Konec předraženého cestování z Litoměřic do Prahy. Autobusové spojení míří pod objednávku krajů
Autobus Setra v barvách Dopravy Ústeckého kraje. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Na trase z Litoměřic do Prahy má být 12 zastávek, linka bude končit v Letňanech.
To by nebyly Češi aby i v tomhle nebyl problém 🙄
Jj, Praze jsme tak zvědaví na lidi z venkova co jedou pomalu a všemu se diví. Les prostředníčku na ně!
však vlak taky může jet přímo! A jako rychlík by to zvládnul taky za 70 minut!
Nemělo by smysl ten bus vést tak nějak +- přes obce na trase? Ostatně, by se tím dalo odstranit problém s 370, kdy jsou spoje, které nezajíždí do Odoleny Vody, samozřejmě tak, aby se příliš nejezdilo do Kralup.
Však ten bus jede přes obce na trase, tedy po Novou Ves, pak po dálnici. Co je v Odolena Vodě za problém?
Žádný, je třeba jej vyrobit na šotostroji.
Tak mohl by i dál. Ty spoje, co nejedou přes město, ale jenom přes Aero, na první pohled nejsou poznat.
Sorry, ale kdo má auto, tak courákem přes Terezín a Straškov stejně nepojede.
Znám lidi co ano, ne každý se rád pouští autem do Prahéé, byť má auto.
U některých lze říct: naštěstí.
To je nějaké divné. Přece nestátní= nekrajský dopravce jezdí levněji, bez zpoždění a ještě vydělává. Jak při této situaci někdo může linku brát pod krajský rozpočet?
Jezdit nechce, protože nevydělává, ale prodělává miliony ročně.
Spojení dotované krajem je i tak neobhajitelné, protože na trase LTM–PHA už jezdí dotované vlaky.
O žádném přímém vlaku teda opravdu nevím.
A já jsem někde psal o přímých vlacích?
Ten autobus taky není přímý, ne? Bez přestupu, ale přímo nevede, jak tu fiskuteri říkají že vymetá obce po trase.
vlak bude atraktivní až přijde něco jiného než repasy z 90. let. A budou rovněž integrovány do PID. I tak jej využijí maximálně ti bydlí někde u Horního n. nebo na Cihelně.
Kolik jste ochoten platit za listek aby bylo na nove vozy? Mimochodem, neni repas jako repas. Mnohe jsou slusne
Logičtěji řešitelné sjednáním PIDu i na vlakové úseky Štětí – Litoměřice – Lovosice – Roudnice …. nutné to samozřejmě není, kombinace dvou integrovaných systémů na takovou dálku není katastrofou, ale logické by to bylo, když už je v PIDu autobus od Slaného …. a přece jen kombinace dvou integrovaných systémů není funkčně úplně ideální.
Oslavný článek na další vyhazování daňových peněz, ale tady se oslavuje vše co udělá pan Borecký…třeba předražené jednotky EMU 240 kdy kraj zbytečně vyhodí 200 mil korun, místo aby zůstala doprava na všech tratích nebo 150 mil na provoz zbytečné organizace IDSK
Tohle není Boreckého iniciativa. Kdyby to bylo čistě na něm, tak nic nebude, protože Ústecký kraj se postavil proti rušení vlaků na tratích 110 a 124. Vztahy mezi politickým vedením obou krajů jsou dlouhodobě napjaté, a je to dané i rozdílnou politickou příslušností (STAN vs. ANO).
Tato linka je spíš dílo pracovníků z IDSK a odboru dopravy ÚK.
Kraj zbytečně vyhodi peníze? Jako, že když kraj podpoří provoz na linkách, kde teď jezdí vlaky přeplněné na úkor toho, že zruší provoz na tratích, kde se za celý den a někdy i týden nesveze tolik cestujících jako jinde v jednom vlaku, je špatně? Navíc, když kilometr jízdy toho prázdného vlaku stojí kraj podobně jako toho plného…
Kdyby nebyla organizace IDSK, kdo by dělal její práci? A kolik by to stálo a kdo by to platil?
Zbytečné vyhazování peněz to je, kraj by je měl skutečně dávat na místní dopravu, a ne na dálkovou konkurující objednávce ministerstva dopravy, ale ty jednotky EMU 240 jsou určené právě na tu místní – krajskou dopravu!
