Konec hyder a rakví. Motoráky z minulého století dojezdí v Královéhradeckém kraji na podzim
Motorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhy

České dráhy budou mít v Královéhradeckém kraji v regionální dopravě od podzimu 100 % vozidel nízkopodlažních.
Hydry jsou ještě o generaci starší než rakve. Všechny provozované mají ale nové motory. Ty už by měly mít menší spotřebu a pomalé rozjezdy, to jsou právě ty hydraulické přenosy výkonu. Rakve 843 už mají přenos výkonu elektrický a ten je vždy pružnější. A snad i na pokrokovější úrovni.
Děkujeme exhejtmanovi Červíčkovi, který makal na modernizaci vlaků v KHK přes dvě volební období. Škoda, že smetanu slízne nynější nová koalice bez Červíčkova týmu.
Tak to ani omylem. Červíček makal na modernizaci vlaků pouze v období voleb. Moc dobře si to pamatuji, když ještě z pozice 1. náměstka hejtmana a radního pro dopravu v červnu 2020, tedy před volbami, zařídil, aby od GVD 2021 jezdily na trase HK – Týniště nad Orlicí RegioPantery, co jezdí mezi HK a Pardubicemi, od GVD 2022 měly jezdit na této trase i v týdnu, ale po volbách na podzim roku 2020, během roku 2021, zařídil, aby se i na víkendové vlaky HK – Týniště nad Orlicí vrátily Bdmtee, s tím, že nové vlaky začnou jezdit během GVD 2024,… Číst vice »
Konečně. Nesnášel jsem je po tom, co na trase Náchod-Choceň vyměnily 853, který byly z pohledu cestujícího mnohem pohodlnější a modernější.
854 jsou moje nejoblíbenější vozy 🙁
Budou na prodej.
Škoda, že 854 nemá sama o sobě takovou kapacitu, má pomalé rozjezdy a tolik žere. Ještě klidně mohly nahradit solo 810 různě po republice. Myslím, že řada babiček z horní dolní by za to byla ráda.
Jako že šplhat do hydry je lepší než šplhat do 810?
Jen pomatenci se zbavují fungujících věcí
Jste si jistý, že Trilobiti na Letohrad jsou fungující? Víte, jak často je musí nahrazovat něco jiného?
To už jsem říkal v kovošrotu u parních lokomotiv. 😀 😀
Mám snad funkční akumulátor Galaxy Xcover 3, chcete ho?
Dotaz mimo téma, ale jak je to s modernizací vozby na v okolí Brna?
Dost jsem viděl na S6 brejlovce táhnoucí bymáky, nebo bdtn, tak by mě zajímalo kdy tam bude popřípadě soutěž.
https://zdopravy.cz/unikatni-soutez-na-nove-vlaky-kraj-vybere-dopravci-jakymi-jednotkami-bude-jezdit-223521/
A něco méně depresivního nemáte?
Pro vás ne.
Bohužel kraj podepsal s dopravcem Faustovu dohodu, že do elektrifikace je jim trať ukradená. Normální vlaky tam jezdili už dávno. Je to ultimátně trapné, že už do větších prdelí jezdí lepší vlaky. V podstatě i MHD v Brně je momentálně lepší a hlavně levnější.
A v JMK zmizí kdy?
2029
A něco pozitivního? 🤔 Nebo je to jen hodně špatný vtípek?
Už v 2029.. Do té doby se tam zavede příplatek.
Příplatek? A jaký? A co je „už v 2029“? Čas je sice relativní, ale rozhodně ne v tomhle případě. Zkuste si tím párkrát jezdit, velice rychle změníte názor.
Za vzácné vozy, které nejsou jinde. Případně za jízdu muzejními vozidly. To bude hned dalěí příplatek.
A to má být vtipné? Momentálně je to spíš trapné, že něco takového dávno není ve šrotu a dokonce se tím jezdí za peníze.
A co jste udělal pro to, aby se tam s tím nejezdilo. Kontaktoval jste zodpovědné instituce a nebo jen plácáte na diskusích furt dokola to stejný ?
Já? Co udělali lidi v Moravském Písku, aby jim tam jezdil RegioPanter? Co udělali lidi v Javorníku nebo Blatnici, aby tam jezdila Arriva? Co udělali lidi ve Zlíně, aby tam jezdil RegioShark? Zhola nic, tak proč bych měl já něco dělat. A možná je to špatný příklad, ale lepší pozdě než nikdy.
Evidentně vy.. Nikdo jinej se tu furt neozývá.
