Konec sporu o režijky v Jihomoravském kraji? Radní schválili novou smlouvu s Českými drahami
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Radní Jihomoravského kraje schválili podmínky smlouvy s Českými drahami (ČD), která umožní zaměstnancům ČD jezdit vlaky ČD i na jižní
Chápu dobře, že se nic nezměnilo? Kraj i nadále trvá na zaplacení doplatku, což je správně, jsou to vlaky kraje. Jestli to ČD svým zaměstnancům proplatí, nebo ne, je vnitřní problém ČD a netuším, proč to toho byl od začátku zatažený kraj.
Kraj se do toho zatáhl sám, protože se šprajcl.
Kraj se nikde nešprajcl, kraj nabídl ČD k podpisu smlouvu, kterou ČD podepsali a prošla na ČD schválením a pak si najednou dodatečně ČD vzpomněli, že chtějí své zaměstnance a jejich příbuzné vozit skoro zadarmo.
Kraj není partnerem režistů pro vyjednávání, ti mají svoje nároky uplatňovat u zaměstnavatele.
V Regiojetu se založení odborové organizace trestá vyhazovem z práce. Takže jejích zaměstnanec nikdy žádný benefit mít nebude. Leda tak poukázku na kapra😀
Taková výpověď by, dle zákona, byla neplatná.
Zákon je jedna věc a skutečnost druhá. Když vás bude chtít někdo propustit důvod si snadno vždy najde.
Takže ty odbory k něčemu jsou koukám😀
DŮCHODCI-REŽISTÉ a jejich RP si k prolongované (tedy platné) režijce budou dokupovat kupón (resp. aplikaci dohranou na režijku) za 1500,- v případě svého DOBROVOLNÉHO zájmu o volné cestování v osobních a spěšných vlacích v obvodu JMK. K takové jízdě se prokáží již jen samotnou režijkou bez dalšího.
AKTIVNÍ zaměstnanci a jejich RP už mají cestování s režijkou VYŘEŠENÉ kupony pro JMK za 480 resp. 990 Kč od 1.1.2020.
Zde celé znění o této problematice – publikováno na stránkách OSŽ: Uznávání jízdních výhod v rámci obvodu vymezeném objednávkou Jihomoravského kraje Podrobnosti Nadřazená kategorie: Zpravodajství On-line Kategorie: Informace Zveřejněno: 20. leden 2020 Informujeme držitele jízdních výhod o podmínkách uznávání zaměstnaneckých jízdních výhod ČD v rámci obvodu vymezeném objednávkou Jihomoravského kraje (dále jen JMK). Od 1. 1. 2020 neplatí v obvodu vymezeném objednávkou JMK zaměstnanecké jízdní výhody (dále jen ZJV). Tato skutečnost se týká pouze regionálních vlaků objednaných JMK. Na vlacích dálkové dopravy objednaných Ministerstvem dopravy ČR, ZJV nadále platí. Časový příplatek JMK – S účinností od 23. 1. 2020 bude… Číst vice »
Jste mimo Kopr 51 a nerozumíte tomu, tak tady nepište bludy.
Milý „Merido“, poslužte si.
Pokud se vám ale bude chtít přečíst CELÉ „Uznávání jízdních výhod v rámci obvodu vymezeném objednávkou Jihomoravského kraje“, viz připojený dopis pod mojí stručnější informací, budu rovněž rád a začnu si vás vážit za omluvu.
Váš „Kopr51“, důchodce ČD, celým jménem Konečný Petr, ročník 1951. To kdybyste chtěl navázat komunikaci v přátelštějším tónu, ať se neoslovujeme přes nicky (přezdívky).
PS: ten 1 palec nahoru jsem Vám tam dal já, sice z recese a pro pěstovaný nadhled, ale doufám že i tak vám to udělalo radost.
Vážený pane Petře, jsem u SŽ s.o. zaměstnán už 33 let a situaci kolem uznávání režijních výhod znám dost dobře a musel jsem reagovat, proto, že ve Vašem příspěvku jsou nepřesnosti a zkopírovaný článek jsem také četl, ale Vy jste mu asi neporozumněl. Vážím si práce všech zaměstnanců na kolejích, proto, že opravdu není lehká. Pokud jsem se Vás nějak dotknul, tak se Vám omlouvám, proto, že si vážím i starší generace a nemám s tim problém se omluvit, ale taky mě štve zde uváděné polopravdy a domněnky, ale jako důchodce nemáte přístup ke všem informacím . Jinak svoje jméno… Číst vice »
Moc hezky napsané, omluva s radostí přijata. Osobně jsem se zajímal již v Prosinci 19 o zakoupení kuponu pro důchodce a jejich RP (viz Aktuality G1/19 ze dne 5.12.2019), jenže 15.12.19 se ale teprve o tom jednalo – tak mně to sdělila vedoucí pokladních na Brně hl.n.. Ty kupony pro aktivní ČD pracovníky se ale už koupit daly, kdo stál frontičku na ně, ten uspěl. Uvidíme, jak se to celé vyvrbí, každopádně to, že za režijku se odbory bijí považuji za správné a spravedlivé! Jak už jsem psal někde dříve, menší platy na dráze byly zdůvodňovány režijkami a tehdy ještě… Číst vice »
Děkuji pane Petře, dnes po noční zakoupen časový příplatek IDS Jmk. Jsem rád, že se to obešlo bez stávky. Věřte, že se do toho nikomu nechtělo, proto, že víme, že brát si cestující, jako rukojmí není to pravý ořechový. Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet dále.Já osobně jsem pro řešení domluvou a nátlakové akce nemám rád, ale někdy prostě není jiná možnost. V našem uzlu sdružuje většinu pracovníků řízení provozu odb. org. ADP, která zná víc problematiku řízení provozu, ale samozřejmně s OSŽ spolupraujeme, bez jednoty, by to nešlo. Naše práce je náročná a potřebujeme na ní klid a né… Číst vice »
🙂
Akože bude to trošku mimo témy, ale zas nie až tak.. Ak som tomu dobre pochopil, tak držiteľ IN karty s aplikáciou železniční průkazka musí každý rok zaplatiť za prolongáciu 1100kč.. Ak k tomu chce využívať komerčné vlaky ČD, tak si musí priplatiť buď 125kč na 2 dni, alebo 650kč na celé obdobie GVD.. No a do tretice ďalších 1500kč takisto na obdobie GVD, ak chce používať regionálnu dopravu v Jihomoravskom kraji. A teraz k môjmu dotazu. Na základe bilaterálnej zmluvy medzi ČD a ZSSK, sa musia navzájom režijné dohody uznávať tak, ako keby to boli režijné výhody z ich… Číst vice »
To je prozatím další neznámá.
