Jak píše Karel, letadla AF 1 jsou již dávno vyrobena (původně pro jiného dopravce) a musí se jen předělat, což ještě nějákou dobu potrvá. Odhaduje se, že do služby vstoupí někdy v období 2024 – 2026.
Nazývejme věci pravými jmény. Vyrábí se dvě VC-25B, momentálně se vybavují speciální elektroinstalací a později interiérem. Oproti VC-25A nebudou mít tankování za letu, právě z důvodu konverze z již vyrobených draků. Air Force One je volačka pro libovolné letadlo amerického letectva ve kterém cestuje americký prezident.
Škoda tohoto krásného stroje. Dobře se s ním letalo, teď tady snad jen ta LH ho provozuje třeba na JFK, ale ekonomické důvody čtyřmotoráků jsou holt takové, jaké jsou:-(
To jo, bohužel ekonomika naplno vyhrála nad bezpečností. Letět přes oceán s něčím, co má 4 motory, bude vždycky bezpečnější, než s něčím co má motory 2.
To ano, ale stává se, že se motor za letu porouchá a mít dva je pak bezpečnější. Což je ostatně důvod, proč regulace u letadel od určité velikosti 2 motory vyžadují.
To je pravda, ale nedostatek redundance v tomto směru vyústí sem tam v nouzák a přistání do terénu, protože vysazení jednoho motoru není až tak neobvyklé (globálně, ne u jednoho kusu). Dále viz. Lukáš F.
– 747 na dva motory oceán nepřeletí (počítáme-li ztrátu dvou, která je pro dvoumotorák fatální)…, zejména pokud by to bylo na jednom křídle, dvoumotorák na jeden ano a díky ETOPS se každá trasa pro to počítá
– statisticky jsou technická selhání dvou motorů krajně nepravděpodobné a ETOP to ještě upevňuje (rozhazování údržby na „půlky“ a tak), zatímco vnější vlivy mají vliv na všechny motory najednou tedy i 747/A380 (ztráta paliva, námraza, popílek…)
– jsou i nemotorové vlivy (požár na palubě, ztráta paliva) a pak je úplně jedno kolik je motorů, nad oceánem je to konec.
LH zatím drží i A340, který jsem neměl rád. Nicméně záchody v podpalubí mají svoje první kouzlo a hlavní kouzlo je na palubě – jen 2 sedadla u sebe, takže pro let ve dvou ideálka i v obyč economy.
Končí výroba 747, kvůli které se vybudoval závod v Everettu.
Sbohem kamaráde. Byl jsi úžasný stroj. Budu na tebe vzpomínat.
No počkat, nekončí 747, končí výroba 747. 🙂
Asi jedine letadlo kde muzete jako cestujici sedet vic vepredu nez piloti 🙂
A taky jsem seděl 😉
Taky. 1A 😊
Našlo by se i jiné, ale mezi exoty ve výčtu nejošklivějších letadel. Např. Amiot 143 v Rexově hangáru.
a co nové Air Force One. to má byt také B747 , ne?
Ale to už je dávno vyrobeno
Jak píše Karel, letadla AF 1 jsou již dávno vyrobena (původně pro jiného dopravce) a musí se jen předělat, což ještě nějákou dobu potrvá. Odhaduje se, že do služby vstoupí někdy v období 2024 – 2026.
Nazývejme věci pravými jmény. Vyrábí se dvě VC-25B, momentálně se vybavují speciální elektroinstalací a později interiérem. Oproti VC-25A nebudou mít tankování za letu, právě z důvodu konverze z již vyrobených draků. Air Force One je volačka pro libovolné letadlo amerického letectva ve kterém cestuje americký prezident.
Jste detailista :-), ale mate samozrejme pravdu…
Smutný milník v letecké dopravě. Alespoň pro mě.
„posledními zákazníky byly už jen nákladní dopravci“ opravit
Ti dopravci byli zákazníky
Škoda tohoto krásného stroje. Dobře se s ním letalo, teď tady snad jen ta LH ho provozuje třeba na JFK, ale ekonomické důvody čtyřmotoráků jsou holt takové, jaké jsou:-(
To jo, bohužel ekonomika naplno vyhrála nad bezpečností. Letět přes oceán s něčím, co má 4 motory, bude vždycky bezpečnější, než s něčím co má motory 2.
Chápu, že to není úplně intuitivní a chce to trochu rozumět matematice, ale ve skutečnosti jsou dva motory bezpečnější. Zkuste google.
V jakém smyslu jsou 2 motory bezpečnější? Jako že 2motorová letadla mají statisticky méně nehod než 4motorová?
Jsou i jednomotorová letadla a fungují stejně jako čtyřmotorová bezpečně.
To ano, ale stává se, že se motor za letu porouchá a mít dva je pak bezpečnější. Což je ostatně důvod, proč regulace u letadel od určité velikosti 2 motory vyžadují.
To je pravda, ale nedostatek redundance v tomto směru vyústí sem tam v nouzák a přistání do terénu, protože vysazení jednoho motoru není až tak neobvyklé (globálně, ne u jednoho kusu). Dále viz. Lukáš F.
Problémů je více:
– 747 na dva motory oceán nepřeletí (počítáme-li ztrátu dvou, která je pro dvoumotorák fatální)…, zejména pokud by to bylo na jednom křídle, dvoumotorák na jeden ano a díky ETOPS se každá trasa pro to počítá
– statisticky jsou technická selhání dvou motorů krajně nepravděpodobné a ETOP to ještě upevňuje (rozhazování údržby na „půlky“ a tak), zatímco vnější vlivy mají vliv na všechny motory najednou tedy i 747/A380 (ztráta paliva, námraza, popílek…)
– jsou i nemotorové vlivy (požár na palubě, ztráta paliva) a pak je úplně jedno kolik je motorů, nad oceánem je to konec.
To je stejné jako když se autům ve městech povolila jízda vyšší rychlostí než rychlost chůze – taktéž tehdy vyhrála ekonomika nad bezpečností.
Ale nejsem si jistý jestli „bohužel“ …
LH zatím drží i A340, který jsem neměl rád. Nicméně záchody v podpalubí mají svoje první kouzlo a hlavní kouzlo je na palubě – jen 2 sedadla u sebe, takže pro let ve dvou ideálka i v obyč economy.