Konec nebezpečného přejezdu ve Studénce je blíž. SŽ se dohodla s majitelem pozemků pro stavbu podjezdu
Vizualizace podjezdu ve Studénce. Foto: Správa železnic
K dohodě o ceně pozemku došlo krátce po podání žádosti o vyvlastnění.
kolik se staví ten podjezd?7 roků?
současné bezpečnostní normy EU na železnici jsou také že nad cca 140 km/h musi být podjezd/nadjezd…
a to jsi teda nevím představit že se všechny přejezdy na koridorech zruší a přestaví
Fakt má jeden nadjezd stát miliardu?
výška podjezdu podle videa 3,55m.
pro kamiony nepoužitelné
Na videu je výška podjezdu 3,55 tzn pro většinu
kamionů nepoužitelná cesta.
To vyřeší vícepráce…s tím se už počítá.
Kamiony tam obecně už teď nemají co dělat.
Přejezd není nebezpečný, tím nebezpečím jsou někteří občané vlastnící řidičské oprávnění. Bohužel ŘP je jednou vydané oprávnění, a nikdo pak už nezkoumá opakovaně po x letech, jak je na tom dotyčný se znalostmi, atd… (vyjma profesionálů, ti nějaká školení mývají). Samozřejmě lépe zabezpečovat přejezdy, případně je nahrazovat, je nutnost, už kvůli ochraně zaměstnanců na železnici, cestujících a nákladu. V žst. Pardubice -Rosice nad Labem je přejezd z důvodu rekonstrukce žst. Mimo provoz, dnes a denně nám tam auta jezdí klidně i 5 – 10 m od vlaku, a v případě, že tam stojí posunovač tak by ho někteří byli schopni… Číst vice »
Uvědomte si, že nežijeme v ideálním světě. Tomu je potřeba se přizpůsobit.
Stále nechápu, proč se ta silnice nedá prostě zavřít a doprava vést pouze přes most s tím, že by se postavil severní obchvat, aby se nemuselo do staré Studénky jezdit přes město.
Kudy byste chtěl ten severní obchvat vést. Buď to povedete přes město Budovatelskou a nebo budete muset někde vyvlastnit a zbourat nějaké domy neb studénka se táhne od železnice až k dálnici.
To by jistě šlo nějak vyřešit i bez bourání a stále by to mohlo stát méně, než tenhle zbytečný podjezd.
Kilometr vedle most a my budeme stavět podjezd za skoro 3/4 miliardy. Takhle se fakt nehneme z místa. Pokud máme tratě v rozumném čase vybavit mimoúrovňovými kříženími, tak se to nedá dělat takto.
Dost si protiřečíte, protože sám navrhujete jedno takové křížení nevybudovat.
P. S. Zrušením přejezdu bez náhrady byste výrazněji prodloužil dobu dojezdu k nádraží i lidem ze samotné Studénky.
Podle tohoto článku to už vlastně skoro mělo být hotové. Proto tolik lidí nevěří v termíny, kdy se svezou po VRT.
https://zdopravy.cz/pripravu-projektu-podjezdu-pod-trati-ve-studence-komplikuje-vykup-pozemku-99170/
Kdyby šlo jenom o termíny na dráze. To je bohužel problém (skoro) u všech dopravních staveb napříč obory. :-/
To není o termínech, ale o alokaci „chechtáků“ na stavby.
doufám, že se VRT nedožiju, jelikož bych musel každý den zvracet
Takze usetrili jsme 9 milonu a stavba se prodrazi o kolik?
Je skoda, ze misto zlatych cihel ty zdi neudelaji radeji z betonu. Mohlo to byt levnejsi…
A až zaprší, tak je bude lovit kdo? Místa na most je tam více než dost, navíc je i „na druhé straně“, proč se tedy rozhodlo, že tady bude podjezd?
Místo pro most je jen z jedné strany, z druhé je téměř hned skoro pravoúhlá zatáčka v zástavbě.
