Konec „panťáků“ v pravidelném provozu. Do konce roku zbývající jednotky 460 nahradí RegioPantery
Jednotka řady 460. Foto: České dráhy
Už v dubnu zmizely z turnusů v Moravskoslezském kraji.
Už v dubnu zmizely z turnusů v Moravskoslezském kraji.
Jezdí ještě stále na lince (Přerov -) Hranice na Moravě – Vsetín? Popř. kdy by měly být nahrazeny?
Snad nebude vadit, když budu sdílet menší vzpomínkové video na nejkrásnější řadu československé železnice, bohužel při tvrobě videa už nebyl ani jeden v „panťákovém“ nátěru a ten zelený retro, zrovna nejezdil, takže jen najbrtníci.
https://youtu.be/mbIyht872nk
Snad konec tornád, ne panťáků, regiopantery jsou přece taky panťáky.
Jinak velká škoda, je to nejlepší řada, co existovala.
Doufám že odejdou v prosinci během změny nového grafikonu
Snad vydrží ještě do té doby.
Když si pročítám diskuzi,tak by mě zajímalo kdo s tím jezdil když se tak „odborně“ vyjadřuje.A hlavně kdo s tím uměl opravdu jezdit.Já jenom skoro 20 let a i v turnuse.
Já jako platící cestující. Kolik roků praxe je potřeba, aby se mi dveře nezasekávaly při pokusu otevřít? Kolik set metalových koncertů mám navštívit, aby mi ten randál přišel normální?
Mám si nechat zasádrovat nohu, abych měl právo tvrdit, že nástup do toho vozidla je pro nemohoucí na hraně jejich možností?
Souhlasím. Pár let jsem jednotkami 460 jezdil do školy, je to cca 5 let zpět. Dveře často mimo provoz, případně šly otevřít jen za použití nemalé síly. Několikrát vlak odjel ze stanice s uvězněným cestujícím uvnitř, protože nestihl včas otevřít dveře (šlo např. o studentky nebo naopak postarší lidi), a než mu někdo pomohl, vlak se rozjel. Opravdu reklama na dojíždění vlakem.
To já když jezdil vlakem do školy, tak jsem měl hrůzu vždycky spíš z toho, že pojede klasika, kde se dveře opravdu občas nepodařilo otevřít, u panťáku, kor když tam jsou dvojitý dveře, se mi to snad nikdy nestalo. Akorát když přijela takováhle 3vozová tramvaj, jako jezdí 460 poslední dobou standardně, tak bývala tak narvaná, že dostat se ke dveřim na méně významné zastávce, bylo nemožné.
Já jezdil do školy patrovými vagony s posunovacími dveřmi, které většinou nešly pořádně zavřít….. Na léto super….
Píšete je z IP adresy, která je blokována. Může to být veřejná a vůbec za to nemůžete, ale tak to bohužel je.
Takže konec panťáků znamená, že už budou jezdit jenom ty novější typy panťáků, jo?
Asi ne. Ta financni situace ČD asi je hodne neradostna, takze by se hodilo ze Škody T dostat maximum v ramci zaruky.
A nezapomente na Bdt. Plus Bdmtee, o kterych Ing Jeseta povazoval za perspektivni sui generis
Dnes jsem jeden kousek potkal po třetí na Svinově. Chystal se do Kunčic. Docela jsem měl radost, že jsem s ním už dlouho neměl čest. Naposledy někdy na jaře mezi Prostějovem a Olomoucí. Samozřejmě jak naschvál, když jsem měl kolo 😀
Ideálně s kočárkem: Dveřmama do vozu projde, dveřmama do odílu pro kola už nikoliv. Jedno místo je v každém krajním voze, neoznačené.
Dvoukočárek dovnitř nedostanete.Jen do služebního oddílu.A kola mají u dveří pictogram.
No ten pictogram to je patent na průchod teda.
Pár let jsem s tím zázrakem jezdil.Oproti 451ú452 to byl krok zpět.Dveře katastrofa/měly prsty i v nehodě u Beřkovic/.Jízdní vlastnosti také horší než u 451/EDB fungovala až po dotočení kontroleru do nuly.Neopakovatelný pohled byl při zastavování v Řeži.Plný peron lidiček si ucpával uši aby neohluchl.Prostě krám…
Jízdní vlastnosti horší? Paměť je krátká…
Jaká nehoda u Beřkovic ?Myslím,že to bylo někde jinde pokud myslíte 81/82.A zastavování v Řeži značí,že jste s tím neuměl jezdit.
