Konec režijek? Poslanec ANO navrhuje, aby je nemusely České dráhy uznávat

Martin Kolovratník, poslanec ANO a předseda podvýboru pro dopravu. Foto: FB Martina KolovratníkaMartin Kolovratník, poslanec ANO a předseda podvýboru pro dopravu. Foto: FB Martina Kolovratníka

Při projednávání nového zákona o dráhách dojde znovu i k otevření tématu režijních jízdenek na české železnici. Novelizace může přinést

251 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

Tady je návod koho volit v příštích volbách.

Panelák

To jakože prachatýho estébáka, co krade furt dál?

snep

ANO a a bude líp – s režijkama :-))))

petr.r

železničáři před důchodem i v, budou volit ano, protože režijka je pro ně zbytečná, mají slevu a dostanou přidaný na důchodě. I ten co je v ksčm volí ANO. Nejlepší obrázek byl v polsku, kdy vlastně komunisti nesměli podle stanov chodit do kostela a oni chodili do sousední vesnice, aby je někdo neudal, takže neházejme všechny do jednoho pytle.

Petr

Železničáři jsou jedina skupina lidí, kteří zde od roku 89 dokazali provest opravdovou stavku jestli se nepletu na tri dny. Dnes by takova stávka zcela ochromila republiku a proto si ji nikdo nelajzne ani Tok.Z toho důvodu o rerežijní průkazy které dnes užitečné nejsou tak výhodné ale stále pro mnoho lidí spasou neprijdou

Panelák

A co si opravdově vystávkovali? (Narozdíl třeba od „kováků“ ve Škodě Mladá Boleslav…)

petr.r

No nevím, jak si vzpomínám, jak jsme v listopadu stávkovali, tak čsd na náměstí nebyla, možná to je od města, ale mělo by se trochu tohle prozkoumat.

Alena

Dvakrát je chtěli železničářům vzít však víme někteří ,jak víme jak to dopadlo .Zdražováním a jak tomu říkám Babišova sleva ( myslím slevy důchodcům a mládeži) ,to je důvod poklesu .Tak proč jim to vzít hned ,než raděj pomalu přidáním různých položek jako je puštění soukromého dopravce na trat , placení některých úseku tratě zvyšováni poplatku za rejjniho průkazu . Je toho víc ,ale raději to tu nebudu psát,však proč myslet na lidí jak z toho bude něco horšího pro ně. Ten průkaz hodně drží u ČD……

snep

ČD či jakýkoliv ekonomický subjekt podnikající v tržním hospodářsví se má chovat tak, že formy výdobytku socializmu = režijky, jsou neefektivní, respektive mají se vztahovat maximálně jako zaměstnanecký benefit na jednotlivce, nikoliv celou skupinu, tedy rodinu. Proto by stát měl režijky zrušit či nahradit benefity, tečka. Myslím si, že na ČD, SŽDC a jiné státní instituce doplácíme dost ze státního rozpočtu a nejen za to. Režijky do pekla, stejně jako 75% slevy pro studenty a důchodce. Tečka

Hans

Řekl generál snep, zasalutoval, a za obrovského potlesku davu se odebral do limuzíny a odjel na štáb likvidovat další vydobytky socialismu.
A pak jste se probudil. Tak nejak to bylo ne?

snep

krásně napsáno a ano, přesně tak, dost bylo socializmu, dost bylo komunardů v ČR, snad to brzy vych…pá.

snep

a že za to výše dostanu spoustu – nebo komentářu je normální, stále mezi námi žijí staří bolševici, kteří žijí z minulosti a je jim prd, jak budou žít jejich děti, hlavně kdy se jim 50+ vrátili komančové a zase dali vše zadarmo

petr.r

správně a dost přispěvovatelů si myslí, že kdo není komunista je podřadný a nechápe, že to jeho vnitřní cítění vede čd do černých čísel. Nejhorší je na tom, že režijkáři se zamykají v kupé a jedou tam třeba dva-jeden a nikoho tam nechcou pustit i když vlak je plný.

Dominik

Dokažte to, pomlouvat nádražáky by vám šlo, ale důkazy chybí, to častěji se substrát chová jak dobytek a pak se diví, že vlaky jsou špinavé, nadává na narvaný vlak přitom je ve voze ještě dost místa (no jo, ale jak nemá vlastní dvojku či čtyřku tak je to špatně).

Ušatá

Nejsi trošku víc, než drzý? Co si vůbec o sobě myslíš?

snep

🙂 a přání se stalo realitou, kolik komoušů mi dalo mínusek… no co jste si soudruzi demokraticky zvolili, to máte. KONEC REŽIJKÁM

petr.r

já jsem dostal více. Více mínusů, více pravdy.

Karel

Pane Kolovratník, dejte mně do výplaty stejnou částku, jako dostáváte vy na dojíždění z Pardubic do Prahy do parlamentu a můžete si režijku nechat. PS: Já tam do práce dojíždím z těch Pardubic taky a platí snad „občané si jsou rovni“, nebo ne ?

snep

rovnost občanů fungovala za socialismu – soudruhu, nyní si musíš na sebe vydělat poctivou prací sám

Ušatá

Rovnost občanů je dána ústavou i zákony, nebo pro Vás snad ne?

snep

tak to může napsat jedině komunista, kdo jiný normální by se rovností a ústavou oháněl… 🙂

Ušatá

Neměl by dotyčný „snep“mít své nevhodné a drzé příspěvky smazány a dostat ban? Co je moc, to je moc!

petr.r

karle není lepší se poohlídnout po práci v pardubicích abys nemusel dojíždět? Pan poslanec je chytřejší jak ty a koupil si in-kartu 50, asi si umí spočítat, co se mu vyplatí a až nebude poslanec, tak si najde blíže práci aby měl čas i na rodinu a přátele.

snep

máte pravdu petr.r, kdo chce, ten dělá, kdo nechce, ten o tom jen kecá

petr.r

pracovně chodím aji k parazitám a mohl bych psát o nich romány a klidně pravdu, že v nějakých bodech jsou stejní s čdákama, taky pořád řvou aby stát se o ně staral.

Dio

Návrh pana poslance přece dává smysl. Vždyť celý proces rozdělení ČSD/ČD směřuje k výsledku, že jedinou výkonnou institucí ČD bude pouze GŘ. A tam výhody samozřejmě zůstanou automaticky takže si tento podnik bude v důsledku moci diktovat podmínky všem svým bývalým zaměstnancům, kteří se stali bývalými pouze na základě hloupého politického rozhodnutí učiněného v minulosti. Toto je, pane poslanče, scénář, který vy navrhujete.

Souprava

Dobrý den, pane poslanče. Využiji, že zde diskutujete a zeptám se vás mimo téma, pokud se nebudete zlobit. S režijkami s vámi souhlasím, tam nemám, co bych napsal. 🙂 Chci se zeptat na tzv. lokálky. V ČR máme místních železničních drah mnohem více, než je obvyklé ve vyspělé západní Evropě. Provozujeme zde vlaky na tratích, kde nejezdí ani 500 cestujících denně, na mnoha ani 300 (čísla se dají zjistit v krajských dopravních plánech, případně je nutné odhadovat). Nákladně tyto tratě udržujeme, opravujeme a dotujeme zde provoz (např. oprava dráhy do Mšena, která vyšla na 350 milionů a počet cestujících zprůměrovaný… Číst vice »

MAGADANCZ

Tak moc pěkně napsané, jako ta pohádka „Jak stařeček měnil, až vyměnil“ :-). Jednoduše ty lokálky do naší krásné země patří, tak jako rybníky, hrady, hospody a pivo… A rozhodně jejich údržba nestojí miliardy, byť by se SŽDC měl někdo mrknout trošku na zoubek, zda u některých oprav nepřetahují trochu strunu (MATTONI svou dráhu do Kyselky opravila za „1/10“, co se opraví za státní /za naše daně/ jiné obdobné tratě). Zdárným případem likvidace železnice je např. Jihoafrická republika, kde z perfektního systému zbylo pár tratí a slibovaných náhradních častých autobusů za zrušené osobní vlaky tč. limitně skoro k 0… Naopak… Číst vice »

Souprava

Srovnávat JAR s Českou republikou umístěnou uprostřed Evropy nedává smysl. To můžete zmínit i USA, Austrálii, Argentinu. To jsou ale úplně irelevantní příklady, počínaje zcela jiným přítupem ke spotřební dani z minerálních olejů než má Evropa… ČR není ani v Africe ani v Americe a já nikde nenavrhuji napodobit přístup z jiných kontinentů. Navrhuji pouze chovat se tak, jako se chovají podobně zalidněné evropské země. Oproti nim si totiž udržujeme nesmyslně velkou síť lokálek, které pro nás nemají žádný význam. Vozí to pár lidí sem a tam, za 3x vyšší cenu než autobus. Je to v podstatě takový luxus pro… Číst vice »

Radek

Pane soupravo já na lokálky jezdím beru rodinu a využíváme je . Měl by jste to skusit a nevyhledavat pendolina a rychlostní tipy

petr.r

stačí sebrat na lokálkách dopravu ČD a nasadit soukromníky a bude ta cena nižší. Hlavně tam nasadit bezbariérové vlaky a přesunout zastávky blíže vesnicím. Nemusí tam být barokní budova, stačí prefa domeček s lavičkou.