Tak si koupí jízdenku, protože žádný zákon nebo vyhláška opravdu nenařizuje, že ve vlacích dotovaných z našich daní v JMK budou zadarmo jezdit cizí státní příslušníci. To by si pak ČD mohli někde dohodnout, že budou zadarmo vozit třeba eskymáky a my bychom to z daní platili.
Když to vezmu všeobecně. Zákon to nenařizuje, ale ani nezakazuje, takže pokud je to dle platných dohod, nelze proti tomu nic namítat. Nebo snad nejsme právní stát, takže se mezinárodní dohody neplní ?
Jak to bude v tomto případě netuším, to si musí vyřešit někdo jiný.
Platné mezinárodní smlouvy České republiky jsou zveřejněny ve sbírce zákonů – hoďte číslo, abychom si mohli také počíst? Nebo aspoň datum ratifikace parlamentem?
Jinak zákon především nařizuje péči řádného hospodáře a tou není přeprava cizích státních příslušníků za naše daně. Pokud by platilo co tvrdíte, tak na stejném principu by mohl kraj rozhodnout, že budou zdarma jetdit např. všichni příbuzní hejtmana a taky je to blbost.
Někde píšu, že jde o „mezinárodní smlouvy České republiky“? Ach jo…
Pak ale není právně závazná. ČD si neměli s někým v cizině dojednávat něco, co nemohou splnit.
Každá smlouva je snad právně závazná, tedy nejen ta, kterou uzavírá stát. Nebo např. když se RJ dohodne na něčem s DB, tak vlastně ani nemusí nic sjednávat, protože taková dohoda dle Trondy stejně neplatí ?
Zde se může jednat např. o věcné břemeno, ale nevím jak je to postavené.
Není právně závazná v zákoném smyslu, protože to není mezinárodní smlouva a kraj se smlouvou nemusí řídit, i když se to snaží pandrhola překroutit. Je to obyčejná smlouva mezi dvěma firmami a pokud se v ní ČD zavázali k něčemu co nemohou splnit a toto splnit nemohou, tak nastoupí smluvní sankce.
Já se nic překroutit nesnažím, nastiňuji pouze případné možnosti. Na začátku jsem totiž hned napsal, že nevím jak je to v tomto případě. Takže o manipulaci se zde snaží pouze Tronda, který se snaží stále něco podsouvat (viz mezinárodní smlouvy České republiky). Jinak ČD se k tomu zavázaly daleko dříve, takže to mohly plnit a až pozdější smlouva vytváří nějakou překážku takovému plnění, takže v novější smlouvě to mělo být zohledněno, protože zasahuje do stávajícího stavu. Ale předpokládám, že to nikdo neřešil, takže nejjednodušší cestou bude tyto vlaky vyjmout. Ona smlouva mezi dvěma firmami nemá nižší váhu, než smlouva mezi… Číst vice »
Ale kdepak, vy jste se nám snažil namluvit, že se jedná o mezinárodní smlouvu, konkrétně touto větu: Nebo snad nejsme právní stát, takže se mezinárodní dohody neplní ? Pouze opravuji vaši mylnou představu, že ČD mohou uzavírat nějakou mezinárodní smlouvu, tu může uzavírat pouze stát a ratifikuje ji parlament, toto je pouze smlouva mezi dvěma firmami (i když jedna z nich je v zahraničí). A to, že něco někomu nějakou smlouvou naslibovali neznamená, že ve veřejné soutěži, která v JMK proběhla a kde naopak soutěžící dopravce plní podmínky objednatele se tím objednatel musí řídit – ten se při stanovování podmínek… Číst vice »
No dobře, to už je slovíčkaření, protože kdyby jsme se bavili o smlouvě třeba mezi VW a Škoda auto, tak i když použiju mezinárodní, tak každému bude jasné jak to myslím. Prostě zahraniční obchodní partner.
„Nebo např. když se RJ dohodne na něčem s DB“
Pokud by se RJ dohodl s DB např. na tom, že si navzájem ve svých vlacích budou uznávat své režijní jízdenky a pak by např. Ústecký kraj řekl, že si nepřeje, aby v (z jeho strany „brutto-objednávaných“) vlacích Regiojetu byli pracovníci DB přepravováni bez placení jízdného, tak by tam skutečně nemohli být přepravováni bez placení jízdného.
To je právě ta otázka jak je postavena ta první dohoda, což nevím, jak jsem psal hned v úvodu, než se to Tronda snažil překroutit. U první dohody jen předpokládám, že je možné po dohodě obou stran některé spoje vyjmout, ale to si musí dořešit někdo jiný. Jen jako další příklad… pokud budu mít ve firmě areál, ve kterém pronajímám část pozemku jinému subjektu a ten areál odprodám, tak to neznamená, že ten předchozí pronájem končí, ale závazek přechází s novou smlouvou jako věcné břemeno. Smlouva s krajem neznamená víc, než smlouva mezi dvěma firmami jen proto, že je novější,… Číst vice »
Ne tak úplně to není, zapomínáte, že proběhla veřejná soutěž a nějaká separátní smlouva ČD s někým zadavatele veřejné zakázky vůbec nezajímá, ani to, jak si pak neplnění takové smlouvy ČD se svými smluvními partnery vypořádají. Jinak ten váš případ je úplně mimo, protože kupující toho pozemku by na skutečnost, že tam existuje nájemník musel být prodávajícím dopředu upozorněn (a na to ani není třeba věcné břemeno). Můžeme si ale uvést jiný praktický příklad, který snad pochopíte také (byť není z oblasti veřejných zakázek, kde jak jsme si již vysvětlili smlouvy jednoho soutěžícího s cizími subjekty zadavatele vůbec nezajímají): Provozuji… Číst vice »
Jenže ten princip je trochu jiný. Majitel restaurace objedná 20 porcí, dostane 22 porcí a má zaplatit 20 porcí, kde v ceně je i ono uvaření jídla, tedy práce kuchaře včetně benefitu, kdy ty 2 porce jsou oním benefitem. Jenže se to nezaneslo do smlouvy včas a on teď chce za ty 2 porce navíc zaplatit zvlášť. Kdyby to bylo řešeno hned, dostal by vyúčtovanou vyšší cenu, tedy 22 porcí a pak by nebyl problém ty 2 porce proplatit zpětně.
