Konec El Al? Izraelské aerolinky zastavily všechny lety
Boeing 787-9 El Al v Praze. Foto: Lukáš Novák
Izraelská letecká společnost El Al přestala létat. Podle izraelských médií společnost kvůli své špatné finanční situaci zrušila všechny lety nejméně
Neboť management nebyl vyškolen. Pokud chcete přežít jako spolecnost musite chodit na svatby kamarádů.
„Podle šéfa odborové organizace pilotů firma neplní dohodu, kterou s piloty uzavřela na počátku pandemie. “
Tak ji odbory položí a půjdou jinam. Ale kam, k Saúddům?
Nevím, proč cenzura, ale když si v tom čvachtáte, tak to nebudu nikomu brát. V Haló novinách by za to byly prémie.
Zjevně nebyl pan Amikam Cohen ani minulý týden u pana Rivlina, ani předtím na Bibiho svatbě…
Tak nevím, jestli ty mínusy dostávám od lidí, kterým se nelíbí jistá podoba s jednáním ředitele jedné v ČR registrované firmy, nebo je dostávám od lidí, kterým se naznačený postup žadonění o státní podporu opravdu, ale opravdu příčí.
Ta nejistota 😀
Ode mě jsme dostal mínus za nepovedený vtip. Hlavní akcionář (drží 35%) ElAlu nemá s vládní stranou úplně dobré vztahy z minulosti. Další velký akcionář se zbavil svých 10% a z celé akce vycouval. Nicméně CEO Elalu napsal Bibimu otevřený dopis kde ho žádá aby intervenoval u MF v jejich prospěch. A ten to udělal. Nicméně zatim se vláda uvolila zaručit se za úvěr ve výši 400 mil usd krytím 85%. Banky ale i tak odmítly peníze půjčit. Následně odbory zablokovali využití 100 mil z penzijního fondu. Tam rozhodl soud, ze tyto peníze nepatří zaměstnancům a odblokoval je. Nicméně i… Číst vice »
Já děkuji za vysvětlení (a za to máte ode mne +).
Šance pro Smartwings znovu otevřít bázi v Izraeli?
To by se nejdřív musely vrátit MAXy do vzduchu. Některé linky NG neulétají. Ale proč ne.
MAXy by mohli do vzduchu tak za 3 měsíce, když všechno půjde hladce.
Ta čeština zdejších „odborníků“ mne fascinuje. Máte ukončené základní vzdělání?
Nezvládne Izrael? S 737-800 bezne letali Egypt.
El Al má/měl linky třeba do Los Angeles nebo Hong Kongu, to bych s 737-800 letěl opravdu jen v nejvyšší nouzi.
Myslel jsem to jinak. Některé linky, které Smartwings operoval z Izraele, například na Kanáry tak jsou mimo dolet NG. Z Prahy se samozřejmě dá do Tel Avivu s 737-800 pohodlně doletět.
Tak to je super. To je ta dopravní obslužnost poskytovaná občanům ČR.
Upřímně, otevřít bázi na TLV (v případě krachu El Al) napadne úplně každou evropskou, americkou či dálně-východní aerolinku. Spíš si ale myslím, že El Al někdo koupí (ať už z oboru, nebo ne).
Uvidíme. Necháme se překvapit tím, jak se to vyvine.
Šance SW jak to taky zabalit, než z toho bude větší ostuda než je.
Tak proces snižování ostudy není v posledních letech (snad s výjimkou Senátu) ve vedení země posledních pár let v kursu, takže těžko chtít po firmě, která na vedení země zjevně má velmi dobré kontakty, aby se snažila svou ostudu snižovat.
Ty seš trouba viď…… 😉
To dříve TVS otevře letecké muzeum na Ruzyni.
Uz pred mesiacom pisali, ze melu z posledneho a stazovali sa, ze stat im nedava ziadne zaruky pomoci alebo pozicky.
Kriza zamava trhom s letenkami ale aj s lietadlami. Vela spolocnosti nielenze rusi alebo odsuva dodavky novych lietadiel ale mnoho dalsich ako EL AL prestava byt schopnymi platit splatky za este nesplatene stroje. V tomto pripade dalsi s problemou pre Boeing, EL AL sa mi zda, ze nema ziadne Airbusy
Nesplácení letadel EL AL není problém Boeingu, ale leasingových společností, případně bank od kterých si EL AL na letadla půjčil. Pro Boeing je slíš problém, že nepřeveznou další objednané letadla.
Bude to zajímavý. Ty již vyrobený letadla do šrotu nepůjdou, vytvoří přetlak a velmi dobré nabídky v second hand marketu a o to víc bude paralyzována výroba nových.
Nizkonakladovky budu mat dobre podmienky na vyjednavanie teraz, tak ako to po krize naposledy spravil RYR a vyjednal dobru cenu na velku objednavku tak teraz by som sa necudoval keby napriklad wizz objedna 100-150 A320/321N alebo mix s A321xlr, wizz je na tom financne dobre a kriza akoy im neublizila a expanduju dost aj teraz