Konec slovenské železniční ostudy. Bratislavské hlavní nádraží čeká proměna
Přednádražní prostor v Bratislavě. Foto: FB - Matúš Vallo má rád Bratislavu
Prvním krokem k proměně je memorandum, stát a město řeší vstup investora do zvelebení celého okolí.
No je to pár let zpátky co mi městské info centrum v Bratislavě, po dotazu co navštívit, nabídlo Děvín, centrum Bratislavy a hrad…..No a následně se mě optal personál zda jsem již byl ve Vídni….Celkem mě dostali, ale upřímně Bratislava mě jako město pro život nepřišlo ani po pár měsících pobytu a práce. Takže zrekonstruovat Hlavnú stanicu? Ano, jistě si zaslouží značné úpravy jako vstupní brána do města, ale pokud od toho dává stát atd ruce pryč a chce to vytvářet nějaký „triumvariát“ s městem a soukromým sektorem tak to nedopadne….A nebo se na to dívám špatně a připravuje se… Číst vice »
Já jsem se policisty v BA před nádražím zeptal, zda je v okolí nějaké pěkné místo na procházku. Vytřeštil na mě oči a říká: “V Bratislave nie je pekné miesto.”
🤣
Mínusy byste měli dávat spíš tomu policistovi, ne? 🙂
Memorandum je pouze populistický dokument naprosto odtržený od reality. Buď bude soutěž vypsaná o dva roky později a to s novým dopravním uzlem Bratislava nebo to bude jedno velké fiasko
Stačila by dobrá nádražka, nebo radši dvě a bylo by to ok.
Nová nádražka bude… Za pár dni vypíše ŽSR soutěž na interiér
???
Máme to od vás brát jako sarkasmus, nebo fundovaný komentář profesionálního drážního odboráře?
Berte to jako nazor cloveka kteremu tam chybi dobra nadrazka.
Aha, takže kromě hospody jste s ostatním na tomto nádraží spokojen. Tak to budete asi raritním zastáncem tohoto odvážného názoru.
Bratislavská radnice označuje současný stav tohoto nádraží za „dlouho neakceptovatelný“.
Hned vedle nádraží je hospoda, několikrát jsem ji použíl. Docela ušla.
Závody mohou začít. Kdo bude první. Brno nebo Bratislava.
Bratislava,brno nezacalo uz 60let a ani nezacne.Nikdo jim na to neda prachy,cukal se Babis,a Fiala uz tuplem neda.
Sázím jednoznačně na Brno
Mno Horní nádraží je po rekosntrukci, nástupiště jsou nová i se zastřešením a IS, podchod po létech poznal vapku, výtahy na nástupiště již také jsou. Kolejiště je vyměněné, byl dosazen ohřev výměn a bylo osazeno zcela nové zabezpečovací zařízení. Zbývá opravit most naproti Křenové.
Nákladní vlaky jezdí jinudy, osobní a nákladní doprava si navzájem nepřekážejí. Nákladní obchvat hl.n. je to, co v Bratislavě chybí.
a dodám, že se opravují i interiéry vypravni budovy, tudíž stěhování opravdu není třeba.
A přibyla jedna nástupní hrana přeměnou kusé poštovní koleje. Pro třívozovou jednotku dlouhá víc než dost. Ještě něco udělat s tou manipulační kolejí na mostě, aby tam byly 4 plnohodnotné koleje.
přičemž kratší jednotky jde případně snad odstavovat i v obvodu bývalého nákladního nádraží StEG, kde má ČD nyní lokomotivy.
jak a co pospojkovat směrem na jih a v Obergerspitz, to už nechám na jiných
hlavna stanica ma mnoho nevyhod, treba perony do oblouku. Zkratka je to potomek jakesi zeleznicni zastavky, Bratislava byvala za cisare male mesto. Opravit to lze jedine bagrem a buldozerem.
čemu konkrétně vadí perony do oblouku?
Taky netuším, Bern je do oblouku taky.