Omlouvám se .Bylo to u Bohušovic.Panťák trčel na zastávce,protože se fíra pral s dveřmi,no a rychlík …..Bohužel jsem se s tím nenaučil ani za deset let jezdit.Ať jsem brzdil jak nejlépe jsem uměl,ty špalky na těch kolech pořád dělaly strašnej rámus Nechal byh si od vás poradit,ale teď je to již k ničemu.
Ještě tak před 10 lety bylo normální, že když přijíždá vlak, tak se automaticky zacpávají uši, i dneska ještě jezdí Béčka, hydry a možná další, včetně 810 a 814, kde se to bez zacpání uší neobejde.
Bude nějaké loučení jako se 451? U 560 se to nějak nestihlo, prostě skončily ze dne na den, tak alespoň tady.
Rozloučení v Ústí n.L.proběhlo jen díky mé iniciativě a ještě jsme za to byly ing.Kotherou z GŘ pokáráni.Za dobrotu na žebrotu.
To byla hezká akce.
Tomu se říká přejít z bláta do louže hlavně co se týče hluku a chodových vlastností, kdyby je nahradily jednotky pro západní trhy, tak budou jistě všichni slavit a na přes půl století staré muzeum si nikdo nevzpomene.
Jednotky pro západní trhy jsou? Regiopanterem Olomouc – Šumperk ..úplně parádní svezení.. hodně chladno paní provodci to stáhla.. Wi-Fi šlapala .. já ani nepoznal že jedu vlakem.. tichý chod.
Opět- za to může vlak a vůbec ne stav kolejí.
Velka cast populace uz na vlaky na vedlejsich tratich zhusta zapomenula. Nebot si poridili nahradu = auto.
Tudiz logicky často ani netouzi dotovat vedlejsi zeleznicni trate a provoz vlaků na nich
Řada 460 na vedlejších tratích fakt nejezdí
Vlaky 460/560 na trati
pres Sumperk
pres Prostejov
pres Opavu
pres Chrlice
pres Strelice
Ono to byl majstrštyk, ze po nizkopodlaznich 451 vyhodili penize za vysokopodlazni 460/560.
Ale to byl dílek ze serie omylù = Sergeje, ignorace slusnych autobusu, 810, promarnene usili vyvojaru na 3 velkych projektech
A víte vůbec, proč řada 460/560 je vysokopodlažní? Nevíte, tak radši míň pište.
Jmenuj tři „vedlejší tratě“, na kterých jezdí panťák 460.
V opačném případě: vem si prášek a pusť si pohádku! 🙄
zkuste vagonweb. A tykani si nechte do bolsevicke či nacisticke bunky
Neví kde je sever .
Lidi si při příjezdu Pantera zacpávají uši? Pochybuju…
Rozdíl mezi pištěním brzd a zběsilým pípáním schůdku není zas tak velký.
Vážně? Ty pípáky chcu, 110 dB, to bude rachot!
Doporučuji zajít k ušnímu. Skřípání brz starých souprav nebo jednotek je něco, co mi ve stanicích opravdu chybět nebude.
Přitom se to už dávno dalo řešit retrofitem z jiného materiálu, ale to by se muselo chtít to schválit.
Som Škodu hodně kritický ale zrovna toto je dosť veľký posun.
RegioPanter v zásade nie je zlý. Ano, oproti konkurencií sa trocha zapotí, ale inak pomerne použiteľné vozidlo.
Panťák tiež nebol zlý – na svoju dobu. Teraz však doslúžil a zaslúži si čestné miesto v technickom múzeu, poprípade ako jednotka pre retro jazdy.
S nostalgií na ně vzpomínám jako Ústečák, co bydlel ve třetím věžáku v Neštěmicích. Strašnej kravál. 😄 Především pak večerní a ranní vlaky byly nádherně slyšet v údolí Labe.
Na druhou stranu pro laika a nešotouše to byl vrak už před patnácti lety. Spolehlivost a jízdní komfort Panterů je úplně někde jinde.
Tož potproste místního kutila, at ve 4 ráno vezme flexu a jde řezat železo. Není to sice ten samý zvuk, ale když si k tomu na plné kule pustí Painkillera, tak by to mohlo…
Nebo raději ne. Tohle by mezi 6:00 a 22:00 jezdit nemělo pro rušení nočního klidu.
Blablabla
V navaznosti na vyhruzky od uzivatele jerrys jsem panu ci pani jerrys adresoval velmi dulezite sdeleni. Je uvedeno dole ve vlaknu ktere zacalo dotazem o 460 na muzejni ucely
Když se v televisi dozví, žes byl ve vězení, tak už tě nenechají vykládat dětem pohádky! 🤪🤪🤪
Všiml sis, že si lidi na peroně zacpávají uši, když tohle přijíždí?