Je tam kousek od toho staré nádraží a rozpadající se budovy. To je tam naprosto zbytečně. Kdyby se to vedlo více obloukem a nekopírovalo přesně na milimetry současnou silnici, s místem by nebyl problém.
Most se tam skoro nemá jak vejít. Jelikož se jedná o elektrifikovanou trať, tak vzhledem k TV musí být niveleta mostu (i vzhledem k rozpětí) alespoň nějakých 7,5-8 metrů nad temenem kolejnice. To nastoupáte na 100-150 metrech, navíc ideálně v přímé, takže by most nešel ani pořádně „zakroutit“.
U podjezdu bude stačit rozdíl nivelet 5-6 metrů a navíc tomu klesání je celkem jedno, jestli bude ve směrovém oblouku.
Jo výšku vlak vs auto beru. Ale na výjezd z tunelu nevadí zatáčka jako na sjezd z mostu?
Tím myslím předpoklad, že pro most je výhodnější, když je v přímé, případně v čistém směrovém oblouku. s konstantním poloměrem. (Z hlediska funkčnosti ložisek, závěrů a celkového statického chování.) Pro nějaké opěrné zdi kolem silničního podjezdu je to jedno, most trati bude vzhledem k délce přemostění tak či tak přímý.
A nepředpokládám, že by ten silniční nadjezd měl délku jen přes traťové koleje, určitě by měl délku přes 100 m.
Neměla nehoda v roce 2008 pouze osm obětí?
Na přejezdu jsou světla a závory….to by mělo stačit! Provoz hlídají kamery! Navíc nedaleko teče řeka Odra a louky kolem Studénky bývají zatopeny…aby se pak v tunelu neplavalo!
Očividně nestačí.
Ono je to jako říkat, že dopravní značení by mělo stačit.
Pravidla silničního provozu by měla stačit.
Autoškola by měla stačit.
Takhle to nefunguje.
Sice rozumím, ale není možné ty řidiče pořád vodit za ručičku jako malé caparty. Přibývá značení, je jich tolik, že je prostě řidiči ignorují. Kdo ví, proč se z toho stal začarovaný kruh. Řidiči někdy značení ignorují, protože jich je hodně. Značek je hodně, protože řidiči nejsou schopni uposlechnout jeden zákaz nebo výstrahu.
Kolik zákazů je potřeba, aby je řidič začal respektovat?
Např. v USA žádné dopravní značky prostě nemají a beze srandy.. tam jsem se cítil v autě a na silnicích nejbezpečněji v mém životě (na Slovensku, v ČR a v Polsku nejnebezpečněji).
Třeba na hlavních silnicích I. třídy se nepředjíždělo. Jen minimálně.
V USA nemají fabiatiky, moderní řidiče peugeotů a další držitele řidičáků, co jezdí 30 pod limit, takže nejspíš není moc důvod předjíždět.
V USA se na silnicích docela fičí. Cely proud aut jezdí 10 až 20 nad limit. Nidko s tím nemá problém.
Zakaz ne, ale drasticke pokuty za dobrovolne spachany prestupek.
Možná dostanu ban, ale v Adršpachu Polákům nestačí dvě značky zákazu vjezdu, musí tam být extra třetí uprostřed silnice s polským nápisem “respektujte zákaz vjezdu”.
Zatímco Češi se obvykle otočí na první, Poláci jedou až k té třetí. Seděl jsem kousek od toho cca hodinu a byly to 4 auta s českou RZ a asi 10 polských…
Problém je obecně v tom, že za nerespektování zákazu není hned trest. Každej si dělá co chce a říká se tady tomu “svoboda”.
Běžte to říct do očí třeba pozůstalým po třech obětech té nehody, nebo tomu strojvedoucímu s trvalými následky jak to není třeba. Za klávesnicí je každý hrdina…
I těm bych řekl, že na všech přejezdech má být detektor s dvěma funkcemi – zpomalení vlaku (padáček na přejezdníku – vlak bude prohíždět s bržděním) a vyfocení řidiče pro následné pokutování.
