Konec ostudy. Správa železnic vypsala tendr na generální opravu nádraží v Teplicích.

Nádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Celkové náklady na obě etapy mají být 954 milionů, což opravu nádražní budovy v Teplicích řadí mezi nejnákladnější vůbec.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Zaráží mne, že jsou stále problémy s využitím budov. Stále se staví administrativní budovy a tady v těch velkých to najednou nelze pro úřady, administrativu apod. využít? A šetřit volné plochy? A nejde jen o Teplice. Nemluvě třeba o ordinacích – třeba zubních atd.

Radek Janata

Tyhle staré budovy jsou prostě pro dnešní dobu už nevhodné. Špatné dispozice, vysoké stropy, energetická neefektivita prodražuje provoz, není tam podzemní garaz …

Dnešní kancelářská budova vypadá zcela jinak, než před 150 lety. Tak to je.

ušatá

Není to tak z cela pravda. To vše se dá upravit, i ta výška stropů – třeba vhodnými podhledy apod. Kdysi jsem se u starších budov na takových věcech podílel a vždy se něco vymyslelo nebo zvolil jiný vhodný způsob využití. Nejhorší je vždy to, když se řekne, že něco nejde, místo toho ,aby se hledalo řešení.

Radek Janata

Mnohem větší ostuda, než budova nádraží, je, že lidi z Teplic jezdí do Prahy autobusem, protože je to rychlejší.

Takovéhle opravy by se měly hradit z rozpočtu ministerstva kultury a neubírat peníze na modernizaci železnice.

Miroslav Zikmund

Vlastníkem je SŽ – fakticky stát zastoupený SŽ …. MK by mohlo vrážet peníze do „kulturní“ památky formou nějaké dotace … nicméně v konečném důsledku je to pouze přelévání „vody“ z jednoho hrnečku do druhého v rámci rodiny STÁTNÍHO ROZPOČTU ….

Pája

V tom s Vámi souhlasím. Je to finanční zátěž pro SŽ, proto by bylo vhodné jí náklady na rekonstrukci historické budovy kompenzovat. Zároveň máme 21. století a budova musí sloužit i dnešním pozměněným požadavkům. Snad se to podaří spojit v jednom celku.

Radek Janata

„pouze přelévání „vody“ z jednoho hrnečku do druhého v rámci rodiny STÁTNÍHO ROZPOČTU“
——–
Jenže přesně o tom politika je. Utratí se peníze za opravu velkého nemoderního baráku, či třeba za přidání závor na přejezd. Železnici jako takovou to nevylepší vůbec, ale politik řekne, více nedáme, podívejte se kolik už šlo „na železnici“.

Pavel

Naprosto s vami souhlasim urcite lidi jsou horsi nez zvirata v timto autobuse nekolikrat jsem to resil na Arrive takto se cestovat s temito lidmi neda….

Jiří Kocurek

A kdyby ti samí jeli vlakem, tak se budou chovat líp? Pochybuju, v Béčku se vezou fotbaloví hooligans a 4 policajti.

Radek Janata

Tam si od nich můžete zpravidla odsednout pryč. A béčka na této trase nejezdí, R Krušnohor má modernizované vozy. Jen to holt jede dlouho.

ušatá

Hodina a půl z Hlavního snad není nějak moc dlouho a z Holešovic je to ještě méně. . Nepřehání se to už s těmi požadavky na rychlost?

ušatá

Mimochodem, jen zaokrouhleně to dává průměrnou rychlost víc jak 80 km/hod. To není málo!

Radek

To je pravda když si člověk uvědomí že se touto rychlostí běžně jezdí na dálnici 😀

Josef Trögl

Oklikou přes Ústí.

Pavel

To ze vlak nema sanci s Teplic do Prahy konkurovat je prace SZ potom uzasnem koridoru je to neco a bude hur nekdo se probudil a chteji ho modernizovat od roku 2023 ale zatim pretizenim bude kazdou chvili mimo provoz a cestujici bude opet trpet…..

Pavel

Nemecky prezident to radeji vzal dnes do Usti nad Labem autem asi zjistil jak v genialnim stavu je koridor Praha Usti nejvetsi bomba jsou Kralupy toto je mezinarodni ostuda vagony litaji jak na mori….

Pavel

Ono udelat navstevu muzea v Usti po takove jizde po koridoru neni pro kazdeho na to musi po prujezdu Kralup mit zaludek titanic hadr….