Standa

A že se ti soukromníci o ježdění na lokálkách přímo perou….
Přesunout zastávky blíže k vesnicím většinou u těhlech tratích znamená ji přeložit…

Gwann

Milý Soupravo, zjevně Vás baví prudit a točit lidi. I tu Moldavu, co se jí teď zastáváte, jste chtěl vytrhat, ergo ani konzistenci nemáte. Myslím, že by chtělo ale se podívat na zoubek Vaším oblíbeným cyklostezkám. Tak začněme. – musí být na cyklostezce mostek / most i se zábradlím, mnohdy navíc z rámusáku předělaný? – musí se na cyklostezce udržovat průjezdný profil, tedy prořezávat atp? A pokud se to má z cyklostezky jakkoliv rozumně dostat pryč, pak musí mít průjezdný profil podobný průjezdmému profilu vlaku. – kolik stojí konverze lokálky na cyklostezku? Snesení svršku, nějaký povrch? A jaký má taková… Číst vice »

Souprava

Dobrý den, Gwanne, nezlobte se, ale na absurdnosti odpovídat nebudu. Neberte to za aroganci, ale co jste napsal je opravdu absurdita. Co musí a nemusí být na cyklostezkách, to řeší normy. Náklady na cyklostezky jsou výrazně nižší, a proto je obvykle možné jejich stavbu dotovat z EU. Zrušení tratě znamená tak jako tak její sanaci, takže to nemůžete počítat do nákladů cyklostezky. Postavit cyklostezku není povinnost, je to jen logické využití opuštěného tělesa pro dobro regionu. Kdyby o stavbu cyklostezk z bývalých železnic nikdo nestál, nevzniklo by jich už tolik (mimo ČR). Odmítat udržovat silnice, jakožto základní dopravní cesty, po… Číst vice »

Ušatá

Už Vám několikrát bylo vysvětleno, že Vaše úvahy a propočty jsou nesmyslem, vůbec nerozumíte dopravě ani ekonomice a vůbec Vás nezajímají fakta a skutečné náklady a škody. Takže Vás prosím , abyste se buď tyto věci doučil nebo o nich nepsal. Je to už hodně absurdní. Je vůbec zvláštní v této zemi, že nejvíce je slyšet ty, co mají nejméně znalostí a odborných poznatků

Vorech

Musim souhlasit,misto posunu zeleznice vpred,tady brecite nad kazdou zavrenou lokalkou a tleskate nad kazdym zachranenym srotem.pokud trat zvladne obslouzit autobus,zrusit trat a penize presunout na koridor

Ušatá

Další, který tomu rozumí s zná výpočty a ekonomiku. Gratuluji Vám

Standa

Hele Souprava, už ti tady několikrát spoludiskutující psali, že ty tvoje čísílka z mnohem větších a zalidnenejsich zemí jakou je Německo a Francie nelze aplikovat v ČR, těch tvých 3000 lidí denně k 80 milionům Němců si laskavě hod do poměru k 10 milionům v ČR. To samé mantra o VRT – ve Francii a Německu, tedy několikanásobně větších zemích s nižší hustotou sídel než v ČR má pro VNITROSTÁTNÍ dopravu VRT smysl. U nás možná na prvním koridoru do Ostravy, když pojede bez mezi zastávky, což je trochu málo vzhledem k pořizovací ceně a ceně za kilometr. I mnohem… Číst vice »

Človek

Zaměstnanecké benefity by rozhodně neměly být zakotveny v zákoně, a zvlášť ne jen pro některé skupiny zaměstnanců (šílená diskriminace). Pro ČD jsou ale režijky dobrý byznys, zas tak levné nejsou a nemyslím, že by ČD musely kvůli režijkářům nějak výrazně zvyšovat kapacitu vlaků.

A.R.

Nevidím jediný racionální důvod, proč by se měly režijky rušit. Sice ji sám nemám, ale beru to jako kompenzaci za to, že ten člověk slouží dopravě. A z ekonomie je známo, že doprava je služba neskladovatelná. Takže nemá smysl mluvit něco o tom, že by tím pádem měl mít levnější rohlíky.

Martin Kolovratník

Dobrý den. Jako předkladatel toho návrhu s vámi NAPROSTO SOUHLASÍM! Byla by blbost režijky rušit – naopak je to skvělá zaměstnanecká výhoda pro všechny, kteří na dráze pracují….. Takže jen upřesnění: on je totiž NIKDO NERUŠÍ! Já pouze navrhuji, aby je ČD nemusely jiným firmám uznávat ze zákona a bez nároku na odměnu. Aby si naopak mohly vystavit fakturu a získat tak finance. Takže drahám to pomůže a nic se rušit nebude. Je to takto srozumitelné?

Dominik

Každá myšlenka lze okecat, ale dobře víme k čemu by to vedlo – omezování režijek, začalo to vyjmutím soutěžených tratí (neboli, my tu liberalizaci prostě nějak umožníme), a tímto vaším nesmyslným návrhem (který akorát ohrožuje existenci režijek) to pokračuje.

Pako

Jste dobrej, že se to tady snažíte vysvětlit, ona asi tak třeba nebude až taková chyba na tom co navrhujete, jako na na nadpisu článku ,,konej režijek?,, A článku jako takovém bez řádného vysvětlení. Nic proti panu Sůrovi ale přijde mi, že občas rád píše články, které vyvolávají agresivní reakce železničářů pracujících u ČD

MAGADANCZ

Jiným firmám? ČD, a.s. je 100% státní, vlastní je ČR, SŽDC, s.o. je také 100 % majetek ČR.
Bez nároku na odměnu? Tak to také asi ne, za režijku ti lidé na ČD, SŽDC atd. přeci platí a navíc je případná ztráta, pokud vůbec vznikne, v rámci konstrukce smlouvy o závazku veřejné služby ČD uhrazena…

M.M

Tak ještě jednou: Je k této problematice znám názor vlastníka těchto firem ? Zdá se, že většina ( myslím -30 ) ani neví, že ČD, SŽDC, ČDC jsou ve vlastnictví státu.

Akcie na doručitele

Každopádně se zaměstnanci a další držitelé režijky děsí předčasně. Takových šípovin už bylo…a skutek utek. Ve hře je další významné duo – Falmer & Řebíček. Prvnímu jmenovanému se ve Sněmovně líbí, má ostatně dvě děti…nožky do lavoru a Slunce v duši. 🍻

3PO

Celkem mi není jasné,proč benefit řeší poslanec.Režijky leží v žaludku nejen poslancům už pěkných pár let.Takže zrušíme režijky zákonem.Co potom.Chvíli klid a po nějaké době nekoho napadne zrušit třeba KOPky-vždyť přece je to diskriminace těch zaměstnanců,kteří nátok nemají.Zrušíme je tedy taky,nejlépe zákonem.A pak třeba týden dovolené navíc taky zrušíme.Schválíme zákony a nařízení na zrušení čehokoliv,co je benefitem.A co pak?Nakonec uděláme zákon na kriminalizaci odborů,že.To samozřejmě bude jen na dělný lid,provozní zaměstnance.Ovšem všichni poslanci a podobní vyžírky si svoje benefity,příplatky,úlevy,příspěvky a kdoví,co všechno ještě,přece zaslouží.A budou si odhlasovávat další a další za svoji extrémně náročnou,namahavou, důležitou a zodpovědnou práci.Pokud jsem někoho… Číst vice »

xyz

Připomínám, že onen poslanec řeší zrušení ZÁKONNÉ povinnosti pro ČD – povinnosti uznávat ve svých vlacích režijky i pracovníkům SŽDC, DÚ, MD. Po zrušení této ZÁKONNÉ povinnosti může nastat situace, kdy:
– (buď) ČD přestanou zaměstnancům uvedených „ne-ČD“ subjektů režijky uznávat
– (nebo) ČD jim je budou uznávat, ale za příslušnou finanční kompenzaci
– (anebo) ČD jim je budou nadále uznávat bez finanční kompenzace, ovšem ze své dobrovůle, nikoliv „ze zákonného nařízení“

Milan

… a co asi udělá ČD ??? „a“ je správně

Martin Kolovratník

Dobrý den. Proč řeším režijky právě já jako poslanec? To je jednoduché – právě poslanci totiž u nás dělají zákony 🙂 (kromě několika dalších míst). A dovolím si upozornění (je to níže v diskuzi také popsáno): já chci tímto krokem POMOCI Českým drahám! Není pravda, že je v návrhu rušíme – ale pouze navrhuji ukončit povinnost ČD, aby je musely uznávat jiným subjektům. Proč? Protože mi to přijde vůči ČD nefér. Když bude chtít jakýkoli jiný subjekt mít režijky (SŽDC, ministerstvo, soukromá firma, instituce) – tak je svým zaměstnancům normálně poskytne. Ale od ČD za to dostane fakturu a za… Číst vice »

Dominik

Pane poslanče a kdy navrhnete aby se v poslanecké sněmovně platilo za jídlo jaksi dle reality a ne jak v dobách socialismu?
A proč mají řadoví zaměstnanci SŽDC doplatit nato, že nějaký blb před léty vymyslel rozdělení na SŽDC a ČD to Vám přijde fér? Nebo navrhnete aby v STJ byla režijka pro všechny zaměstnance drah a tím skončil tento boj?

Dominik

A další benefity, které Vám z titulu poslance přísluší, neříkám, že máte práci lehkou, ale jiným byste jejich benefit omezoval.

Martin Kolovratník

Dobrý den, Dominiku. 1) běžný chlebíček stojí v PSP kolem 24,- Kč, zákusek 20 – 30,- Kč. Jídlo: polévka cca 30,- Kč, hotová jídla 80 – 120,- Kč, minutky kolem 150,- Kč. Nevím – je toto podle vás „jako v dobách socialismu“? Mě to přijde obdobné jako ve firemních jídelnách. Standardní nákladová cena se započtením DPH a pokrytím všech nákladů tak, aby to stát nedotoval. Je to podle vás málo nebo špatně? 2) Nerozumím vám: JAK A NA CO BUDE ŘADOVÝ ZAMĚSTNANEC DOPLÁCET? CO SE PRO NĚJ ZMĚNÍ NEBO ČÍM BUDE TRPĚT? V tom návrhu nic takového není! Předpokládám, že… Číst vice »

Dominik

Za prvé se musím omluvit za ceny, evidentně ceníky, které se ke mně dostaly byly staré nebo se jednalo o podvrhy.
K druhé části, režijka je určitá jistota, kterou Vy svým zákonem jednoznačně zrušíte a pak nevíte jestli se za rok nerozhodne ČD režijky pro jiné subjekty zatrhnout úplně (boj je veliký a už se zapomíná, že dříve tyto dvě společnosti byla jedna), a jak pak někomu mohou nabízet jízdní vyhody, když nebudou vědět, zda za rok budou platné?

VRT

Tady musíte opatrně. Že zákony tvoří parlament je tu pro některé novum. Stejně jako stokrát opakovaná lež o ceně v PS. Takže děkuji za osvětu.

Moravec Milan

Myslím, že nemáte pravdu. Téměř 45 let jsem pracoval pro ČD ( ČSD) i když z Vašeho pohledu mimo obor, tedy SŽDC. Můžete namítat, že dnešní ČD jsou něco jiného, ale tak tomu není. Všichni mojí vrstevníci zcela určitě svoji prací ( v úplně jiných pracovních podmínkách)přispěli k rozvoji železniční dopravy a umožnili dnešnímu („vznešeně“) národnímu dopravci dopravu na podstatně zlepšené dopravní cestě. Asi je zbytečné se ptát proč, ale jsem toho názoru, že dohody se mají dodržovat, ctít a vážit si práce předcházejících generací železničářů.

Martin Kolovratník

Pane Moravče – napsal jste to SKVĚLE! Všech takových lidí, jako jste Vy, si velmi vážím! Mám mezi Vámi řadu přátel, kolegů a kamarádů, to mi věřte. Ale asi si nerozumíme – on někdo porušuje nějakou dohodu? On někdo něco mění? Prosím, abyste mi to vysvětlil. Jde totiž o to, že nikdo režijky na SŽDC neruší! A pokud to někdo tvrdí, tak vám sprostě lže.