Pro Pandrhola: … „jenže se to nezaneslo do smlouvy včas“… Pane, Vy jste komik… To Vám nedošlo, že zákazník nemá povinnost kupovat pořád u jednoho a toho samého? Zvláště, když dodavatel považuje za fér si libovolně navyšovat změnu, navzdory podepsané smlouvy?
Jasně, že nemusí kupovat od jednoho a toho samého. Však v čem je problém ? Mohli si vybrat jiného, ale jiný o to neměl asi zájem, když se nepřihlásil.
Vždyť jsi psal,že mas taky už rezijku
Dobrý den, měl bych dotaz na autory zdejšího webu – oslovíte zástupce firmy ČD o rozhovor k tématu (v článku z ČTK totiž nepochopitelně absentuje názor toho hlavního – firmy ČD)? Aby vysvětlili svůj pohled na situaci nejen v Jihomoravském kraji. Ale zejména, aby firma ČD vysvětlila co udělala a co ještě udělá, aby pokud možno předešla podobnému „vzbouření“ zaměstnanců svých a zaměstnanců jiných subjektů (např. SŽDC)? Nikdo normální totiž nechápe jak údajně prosionálně řízení firma, s desítkami let zkušeností v regionu, s obratem v desítkách miliard a se zástupci zaměstnanců ve své dozorčí radě funguje tak jak funguje z… Číst vice »
Takže ČD napřed odsouhlasí smlouvu s krajem a pak odbory nadiktují novou.
Proč by odbory řešily pracovně právní otázky, štíplískta vyhozeného za problém s opilcem,…. Když můžou dělat politiku.
Dělají poliku, ale nakonec svůj boj nakonec fakticky prohráli 😀 Alespoň dle publikovaných podmínek…
Otázka je, zda zaměstnanci v JMk bude stačit 1500 jen na režijku na JMK nebo musí prolognovat i klasicky za 1100.
Obojí.
http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5310-uznavani-jizdnich-vyhod-v-ramci-obvodu-vymezenem-objednavkou-jihomoravskeho-kraje
Za co mínusy? Jen se ptám 😀
Preventivně.
Ptáte se na režijku a nevypadá to že chválíte. To se nedělá! 😉
Ve větě není otazník. Tedy je to oznámení.
1500,- pouze k zprolongované režijce, jinak nelze samostatně.
Na bliti. Krasne se ukazalo, co jsou modre gumy zac. Pro cestujici a napr. zachovani sitovych jizdenek nehli ani prstem (krajska neplati v EC, rj, Ex), ale pro zachovani svoji vysady se mohli potento. Fakt k bliti tohle. Tohle se mirneji rict neda. Velebnosti, tohle je hnus, cisty hnus. Odbory jsou to nejvetsi svinstvo, ktere kdy bylo.
Tak upřímně, co je do toho odborářům? To si musíte vyřešit u voleb. Už letos.
To neni rezijka, to nas nezajima, co? Draha je tu pro odborare,nm ne pro otravne kastany, vase kredo?
Odbory hájí zájmy zaměstnanců.
A ve kterých jiných krajích krajské jízdenky v EC, rj, Ex platí? Z hlavy mě napadá jen IDP v Západním expresu v úseku Rokycany-Mariánské Lázně
V některých krajích zůstaly síťové jízdenky ČD.
To snad ve všech, pokud platnost tarifu ČD jako celku někde neodmítl „kraj“ jako v JMK, nebo ne?
Omlouvám se, ale tento příspěvek je asi úlet, nebo si mám, jako vybavit, že odbory jsou pro uplně někoho jiného, než pro zaměstnance?……Tady je je asi vše možné………
Je-li prospěch firmy zároveň i prospěchem jejích zaměstnanců, pak nevidím důvod, proč by neměl být i zájmem odborů.
Proč by krajská jízdenka měla platit v ECčkách?
To jsou a vždycky byly primárně dálkové vlaky.
A? V Rakusku su tiez EC/IC/D/railjety „primarne dialkove vlaky“ ale krajske tarify (napr. VOR) tam platia. Toto hranie sa na nadvlaky by uz mohlo odist do minulosti.
Jak čtu některé komentáře, tak musím říct, že lidská závist je neuvěřitelná….a je smutné, že lidé nejsou přející a závidí tomu druhému, že někdo má něco „navíc“…
Ještě je smutnější, že závidí ten, kdo sám nějakou výhodu (výhody) má.
Takže to dopadlo jak se očekávalo. A teď přijde ta zásadní otázka… Kdo to ve finále zaplatí ? Za zaměstnance jiných organizací to ČD přenesou na další organizace, to je logické, ale co u vlastních zaměstnanců ? Zaplatí ČD odhadem 20 milionu Kč za všechny své zaměstnance s tím, že je chybou ČD, když si nedokázaly vyjednat férovou cenu, nebo to budou chtít hodit na své zaměstnance s tím, že si to má pořídit jen ten, kdo tam bude skutečně jezdit a tím rozboří funkční základ celosíťového benefitu na vlacích ČD ? Pokud bude ve hře druhá varianta, tak na… Číst vice »
Na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď:
Příplatky v hodnotě 1500,- Kč už jsou (nebo v brzké budoucnosti budou) v prodeji prostřednictvím pokladem ČD (SW UNIPOK). Zaměstnanci, kteří mají zájem cestovat regionálními vlaky v JMK si jej mohou (budou moci) k režijce přikoupit.
Stávkový výbor (Ústředí OSŽ) má v plánu se sejít a zhodnotit, zda je toto dostatečné či nikoliv.