A všiml sis, že u Pantera to nedělají?
Panter je uložene v cajku
Jak se Pantery projevi v cene jizdneho? Napr. sef nejvetsi dopravni firmy, castecne s vlastni infrastrukturou, mluvil o zdrazeni de facto vyrazne pres dvojnasobek viz Hospodarky tento tyden
Někteří to dělají doposud. A je jedno, co jede.
Vždyť jo, do nedávna to byla samozřejmost.
Když přijíždí vlak, tak bylo do nedávna běžné, že se zacpávají uši.
No jéje, jako „Ústečák“ na ně nedám dopustit. Byly slyšet fakt daleko, žádný jiný panťáky už nebudou mít tak krásný zvuk.
Ja mu tedy prezdival Tornado…
Jojo, taky to znám, podle těch zvuků, co vyluzoval.
Tornádo bylo 560.
Ne, 460.
Jistě že tornádo, panťák není přezdívka, panťák je ekvivalent k elektrcké jednotce.
Je sice pěkné, že v MSK není turnusován ani jeden, ale to, že turnusová potřeba 471 je 10 jednotek a Bohumín jich má provozuschopných 9, už tak pěkné není. Takže se dá říct, že 460 je tady pořád v pravidelném provozu.
Provozuschopných je 11 z 12.
Ale je fakt, že různé plánované i neplánované opravy to často snižují na menší počet.
Ano a ta úvodní fotografie to potvrzuje!!! V Moravskoslezském kraji nejsou turnusovany? Tak co dělá v Opavě??!! Ledaže mluvčí ČD neznají zeměpis! Zpátky do školy! A ten výrok o zákazu provozu mezi 22:00 a 06:00 bych taky bral! Měl být pro ně zaveden od zprovoznění první jednotky oproti starším Zabotlamum jsou neskutečně hlučné! A nezajímá mně, jestli jsou turnusovany. Pro mne skončily tím, že všechny jednotky jsou tak znehodnocený, že už ani po zásahu nemohou být použity ani jako záskok!!! A to platí též hlavně o chcipakach 810 a VSECH jejich odvozeninach.
úvodní fotografie je x let stará.
Možná jste si mohl všimnout, že v tomto nátěru už 460 nejmíň rok nejezdí.
Život je hořký Bohumín.
To je přece super, ne?
Tak zrovna ve středu ráno jsme ji potkali v Návsí jako Sp do Ostravy hl.n.
Za nás cestující mám radost. Asi najdeme ještě i horší vlaky, ale po tomhle se mi stýskat taky nebude…
To bude odvislé od spolehlivosti náhrady.
Ovšem pokud Ti nevadí, že stojíš v poli, hlavně, že je zásuvka a WLAN, tak potom samozřejmě! 🙃😃
Jasně, u Tornáda se nikdy nezasekly dveře, ani žádnou jinou poruchu nemělo.
Co je to zase za kec? 😀 S 460 tady v OLK jezdím téměř denně, problémy s polofunkčními dveřmi tu jsou neustále, čas od času bývají problémy s rozjezdy nebo se jezdí zpomaleně protože motor funguje jen na jedné hlavě. Vždycky jsme nějak dojeli, ale že by to bylo automaticky a bez problémů, to fakt ne. Je pochopitelný že se po dodávce nových vlaků budou ze začátku řešit nějaké porodní problémy, ale pokud se chceme posunout do 21. století, je potřeba to podstoupit a odladit. Nízkopodlažnost, wifi, zásuvky a klimatizaci v dnešní době považuju za nutnost, protože běžný člověk pro… Číst vice »
No sere se to trochu ale na to že to má 50 let.. sak už se čeká na pantery. Studenti ti tak sedět na internetu ale úkoly .. dneska neví co to je.
Padl rozsudek, který zakazuje dávat malým dětem známku za práci rodičů.
Nicméně dávat starším semestrálky (kde lze ověřit, že skutečně student aspoň ví o čem psal) je časté.
Zkouší se také ústně.
Nezávid jim. Chceš se naučit, proč se nedá dělit nulou?
https://www.youtube.com/watch?v=BRRolKTlF6Q
Asi tak. Na to, že to má kolem 50 let, a na zjevnou „kvalitu“ údržby, to, myslím, odvádí dobrou práci.
Já netvrdím, že náhrada bude horší, nebo lepší, jenom říkám: „neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil“. Nic víc! 🤷🏽♀️😃
Náhrada bude lepší už v tom že panter je nízkopodlažní a má široké dveře.mista na kola atd atd
Jasně, to je jako bez debat! 😎
To máš stejný princip, jako Šukafon: prakticky cokoli nového bude lepší, po této stránce, jenom to musí být také provozně spolehlivé.