Vídeň a Berlín taky. Obě nová (nebo zánovní) moderní nádraží. Možná je tedy ten oblouk v Blavě ostřejší, nevím.
no, jde o to, že to někdy někdo řekl a furt se to akorát opakuje….a neví proč….
údajně jsou dva problémy:
– podle normy nesmí mít kolej v oblouku ve stanici nějaké „větší“ převýšení – tudíž nižší maximální rychlost (což u stanice, kde stojí vše, je úplně jedno)
– a pak prý nějaký menší problém s nízkopodlažností (ale asi fakt menší, v Brně se Panthery chovají celkem zpsůobně)
Občas musíte přeskočit díru, abyste se dostal do vagónu.
Pokud bude mít vůz/jednotka dveře mimo podvozek, musíte překročit při nástupu půlmetrovou díru
Tady je jeden zajímavý odkaz na Studii proveditelnosti železničního uzlu Bratislava.
https://www.onemanbrnoblog.cz/zeleznicni-uzel-bratislava-studie-proveditelnosti/
Ano, je to neskutečně zbastlené
Tie studie su dost odvazne, ZSR asi tazko nieco dokaze zrealizovat. Najvacsi problem je pretazena Hl. stanica v obluku, ktora by potrebovala odlahcit od tranzitnej nakladnej dopravy. Na toto odlahcenie by bolo potrebne vybudovat obchvatovy tunel popod Kamzik. Ale kolko vela stavieb je postavenych okolo trate z BA Vinohrady po Hl. st., tak mam vazne pochybnosti o mieste, kde by tento tunel dal zaustit. Ozivit Filialku je mala sanca. Kto pozna skutocny stav v BA, urcite vie o com hovorim.
…a viděli jste Mladou Boleslav??
Trocho vedle ve srovnání s Blavou.
to není vedle!myšleno v porovnání!!
Nádraží v Boleslavi je hrůza. hnusný barák, daleko za městem a kolejiště bez ostrovních nástupišť.
V Blavě je tam možná hnusný barák (já s ním problém nemám, kdyby se v něm uklízelo, a furt se mi zdá lepší než v MB), ostatní je lepší než v MB.
stanice Cejetice má tu nevýhodu, že je 10 minut pochodu od mladoboleslavského hradu. čili v horoucich peklech. a můžete tam postavit i cosi od calatravy a nic na tom nezmenite
to je fakt…zbourat a rozhrnout
Stačí si pozrieť napríklad Zürich či Luzern. Nič komplikované,no na druhej strane funkčné. A pri tom prievane a zime ktoré tam v zime sú aj zásluhou konštrukcie stavby,sa im aj bezdomovci vyhnú 😉
Počtom obyvateľov sa Bratislava pohybuje niekde medzi týmito mestami. Hlavne by to chcelo vopred premyslieť aj napojenie na niečo ako S-Bahn či podobné. S tým Metrom už špekulujú 40rokov a ešte 40r. asi budú.
Zürich bych se třemi podzemními nástupišti, s umístěním na mostě, s několika podchody do okolí za nekomplikované nepovažovat.
A Luzern má kvůli hlavovému uspořádání (a trojkolejce pro 5 tratí na vjezdu) taky malou kapacitu, takže jsou snahy o modernizaci na průjezdné (v podzemí, aby to prošlo pod jezerem) nádraží.
S-Bahn v BA? Budeme radi, ak sa podari vybudovat elektricku v Petrzalke…
Nejvíce mě zarazila věta, že stát nemá a nebude mít peníze na kompletní rekonstrukci. Kdybych nevěděl o které zemi je řeč, že nemá na rekonstrukci hlavního nádraží hlavního města, diplomaticky řečeno by mě určitě nenapadla žádná země z našeho civilizačního okruhu.
„Stát NEMĚL, NEMÁ, a ani NEBUDE MÍT peníze na kompletní rekonstrukci. JSME ODSOUZENI ke spolupráci se soukromým investorem, hlavním městem a ŽSR….“ – To je tedy fakt síla.