Miroslav Zikmund

Nic hloupějšího neumíte napsat …. ve středu jel v opačném směru a na HLN nevypadal, že by mu jízda způsobila nějakou újmu na zdravotním stavu ….

Pavel

Ale cestujicim to zpusobuje problemy jen tento mesic uz dvakrat jednou ctyri hodiny podruhe dve toto neni mezinarodni trat to je ostuda hlavne Kralupy to je jak na mori

ušatá

Ona tady schází další objízdná trať. Kdysi se uvažovala v trase Praha – Kladno – Slaný – Ústí v podstatě v nové trase. Hodila by se, jenže to by se nesmělo mluvit jen o stavbě dálnic a obchvatů.
Podrobné vedení už nevím, možná někdo zná a dá informace.

Miroslav Zikmund

Troška zdravého rozumu vám prospěla ….
Německý prezident byl na návštěvě musea ohledně připravované výstavy česko / německé historie – bude přístupná „od podzimu“ … Takže podle vaší logiky by měl jet vlakem do Ústí – odtud autem „ochranné služby“, které by muselo jet tak jako tak do Ústí do muzea a zpátky na vlak …
Do Ústí jezdím poměrně často a ani v posledním voze, který obvykle nejvíc háže, nepozoruji, že by tam bylo „něco jako na moři“ ….

Pavel

Tak to jste jediny tak jste stastny cestujici

ušatá

Možná v těch Kralupech, ale jinak jsem tam také nezaznamenal nějaké házení.

Jelen

Ono se snad z Teplic jezdí jenom do Prahy?

Pavel

Nejezdi ale to je jeste vetsi silenost nadrazi Bilina Most kde jsou vytahy kdyz tam jezdi nizkopodlazni vozy jak se maji starsi cestujici dostat do podchodu nebo matky s kocarky je 21.stoleti ne rok 1950…..

Josef Trögl

To je dost paušální tvrzení. Lidí z Teplic jezdí vlakem i autobusem. Pomalejší to je, ale ne o moc. V ranní špičce je zpoždění autobusu do Prahy pravidlem.

Michal

Ostuda je podprůměrná rychlost cestování a ne nádraží.

Miroslav Zikmund

Jaká je průměrná a jaká nadprůměrná rychlost cestování ? Byla by k mání nějaká mezistátně srovnatelná statistická hodnota v ročenkách statistiků ….
Pravda, je rozdíl mezi rychlostí cestování na trati se zastávkami v odstupu kolem 5 km – i když je tam 160 (jižní část Ferdinandky z Přerova do Břeclavi) – ve srovnání se stejnou tratí z Přerova do Ostravy …. nebo z Přerova do Zábřeha a Česká Třebové …

Michal

Toť otázka, co je průměr. Za mě je průměrná rychlost 90km/h.

medical examiner

Tak to mají na některých R co dohánět…
Olomouc – Krnov 87 km 1:46…

Michal

Jenže, tyto R jsou aspoň kvalitní soupravy. Jsou tratě, kde je taky průměrná rychlost nemálo pod 100 a jezdí tam ultimátní šroty.

Miroslav Zikmund

Jenže vy nejste středem evropského železničního světa . Jediný evropský „průměr rychlosti“ (tuším těch 90) je ve „spisku“ stanovícím na přelomu 80. a 90. let minulého století základní parametry pro zařazení vlaku do kategorie EC … nicméně i tehdy už byly výjimky – když jede vlak po trati, kde se ta rychlost nedá dodržet … v roce 1991 EC 8/9 Antonín Dvořák byl příkladem. Na klikaté trati z Čáslavi do Světlé se předepsaný průměr dosáhnout nemohl, z Králova Pole do Pohledu byla traťová 100 …. z Králova Pole do Majluntu tuším jen 80 …. Albert Einstein z Prahy do Švýcar… Číst vice »

ušatá

Ale to do těch Teplic skoro je.

Jiří Kocurek

Olomouc – Brno za 1:34, rovných 100 km. V sezoně to jezdí narvané a jsem si jist, že drtivá většina za ten vlak platí stejně, jako by platili za autobus.

robert

Konec ostudy to ještě není, co takové nádraží Zlín střed?

Miroslav Zikmund

Tam se čeká na komplexní modernizaci tratě spojené s drátizací a celkovým urbanistickým řešením prostoru …. salámová metoda by k ničemu dobrému nevedla ….

