Konec láce v Budějovicích. Dopravní podnik zdražuje, platit budou i senioři
Elektronický označník zastávky MHD České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Novinkou v českobudějovické MHD bude od poloviny prosince možnost zaplatit jízdné kartou přímo ve voze.
Nez by radni a vedeni DP priznalo,ze utraceji nesmyslne za nove mestske busy ktere jezdi az na namesti kam si kazdy cestujici MHD muze od sadů nebo od hlavni posty dojit,tak zdrazuji na jizdnem.To umi každa instituce kterou obcan potrebuje at je to vodarna nebo eon ci posta,ale nikdo z nich neresi,ze treba jeho kolega sedici na magistratu na teplem a dobre placenem miste je tam zcela zbytecny.
Nadutost radnich a vedeni dopravniho podniku v Ceskych Budejovicich.
My, malé, chudé město a zadarmiko.
Kašlete na MHD a sedněte do aut ať se ve městě lépe dýchá. Jen tak dále…
Uplne uzasne, jak se rika, kdyz zdrazi o neco malo praha, treba jen jednorazove jizdne, tak budejce musi hned to same v jejim ocase hned take a nejlip vse, i ty predplatne a radeji o vic korun, co kdyby se zdrazila nafta jeste vic, i kdyz Dolejse dotuje prece mesto, jak neumi s nicim hospodarit, ten uz tam nemel byt davno, včera bylo pozdě.. Za babicky pamatuju, ze duchodci jezdili jeste v čb zadarmo, nemuseli platit ani za prukazku, ted je doba, ze nekteri nemaj na leky, sotva si dojedou do nemocnice, k doktorovi, to ted budou i na vysetreni… Číst vice »
Přesně to říkám já celej život pracovali a tohle jim dávají jako odměnu jak to nazvat …..
Neboj Budějce nebudou jediné město, které jízdné zvedne. Chystají se na to další města. A to jsi zapoměl na to, že nová vláda se už chystá zrušit nebo silně osekat slevy pro důchodce a studenty v zavedené vládou A. Babiše. To víš, ceny rostou a prachy státu docházejí. Mejdan skončil chlapče.
Mejdan tady byl v devadesátých letech. Mám tak nějak pocit, že ODS byla u toho.
Neříkali v polovině srpna, že montáž a zprovoznění plateb kartou bude trvat několik týdnů?
V čem je rozpor – od srpna uplynulo „několik“ týdnů > již dva týdny jsou „několik“ …
Pro dokreslení je dost podstatná i částka, kterou město z ročně dotuje ztrátu dopravního podniku, což je devítimístné číslo. Celý rozpočet má cifer deset.
Dotuje … dost divný výraz … město objednává výkony u akciové společnosti jejíž akcie 100 % vlastní a platí za ně …. Podobně jako stát (zastoupený MD) si objednává výkony a platí za ně akciové společnosti jejíž akcie 100 % vlastní … (ČD a.a.)
Formálně to jsou dotace, tzn. platby nepodléhající DPH. Kdyby město platilo své firmě rovnou za poskytované dopravní služby, muselo by platby o DPH ještě navýšit, samozřejmě na úkor městského rozpočtu. Druhá věc je, že částka dotace se tak jako tak počítá z ceny dopravního výkonu. V podobném režimu jedou také např. sociální služby. Ve smlouvách mezi objednateli a poskytovateli se to řeší často tím, že se objednává něco jako „veřejná služba spočívající v zajištění obslužnosti“.
Podívejte se na čísla v Praze a srovnejte to s přepravenými cestujícimi.
V Praze mají metro tramvaje, autobus, vlak, loď, lanovku. České Budějovice mají pěkné a každodenní zpoždění, čekačka na Vltava střed 20min. žádný problém. Takovou službu si opravdu ráda zaplatím.
Je to tak!, Je hanebné, že v Praze jezdí důchodci 65+ zdarma a v Budějovicích se řeší neschopnost zefektivnit provoz zdražením z 10Kč ročně na 500 kč ročně! To by skutečně nenapadlo ani velkého pesimistu! Blahopřeju, České Budějovice vedou dlouhodobě žebříček měst s nejhorší dopravou, tak proč to nezahustit! Pokud odpovědní disponují svědomím a vědomím to toho, že ste tu pro lidi, tak se ho snažte dál uchlácholit. Ať tak, nebo tak – věřte, nebo ne, jednou se vám připomene!
Autobusu je srdečně jedno, jestli veze kojence, dělníka nebo babku o holích. Pokud nemá palivo, nejede. A palivo není zadarmo.
