Konec. Nejstarší cestovka nenašla peníze na záchranu, Thomas Cook vstoupil do likvidace
Airbus A330-200 společnosti Thomas Cook. Foto: Ken Fielding/https://www.flickr.com/photos/kenfielding
Cestovní kancelář Thomas Cook vstoupila do nucené likvidace a ukončila po 178 letech svoji činnost. Konec firma oznámila po neúspěšném
Proc nezkusili, zaplo.cz? Lada Hruska by urcite pomohl podobne, jako pomaha tisicum jinych zadluzencu!
Je celkem zajímavé se podívat na plánované lety, které zajišťuje CAA. V zásadě na dnešek a zítřek se lítá podle původních letových plánů. Podle všeho využívají flotilu Thomas Cook Airlines, a jejich sloty, což je (alespoň pro mě) milé překvapení a jde vidět, že se na to za ten týden, co se o krachu spekulovalo, CAA dobře připravila. Ostatně dostat 150 tis. lidí domů není jen tak. Za mě zatím pro CAA palec nahoru!
„V zásadě na dnešek a zítřek se lítá podle původních letových plánů“
„Podle všeho využívají flotilu Thomas Cook Airlines, a jejich sloty“
Nevím, odkud berete tyto totálně nesmyslné informace a proč vám to někdo plusuje, ale doposud nevzlétlo jediné letadlo z bývalé flotily TCA UK ani TCA Scandiinavia…
Za co ten mínus? Která z mnou zveřejněných informací není pravdivá?
Takže Boeing si se svým MAXiprůserem připsal na pažbu další zářez. Doufám, že ty lemply ostatní společnosti zažalují o takové odškodné, že zmizí z povrchu!
Thomas Cook nepoužíval letadla 737 MAX ani je nemá objednané.
krach thomase coooka je způsoben něčím naprosto odlišným … nemluvě o tom, že thomas cook žádné maxy neměl, nemá a neměl ani objednané.
A cim je tedy zpusoben krach ? Muzete napsat neco vic ?
Výdaje dlouhodobě převyšují příjmy a nedaří se to zlomit?
většinou je to proto, že mají menší příjmy, než výdaje. a to je problém TC. umocněný tím, že v průběhu posledních pár let se jim nedařilo, lonsky rok byl průser, do toho před časem koupili další cestovky / cestovku, která taky nebyla zrovna etalonem finanční stability… a pak už se to jen vezlo.
a bezprostředním spouštěčem bylo, že financující banky chtěly složit záruky za dalších 200 mega liber (na provoz na zimní sezonu)… a zatímco původní požadavek na 900 mega liber ještě stihli zajistit, tak těch alších 200 mega liber už nedali.
Miluju tyhle komentáře, co jsou absolutně mimo. Ale přesto je treba se vyjádřit!:D
Thomas Cook Airlines Scandinavia pozastavili kompletní provoz. Condor zatím létá, ale žádá německou vládu o půjčku, takže to asi také není růžové.
V pátek mám letět na dovolenou. No to jsem zvědavý :)) Ještě včera mi volali z Neckermanna a ujišťovali se, zda mi přišly odletové informace O_o
Podle posledního vyjádření budou v ČR dál fungovat.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/neckermann-cestovni-kancelair.A190923_093650_ekonomika_fih
to je moc pěkné, nicméně já mám vyjádření od jednatele Udo Wicherta, že pokračovat budou. Text, který se opírá o citaci ACK, neřeším.
to rika vzdy kazdy krachujici podnik, specialne aerolinky a cestovky 🙂
Pokud je to tak, ze „Německé cestovky patřící do skupiny Thomas Cook ale už činnost ukončily.“ tak tedy svoji cinnost nucene ukoncila i jejich ceska dcera CK Neckermann…
neukoncila.
Stále funguje a prodává zájezdy. Nicméně jaké má plány dál, to zjišťujeme.
Tak pokud budou dál podnikat, jen dobře pro české zákazníky. Ale prakticky si to nejbližší období moc nedokážu představit, pokud fungují v rámci koncernu tak mají také v rámci koncernu nakoupené hotelové kapacity, používají koncernové rezervační systémy apod. Uvidíme jak to dopadne…
tak nakonec Nebudou … český neckerman před několika minutama přestal prodávat zájezdy.
Zajimavy clanek na Bloomberg o souvislostech s CDS (credit-default swaps). Velice zhruba receno CDS jsou pojisteni pro pripad insolvence dluznika. Drzitele CDS maji zajem, aby doslo k insolvenci. Mozna proto se „řada lidí diví,“ jak se pise v clanku.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-09-17/thomas-cook-s-rescue-tests-reputation-of-default-protection
CDS jsou detailne vysvetleny na ceske Wikipedii:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Credit_default_swap
Nejpodstatnejsi bod je: kupující strana nemusí vlastnit podkladové aktivum, jež je zatížené úvěrovým rizikem, z toho vyplývá, že kupující se může „zajistit“ proti úvěrovému riziku, kterému není vystaven (u pojištění se můžeme pojistit pouze vůči rizikům, kterým jsme vystaveni)