Milan

Vy ani já, nepamatujeme kdy a za jakých okolností byla taková dohoda učiněna, ale rozhodně dlouho před r. 1948. Proč však chcete pomáhat jen ČD? Naším zájmem by měla být především fungující moderní železnice. K tomu je určitě slušně nakročeno.
Ale zároveň k tomu nestačí jen ČD !!
PS: Jak myslíte, že na Váš návrh bude reagováno, neboť zrušení zákonné povinnosti
se v našich podmínkách rovná nařízení …………..??????

Medvěd

Takže neřešíte to, co jste v parlamentu způsobili! Zaměstnance 30 let pracujícího na dráze jste přiřadili zákonem na SŽDC a teď mu jeho nároky berete befelem…….. Nejezdili taky poslanci podle zákona zdarma . Kdo nedodržuje , že pokud jede souběžně autobus a vlak, přispívá se jen na vlak Místo toho se nechováte jako řádný hospodáři. Staráte se tak, že ČD jdou ke dnu. Co bude s depama a dalšíma budovama, až na tratě pustíte soukromníky? A co až soukromník nebude solventní? Máte na to finanční rezervu? Bude mít soukromník taky lokomotivy a vagony pro případ mobilizace? Holt do dráhy kecají… Číst vice »

jerry

SŽDC platí českým drahám za režijky takže na tom asi stratní nejsou.A myslím že jsou duležitější věci než aby se řešily režijky.

Pavel

Pane Kolovratníku ovšem cena kterou za to normálně zaplatíte se bude odvíjet od ceny in100 ,tzn pro zaměstnance to je dnes cca benefit který si zaplatí cca 2500Kč plus zdaní cca 5tisíci….vy si myslíte že to bude někdo akceptovat? Nebude! Tzn režijky padnou a Čd přijde i o to co za režijku pravidelně každý rok dostávalo.Mrkněte se sám do čísel kolik odebírá Čd Cargo in 100 za své nové zaměstnance uvidíte sám ….nejprve nárůst a později daňový chaos vytvořený Čd, dnes bude zájem o inkartu pro drahotu upadat.

Mirek

Šotouši a rádobyodborníci na železniční dopravu všech zemí spojte se a běžte na železnici pracovat……. Od noťasu je každej chytrej, pojďte se předvést a posílit řady železničářů……

VRT

30000 do výroby!

petr.r

kdo nedělal kufku vidlema i tady může kecat, je demokracie. A ty máš nějaký práce na železnici?

Lada

Stojí za povšimnutí: https://www.koridory.cz/historie-jizdnich-rezijnich-vyhod-zamestnancu-drah/
Jízdní výhody a Režijka nejsou vynález socialismu.

MAGADANCZ

Myslím, si, že není úplně pravda, že nemají ČD režijky „kompenzovány“, neboť se případná ztráta tržeb ( domnívám se, že jednotky „promile“ díky režijkám ČD) kompenzuje v celkové ztrátě dopravce (ČD). Na tzv. komerční vlaky samotná režijka současně neplatí, tak jako na nově vysoutěžené spoje (režijky nejsou tedy problémem „liberalizace“). Po případném zrušení institutu v zákoně nastane dle mého názoru problém hlavně u SŽDC (zaměstnanců), neboť jsem zvědav, jak zajistí SŽDC hladce tento benefit pro své zaměstnance. Věřte, že ať už zvýšení mezd u SŽDC na nákup nějaké náhrady za režijku nebo nákup „síťové jízdenky“ přímo SŽDC pro své zaměstnance… Číst vice »

Zabakovec

Nezapomeňme, že z hodnoty benefitu se plati daň, sociální a zdravotní takže už je to cenově trochu jinde..

Každopádně logika je jasná, ať se zamestnavatel postará a zaměstnancům da vyšší plat, koupi in100 atd, to dává smysl, sama firma musí posoudit a snad bude střízliva a dojde ji ze dojizdet na ruzna nástupní místa bez RG jizd už nikdo nebude..

JarynJarin

Se bude jezdit na provozák 😀

Zabakovec

Ale musi bejt psanej propiskou 😀 jinak to neplati 😀 coz je malicko problem ale treba se zneni predpis pro spani provozaku 🙂

Dominik

Stále si tu někteří pletou režijku s In100, když ono to není totéž.

petr.r

oboje se zruší a bude klid.

VRT

Režijky pro všechny! To by byl slogan pro Prchala.

JarynJarin

Rezijka stoji 1150 kc a rodine 1250. Je at si spocitaji o kolik prijdou oenez kdyz si to tech cca 100tis zamestnancu nekoupi.

Pirát

Ale nazapomínej, že pod spoustou těch režijních průkazek jsou děti držitelů jízdních výhod a ty projedou takovou častku během měsíce ježdění do škol a zbytek roku cestují grátis, navíc cestují i o sobotách, nedělích, prostě kdy je napadne. Takže, když to zjednoduším, za cenu skutečně zaplacenou projezdí klidně imaginárně i 10 krát tolik. Vidím ve zrušení režijních výhod u všech kromě zaměstnanců dopravce benefit poskytující naopak potenciál zisku a tržeb.

JarynJarin

Prave ze decka si uz rezijky nekupuji pze se jim skrz babisovo jizdne rezijka nevyplati

IGCT

Proc maji byt kraje okradany zamestnanci dopravce???

Roka66

Aby mohlo dítě mít režijní musí si ji koupit i zaměstnanec i když nikdy nejel vlakem. Máme v práci několik takových případů. Takže cena skoro 2000kč. Při dnešních cenách pro studenty se to ani nevyplatí. 1x týdně z Ostravy do Olomouce a zpět jako student za 18kc Nebo do prahy za 50kč místenky zdarma. Na režijku místenky za 35kč.

petr.r

když jedou se žlutým, tak ušetříte aji na novinách s přílohou. Vlastně děcka Vás dotují.

BoH

Pokud je to tak výhodné pro ČD, tak ať to nabízejí jako svůj bonus. Ale má to být rozhodnutí ČD, nikoliv zákona, že to někdo musí poskytovat. No ne?

BoH

Navíc dle stejné logiky, o kolik cestujících přichází ČD, když jejich IN 100 stojí 20 000 Kč a ne 1 250 Kč, jak pro rodinné příslušníky. To by teprve bylo cestujících, kdyby mohli jezdit celý rok za tuto cenu. Proč to ale ty ČD neudělají? :))

JarynJarin

Srovnávat zaměstnance a civila nejde no

BoH

A jo, já zapomněl. Zaměstnanec (a jeho rodina) vlakem nepojedou, když budou muset za rok zaplatit více než 1 250 Kč. Tam by to znamenalo, že 100 000 těch pasažérů do vlaku už nesedne. Naopak u civila je cena 20 000 Kč naprosto adekvátní a ti si ji rádi zaplatí 😀 …. Už aby to poslanci odhlasovali :)) Ať se pěkně ukáže, zda se jim dotovat cestování rodinám zaměstnanců ČD a SŽDC vyplatí 😀

Hodně štěstí

Doufám, že i Kolovratník podá návrh v budoucnu, aby ze zákona byly vyškrtnuty všechny poslanecké a senátorské náhrady. Prostě ze svého čistého přijmu, ať si platí dopravu, ubytování, telefony, poslaneckou kancelář a různé poradce.

Hodně štěstí

Ale je možná, že by si poslanci a senátoři stejně hned vytvořili odborové hnutí a tyto náhrady by si určitě s vládou dali do poslanecké kolektivní smlouvy. Myslím, že by jednání nebyly tvrdé a moc dlouhé. 🙂

Michal

Před 15 lety měli poslanci a senátoři veškerou veřejnou dopravu (MHD, vlak, autobus) zdarma. Nevíte, jestli to ještě platí? Popř. jak se to hradí dopravcům?

Hodně štěstí

Už nemají. to už bylo úplně okatý, tak se toho vzdali. Ale i tak dostávají příspěvek na dopravu. Nějak dle vzdálenosti kde mají trvalí pobyt. Tudíž peníze dostávají i kdyby v reálu ani nedojížděli.

xyz

Doplním, že značnou iniciativu ve zrušení povinnosti dopravců přepravovat poslance a senátory „zdarma“ (tzn. bez kompenzace!) učinil ve své době Radim Jančura, viz https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dopravce-nechce-vozit-poslance-zdarma-zaluje-stat.A060421_214310_domaci_dp.

ondra

Přesně tak,zářný příklad je náš drahý pan prezidentský kandidát,toho času senátor Drahoš,bydlištěm v Praze -Lysolajích a čerpající měsíčně 10tky tisíc na dojíždění do Senátu,takže je zdarma doprava a zdarma doprava…

Martin Kolovratník

Aha. A podle téhle logiky si VY OSOBNĚ budete taky platit svoje náklady na práci? Budete si sám ze svého vybavovat kancelář? Budete si sám ze svého kupovat papír a propisky, topit, budete si sám ze svého platit vodu a elektřinu? Evidentně jste nepochopil smysl náhrad: jsou to prostředky určené na práci, ne na nějaké soukromé útraty…. a PS: můžete mi, prosím, vysvětlit, jak to souvisí s těmi režijkami? Děkuji.

Hodně štěstí

Minimálně proplácení tohle předpokládám moc zaměstnavatelů neproplácí: Poslanci náleží víceúčelová paušální náhrada výdajů na reprezentaci a na stravování při tuzemských cestách ve výši 16 % platové základny (10 600 Kč). Dále poslanci náleží víceúčelová paušální náhrada výdajů na dopravu vlastním vozidlem nebo nájemným dopravním prostředkem z místa trvalého pobytu do místa sídla orgánu, v němž vykonává funkci, a zpět, v místě sídla tohoto orgánu a při cestách spojených s výkonem funkce a výdajů na dopravu veřejnými hromadnými dopravními prostředky, s výjimkou letecké dopravy, při tuzemských cestách spojených s výkonem funkce podle vzdálenosti obce, v níž má poslanec trvalý pobyt, od… Číst vice »

Hodně štěstí

Jo a ještě bych se moc jako poslanec neoháněl náklady za práci. Když už tedy chcete proplácet náklady za práci, tak doufám, že navrhnete, aby poslanci a senátoři pracovali podle zákoníku práce. Takže neúčast při jednání pouze při výběru čtyřtýdenní dovolené či neschopence a pobyt v poslanecké sněmovně cca 40 hodin týdne. Ne že pošlu nějakou zprávu, že mám někde mítink, tak se nedostavím. A ta souvislost s režijkami je taková, že je to benefit pro zaměstnance železnice , které chcete určitým způsobem omezovat, ale omezování benefitů a náhrad u poslanců už tak žhavé téma pro poslance není.

Petr

občas bych jim dal i dýchnout, přeci jen v podnikách je běný standart že se dělá dechová zkouška….

petr.r

ta fotka jak ten šéf čdáků pozuje s vínem v pracovní dobu se musela stáhnout, na to neupozorníte?

