Konec ostudy. Správa železnic vypsala tendr na generální opravu nádraží v Teplicích.
Nádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Celkové náklady na obě etapy mají být 954 milionů, což opravu nádražní budovy v Teplicích řadí mezi nejnákladnější vůbec.
Zaráží mne, že jsou stále problémy s využitím budov. Stále se staví administrativní budovy a tady v těch velkých to najednou nelze pro úřady, administrativu apod. využít? A šetřit volné plochy? A nejde jen o Teplice. Nemluvě třeba o ordinacích – třeba zubních atd.
Tyhle staré budovy jsou prostě pro dnešní dobu už nevhodné. Špatné dispozice, vysoké stropy, energetická neefektivita prodražuje provoz, není tam podzemní garaz …
Dnešní kancelářská budova vypadá zcela jinak, než před 150 lety. Tak to je.
Není to tak z cela pravda. To vše se dá upravit, i ta výška stropů – třeba vhodnými podhledy apod. Kdysi jsem se u starších budov na takových věcech podílel a vždy se něco vymyslelo nebo zvolil jiný vhodný způsob využití. Nejhorší je vždy to, když se řekne, že něco nejde, místo toho ,aby se hledalo řešení.
Mnohem větší ostuda, než budova nádraží, je, že lidi z Teplic jezdí do Prahy autobusem, protože je to rychlejší.
Takovéhle opravy by se měly hradit z rozpočtu ministerstva kultury a neubírat peníze na modernizaci železnice.
Vlastníkem je SŽ – fakticky stát zastoupený SŽ …. MK by mohlo vrážet peníze do „kulturní“ památky formou nějaké dotace … nicméně v konečném důsledku je to pouze přelévání „vody“ z jednoho hrnečku do druhého v rámci rodiny STÁTNÍHO ROZPOČTU ….
V tom s Vámi souhlasím. Je to finanční zátěž pro SŽ, proto by bylo vhodné jí náklady na rekonstrukci historické budovy kompenzovat. Zároveň máme 21. století a budova musí sloužit i dnešním pozměněným požadavkům. Snad se to podaří spojit v jednom celku.
„pouze přelévání „vody“ z jednoho hrnečku do druhého v rámci rodiny STÁTNÍHO ROZPOČTU“
——–
Jenže přesně o tom politika je. Utratí se peníze za opravu velkého nemoderního baráku, či třeba za přidání závor na přejezd. Železnici jako takovou to nevylepší vůbec, ale politik řekne, více nedáme, podívejte se kolik už šlo „na železnici“.
Naprosto s vami souhlasim urcite lidi jsou horsi nez zvirata v timto autobuse nekolikrat jsem to resil na Arrive takto se cestovat s temito lidmi neda….
A kdyby ti samí jeli vlakem, tak se budou chovat líp? Pochybuju, v Béčku se vezou fotbaloví hooligans a 4 policajti.
Tam si od nich můžete zpravidla odsednout pryč. A béčka na této trase nejezdí, R Krušnohor má modernizované vozy. Jen to holt jede dlouho.
Hodina a půl z Hlavního snad není nějak moc dlouho a z Holešovic je to ještě méně. . Nepřehání se to už s těmi požadavky na rychlost?
Mimochodem, jen zaokrouhleně to dává průměrnou rychlost víc jak 80 km/hod. To není málo!
To je pravda když si člověk uvědomí že se touto rychlostí běžně jezdí na dálnici 😀
Oklikou přes Ústí.
To ze vlak nema sanci s Teplic do Prahy konkurovat je prace SZ potom uzasnem koridoru je to neco a bude hur nekdo se probudil a chteji ho modernizovat od roku 2023 ale zatim pretizenim bude kazdou chvili mimo provoz a cestujici bude opet trpet…..
Nemecky prezident to radeji vzal dnes do Usti nad Labem autem asi zjistil jak v genialnim stavu je koridor Praha Usti nejvetsi bomba jsou Kralupy toto je mezinarodni ostuda vagony litaji jak na mori….