810 byl takový vlak nevlak ale třeba ty modernizované nejsou špatné.. stahovací okna ..nové sedačky a WC. Třeba Regina to byl omyl od začátku.to se mohly dělat v licenci rs1.
Ano, ale uvaž mysterium doby. Teďka se do souprav, lokomotiv cpe horem dolem. V době, kdy vznikl RegioŠuk, tak se cpalo do Pendolin. Tak to prostě bylo: nakoupilo se sedm dálkových panťáků, jejichž kyvadlo se na té trase, kde jsou nasazeny, prakticky nevyužije (a navíc na to, aby na to mohl být poskládán GVD, je jich žalostně málo), a na nic jiného moc nebylo. Jasně, RegioŠuk nemá o moc lepší jízdní komfort, než Šukafon, o tom žádná. Nemá chlazení. Ale je nízkopodlažní, což oceníš, až budeš mít kočár, orthesu, berle, nebo něco podobného. Ne nutně kriplkáru, jenom berle, třeba. Sedačky… Číst vice »
Tak na ty dveře si musíte stěžovat tam, kde jim provedli tu nesmyslnou modernizaci, neříkám, že ty původní byly lepší, to asi ne, ale moc si tou rekonstrukcí nepomohli, když stojí taky za houby. Akorát byl nesmysl to po 40 letech na necelých 10 let předělávat.
Všechyn musí být horší, když 460 je nejlepší.
Mám pocit že v Olomouckém kraji je na kolejích šrot z minulého století.Jenom se pořád vykládá kolik nových vlaku bude a skutek utek
TOS tam asi dlouho nebyl.. samy panter , jednotky Stadler a dvě pesy
Kdepak, v olomouckém kraji je pár normálních souprav a šroty z 21. století, víz panter, Stadler atp.
Nenormální dopravy jsou co?koňský povoz
Přesně.
„samy panter“ Na osobácích Přerov-Hranice, žejo?
Přerov -hranice takovou linku neznám . Jo Přerov -vsetin společná linka zlínského a olomouckého kraje tam jezdí poslední 460.. i když toten týden se vyskytuje první regiopanter. Franta psal Olomouc ..dnes 11 panterů v akci.
Tak si tam doplň „v úseku“ Přerov-Hranice a nedělej ze sebe nechápajícího.
Franta psal v „Olomouckém kraji“, tak nepřekrucuj, Prřerov i Hranice v něm jsou.
Doplň ..kocourek je..
Já se obávám, že celý problém je v tom skoku. Prostě z panťáku 460 do RegioPanteru, ze starých A a B do InterPanteru, atp.
To víš, to se pak pasantům moc „nechce“, když se něco pokazí, když to jde na garančku, když to má nehodu, atp., zpátky do panťáku 460, nebo do A a B vagonů. Zvlášť ne teď, v tom hicu. 🤷🏽♀️
Ale jinak se nedá. 😅
Naštěstí zpět do 460 nepůjdem.. nebudou a nedávají se do toho peníze. Vykuchaji se a hurá do Třebové pod autogen. Náhrada za pantery bude panter max. 163 + btd.
I to máš skok. 🤷🏽♀️
Prostě, než se dojezdí ten socialistický vozový park, tak pasanti nasraní budou. Nedá se svítit! 😃
Ale zlepšuje se to hodně. 180 nových vozů od Siemens, pantery a noví žraloci teda lišky.. béčka vyhynou . Nahradit Reginy a je to cajk.
RegioŠuk je fakt v klidu, ještě. 😅 Teda jak který, samozřejmě, jak na který trati – ono jet RegioŠukem přes Głuchołazy je zážitek, něco, jak jet v létě v nějakém starém Bm z Puly do Divače za „dyzlem američkim“. 🤣
To už je diagnóza, nadávat na vše socialistické, fakt.
To jste tam dlouho nebyl. Tornáda už jezdí jen na trase Olomouc – Přerov – Hranice – Vsetín a Pantery jezdí i na Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – Zábřeh – Kouty, kde se ještě střídají s klasickými soupravami.