Petr

bohužel ono to tak ale běžné je že si zařizuji kancelář za své….propisky ,papír dokonce si i platím telefon jj asi jinej svět…

Dio

Tedy s režijkami to nesouvisí, ale když už na to i tak vy, pane poslanče, coby potrefená husa reagujete… Na vaši otázku odpovídám kladně (záměrně nepíšu ano). Za váš plat si vybavím kancelář a koupím i papír a propisku…

asdf

Jel ten pán od Babiše Kolovratník někdy vlakem? Možná to jen tak plácnul notně posilněn rumíkem z jejich pěkně zadotovaný jídelny alias nálevny.

Martin Kolovratník

Vy jste ale popleta! Milý pane – jsem z Pardubic, vystudoval jsem DFJP – a SVĚTE DIV SE !!!! – vlakem jezdím do Prahy každý den!!! Mám IN50 a kupuju si normálně jízdenky! A taky roční permanentku na MHD v Praze a v Pardubicích. A taky jsem si koupil auto a platím si do něj benzín. TO JSOU ALE VĚCI CO? TO JSTE NEČEKAL!!!???? Každopádně je fér dodat, že dostáváme příspěvek podle toho, jak daleko od Prahy bydlíme. Jestli chcete, milý pane ASDF, tak se s vámi rád osobně setkám a popovídám si o tom. Můžete mi napsat na email.

petr.r

Martine, správný čdák má diesla a vozík, do práce vozí prázdné barely. Chce to udělat audit a namontovat spotřeboměry a sledovat ty cisterny už od plnění nebo zrychlit elektrifikaci.

ondra

No a provozních zaměstnanců ČD a Carga se Váš poslanecký návrh nějak nedotkne? Děkuji za odpověd.

Pirát

Konečně opět snaha otevřít tuto problematiku. Od rozdělení ČSD uplynulo mnoho vody a neustále se odvolávat na minulost v tomto ohledu nelze. Konečně již několik let zaměstnavatel v podobě SŽDC věděl kam to spěje, věděli to i největší odborové organizace na železnici, OSŽ či FSČR. Po několik let zpět však reálné, nové benefity nikdo nevyjednal při kolektivním vyjednávaní se spí na vavřínech stínů minulosti, tak tady to máte. Režijku považuji za vhodný, dobrovolný, firemní benefit dopravce, nikoliv sociální, zaopatřovací ústav státu s kořeny v době socialismu. Vždyť si vyjednejte u Carga, SŽDC, DU, DI a MD své benefity, nebo lépe,… Číst vice »

Libor

Měsíčně nechám zhruba 2500,- za benzin za dojíždění do práce, dalších 1500,- co bych nechal v benzínu, dojedu na režijku (vím z období výluk, kdy jsem autem dojížděl až na stanici). Jsem střídač, mám poznání na pěti stanicích, lidi nejsou a každý měsíc sloužím vždy na dvou až třech stanicích, kolikrát se to dovím jen dva až tři dny předem (když někdo potřebuje rychle přehodit směnu). Jiní nejsou schopni/ochotni tyto vzdálenosti autem po okreskách v tomto stavu dojíždět, možnost busu/vlaku v celé délce trasy není, tak abych vystřídal včas kolegu. Bude mi zaměstnavatel proplácet traťové jízdenky, případně přidá mi na… Číst vice »

Pirát

Pláčete pěkně, tak co konkrétně uděláte pro to, aby jste měl vyšší mzdu?
Lidi nejsou? Není to Váš problém, ne?! Máte hodinovou normu a dost. Práci přesčas lze nařídit pouze v zákonem stanovených připadech, personální průšvih ať si vyžere někdo jiný!!
Jako bych to viděl, drtivá většina stanic namísto pevného obsazeni obsazena letmo, všichni drbou přesčasy a ještě by chtěli vozit zadara.
Pro kvalitní PKS však neudělají lautr nic!

Libor

Já taky nebrečím nad přesčasy, jen říkám že se mi bez režijky, za stejné peníze, nevyplatí obrážet tolik stanic – a taky je pak přestanu objíždět. Nic to nemění na tom že na těch stanicích pak nemá kdo dělat, neboť nás tam zdálky dojíždí víc.

Na počet směn ani výši platu jsem si nestěžoval, takže laskavě mi do úst nevkládejte něco co jsem neřekl. 😉

Pirát

Trošku v tom cítím potrefenou kačku, ale v zásadě souhlas, priorita jsou za odvedenou práci penize, režijka je přežitek a kdo chodí do práce semka jenom proto, že má tu režijku je zřejmě výjimečně způsobilá osoba 🙂

Panelák

Takže vy v podstatě měníte vyšší příjem (kterého byste údajně dosáhl jinde) za tu režijku. Nu což, každého volba a problém.

Pirát

Ano, pokud uvažujete tak, že benefitem je mít odpovídajíci mzdu, nikoliv mzdu neodpovídající odpovědnosti a náročnosti profese s režijkou. Je to ostatně i spravedlivější systém pro opravdu každého, než pouze pro ty, kterým režijka něco přinese, ať již je to materiální profit, nebo jen ten pocit že jí mají v peněžence 🙂

Martin Kolovratník

Dobrý den, Libore. Vašim steskům rozumím – ale obávám se, že jste přesně nepochopil smysl toho pozměňovacího návrhu. NIKDO TADY REŽIJKY NERUŠÍ! Pouze upravujeme zákonnou povinnost, aby je ČD nemusely zdarma uznávat ne-ČD společnostem. Aby ti ostatní za to museli normálně férově zaplatit. Je to solidní návrh vůči ČD a opravdu to nic neruší.

Zelenay

Náprava nelogického stavu, nařizovat platbu zákonem, ač není zajištěn zdroj financování. Ať si každá organizace sama určuje benefity pro své zaměstnance. Jasně odboráři, to je relikt socialismus, takže odpor bude velký, ještě by státní zaměstnanci na dráze zjistili, že to jde lépe a bez nich a benefity by měli větší, než financováním zbytných organizací..

Martin Kolovratník

Děkuju moc! Jste jeden z mála (bohužel) v téhle diskuzi, kdo to pochopil NAPROSTO SPRÁVNĚ! Je to jen a jen náprava stavu na férový obchodní vztah mezi dvěma firmami! Nikdo nikde nic neruší a ani rušit nebude! DÍKY MOC!

IGCT

Kdyz uz deleni drahy, tak uplne. Pozemky patrici CD maji patrit SZDC vcetne dep, ktera maji slouzit i ostatnim dopravcum.

Hans

Správně soudruhu! Přesně jak říkáš, pozemky patřící Arrive, GW, KZC, ČD, Icomu, Jihotrasu, Jancurovi a ostatním by měli být SZDC, nebo SUS pokud jde o silnice. Ať jsou přístupné pro všechny! Mohli bychom tomu říkat znárodnění, udělat na to zákon. Ten kapitalismus se sám nevybuduje.

Herold

U infrastrukturních zařízení vybudovaných v monopolistických dobách za peníze všech uživatelů a poskytovatelů dané služby je zcela běžné, že k nim dnes mají přístup všichni poskytovatelé dané služby. Co je na tom špatného?

Michal

Co když byly vybudované za první republiky nebo dokonce za císaře pána? Jako že jich je většina.

IGCT

Za 1) si netykame! Za 2) infrastruktura vcetne pozemku na nich lezici ma patrit spravci, ktery bude zajistovat rovnocenny pristup pro vsecky.

Roka66

Nikdy nebude zajišťovat rovnocenný přístup.

Martin Kolovratník

Jednoznačně SOUHLAS! Je to téma, o kterém víme a rád bych ho začal řešit co nejdříve.

Samuel Novák

Ač zastánce modré armády a zásadní odpůrce šrotiště kávičky zdarma, tak považuji řežijky za úlet a relikt hodný předminulého století. Zrušit a bez náhrady. Mám služební auto a smlouvu k užití k soukromým účelům i když to auto k soukromým účelům nepoužívám. Ročně na tom tratím několik tisíc korun. Nelíbí? Tak si vyjednej lepší podmínky nebo jdi jinam, to je kapitalismus, soudruzi.

Hans

Aa další vekokapitalista nám přišel vysvětlit jak máme jít jinam když se nam tady nelíbí. Takže platíš daň za použití auta pro soukromé účely, ale jezdíš jen služebně. Zajímavá taktika. Od tebe by se měli všichni učit.

režista

To by mě teda zajímalo,co chce pan poslanec za ANO těm zaměstnancům co dělají v provozu nabídnout.Nejsou výpravčí,nejsou strojvedoucí,nejsou posunovači,nejsou průvodčí,práce o sobotách nedělích,práce v noci,práce ve svátek,velká odpovědnost. Provozní zaměstnanci dráhu nerozkouskovali,ale novodobá garnitura po roce 90. Hlavně,že si poslanci přidávají na platech,o manažerských platech nemluvě.Holt asi už dlouho nebyla na železnici stávka. A těm,kdo nám režijku závidí,tak máte možnost jít na dráhu pracovat.

Aslanex

Peníze. Ušetřené třeba v soutěžích na dopravce, které už nebudou diskriminační.

Lukáš

Spis bych rekl ze uz dlouho unas nebyla defenestrace, treba by se rozsvitilo vice lidem ze ta draha jde do kytek…

IGCT

Jo no, ze socialistickeho odvetvi se stava kapitalisticke. Oboji je spatne

xyz

Ano, slovo „defenestrace“ bylo modrými odboráři používáno již před 10 lety (paradoxně v době, kdy u vlády byli názorově přesně ti opační jako dnes), když si tehdejší ministr financí dovolil dát vládě k projednání návrh novely zákona omezující počet daňových výjimek u DPFO kompenzovanou vyšším nezdanitelným základem. 🙂

Pirát

Pan poslanec nemusí zaměstnancům nabízet vůbec nic, naopak je pouze na zaměstnancích o co si řeknou a jak si o to řeknou při každoroční komedii zvané kolektivní vyjednávání!! Zjevně to pod taktovkou odborových organizací spřažených více se zaměstnavatelem než se členy nejde, čehož důkazem je dosavadní stav PKS a tarifních mezd u ČD, Cargo a SŽDC. Musíte si řict předsedům základních organizací OSŽ a FSČR, že už toho máte dost a nárůst mzdy chcete v řádu několika tisíců do tarifu za veškeré činnosti co jste hezky vyjmenoval a také je musíte přinutit mít osobní odpovědnost za stav, kdy nedojde k… Číst vice »

Qěcy

Tak leda u ADP by s tím uspěli. Ostatní odbory jen dělaj divadlo.

VRT

Tak kolik dneska dáme? 600, 700?

Jedine vlaky

Minimálně 3000. Zajímalo by mě, jaký je max. počet diskutujících zde může být.

