dkv-spojujeme

Konec jedné éry. Turbovrtulová letadla ATR definitivně mizí po 29 letech z flotily ČSA

ATR 72 ČSA ve Frankfurtu. Foto: Oliver Holzbauer / Flickr.comATR 72 ČSA ve Frankfurtu. Foto: Oliver Holzbauer / Flickr.com

V barvách ČSA zůstávají tři poslední letadla.

Čtvrteční let Českých aerolinií (ČSA) ze Stockholmu do Prahy byl na první pohled běžným jako stovky jiných na této trase. Přesto vejde do historie. Šlo o poslední let s cestujícími, který České aerolinie vypravily s turbovrtulovým letadlem ATR 72.

O konci tohoto typu letadel se mluví u aerolinek několik let, teď je již definitivní. „Letadla typu ATR jsou v procesu redelivery (návrat k majiteli),“ potvrdila mluvčí Smartwings Group Vladimíra Dufková.

Vyřazením dvou turbovrtulových letadel se flotila dopravce zmenší na tři stroje. Jeden Airbus A319, jeden A320 a Boeing 737.

Konec ATR ve flotile ČSA byl plánován od potvrzení objednávky větších letadel Airbus A220, jejich dodávka nabrala ale kvůli současné situaci na trhu zpoždění. ČSA v poslední době nasazovaly turbovrtulová letadla kvůli malé poptávce i na trasy, kam dříve běžně létaly proudovým letadlem.

Letadla ATR se stala jednou z klíčových částí historie ČSA posledních třech desítek let. První stroje převzal na jaře 1992. Aerolinky je používaly hlavně na kratší lety do sousedních zemí, v dobách největšího rozmachu jich měly aerolinky ve flotile přes deset.

Po loňském vyřazení zůstalo dosud ve flotile letadlo registrace OK-NFU, které patří společnosti NAC Aviation 8 Limited. Poslední let vykonalo 28. ledna do Amsterdamu, v barvách ČSA byl od roku 2017. Druhé letadlo patří Deutsche Bank, jde o stroj imatrikulace OK-NFV. Naposledy letěl do Stockholmu 4. března.

Turbovrtulová letadla se stala nedávno předmětem sporu mezi dceřinou firmou Letiště Praha Czech Airlines Technics a ČSA. Servisní firma je zabavila, soud je ale přikázal uvolnit. České aerolinie jsou od konce února v insolvenčním řízení.

Tagy České aerolinie ČSA Top
89 komentářů