Pája

Ve Zlíně se čeká léta. Projektů na modernizaci, přestavbu, posunutí, odsunutí, dostavbu – nedostavbu je za posledních let – počítáno i s projekty ze SUDOP z devadesátých – 6 o kterých vím.
Teplice mají nádhernou budovu, před zhruba 10 lety jsem ji obdivoval a zároveň mi vadily ty existence uvnitř a v okolí. Vím, že to je bolest naší železnice. Přimlouval bych se, aby se do ní po rekonstrukci už nemuseli lidé bát večer jít.

Miroslav Zikmund

Ano, projekt s nadjezdem v Kvítkovicích se stoupáním 33 promile, podle MÚ Otrokovice nelze tunel kvůli infrastruktuře – nelze křížení TV dvou různých proudových soustav (zajímavé, že ve Švýcarsku to bylo – možná je stále možné; jedno křížení bylo zlikvidováno v rámci komplexní přestavby stanice). Nadjezd byl zamítnut, tak se projekčně „tuneluje“ i za cenu překládky městské infrastruktury ….
Šílená estakáda na Podvesné kvůli křížení s TV trolejbusu na Podvesné ….odmítnuta ….

ušatá

Už cca 90 let!!!

Pavel

Konecne se neco deje to je mega ostuda takto krasnou budovu nechat znicit ale jeste neni vyhrano ted zacne svejk uradovat

MHD

Nedá mi to. Ta chybějící interpunkce z toho dělá nečitelný text.

Aleš

Popravit ne propustit 🙂

robert

Pojďte jíst děti.

Miroslav Zikmund

Prosím přesně : „Popravit nelze propustit“ …..jak se žalářník s katem zachovali …. ?

medical examiner

Nechali to na zítra…

Mirvald

Ohlásili poruchu zámku na vězeňské cele?

robert

Ano. A když jim to vyčteš, tak se ještě naštvou, urazí, označí tě za grammar nazi a řeknou, že tohle není češtinářský koutek, že to psali rychle, že na to nehrají. Fakt nechápu, jak někdo může takhle hnusně psát a pak se trapně vymlouvat. Copak pisatel nechce, aby mu ostatní rozuměli?

Erik

Take zasadne pisi bez diakritiky.. nevidim v tom zadny problem.

Kubrt

Copak diakritika, ale interpunkce, to je problém.

ušatá

Hlavně srozumitelnost – tedy správně skládané věty, slova a hlavně česká.

Miroslav Zikmund

Vy ne, protože nevíte jaký rozdíl je mezi diakritikou a interpunkcí … psaním bez diakritiky pouze dáváte na „odiv“ své bídné znalosti jazyka českého …

Pája

Vy ne 🙂

MHD

Byl bych rád, kdyby to brali jako propíchnutí, které jejich projev zkultivuje. Ne jako osobní útok. Text bez diakritiky neodsuzuji, ten záleží na technických možnostech. ( Psaní z mobilu, pevné nastavení jazyku na klávesnici firemního PC, aj.)

Miroslav Zikmund

Na firemním PC se má zaměstnanec věnovat práci a ne brouzdat po webech a marnit pracovní dobu psaním příspěvků. Sic pochybuji, že firemní PC by byl nastaven tak, aby písemnosti byly psány bez diakritiky ….
Lze vůbec nastavit na tuzemském PC jazyk klávesnice tak, aby tam nebyla čeština ?

Aleš

Já píšu na mobilu s diakritikou. Není to zase takový problém.

Pavel

Ze zacne urednicka prace a to je v ceske republice to nejhorsi co muze clovek zazit(stavebni urad,pamatkari atd) kdo to nezazil neuveri….

Jiří Kocurek

Na úřadě mají agendu, která se táhne kolikrát před 5 novel téhož zákona. A Vláda chrlí další, protože Bbaiš slíbil legislativní smršť. Tím tomu rozhodně nepomůže.

ušatá

Jenže příprava rekonstrukce se začala, pokud se dobře pamatuji již cca před 30 lety a jen se o ní mluvilo. Takže i když nebyly peníze, projekt mohl být a jen se mohl aktualizovat.

ušatá

Je to i nepochopitelné, protože z hlediska velikosti a možností využití by neměl být problém, aby i vydělávala.