Režista

České dráhy, SŽDC a jiné firmy byly původně součást jedné firmy. Že se železnice roztrhala na několik firem bylo politické rozhodnutí, potažmo nařízené z Bruselu. Zaměstnanci původní firmy toto rozhodnutí neměli možnost ovlivnit, přestože si 90% myslelo, že trhat železnici je nesmysl. Stát po dohodě s odbory odsouhlasil, že benefit zůstane všem zaměstnancům původní firmy, protože jinak by se nejspíš při porcování medvěda tenkrát kvůli režijce zastavila doprava a nejspíš i proces dělení. A dá se předpokládat, že něco podobného se bude dít při takovém pokusu i nyní. Režijka nelze jen tak nahradit IN 100, protože je vázaná i mezinárodní… Číst vice »

Hans

Z toho zoufale křičí ODBORY DĚLEJTE SAKRA NĚCO!!! Jestli uz jste za zenitem, priznejte si to a uvolněte to mladým. Ty fotky ze schůzi… Nic proti věku, ale to je jak fotka ze zájezdu na předváděcí akci na prodej hrnců. Tihle se mají efektivně postavit mladým a dravym radobykapitalistum??

Akcie na doručitele

Upřímně…chtěl bych vidět vyjednávání Ťoka s představiteli Force Ouvrière.

Režista

Proč mají politická rozhodnutí odnášet obyčejní zaměstnanci? Původně byly téměř všechny železnice soukromé a po zhruba 100 letech se přišlo na to, že je lepší je všechny zestátnit a z chaosu udělat jednu funkční síť. Teď si někdo usmyslel, že je lepší z toho zas udělat chaos. Bude se čekat 100let, než zas lidi přijdou na to, že je lepší jednotná síť? Příspěvky jsou jen samá závist. Ve Skodovce si odbory troufnout vyřvat vyšší mzdy a odměny. Určitě se to musí projevit i v ceně auta. A to nikomu nevadí. Ale to, že drážní odbory neřvou po desetitisícových odměnách, ale… Číst vice »

Panelák

Já být „drážním“ zaměstnancem, tak bych teda spíš chtěl desetitisícové odměny než režijku (ostatně za dvě desetitisícové odměny si tu IN100 můžu koupit taky, když budu chtít). Ale odboráři to holt vidí jinak a jejich ovečky radostně obětují vyšší mzdy výměnou za benefit, který vlastně vůbec nevyužijí.

Vbb

Ale samozřejmě že režijku nahradit In100 lze. Jen si to modré gumy (TM) nechtějí připustit. Při cestě po zahraničí (mimo Slovensko) režijku neukazujete, takže personálu DB, OBB, PKP, MÁV,… je zcela jedno, jestli v peněžence nějakou plastovou kartičku ČD máte či nemáte (a nakonec byste ji tam i měl, jen by se jí neříkalo Režijka, ale In100, a v úplném důsledku vám (ve smyslu Modrým gumám) nikdo nemůže nařídit, jak jí máte říkat, takže Režijka jí říkat můžete i nadále – a bude všude mír a sociální jistota). Jestli vám na vašem „oddělení režijních výhod“ vydají FIPku vůbec nezávisí na… Číst vice »

Hans

Takže když budu pěstovat okurky a budu je chtít dát zaměstnancům i jako benefit, mám si je nejdříve dojít koupit do své podnikové prodejny? O benefitech víš prd zavistiva gumo.

Jan Sova

No a co kdyby ty okurky dostali jen ti, co je sklízí a rozvážejí, ne kancelářské krysy co zajišťují PR firmy…..

Vbb

Mluvilo se tu o režijkách pro SŽDC, MD, DÚ, čili v tvojí terminilogii o dodavateli hnojiv, vody či lopatiček tobě jakožto pěstovateli okurek. Ano, majitel firmy na lopatičky může nakoupit ve tvé podnikové prodejně okurky za normální ceny (klidně i s množstevní slevou) a pak je rozdávat svým zaměstnancům po koruně. Ale ty jakožto pěstovatel okurek bys asi nebyl rád, kdyby k tobě chodily zástupy dodavatelů všeho možného a chtěli, abys jim za korunu prodával okurky. Nebo ano?

Informator

V pořádku mate na to takový a májový názor jako dalších XY lidi, ale vaše názvosloví zaměstnanců CD me přijde krajně nevhodné . Všechny nazývat „Modra guma“ je stejné jako, že já bych si myslel ze všichni s přezdívkou Vbb jsou mentálně zaostalý jedinci.

Vbb

Já ale nenazývám Modrou gumou všechny zaměstnance ČD. Jen ty, kteří nedokážou pochopit, že režista opravdu nemá právo jezdit jakýmkoliv vlakem jen proto, že v minulosti tu byl jen jediný všeobjímající dopravce a konkurence neexistovala.

Ušatá

Jenže tady je stále to, na čem se všichni neshodneme. Doprava ve státě je jedna a ta musí mít nějakou koncepci, nějaká pravidla, která určí, na základě čeho bude nadále udržitelná, únosná. To je práce a koordinace řady profesí a odvětví. proto to také nelze kouskovat na typy dopravy, na různé dopravce, infrastrukturu apod. Proč? Protože všichni mají povinnost zajistit státní, únosnou a výhodnou neškodící dopravu. A proto zde musí být pro všechny stejná pravidla. Už z toho, bohužel vyplývá, že rozdělení železnice a celé dopravy a uplatňování jakési ideologie trhu apod., bylo špatně. Souhlasím s některými příspěvky, že se… Číst vice »

MiKi

Jaktože neměli možnost ovlivnit, kde budou pracovat ? O výpovědi z pracovního poměru jste už slyšel ? Rozdělení firmy sice nebylo nejlepší řešení, ale teď po letech neexistuje jediný důvod, proč by měly ČD sponzorovat zaměstnance jiných firem. Já taky nemám volnou jízdenku na autubusy, když se kdysi politbyro rozhodlo o vzniku ČSAD a ČSD.

xyz

„Režijka nelze jen tak nahradit IN 100, protože je vázaná i mezinárodní smlouvou FIP i OSŽ, kdy držitel režijky si může vyřídit minimálně jednou ročně volnou jízdenku do ciziny.“
Děkuji za přiznání, že režijka má řadu výhod NAD RÁMEC IN 100, tedy rozpor s mnoha odborářskými vyjádřeními ve smyslu „hodnota režijky není zdaleka tak vysoká nako hodnota IN 100“.

P. S. Pan poslanec žádné režijky ČD rušit nechce.

Petr

Pokud chce mít pan novinář hodně diskusí,tím i klikání ze kterého má příjem,tak si kopne do ČD nebo napíše o režijkách.Se články o letadlech nebo silnicích z toho moc nemá.

michal

A přes to se věnuje třeba i těm letadlům, nebo MHD..

Neználek

Další z odborníků, co si myslí, že má koule na to, riskovat ochromení železniční dopravy partou zoufalců, jejichž mzda je pravděpodobně tak směšně nízká, že si nemohou dovolit financovat ani svou cestu do zaměstnání. Zaměstnanci ČD potažmo SŽDC už dávno nejsou modrou armádou, zachraňující národní hospodářství, která by zasloužila respekt a musela být hýčkána nejrůznějšími výhodami, financovanými z kapes daňových poplatníků. Sice věřím, že i u těchto organizací je stále zaměstnáno mnoho odborníků, kteří by se uplatnili i jinde, mají svou práci rádi a stále doufají, že jim stávající zaměstnavatel vytvoří férovější podmínky, ale jsou povětšinou slyšet jen ti jedinci… Číst vice »

Ondřej

Ale samozřejmě, že i vaši IN 100 zaplatíme všichni, neboť si to Váš zaměstnavatel dá nepochybně do nákladů a odvede o to nižší daně…

Qěcy

Protože osž si nechce nechat sáhnou na dnes už překroucené a neobhajitelné nespravedlivé režiky. Osž souhlasilo s tím že u ČD Cargo noví zaměstnanci režijky nemají a staří jo. OSŽ má dar vše řešit nesystémově, nemyslet na budoucnost a žije z nemovitostí, z majetkové účasti v ČD Travelu, v Lázeňských zařízeních atd. Jejich členové to nevědí nebo to nechápou.
Takže bohužel jak si to nádražáci podělali, takový to teď mají.

Qěcy

V UK mají všichni zaměstnanci dopravců sdružených v ATOC zlevněné jízdné a jiné výhody v rámci národního tarifu. Jenže soukromí dopravci jsou pro osž sproste slovo.

Hans

Drž hubu a krok nebo vypadni. A jestli ještě jednou budeš mít kecy o benefitech vyrazím tě sám. Tak nějak si pan Neznalek představuje své ideální zaměstnání. Jestli jen jednou využijete in100 k soukromé cestě okradate stát.

BoH

Rozumné. Neexistuje důvod, proč by stát měl nařizovat jedné konkrétní firmě poskytování benefitů (a to nejen pro své zaměstnance).

Ondřej

Samozřejmě. Stát by to neměl nařizovat jedné firmě, ale všem dopravcům…

BoH

A taky by měl nařídit rohlíky zadarmo pro každého, ne? 🙂

Oldřich Sládek

Opět trochu info do reality – platí to samé, jako v případě jakýchkoliv jiných pozměňovacích návrhů. Včera dalo MD reakci na jednotlivé PN, 3.dubna zasedá Hospodářský výbor Sněmovny a bude se hlasovat o jednotlivých návrzích. Pak také ještě bude 2. čtení a třeba Piráti mají bambilion návrhů, které ani nenačetli v tomto kole projednávání novely Zákona o dráhách. Takže všechno může být stokrát jinak. Jinak Martin Kolovratník je poslancem – zpravodajem této novely. Dále – na podzim začne projednávání další novely Zákona o dráhách.
Takže klid, Honza Sůra referuje jen o jednotlivých PN.

Valmar

Snadno se to panu poslanci s jeho benefity navrhuje. Většina dobrých zaměstnavatelů svým zaměstnancům nějakým způsobem přispívá na dopravu do zaměstnání a o tom se nemluví. Že si železničáři tu režijku platí na rok a pak ji z 90% mají pouze na cestu do zaměstnání, tak o tom už se taky nemluví. Hlavně, aby se to veřejnosti naservírovalo v tom „správném“ světle. Pamatuju doby, kdy měl aktivní železničář jízdenku do zaměstnání zdarma, režijku na slevu pro cesty mimo zaměstnání, deputátní uhlí, slevu na stěhování, slevu na přepravu stavebního materiálu, do vlaku si mohl vzít 2 psy zdarma a to všechno… Číst vice »

Kajman

Já jako státní zaměstnanec žádný příspěvek na dopravu do zaměstnání nemám. Takže když to vezmu do důsledku, jsem diskriminován tím, že jiní zaměstnanci téhož zaměstnavatele, tj. státu, čerpají oproti mně výrazný benefit. I kdyby mi zaměstnavatel platil jen cesty do práce, ušetřil bych 2000 měsíčně. Račte si to laskavě srovnat s tím příšerně drahým celoročním kuponem, který většina režistů „stejně neprojezdí“.

