Konec OK-YBA. ČSA jedinou dálkovou linku neobnoví, do Soulu bude létat jen Korean Air
Airbus A330-300 registrace OK-YBA Českých aerolinií je odstaven od února po zastavení dálkových letů do Soulu. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
České aerolinie na celý rok zrušily svoji jedinou dálkovou linku. Firma potvrdila Deníku N, že letos už nepočítá s obnovením
V budoucnosti bych si na týhle lince dokázal představit Asianu. Mohlo by to být zajímavé. Ceny by klesly protože by na lince byla pořádná konkurence a samotná Asiana není vůbec špatná aerolinka.
16.dubna jsem tu do diskuse o znovuobnovování provozu napsal toto: V podmínkách našeho malého regionálního letiště PRG jediné co dává smysl. je otevření linek do destinací, které dále umožní návaznou dopravu po světě. Jmenovitě FRA, AMS, CDG a nějaký Londýn. Jakmile tedy i tyto huby začnou fungovat. Vše ostatní point-to-point je na dlouhou dobu nereálné. Dostal jsem 22 mínusů. Dnes SW sdělili toto: Letecká skupina Smartwings, do níž patří i České aerolinie (ČSA), bude obnovovat svůj provoz postupně podle podmínek v jednotlivých zemí a s tím spojeným zájmem cestujících. První lety by se mohly uskutečnit do Paříže, Amsterdamu nebo Frankfurtu,… Číst vice »
Kde to sdelili? Nic nevidim.
Je to na webu aktualne.cz
Diky 🙂
Já myslím, že se to moc dramatizuje. Na formality a papírování si ve SW stejně nepotrpěli. Pokud to letadlo jde natočit, tak se s tím dá letět. Bez diskusí.
Pro let stačí stejně i jeden motor.
to je krásný jak si v blbostech stačí sám jeden diskutující
Na start potřebujete oba. S jedním se sice dá letět, ale je to nebezpečné. A navíc letíte níž a máte větší spotřebu paliva.
Nepochopil jste ironii
Hele a ty A321XLR pořád kupují..?
Ano, ty by mely byt
Na podzim už mají příjít minimálně 2x A220
Že v to pořád věříte. Technikou bylo řečeno, že nebudou a poslali je ze školení domů.
Opravdu jim to řekli? Ty tomu věříš?
jistě, a v roce 2025 budou létat s 321XLR do USA..:))
Je zvláštní, jak logické a argumentačně zdůvodněné příspěvky mají hromadu mínusů a totální bláboly samé plusy.
Co to sem leze za lidi? 😀
Češi. Dávno jsou pryč doby, kdy jsme byli jeden z nejvzdělanějších národů a smáli se Američanům, když si v CNN promítli obrázek ČR (Švýcarska) s fotkou Mečiara a popisem Václav Havel. Snad všechny dnešní diskuze Čechů jsou plné neodůvodněných „argumentů“ a demagogií v prospěch nějakého osobního „náboženství“ ve stylu „já jsem pán a vy ostatní mě nezajímáte“. Vidíte to v diskuzích, na silnicích, obchodech, u spousty sousedů….
Viděl jste (a slyšel) posledního amerického prezidenta? Tohle fakt nemá s národní povahou nic společného. Anglickojazyčné diskuse jsou plné úplně stejného balastu.
Spíš bych to viděl na diagnózu „fejsbůk“ nebo sociální sítě. Zkrátka mít potřebu všechno okomentovat, do všeho žvanit a hlavně lajkovat. Ikdyž o tom nic nevím a ani mě to v podstatě nezajímá. Hlavně se vyjádřit 😀
Dávám lajk 😉
To bylo jasny delsi dobu. Rada lidi tady psala o technickyxh problemech letadla ze Smartwings nema zajem o dalsi spolupraci. Takze koronavirus s tim vubec nesouvisi.
třeba ji nahradí Dreamlinerem v barvách TVS ze vstupního vestibulu centrály.
to by bylo pěkne ale je to jen pohádka 🙂 přitom ted určite bude dost volných dreamlinerů k mání. Ani by na ty A321XL nemuseli čekat:-)
jste asi nepochopil mou narážku na to, že model Dreamlineru, který měli objednaný ale v roce 2013 objednávku přeprodali, takže v barvách TVS nikdy nelétal. Přesto jeho model barvách TVS stále hrdě zdobí vstupní vestibul. Vypadá hodně divně chlubit se něčím, co jsem vlastně nikdy neměl.
Vi někdo, jestli se s tím smí někam preletet nebo to musí mít napřed tu technickou kontrolu?
Děkuji.
Podle mě asi ano, ale třeba nám to osvětlí někdo kompetentní, taky by mě to zajímalo.
Dostane to výjimku na přelet na MLA, kde se tomu udělají určitě úpravy, aby to mohlo v rámci bezpečnosti přeletět do ICN pak.