Ty pantery do Nezamyslic a Koutů už jezdí hezky dlouho, možná tak 10 let už.
bude na čase, musíme zachránit jednu hlavu 460, jenomže az tak za 4 měsíce, protože řešíme čelo 451
Jezdíval jsem s nimi okolo Ústí nad Labem, než je relokovali do Ostravy.
děkujeme za informaci
To by mohl jezdit HC (HaviřCity) HLUBINA Bílina – Úpořiny – Střekov – Nymburk – Velký Osek – Týniště nad Orlicí – Choceň – Olomouc – výhybna Dluhonice – Prosenice – výhybna Polanka nad Odrou – Havířov – Těšín – Třinec – Mosty! 😎😜😂
Upozornění pro cestující: V useku Haviřov – Mosty jede jenom po vyplatě! 🤷🏽♀️
Jsem si říkal, že je to blbost. Když teď na OS 2926 jel proti mně panťák. Oni ještě jezdit budou. Protože u moderních vlaku ne vždy jede klima:-)
Mimo jiné. 😅 Ta jednotka 460 je spolehlivá. U nás to jezdí, no, dlouho, 2008-2009 už to určitě jezdilo, na všech vlacích Hranice – Val.Meziříčí – Vsetín – Střelná (-Strelenka – Púchov). Samozřejmě, že jak výkony Vsetín – Horní Lideč – Střelná převzala ARR, no a Strelenka – Púchov nejezdí nic, no tak to končí ve Vsetíně. No a jedinou poruchu, co pamatuju, byla v zimě, Panťák z Hranic vyjel, ale nebyl to s to rozfofrovat na víc, než 60 – 65, měl i divný zvuk, no a moc netopil, normálně teda topí dobře. Ale dojel. S bonusem, ale dojel.… Číst vice »
Výhodou 460 je především to, že má všechno důležité duplikované. Tedy když chcípne jeden vůz, na druhý se to dá dojet.
Jo, to mohlo být to, něco, jak když Šukafonem taháš 2× Btax, taky to nerozfofruješ na víc, než 40 – 45. No tak jestli mu jeden chcíp?
Z kopce určitě, na rovině bych na rychlíku věřil. Než se do kopce rozjede osobák, má další zastávku.
Jede to 110 v pohodě
Tak čím to vznikne, že to nemohlo vytopit a nejelo to víc, než něco kolem 60?
Nevím ..tak od boku. 460 většinou topila systém tropy
No, právě!
Přes 60 to potřebuje šunty, to by byla kuriózní závada, ale to je jen hádání.
Tak třeba byla – kuriosní. 🤷🏽♀️
Jako je to jediná závada na panťáku 460, kterou jsem nějak pocítil. Prostě jelo to pomalu, plus to blbě topilo. I zvuk to mělo jiný (jako pochop, já nemám papíry na trolleybus, ani nemám elektrický autičko, ani kolo, prostě já to nijak nepoznám, já jenom poznám, že to je jiný).
Tak on panter má všechno také zdvojené, třívozový ztrojené, atd. Kromě sběrače, hlavního vypínače a usměrňovače s trafem (na stejnosměru netřeba). Jen pro případnou blokaci není třeba běhat po voze či kolem něj, ale sedí se na zadku a ťuká do displeje. Ty dětské nemoci, na které noví panteři občas zdechnou, je většinou nějaký SW fatal error.
A hlavně nemá žádnou podělanou klimatizaci, ale normální okna.
Když se 460 přehraje taky dělá psí kusy. Já jsem jezdil valmez -prerov do práce s 460.jednou jsme nedojeli ,jinak skoro vždy. Ono dost záleží na údržbě a na 460.se už dost sere hlavně v Olomouci. Toten týden už jezdil dokonce regiopanter. Taky dost se stává že jezdí 163 + bdt ..což mi nevadí .rozdělení linky Přerov – h. Lideč byla kokotina zlínského kraje.
Tak jako posere se všecko. 🤷🏽♀️ Ono, víš co, ten panťák už má taky svoje za sebou. Některé jsou Reko, teda interiér moc ne, to má, myslím, jenom jeden přečalouněný, ale poznáš je podle toho, že maj návěstní svítilny na kraji smíšené, nahoře je bílá žárovka pro návěst čelo vlaku / vozidlo při posunu / obsazené vozidlo, no a pod tím je žárovka za červeným sklem pro návěst konec vlaku / stůj, zastavte všemi prostředky!, světlomety jsou vedle toho, ne nahoře uprostřed, tam je jenom bílá návěstní svítilna. Dobře, ale pořád, na to, jak je starý, při tom, jakou má… Číst vice »
Jo už nejsem v Přerově..ale 5 let jsem tam jezdil. Dokonce první pasivní zácvik Střelná -prerov léto 15 .. prásk ..rána jak.. co je? Ale nic spadla zadní hlava když je hyc. Jo některé jsou tak zajímavé reko.hlavne co se dělalo ovládání dveří ..na tlačítko..depo Šumperk. Jsou to spolehlivé stroje ,psalo se i o vysoké spotřebě a není to pravda dá se tam jezdit na hospodárné stupně. Nevýhody: leze se do toho jak po žebříku a ještě třeba s kolem ….už se taky vědělo že budou končit a jednotky se zkrátily o vloženy vůz ..ušetřilo se nula nula nic.hnije to… Číst vice »
To je pravda, ten nástup je šílený, mi pod to kdysi spadnul pes! 🙃😅
Ty, a proč tomu vypínaj zářivky, během jízdy? Já vím, že tam jsou normálně, na 220V, ale že žárovkové osvětlení je taky normální – na 48V. To je kvůli tomu, že jako jak se vypne pohon motoru, tak se přestanou napájet zářivky?
