Konec letitého chaosu a nomádů, silniční dopravci budou Evropu brázdit podle jasných pravidel
Kamiony na D8. Foto: ŘSD
Důležitou změnou je povinný návrat řidičů i vozidel do domovské země jednou za čtyři, respektive osm týdnů.
V případě tranzitu by bylo úplně nejlepší naložit Nomády na vlak.
Chaos vytváří jednotlivé státy. Kabotáž, místní minimální mzda pro zahraniční řidiče, rozdílná pravidla provozu. Už jen bambilion různých poplatků za použití komunikací (které v USA a Kanadě už zrušili). Ochranářská opatření jednotlivých států dopravu znesnadňují a prodražují.
aha, takže kamion náplní nádrž v polsku, jede přes náš kamsi, tady ničí silnice…a co my z toho máme?
Narážíte na problém, že silnice a dálnice vlastní stát, nikoliv soukromá firma. Stát dotuje údržbu a výstavbu infrastruktury z daní za pohonné hmoty a z dalších daní.
Kdyby se platilo za používání všech silnic dle využitých km, bylo by to nejenom spravedlivé vůči lidem, kteří autem nejezdí nebo jezdí minimálně, ale taky by odpadl problém s tím, že se natankuje mimo území ČR, ale využíváte místní infrastrukturu.
A smrad z emisi, prach a poškozené zdravi nám někdo zaplatí?
Přesně.
No jó, holt když je v jednom uskupení tolik zemí, tak občas chvíli trvá, než se domluví. Ale důležité je, že se ve finále domluví.
Když jsem si potřeboval vydělat před VŠ a mezi semestry zpočátku, když jsem ještě neuměl odbornější práci, řešil jsem to jako Djdue. Nebylo to vůbec špatný, k mládí prostě patří trocha nekomfortu a světe div se, vůbec nevadí. Dokonce jsem si užíval to, že trajdám po Evropě a během nakládky/vykládky utrhnu čas dostopovat do města a zkouknout památky. A za rok a půl téhle šichty byly na tu dobu velmi slušné peníze, které mi pomohly zařídit první bydlení. Obecně tenhle předpis (a nejen tenhle) brání člověku se postavit na vlastní nohy, ne každý je flákač, který potřebuje pracovní dobu od… Číst vice »
spousta barier a předpisů…
jako v dané zemi je nějaká minimální mzda. z dobrých důvodů. a tak s tím proto vydrbeme.
když si chcete vydělat, ok, běžte tam dělat. za místní prachy.
Pokud budete mít mzdu cca 25 tisíc měsíčně a k tomu diety ve výši 34 eur/den, tak se na německou minimální mzdu dostanete.
Vždyť úplně to samé dělali Češi ještě před pár lety. Navíc český řidič dělá za +- 20tis kurz hrubé mzdy. Příplatky za prescas a prémie jsou sproste slovo.
Ked som mal 20r a cerstvy vodicak C+E (ano, niekedy sa to dalo uz od 18), tak bolo normalne sa zbalit a ist na rok zarobit do sveta – na kamion. Na Vianoce prist domov a v januari ist opat. Bolo to moje rozhodnutie a cesta ako sa postavit na vlastne nohy.
V com je problem? Dnes je infrastruktura ovela dalej a rovnako aj zivot v kamionoch (nezavisla klima bol luxus ktory si doprial akurat majitel pre seba).
v tom, že máte plnit sociální standardy země, kde pobýváte/pracujete. jinak jde o krysí závod ke dnu.
povinné návraty jsou mnohdy ochrana zaměstnance. a taky kompenzace za různé náklady na registraci auta v každé zemi – např. různé výše silniční daně atp.
Kazdu noc kolecko medzi letiskami. Napr Pariz – Brusel.
Do ktoreho statu by som mal socialne spadat a rovnako aj auto?
Jeden tyzden prestavky v Belgicku, druhy tyzden prestavky vo Francuzsku. V ziadnej krajine sa nezdrzim dlhsie ako polroka, cize ziadna zmena danovej rezidencie.
Nepoznam krajsi pripad otvoreneho trhu.
pokud jezdíte Brusel – Paříž, tak rozhodně nemáte mít bulharské podmínky. a vo tom to je.
Problém je, že v čím dál více socialistické EU začíná být „konkurence“ sprosté slovo.
