Konec levného tankování? Cenová válka producentů ropy skončila, sníží těžbu o desetinu

Čerpací stanice. Ilustrační foto: Zdopravy.cz / Jan SůraČerpací stanice. Ilustrační foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Několik týdnů levného tankování může brzy skončit. Největší těžaři ropy se dnes dohodli na omezení produkce téměř o desetinu, což

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Růža

Včera v TV Nova v Televizních Novinách říkali, že nízká cena ropy vydrží měsíce a spíše půjde ještě dolů, zlevní dovolené,zvlášť u moře a cena aut půjde rapidně dolů.Též potraviny krom zeleniny a ovoce bude zlevňovat. Asi zařadili aprílový nebo silvestrovský speciál.

Jan

Tak TV Nova, těm už nejde nic věřit, stejně jako TV Prima.

dada

a to jako znamená, že jim dosud věřit šlo? Dyk je to bulvární brak hrubého zrna už léta…

thegrid

Tak hlavně ta levná dovolená u moře mě teď moc těší.

55p

No v Itálii bude za hubičku i s překvapením 🙂

Daniel Mach

Nevzdával bych ani Španělsko …

Radovan Komínek

Pokud se podívám na uváděný celosvětový procentuální podíl kartelu OPEC na těžbě energetických surovin, tak trhem by možná zamávalo, kdyby omezili těžbu na nulu. Pokud někdo, kdo má podíl na těžbách výrazně pod 50% (možná i méně než 20%) a omezí těžbu o 10%, tak se těžko něco stane a rozhodovat budou jiné faktory. Z laického pohledu nerozumím tomu, proč vůbec o něčem vyjednávali, když to zajímá maximálně novináře, jinak to všechny nechává chladnými.

Zbyněk

To by Vás zajímat mělo. Od cen ropy se přeci odvíjí cena nejzakladnější lidské potřeby, potravin. A pokud to tedy nějací vydřiduši nevyužíjí ke zvýšení zisku. Znamenalo by to, že by se na nějaký čas mohli zastavit ceny z jihu dovážených potravin, ceny zemědělských komodit. V dopravě to bude znamenat i úsporu pro veřejné provozovatele městské či linkové dopravy tzn. bude třeba na odměny či na rezervy do méně příznivého období. atp.

MildaIV

S tím poklesem cen to nebude až tak horký. Spotřeba ropy klesla výrazně víc. Proto se OPEC+ snažil omezit těžbu o 20%, ale proti bylo Mexico. Proto kompromis 10%, který rozhodně stačit nebude. Řada producentú ropy už omezila těžbu, protože současná cena nepokryje jejich náklady.

David Brzezniak

A je to tady. Cena benzínu a nafty by měla na čerpacích stanicích stát asi jako v roce 2000, ale bohužel… najednou se začne uvolňovat, méně těžit atd. a namísto toho aby ceny ph stoupaly pozvolna např. z ceny 15 Kč za litr, tak raketově vystřelí s cen např. 22.90. Stačil mi rozdíl mezi Prahou a Karvinskem, kdy jsem viděl tento týden rozdíl ceny ph o 5 Kč na litru. Ubohé…zase se mi chce zvracet.

Pezos

Blbost, při ceně 15 Kč za litr by museli prodejci státu ještě doplácet.

noerf

David Brzezniak: Bohužel těch Vašich 15 Kč/l by to šlo bez státu, když připočtete spotrřební daň a DPH, tak se nikdy pod 20 Kč nedostanete, ani kdyby dávali ropu zadarmo. Nemíte zapomenout na cenu přepravy ropy, cenu za zpracování v rafinériích a dopravu benzínu či nafty na čerpací stanici.

Dalibor

netřeba se dohadovat, snadné a přehledné zobrazení cen i s daněmi zde:
https://www.kurzy.cz/kalkulacka/spotrebni-dan-benzin-nafta/

Pezos

Konečná cena za litr: 15 Kč
Cena bez daní: -0,44 Kč

Moc hezké.

Dalibor

při současných VO cenách je reálné udržet cenuv maloobchodu – benál pod 21 a nafta 20÷21.
A to tam mám i dopravu a marži prodejce. (venkoncem D-Oil, ONO, Zerogas, a další to svými cenami venkoncem dokazují)
Rozdíl je pak už jen na podejci. Jestli potřebuje mít marži 1Kč na litru, nebo 8Kč na litru.

kulhán

Spotřební daň z litru phm je daná na litr benzínu 12,84 a naftu 10,95. K tomu DPH, nákup, zpracování a distribuce, pak ty marže i když minimální jako na ONO tak se už nikdy nedostaneme pod 20/litr.
To by tenhle nenažranej stát musel snížit spotřebku na paliva a dépéháčko….

dada

nebo oprášit topení na ELTO a „dorovnávat si rodinný rozpočet“ tím, že část ELTO projedu v autě… ELTO není spotřební daní zatíženo. Páč ELTO a nafta jedno jsou… (teda vyjma barvy)

PatriK

Pokud by se snížila daň z paliva, musela by být zavedena daň z vlastnictví auta, jelikož výstavba a údržba komunikací stojí nemalé peníze. Spravedlivejší je proto současný model zdanění, jelikož platba je úměrná tomu, jak kdo jezdí.

kulhán

Mají dost z dálničních známek a z mýta

dada

zatížení dopravy daněmi – spotřební daň z paliva, silniční daň, mýto + dálnniční známky, dph, klasická daň ze zisku (pokud se jedná o podnikání v dopravě).