Děkuji
Tohle jen ukazuje marginalitu celé SW group. Letadlo už asi stejně skončí ve šrotu…
To je švejkovina a trestuhodnost po česku. Místo, aby létalo repatriace a vozilo zdravotnický materiál, tak hnije na Ruzyni. A repatriace létaly až z jižní Ameriky a Bůhví odkud ještě nesmyslně Boeingy 737. Mezipřistání pro palivo, nekomfort, atd. A tento stroj mohl být klidně pronajat na zimu pro české cestovní kanceláře na dálkové lety za exotikou. Řečeno slovy pana Postráneckého z filmu Černí baroni. „Chce se mi zvracet.“ „A už se mi chce zase zvracet.“
Vzhledem k tomu že to letadlo nemá ETOPS takže to létání za exotikou a vůbec po severní či jižní Americe je tím pádem absolutní blbina protože se tam prostě nemá jak dostat… 🙂 to byl také jeden z důvodů proč se to letadlo mohlo posílat jen nad pevninou po evropských destinacích plus se létal ten Soul.. 🙂 Dále ty B-737 odlétali co odlétali hlavně z důvodu že je tam měl Smart na zimním pronájmu pro Air Transat a Sunwings takže po zrušení kontraktů nebylo nic lehčího než ty letadla před návratem domů prohnat po obou kontinentech aby cestou posbírali našince..… Číst vice »
Umíte na té fotce v titulku přečíst těch pět pismenek pod kokpitem? Já tam vidím ETOPS… 🙂
Umíte na té fotce přečíst těch pět písmen pod kokpitem?
Já tam vidím ETOPS 🙂
to se asi nesmazava, kdyz projde technicka
To že je to tam napsané, ještě neznamená že je OK-YBA certifikovaná na ETOPS. Když si na Fabii 1.2HTP nalepite RS, tak to taky neznamená že budete trhat asfalt
Skvělé, podle vašeho uvažování lze s úspěchem pochybovat, že ČSA nějakou A330ku vůbec má 😀 Panebože, do čeho jsi to duši dal…
pane Bože nejdřív si zjistěte fakta a pak něco plácejte. YBA ETOPS má
pak taky záleží jestli posádky prošli výcvikem ETOPS a má ho schálená společnost pro daný typ letadla. A to si myslím že ČSA nemá, protože to pro A330 nikdy nebylo potřeba. Respektive cena schálování provozu ETOPS a výcviků posádek se pro linku do ICN vůbec nevyplatila
Můžete mi říct jeden jediný důvod, proč by těch pět písmen ETOPS na to letadlo psali? Podotýkám, že cesťák ani neví, co to znamená.
Myslíte si, že v letectví si může dělat co chce, kdo chce? Podle vás asi ano.
viz komentář od Honzy: pak taky záleží jestli posádky prošli výcvikem ETOPS a má ho schálená společnost pro daný typ letadla. A to si myslím že ČSA nemá, protože to pro A330 nikdy nebylo potřeba. Respektive cena schálování provozu ETOPS a výcviků posádek se pro linku do ICN vůbec nevyplatila
Stačí Vám to takto?
Nestačí. Takže si to tam ČSA, podle vás, dalo jen tak jako? Důvod toho jistě znáte. Ale vy myslíte, tak to potom jo 🙂
tak já to napíšu velkými písmeny LETADLO MŮŽE MÍT ETOPS, PROTO TO MÁ NAPSANÉ NA TRUPU. ALE SPOLEČNOST ANI POSÁDKY NEMŮŽOU ETOPS LÍTAT. Dál už fakt nevím jak se to dá vysvětlit.
letadlo nemá ETOPS, takže je to jedno 🙂
Jen připodotknu, že ten ETOPS je jen na pravé straně a OK-YBA ho tam má cca od prosince 2018. Možná o něco málo dřív, ovšem v létě toho roku tam ještě nebyl.
Tak a teď do mně 😀
Ce je napsané na trupu není směrodatné. ETOPS pro daný kus může snadno propadnout nebo se přestane udržovat, když není potřeba (což do Soulu není), protože to obnáší jen značné komplikace s údržbou. Není to žádná permanentní vlastnost. Prostě to není důkaz, že má platný ETOPS i když někdy zjevně měla.
Fajn, zatím jsem se dočetl, že na to nejsou školené posádky, ČSA to vlastně ani nepotřebuje, stojí to prachy za certifikaci, jsou s tím spojené značné komplikace s údržbou, bla bla bla…
Tak proč to tam teda někdo napsal? Asi neměli mechanici v eFku do čeho píchnout, tak to tam přes šablonu cákli sprejem. Na cca rok a čtvrt. Prostě jen tak. Svatá prostato! 😀
Co chcete slyšet více? Prostě to nic neprokazuje. Bez nahlédnutí do papírů nejde zjistit jestli měla v poslední době ETOPS platný nebo ne. Jestli je letoun ETOPS ready se neurčuje nápisem na trupu, je to kontinuální proces kladený na typ, dopravce, na danou imatrikulaci, danou posádku, na systém údržby, na konkrétní letový plán. Uděláte prohlídku na obou motorech najednou a letoun od té chvíle není ETOPS ať má jiných razítek kolik chce.
já mám pocit, že YBA ETOPS má
YBA etops má, všechny lety letos v zimě přes čínu (když byla zavřená sibiř pro lety do ICN) se létaly v režimu ETOPS. Posádky kvalifikace mají platné od doby GBB, protože se s ní létalo do Karibiku.