Hans

Co vám brání dát výpověď a jit pracovat na dráhu? Nebo založte odbory a požadujte tento benfit. Je to legální. I když by si tu spousta lidí přála otrokarsky systém. S tim detailem že zrovna oni by byli otrokari a my ostatní otroci…

Kajman

Odbory máme. Ale nikoho z nich ani nenapadlo řešit takovouhle pitomost, protože příspěvek na dopravu do zaměstnání prostě není standardní zaměstnanecký benefit, to jen v pomatených hlavách držitelů Přirozeného jízdního dokladu.

Hans

Fajn, tak proč se cítíš diskriminovan? Nebo je to spíš o té sousedovo koze…..? Jsi spokojenej s tím jak to máš, tak to nás těší a nemusí tě trápit takováhle pitomost jak jsi to nazval.

Akcie na doručitele

Zde je ten Burešův dobrák od kosti zblízka. Údaje nejsou sice nejnovější, ale silně pochybuji, že by se v tomto ohledu pan poslanec polepšil, spíše naopak.
https://zpravy.idnes.cz/poslaneckeNahrady/poslanec.aspx?id=kolovratnik-martin-ano-2011

xyz

Argumentační faul, kdy diskutující neřeší věcné argumenty, ale osobu navrhujícího.

xyz

Však v pořádku. SŽDC/MD/DÚ může svým zaměstnancům na tu dopravu přispívat (např. zakoupením jízdenky IN 100). Nikdo jim nic takového zakazovat nebude. A ČD konečně přijdou o znevýhodnění, na které jejich představitelé sami poukazují – tedy zákonnou povinnost uznávat své firemní benefity i zaměstnancům jiných subjektů.

Marek Janík

Teoreticky vzato, kdyby se na to vletělo a udělal právní rozbor, tak režijní jízdné přímo stanovené zákonem by z toho už teď vypadlo jako protiprávní. Benefit můžu dát, ale nařídit slevu zákonem jenom určité firmě/oboru je v tržním hospodářství neobhajitelné.

Hans

Nejsem právník ale… Může existovat protiprávní zákon? Existuje pak i suchá voda?

JenomJá

Může být protiústavní.

babilon

Asi ne protiprávní, ale třeba protiústavní. Myslíte, že kdyby jakákoliv jiná a.s. musela za symbolický poplatek poskytovat nějaké služby vybrané skupině obyvatelstva bez nároku na kompenzaci, tak že by se nebránila?

Hans

Nejsem právník, nevím. Ale jít k ustavnimu soudu protože rezijka… Tolik fantazie nemám.
A jak se kompenzuji rezijky u desítek dopravních podniků a.s. po celé zemi? dp si na pokladně koupí svůj kupon a pak je dává zaměstnancům a jejich rodinám? A kdo jim to to pak kompenzuje? Navyšuje se o to ztráta kterou platí město?

Aslanex

Nicméně ČD jsou vnitřní dopravce, takže je možné jim nakazovat, jak se mají chovat vůči státním zaměstnancům. Stejně tak v Praze zajišťují evakuaci autobusy vnitřního DPP, prostě z nařízení.

On.

Ale ano ať je zruší bez výjimky, jen si musí někdo uvědomit a ten někdo bude ministr dopravy a mistryně financí, že znatelně stoupnou požadavky na peníze se státního rozpočtu protože ty cestovní příkazy bude nutné proplácet a nebude jich málo. U SŽDC se dá čekat výrazně větší problém sehnat zaměstnance protože se sníží ochota dojíždět někam dál a jediný způsob jak udržet a získat zaměstnance bude výrazně vyšší plat. Takže se ušetří pár drobných ale miliony odejdou druhou stranu. Osobně jsem pro zrušení,ale třeba přemýšlet o důsledcích.

Jan Sova

Normální stav i jinde, takže asi s tím poslanecký návrh bude počítat….

On.

Tomu moc nevěřím, ministryně financí se vyjádřila jasně, já víc zaměstnavateli nedám a Vy si to vyjednejte se zaměstnavatelem v rámci kolektivního vyjednávání.

Petr

Včíl jsem zvědavý co Ťuk s Burešem vymyslí.

Martin z Moravy

Nemyslíte Bursíka? Ten už v politice dávno není…

Ondra

K rušení zřejmě dojde postupně, tedy nejdříve osekat jízdní výhody pro ministerské úředníky a dražní úřad – stávka úředníků se nepředpokládá – rádi se budou tiše držet teplých místeček bez protestu. V další fázi zrušit pro rodiné příslušníky a důchodce SŽDC. Nakonec by by výhody zůstaly např. jen provozním zaměstnancům ČD.

Neuwelt

Prosím neplést zákon o drahách a zákon o českých drahách!!! To jsou jablka a hrušky….
Jinak nejsem zaměstnancem čd, ale chápu, že to mají jako určitý benefit. Nechápu ale proč by benefit čd měl mít kdokoliv jiný než zaměstnanec čd. Daly by se pochopit děti a manželky, ale proč zaměstnanci jiných firem?
Před časem regiojet navrhoval čd vzájemné uznávání takovýchto benefitů a nechtěli ani slyšet. Jiným to ale dávají i bez čehokoliv „na revanž“.

Kuzma

No, při současné personální krizi by se tenhle nápad krutě vymstil.
Vlivem různých restrukturalizací a optimalizací dnes většina zaměstnanců dojíždí do zaměstnání desítky kilometrů a (teď se omlouvám, že nebudu konkrétní) zrovna u nás našlo útočiště cca 25 lidí z bývalého depa na západě. Ti dojíždějí víc jak 100 km.
Nevěřím tomu, že by kdokoliv z nich tohle akceptoval i kdyby měli dostávat na každou cestu služební jízdenku.
To si fakt najdou lépe placenou práci v okolí domova.

Panelák

Není přece nic jednoduššího, než že jim zaměstnavatel jako benefit poskytne standardní „síťovou“ popř. traťovou jízdenku, když si jich tolik váží. Existují firmy, které to tak mají, a nemusí na to být extra režijkový zákon.
Na druhé straně – pokud si najdou práci v okolí domova, přestane cenu práce železničáře např. v Praze (kde jsou vyšší životní náklady) uměle snižovat konkurence zaměstnanců dojíždějících z levnějších oblastí = stoupnou zde mzdy a bude jednodušší „uživit“ bydlení v Praze namísto kočování z východu, západu apod.

Kuzma

Paneláku: Ty na dráze neděláš, viď? Tahle teorie o umělém snižování ceny práce je u ČD úplně mimo. Tady se vytáhnou tabulky, koukne se na maximální dosažené vzdělání a praxi a vyhrknou na Tebe pracovní třídu, která se tě pak drží zuby nehty. Ano, asi před 3 roky jsem zahlédl v Libni na nádraží letáček na nábor elektromechaniků na ONJ. A plat? 5 třída cca 15000 hrubého. Když si v Praze dovolí někdo nabídnout takovouhle výplatu tak se nesmí divit, že nemá lidi. A režijky ? Asi 40 % mých kolegů ji prostě nemá, protože i za 1100 Kč na… Číst vice »

Panelák

To není žádná teorie, ale realita a jen ji nechápete proto, že děláte „na dráze“, kde funguje představa nějaké jiné ekonomiky.
Pro „dráhu“ je samozřejmě výhodnější dát někomu v Praze 15.000, nechat ho „zadarmo“ (jeho čas se nepočítá) dojíždět z valašských kotárů a ještě se může před odborářema plácat po zádech, jak mu zajistila zaměstnání. Proč ne, když někoho za tyhle kočovné podmínky naláká díky „dojíždění zdarma“. Jinak by mu totiž musela dát podstatně víc a proč by to dělala, když sežene troubu, co stráví půl života přejížděním republiky „do služby“ na režijku.

Kuzma

Já to chápu velmi dobře. Já totiž víc jak 15 let pracoval v potravinářském velkoobchodu a u ČD jsem dohromady 6 let.
Jistěže za takových podmínek už dneska NIKOHO neseženou.
Tohle tak dokázali akceptovat starší zaměstnanci ze strachu, že přijdou o práci.
Doba je už jinde.

Ušatá

No, jenže pak stoupnou náklady dopravce, objeví se nutnost vyšších dotací a železnice půjde do kopru. Už jen proto, že v dopravním systému neplatí skutečné náklady a škody a silniční doprava je oproti skutečnosti a faktům neskutečně levná. Takže už jen proto, nelze ty Vaše teorie uplatňovat. Nejdřív by se musely začít uplatňovat skutečné, objektivní propočty jednotlivých dopravních systémů. Jen pro zajímavost, poměrně známá věc, ale přehlížená. Silniční doprava ročně vytváří škody na zdraví lidí přibližně 60 a více miliard. Dostává od silniční dopravy tuto částku zdravotnictví? A pak jde o další položky kolem životního prostředí, klimatu, vody atd. Pak… Číst vice »

babilon

Jestli někdo dojíždí několik hodin denně za hůře placenou prací jenom kvůli režijce, tak je to s prominutím magor.

Kuzma

Tohle je fakt těžký. Já osobně bych taky nedojížděl, ale jinak se mluví ve třiceti a jinak v padesáti. Zvlášť, když děláš na dráze celej život.
Oni naštěstí dělají ve dvoudenním turnuse, takže dvakrát dvanáct hodin a pak dva dny volno.
No a cesta rychlíkem jim trvá hodinu dvacet.
Když k tomu pripočteš, že v Karlovarským kraji těch strojařských firem tolik není a platy tam jsou jedny z nejmenších, tak to třeba uvidíš v jiným světle.

babilon

Měl byste si ujasnit, jestli „To si fakt najdou lépe placenou práci v okolí domova.“ nebo „platy tam jsou jedny z nejmenších“. To je totiž dost zásadní rozdíl.

Kuzma

Ne, rozdíl v tom není. V KV kraji je sice jedna z nejmenších průměrných mezd v rámci ČR, ale i přesto si myslím, že se tam (minimálně v posledních letech) dá sehnat zaměstnání ve strojírenském průmyslu za lepších podmínek než 7 či 8 platová třída (cca 19-21 k čistého) na kterou dosáhnete jako mechanik či elektromechanik u ČD. A nemusíte nikam dojíždět. Platy na dráze fakt nejsou žádný šlágr a mladý většinou začínají v šestce, takže za 17 000 čistá ruka. K tomu špína, často dřina a k úrazu tu taky není nikdy daleko. A prostory a vybavení jak za… Číst vice »

Kuzma

Pokud Vám na dráze nabídnou 22-23 hrubého a průměrná mzda v KV kraji je 27741 Kč tak vám pořád zbývá cca 5000 Kč na to, jak si polepšit a přitom nedojíždět.
Za to, že nerozumíte textu bohužel nemůžu.

