Konec letů z Prahy do Maroka. Ještě před Ryanairem zruší linku Air Arabia
Konec letů z Prahy do Maroka. Ještě před Ryanairem zruší linku Air Arabia
Letecká společnost Air Arabia ruší své spojení Prahy a Casablanky. Poslední let má společnost naplánován na pondělí, pak provoz ukončí.
Proč tu linku dopravce zrušil? Nízká poptávka nebo něco jiného? Znalci budou určitě vědět. Díky. za odpověď.
Letěli jsme minulý týden a i přesto, že jsme byli přesunuti z čtvrtečního (zrušeného) letu na pondělní, obsazenost letadla byla menší než 20 %. Zpět to samé.
To je jen cenová politika – kde drží si ceny letenek a neprodávají za 10 euro jako třeba Ryanair, který i při plné obsazenosti může být v mínusu ještě více.
Linky mezi západní Evropou a Marokem plní imigranti, co navštěvují příbuzné.
Z ČR by to tudíž mělo viset jen na turistice a Casablanka ani Marakéš nejsou koupácké destinace, takže zbývá jen turisté, co ocení arabskou exotiku, a těch u nás holt moc není a kulervoucí světoznámá památka, jako Petra, co drží linku do Ammánu, tam taky není.
Souhlasím s Vámi, ale k té lince do Ammánu – zatím jsem ji využil dvakrát (tam a zpět, čtyři lety) a dost mě překvapilo, že většina cestujících byli vždycky Jordánci, potažmo jiní Arabové. Jinak tam bylo jen pár českých baťůžkářů. Je to krásně vidět i na tom, že Ryanair na téhle lince absolutně nestíhá svůj standardní obratový čas 25 minut. Arabové nejsou zrovna ukáznění cestující, navíc se nedokáží moc sžít s limity na bagáž, které Ryan má, takže se to zasekává už u gatu na výběru pokut.
Co jsem s Ryanem jednou do Marakeše letěl, tak letadlo bylo plné. Ale těžko říct, jakou to má obsazenost přes léto, kdy jsou atraktivnější a bližší destinace.
Kdyby Maroko byla taková bomba pro pravidelné linky, tak to bude létat Smartwings ČSA. I třeba jako mezipřistání na Kanáry. Ale protože neletaji, tak je jasné, že o tuhle linku zájem není.
To je Teda argument… CSA+SW mají momentálně dost starostí stim, aby díky maxum zajistili na léto to, co mají momentalne“nasmlouvane“… Za normální situace, kdy by byl prostor na uvažování nad novými destinacemi, by pro ně Maroko mohlo být náhodou zajímavé, jelikož poptávka po turistickém ruchu tam že strany českých turistů bezesporu je 🙂
Tak proč Smartwings nelétali Maroko ještě před uzemněním Maxů? Nevím, jestli tam mají nějaké chartery pro cestovky, ale pravidelnou linku si vyhodnotili jako nerentabilní. Proto teď Ryanair a Air Arabica opouští tuhle linku po krátké době.
Smartwings létá charter.
Kdyby mezi Kladnem a Prahou jezdilo hodně lidí, tak by tam ČD nasadily dvojitý CityElephant. Jenže tam jezdí Regionovy, tak je jasné, že lidi z Kladna do Prahy nejezdí. To je ale nesmysl, což?
Hloupý žvást brněnského uťápnutého provokatéra: příště si aspoň nejdřív zjistěte, kam v ČR na dráze vedou dráty (a chápu, že navíc ještě i informace o napájecím systému už by byla úplně nad vaše síly). Z Tuřan také nikdo s normální inteligencí třeba do Božího Požehnání zatím „pantery“ neposílá (a ještě dlouho ani zjevně moci posílat nebude) …
Ale jinak asi máte pravdu – frekvence zejména v zimě na té relaci asi velká nebude, takže se většině dosavadních poskytovatelů služeb asi přímé lety nevyplácely.