Ano, to jsem četl, ale to je univerzální popis pro všechny držitele režijek bez rozlišení zaměstnavatele, který v podstatě nic neřeší. Jde mi o to jak to bude vypadat v praxi, tedy: 1) u zaměstnanců ČD, zda to půjde jako u komerčních vlaků. Tedy benefit hrazený zaměstnavatelem = všichni mohou zaktualizovat režijku na pokladně bez doplatku. A co bude v případě, že s tím přijdou další kraje a náklady raketově porostou ? 2) jak to bude u ostatních ? Protože pokud si budou doplácet a chytnou se toho další kraje, tak z celorepublikové režijky se stane v podstatě krajská a… Číst vice »
Pro Pandrhola: Na jižní Moravě nejezdí myslím žádné osobní nebo spěšné vlaky firmy České dráhy. Leda, že některé osobní či spěšné vlaky firmy České dráhy zajíždí do Jihomoravského kraje z jiných krajů – např. z Vysočiny či z Olomouckého kraje. Čili Vaše úvaha ohledně zaměstnanecké jízdenky zaměstnanců Českých drah platné celorepublikově v osobních či spěšných vlacích je vadná už od samotného základu… Konec hlášení, pane šéfodboráři.
A čí to teda jsou vlaky?
Kraje? Je snad kraj jejich vlastníkem, či dokonce provozovatelem drážní dopravy? Pokud vím, tak ne, takže stále jsou ČD a kraj je jen objednává, tedy je přepravcem.
Jihomoravský kraj si najímá různé dopravní firmy, které pronajímají Jihomoravskému kraji práci svých odborníků, kteří mj. obsluhují dopravní techniku (busy, vlaky,…)… Jihomoravský kraj je ten kdo vydává jízdenky, takže cestující používají (=kupují) dopravní službu od Jihomoravského kraje…. Firma ČD měla dříve v rámci Jihomoravského kraje výjimečné postavení (např. ve srovnání s jinými dodavateli dopravních služebpro JMK (myslím např. firmy působícími v autobusové dopravě)… ale od letoška už firma ČD je na stejné „startovní čáře“ jako jiní dodavatelé Jihomoravského kraje… Pozor!!! Výjimka – osobní vlak z Břeclavi do Lednice má i nadále výjimečné postavení, kdy firma ČD není dodavatelem dopravních služeb,… Číst vice »
Jenže stále jezdí vlaky ČD, ty vlaky nejsou kraje, i když v nich platí tarif kraje.
Jsou to vlaky kraje. Kraj si tudíž říká, kdo a jaké jízdné platí. Ano, pro kraj to aktuálně provozují za pevnou cenu ČD, ale až budou nové Pantery, budou i vlaky v majetku kraje, pak si jen najme firmu, která zařídí strojvedoucí. Toto jsme vám říkali už na začátku, ale vy jste byl hluchej.
Pro Dominik: Když sednete do taxíku, tak zajímá Vás, jestli taxikářské auto patří leasingovce nebo tomu od koho kupujete, že Vás převeze a komu za převoz platíte?
Opravdu ? Takže si kraj u ČD nic neobjednal ? Aby to nebyly vlaky ČD, musel by je kraj odkoupit a on si pouze kupuje službu.
Vždyť jste si odpověděl… Kraj si objednal dodávku služeb od firmy ČD… a tyto dodané služby zařadil do celého sortimentu nabízených dopravních služeb (např. busová doprava), které Jihomoravský kraj prodává cestujícím… Jak prosté. Akorát, protože se Vám to pane šéfodboráři nelíbí, tak se tváříte že nechápete…
To ovšem nemění vůbec nic na tom, že se stále jedná o vlaky ČD. Ta definice je zde zcela jasná. Když si objednám taxi, tak si též objednám pouze službu, ale taxík mi nepatří.
Když si objednáte službu taxíku, tak zajímá Vás jestli auto patří nějaké leasingovce nebo patří taxikáři, který Vás vystačí účtenku, který Vás vyzvedne na místě dle zákazníkova telefonátu na taxikářský dispečink, a kterému platíte?
Nevšiml jsem si, že by někdo považoval za normální si objednat taxíka, přijel by taxík patřící leasingovce a zákazník by taxikáři na konci řekl, že jel grátis, protože cestující je zaměstnancem leasingovky… Zajímavé, že tak primitivní věci Vy odboráři nechápete.
Co zase do toho motáte nějakou leasingovku, když zde jasně víme, že vlaky jsou ČD, tedy taxík je taxikáře. Ono když někomu řeknu mám tady taxík, tak to neznamená, že ten taxík vlastním, ani že jsem jeho provozovatel, ale pouze to, že jsem si ho objednal.
Popletl jste si kraje. Na jižní Moravě jezdí ČD.
Na jižní Moravě v regionální dopravě jezdí cestující v tzv. integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje… což je nabídka dopravních služeb pro cestující, která je tvořena dodávkami dopravních služeb od různých podnikatelů v oblasti dopravy (jedním z dodavatelů je firma ČD). Ovšem cestující v regionální dopravě na jižní Moravě kupují služby od Jihomoravského kraje… Jiná situace je dálkové dopravy (např. železniční vlaky RailJet jsou službou, kterou cestující kupují od firmy ČD… tj. firma ČD si může rozhodnout jestli někoho bude RailJetem vozit zdarma či nikoliv).
Hezký den.
Jo ale jako naproso nesvéprávný dopravce.
NE, pochopte to už. Ty vlaky, o které tady jde, jezdí kraj. Ano, najal si na jejich provozování ČD, ale stejně mohl najmout i ÖBB, třeba. Pak by se vám to chápalo líp?
Pandrholův bod 1 platit nebude: kdo si ten doplatek za 1500 Kč (nebo pracující v JmK ten zlevněný) bude chtít za vlastní peníze chtít koupit, ten si jej dokoupí, kdo ne, bude platit v „krajských“ vlacích jízdné dle tarifu JmK – jen v těch pokynech není jasně řečeno, zda to bude možné po ostrém přestupu i v následném vlaku bez příplatku (když třeba v Brně nebude stíhat nákup jízdenky v automatu na nástupišti tramvají).
Kdyby neměl platit bod 1) pak by ale nemělo smysl takovou smlouvu vůbec uzavírat, jelikož místní si již asi pořídili možnost za 480,- Kč, protože nebudou čekat až se panstvo dohodne a za 1500,- Kč si to zbytek republiky pořizovat pochopitelně nebude.
Alespoň podle informace zaměstnancům tentokrát skutečně částku zaplatí zaměstnanci ze svého.
