Konec pití v kokpitu A350. Airbus zakázal pilotům nápoje kvůli dvěma vypnutím motoru
Kokpit v A350. Foto: Airbus
Piloti v Airbusu A350 nesmí během letu pít nápoje v kokpitu. K netradičnímu bezpečnostnímu opatření se odhodlal Airbus poté, co
Čínské letecké společnosti propouštějí více jak sto ruských pilotů. Jednak kvůli koronaviru, druhák kvůli tomu, že jsou stále uzemněny Boeing 737 MAX. Právě na tato letadla si čínští dopravci najali ruské piloty.
a?
ještě že létám na 777 a měnit nebudu až do důchodu! už jen z toho titulu, že takoveto narizeni je uplna zhovadilost.
proc mam pocit, ze tys kokpit 777 videl.., no, mozna na obrazku v casopise?
Mno, ono když už si někdo chce na diskusi hrát na kapitána tak:
1) by měl umět mít či předstírat projev hodný této odpovědné funkce
2) měl by znát reálie, protože jinak je to dost průhledné (777 lufthansa, nesedící linky)
3) neměl by plácat věci (frajeřiny), které by dopravní pilot nikdy z pusy nepustil
Jestli vás to baví vaše věc a jestli to mi žereme laciné frajeřinky je jiná věc. 🙂
Doplním ještě další perlu, že si byl prohlédnout Boeing v EVERTONU:-)
Naseptavac samo to bylo v Everestu
Pořád asi o půl zeměkoule vedle.
😀
1,3 irelevantní! k bodu 2 kapitán na 777 a samo 747 to má každý …..
Hehehe, mě bavíte. To je těžké, když ani nepoznáte kam narážka mířila. Mimochodem, Lufthansa žádné B777 neprovozuje a po odložení objednávk na 777X možná ani hned tak nebude. Prý předevčírem z Frankfurtu do Dubaje, mno, ono tam teda létá A330, ale to je jedno. 😀
Lufthansa Cargo má 777 kRasny den
To jistě má jestli Cargo, pak ale zase nemá žádné 747
Vymahatelnost nulová, piloti se nebudou bonzovat kvůli takové prkotině.
Alkohol!
proboha, tady nejse o nejakou vymahatelnost nebo praskani.
je to o tom, elimininovat riziko dalsiho vypnuti motoru. a hlavne – pokud k dalsimu dojde, tak tim, kdo na to dojede (protoze nerespektoval predpisy) bude pilot.
Když stavím zařízení, musím uvažovat v jakém prostředí bude a tomu uzpůsobit krytí, kabina je sice vnitřní prostor, ale ne bez přítomnosti tekutin, tudíž je to chyba konstruktérů A350, že nezvolili dostatečnou ochranu krytí.
se divim, ze v tom airbusu nedelas sefko struktwea, kdyz tady jsi chytrej jak radio 😀
To víš, vypadat chytře je základ diskutování na internetu 😀
souhlas
Tady by se mohl Boeing chytnout volného místa a do kokpitu nainstalovat automaty na kávu. 🤣
Tak, kdyz jsem tohle opaterni pred nekolika dny navrhoval v diskusi, tak se mistni odbornici chytali za hlavu a ze to nepujde a ze to piloti neprezijou a ze za letu radsi vyskoci a kdovijake dalsi nesmysly, ahle, ono to jde.
Ale houby. Tehdy jsem pod ten první článek tady napsal „nepodáváme si kelímky středem, že“. Je to hned druhý komentář.
Jinak jedná se o formální zákaz podávat si kelímky přes středovou konzoli a upozornění, že by mají být podávány bokem. Tudíž něco, co už často platí tak jako tak.
V té citované zprávě se jasně mluví o zákazu všech tekutin v kokpitu v AFM. Takže prdlajz formální zákaz a my si to budem podávat bokem.
Beru zpět
A jak je to v jiných letadlech, tam se také nesmí pít?
zatim ne
smí a piloti pijí a pít budou
Mozna by stacilo dat igelit na stredovy panel,aby to kafe nenateklo dovnitr 🙂 nebo muzou dat na trh novy model Airbusu 350,neco jako A350-XWP, (extra water proof protection), a jeste za poplatek 2mil dolaru jiny drzak na kelimky do kabiny
Airbus a350 MAX
Kdyby si sehnali ty hnědý podšálky, tak ten problém nemají.
1. Bude se to striktně dodržovat?
2. Nestačilo by, aby pil někde u východu z kokpitu? Z tama to snad nedoteče ne?
(Airbus published the AFM TR defining a liquid prohibited zone in the cockpit)
Mě z té formulace vyznívá, že Airbus v kokpitu definoval beztekutinovou zónu, ne že celý kokpit nutně musí být tekutin prostý (to by pak byl jiný slovosled, něco jako – defining the cockpit as a likvid prohibited zone).
Každopádně zajímavé.
Jojo, píše se o zóně, tak a kde je vlastně nadefinovaná? 🤷♂️ (zatím jsem nenašel)
A proč to neplatí pro všechna letadla bez rozdílu? 🤦♂️ (nechápu)
Také jsem nenašel. Ten dokument Airbusu není veřejně dostupný či ho neumím najít.
Jinak AFM TR znamená Aircraft Flight Manual – Temporary Revision, tam to je. 🙂
no, ono to fakt vypada na spatny preklad a z toho vyplyvajici bombasticky titulek.
Tak to bude bezpečnější … až zase jeden z pilotů bude chtít naletět na zem.
suchej únor!
Krystova noho, proč nepovolí třeba jen pití z uzavíratelné malé flašky. Povolit pití v kelímku je taky nápad.
i
hmm.. a co to resi? i z uzaviratelne flasky to muzou polejt.
cekaji na Tebe, abys jim poradil.
ne čekají na Tebe abys jim to chválil nebo zakázal
Rajec pro všechny piloty! Bez výjimky!
Je tak to pardon. Nedokl se Vas muj nazor moc?
Ano, ALE ta láhev by musela mít takový ten uzávěr (s odklopným víčkem a) s „rozříznutou membránou“, která se dá přetlačit, jinak těsní. Před chvílí jsem to vyzkoušel, funguje to, problém vyřešen, nashle. 😁
Pro horké nápoje nechť „vědátoři“ vymyslí nějaké jinačí „hi-tech řešení“ de fakto uzávěr, který se otevře jen a pouze při zjevném pokusu o pití.
Ono by zřejmě dost pomohlo i obyčejné víčko na kelímek
Mohli by povolit infuze.