Přepíná to do nouzového osvětlení.. např.stahovacka.. jinak nevím jestli ta je 48v
No, podle dokumentace to tak je: zářivky 220V, žárovky 48V.
Ale, samozřejmě, jestli to někdy někdo předělal, při nějakým Reko, to já vědět nemohu. 😅
Co je na tom šíleného? Konstrukce je podobná jiným vozům socialistické doby.
Zářivky se „vypínají“ ve chvíli, kdy jsou napájeny z baterií, nejede motorgenerátor.
Šíleného na tom není nic, o šílenosti jsem psal skrze ty schody, zkus si do nich vylézt s berlemi, nebo orthesou, pravděpodobně jsme se nepochopili, celý příběh. 🤷🏽♀️😃
Pochopil jsem to naprosto správně. Do těch schodů lezu dnes a denně. Znovu se ptám, co je na tom šíleného? Všechny vozy vyrobené v těch dobách to měli podobně a dokonce i vozy novější a starší. Nízkopodlažní vozidla jsou (zvláště u nás) doménou posledních několika let. A dříve, když každý neměl doma dvě auta takto cestovalo daleko více lidí, dokonce i starších, či se zraněním.
Už rozumím. 😅
Vůbec se nechci hádat, klidně je možné, že to je subjektivní, ale zdá se mi, že 460ka má ty schody o cosi příkřejší, nebo vyšší, nebo tak něco.
Jinak by mi pod to nespadl pes, oni jako fakt umí „do vlaku, v vlak!“ 😂
Nízkopodlažní byl už Žabotlam. Ale to bylo moc pokrokové vozidlo, žebřík a zalamovací dveře jsou lepší
Žabotlam byl nízkopodlažní, ale měl tak nízkou tuhost skříně, že při sebemenším nárazu se zlomil v místě přechodu z vysoké čísti na nízkou, proto rozhodli, že takhle dál ne.
Přímá linka Bylnice-Vsetín? Ne, ku**! Prestupovat budete, protože se mění trakce, vy zdechláci.
A než by se nechali urážet tak příště jeli autem.
Vsetín – Lideč diesel pod dráty. Ty změní trakce
A některé vlaky jezdily až do Střelné a zpět. Na zastávce ve Střelné by se souprava neobrátila.
Proto musel jezdit panťák.
Hlavně když se 460 potento, tak připřáhnete mašinu a do 20 minut jedete dál, u Pantera nemožní.
Bez Klimy se dá jezdit ..jsou horší závady.
V létě se bez ní nedá, vozy a soupravy nemají otevírací okna.
Konecne!
bude nějaká ponechána pro muzejní účely?
Pochybuji, ze Narodni tech. muzeum nejake koupi.
Protoze jako pravdepodobne cekam snizeni statnich dotaci do NTM.
Ono kdyz za kratky retro vlak Praha Brandys a zpet zaplatilo NTM firme ČD 0,3 milionu (vagony a dieslova loko byly z majetku NTM), tak to nepotesi lidi kterym je retro vnucovano furt, jako.napr ty 460v MSK, v Olomouckem a Zlinskem kraji
A hele, Axel má novou přezdívku, jak originální a nevídané 🙂
Ne.
A Vy si myslite, ze je NTM odkoupi? Proč?
Napr. NTM nekoupilo loko 151/150.2
Najdi si babu! 🙄
S mnohoženstvim nemam zkusenost a ani nevidim souvislost
Vase reakce je vysledkem autobiografie?
Najdi si babu! 🙄🙄
Žabotlam taky nepatří NTM ani ČD a je.
A proč zrovna NTM? To všechna historická vozidla musí patřit pod NTM? Proč to tak není dnes a proč by to tak mělo být do budoucna?
Krom Tech. muzea Brno nevim o jinem muzeu, ktere kupuje elektricke vlaky.
A TMB, kdyz uz , tak by eventuelne poridilo 560, hadam
A musí to nutně být muzeum?