Totální kravina dotovat z veřejných peněz takovouhle linku. Vlak s hodinovým taktem bohatě stačí. Stejně si myslím lidi po markantním zdražení už na vlak zvykli a do autobusu se nejspíš většina nevrátí.
Hodinový takt z Litoměřic do Terezína, Doksan a dál dol Vodochod zajistíte jakým přímým vlakem?
Autobusem, který jede do Vodochod, ale ne až do Prahy?
A z Vodochod do Prahy dalším autobusem, co ale nejede z Litoměřic? A jestě by si ty autobusy mohly ve Vodochodech o 5 minut ujíždět. To by bylo, aby někdo spokojen s autobusovou dopravou😉
Z Vodochod do Prahy si představte, že jede vlak. Přímý autobus do Prahy je pro obec podobného významu nesmyslný nadstandard.
Nesmysl ..na vlak, respektive ten každodenní stres, který ti lidi musí mit zda stihnou přestup a nebudou muset hodinu a dýl čekat, se zvyknout neda…Dokud nebude přímý vlak nebo naprostá jistota, že jim pripoj nejede, lak může být vlak relevantním argumentem
Místo přípojů tedy naděláme další spoje. 🙂 Oblíbená taktika i na samotné železnici, kde pak chybí kapacita. Ale jo, dokud to z Litoměřic nejde bez přestupu a z okraje Terezína po vlečce namísto hromad turistických autobusů…
Tak ono kraj jako objednatel dopravy těžko ovlivní chronicky zpožděné vlaky ČD a to, zda jejich velevazeni dispečeři se rozhodnou čekat na pripoj nebo ne ..
Objednatel taky sotva ovlivní trasování stávajcích tratí, silnic a řek. U těch tratí sice může tlačit na Správu, ale v Ústeckém jim Správa ukázala návěst „zvedni sběrač“ i na zcela volné neelektrizované trati.
Tak dát do jízdního řádu čekačky a pokutovat nedodržení, to kraj vždycky může.
Dát vaty, to je otazkou – opravdu je na obou koncích těsný přestup, kterým nejde hnout?
Najednou Středočeský kraj další peníze na dopravní obslužnost má… namísto aby se podporovala existující železniční doprava, zavedeme dotovanou autobusovou linku.
Ten autobus má i jiné úkoly, než spojit Litoměřice a Prahu. Cestující z Litoměřic si najdou, které spojení jim vyhovuje lépe, zda vlak do centra či bus do Letňan.
Cestující si spoje najdou na 100%. Jako litoměřický a příznivec železniční dopravy hlavně v ranních hodinách volím do Prahy spoj autobusem. A nejsem sám (alespoň před zdražením).
Takže veřejnou dopravou ano, ale nabídneme cestujcím o půlhodinu delší jízdní dobu s ukončením cesty o několik km jinde. Protože doplnění IDS o autobusovou linku si šotouš ani nepromítne do mapy, ale už má jasno větší než lidé se znalostí přepravních proudů.
Jestli hodláte do veřejné dopravy tahat osobní nenávist vůči silnicím, tak způsobíte jediné: Rozpad veřejné dopravy, protože cestující ze sebe hadr na holi dělat nechtějí.
V tomto případě jste neznalost projevil Vy … Čakovice – Litoměřice rychlíky za 58 minut, do Vysočan hodinu třináct, až na hlavní hodinu devatenáct není o půl hodiny déle než plánované spoje, obdobně platí o dalších spojích, snad jen osobní vlaky ve směru Litoměřice – Všetaty – Praha se pouze blíží Vaší charakteristice.
co takhle to nahradit vlakem? přes litak vede páteřní trať, tak jaky je problem s dnešními dualními vectrony jet z mělníka rovnou na prahu?
Terezín, Doksany, Dolánky atd.
tam může jezdit linka co to bude spojovat, zkrácená linka například terezín – doksany – dolánky směr do roudnice, kde se připravuje i terminál vrt.
Tak to je pro dení dojíždění za prací fakt skvělý nápad: Ukončit ji na místě připravoavného terminálu.
Kdbych měl něco takového už dělat, tak tu linku dovezu do Kralup na nádraží přes Veltrusy. Aby se z Roudnice nemuseli vracet závlekem, což vidím hned poheldem do mapy.
Jestli má ale končit v Letňanech u Metra, tak tam se přímým vlakem můžete na zkoušku vydat sám. Z té vysněné Roudnice.