Samozřejmě bude platit ta vaše druhá varianta – koupí si to za svoje peníze jen ten, kdo to bude považovat za pro sebe užitečné, přičemž ti, kdo pracují na železnici v JmK mají tu „slevu“: ČD mu to jen umožní a zprostředkují, protože ty finanční prostředky odvedou JmK.
A to je taky diskriminační, rozlišovat zaměstnance v JmK a neJmK, navíc s tím, že původně chtěli úplně vyřadit ostatní organizace.
Kdo diskriminuje koho? Přece to je věc firmy ČD… která dostala část jízdenek od Jihomoravského kraje se slevou zhruba 95% (Jihomoravský kraj inkasuje směšných 490 Kč) a další část jízdenek má možnost si firma ČD koupit od JMK s trochu menší slevou zhruba 90% (tržba pro JMK velmi málo – 1490 Kč)… Tj. správné řešení je, aby zaměstnavatel firma ČD prodávala svým zaměstnancům nakoupené jízdenky s přirážkou 500 Kč (to co koupila za 490 Kč, aby prodávala svým zaměstnancům za 990 Kč) resp. se slevou 500 Kč (to co ČD možná koupí od JMK za 1490 Kč, tak by ČD… Číst vice »
A zaměstnanci ostatních organizací, které kraj chtěl úplně vystrčit. Ano, kraj má jistě právo na určitou kompenzaci za zaměstnance, ale na základě, čeho si troufá je dělit na JmK a ne JmK (resp. Jak to chtějí hlídat) a stejně tak na základě čeho chtěli dělit na ČD a neČD, režijka je přeci stále stejná.
Souhlas že technické provedení téhle jízdenky měly ČD si vydiskutovat s Jihomoravským krajem už v 2018. Proč ČD nevyvolali jednání už předloni či předpředloni, to fakt netuším.
Taková varianta pochopitelně nepřichází v úvahu, protože je diskriminační mezi zaměstnanci různých krajů navzájem a není v souladu s požadavkem odborů. Proto jsem v úvodním příspěvku zmínil co na to asi odboráři, protože akceptovat toto znamená, že mohou odbory rovnou zrušit. 🙂
Za mě prohrál zdravý rozum . Doufám jen že se ten modrý mor se nebude roztahovat i v rychlících RJ na Přerov .
Neprohrál, ba právě naopak. ČD svým zaměstnancům tento benefit zaplatí ze svého, nepůjde to na úkor kraje.
1) nezaplatí ze svého, ale zaplatí si jej sami zaměstnanci
2) bude to na úkor kraje, protože namísto jízdného (které by jim zaplatili buďto sami cestující, nebo nějakou hromadnou smlouvou ČD, pokud by kraj a odbory byly dostatečně neústupní) dostanou jednorázově 1500,-/rok. Zaměstnanci vyjmenovaných organizací (ČD, SŽ, MD, DI) tak de facto koupí síťovou jízdenku IDS JMK (byť pravda omezenou jen na vlaky) za 1500,- na rok.
Dovolím si představit můj názor, jak by to mohlo vypadat, kdyby kraj byl dostatečně neústupný a odbory rovněž: 1) uzavřela by se mnohostranná dohoda o přepravě zaměstnanců mezi krajem, Českými drahami, Správou železnic, Ministerstvem dopravy a Drážní inspekcí, zaměstnanci by byli vybavení průkazkami (pro omezení kartiček v peněžence: dala by se použít režijka nebo služební průkaz, tedy to, co už zaměstnanec má). Věřím, že by kraj byl přístupný nějaké hromadné slevě (samozřejmě ne -50% a podobným nesmyslům) 2) ve vlaku by na základě předloženého dokladu byla cestujícímu vystavena nulová jízdenka (jako se vystavuje např. dětem do šesti let), a to… Číst vice »
Pro Jiří2: Jo, a právě tohly otázky mělo být vyjasněny v rámci vyjednávání o smlouvě mezi firmou ČD a Jihomoravským kraje v období 2017/2018… Je totálně amaterské jednání firmy ČD jako zaměstnavatele pokud se dohodne se zákazníkem (kterému firma ČD bude dělat subdodavatele) a zároveň si firma ČD nepromyslí jestli rozjednaná dohoda s JMK bude mít nějaký vliv na závazky firmy ČD jako zaměstnavatele vůči svým zaměstnancům. Zodpovědní lidé (patrně z oddělení řešící personalistiku a odměňování zaměstnanců) ve vedení firmy ČD – měli by se stydět, červenat hanbou a omlouvat se od rána do večera. Zejména omlouvat se cestujícím.
jeden z mála benefitů, který zaměstnancům železnice zůstal je evidentne stále mimodrážní populaci těžce trnem v oku. Zaměstnanecké benefity v jiných zaměstnáních kupodivu nikomu nevadí… a že těch zaměstnání, kde by nikdo žádný benefit neměl (ať už oficiální nebo neoficiální) moc nebude…
A třeba takový benefit jako příspěvek na penzijní připojištění nebo příspěvek na sport v minulosti měli? Nebo zase místo těch, co nezůstali (deputátní uhlí) jsou jiné.
Jednou modrogumáci podepsali brutto smlouvu, tak proč to měnit?
Ať si zajistí režijky stejně jako to zvládla většina dopravců včetně DPMB, prostě ať za ně platí.
Proč téměř v každém příspěvku potřebujete berličku? Znamená to, že si nejste jistý argumenty?
A kdo asi tak myslíš že DPMB platí ty náklady na „režijky“ pro zaměstnance?
Že by kraj, tedy potažmo cestující?
Tam to jako nevadi, tam kraji neunikají tržby?
Tak mě třeba přijde opravdu velice hnusné tohle zneužívání situace ze strany odborů. Protože, jak správně říkáte, si řeší svůj zaměstnanecký benefit. Ale jak ho řeší? Tak že udělají stávku a vezmou si cestující jako rukojmí. To mi přijde jako opravdu vrchol nechutnosti a lidské malosti. Takže sorry jako, ale za tenhle přístup vám těžko může někdo tleskat.
To JE, ale princip stávky. Ti co STÁVKUJÍ, chtějí dosáhnout svého cíle. Je to všude ve světě, proč je to u nás hnusně. Často stávkují v letecké přepravě a je to totéž.
Stávka je legální nástroj v demokracii. Na to si musíte zvyknout. Nebo musíte žít v zemi, kde je stávka zakázána.