Nabízejí se tedy následující otázky:
1. Kam všechny ty peníze jdou?
2. Na co tedy ještě stát má? (když nemá ani na strategickou infrastrukturu v hlavním městě)
3. Není to už nepřímá psychologická příprava obyvatel a návštěvníků Bratislavy na řešení podobného druhu, jako je nové autobusové nádraží Bratislava – Mlynské Nivy?
4. Za jak dlouho pronikne tento způsob „řešení“ do ostatních resortů, jako je školství, zdravotnictví, nebo obrana?
No bud maji uz nekde v zakulisi dohodnuteho investora, ktery tu stanici promeni tim oblibenym stylem, kdy clovek nevi, kde konci nadrazi a kde zacina supermarket, nebo je to klasicky ceskoslovensky pripad neschopnosti utratit i ty penize, ktery jsou k dispozici.
No developery by sa našli, HB Reavis, Penta, JaT Real Estate…Ale zasa si nemyslím, že sa bude chcieť ísť do veľkého obchodného centra. To je už „out“ a trh v Bratisave sa nasýtil. Teraz frčia byty, tých je málo….Ale sme na začiatku, ešte len spúšťajú štúdiu….
Ten problém není v neschopnosti utratit ty peníze, ale v neschopnosti něco za ně vybudovat. Viz metro v BA. Začalo se stavět v 1986, v 90 se zastavilo, aby se za dalších 15 let utratily dvě miliardy na posouzení, zda dál stavět nebo ne. Když už nebyly další chechtáky do stranických pokladen, zastavilo se jakékoliv rozšíření mhd. Za dalsích 10 let se za eurodotaci postavily necelé 2 km tramvaje bez točny na konci.
No máte pravdu, je to tak. Tu sa vždy našli peniaze na „hovadiny“ a teda ešte sa aj dosť stihlo rozkradnúť a na strategické veci neostalo. Tým sa aj vysvetľuje, prečo po vyše 20 tich rokoch sme s koridorom „len“ v Žiline (200 km) a do Košíc sa s výnimkami už ani neuvažuje a teda ja sa toho už nedožijem (mám 46). V ČR sa už opravuje druhý krát (Poříčany – Velim) a projektuje sa VRT. OK tá u nás nikdy nebude, sme malá krajina a tá hybnosť nie je taká veľká a nemáme toľko ľudí a miest aby sa… Číst vice »
No jo no, každý chce od státu nějakou tu dávku, slevy na vše a tak dále…z něčeho se to zaplatit musí. A pak fondy chybí jinde.
tohle mně taky dost zaujalo…
No, momentálne na Slovensku lieta 1 miliarda eur z fondov EU, ktoré nie sme schopní vyčerpať. Ak by sme mali schopného ministra/ministrov, tak tieto peniaze by sa mohli presunúť na riešenie Bratiavského uzla. A ako si to predstavujem ja? Zbúranie súčasnej hlavnej stanice. Odkopanie kopca až na úroveň Šancovej. Postavenie novej stanice podľa vzoru Brno, alebo Rotterdam (navrhovalo ich rovnaké architektonické štúdio. Urobiť dva podchody – jedno na úrovni terajšieho. V podchode medzi schodišťami a eskalátormi na nástupištia zriadiť obchody. (ako v Salzburgu) Druhý podchod so schodmi a výťahom predĺžiť až na Pražskú ulicu, kde by bol zabezpečený prestup smer… Číst vice »
myslím, že tunel pre odklon nákladnej dopravy je nereálny vo veľmi dlhom horizonte, možno ak tak spojiť s možnou výstavbou budúceho diaľničného tunelu pod Karpatmi
Tento tunel je pritom dosť dôležitý, aby sa odklonila nákladná doprava z hlavnej stanice. Výrazne by to odľahčilo dvom tunelom pod Kramármi.