Reagoval jsem na dotaz, který znel „muzejni ucely“
Jestli nekdo odkoupi stometrovy vlak, uskladni jej na sve zahrade, ziska uzemko a stavebko a bude kazdorocne platit mastnou dan z nemovitosti, tak to si odhadnout netroufnu
Aha, takže celý problém je ve slově „muzejní“.
To Tě bůh trestá za to, že se pouštíš do „sporu“ s autistou bez baby! 🤷🏽♀️😜😂
No jo, poučení pro příště: Nermit trola 🙂
Víš co, to není z mý hlavy, já vymyšlené nevymýšlím: takový hatere je nejlepší ignorovat. Oni to zkusí, když se nedaří, jdou zkusit jinam. Jednoduché! 😎😃
Já čekám snížení dotaci na tebe ..nebo tě pošleme jako pomoc na Ukrajinu..ty otravo otravný.
Zas je nutno uznat že už pomalu otáčí…
Dříve mluvil o úplném „vypínání dotací“, dneska už je chce jen snižovat 🙂
… jako by na tom, co chce, nebo nechce, někomu záleželo, že? 🤷🏽♀️
Přitom je to každýmu úplně a naprosto u řiti. 🤣
Pane či pani Jerrys, vzhledem k tomu ze mi tykate tak chapu, ze me znate. Z vasich slov jednoznacne vyplyva umysl vasi skupiny me omezit na svobode, zlomit me, a premistit me jako zlomeneho cloveka do zemw, kde probiha valecny konflikt a kde i tylove regiony jsou bombardovany. Já Vas prosim, abyste tento svuj umysl opustil, v ramci Vasi skupiny abyste ve stejnem.mirumilovnem skyslu pusobil na ostatni, abych prestal byt Vami ohrozovan na zbaveni svobody, na hrozbe ujmy na zdravi a abych nebyl proti sve vuli prevezen do zeme kde se valci. Dale Vas zadam, abyste IHNED kontaktoval Policii ČR… Číst vice »
Vem si prášek! 🙄
Vaše sděleni budu hodnotit z perspektivy vysledkù organû činnych v trestnim rizeni
Vem si prášek! 🙄🙄
I toto Vase sdeleni budu hodnotit z perspektivy vysledkū organū činnych v trestnim rizeni.
Vem si prášek! 🙄🙄🙄
Odkazuji na predchozi. Snad kdyz se vam neco trikrat zopakuje, tak pochopite, ze jinou odpoved nedostanete. Ale chapu, ze lidi jsou ruzni.
Jeden řek prý v antice prohlasil, ze slyšį-li nechápaví, tak nekdy se muzou podobat neslysicim. Tak nevím, zda se řadite do teto kategorie
Vem si prášek! 🙄🙄🙄🙄
Ona ta koupě nebude stát moc peněz, spíš tak cenu železa, nejdražší bude ta renovace a na tu to dokáže několik let někde přečkat do lepších let.
Což je cca milion, ale jak říkáte, oproti ceně za renovaci a všemožné revize a provozní náklady je to zanedbatelná cena.
Nelži retro 460 není NTM . V olomouckém a zlínském je to jedna linka prerov- vsetín.jinak Olomouc už je téměř pokryt regiopantery .
Že je v retronátěru neznamená, že zůstane.
Zhruba před týdnem jsem jeden viděl mezi Jistebníkem a Studénkou. Tmavě modrý.
Panťák v Moravskoslezském kraji neskončil, stále jednu jednotku můžeme potkat
Jeden jezdí..ale není nasazován turnusove.kdyby sis přečetl článek.
Ano nemá svůj turnus, ale jezdí kazdy den…
Tak nevím, kdyby to byla zaloha neřeknu, ale jezdí kazdy den
Jezdí no.. mají místo toho jezdit koně? Co mají říkat lidi na lince Přerov – Vsetín kde čekáme na pantery .. to je třeba šest jednotek.
Mají místo toho jezdit elefanty.
Tak když jezdí právě místo elefantů…
Nemůžeš tahat vláček koněm, protože štreka na to není uzpůsobená: musel bys pražce vyfutrovat, štěrkem, nebo něčím podobným.
Takto by se kůň poškodil, a to je dneska pomalu horší, než zavraždit tchýni! 😜😂
Co maj říkat? Máj být rádi, že tam ještě jezdí něco normálního, my v JMK si o tom už můžeme nechat jen zdát, všude ta Škodovácká příšernost: Pantery a Moravie. Zlatý starý soupravy. Radši než panterem bych jel i v zavazadlovým prostoru Dska, nebo třeba v uhláku. Komfort bude skoro srovnatelný, až na absenci nepotřebné WiFi a USB nabíječek.
