Konec snů o slovenském létajícím autě AeroMobil. Firma míří do konkurzu, nemá peníze

Létající auto AeroMobil. Foto: AeroMobilLétající auto AeroMobil. Foto: AeroMobil

Firma získala od investorů 25 milionů eur, vyrobila tři prototypy.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sch

Poslední věta je nepřesná. Obě ta auta jsou dílo pana Kleina, jen u AeroMobilu se rozešel se svymi partnery. Je asi trochu snílek a konstruktér perfektionista, kdežto partneři misto dalšího vývoje chtěli směřovat k produktu. Je mi líto i tohoto projektu a držím palce AirCaru, aby se tento koncept podařilo dotáhnout.

Libcha

A co na to Jan Tleskač?

Halamus

Ten se o auta nezajímal 🙂

Anna

Tak tohle byl nesmyl už od začátku, mohlo vzniknout maximálně mizerné auto i letadlo.

czhunter

Pro Evropu to nesmysl určitě je, třeba pro Austrálii nebo Nevadu to tak úplně nesmysl být nemusí a i „mizerné auto a letadlo“ může být pro ranchera lepší, než oboje zvlášť

Prototypy ukazovali hezké, problém je, že předpisy v automobilovém a leteckém průmyslu (a navíc když jsou v každé zemi jiné a snažíte se je zkloubit) jsou tak přísné, že cesta od toho co vypadá „skoro hotové“ k „hotovému“ je mnohem delší a dražší než si většina lidí umí představit.

czhunter

Edit: Myslím „koncept“ ne toto konkrétní provedení – samozřejmě by to pro Austrálii nebo Nevadu muselo být „víc SUV“.

Ale možná dává pro kombinaci jízda+let víc smysl kvadroptéra s kolama …

Anna

Pro jakého rančera? Ten si koupí na ranč za cenu tohohle nesmyslu Cesnu a ještě mu zbyde na několik pick-upů.
Tohle bylo spíš určené pro sběratele kuriozit, co za 5 let najedou 1000 km a nalétají 5 hodin, ale návštěvám se mohou pochlubit něčím extra…

vbb

No a tou česnou doletí z farmy na polní letiště u městečka a tam si zavolá taxík? Nebo sedne doma do pikapu a pojede 100 km přes savanu, nakonec okolo toho polního letiště a slavnostně dojede až na parkoviště u úřadu (stadionu, obchodu, …)?
Tím aeroautem by to totiž zvládnul najednou.

Ala

Tohle je fakt kuriozita a asi se ani nepočítalo s tím, že by to někdo reálně používal k dopravě. Minimálně certifikovaný servis by byl problém. Pro australského rančera asi nepřekonatelný. Tady si svépomocí nevymění ani olej.

Pavel

Divím se, že jim ten sen takto dlouho vydržel. A ještě více se divím, že jim někdo do toho vložil peníze. To už naprosto nechápu.
Byla to hračka pro velké kluky a takto to i zůstalo. Z pohledu businessu naprosto mimo.
Když už nic jiného, tak životnost leteckých součástek (čas do servisu / výměny) je proježděna na silnicích.

Petr David

A co životní prostředí?

Petr David

Naprostý nesmysl, lidi neumí používat ani silnice. Máme krásnou přírodu a nohy, radujme se z toho.

Jiří Kocurek

Přijela kapela do Brna, přijeli až ze Slovenska. Chci Vás vidět, jak kontrabas 100 km pěšky. A pak ještě cimál a cimbálem myslím ten koncertní.

Petr David

Bavím se o většině, nikoli o tom, kde nelze auto nahradit.

xyz

Však zde se dá nahradit snadno – koncerty nejsou nic nezbytného.

Anebo když už, tak přeci veřejnou dopravou. Má-li být (dle teze „o většině“) použitelná pro většinu lidí jedoucích např. z různých míst Slovenska do Brna, tak může být použitelná i pro tu kapelu.

vbb

Nakonec i uhlíř si může dát plnou putnu na záda a dojet k zákazníkovi autobusem ČSAD. Za den se otočí tak 4x – 5x, podle hustoty spojení, a za tejden máte 10 metráků uhlí ve sklepě co by dup.

Petr David

Pokud to dovolí přepravní řád a uhlíři se to vyplatí, tak proč ne?

Jan Kavan

Fandil jsem jim, ale upřímně. Tohle bylo plnění dětského snu, ne poptávky. Jakmile to potřebuje strip, je to v háji, není na to infrastruktura. Prosadí se jen vozidla s kolmým startem.

Xiao

Hlavně je k tomu potřeba úplně jiný přístup a údržba která bude násobně dražší než u auta. Auto když se porouchá tak prostě zůstane stát. Tohle když se porouchá tak to jde k zemi. Takže revize, výměny dílů,…

SYN

A „papíry“ na auto k tomu samozřejmě taky stačit nebudou…

Y.K.

Ono je toho víc. Kromě technických věcí jsou to i věci procesní. Ono je hezká představa, že si při vjezdu na letiště „rozbalí“ křídla a ocas, nevyleze z kabiny a letí. To by ale dělal jen sebevrah. Letadla nejsou auta, fakt si to člověk musí obejít, prostě udělat předletovku, zkontrolovat, že vše je tam kde má být. Jako koncept pro bohatého snílka určitě zajímavé, ale jako funkční byznys model ztracené pro nepraktičnost. Máte drahé špatné auto i špatné letadlo… Kdo má prachy si asi raději koupí sporťák + Cirruse a luxus i bezpečnost bude mít o řády jinde.

Kolemjdoucí

Plus to někdo ťukne na parkáči a musí to do autorizovaného servisu, protože to není jako blatník na káře, že jo.

Navíc už vidím, jak hromadě létajících aut někdo dovolí jen tak lítat nad obydlenými oblastmi/kritickou infrastrukturou/tam kde má bejt ticho.

Létající auta jsou naprostý nesmysl.

Josef

Ano jen krásné sny. Když už pominu „řidičák, techničák“ kde najít další místo k parkování. Františka vod železnice by trefil šlak. Ani já nemám tolik místa na zahradě. A aby mne to ráno budilo až bude soused „startovat“ někam na pracovní cestu…