Konec ostudy. Nové berlínské letiště má konečně všechna razítka
Interiér nového letiště Berlin Brandenburg International. Foto: Flughafen Berlin
S devítiletým zpožděním už může provozovatel nového berlínského letiště Berlin Brandenburg International v klidu říct, že jeho otevření nic nebrání.
Vzpomněl jsem si na nové istanbulské letiště: roku 2013 vypsali tendr, r. 2015 kopli, r. 2018 otevřeli… to je kratší doba, než Němci měli pouze jako zpoždění. Pochopitelně, s četnými kontroverzemi a transparetní ta výběrka rozhodně nebyla, ale asi proto to šlo mnohem rychleji 🙂 Turecké letiště má přitom téměř 7x větší kapacitu: ve výhledu to má být až 200 mil. cestujících, Berlín 28 mil.
Zajímavá také cena, stejná jako u Berlína: 7 mld. €. Turecké je ovšem nepoměrně větší, včetně vlastní dálnice. Inu, turecké hospodářství…
Taky si zkuste dohledat, kolik dělníků při stavbě tureckého letiště zahynulo. “Inu Turecko”
400, vím. Sám zmiňuji, že docházelo k četným kontroverzím, vyvlastňování pozemků asi taky nebylo jako dle EU práva. To i tak nemění nic na zajímavém srovnání.
Tak to vypadá že na Němce nestačí jak na nich parazitují, poškozují je a ještě pomlouvají jejich evropští „partneři“ z jihu i východu včetně našich , Trumpova Amerika nyní i tzv. Brusel připojuje se k tomu taky bojkot domácí 5.kolony v podobě Merkelové zelených a neomarxistických extremistů, dovozců muslimských imigrantů i místních byrokratů (nejen schvalovači letiště ale např i energetická agentura jež se ještě snaží zmařit téměř dokončený nord stream 2 atd). Žeby zvládli i toto smrtící a smrdícī sevření?
No výborně. Nechápu, že to tak dlouho trvalo.
Vždyť razítka jde koupit normálně v papírnictví… A zrovna na letišti je potřeba razítkovat pasy apod.
Takže super! 🙂 Konečně letiště jak má být! 🙂
D8- zpozdeni 15 let. D3 zpozdeni 30 let. PRAHA OKRUH ZPOZDENI 70LET..
Tak obrovské zpoždění otevření BBI je pro Němce, zakládající si na přesnosti, spolehlivosti, kvalitě atd. velice frustrující. Obzvláště když si uvědomíme, že už bylo téměř připravené k otevření v době, kdy Turci v ne zrovna ideálním, dosti členitém terénu u Černého moře s výstavbou mnohem většího a dnes fungujícího letiště Istanbul Yeni Havalimani ještě ani nezačali.
Politici se tehdy rozhodli, že rozkouskují zakázku na veliké množství dílčích zakázek, aby se mohlo přihlásit více firem a byl větší tlak na co nejnižší cenu. I podmínky technických specifikací byly napsané tak, aby mezi sebou mohli soutěžit dodavatelé s několika typy technologií o jednu zakázku. Bohužel si již politici a zadavatelé zakázky obecně neohlídali to, aby při rozdrobení projektu na mnoho dílčích částí se jednotlivé technologie navzájem nevyřazovali z provozu.
Je to jeden z tisicu Projektu. Kdy se podarilo v cesku neco na cas? Za posledni 15 let moci diletentu bohuzel nic
A co nádraží ve Stuttgartu a opera v Hamburku ? Jestli vy si ty ýbrmenše trochu neidealizujete :-).
Zajímavé bude po spuštění plného provozu porovnání dostupnosti veřejnou dopravou z Libereckého a Ústeckého kraje na Brandenburg a Ruzyni. Byť přímou konkurencí pro Ruzyni pro evropské lety jsou spíše Leipzig-Halle, Dresden a Wroclaw.
Čísla z Dre – Wro nebo Lei by byla určitě zajímavá. Podíl zákazníků z ČR by mě také zajímal. Nebude to s ohledem na omezenější nabídku asi tolik jako bych čekal třeba v Katovicích, ale „pár“ lidí určitě letí. Ostatně dost z těch, které znám nemá problém frčet až do Berlína (z Prahy, LB či UL). Takže zahraniční letiště jsou určitě v kurzu.
