Konec stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Drážní úřad ji přejmenoval

Stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Autor: Wikimedia Commons, My FriendStanice Hrušovany nad Jevišovkou. Autor: Wikimedia Commons, My Friend

Leží na třech tratích a svým názvem tak trochu mátla. Stanice Hrušovany nad Jevišovkou se v prosinci s příchodem nového

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Někdo

A co takhle „Radostný zítřek na řepkovém poli“? Nebo „Republiku si rozvracet nedáme, ANO?“. Proste aby ty nazvy byli stejne uderne jako nazvy zastavek metra v Pchjongjangu…

Kott

Delší ten název být nemohl?

František

Mohl. Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov-Hrabětice. Když už se nechce jezdit vlakem do Laa…

Luboš Lakatoš

Ještě by bylo vhodné přejmenovat např. Praha-Zličín na Praha-Řepy.

Zdeněk Veselý

To už se jednou udělalo. A Zličín si stěžoval, tak se to vrátilo zpátky.

František

Ještě nezkusili Praha-Zličín-Řepy. 🙂

Michal

Taková stanice Unhošť by taky zasloužila přejmenovat.

Martin1

Těch stanic a zastávek je po rebublice mnohem víc… Záleží na samotných obcích, případně provozovateli dráhy, zda názvy změnit chtějí, nebo ne.

Michal

No já nevím, holičství na sobě taky nemají napsáno MASNA, protože holiči nechtějí dělat ze zákazníků debily. Pokud chci jet do Unhošti, IDOS mi tam najde spojení a já dojedu do nejaké stanice uprostřed polí, tak to není dobře.

Socialistické dráze je to samozřejmě úplně jedno, bo §1, ale objednatel by se trochu snažit mohl. Samozřejmě nejen v Unhošti, ale u všech podobných názvů přespolních stanic.

Martin1

Souhlas, objednavatelé by se měli víc snažit a sami by v tomto měli hýřit aktivitou.

železničář v důchodu

Michal: „Socialistické dráze je to samozřejmě úplně jedno, bo §1, ale objednatel by se trochu snažit mohl.“
Mýlíte se: vzpomeňme třeba problémů (a konečného výsledku) při snahách o přejmenování žst. Praha-Zličín na žst. Praha-Řepy, aby název korespondoval s názvem sousedícího sídliště a konečné zastávky tramvají: železniční stanice sice leží na katastru městské části Praha-Zličín, ale fakticky s ní kromě názvu nemá nic společného a v praxi zajišťuje obsluhu řepského sídliště …

Michal

Je otázka kdy tento pokus probíhal (80. léta?) a mezi kým – jestli to bylo ČSD vs. obec, na jejímž území stanice katastrálně leží – je možné, že dnešní nastavení odpovědnosti dává provozovateli dráhy větší volnost.

Do věci je možné zapojit i kraj, resp. magistrát, který bývá objednatelem, společný tlak by snad měl vést k výsledku…

železničář v důchodu

Michal: „Je otázka kdy tento pokus probíhal (80. léta?) a mezi kým“
Bylo to, tuším, někdy před cca 5 – 10 roky (přesně to v tuto chvíli zařadit nedokáži – ten název už dokonce figuroval /snad/ i v KJŘ, ale zpět to zvrátil, pokud vím, ÚMČ Praha-Zličín, který protestoval u DÚ ČR jako správního orgánu) a snaha vzešla snad dokonce z ROPIDu (nebo ten ji aspoň podpořil) …

babilon

Jedna věc je, že současné názvy mohou občas dělat problémy, druhá věc je, že pokud budete každou chvilku něco přejmenovávat podle toho, kdo se zrovna ozve, tak budou zmatky ještě větší. Těch stanic, kde se dá najít vhodnější název, je možná i přes stovku. A k té Unhošti – když zadáte v IDOSu do pole Kam stanici Unhošť, tak vám najde spojení do stanice Unhošť přesně podle vašeho požadavku. Když tam zadáte město Unhošť, najde spojení autobusem do města. Když chcete jet čistě vlakem, najde spojení do Přítočna, protože je to nádraží nejblíž Unhošti. Prostě co zadáte, to dostanete. Tím… Číst vice »