… a k tomu spoustu padáčků – lidí a zavazadel – v soupravě.
Což neznamená, že ty vytížené přejezdy nemají být mimoúrovňové
Když za první republiky dělali druhou kolej na trati 280 tak nastavěli fůru nadjezdů – jaký byl tehdy provoz.
Když po válce stavěli novou trati z Brna do Havlíčkova Brodu, tak nadělali spoustu nadjezdů – jaký byl tehdy provoz. Ano, z jednoho z nich spadl silniční válec, evidentně nikým neřízený. Po 70 letech 1. nehoda.
Myslet si, že je naprosto vpořádku přejezd na koridoru, kde je provoz jak blázen, do toho je ten přejzd ve stanici, takže se přes něj posunuje, do toho je na silnici* hustý provoz.
*) https://mapy.cz/s/hanamokaro je nejspíš starší než ta štreka
Existuje důvod, proč na dálnici nejsou úrovňové křižovatky, ikdyž by světla měla stačit. Existuje důvod proč vzniklo INDUSI 54, když světla by měla stačit. Člověk je tvor omylný a čím více možností k omylu nastává v čase, tím vyšší je pravděpodobnost nehody.
S příhlédnutím k panu Murphymu se odvažuji tvrdit, že růst pravděpodobnosti průseru není lineární. Nelze tedy vozidla a vlaky křížících se směrů sčítat, je nutno je násobit.
To s tím Murphym je podložené statistikou nebo tvoje domněnka? Já bych bez statitiky naopak tipoval, že větší provoz = menší riziko že řidi přestane dávat bacha. 2 auta za rok se srazí čelně, protože každej si myslí že je tam sám – alw z kolony nikdo nevybočuje.
Tehdy nebylo běžně používáno automatické PZZ a šetřilo se na závorářích. A následně došlo k degradaci ceny obětí nehod.
To už ale doříkáváte „B“ nad rámec předchozího „A“ (že ten podjezd se měl vybudovat už počátkem 21. stol. při „koridorizaci“ tratě).
638 milionů před přepočtem za jeden podjezd je masakr, s takovou se není čemu divit, že financování staveb SŽ vypadá tak, jak vypadá.
V tom videu se mluví o několika dalších stavbách okolo podjezdu, ale nevím z toho, jestli jsou součástí téhle ceny. Za samotný podjezd mi to taky příjde přes čáru.
Pracovně s Vámi budu souhlasit, ať se pohneme dál. Kolik by to tedy mělo být, ať to není výkřik do tmy… Fakt to vypadá hodně, ale je to velká stavba a poměrně složitá (nejsem s ní nijak spojen). Podívejte se na tunel Pohůrka a leccos pochopíte. Obávám se, že cena bude překročena při dnešních cenách a při požadavku, aby se při stavbě nepřerušil provoz !
Já bych to spíš nazval jako pomník skutečnosti, že likvidace přejezdů v ČR přes železniční tratě bude hodně drahá záležitost. Inu obce..
Není to jen podjezd, ale i několik komunikaci. Přížemž prodloužení Butovické vede 700m přes staré tovární budy (https://mapy.cz/s/fepukelujo) Ale jak je to přesně finacováno, jsem nenašel.
A kolik by to mělo podle vás stát?
Také mi to přišlo hodně, ale pak když se dočtu, že jeden (předpokládám, že z mnoha) pozemků stál 30+mio tak se ta cena celkem vyšpláhá ještě předtím, než se kopne. Aby pak samotná cena výstavby nebyla třeba jen polovinou nákladů.
V článku se píše „Předpokládaná hodnota stavebních prací v roce 2022 byla 638 milionů korun.“, takže já to chápu, že peníze na výkup pozemků v tom nejsou započítány.
Teď už ani miliarda nebude stačit…
A to se jeste nekoplo 🙂 Proste to u nas trochu trva, nez se zacne stavet… Proto od nas kazdy prcha pryc.