Proč ne? Eunie je otevřený trh.
jinak pokud budete jezdit jen paříž – brusel, tak podle článku máte mít buď pracovní podmínky dle francie či belgie, v zásadě dle sídla firmy ) případně její pobočky, prostě asi podle toho, podle jakého práva máte pracovní smlouvu
A proč by nemohl mít pracovní smlouvu s Bulharskou firmou?
Může Francouz čumět na Bulharské weby podle Bulharských podmínek?
To je zase „řešení“ důsledku místo příčiny, tedy že vozit toho tolik po kontinentu a světě je hovadina naprostá. A tím spíš přes naši zemičku, kde nepropustnost silniček je dimenzovaná na ani ne tisícinový provoz před dekádami, ne aby byly přehlceny tranzitem a dálnice v nedohlednu.
zcela mimózní reakce.
nepochopil jste o co jde – snížit sociální dumping
to s množstvími přeprav nemá žádnou souvislost
A co Green deal putování prázdných kamionů zpět na Balkán nebo Pobaltí, ty pak začnou vozit zboží do ČR pod cenou, aby měli zaplacenou alespoň část cesty, to začne rok od dopravců
Proč by jezdili prázdne kamiony? Normálně povezou z Německa do Polska zboží. Myslíš že do Polska se nic neinportuje?
A
nepravděpodobný scénář, manipulace
Reálný scénář , navíc pravděpodobný .
Logický důsledek toho, že řidič bude muset být po pár dnech „doma.“ Jak ho firma domů dostane, aniž by při tom jelo auto?
Zaplatí mu letenku? To je přeci taky možnost
Zase omezování!!! Co když to mají někteří řidiči jako životní styl!?!?!?
Tak si ho přizpůsobí. Nepřizpůsobivých máme dost.
tak ať si najdou práci u německé firmy a za německé prachy.
PS: nevím co děláte ale jistě se těšíte, až vám práci sebere bangladéšan ochotný dělat za půlku či třetinu
Nikde není napsáno , že pokud budeš dělat u německé firmy budeš vydělávat stejně jako německý kolega. Máš ale stále na výběr. Buď chceš nebo ne. Nikdo Tě nenutí. A až to bude dělat bangladéšan za půlku a bude splňovat veškeré podmínky tak to je nějaký problém? Takový indové jsou prý výborní strojvedoucí 🙂
ať v Německu dělá kdokoliv za německé prachy. a v čechách za české prachy. ind, čech, němec, vše jedno
Přízemní myšlení absolutně popírající otevřený trh , který by měl být základ . Více než o sociální dumping jde o protekcionismus křivici celé prostředí . Nikdo, opakují nikdo , kdo unii jezdi nechce tam nejezdi .
Jak dopadly problémy v některých zemích (asi Francie), kde řidič musel prý přespávat povinně v ubytovacím zařízení místo v kabině vozu?
Je k ničemu si vozit postel, když ji pak nesmím použít.
Na sluzbku do ciziny vám zaměstnavatel dá spacák a stan? Nebo je to z nejakyho důvodu ok jen pro řidiče náklaďáku, kde si můžeme říkat, že se to tak vždycky dělalo?
Kamion je vybaven dnes už často klasickou postelí (šířka 90 cm). Přespat v něm tak není sebemenší problém a poskytuje větší pohodlí, než ubytovny.
Ta postel není často ale vždy. Stejně tak nezávislé topení. Kompresorová lednice a nezávislá klima jsou „časté“ . A srovnávat spacák se stanem , motel typu Formule a kabinu … lze. Navíc v tomto „sporu“ šlo o řidiče až v poslední řadě. Spaní v hotelu při týdenním odpočinku jde s hotelem na půl .Nic co by tu už nebylo.
A mají hotely kapacitní parkoviště třeba pro 20 kamionů … ????
A k čemu by je měly. Kdyz jedeš na dovču karavanem tak chodíš spát taky na hotel ?
Samozřejmě, postelfáro nechám na P+R, sbalím věci ze skříněk do čemodánu a jedu MHD do hotelu. To dá rozum, přece si neproprdím nové matrace.
A záchod? Umyvadlo s teplou vodou? Nedejbože sprcha? Já vím, je to všechno k dispozici na benzínkách nebo odpočívadlech. Když člověk chce. Ale to křoví vedle parkoviště je blíž a kanystr s kohoutkem zavěšenej pod návěsem mu stačí…
Dělat do křoví vedle parkoviště, to dneska není na pokutu za znečištění?
Napadlo vas treba jak to dopadne specialne ve francii kdyz nechate auto bez dohledu. Rozrezana plachta, vykradeny naklad, nafta atd…
Nejezdím na služebky do ciziny. Kdybych tam měl jet a spacák se stanem by bylo běžné vybavení v mé firmě, tak bych to neřešil.