Panelák

Tak „lépe placená práce v okolí domova“ nebo „jedny z nejmenších platů“? To byste si měl ujasnit, čím nás vlastně chcete v prorežijkové argumentaci oblbovat.

Kuzma

Průměrná mzda v KV kraji v roce 2018 dělá 27741 Kč což je nejmíň v celé ČR, přesto je to částka na kterou jako mechanik u ČD dosáhnete jen ztěží a až po desítkách let praxe. Proto tvrdím, že si i v nejchudším kraji naší republiky můžu polepšit, když opustím místo na dráze s výplatou 22-25 tisíc, kde navíc dojíždím a najdu si místo ve strojírenské firmě nebo autoservisu v místě bydliště za průměrnou karlovarskou výplatu. Já tu vidím prostor polepšit si i o několik tisíc a nemuset dojíždět. Chápu, že jsem Vás v téhle prorežijkové argumentaci nepěkně oblbl, ale… Číst vice »

Kuzma

To si asi špatně pochopil.
Dojíždějí několik hodin ne kvůli tomu, aby měli režijku, ale díky tomu, že jí jakožto zaměstnanci ČD mají. Pokud o ní přijdou, tak se už s dojížděním obtěžovat nebudou.
Ale firma přijde o 25 zaměstnanců.
Bohužel takových případů znám víc. Kamarádka pokladní točí díky nedostatku personálu čtyři různé pokladny ve čtyřech různých stanicích. Každý den pracuje někde jinde…..co na to říct.

Jan Sova

Třeba jí to vykompenzují velkým osobním ohodnocením. Pokud ne, tak by měla nastoupit volná ruka pracovního trhu nebo odbory….

Martin Hochman

Tož já teda navrhuji zrušit všechny bonusy bez výjimky. Ale opravdu všechny. Služební auta pro soukromé účely, stravenky, dovolené atd. Všechno jen pěkně do mzdy. A myslím, že brzy uvidíme jak se ti bude líbit….

xyz

Těžko zákonem zakážete něco, co je na soukromém uvážení firem. Stejně jako je nelogické, aby zákon některé z obchodních společností (zde ČD, a. s.) přikazoval, že tato společnost musí jiným subjektům (SŽDC, MD, DÚ) uznávat firemní benefit ČD bez jakékoliv finanční kompenzace.

Zdeněk

Snadno, stačí aby si ty benefity nemohli odepsat z daní. A skončí pro soukromé i služební auta, telefony, atd…

xyz

„Snadno, stačí aby si ty benefity nemohli odepsat z daní. A skončí pro soukromé i služební auta…“
Naopak – využívání služebního auta pro soukromé účely ZVYŠUJE daňový základ (o 1 % pořizovací auta za každý měsíc).

Ondros

Soudruhu, víš třeba o tom, že poskytnutí služebního vozidla pro soukroné účely se považuje za daňový příjem a daní se každý měsíc 1% z pořizovací ceny vozu? Tedy stát má z tohoto benefitu užitek. A jaký máme my ostatní užitek z režijek? Ať si každý zaměstnavatel motivuje a odměňuje své zaměstnance jak chce, ale nelze nic nikomu přikazovat a ČD jsou v tomhle znevýhodněny. Režijky už dávno měly být zrušeny.

Adam Golias

Dobrý den , a jak je to s obědy v ps za 35 kč? Příspěvky na ,,cokoli,, státním úředníkům , od příspěvku na telocvičnu až po dovolenou nad rámec povinně poskytovaných dnů . To si taky sam sobě stát zdaní? Nebo odečte z daní? Nebo to zaplatíme ,,my všichni,? Nejak se mi zdá , že se někdo potřebuje medialně zviditelnit na medialně sledovanem tematu . Jako v dobách minulích nějaký p. Mlynář ml. to zkoušel na tématu cikáni . Tím nechci tvrdit , že rozdáváni režijek je v pořádku . Ale jako zaměstnanecký bonus to snad projde i u liberálů… Číst vice »

Jan Sova

ano příspěvky na stravné jdou do daní… Ale neodvádí je instituce která přispívá, ale ten kdo je nimi obohacen….

Hans

Soudruhu rozum do hrsti a mysli politicky. Prakticky nikdo neplatí tu daň služebního vozidla pro soukromé účely, vždy se to schová za služební jizdu. Pokud nemáte rezijku, nemáte z ni žádný užitek. Tak to bývá. Nevím co děláte, ale vaše místo bych zrušil. Jaký z něj mám užitek?

Jan Sova

svého času finanční správa mohla kontrolovat knihy jízd, které se povinně ve služebácích vedly. Jaksi to někdo zrušil….

Slota

Plácáte nesmysly o věcech, jimž nerozumíte. Tu daň platíte, když vám je auto poskytnuto k soukromým účelům, aniž byste ujel soukromě jediný metr.

Karel

Syn používá služební auto svoji firmy na dojíždění do práce i k soukromím cestám ( naftu by si měl platit, ale vždy to „rozepíše na služební cesty ) a žádnou daň neplatí, neb mu to zaměstnavatel neúčtuje.

VS

Vážený pane Karle, samozřejmě, pokud má zmněný syn povoleno používat služební automobil pouze pro služební účely, nebude platit ani to jedno procento z pořizovací ceny automobilu měsíčně. A pak podvádí nejen svého zaměstanavatele (na naftě), ale i stát (na daních). A nedá se vyloučit, že mu na to nikdo nepřijde. S jedinou výjimkou: Při první nehodě. Pokud ji zaviní, domnívám se, že se nebude stačit divit, jak tvořivé jsou pojišťovny ve vymáhání škod, a dokonce i pokud ji nezaviní, určitě se najde dostatek poškozených stran, které po něm budou chtít náklady, když jel soukromou jízdu bez povolení. Toto já osobně… Číst vice »

Y.K.

Vy to nechápete, že? Problém není v benefitu. Problém je, že benefit jiných organizací (a úřadů) „financůjí“ ČD uznáváním režijek „kohokoliv“. Firmy zaměstnancům klidně můžou pořídit klasické jízdné jako benefit a půjde to z jejich pokladny, ne na úkor ČD.

asdfrb

Vies napriklad o tom, ze v pripade sluzobneho auta na sukromne ucely by sa mali tie kilometre zvlast vyuctovavat a berie sa to ako nepenazni prijem a plati sa z toho dan.

Hans

Vieme. A taky vieme že to tak skoro nikdo nedělá. Jakou by k tomu mel zamestnavatel nebo zamestanec motivaci? Jízda na chalupu je služební a hotovo.

VRT

Co stravenky a bonusy. Já bych zrušil úplně všechno. Když nebudou režijky, tak je stejně všechno jedno. Svět končí. Veškerá existence postrádá jakýkoliv smysl.

Robert

Autor si opět neodpustil kopnout do ČD že pro zrušení povinnosti uzavat rezijky v zákoně nic neudelaly a dostál tak své pověsti nevyvazeneho novináře. Co vím tak ČD v této věci dělali hodně ale zákony ČD nepíšou a zrušení rezijek pro SŽDC je dosti citlivá záležitost do které se politikům nikdy nechtělo.

michal

Tak sem s tím, co se tedy dělalo pro to, aby se ten zákon upravil ve prospěch ČD? Nic, jen se fňukalo, ať se nedělají soutěže, že jsou ČD v nevýhodě.

Panelák

ČD pro zrušení povinnosti uznávat režijky reálně nic neudělaly, protože si jsou vědomy toho, že jejich poskytování nad rámec vlastních zaměstnanců má jednak potenciál vyvolat pozitivní „náhled“ všech těch, kterým je poskytují (provozovatel dráhy, úředníci Drážního úřadu, Ministerstva dopravy), na jejich „potřeby“, jednak slouží k vydírání státu, že nemůže závazkové výkony soutěžit, protože jsou režijkami diskriminovány.

jan

Tak zase, kdyby stát chtěl, tak to prostě vyjme z čd a přesune tu povinnost uznávat do nějakého zákona i pro kraje… Otázka zda se chce. Nebo nechce..

Standa

Není nic jednoduššího, než vytvořit rezijku správce železnic -tedy SŽDC a vydání licence na drážní dopravu v závazku veřejné služby podmínit povinnosti uznávat tuto rezijku dopravcem.
S tím ze dopravce má možnost požádat o tuto rezijku pro svoje zaměstnance.
Za pět minut hotovo, vyřešeno.

xyz

„Není nic jednoduššího, než vytvořit rezijku správce železnic -tedy SŽDC a vydání licence na drážní dopravu v závazku veřejné služby podmínit povinnosti uznávat tuto rezijku dopravcem.“
Nutno dodat, že tím pádem by ten závazek veřejné služby byl při brutto-smlouvách o to dražší pro objednatele (viz aktuální případ v Plzeňském kraji), nebyla-li by mu tomuto věc finančně kompenzována.

Panelák

A není nic složitějšího, než pro takto vytvořenou režijku najít způsob financování. Protože to podmínit můžete, ale jen za kompenzaci (ať už dopravci, nebo objednateli).

Vzniká tu „státní tarif“, jehož součástí má být i nějaká forma „síťové“ jízdenky. Nic nebrání nejen dopravci, ale vlastně komukoli poskytnout ji jako benefit komu chce (pokud si na to vydělá, že). Nemusí nikoho o nic žádat, povinnost ji uznávat bude stanovena v závazku veřejné služby bez výjimky a podmiňovat tím vydání licence není potřeba (nehledě na to, že žádná „licence na drážní dopravu v závazku“ neexistuje, že).

Krejžak

Pro zaměstnance ČD by režijky jako bonus zůstat měly – to je zcela v pořádku.

Pro rodinné příslušníku to už chápu méně, stejně jako pro ex. zaměstnance (důchodce).

A pro „spřátelené“ firmy – u nich využívání režijek zcela nechápu.