Všetko pekné a dobré nárhy, až na to, že časť z toho bola riešená projektom IPR Slovakia, ktorý sa nerealizoval, časť rieši štúdia uzla (nástupištia, tunel) a len taký malý detail. Bratislava, žiaľ, nemá nárok na peniaze z EU. Aspoň tak to vždy bolo prezentované, čo sa týka infratrukturálnych projektov, lebo splňa priemer EU, aj keď vieme, že teda realita celkom taká nie je. Záhodou je ale, ako sa im to podarilo „očúrať“ pri stavbe električky do Petržkalky a nákupe električiek a trolejbusov…
Tichý závod mezi Brnem a Bratislavou, kdo má hnusnější nádraží se posune o jedne pokus dál… 🙂
Jsem jen občasný návštěvník Brna, ale s hejty na něj nesouhlasím. Je to hezká historická budova, interiér je už z větší části pěkně zrekonstruovaný, nástupiště jsou nová. Za jedinou vyloženě ostudu považuji městský podchod. Samozřejmě si Brno zaslouží něco honosnějšího, ale srovnání s Bratislavou není fér, tam by se z fleku mohla natáčet druhá řada Devadesátek a bude to dokonale realistické.
Taky si myslím, že přes všechny hejty má Brno hezké hlavní nádraží a k tomu dobře situované. Podchod sice žádná sláva, ale bohužel za jeho současnou podobu mohou dost i zdejší „prasátka“. Nedělám si iluze, že po rekonstrukci bude dlouho pěkný. Co se týká stánků, tak byly příjemné oživení a nevadili mi tam ani vietnamci… Když jsem tam viděla něco zajímavéo, tak jsem si občas koupila… Jen tak 🙂
Co mi na něm ale není moc po chuti, je ta nová skleněná příšera na levé straně.
ta příšera je dost děsivá. zajímalo by mne, jak prošla přes pamatkovou peci
Súhlasím, je to tak. Brno prešlo rokmi veľkou premenou a už sa to celkom dá. Ale zasa aj v tej Bratislave sa aspoň niečo málo opravilo, urobila čakáreň, postupne sa rekonštruovali nástupištia, konečne sú výťahy na všetky nástupišťa, takže iž aj vozíčkar sa dostane bez cudzej pomocci, odstránil sa vizuálny smog a kde tu sa niečo natrelo. Ale je to furt des, nehodné hlavnej stanice hlavného mesta štátu v EU. „Devadestátky“ by sa tam už asi netočili úpne ideálne, na to tam chýba to kvatnum kioskov s kolbásami a langošmi :-D. Ale inak je to „ostuda“….
ha ha ha…
odkud jste, vy jeden estete?
Bratislavský železniční uzel je třeba řešit jako celek. Poslední Studie proveditelnosti byla fiasko, kdy ani jedna z popisovaných variant nesplnila požadavky zadání.
Jakákoliv úprava hlavní stanice neřeší to nejdůležitější: malou kapacitu celého uzlu, malou kapacitu hlavnej stanice, možný tunel pod Kamzíkem, přímé napojení Vídně a Petržalky místo vyhlídkové jízdy kolem Bratislavy, věčně nevyřešená otázka Filiálky… kdy bez vyřešení uzlu není možný ani další rozvoj regionální dopravy v okolí Bratislavy. Od 80. let minulého století přešlapování na místě.
V čem spočívá malá kapacita stanice ?
Z Petržalky jezdí na hlavnú stanici v krátných intervalech MHD. Vídeň je dostatečně napojena hodinovým taktem via Marchegg. Cestovní doba je stejná ….
taky nevidím důvod brát jako jeden z nejdůležitějších problémů propojení Petržalky a hlavní stanice, spíš trať přes Marchegg je a bude důležitější vzhledem k aktuální modernizaci … proto by to chtělo zvýšit kapacitu a modernizovat právě tento směr, resp. úsek Hl.st. – Devínska nová Ves
No ono sa to už chystá, problém je že u nás sa všetko dlho „chystá“. Rakušania budú za rok na hranici v dvojkoľaji a elektricky, vraj na 160, aj keď je to súce na 200 km/h. Ale asi stačí 160 zatiaľ. Ono je to z tej Viedne až po Marcheg priamka. Irónia ja, že ŽSR pripravuje len rekonštrukciu jednej koľaje z Marchegu po Devínsku (5 km), aj keď historicky to bola dvojkoľajka a sú tam stále tie pôvodne stlpy v Morave, stačí ich len opraviť a daľ nový most. Z eurofonfov by sa to dalo, CEF je na to ako… Číst vice »
Je pravděpodobné, že pokud do Bratislavy někdy přijde vysokorychlostní železnice, bude to od jihu, kvůli Vídni a Budapešti. A pak nebude půlhodinová okružní jízda z Petržalky nahlavn vyhovovat. Takže tunel?