Když mě něco vadí, tak se ozvu a řeším to. Vám to evidentně asi nevadí. Buď si počkáte do konce smlouvy, nebo se budete snažit. Kraj má poměrně hodně dobrý informace, kde jezdí kolik lidí. A větší počty cestujících mají přednost.
Jenže všechno není řešitelné respektive ne všechny řešení jsou proveditelné. A v tomhle případě je pouze – změnit zaměstnání, přestěhovat se nebo si pořídit auto. První je žalostně zoufalé a zbylé dvě si nemůžu dovolit. Takže jak je to prosím řešit?
A co měli říkat lidé, když se na motorácích proháněly 854 nebo 842 čerstvě po modernizacích a jinde jezdity stěží 810 nebo 560 v origo provedení. V horším případě honneckery.
Takže tady budete ještě další 4 roku brečet o tom, jak jsou na vás všichni zlí ? Pokud nemáte ani na starší auto, nebo ochotu dělat za víc peněz, tak je to jen VÁŠ problém a nikoho jinýho to nezajímá. Kór dneska, kdy je po schopných lidech vysoká poptávka.
Honneckery a 810 na S6 nejsou minulost. Ačkoliv jinde už dávno zmizeli, na S6 smrdí neustále a sešrotování v nedohlednu. A další 4 roky? A co ty předchozí roky? Ty jsou jako nepodstatné? Vy asi nechápete, jak dlouho už to trvá, proto bych se při pomyšlení na další 4 roky nejraději hodil mašli. A hlavně mně vadí ta nerovnoprávnost. Proč by se měl mít někdo líp jenom proto, že bydlí jinde?
A tohle přesně platilo před pár lety jinde. Tam nový motoráky a jidne starý střepy.
Dokážete pochopit, že kraj peníze netiskne a prostě vám nový hračky nekoupí hned ? Jestli si kvůli starším vlakům chcete hodit mašli, tak to je spíš na psychiatra.
„Nerovnoprávnost“… V letech 2010-2015 byly motory a ridičáky na Vlárské trati čerstvě po modernizaci, na rozdíl od páteřních elektrických linek S2, S3 zde byly např. čisté a celoročně funkční uzavřené záchody. Okna se narozdíl od těch v Bdmtee dala v létě plně otevřít a vyvětrat, v zimě narozdíl od Bdmtee netrpěly motory poruchami topení. Už tehdy těch 6 modernizovaných vozů Bdmtee (a bohužel v Brně jediných) šlo na Vlárské Sp. Jak k tomu přišli ti ve Vranovicích, Kuřimi, Blansku, že lepší vozidla z Brna jezdí na Vláře či směr Střelice? A ani tehdy si nikdo v diskuzích nestěžoval tak trapně… Číst vice »
Bohužel má pán pravdu na trať 340 se dlouhodobě kašle a spojení s okolním světem je jen a jen horší.. ať už přípoje (nové Os Veselí – Rohatec, jsou těsným nepřípojem od vlaků Kyjov – VnM, a opačně, S61 má taky několik těsných nepřípojů v Bzenci, byť by ji šlo posunout v daný čas, tak aby byl přípoj zajištěn v Mor. Písku i Bzenci atd…) to stejné vozový park.. ty rakve jsou neskutečně poruchové (při 8 z 11 cest, jsem nedojel), spousta validátorů (nejvíc z celého kraje) na té trase nefunguje a IDS JMK si radši zablokuje lidi, co na… Číst vice »
Tak zkuste tu, které nepřípoje v Bzenci jsou a chybí? A měly by smysl? To by mě zajímalo. A ta obec brz spojení s okresním městem?
Jak ten čas letí… Pamatuju když přivezli první 842
To já taky a těch keců, že je to hnusné a bude se to s… Copak asi ta 842.013 dnes jezdí. Depo není a stejně se jezdí.
Však to taky oproti jiným novým motorákům z té doby hnusné bylo a s…o se to taky dost. Ale v provozu se to udrželo a modernizace tomu pak pomohla.
Jiné nové motoráky z té doby? Vždyť se jezdilo se 704, protože ani 810 nebyly. Na jeden motor se to dovleklo v devadesáti procentech případů.
Myslel jsem nové motoráky vyráběné jinde, za hranicemi. I když kolem roku 1990 to zrovna žádný velký boom nebyl.
Tak to ano, ono už se tam jelo spíš v jednotkách. Ostatně 845 je pěkný stroj a když se udělá dvoumotorová, tak i docela vhodná pro naše tratě.