Praze ubírá značné množství cestujích zcela určitě Mnichov, který je skoro za humny, a pak také Norimberk. Totéž platí o Brně a Vídni. Pro východní část republiky není nezajímavý ani Krakov. Před několika lety pracoval můj syn ve Skotsku, a zpáteční letenka z Edinburghu jej do Prahy přišla v jednu dobu na téměř 9000,-Kč, kdežto do Krakova cca 3400,-Kč. Takže volby byla jasná. Do Krakova to měl domů sice dvakrát dále, než do Prahy, ale i tak se to vyplatilo.
Dle mé empirické dojmologie je počet českých pasažérů na mezinárodní letech z Drážďan cca 1/5 – 1/4. Pokud mají Drážďany ve své skromné nabídce požadovaný let, tak je to jasná volba.
To letiště je teď ke stejnému h…. jako kdyby mohli Maxy do vzduchu 😂😂😂😂😂😂
Bude otevřeno až 31.10.
S tym zatvorenim Tegelu to nebude tak az horuce. Pretoze vacsina Berlincanov ho povazuje za Symbol Slobody a preto su proti zatvoreniu letiska. Druha vec je ze nove letisko nie je Huboove letisko a ani Lufthansa ho neplanuje prevadzkovat ako hubove letisko. Pre Lufthansu je prioritou Frankfurt , Mnichov a pre Eurowings Duselrdorf. Velmi drahy spas aj pre Nemcov, dat 7 Miliard eur a mate letisko na urovni Praha Ruzyn.
Vy jste úplně mimo a jde vidět, že jste v Berlíně byl maximálně tak na prodloužený víkend po restauračních zařízeních.
Tak Tegel už nevyhovuje v žádném směru. Stav terminálu je žalostný, MHD pouze autobusy. Bezpečnostně asi také žádné terno. Ale pokud máte rádi retro tak stojí za návštěvu (stejně jako celý Berlín). Přesunou se hlavně EasyJet – ty budou generovat hodně letů.
Dáváte na stejnou úrovni – jedna dráha (Havliště) a dvě dráhy (Willy-Brandt)? Nejste trochu mimo?
A taky se nedivím, že chtěj Tegel zrušit, je víc v zástavbě než nově otvírané, Tempelhof je zrušen už nějakých 12 let.
Len som napisal to co si niektory Berlicania myslia alebo lepsie povedane chcu. Tegel je v takom stave v akom je pretoze nove letisko meska 7 rokov. Preto donho neinvestovali. Bol som nanom a bol to smutny pohlad. To ze si spolkova vlada zmyslela ze potrebuju nove mega letisko., este neznamena ze to ma aj podporu miestnych. Ty maju uplne ine problemy ako nejake nove letisko. Pre nemcov je nove berlinske letisko hanbou a uz teraz aj ciernou dierou na peniaze. Porovnavat nove Berlinske letisko a Ruzyn sa da. Nie je to len o pocte pristavacich a vzletovych drah, ale… Číst vice »
Žiji a pracuji již 10 let v Berlíně a nerad se opakuji, ale to co říkáte, jsou bohužel absolutní pitomosti.
Nemám čas ani chuť na váš příspěvek reagoval a vše vám vyvracet.
Tak zatím se porovnávat služby nedají, ještě nebylo letiště v režimu „Willy-Brandt“ otevřeno. A i teď v režimu „Schönefeld“ jim jezdí k letišti S-bahn.
Pochybuju, že Němci jezdí masově pracovat do Polska.
Pochybuju, že Východní Německo (bývalé NDR) je jako Řecko, ale peníze se do něj sypou, to máte pravdu.
Vychodne nemecko to nieje Berlin a Drazdany,Ale aj mensie mesta a dediny. V tomto pripade hovorim ludoch ktory ziju blizko hranic s polskom. Druha vec je ze byvali vychodni nemci uz davno zdrhli do zapadneho nemecka alebo do zahranicia. Kedze perspektiva nie je bochvie co.
Otíku, souhlasím s vámi, že je pro mnoho Berlíňanů Tegel symbolem svobody. Na místní radnici jsou rozličné nápady jaké nové funkce letišti dát. Technologické startupy, rekreační zóna… Počítá se i s určitým uchováním historické paměti místa.
Paráda, teď ještě sehnat nějaké cestující a můžou to rozjet.
Cestující již jsou, vzhledem k tomu, že nahradí Tegel.