Budete se možná divit, ale jsem zaměstnancem 😉
Ještě byste byl za morové benefity rád. Bohužel je v regiojetu nemáte
V Regiojetu se založení odborové organizace trestá vyhazovem z práce. Takže jejích zaměstnanec nikdy žádný benefit mít nebude. Leda tak poukázku na kapra😀
Vážně? Proč má tedy FSČR organizaci v RegioJetu?
Nebojte se, nebude, tam režijka, byť i s doplatkem IDS JmK neplatí.
„V dohodě, kterou mají obě strany podepsat odpoledne, se píše, že ČD musí za každého zaměstnance, který chce takto používat vlaky na jižní Moravě, připlatit 1500 korun za rok.“ O. K., z mého pohledu korektní návrh. Cena odpovídající tržní ceně (tržní cena celosíťové jízdenky přibližně vztažená vůči podílu dopravy v JMK na celkových výkonech ČD), ale s výslovným dovětkem, že každý konkrétní zaměstnanec může, ale také nemusí, této jízdenky využít (tzn. že JMK nepožaduje platbu automaticky za veškeré držitele těchto jízdenek). Samozřejmě s tím, co platilo již z dřívějška, tzn. že z těch 1500 Kč mohou ČD držitelům strhnout byť… Číst vice »
ČD budou asi muset zaplatit za všechny své zaměstnance, tedy odhadem 20 mega, ačkoliv zdaleka ne každý zaměstnanec toho využije. Prakticky se to týká především lidí žijících v JMK, ale pracujících ve vedlejším kraji, což bude skutečně jen pár lidí. Varianta, že si to zaplatí zaměstnanci a pořídí si to jen lidé v JMK je nesmysl, protože ti si v takovém případě pořídí kupón za 480,-. Jenže tím se ČD dopustí diskriminace svých zaměstnanců, protože pokladní z JMK při návštěvě vedlejšího kraje v Os vlaku ČD nezaplatí nic navíc, ale pokladní z vedlejšího kraje při návštěvě JMK v Os vlaku… Číst vice »
„Jinak kde berete tu kalkulaci, že cena odpovídá tržní ceně celosíťové jízdenky?“
Cena celosíťové jízdenky ČD ku podílu objednávky JMK na celkových výkonech ČD. Viz můj předchozí komentář.
„ČD budou asi muset zaplatit za všechny své zaměstnance“
Ne. Viz text v článku.
Myslel jsem podklad k té kalkulaci v číslech, protože to nějak nesedí.
No však, stávkovou pohotovost odbory vyhlásily proto, aby to platilo pro všechny zaměstnance z celé republiky jako dřív, takže ČD budou nejspíš muset zaplatit za všechny své zaměstnance plnou částku.
Tedy dle textu článku… používat chtějí všichni, ale 99% jen v teoretické rovině (co kdyby náhodou) a není tam nikde uvedena třeba varianta, že všichni budou mít tuto možnost, ale aktivuje se jim to až při prvním využití.
Pro Pandrhola – zkuste se podívat na věc z pohledu JMK jako odběratele firmy ČD… JMK musí firmě ČD platit za sedačku ať už cestující využije či nevyužije… A to navíc za situace, kdy sedačka ve vlaku je výrazně dražší než v autobusu – o 50%. Takže takové ty vlakové spoje (např. Čejč-Hodonín či Moravský Písek-Bzenec) , kde je využití kapacity 5% či 10% platícími cestujícími, tak to je naprosté vyhazování peněz z okna.
To je ale riziko, které si kraj na sebe vzal dobrovolně, protože brutto smlouvu chtěli oni. Jak netto, tak brutto má své výhody, ale i nevýhody.
Ale nevzal si na sebe dobrovolně, že mu do těch vlaků ČD posadí svoje kamarády z ciziny, protože si to s nimi někde pokoutně domluvily.
Pro Pandrhola… to si nerozumíme… Vy jste psal výše, že není fér, že zaměstnanci firmy ČD se musí na začátku roku rozhodnout, jestli si od Jihomoravského kraje objednají kapacitu dopravy v dopravě Jihomoravského kraje a to vlakové (psal jste „co kdyby náhodou“)… slovesem objednat myslím nákup paušální roční jízdenky… Já Vám na to reagoval, že dodavatel dopravy pro cestující – Jihomoravský kraj – už se musel v minulosti rozhodnout jestli a jakou kapacitu dopravy (tj. množství sedaček a frekvenci spojů) si koupí od svých dodavatelů podnikajících v oblasti dopravy… A smyslem tříleté smlouvy mj. s firmou ČD je, aby Jihomoravský… Číst vice »
A jak se pozná, jestli „používá“?
Musí zaplatit předem nebo stačí aby jeho jízdenku kolega nenacetl?
„A jak se pozná, jestli „používá“?“
Tím, že si dokoupí zmiňovaný příplatek.
chachaaá !výborněě !povedlo seeee
…IQ odborare v praxi
A v červnu začne stejná komedie v Plzeňském kraji.
Jen s tím rozdílem, že Plzeňský kraj už dopředu avizoval, že bude po ČD požadovat uhradit za režisty plné jízdné, žádná sleva více než 90 % z krajské roční jízdenky.
Jen aby vytrvali a neohli se jak brňáci
Roční jízdenky pro vlaky v kraji nebo má všechnu dopravu? Nikdo z dráhy nepožadoval ostatní druhy dopravy, takže buďto porovnávejte s cenou roční jízdenky na vlak nebo uznejte, že to nelze porovnávat a tudíž pro nelze porovnávat s cenou jízdenky za všechnu dopravu v kraji.
Jízdenku pouze na vlak, nebo pouze na tramvaj nebo pouze na trolejbus kraj nenabízí. Ale můžeš napsat na KÚ ev. na Kordis, že jako občan požaduješ, aby takové jízdenky začali prodávat a nacenili, schválně co ti odpoví. Jenom se obávám, že vzhledem k cenám nebude v roce 2020 nebude 1500 stačit na žádný druh dopravního prostředku.
Mě nezajímá, jak se k tomu kraj postaví, ale většinou se porovnávají dva stejné, nebo alespoň co, nejvíce podobné produkty. A tedy je rozdíl, zda jízdenka platí jen na vlak, nebo i na další druhy dopravy.