O čem to v případě Petržalky proboha píšete? Z vídeňského hlaváku jede přes Kitsee do Petržalky přímý vlak a je tam o nějakých 8 minut rychleji, než vlak z vídeňského hlaváku na bratislavský hlavák přes Marchegg. Oba dva v hodinovém taktu.
Prosím mínusáře, aby vysvětlil, v čem nemám pravdu.
Wien hbf – Petržalka přímý vlak, hodinový takt, 59 minut jízdy
Wien hbf – Bratislava hlavná přímý vlak, hodinový takt, 67 minut jízdy
A ze státní hranice od Kitsee jsou to na petržalské nádraží 2 km trati rovné jako když střelí, tak jaká vyhlídková jízdy kolem Bratislavy?
Asi v tom, že odpovídáte zcela mimoběžně. Nejde o rovnou trať z Kittsee, ale o okružní jízdu z Petržalky kolem celého města na hlavnú stanicu.
Aleši, z toho minusu si vůbec nic nedělejte.
To je tady takový průvodní jev od některých jedinců, u kterých se pere levá půlka mozku s tou pravou a zvítězí emoce. „Rácio“ se u nich smutně krčí v koutě.
Já si z něj nic nedělám. Ale štve mě, že se tu rozdávají plusy nebo mínusy buď podle „ksichtu“ nebo jen tak od boku. Pokud někdo napíše po pravdě, že lokomotiva XYZ se vyráběla v letech XXXX – XXXX a někdo tomu dá mínus, tak mám pocit, že jsme tu hůř než na Novinkách nebo na Iděsu.
Pavel nejspíš onou vyhlídkovou jízdou nemyslel příjezd do Petržalky od Vídně, ale propojení nádraží Petržalka s hlavnou stanicou.
Ano, dopravní uzel Bratislava je skutečně majsrtštyk – navrhnout v 21. století zbytečné hlavové nádraží filiálka a na hlavní stanici 6,5m široká nástupiště, to chtělo opravdu odborníky…
Škoda, určitě tam soukromý investor bude chtít trapný dnes už zaostalý obchodňák.
Kdyby ještě 10 let zdržovali, zjistili by, že se tam daleko lépe hodí robotizované centrální vysokopatrové městské sklady na zboží dovážené v kontejnerech.
Určite nie. Ten pristor sa už vyčerpal. Práve sa rozširuje Eurovea na nábreží Dunaja a už teraz je priestor na Nivách (bývala/súčasná AS), ktorý len nedávno otvorili, poloprázdny (jasne súvisí aj s covidom a ešte sa to len „zabydluje“) a to sú od seba tie dve veľké centrá len cca 500-700 m. Cez Dunaj je hneď Aupark a potom ešte kopec ďalších na okraji (Bory, Zlaté Piesky, Vivo, Galéria, Tesco….). Už je toho veľa a ľudia to začínajú odmietať. Je trend návratu malých obchodov v partetri budov a toto je dlhodobo udržateľná a storočiami vyskúšaná cesta, nielen v tomto priestore.… Číst vice »
Po vzoru Správy železnic by se to nádraží mělo odsunout na východ ke Zlatým pískům s dovětkem, že na tramvaj to tam bude blíž. Navíc by tam mohly vlaky projíždět 160 km/h.
Bratislavské nádraží je dál od centra Bratislavy než nádraží „U řeky“ do centra Brna.
Než někdo začne minusovat: Bratislava 1700 metrů od Hlavního náměstí, Brno 1400 metrů od Svoboďáku.