Kojenci i té babce je srdečně jedno, co, proč a za kolik ten autobus pohání.
Doprava v ČB je tragická, a ve špičkách o nervy. Zdražování rozumím, ale vzhledem k tomu, jak jsou Budějce „veliké“ je stejně rychlé jít či jet na kole. Ostatně pokud někdo nepotřebuje na Rudolfov, má to po rovině.
MHD se zvedla, ale to nejdůležitější jí chybí … odpovídající cestovní rychlost.
Tak tak, v tomhle trochu pomůže dokončení dálnice a severní spojka. Pak vymizí aspoň trochu tranzit.
Tranzit se rychle nahradí novou dopravou ve městě. Dopravy nakonec neubude. Pořád je však místo a plány na další preferenční pruhy.
Zajeďte si např do Pelhřimova, Svitavsko, orlickoústecko a dál, ať víte, jak vypadá tragická doprava.
Pan Martin mohl na mysli ani ne tak Dopravní podnik, jako spíš věčně ucpané město a od toho se odvíjející časovou náročnost průjezdu městem čímkoliv (auto, autobus i ekologický trolejbus).
S tím bohužel město nemůže nic dělat … snad leda za předpokladu, že by se „polovina města“ zbourala, místo toho se postavily široké, mnohaproudé ulice s vyhrazeným jízdním pruhem pro MHD ….obyvatelé ze zbouraných domů, dokud se nepostaví nové by mohli být ubytovací v mnohapatrovém „buňkostavu“ na letišti v Plané ….
Ano, měl jsem přesně toto na mysli. Kdyby (a v tom „kdyby“ je vždy ta potíž) zůstaly v ČB tramvaje, pošli by se časem k tomu, že je potřebné oddělit IAD od MHD (v tomto případě v podobě tramvají). IAD prostě nezmizí a dokud nezůstane oddělena od MHD, tak ke zlepšení prostě dojít nemůže. Leda regulací. Ono by to, alespoň částečně šlo udělat, ale: 1) kdo z politiků (zástupců města) bude mít, odvahu přijít a říct „Na Sadech bude jezdit jen MHD a z/do centra, směr Máj, Vltava, přes Dlouhou louku vyhrazený pruh.“ 2) po dostavění D3 a severní tangenty… Číst vice »
Ad 3: přidávám odkaz na mapu, jak by mohla vypadat:
a) rychlá trať z Nádraží na Letiště: https://mapy.cz/s/povolatega
b) Jihozápadní příměstský kolejový okruh:
https://mapy.cz/s/nevesekama
c) Severozápadní městský kolejový okruh (v podstatě by to bylo budějické lehké metro; veškerá křížení s komunikacemi výhradně mimoúrovňová; většina zastávek by se nacházela těsně pod povrchem ulice / silnice v těsné blízkosti zastávek MHD):
https://mapy.cz/s/jajecoteje
🙂
P.S.: Jo a ještě jak by mohl vypadat seznam zastávek k tratím: a), b) mám teď po ruce mapu pouze se seznamem velkého počtu zastávek, takže k trati v bodu a) patří pouze zastávky č. 1 a 15 a k trati v bodu b) patří zastávky č. 1 až 14: https://mapy.cz/s/decubacabo (co se týká dalších zastávek v mapě, tak těch si nevšímejte a berte to třeba jako rozpracovaný a nejistý / nejasný stav v návrhu – bylo by to celé na delší vysvětlování) c) k mapě trati patří zastávky s čísly 1 až 19 (a znovu č. 1): https://mapy.cz/s/belohazora (zastávek… Číst vice »
P.P.S.: A aby to nevypadalo jako že na křižovatce Lidické třídy a Papírenské ulice by zastavovaly provoz vlaky z bodu a) nebo b), tak pro úplnost dodám, že si myslím, že pro tratě v bodech a), b) by bylo lepší, kdyby úsek trati Nádraží přes „České Budějovice jižní zastávka“ až Roudné (tento úsek by využívala trať 196 + osobní přeprava na trati 194 (!) + Jihozápadní příměstský kolejový okruh + první část úseku i trať na Letiště) byl dvoukolejný a veškerá křížení s komunikacemi by byla výhradně mimoúrovňová. Protažení dvoukolejného úseku až k Roudnému by mohlo mít smysl v případě… Číst vice »
V Českých Budějovicích by chtěl žít každý
Kromě mě teda! Byl jste někdy v Budějovicích!
Hlavně je dobré mít nainstalovaný waze, aby se člověk alespoň trochu vyhnul kolonám.
