Konec italské dvojky. Finanční injekce od Qatar Airways Air Italy nepomohly, firma vstupuje do likvidace

Boeing 737 MAX v barvách Air Italy. Foto: Air ItalyBoeing 737 MAX v barvách Air Italy. Foto: Air Italy

Končí další letecká společnost. Akcionáři druhé největší italské letecké společnosti Air Italy dnes rozhodli o jejím vstupu do likvidace. Firma

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert

„Provoz zcela ustane 25. května.“ – má být února…

Anonymus

Čím více obdobných krachu,tím lepe. Firma,která vykazuje roky po sobě ztráty v miliardách,je pro mě nepředstavitelné. Ve škole nás učí,jak hospodařit s rodinným rozpočtem,děti dostávají kapesné s nežijí na dluh a pak nějaká aerolinka vykazuje dotované ztráty . Děs a bes. Doufám,že další aerolinky a dopravci vůbec budou následovat. Buď se seškrtání nevýdělečné linky nebo ta firma se musí přestěhovat nabrat méně zaměstnanců atd ale ne být ve ztrátách…

pozorovatel

Trochu podivný názor, byť i na něm něco je – ale chcete-li létat co nejlevněji, pak vývoj směřující k větší „monopolizaci“ trhu tomu asi příliš neprospěje.

Anonymus

Jsem klidně pro, aby letenky staly mnohem více. Letecká doprava je sice hezká, ale ne za každou cenu. Klidně ať jsou letenky jen pro ty, kteří opravdu potřebuji létat,ale ne že každý bude létat za pár stovek… To nepomůže nikomu.

Jen tak

co si, kefalín, představujete pod „dotovanou ztrátou“?

to jste asi ve škole poslouchal špatně.

Anonymus

Jen tak: všechny státní aerolinky dotované například státem jako ČSA dříve nebo Alitalie teď. A zároveň ztrátové dotované linky, což je moderní trend měst a krajů. Bez dotací by je nikdo nelétal. Obojí je zvrácený…

Robert

Italská dvojka? Podle jakého ukazatele?

Robert

Aha. Dvojkou je Alitalia 😉

mata

ti italové to nějak nezvládají nejdřív Ernest pak Air Italy ,Alitalia to už taky dlouho nevydrží ,no uvidíme jak to dopadne .

Anonymus

Právě že krach Air Italy by měl Alitalii pomoct. Pokud Alitalia má dobré managery a zaměstnance,tak dokážou využít zrušené linky a cestující od Air Italy. Ti létali Milano všude mozne po Itálii a také až do Senegalu, Ghany, New Yorku, Toronta…

Jen tak

Alitalie má úplně jiný druh problému. Dalo by se to přirovnat k tomu, co se kdysi říkalo o ČD – čím víc jezdí, tím větší ztrátu generuje. A v případě Alitalie by nové linky nic neřešily, situaci by ještě zhoršily, a krah by urychlily.

Alitalie v první řadě potřebuje zeštíhlit a zefektivnit (a stabilizovat), což je v jejich současných reáliích poněkud vyloučené. a až pak řešit přebírání nových linek.

Jen tak

Tak ernest… to ani nestálo za řeč… to bylo ke „konci“ odsouzeno od počátku 🙂

Nicky

Po konci italské dvojky přijde i konec italské 1, protože Alitalia prý už nedostane žádnou podporu a na x-té konečně zkrachuje pokud jí nikdo nekoupí.

Josef Trögl

Pokud mají s firmou katařani plány, co jim brání vykoupit podíly od ostatních akcionářů? I pro ně by to mělo být výhodnější než likvidace.

Captain777

souhlas

Jen tak

prisly by o status eu dopravce, tudiz by se na ne nevztahovalo otevrene nebe atd …

v podstate by nemohli nikam letat.

Adam H

Ze stejného důvodu CEFC/CITIC/Komunistická strana Číny koupila těsně podpoloviční podíl v Smartwings

Anonymus

Smartwings tohle nedokázal vysvětlit. Ta investice od Číňanů je co jako?

Y.K.

Jako investice. CEFC si koupil akcie, které pak přešly na CITIC, který na to kašle.

Jen tak

většinou, když někdo koupí akcie, tak za ně někomu zaplatí.

tady to bylo spojeno s navýšením základního jmění o miliardu (čili finance pro smart wings) …

no a čínani doufají, že to jednou prodají se ziskem.

nic mimořádného, vcelku běžná operace.

Anonymus

Jakou hodnotu má vůbec akcie Smartwings? Myslím, že jít na klasickou burzu si pro peníze by bylo otevřenější, než pseudospoluprace s Číňany. Investici Číňanů nevěřím. Spíš to bylo tunelování nebo praní špinavých peněz…

Jen tak

tunelování? kefalín, co si predstavujete pod pojmem „tunelování“ ?

proc by meli proboha chodit na burzu? otevrenejsi? uvedomujete si, kefalín, ze soukromá firma není „otevřená“?

Y.K.

Tunelování? Proboha. Nákupem akcií se dá tunelovat? To je většinou opačný proces, někdo zevnitř firmě pouští žilou a investoři s bankrotem ostrouhají.