Ono udelat navstevu muzea v Usti po takove jizde po koridoru neni pro kazdeho na to musi po prujezdu Kralup mit zaludek titanic hadr….
Nic hloupějšího neumíte napsat …. ve středu jel v opačném směru a na HLN nevypadal, že by mu jízda způsobila nějakou újmu na zdravotním stavu ….
Ale cestujicim to zpusobuje problemy jen tento mesic uz dvakrat jednou ctyri hodiny podruhe dve toto neni mezinarodni trat to je ostuda hlavne Kralupy to je jak na mori
Ona tady schází další objízdná trať. Kdysi se uvažovala v trase Praha – Kladno – Slaný – Ústí v podstatě v nové trase. Hodila by se, jenže to by se nesmělo mluvit jen o stavbě dálnic a obchvatů.
Podrobné vedení už nevím, možná někdo zná a dá informace.
Troška zdravého rozumu vám prospěla ….
Německý prezident byl na návštěvě musea ohledně připravované výstavy česko / německé historie – bude přístupná „od podzimu“ … Takže podle vaší logiky by měl jet vlakem do Ústí – odtud autem „ochranné služby“, které by muselo jet tak jako tak do Ústí do muzea a zpátky na vlak …
Do Ústí jezdím poměrně často a ani v posledním voze, který obvykle nejvíc háže, nepozoruji, že by tam bylo „něco jako na moři“ ….
Tak to jste jediny tak jste stastny cestujici
Možná v těch Kralupech, ale jinak jsem tam také nezaznamenal nějaké házení.
Ono se snad z Teplic jezdí jenom do Prahy?
Nejezdi ale to je jeste vetsi silenost nadrazi Bilina Most kde jsou vytahy kdyz tam jezdi nizkopodlazni vozy jak se maji starsi cestujici dostat do podchodu nebo matky s kocarky je 21.stoleti ne rok 1950…..
To je dost paušální tvrzení. Lidí z Teplic jezdí vlakem i autobusem. Pomalejší to je, ale ne o moc. V ranní špičce je zpoždění autobusu do Prahy pravidlem.
Ostuda je podprůměrná rychlost cestování a ne nádraží.
Jaká je průměrná a jaká nadprůměrná rychlost cestování ? Byla by k mání nějaká mezistátně srovnatelná statistická hodnota v ročenkách statistiků ….
Pravda, je rozdíl mezi rychlostí cestování na trati se zastávkami v odstupu kolem 5 km – i když je tam 160 (jižní část Ferdinandky z Přerova do Břeclavi) – ve srovnání se stejnou tratí z Přerova do Ostravy …. nebo z Přerova do Zábřeha a Česká Třebové …
Toť otázka, co je průměr. Za mě je průměrná rychlost 90km/h.
Tak to mají na některých R co dohánět…
Olomouc – Krnov 87 km 1:46…
Jenže, tyto R jsou aspoň kvalitní soupravy. Jsou tratě, kde je taky průměrná rychlost nemálo pod 100 a jezdí tam ultimátní šroty.
Jenže vy nejste středem evropského železničního světa . Jediný evropský „průměr rychlosti“ (tuším těch 90) je ve „spisku“ stanovícím na přelomu 80. a 90. let minulého století základní parametry pro zařazení vlaku do kategorie EC … nicméně i tehdy už byly výjimky – když jede vlak po trati, kde se ta rychlost nedá dodržet … v roce 1991 EC 8/9 Antonín Dvořák byl příkladem. Na klikaté trati z Čáslavi do Světlé se předepsaný průměr dosáhnout nemohl, z Králova Pole do Pohledu byla traťová 100 …. z Králova Pole do Majluntu tuším jen 80 …. Albert Einstein z Prahy do Švýcar… Číst vice »
Ale to do těch Teplic skoro je.
Olomouc – Brno za 1:34, rovných 100 km. V sezoně to jezdí narvané a jsem si jist, že drtivá většina za ten vlak platí stejně, jako by platili za autobus.
Konec ostudy to ještě není, co takové nádraží Zlín střed?