Dan

Souhlasím s tím, že režijek je moc. Můj otec, který strávil celý život u posunu to navrhoval už tak před 25ti lety – režijky pro zaměstnance v turnuse a rodinu (protože je poškozena tím, že zaměstnanec netráví doma víkendy a noční). Proč by měl mít režijku úředník, údržbář , uklízečka atd., kteří jsou v suchu a v pátek ve 14:00 odchází domů a nemají s provozem nic společného? Jinak já dělám stejnou práci, nastoupil jsem k ČD, teď jsem u SŽDC a rozdělení jsem si nevymyslel. Ale závistivci vydržte – vzhledem ke stoupající ceně ŽP, úbytku využitelných vlaků, slevě pro… Číst vice »

Jirka

Jako vlakvedouci setkavajici se casto s rezijkari ze SZDC bych osobne byl pro, aby uz tyto vyhody nemeli dali. Casto jsou to panove, kteri pri kontrole jizdenek ani nepozdravi (ac je zdravite jednotlive jako prvni), nekteri dokonce maji jeste tu drzost si stezovat na zpozdeni (ktere paradoxne casto vznika prave kvuli kvuli jejich organizaci) a nemusim snad ani psat o lidech, kteri na SZDC uprednostnuji Regiojet a Leose, ale s nami jezdi zadarmo… To je fer? Bohuzel SPOUSTA z nich si opravdu te rezijky vubec nevazi (nerikam, ze kazdy). A pokud jim chce nechat SZDC vyhody, tak jim prece muze… Číst vice »

Jiří Kokrhel

Takže za to že vás nepozdravi, jim rezijku odebereme 🙂 Podívejte se do minulosti a do ruznych smluv jak se ČD zavazalo rezijky uznavat a to uz jenom proto, ze SŽDC za ČD např. převzalo úvěr na splaceni pendolin… A historicky je tam toho mnoho vic…. Nevim, ale koho jste nepozdravil vy, ze i zamestanci ČD budou mit problém s uznavanim, viz. Plzeňský kraj…

Standa

Pokud mám mluvit za SZDC , tak mnoho kolegů vcetne mne využívá rezijku na cestu do a z práce a i pro zaměstnavatele to je jednodušší a v souctu i levnejsi než vypisovat týdně stovky cesťáků. Hodně nás dojíždí z větší dálky a pokud nebude rezijka , vykaslou se na to protože ze svého z Moravy do Cech do služby jezdit nebudou a s cestaky je spoustu zbytečne administrativy ( navíc peníze za cestáky dostanete az naráz ve výplatě, takže to musíte nejprve zafinancovat ze svého). Velká většina z nás soukrome využívá rezijku převážně ve svém regionu, takže to ze… Číst vice »

Cestovné

Jako zaměstnanec máte právo na to, abyste při vyslání na služební cestu dostal zálohu odovídající plánovaným výdajům. Jen si o ni musíte říct.

Valmar

A běžná cesta do zaměstnání je služební cesta, na kterou se vztahuje úhrada cestovních výdajů? Tak to mě prosím poinformujte podrobněji.

Panelák

„Cesta do práce“ není záležitost pro cesťák, to jste si jen tak u železnice zvykli. Takže u nějakého „ježdění do služby z Moravy do Čech“ na to zapomeňte, doprava z domova do místa výkonu práce dle pracovní smlouvy je náklad zaměstnance a „služební“ cesty s cestovními příkazy jsou něco úplně jiného.

Slota

Na cestu do míta pravidelného nástupu se žádný cesťák nepíše, to je náklad zaměstnance.

Standa

Dovolim si tipnout, vy asi nejste u dráhy dlouho? Tu dobu, kdy jsme byly jedna firma asi nepamatujete, že?
Ono mezi staršími zaměstnanci CD a SZDC pamatujice jednu firmu ( a většinou těch nových) je dodnes jistá kolegialita pramenící jednak zepších časů jedné Dráhy a jednak z toho že většina CĎáků si uvědomuje, že se vzájemně potřebujeme, ze Vy bez Nás nepojedete a My bez Vas nemáme důvod existence tudíž práci.

Pavel

Můžu potvrdit a doplnit, že to platí i naopak… Zatímco starší výpravčí vlakvedoucím přátelsky tykají, rádi pomůžou a znajíce naše šichty, třeba i postaví před příjezdem do cílové vodu na kávu… Od těch mladších zpravidla neslyšíte nic, než „My jsme jiná organizace“ a cvaknutí zamykajícího klíče od dopravní kanceláře…

Martin1

Bývala to jedna firma… minulost! Terazky to jsou dvě odlišné firmy, které by na sobě měly být nezávislé. Jak je psáno, pro dojíždění zaměstnanců může SŽDC koupit IN100 nebo si udělat přímo nějaký smluvní vztah s určitou náhradou nákladů.

Standa

Dokud bude Babišova vláda závislá na komunistech, tak se toho nebojím.
Na tlachy některých „odborníků“ z ANO už jsme zvyklý, že pane Ťoku.
Babiš není takový blbec aby nevěděl, ze pokud sáhne železničářům na v podstatě jediný benefit který mají tak on jako premiér končí.
Zrušit režijky si nedovolil ani Klaus

Strojvůdce Příhoda

Za éry premiéra Klause byla „dráha“ daleko silnější v kramflecích a pracovalo na ní mnohem více lidí. Dnes je to naštěstí výrazně méně lidí a dá se říci, že dnes naštěstí na „dráze“ nemá šanci na úspěch jakákoliv stávka. Kdo by vlastně stávkoval? Pár výpravčích a dispečerů? Těm by SŽDC koupila IN 100 (respektive připravovanou celostátní jízdenku) a byl by klid. Dnes naštěstí existuje plno dalších dopravců, takže nějaká OSŽ a Federace strojvůdců nemá šanci na úspěch. Pár vlaků nevyjede, lidi budou nadávat, ale to je asi tak vše. Zaplaťpánbůh za rozdrobení dráhy a faktické zlikvidování modré armády jako zcela… Číst vice »

Standa

Dopravců můžete mít milion, ovšem bez oněch “ pár výpravčích a dispecerech“ nevyjedou.
A těch „pár“ je cca 9000 lidí.
Ti když nepřijdou do práce, tak se prostě nepojede ať je barva vlaku jakákoli.
A nahradit je je nereálné, ze dne na den fakt nesezenete 3000 lidi s patřičnými zkouškami k řízení drážní dopravy.

Standa

Pokud SŽDC tem cirka 9000 lidí koupí In100 za tržní cenu, mate to hezkych čtvrt miliardy
A hadejte od koho si tech 250 milionů vezme? Ze by od dopravců na poplatku za dopravní cestu nebo ošlapné?

Valmar

Prosím, abyste si změnil přezdívku. Zřejmě ani na železnici nepracujete nebo jste při psaní Vašeho příspěvku byl velmi indisponován, jinak byste to prostě nenapsal. Železničářka od roku 1980.

xyz

“ Zrušit režijky si nedovolil ani Klaus“
A dokonce ani Kalousek (i když mnoho odborářů bůhvíproč považovalo jejich zahrnutí do základu DPFO za „zrušení“).
P. S. Ze strany některých odborářů zaznívalo i heslo „ani Hitler režijky nezrušil“. 🙂

Kajman

Vláda, která zdraží pivo (a zruší režijky), padne! 🙂

Petr Frýdlant

Mě by zajímalo proč tento benefit leží mnoha lidem a nejen v politice v žaludku. Jsou daleko zajímavější benefity od zaměstnavatele v některých firmách a ty nikdo neřeší.

Standa

Klasika o sousedove koze.
Já ji nemám, tak ať ji nema nikdo.

Dash9

Kolik těch daleko zajímavějších benefitů v ostatních firmách je nařízeno zákonem a kolik z těchto daleko zajímavějších benefitů v ostatních firmách mohou na základě zákona využít i „nezaměstnanci“ těchto firem?

Filip

At ty slevy platí organizace ze svého rozpočtu podle toho zda chtejí a není to dané zákonem….

Ušatá

Znovu – doprava ve státě je jedna a její tříštění na řadu jako podniků s ní nesouvisejících je logický nesmysl. Mělo to zůstat pod jednou hlavičkou. Takže mluvit o nezaměstnancích je opět logický nesmysl. A pokud se tu třeba píše rodinných příslušnících, tak např. když může někdo použít služební auto pro soukromé účely, tak se to snad jeho rodiny netýká, totéž u telefonů, levnějšího stravování apod.??? Takže trochu objektivity. Opravdu je záhadou, proč stále je všem v oku železnice a její zaměstnanci, kteři opravdu život nemají jednoduchý a nesou vysokou odpovědnost a ne jiné podniky a profese, které nám většinou… Číst vice »

Souprava

Ti finanční poradci si ale na sebe vydělají i bez dotací, takže jejich daně umožňují existovat těm „odpovědným“ železničářům. Kdyby tu nebyli takoví lidé, co si na svůj život skutečně dokáží vydělat i bez státního cecíku, tak železnici znáte už jen z obrázků, minimálně tu osobní. Ale jinak jste ukázal, že jste fakt mozek.

Ušatá

Vydělají???To možná ano, ale kdo je platí a k čemu jsou nám? Zvlášť když potřebujeme třeba ty lidi na dráze, na posunu, strojvedoucí, potřebujeme policisty, zedníky, instalatéry atd. atd. Chápete? Asi těžko, že? Opět nějaké téma, o které máte zkreslené představy. Bez těchto lidí byste se těžko uživil Vy. Máte pravdu, ukázal jste, že jste fakt mozek.

Petr Novotný

Třeba benefity v parlamentu…

Akcie na doručitele

Podle mě je to tím slovem – režijka. Evokuje to něco vznešeného, zaměstnanci ČD se jeví být něčím víc, než ostatní poskoci kapitalismu. Pokud by se režijka přejmenovala na něco zjevně ponižujícího, například „socka“, odpůrci tohoto benefitu by se okamžitě uklidnili. Samozřejmě, nepatrně trollíkuji, ale přesto jsem bytostně přesvědčen, že k pravdě není daleko.

modrá guma

Režijku nikdo nevyužívá a za ty peníze se nevyplatí, ale vzít si ji nenecháme. Bude stávka!

Standa

Pokud by to došlo až tam, že bude reálně hrozit její zrušení bez náhrady, tak vám garantuju že stávka bude

IGCT

Tezko, zeleznicni odbory uz davno nejsou to, cp byvaly. Rozdelenim drahy klesla jejich sila. Az se zrusi rezijky, stavka nebude

Standa

SZDC ma 14.000 zaměstnanců, valnou většinu v provozu.
Úplně stačí, když nepřijde do prace jedna směna na CDP Praha…

xyz

Bude zajímavé sledovat, jaké odškodnění pak bude za svévolně neodjeté spoje (vlivem stávkujících pracovníků SŽDC) požadovat Regiojet (resp. obecně jak to „rozmázne“). P. S. představitelům SŽDC nic nebrání v tom, aby Českým drahám za uznávání režijek platili. Nedivím se ČD, že povinnost uznávat je bez kompenzace zaměstnancům SŽDC, MD atd. považují za diskriminační.

Standa

Naopak tím, ze je snaha celou železnici řídit z jednoho místa a jeden výpravčí často diriguje dopravu na několika sousedních dopravnách je provozuschopnost dráhy mnohem zranitelnější. Což se pěkně ukázalo když vyhořelo v Bohumíně stavědlo…
Provoz na nasi trati 020 ( HK -TNnO )může v extrémním případě zastavit jeden jediný člověk. Výpravčí ve směně na jedné z mezilehlych stanic…

F. K.

A do hodiny ho autem vystřídá nadřízený. Nebuďte naivní.

Dan

Doba, kdy nadřízený byl schopen sednout za stůl a řídit dopravu dávno skončila. Čest výjimkám…

Panelák

Už aby byla.