tam nocují tiráci. A podobných je na D4 taky pár.

SYN

Tiráci poslední dobou nocujou skoro všude kde jen trochu můžou… a pokud tam nechají dost místa pro ten autobus, ani bych jim to nevyčítal…