Konec italské dvojky. Finanční injekce od Qatar Airways Air Italy nepomohly, firma vstupuje do likvidace
Boeing 737 MAX v barvách Air Italy. Foto: Air Italy
Končí další letecká společnost. Akcionáři druhé největší italské letecké společnosti Air Italy dnes rozhodli o jejím vstupu do likvidace. Firma
„Provoz zcela ustane 25. května.“ – má být února…
Čím více obdobných krachu,tím lepe. Firma,která vykazuje roky po sobě ztráty v miliardách,je pro mě nepředstavitelné. Ve škole nás učí,jak hospodařit s rodinným rozpočtem,děti dostávají kapesné s nežijí na dluh a pak nějaká aerolinka vykazuje dotované ztráty . Děs a bes. Doufám,že další aerolinky a dopravci vůbec budou následovat. Buď se seškrtání nevýdělečné linky nebo ta firma se musí přestěhovat nabrat méně zaměstnanců atd ale ne být ve ztrátách…
Trochu podivný názor, byť i na něm něco je – ale chcete-li létat co nejlevněji, pak vývoj směřující k větší „monopolizaci“ trhu tomu asi příliš neprospěje.
Jsem klidně pro, aby letenky staly mnohem více. Letecká doprava je sice hezká, ale ne za každou cenu. Klidně ať jsou letenky jen pro ty, kteří opravdu potřebuji létat,ale ne že každý bude létat za pár stovek… To nepomůže nikomu.
co si, kefalín, představujete pod „dotovanou ztrátou“?
to jste asi ve škole poslouchal špatně.
Jen tak: všechny státní aerolinky dotované například státem jako ČSA dříve nebo Alitalie teď. A zároveň ztrátové dotované linky, což je moderní trend měst a krajů. Bez dotací by je nikdo nelétal. Obojí je zvrácený…
Italská dvojka? Podle jakého ukazatele?
Podle počtu cestujících i letadel.
Aha. Dvojkou je Alitalia 😉
Není, pokud berete dopravce s italským AOC.
ti italové to nějak nezvládají nejdřív Ernest pak Air Italy ,Alitalia to už taky dlouho nevydrží ,no uvidíme jak to dopadne .
Právě že krach Air Italy by měl Alitalii pomoct. Pokud Alitalia má dobré managery a zaměstnance,tak dokážou využít zrušené linky a cestující od Air Italy. Ti létali Milano všude mozne po Itálii a také až do Senegalu, Ghany, New Yorku, Toronta…
Alitalie má úplně jiný druh problému. Dalo by se to přirovnat k tomu, co se kdysi říkalo o ČD – čím víc jezdí, tím větší ztrátu generuje. A v případě Alitalie by nové linky nic neřešily, situaci by ještě zhoršily, a krah by urychlily.
Alitalie v první řadě potřebuje zeštíhlit a zefektivnit (a stabilizovat), což je v jejich současných reáliích poněkud vyloučené. a až pak řešit přebírání nových linek.
Tak ernest… to ani nestálo za řeč… to bylo ke „konci“ odsouzeno od počátku 🙂
Po konci italské dvojky přijde i konec italské 1, protože Alitalia prý už nedostane žádnou podporu a na x-té konečně zkrachuje pokud jí nikdo nekoupí.
Pokud mají s firmou katařani plány, co jim brání vykoupit podíly od ostatních akcionářů? I pro ně by to mělo být výhodnější než likvidace.
Evropská legislativa. Žádný letecký dopravce nesmí být ovládán většinově kapitálem mimo EU.
souhlas
prisly by o status eu dopravce, tudiz by se na ne nevztahovalo otevrene nebe atd …
v podstate by nemohli nikam letat.
Ze stejného důvodu CEFC/CITIC/Komunistická strana Číny koupila těsně podpoloviční podíl v Smartwings
Smartwings tohle nedokázal vysvětlit. Ta investice od Číňanů je co jako?
Jako investice. CEFC si koupil akcie, které pak přešly na CITIC, který na to kašle.
většinou, když někdo koupí akcie, tak za ně někomu zaplatí.
tady to bylo spojeno s navýšením základního jmění o miliardu (čili finance pro smart wings) …
no a čínani doufají, že to jednou prodají se ziskem.
nic mimořádného, vcelku běžná operace.
Jakou hodnotu má vůbec akcie Smartwings? Myslím, že jít na klasickou burzu si pro peníze by bylo otevřenější, než pseudospoluprace s Číňany. Investici Číňanů nevěřím. Spíš to bylo tunelování nebo praní špinavých peněz…
tunelování? kefalín, co si predstavujete pod pojmem „tunelování“ ?
proc by meli proboha chodit na burzu? otevrenejsi? uvedomujete si, kefalín, ze soukromá firma není „otevřená“?
Tunelování? Proboha. Nákupem akcií se dá tunelovat? To je většinou opačný proces, někdo zevnitř firmě pouští žilou a investoři s bankrotem ostrouhají.