Stejně tak konci linka Ryanu z Vídně do Marrákeše. Asi došly dotace 😀
Končí spousta severoafrických destinací, Maroko, Izrael… Na léto jsou často takovéto destinace přerušovány, v zimě se zase nejspíš budou vracet 🙂
Izrael je typická severoafrická destinace…
Tak pardón, na zbytku to ale nic nemění.
pán má pravdu, do Izraele se chce dostat plno severoafričanů, hodně jich tam pracuje v hotelnictví a dalších podobných oborech, jsou drzí jak vopice a do pokojů chodí i bez vyzvání 🙁
Fakt jsem si tam přišel jak v Africe 🙂
Zrovna Casablanca není moc sezónní destinace. Takhle v Maroku funguje Agadir nebo Dakhla.
Je vidět, že jsi nebyl v Case ani prstem na maoě. Přímo pod terminálem staví vysokorychlostní marocké TGV (320 km/h do Kenitry/Tangeru) které v Havlující Gottlině nebude ještě nekolik generací. A po luxusní dálnici jsi v Marrakéši ani za 2 hodiny. Casa je i africký hub, který připojuje kromě Maroka mezikontinentálně celý Sahel i Západní Afriku a Ruzyně mu nesahá ani na paty!
😀 Tímhle příspěvkem jste mi chtěl dokázat co přesně? Jen potvrzujete moji pointu, že Casablanca není sezónní destinace, ale celoroční destinace, kam se nejezdí jen za zimním sluncem.
Ale podle té Havlující Gottliny a tykání hádám, že si jen potřebujete ventilovat nějaký mindrák a ani pouhé dvě věty v psané podobě nejste schopen nebo ochoten vstřebat.
Jinak já mám Maroko proježděné od Tangieru po Laayoune a od Rabatu po alžírské hranice.
Casa není „sezónní letiště“?? VY jste ani s Vaším VY káním nemohl nikdy Maroko projet, protože stačí zadat francouzsky dotaz a dostanete odpověď, že Casa (CMN) je naopak vysoce sezónní letiště, když si při 170 (!!!) letech týdně jenom do Paříže může dovolit následující rozptyl ceny letenky v závislosti na sezóně! ANALYSE DES DONNÉES : En partant en novembre, le prix du billet d’avion sera statistiquement le moins cher (163 € soit 32 € d’économie par rapport au prix moyen sur l’année qui est de 195 €). À l’inverse, le mois d’août sera le plus cher (267 € soit 72… Číst vice »
Ještě k té debatě o sezónním letišti. Proč se prostě nepodívate na statistiky Marocké správy letišť (na odkazu níže) a svoji hypotézu tím buď podpoříte, nebo vyvrátite. Pro frankofonniho člověka vašich kvalit a rozhledu by to přece neměl být problém. 🙂
http://www.onda.ma/Je-suis-Professionnel/Compagnies/Statistiques
Ten „Češtin“ se vám povedl skutečně naprosto dokonale, vzteklý „experte“ …
Pro upřesnění, to TGV nestaví na železniční stanici na letišti Mohammeda V, ale na hlavním nádraží Casa Voyageurs. S tím hubem pro Západní Afriku lze souhlasit, ale to by musely do Prahy létat Royal Air Maroc se svojí celkem bohatou západo-africkou sítí (které to mj. svého času plánovaly) a ne Air Arabia. Jinak, při pohledu na provozní čísla a kvalitu infrastruktury a služeb, mi jaksi nepřijde, že by CMN válcovalo PRG.
K tomu lze jenom dodat, že pokug je Gottlina odovená od Gottwalda, tak ano, stále ještě doháníme tu dobu.
PS: Jo, bez komunistů be nebyla elektrizace (soudruha Křižíka ignorujte) a ani Metro (soudruh Charles Pearson musí být rovněž ignorován − první Metro bylo v Londýně)