Článek o houně, protože tohle se už dávno vědělo, jen se ten doplatek k režijce měl platit až v březnu.
TAKŽE VÁŽENÍ DISKUTIJÍCÍ “ Z JEDENÁCTI KOZLŮ (KRAJŮ) ZDE V TOMTO PSEUDOSTÁTU UDĚLÁME JEDENÁCT ZAHRADNÍKŮ“, kteří budou hospodařit na cizí zahrádce nějakého ČD s cizím náčiním-tedy vlaky ČD – – a co takhle použít v JMK jízdenku tipu FIP, třebas pro JMK?
Takže za tři roky, až přijdou krajské RegioPantery, tak ČD už s nimi jezdit nebudou. Kraj si napříště vybere dopravce, u kterého žádné problémy s režijkami nebudou.
Určitě to je ta nejzásadnější věc při výběru dopravce… 😀
Ne, ale dílek mozajky to je, dílek, kterej nakonec pomůže jistý firmě původem právě z JMK
Jenže v soutěži jsou úplně jiná kritéria. Nejvyšší procento bude cena. A pokud ČD dají cenu nižší, tak s tím nikdo nic neudělá. A když někdo řekne: ČD se k nám nezachovali před 3 roky tak a tak, skončí to u soudů. Kraj totiž nemůže vybírat podle dojmů, ale podle čísel.
Ano, ale cena nemusí být hlavním kritériem =)
Bude, to si buďte jistý. Zbytek budou technické podmínky. Rozhodně nebudou v tom nějaké dojmy. Cena bude nějak minimálně 80%.
Až na to, že kritéria budou až ve druhém kole. V prvním – kvalifikačním kole, bude jednou z podmínek, že účastník soutěže odvede plné jízdné za každého cestujícího kraji a ČD vyletí ze soutěže už v prvním kole pro nesplnění kvalifikačních kritérií.
Odhaduji, že pokud se situace nezmění, ČD do té soutěže vůbec nepřihlásí a bude vozit jen vlaky na objednávku MD a něco málo svých spojů účelných z pohledu jejich vlastních letitých zkušeností s tamní dopravou, které bude provozovat svými vozidly na vlastní „komerční“ riziko – a „kraj“ ať si se svým postupem dělá, co chce.
Plně souhlasím…….taky mám dojem, že je to tam malovaný do budoucna pro kamarády….Orientovat se se do budoucna na dálkovku a komerčku a zbytek osobky se vším všudy nechat jejich kamarádům. A nebrat štěky, kde by nikdo nechtěl jezdit.
Třeba v prvním kole bude kritérium: dopravce nesměl v minulosti stávkovat. Až na to že je to základní lidské právo a také by nestávkoval dopravce, ale zaměstnanci. Pane Trodo dejte se vyšetřit. Jak vás tady sleduji, vy jste značně z ČD nemocný.
Ale chápu tato zpráva je pro vás totální šok.
Eriku, já vás sice nesleduji, to je výspa modrého kabaretu, ale vyšetřit byste se měl nechat vy. Požadavek kraje na odvedení veškerých tržeb, jako kvalifikační kritérium je naprosto legitimní.
Právo na stávku nikdo nikomu neupírá, je věcí dopravce, jak si zařídí plnění smlouvy. Kraj může dát jako podmínku, plnění gvd v minulosti a množství neodjetých spojů z důvodů na straně dopravce (to proto, aby eliminoval nespolehlivé dopravce) a je to vyřešeno.
Děkuji za prázdný názor.
A jak bude posuzovat jiné dopravce dle množství neodjetých spojů ? Ze statistik z jiných krajů ?
Myslím, že při výběru dodavatele dopravních služeb pro Jihomoravský kraj za 3 roky by měl platit zdravý rozum, zapomenout na křivdy, kterých se dopustila firma ČD a někteří její zaměstnanci (ovšem nezapomenout na preventivní opatření proti podobnému podrazu jako byl ten aktuální podraz) … a všem dodavatelům dát férovou možnost, aby nabídli své služby…
Myslel jsem to tak, že pokud se dá nějaká podmínka, jako plnění gvd v minulosti, tak musí být měřitelná pro všechny uchazeče, aby nebyla diskriminační. To, co navrhoval Tronda by znamenalo, že nikdo jiný, než ČD by se ani přihlásit nemohl, protože gvd v minulosti neplnil. Musel by být vyřazen a pak by se odvolal z důvodu diskriminačních podmínek. Jinak zde cítí křivdu především zaměstnanci, protože proti stávajícímu stavu o něco přišli a hned tak nezapomenou, protože je to stojí peníze navíc a nestalo se to jejich vinou. Pro ně je to něco jako kdyby dostali pokutu za přestupek, který… Číst vice »
Je možné že zaměstnanci ČD cítí křivdu. Ale vůbec nechápu proč se chtějí pomstít na nevinných = proč zaměstnanci ČD nejednají se svým zaměstnavatelem… To byste, Vy odboráři, měli nejdřív ujasnit, kdo vymyslel takovou blbost, že vůči zaměstnavateli budete zticha, ale bude ubližovat nevinným.
Protože u ČD zaměstnavatel definuje pouze příplatek pro komerční vlaky, ale samotný systém režijek neurčují ČD. A ani určovat nemohou, protože režijky platí i pro SŽ(DC) a další organizace. Co je na tom stále k nepochopení ?
Když se chce nějakého uchazeče vyřadit, tak nějaký důvod se najde vždycky..
ÚOHS taky dovede shodit leccos.
Tak v tom případě to budou moct zadat napřímo nějakému bezproblémovému dopravci, např. RJ a nestihnou li to do r.2023 nepojede nic.
Pokud ovšem na ten rozsah výkonů takového najdou …
Budou mít vlastní vlaky, takže najdou.
A na motorovou trakci bude za necelé roky spousta volných jednotek, ať už u nás (RJ ÚK) nebo v Německu, nové to sice nebude, ale stále novější než šroty, které v motorové trakci na jihu Moravy provozují ČD teď.
Ale vozidla nejsou všechno, bude k nim potřeba i kvalifikovaný personál v řádu minimálně stovek lidí, a sehnat jej, to už rozhodně nebude tak jednoduché ani levné pro žádného dopravce: nemyslím, že by v JmK byla už teď příliš velká nouze o možnosti zaměstnání jak v dopravě, tak i mimo ni.