Já si vzpomínám na prezentační jízdu 843 pro veřejnost ve Studénce. Nouzovej bateriovej pojezd, plošina pro vozíčkáře+ pro ně přizpůsobený WC látkový sedačky, pneumatický vypružení, všechno vonělo novotou. V té době nám na 310 jezdily běžně 851 + 2x Bix/Bmx, takže i krátka jízda v téhle novince byla jak z jinýho světa. A dnes je tady nasazují s 943 na Os při neschopnosti GTW 2/6 (848) a zajišťují komplet vozbu R27.
Nám to pak sebrali a narvali sem 810 než dorazily 814 a protože Trio nevyšlo na 172 tyak tam dodnes brousí 810+810.
Královéhradecký kraj si s obnovou vozidel dal hodně na čas, ostatně ještě před rokem to tady bylo s vozidly nejhorší z celé republiky. Za rok na tom naopak budeme skoro nejlíp.
Ještě to chce zlepšit IREDO. A nebo úplně ideálně, zavést FAIRTIQ, to pak bude Královéhradecký kraj, co se týče veřejné dopravy, nejlepší v ČR.
U IREDO bych zavedl nákup jízdenek online
Letos bude
konečně, kolik krajů ještě chybí?
Ještě do IREDO zaintegrovat MHD Pardubice a HK…
V jednom kraji je vyřadí, že jsou staré, v jiném kraji jsou tak akorát, za 20 let Praha a okolí budou ještě jezdit a dělat parádu 😉
Tak to na světě chodí. Kdo si co zaplatí,to má. Nevyřazují se, protože jsou staré,ale protože si objednavatel připlatil na něco lepšího.
oni jsou i staré..proto si objednatel objednal něco lepšího.. 854 udržovat v plném počtu už by byl nesmysl..takhle pár poslouží jako zdroj nd pro ty ostatní co budou dojíždět jinde
Středočeský kraj měl smůlu na velmi mizerné hejtmany. Od různých socanských strejců až po nekompetentní koblihu Jermanovou. Výsledek nemohl bát jiný.
A naštěstí se to Petrovi Boreckému i přes nepřízňivé počáteční podmínky, které zdědil po Jermanové, daří postupně dávat dohromady.
To je tak, že do dopravy můžou kafrat už i kraje, od té doby, co do toho může každý kecat, si každý vymysli něco jiného a je ve všem bibec
Kraje ani tak nevadí, tady vadí ten kočkopes kde ani kraj nesídlí na svém území o IDSK ani nemluvě. Pokud už tchtěl někdo oddělit Prahu, měl obnovit spojený Podbrdský a Vltavský kraj.
A co takhle 843 s 943 přesunout na sever Čech, do Děčína, na linky Děčín/Ústí Střekov nebo Ústí/Bílina přes Úpořiny. Chystá se tam prý handl s výkony mezi ČD a Regiojetem pod tlakem kraje, eliminace syslovek, a provoz vyráběných jednotek pro Regiojet.
Daleko lepší než syslovka, nebo Regina.
Jen spekulace…
Prý…
Tak odposlechnuto, ty výkony myslím, mezi železničáři na peronech při hlasité diskuzi…a ty vozidla, zejména pak 843 by to zvládli, jako alternativa k věčně nasazovaným motorákům Regiojetu na těch linkách
To jsou tratě pod drátem. K čemu to vozit v dieslu?
Článek nezmiňuje jeste Letohrady.
Hydry v objednávce Královehradeckého kraje jezdí už výhradně HK – Letohrad, a rakve už výhradně Náchod – Choceň.
Na linku V2 Hradec Králové – Letohrad půjdou taky letos.
Nemohu si pomoci, ale 854 je škoda vyřadit v kombinaci s 954 a vloženým vozem Bdtn, nejsou špatné. U 847 mi hodně chybí třídílná jednotka na vytíženější spoje.
Spolehlivost už není z nejlepších. Trojdíl řeší spojování jednotek, které navíc vytvoří nová přímá spojení. Byť teda Rokytnička vozí mimo víkend v sezóně vzduch už teď, natož pak s Liškou.
S tím souhlasím, v úseku Doudleby-Letohrad se kapacita sníží a do Rokytnice zvýší. Na druhou stranu to asi moc jinak řešit nejde , do Letohradu jsou 2 jednotky blbost
Ve špičká a v turisticky zajímavé časy, pátky neděle večer jezdí i ten trilobit pěkně narvaný, takže jedna liška bude málo…
Právě že Doudleby-Hradec pojedou Lišky 2.