ETOPS přes Čínu? To snad ne. Můžete to nějak rozebrat? ETOPS je jen pro taková místa, kde žádné záložní letiště fyzicky neexistuje. Což kromě Antarktidy není nikde nad pevninou.
ETOPSů se dá letět víc nejen nad vodou, třeba „politický“ ETOPS, když nelze přistát s tím co máš na palubě v určité oblasti a nebo ti z nějakého důvodu nevyhovují adekvátní letiště, což může být i případ sibiře
Etops si můžeš létat kde chceš, jen je s tím před letem trošku víc práce.
Někde se v tomto režimu létat musí.
I nad pevninou můžes najít místa, kde po trati není vhodné (adekvátní) záložní letiště a proto:
– letíš jinudy (což v číně není vzhledem k vydanému přeletovému povolení možné), nebo
– letíš tam tudy etops a nebo tam
– letíš proti předpisům
Nejdříve si zjistěte informace a pak prosím něco pište.
prave proto neni duvod sw group podporit statem. koupit znacku CSA a pak at si aeroklub dela, co chce
Vzhledem k tomu kolik stojí revize a velké prohlídky motorů (miliony dolarů za jeden) to může být jasné, že se prostě nevyplatí do konce pronájmu do toho takovou brutální částku vrazit, že by se to nikdy nevrátilo. Většinou se to umořuje celý cyklus do další velké opravy. A prodlužovat pronájem asi nechtějí. To není, vyměnit olej, nastavit jednotku, tady máte 5 litrů a jedeme dál.
nicky… ach jo. Letadlo je majetkem Korean, takže oni rozhodují co bude s letadlem. Předpokládám že pokud je dolítaný motor a servis je domluven v Evropě, je praktičtější a levnější nechat YBU zaparkovanou v Praze za „sranda“ poplatky než s ním letět do ICN a tím zbytečně pálit palivo, platit poplatky a snižovat resurs motoru… ale co já vím, vy jste tady za hvězdu
České aerolinie na celý rok zrušily svoji jedinou dálkovou linku. neviem ale sa my zda ze csa uz neni nakolko patria pod Smartwings, a.s. je česká letecká spoločnosť so sídlom v Prahe. Hlavnú základňu má na Letisku Václava Havla v Prahe a ďalšie základne na letiskách v Brne-Tuřanoch, Ostrave, Pardubiciach, Paríži-Charles de Gaulle, Lyone-Saint Exupéry, Lille a Tel Avive. Wikipédia
Ústredie: Praha, Česko
Počet zamestnancov: 1 230
Založenie: 1997, Praha, Česko
Materská spoločnosť: Smartwings Group
Dcérske spoločnosti: České aerolinie, Travel Service Slovensko S. R. O., Smartwings
Bože můj, musíte si vybrat, když už napíšete ten příšerný dlouhý název letiště Václava Havla v Praze, místo Ruzyňské letiště,
tak místo Ostrava byste měl napsat letiště Leoše Janáčka v Ostravě
ČSA mají normálně právní subjektivitu a jsou tedy subjektem práva a tudíž normálně existují.
CSA sice pravne funguji,ale o vsem rozhoduje Smartwings.
Škoda no, OK YBA bylo moje oblíbené letadlo.
Neví někdo jestli bude sešrotováno, nebo co s ním bude dál.
To se asi uvidí jak Korean vyjde z Koronakrize. 🙂 A330 jinak normálně provozuje a nezbavuje se jich.
Nevie niekto ktorý motor má prepadnutý rezurz? A kvôli čomu, či je to časovo alebo počtom cyklov ?
Celkom ma to zaujíma, ako to poriešia nakoniec,či zápožičkou motora na prelet, alebo sa predsa len budú musieť dohodnúť.
Moc o tom nevím, ale nemůže to být oštřené ve smlouvě o zápujčce? Tipoval bych, že to letadlo ještě párkrát přeletět může, ale tyto přelety jsou výhradně rezervovány pro návrat k majiteli. Takto bych to řešil já, kdybych něco takového pronajímal.
Šimáně zaplatí ing. Veselému typovku a pak přeletí s parníkem až do Incheonu na jediný motor a ušetří za 1 technickou
A to se před měsícem ke mně dostala informace, že měla YBA letět na Maltu, kde se Lufthansa Technik zajišťuje revize pro Airbusy A330. Bude mi chybět, i když jsem s ní letěl jen jednou.
Ano. Mělo to tak být. Bylo to v plánu.
Škoda, Dalkovky jsou to, co by té společnosti daly strategický význam, takhle zůstane u feedovacich letů a point to point skoku po Evropě 🙁
Až se tedy za pár let letectví vrátí kde bylo před všemi těmi událostmi a jestli ta společnost ustoji konkurenci low-cost dopravců, kteří nepochybně budou vyvíjet obrovský tržní tlak
Proč by neustáli ? Cestovky nebudou mít na vyber. Být je to cca 30% jejich provozu