Ano ve dvě na Svinově
Tak v MS kraji mají ještě další 2 řady panťáku (471, 6XX), takže tam asi nikdy neskončí.
Jestli už teda skončily v Moravskoslezským kraji, i když tam prakticky denně jezdí, tak takový skončení si dám líbit i u nás: první osobní vlak, co jede do Olomouce z Valašského Meziříčí v 04 13, v pracovní dny kromě soboty, vozí tenhle panťák, a vlastně všecky vlaky Vsetín – Val.Meziříčí – Hranice vozí tenhle panťák. No tak teďka na střídačku, ne? 😂
Od nového JŘ se počítá s tím, že všechno bude jezdit 640.2, dá se to poznat i z návrhu JŘ. Otázkou je, jestli to tak opravdu bude 🙂
Bylo to někdy mezi 2011 a 2015. Os 3419 měl v JŘ napsanou 1. třídu a plošinu pro vozíky. Hádejte, co tam denně jezdilo.
Tak jasně, jenže tady to mají napsané všechny co jedou směr Vsetín, ne jen jeden. A čas od času se objevovaly anomálie, třeba jednu dobu měl psanou jedničku a plošinu i 3208 z Přerova na Vsetín. To bylo pro to, že to jelo místo Sv a nazpátek to jelo jako Ex do Prahy. Ale už je to teda dlouho
No to jo, to mi, jako, neuniklo. 🤦🏽♀️ Jenže, podívej se: máš dálkový panťák & rychlík Brno – Česká Třebová – Praha. Dálkový panťák jde na garančku / něco se vysere / někdo do něj picne / on do něčeho picne, atp., tak co jezdí? B, A, Bymee, etc. etc. etc. 🤷🏽♀️ A co by tam, jako, asi, mělo jezdit, když nic jinýho není? 😅 Tohle máš stejný princip: máš panťák 640 a máš panťák 460. Přijdou panťáky 640, prasečí hlavy naplánují, že všecky vlaky budou vedeny panťákem 640, no a podle toho udělají jízdní řád, že jo. No ale… Číst vice »
Jelikož jednotky 640 a 640.2 budou jezdit na VŠECH elektrifikovaných linkách v Olomouckém kraji tak záložních vozidel bude víc než dost 🙂
Na zálohy by měli mit nějakou 362 s něčím aspoň trochu novějším. 460 se 110km/h a 163+Být se 120km/h by asi nestíhaly jízdní doby. I když to jim asi bude jedno 🙂
No tak podívej se, málo která souprava ti stíhá jízdní doby za příměstskou jednotku. Takže, přesně tak, je jim to (veskrze) jedno: vymluví se na mimořádnost. 🤷🏽♀️
Problém je např Vsetín.. rekonstrukce Stanice.. dalo by se to řešit jednou mašinou navíc ..co by na to hned najela a neobjizdela ..kdysi se to tak dělalo v Přerově.163 s reko bdt je lepší než pantak.
Dřív se to dělalo tak, aspoň teda v Praze, že se na určité páry vlaků garantovala 1. třída a plošina a na zbytek párů se napsala klasicky 2. třída bez plošiny a když bylo dost nových panťáků, tak se nasazovaly na všechny a u těch negarantovaných neplatila 1. třída, takže když tam jel nový panťák, mohlo se do 1. třídy bez doplatku. Když bylo nových panťáků nedostatek, tak se nasadily na ty negarantovaný a nikdo si nemohl stěžovat, že tam není něco dodrženo.
4:08 jezdil z valmezu do Olomouce přes Přerov..to vstávání..ale zas sem skoro hodinu podřimoval ve 460..
Teď jezdí v 04 13, Os 3200, teda v pracovní dny vyjma soboty.
Dnes vlak 1605 s odjezdem z Opavy 6:15 je jednotka řady 650.
Paní mluvčí troch kecá. Panaťak občas stále v moravskoslezském kraji jezdí. Nedávno jsem s ním jel.
Turnusovaný sice není, ale podle sledovačky jezdí skoro každý den
Proč taky, když si můžeme nový vlak šetřit a neojíždět ho.
Pantery jezdí, spíš chybí nějaký ešus
Tak šetřit a neojíždět se má právě ten starý panťák, aby brzo nedojezdil na kilometry.
Paní mluvčí nekacá. Turnusovaný není žádný. Že si to autor článku vysvětlil tak, že už nejezdí je věc druhá.
Není turnusován, to je ten rozdíl, který jsem špatně posunul v původní verzi, moje chyba a omlouvám se.
Ale to je poslední jednotka co jezdí v MSK