Vamberk je taky slabota?
Jedině školáky jezdí nějak rozumně zaplněné, jinak mizérie. A pak když je o víkendu hezky.
Ono se není čemu divit, nepravidelný jízdní řád, přestup mnohdy i 20 minut moc pravidelných cestujích nepřitáhne. Pokud se povede realizovat plán dopravní obslužnosti KHK, tak Vamberk získá hodinový takt přímo do Hradce za 40 minut s hodinovým prokladem do Častolovic a tam přípojem do HK s totožnou cestovní dobou. To by bylo sakra zlepšení, které by určitě nové cestující nalákalo.
S láskou na ně vzpomínám když jezdili s Vršovic přes Prahu Tanvald až do Harrachova. Tehdy jsem na ně kvůli chybějící klimatizaci nadával ale co trasu Arriva zkrátila jenom z hlavního nádraží jenom do Tanvaldu a nasadila tam ty jejich veterány tak na ně vzpomínám tak to tehdy bylo na trati bylo mnohem všechno lepší
Kdy proboha jezdily pražský rychlíky až do Harrachova?😳
Jen krátce 2018-2019
https://zdopravy.cz/konec-rychliku-praha-harrachov-nejprve-je-zrusi-vyluka-pak-zmena-dopravce-32087/
A často kvůli zpoždění nedojel ale byl otočen dřív.
Libůstka a vrchol kariéry nějakého IDOL expeta.
ono to zas taková kravina nebyla, jen provedení pokulhávalo..křižování v Desné s ručním házením vexlí vlakovou četou není uplně to co patří k moderní železnici, povinné zastavení v polubném to stejné..takže ten „rychlík“ měl o třetinu delší jízdní dobu, než osobák..takže do Harrachova to přijelo o 13 minut dříve, než si v Tanvaldu počkat půl hodiny na osobák, při zpoždění od prahy se vlak odřekl (což se někdy dělalo schválně, protože pražští fírové nechtěli půjčovat hydry libereckým), zpátky to naopak jelo 9 minut za osobákem a rušilo protivlak v Tanvaldě, aby to pak 20 minut hnilo v Tanvaldě a dobíralo… Číst vice »
No ono se to tam málo kdy podařilo protáhnout
9.6.2019 jsme se s ním vraceli z Jizerek z čundru. Tuším že z Harachova jen samotná 854 a v Tanvaldu k ní připojili vagóny.
Co bychom za ně sakra dali na Posázavském Pacifiku, oproti Regionovám jsou luxusní
Hm, to jste do nich asi nikdy nenastupoval s kolem nebo kočárkem či invalidním vozíkem….
Dynamika je taky šílená, 854 jsou stavěny na motorové rychlíky, ne zastávkové osobáky. Třívozová Regionova je oproti tomu raketa
A že těch invalidních vozíků na Pacifiku jezdí!
Ono stačí do toho lézt i bez něj, zvlášť z nízkopodlažního
nástupiště 😀
A kolik tam jezdí lidí s koly? Nastupoval jste někdy do 854/054/954 s kolem? Já 854/054/954 jezdím s kolem docela pravidelně a mohu porovnávat s nástupem do 813.2, takže celkem vím, o čem to je.
Opravdu letos skončí 843 i na Sp Náchod – Choceň?
Ano. Buď v červnu a nebo od GVD v Prosinci.
Ano ale až od GVD 26
Ano, je to v plánu.
hurá
854 by bylo fajn dát na proklad s 814 na 041..po tom tankodromu je regiokřáp za trest..
Moje slova….
Nejsou 854 spolehlivější, než 843?
Tak to rozhodně jsou.854 u nás neustále zachraňují neschopnosti rady 843
v Brně?
Chyba bude jinde, například olomoucké 843 nebyly nahrazeny 854 ani jednou.
Ještě aby jo, když v Olomouci ani nikde poblíž se žádná 854 nenachází… 🙂
Za to je tam tahali Brejlovci.
To bylo hodně dávno, 843 byly nové, vychytávaly se mouchy, jako u všeho nového. Významná epizoda byla s plošným odstavením na kola. Tehdy jezdily náhradní soupravy úplně bez 843. Od té doby šlapou dobře.
A 843 kupodivu jezdí.
Na R27 ale dostávají pěkně zabrat, v soupravě s 043+943. Těch 2×300 kW z vytočených liazek + 4x120kW u TM není hlavně ve směru z Olomouce do Krnova v těch stoupáních na dnešní dobu žádná hitparáda.