Nevím, jestli se dá přirovnávat stan k posteli v kabině tahače, ale podle různých fotek pochybuju.
Proč se teda ty postele v tahačích dělají, proč se postele schvalují? Jde mě o dotaz ve smyslu musí/může do ubytovacího zařízení?
Pokud se vždycky tohle dělalo, tak pak je třeba dohoda všech, že se to tak dělat nebude, ne, že se někdo rozhodne něco jiného pokutami vymáhat.
Byla provedena analýza jaké vícenáklady toto bude mít? Kolik to bude zbytečně navíc vázat pracovní síly a podobně?
Nechci se nikoho dotknout, ale vzhledem k nepříznivému demografickému vývoji by bylo třeba překážky efektivní přepravy spíše odstraňovat, než je takto vytvářet, stejně jako ve zbytku ekonomiky. Trochu mi to zavání protekcionismem ze strany některých nejmenovaných zemí, jedné… konkrétní… nejmenované… země.
A co takové to, že pracovní podmínky řidičů jsou v porovnání se zbytkem pracovního natolik špatné, že se tam nikdo nehrne? Místo zaměstnanců živnostníci, ideálně za plat něčeho na východě… Optický zvyšovat plat dietami, minimální podmínky k odpočinku, odloučení od blízkých. Komu byste takovou práci doporučil? Můžou to dělat lidí s rodinou (pokud ji chtějí vídat)? Pokud se zaměstnanci budou mít kdekoliv jinde líp než za volantem, tak se tam nikdo hrnout nebude.
Tak jsou řidiči co žádné doma v cz nemají a přes vánoce spí u kamarádů nebo v autě , dovolená v Belgii na ryby. Unii nejezdí nikdo kdo nechce. Vyřeší to registrace vozu Lichtenštejsku, Belgii nebo Holandsku s matkou v CZ nebo SK. Poláci nebo Rumuni to pořeší po svém. A nepomůže to ani těm co domů chtějí co nejdřív z F nebo E, protože do měsíce to stihnou a práci když není jim ani Česmad nedá . Nejvíc vytěžily odboráři z Francie , zbytek je Pyrhovo …..
Ještě by to nějaký „dobroděj“ mohl vylepšit o požadavek, aby řidič po 8 hodinách nejméně na 6 hodin opustil kabinu. Co se může stát? Co špatného se může stát?!
Sněhová kalamita, kamiony uvízly na dálnici, čeká se na konec vánice. „Dobroděj“ sedí doma a rozčiluje se, jaktože policie nepokutuje kamioňáky, kteří neodržují 6 hodinovou přestávku mimo kabinu.
A neodpusím si ještě jeden kousek ironie: Spaní ve čtyřech v jedoucím kupé nebude o moc pohodlnější než v kabině stojícího vozu. To pro ty, kteří by ty kamiony celé naložili na vlak.
Vždyť to znáte: Cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly.
Tak ono nomádů jezdí nejvíce po unii , ideálně z Německa nebo Beneluxu Francii a Španělsko a od Norimberku je pro ně Balkán a další jezdící pro severské státy s velkou anglickou podkategorií . Další kategorie pro pár dobrodruhů co chce svůj klid jezdí na dálnou Sibiř kde jim romantika začíná za Moskvou a za mě specifický druh masochistů jezdí Sýrii případně Maroko a okolí a jsou spokojeni. Většinou životní styl. Pro západní firmy po pěti letech jako významný bonus nárok na důchod. Na kamionce nejezdí nikdo kdo se chce denně drbat po nakládkách a doma jsou za trest. Vlastně… Číst vice »
Asi tak. Také nechápu pořád snahu někomu vnucovat jiný životní styl než si zvolí.
Tak funguje ROLA, např. italská Domodossola – Wels v Rakousku …
Diety jsou na úhradu zvýšených nákladů na stravování ve srovnání s tuzemskými cenami …
Když si nakoupí trvanlivé potraviny v tuzemsku, tak v zahraničí si potřebuje koupit akorát čerstvý chleba / pečivo.
Proč by měl český řidič za jízdu v zahraničí brát jinou mzdu než když řídí v tuzemsku … V zahraničí zvýšené životní náklady (byt, energie apod.) nemá, stravu mu kompenzují diety ….