Waze dobře funguje v Praze. V Budějcích rozhodně ne. Příklad z konce srpna. Byla zrovna Živitelka. Jel jsem z Hluboké do Krumlova. Waze vymyslela jízdu šílenejma uličkama a tak jsem si řekl, to nee, to radši zůstanu v koloně. A výsledek? Jedno zastavení u semaforu…
🙂
To byla ironie předpokládám. Jezdím pravidelně do Plzně a do Budějic. Plzeň je oproti Budějicím pohodové klidné místečko.
Budějice, kde to je? Jsou to Budějce, nikoli Budějice! 🙂
A kdysi mě v Plzni nejvíc dostalo, když mi tam někdo tvrdil, že je rodilej Budějovičák… 🙂 🙂 🙂
Napište Bömisch Budweis ….
Nikoli. České Budějovice jsou německy (pouze) Budweis. A ty Moravské Budwitz… Bömisch Budweis je stejná kravina jako Budějice… 🙂
Jak tak koukám na ty odpovědi, nemají talent.
Duchodcum bych tu slevu nechal, studenti muzou na brigadu.
I důchodci chodí na brigádu a navíc si za celý život nasyslili.Je zakázáno si s sebou do hrobu cokoli brát. A navíc důchody jim budou platit ty mladí-tak by si je měli hýčkat…
Důchodci jako jediná skupina obyvatel dostává zaručený měsíční příjem a zároveň je tento příjem zvětšován nad rámec inflace (plus dostává jednorázové příspěvky od vlády).
…. zaručený příjem, který mnoha z nich nestačí na důstojný život ….
Co kdybyste zkusil tak 1/4 roku vegetovat z toho zaručeného příjmu ….
Přesně tak asi jim nedochází že ti důchodci pracovali celý život a asi si myslí.ze mají peněz bůh ví kolik bych fakt blila. Asi týden by nevydrzeli proboha spočítat si nájem energie léky měli by se probrat!
Prosím vás, v Česku žije opravdu hodně chudých lidí, ale rozhodně to nejsou z většiny důchodci. Tenhle narativ pomalu žebrajících důchodců je přitažený za vlasy a neodpovídá realitě. Ano, jsou důchodci, kteří mají malé důchody a velké výdaje, ale průměrný důchodce pětistovku ročně na jízdenku určitě najde. A pokud ne, pak se na něj rozhodně vztahuje jiná sociální podpora ve formě například příspěvku na bydlení. Kdyby to bylo 500 měsíčně, asi by se dalo souhlasit, že to pro ně zásah do peněženky je a ne zrovna malý. Ale v tomhle případě ne.
a proč by nestačil? v tomhle věkou neživíte přeci děti, nesplácíte dům nebo byt a nevybavujete bydlení, …
Moje babička (83) bere důchod 13 000 Kč. Využijete s tím??? NESTAČÍ TO ani na nájem. Natož energie, jídlo, něco na sebe. A to pracovala od 14 let. Vám to bude stačit???
Nechte je, oni si to nedovedou představit. Kolik nechá důchodce třeba v lékárně, v optice, u zubaře nebo firmám za práce, které sám už nezvládne vůbec netuší. Bohužel dnes nejvíc radí ti, kteří o daném problému nic neví – pouze vidí položky v účetnictví.
+ Luboš Beneš, což takhle jim sebrat důchod celej a vydat zákon, kdy se jejich děti, za vydatné pomoci vnoučat, budou muset o ně řádně starat (strava, ošacení, bydlení, kultura a kapesné), tak jako to oni dělali pro své děti a v mnoha případech i pro svá vnoučata. Tak na nich ušetříme.
No a ve dveřích, dělám to nerad, jsem ho tak zběžně prošacoval, co myslíte že měl v kapse?
Už vidím ty komentáře, že roční jízdné v Budějovicích je dražší než roční jízdné v Praze.
Jinak ano, samozřejmě že lítačka za 3650 korun se mi líbí, ale objektivně je mi jasné, že zdražit je potřeba a souhlasím s tím (včera bylo pozdě).
A co teprve taková legitka celé sítě MHD Most – Litvínov: 6.000 Kč (roční pro dospělého), vzhledem k četnosti spojení a rozsahu sítě poměrně vysoká částka.
Ano, to jsou paradoxy …
V Chomutově/Jirkově to na rok vychází 6 160,- Kč a to je tu MHD opravdu tragická
T o již není ani MHD, ale nahodilá doprava, nebo spíše převoznictví.