Ale jistě, nevyšlo nesežene vozidla, tak aspoň nesežene lidi, tohle slýcháme od roku 2011 a zatím je vždycky sehnal.
Jistě: vidíme to aktuálně u ARRIVA vlaky, u „paštikáře“, možná i u německého dopravce v Ústeckém kraji (který pro jistotu provozuje NAD) …
Tak momentálně nejméně problémů po změně grafikonu na počet vypravených vlaků měly ČD. RJ byl až druhý v pořadí.
Třeba Arrivu že. 😂
Take doufam v rychly konec CD na Morave. A odborari si pak s rezijkou muzou vytrit.. Kdo chce kam…
Si říkám, že ta samostatná Morava není tak špatný nápad…
Pod podmínkou, že si vezmete z českého území všechny Moraváky zpět bych vám tu samostatnost i priklepl.Oni Brnaci ví a dělají stejně všechno nejlíp …
Praze sice poklesne počet obyvatel tak o 3/4milonu, ale to nějak přežijeme…
To už je dávno připraveno pro jednoho takydopravce co má čistě náhodou v Brně sídlo.
Ono v JMK ta doprava stála za starou Beli už před tím, takže žádná velká změna
A já se těšil, že bude švanda.. a ona nebude. Nejdepresivnější den roku získal svou konkrétní podobu.
Buhužel. Zemřel předseda Senátu Jaroslav Kubera.
A z toho máte depresi?
Jeden z mála opravdových politiků.
A čemu říkáte „opravdový politik“?
To je poměrně bezobsažné označení.
Bezobsažné je to možná pro vás …
Jak nemohu naprostou většinu „modrých ptáků“ (a nejen jich) ani cítit, Kubery je opravdová škoda – i když jsem i s ním v mnohém nesouhlasil, působil jako rovný a otevřený chlap s vlastním názorem, který se nebál veřejně hlásat a zastávat, ne jako křivý a slizký podrazák ani nemyslící demagogický ideolog, a takových vidím ve veřejné sféře v ČR naprosté minimum. Čest jeho památce!
Ten, kdyby se býval stal prezidentem, byl by tu jinej cvrkot. Neznám podobného člověka.
Škoda že, krom jiného, nestihl návštěvu Tchajwanu.
Z toho by mohlo trefit i toho druhého kuřáka.
No roku už nějaký měl, kouřil jednu za druhou, ale nečekal jsem to tak rychle. Na druhou stranu končil někde rok připojenej na hadičky bych asi taky nechtěl. Pokud umřít, tak rychle. Čest jeho památce, jeho názor bude chybět.
„No roku už nějaký měl“
No, byl na den přesně o 2 měsíce starší než já – takže tady klidně mohl ještě dost dlouho pobýt = přál bych mu to …
Asi nerozdýchal Novotnýho.
Kdepak, Zeman mu poklepal na hlavičku.
Co to ten Hanák plácal?! Vždyť se kraj pomstil ČD za to, nesehnal víc jiných dopravců a teď plká něco o tom, že je rád za zasloužené režijky?!
a já chci slevu na benzín. jinak stávková pohotovost! dnes du jednat na kraj, ale až po práci…
Sorry, ale musím to říct: „hlupáku“… U dopravců je volné jízdné naprosto standardní benefit. Mají ho strojvedoucí, mají ho řidiči autobusů, mají ho piloti a létající personál.
Co je tedy nepochopitelného na tom, že se zaměstnanci dopravce bouří proti tomu, že jim to kraj (jediný ze 14) chce zatrhnout?
Mně to přijde naprosto legitimní…
Všichni ostatní dopravci ale tento benefit platí ze „svého“, což ČD nedělají. Ano mají těžkou pozici, protože je režijka nařízena i pro jiné organizace než ČD, ale už měli dost let na to, aby s tím něco udělali a dali to do zákonných norem.
Ostatní „pohrobci“ vzniklí rozdělením ČSD již mají standardní benefit placený firmou, „režijka“ zůstala pouze hrstce původních zaměstnanců.
Jiným nadáváte do hlupáků a pak napíšete že u dopravců to je standardní benefit? Ano, když jde riziko tržeb za dopravcem, ať si svoje zaměstnance vozí zadarmo bez omezení, ale asi vám uniká ta drobná změna situace.
no volňásek na celý kraj za litr ročně, no nekup to…
Soudě dle počtu mínusů, by si režisti ten volňásek představovali asi tak za 10 Kč na rok, protože v cenách socializmu jim to tak vychází.
Heh, ta výše nic neřeší. Pochybuji, že ji za mne zaměstnavatel zaplatí.
Nadpis článku by měl být spíš:
Vydíraní kraje zaměstnanci ČD slaví úspěch, můžete mít smlouvu jakou chcete , když si dupne ČD tak máte prostě smůlu.
Omlouvám se, mělo tam být, že vydíraní režijkáři slaví ůspěch ……
Chĺape co vás to napadlo převlékat se při tom do nádražácké uniformy?
Pane Romane ten nadpis by měl být přesně opačně. Vydírání ČD krajem slaví úspěch. Nechápu jak ČD může na něco takového přistoupit. Nechápu proč si ne JMK režijkáři prostě nemusí kupovat evidenční jízdenky za 0 korun jako si před časem kupovali na komerčních vlacích a na konci roku prostě nedojde k vyúčtování a uhrazení skutečného ušlého zisku podle nějakých pravidel. Platit takto paušálně 1500 korun za zaměstnance kteří možná ani do JMK nepojedou je okrádání ČD krajem.
Já to tedy pochopil tak, že ČD zaplatí pouze za toho, kdo se o to přihlásí. Určitě ne za všechny. Osobně tam jezdit nepotřebuji a když náhodou, tak si zaplatím.
Bude to stejné jako s komerčním příplatkem
Možná, zatím se o tom nikde nepsalo, ale bylo by to logické.
Je na ČD, jak si to vyúčtují. To není starost kraje.
Podle me to teda žádný úspěch není… Naopak
No spíš to topadlo přesně tak, jak se už dlouho vědělo, že to dopadne. Kraj neustoupil ani o milimetr. Tohle nabízel ČD už někdy v říjnu nebo v listopadu. A teď je na ČD, jestli to dají ze svého nebo to budou vybírat od držitelů režijek?