Přidejte 200 metrů a pak budete mít pravdu, jak daleko by bylo nádraží v odsunuté poloze. A není to argument pro odsun, že v Bratislavě je to dál. V Praze je to na Václavák blíž. Co už…
Obojí jsem bral vzdušnou čarou, což v Brně odpovídá víc realitě skutečné vzdálenosti než v Blavě. Tedy od současného Dolního nádraží.
A ta vzdálenost má být důvodem k tomu, aby to v Brně nebylo jen 500 m na nádraží, které je u největšího tramvajového uzlu ve městě?
To bychom pak mohli vytáhnout Uhersko, které má nádraží ve vedlejším okrese, a že vlastně nádraží se zhoršeným přestupem na MHD je vlastně vpořádku.
Reagoval jsem na ty Vaše Zlaté písky. To je jako by nové Hlavní nádraží mělo být v Majlontu nebo ještě dál.
tak připomeňme si, že stanice Sakvice se původně jmenovala Auspitz…čili Hustopece. možná je smyslem tento návrat ke korenum
Bratislava – hlavná šťanica
Slovenská železnice je ostudná jako celek.
paradoxně i přes to neupadá, počet cestujících se zvyšuje (do covidu) a ani závažné nehody nejsou časté
No ja by som to zasa až tak nedramatizoval, aj keď ten vlak nám „ujel“. Žiaľ. Týka sa to hlavne tratí, tam sme to zbabarali. Ale čo sa týka vozového parku, tam to zasa nie je taká katastrofa a do konca roku 2023 bude doš veľa parku obncoveného v regionálnej doprave a v tej diaľkoej to je už dlhšie vymenené. B-čka sú u nás viac menej už výnimka, len ako posila, aj to výnimočne na Os vlakoch. a pod. Ale trata áno, tam sme to pos…A peniaze boli…. No a liberalizácia, to je zasa iný smutný príbeh….Aspoň že v komerčnej… Číst vice »
Plány do regionální dopravy pro rok 2023: celková rekonstrukce 35 ks a nákup 17 ks nových vysokopodlažních (!) vozů tvořících nevratné (!) soupravy.
Třeba po rekonstrukci zmizí i všudepřítomné cedulky „Platba iba v hotovosti“. Kartou dnes člověk zaplatí v kdejakém zapadlém stánku, ale dát si na nádraží v Bratislavě kafe, to aby měl vždycky aspoň pár drobáku v kapse.
Na to netreba rekonstrukciu, uplne by stacilo, aby zeleznice prenajali tie priestory niekomu normalnemu a nie tretotriednym bufetarom, co ich maju vyarendovane od devatdesiatych rokov. A pokracovat by mohli napriklad verejnou sutazou na zazmluvnenie normalnej taxisluzby, ale to by som uz asi chcel moc…
Minule som si kupoval pollitrovú colu. Za pol roka zdražela z 1,50€ na 2€.
A ešte k tomu eura, však 😀
Tím neomlouvám situaci v Bratislavě, ale na pražském hlavním nádraží si před půl šestou ranní nedáte kafe žádné, můžete se napít jedině na záchodcích z vodovodu. A po půl šesté vám z pochybného stánku nabídnou kávu i čaj s vysokohorskou přirážkou (kelímek čaje za 63 Kč).
V Praze na hlavním totiž neexistuje ani jeden automat na nápoje či potraviny. Člověk může ale popojet třeba do Holešovic a občerstvit se tam. Po této stránce je na tom Bratislava tedy podstatně lépe.
Ve Vídni na letišti je to ale úplně to samé.
Na letišti bych to možná i čekal. Ale na nádraží, kde se denně pohybují stovky lidí cestou do práce a z práce, bych čekal alespoň trochu snahy a zájmu o zákazníky.
V pul šesté ráno je na letišti taky hromada lidi na cestě do prace….
Fakt je tam v půl šestý plno? Lidí, kteří by si tam něco dali? Byl jsem tam nedávno v sobotu v šest ráno a otevřeno toho bylo víc, než jsem čekal. Rozhodně víc, než by odpovídalo počtu cestujících v tu hodinu. Ne všechno, ale fakt mě překvapilo, kolik. Navíc v 6 tam kromě neděle otvírá i Billa.