Pokud by měl brát stejnou mzdu jako francouzský řidič ve Francii … podle této logiky by měl bý zahraniční řidič placen nejvýše mzdou českého řidiče … čili bral by mnohem méně než „doma“….
Tak elektřina, plyn a nafta se obchodují na burze, ne? To spíš lze čekat že Francouz se svou nesolidaritou, podobnou Čechovi, a neochotou více propojit sítě se zbytkem Evropy má levnější elektřinu.
Levnější elektřinu má/by měl mít proto, že do její výroby na území svého státu investuje svými daněmi.
Nemáš nejmenší tušení jak to chodí. Hlavně si pleteš okna tam a zpět a nomády. To je úplně jiná disciplína. A výše jsi do toho zapletl rolu A-I. To je úplně mimo tvé chápání a vyplatí se třeba u. Bari a Sicílie. Můžeš jet stále a máš ošetřované pauzy. A v cz by jsi ty kamiony vozil po čem když nemáš ani koleje . Plácáš nesmysly a nemáš ani elementární tušení.
Každému vyhovuje jiný životní styl, jsou lidi kterým vyhovuje usedlý život a jsou lidé kteří budou raději celý život kočovat, týden jsou někde, týden někde jinde. Náš spořádaný biedermeierovský hobití život (všichni stejně ví že Češi jsou trpaslíci maskující se za hobity a navíc germáni z nějakého důvodu LARPující jako slovani, jak se říká 🙂 ) prostě není pro všechny a není důvod jej všem vnucovat. Stejně jako nikdo nevnucuje ten kočovný způsob života někomu kdo stojí o biedermeiera. Mzdové ohodnocení je pak podle mne jiný problém. A pokud je kdesi na východě dost lidí co jsou za těch podmínek… Číst vice »
Tak super… Jenom je smutné vidět jak je dráha pozadu; jeden řidič si projede x zemí, jednotná pravidla…. Já akorát ráno předjížděl „vlak dřeva“ na silnici, jenže co bych potřeboval abych byl dopravce a fíra, a odvezl si vlak dřeva do Rakouska? Milion papírů, dvoje předpisy, a ještě umět německy a mít jejich zkoušky , ne? Středověk tohle…
A pak se netřeba divit, proč je dráha tam, kde je. Je lepší poslat 1 vlak třeba do Francie s x druhy zboží a tam to pak rozvést, než tam posílat jednotlivě kamiony. Jenže byrokracie to všechno zabijí…
A zase díky tomu je železnice tak bezpečná, a ona se toho nechce vzdát. Těch strojů i fírů je potřeba daleko míň, takže ta administrativa složitá administrativa se dělá méně krát. Když vystřídáte fíru na hranici, tak ten zase ocení, že bude dřív doma.
Jenže tu bezpečnost taky zkresluje to že skoro nic nevozí, 80% ekonomiky je na kamionech, jestli 20% vezou vlaky?
Představte si to opačně , taky by nebylo tolik nehod na silnicích kdyby tam skoro nebyl provoz, to je statistika (a pravděpodobnost).
No to řekněte těm kolejím v údolí Orlice a v Moravské bráně…
Silniční statistiku zkreslují i krátké přepravy. Vagonem opravdu nepovezete paletu tašek na druhý konec okresu. A vlastně ani kamion tašek.
Jenže ti drážní dopravci se buď domluví mezi sebou, takže se vystřídají v pohraniční stanici (osobní doprava) nebo nadnárodní dopravce má svoji „filiálku“ v zahraničí a tam svoje strojvedoucí, takže zase spadnou na hranicích. I když mezi Německem / Rakouskem / Švýcarskem není jazyková bariéra, tak se obvykle na hranicích vystřídají … i z hlediska nutného poznání tratí, délky směny – ve Švýcarsku nemají nocležny, personální turnusy jsou udělány tak, že se nastupuje i končí „doma“ … Naproti tomu kamioňák – pokud se nejedná o nadnárodního dopravce, který je schopen kamiony provozovat podle „jízdního řádu“, tudíž se soupravy předávají štafetově… Číst vice »
No poznání tratí třeba v Německu nepotřebuju, ne? Asi tam jsou jiné fyzikální zákony nebo co…
Tam mají hlavně skutečný zabezpečovač.
Tušíš proč se snaží i ČDC jet co nejvíce ne vlastní licenci?
A zkus hodit zde do fóra nějakou reálnou trasu , kde je ten štafetový vlak rychlejší oproti autu včetně dodržování AETRu a to v řádů nikoli hodin ale dní. Nemluvě o ceně.