No co, Kralupy – Neratovice – Čakovice… Většina stejně pojede někam dál směrem k Holešovicím.
Od Litoměřic na Neratovice samozřejmě už lépe přes Mělník a Všetaty.
Je otázka, co chceme: zda atraktivní VHD, nebo na sílu cpát lidi do vlaku. Ti cestující z Litoměřic nemají v hlavně řezanku, takže si vyhodnotí, zda je pro ně výhodnější bus nebo vlak. Faktorů je víc: poloha cílovách bodů v Praze a Litoměřicích, spolehlivost – bude zácpa na D8 nebo chronicky zpožděný R20?? Zatím se mi ani jedna z možností nezdá výrazně lepší než druhá, takže mi zdá smysluplné podporovat obě – ani jedna nebude zbytný vzduchovozič.
Chceme především efektivní VHD, obzvláště v době, kdy peněz není nazbyt. A toho nedosáhneme dotováním souběhu.
A souběh vadí, když jezdí v jiný čas?
S výjimkou toho polního „terminálu“ by to šlo.
Nejsou v knižním jízdním řádu, neexistují. Totiž u toho Terezína je to poněkud… raději pomlčím.
Problém jet z Mělnika přímo na Prahu je v tom, že ta jednokolejka už je ve špičkách pracovních dní vytížená tak, že se křižuje úplně všude, kde to jde. To by se ten vlak musel s něčím spojit.
Spojovat neumíme, druhou kolej ze Všetat zatím neumíme, trať do Lužce jsme místo prodloužení do Mělníka (já vím, možná dílčí kolize novou silnicí v trase bývalé vlečky) raději zařízli, přitom by tam mohly jezdit ‚ešusy‘ končící dnes v Kralupech. My ty vlaky prostě nechceme, proč to nepřiznat.
Druhá kolej do Všetat nebo prodloužení Lužce do Mělníka se opravdu nevyřeší do konce srpna letošního roku. Kraje teď neřeší, co bude za 10 let, ale jak přepravovat cestující od září tohoto roku a to ešus z Kralup do Mělnika určitě nedojede.
Možná jsem si nevšiml,ale že Vsetat je ve špičce vyprodáno, ráno se i osobám predjizdi rychlíku v Neratovicích…
Dobré vlakové spojení tam už každé 2 hodiny je. Samozřejmě zůstává cimrmanovská otázka – a není to málo? Mezitím horší spojení osobáky a rychlíky po druhém břehu. Cimrmanovská otázka ovšem zůstává.
Až do věty „Dopravcem má být ČSAD Střední Čechy“ jsem to považoval za dobrou zprávu 😀 …Ale ta asi furt lepší ČSAD SC a jejich příšerní arogantní řidici, než předražený bus line, to je fakt …
Autobusová doprava je náhodou fajn, chtělo by to ukončovat veškeré linky 400 ve Varnsdorfu a každý druhý v Rumburku náhrada za QuickBus+Hemlíka s Maršrutkou linky 901/902 bych sloučil pod linku 400, dneska bych se už spoléhal jen na dotované nikoliv komerční spoje které ani nesmí zastavit na Mělníku…. Lomené tarif PID/IDOL/DÚK jsou přívětivější než třeba autobus který vás 901 nepřepravují na území LK-LK a ÚsK-ÚsK výjimka je ÚsK-LK….. Kdyby se to tak mohlo střídat i do Litoměřic BUSLINE+ČSAD STŘEDNÍ ČECHY na jedné lince když to jde na PID/IDOL LINKÁCH…… Po většině hejtů, a slušnosti mluvím o autobusové dopravě v rámci… Číst vice »
Jak se pozná arogantní řidič?
Např tak, že arogantně vyhodí matku s kočárem a honí si na ni ego, legendární incident z linky 103 mluví o úrovni řidičů tohoto dopravce za vše ….Ale není to zdaleka jediný případ, i ve standardech pid mají ČSAD SC suverénně nejhorší hodnocení úrovně personalu 🙂
Já tedy nevím jak jinde, ale třeba na lince 315 jsem s ČSAD Střední Čechy nikdy neměl problém (nasazují 3x Crossway LE 14,5 a 1x Crossway LE 12 m, řidiči vždycky byli příjemní). Proti Arrivě SČ s oježděnými zelenými Solarisy LE 15 m s řidiči z Ukrajiny a Bulharska je to jiný level.