V šest je opravdu trochu dost pozdě pro někoho, kdo někam cestuje.
Je to jediné české nádraží, které znám, kde nejsou žádné automaty na nápoje a občerstvení.
Nedávno jsem tam čekal mezi čtvrtou a pátou ranní v neděli, odhadl bych tak 200 čekajících lidí,
Technický dotaz – jak to bude s konfigurací kolejiště a přestane být Hlavná stanica v oblouku?
Oni sami neví. 😁
Určite nie, kto by ten oblúk narovnal :-). Nie je kde, je tam kopec. Nakoniec život ukázal, že to nie je najväčší problém, aj keď sa v 80tych rokoch počítalo s presunom hl.st za oblúk na rovinu vedľa Pimierskej ulice pozd´ž depa hlavné a odstaveného koľajiska. No prišla revolúcia a bolo po plánoch. Aj Wien hbf. je tiež v oblúku, aj keď veľmi miernom, ale vyšlo to tak, keďže to bolo postavené na mieste bývylej žst. Wien Sudbhf, ktorá ale mala dve na seba kolmé budovy a bola to hlavová stanica ako Masaryčka. No ale k Bratislave. Existuje štúdia uzla… Číst vice »
súhlasím, že to nie je až taký problém pokiaľ by sa dostatočne využilo celé územie stanice, dosť značný priestor zbytočne zaberá dopravné múzeum a polorozpadnuté budovy paralelne s Pražskou ulicou kde by mohli byť hlavové koľaje pre smer Kúty/Wien
Áno, súhlas. Akože to múzeum samotné by som tam ponechal, je na dorbom strategickom meiste a vlastne spätý s históriou železnice v Bratislave. Oni sú viac k SAV-ke, to až tak veľa nezaberá, ale potom tie sklady a pod. to už je zbytočné. Okrem autorampy, ktorá je vedľa, sa nič nevyužíva, akurát tam majú firmy sklady, ale to môžu mať aj inde. Śtúdia uzol Bratislava rieši aj tento priestor nazávaný „Dvor“, sú tam navrhnuté „tupíkové“ nástupištia presne na vlaky smer Wien a Kúty/Břeclav. Pomohlo by tom priepustnosti, keďže nákladné vlaky stále musia cez hl.st., nie je to kadiaľ obísť ako… Číst vice »
Praha-Brno-Bratislava-Budapest… Všude stejné
Nesouhlasím!!- Praha Hl. n. vypadá po opravě fasády opravdu nádherně – teď se pracuje na spodních neveřejných prostorech historické budovy, poté budou následovat interiéry. Masarykovo nádraží prochází krůček po krůčku taky rekonstrukcí historické budovy a nové kancelářské budovy z projektu Masaryčka od Zaha Hadid uz mají hrubou stavbu (kostru) dokončenou Brno – čeká ho nová zastávka se stavbou VRT. není proto důvod cpát přehršle peněz do starého nádraží… Bratislava – to město opravdu jede a velmi bujně roste do výšky a má vymazlené podzemní autobusové nádraží – to vlakové je jak na Ukrajině Budapest – Západní – je v rekonstrukci… Číst vice »
Jižní bylo vždy tak pěkné… A tak hezky se v něm spalo. No je pravda, že jsem tam velmi dlouho nebyl 🙂
Souhlas. Až na to, že zrovna na Ukrajině jsou nádraží většinou pěkná, čistá a udržována. …
Dejte si sváču Romane a neplkejte..
Co mate proti Prahe?
Není z ní.
Slovenský stát nemá prostředky. Co na to říct ??? Slovensko patří k nejméně zadluženým zemím EU, jsou na to náramně hrdí, ale v situaci, kdy celá Evropa jede na dluh, mají dva veliké problémy: Doprava a zdravotnictví. A v nově vydaném indexu prosperity jsou právě za všemi zeměmi, které na dluh jedou. Chtělo by to střední zlatou cestu. Nově vydaný index prosperity staví ČR na 9. místo EU, a Slovensko 21. místo. Jen konstatuji, nejsem zastáncem velkého zadlužování, pokud prostředky nejsou velmi efektivně použity.