Tam se čeká na komplexní modernizaci tratě spojené s drátizací a celkovým urbanistickým řešením prostoru …. salámová metoda by k ničemu dobrému nevedla ….
Ve Zlíně se čeká léta. Projektů na modernizaci, přestavbu, posunutí, odsunutí, dostavbu – nedostavbu je za posledních let – počítáno i s projekty ze SUDOP z devadesátých – 6 o kterých vím.
Teplice mají nádhernou budovu, před zhruba 10 lety jsem ji obdivoval a zároveň mi vadily ty existence uvnitř a v okolí. Vím, že to je bolest naší železnice. Přimlouval bych se, aby se do ní po rekonstrukci už nemuseli lidé bát večer jít.
Ano, projekt s nadjezdem v Kvítkovicích se stoupáním 33 promile, podle MÚ Otrokovice nelze tunel kvůli infrastruktuře – nelze křížení TV dvou různých proudových soustav (zajímavé, že ve Švýcarsku to bylo – možná je stále možné; jedno křížení bylo zlikvidováno v rámci komplexní přestavby stanice). Nadjezd byl zamítnut, tak se projekčně „tuneluje“ i za cenu překládky městské infrastruktury ….
Šílená estakáda na Podvesné kvůli křížení s TV trolejbusu na Podvesné ….odmítnuta ….
Už cca 90 let!!!
Konecne se neco deje to je mega ostuda takto krasnou budovu nechat znicit ale jeste neni vyhrano ted zacne svejk uradovat
Nedá mi to. Ta chybějící interpunkce z toho dělá nečitelný text.
Popravit ne propustit 🙂
Pojďte jíst děti.
Prosím přesně : „Popravit nelze propustit“ …..jak se žalářník s katem zachovali …. ?
Nechali to na zítra…
Ohlásili poruchu zámku na vězeňské cele?
Ano. A když jim to vyčteš, tak se ještě naštvou, urazí, označí tě za grammar nazi a řeknou, že tohle není češtinářský koutek, že to psali rychle, že na to nehrají. Fakt nechápu, jak někdo může takhle hnusně psát a pak se trapně vymlouvat. Copak pisatel nechce, aby mu ostatní rozuměli?
Take zasadne pisi bez diakritiky.. nevidim v tom zadny problem.
Copak diakritika, ale interpunkce, to je problém.
Hlavně srozumitelnost – tedy správně skládané věty, slova a hlavně česká.
Vy ne, protože nevíte jaký rozdíl je mezi diakritikou a interpunkcí … psaním bez diakritiky pouze dáváte na „odiv“ své bídné znalosti jazyka českého …
Vy ne 🙂
Byl bych rád, kdyby to brali jako propíchnutí, které jejich projev zkultivuje. Ne jako osobní útok. Text bez diakritiky neodsuzuji, ten záleží na technických možnostech. ( Psaní z mobilu, pevné nastavení jazyku na klávesnici firemního PC, aj.)
Na firemním PC se má zaměstnanec věnovat práci a ne brouzdat po webech a marnit pracovní dobu psaním příspěvků. Sic pochybuji, že firemní PC by byl nastaven tak, aby písemnosti byly psány bez diakritiky ….
Lze vůbec nastavit na tuzemském PC jazyk klávesnice tak, aby tam nebyla čeština ?
Já píšu na mobilu s diakritikou. Není to zase takový problém.
Ze zacne urednicka prace a to je v ceske republice to nejhorsi co muze clovek zazit(stavebni urad,pamatkari atd) kdo to nezazil neuveri….
Na úřadě mají agendu, která se táhne kolikrát před 5 novel téhož zákona. A Vláda chrlí další, protože Bbaiš slíbil legislativní smršť. Tím tomu rozhodně nepomůže.
Jenže příprava rekonstrukce se začala, pokud se dobře pamatuji již cca před 30 lety a jen se o ní mluvilo. Takže i když nebyly peníze, projekt mohl být a jen se mohl aktualizovat.
Je to i nepochopitelné, protože z hlediska velikosti a možností využití by neměl být problém, aby i vydělávala.