Slovensko má větší dluh v poměru k HDP než my, takže zas tak málo zadlužený nejsou. Spíš je s podivem, kam se na SK rozkutálely eurofondy na železnice, když jediná viditelná stavba je Bratislava – Žilina – Kysucké Nové Mesto.
Momentálně je Slovensko mezi nejhoršími v čerpání eurofondů.
Před pár dny slovenský ministr dopravy tvrdil, že mu nechtějí uvolnit 30 mil. eur ročně na program rekonstrukce silničních mostů. Přitom je tam čtvrtina mostů ve špatném nebo přímo havarijním stavu.
Ti “zlí” euráci…zjišťoval jste, proč je tomu tak? 🙂
Hlavná štanica. Hanba hlavného mesta. Najskôr ako za 10 rokov neočakávam výraznú zmenu k lepšiemu. Možno kozmetické úpravy, ale to je všetko.
10 let? Pokud půjde vše po másle, tak stanice bude hotová tak kolem 2040
To je mimoriadne optimistický odhad.
Ano, toto pocuvame uz asi tak patnast rokov. Som zvedavy, preco to nevyjde tentokrat.
Protože jsem ještě neviděl soukromého investora, který by stavěl nádraží.
Ja áno, príkladom je autobusová stanica v bratislave na mlynských nivách. HB Reavis- oslovili architektov z Veľkej Británie a Slovenska (Benoy a Siebert+Talaš) a postavili naozaj pekné dielo
Ale videl. V Košiciach sa to napríklad podarilo a je tam úspešný PPP projekt, ale tam je to len o hale, teda jej vonkajšej a vnútornej rekonštrukcii. Nostupištia, mimochodom práve teraz, rekonštrukuje ŽSR. Tu v Bratislave bol tiež dobrý projekt 15 rokov dozadu, ale ten investor to nezvládol. Keby to vtedy vzala Penta alebo JaT Real Estate, už to mohlo byť. Tu je to ale komplexnejšie, rieši sa (a riešiel to aj ten predchádzajúcu projekt IPR Slovakia) celý priestor okolo (viď mapa). No je to ešte nadlho, je dosť možné, že skôr bude nová žst. Brno hln… Ale aspoň sa… Číst vice »
JaAty tazko pojde do investicie Hl. stanice…skoda ze nerealizoval aspon ciastocne projekt TEN-T, kde by bola stanica BA Nivy uz spolu s autobusovou stanicou. Zial BA je velmi male mesto, ktore podobny projekt podporilo.
Díky moc za zajímavé informace, také jsem myslel na PPP, ale nenapsal. Fakt je lepší toho druhého poučit, než jen mínusovat.
Pražské hlavní nádraží na to dojeli.
Investor dál jen nejnutnější peníze a zbytek neřešil.
Hold každý člověk se musí přijít k rozumu sám.
No ale zasa tak málo toho neurobil, v tej hale to „prokouklo“ dosť výrazne, ale evidentne sa tam pohádali so SŽ a Taliani keď zistili, že to nebude také jednoduché a že to nebude asi až taký biznis, jak si mysleli za toľko roboty a povinností, tak z toho vycúvali. Mylsím že tam tiež bežia nejaké arbitráže alebo súdy ešte….Podobne Taliani vycúvali z tunela Višňové. Oni si to vždy predstavujú jak Hurvínek válku, ale netušia kde vstúpili 🙂
Italové byly z Prahlaháku odejiti, protože neplnili smlouvy ani po prodloužení termínů.
ta proměna je potřeba, takto je to ostuda
Dočkáte se… ŽSR vypíší za pár dní soutěž na interiér stanice
Prestavaju si dve miestnosti na Hla. St. A dodavatel zinkasuje od ZSR 900 000 Euro 🙂