Konec dlouhého čekání u závor. Stát schválil peníze na nový most i podchod v Blansku

Vizualizace nového podchodu v Blansku. Foto: Městský úřad v BlanskuVizualizace nového podchodu v Blansku. Foto: Městský úřad v Blansku

Dosud musí řidiči u závor čekat kvůli silnému provozu na koridoru až 40 minut.

Zpět na článek
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Proč to stát schvaluje? Co se vybere na mýtném a poplatcích za dopravní cestu, s tím ať si ŘSD/krajský odbor dopravy/SŽ dělají co chtějí 😀
Nebo že by se na mýtném vybralo málo? A poplatky za DC by SŽ používala na kraviny? Vyplatily si už odměny za zavádění TOR (PJ?)

Alibaba

Protože má zájem na zvyšování bezpečnosti v dopravě.
Lidem se ušetří doba cestování.

Hans

Že se tam čeká 40 minut z hodiny přece neznamená, že tam na průjezd musejí řidiči čekat 40 minut…

Démon

Něco jako Uhříněves, tam je to snad 45 minut z hodiny ve špičce. Závory tam lítají nahoru a dolů jak praštěný 🙂

PanterDriver

Tak hurá. 👍🏼 Teď ještě zvýšit nástupiště směr Blansko, aby bylo stejně jako to na opačné straně ve výšce podlahy vlaku a udělat něco s tím šíleným služebním přechodem vedoucím na ostrovní nástupiště v Blansku…

a8n

No jo, piloti teď nemají práci, tak se budou strkat do základů. 🙂 (Správně tam má být zakládání pilot.)

Martin V.

Před hájovnou stojí zaražený pilot. 🙂

Šejdr

Když už chcete poučovat o češtině, tak se nejdřív naučte česky. Správně jsou obě varianty – pilot i pilota.

Lumiere

Jenže na vysoké škole života Máňa říkala, že správně je jen pilota. A od té doby tomu absolventi věří a věřit budou.

Jiří Kocurek

Blbé je, že když si půjčíte skripta „Zakládání staveb“ tak je tam všude TA pilota a TY piloty (+ skloňované tvary). Považoval bych to za odbornou literaturu…

…a ušetřím vám cestu: http://lences.cz/domains/lences.cz/skola/subory/Skripta/BF03-zakladani_staveb/zakladani_staveb.pdf

Jackub

Jsou piloti a piloty… 😉

Šejdr

Ano, ale a8n ve svém příspěvku napadá autora článku, že má v textu chybu a měl napsat „zakládání pilot“. Což je samozřejmě nesmysl, „zakládání pilotů“ je také správně. I když ono možná ani tak nešlo o češtinu, ale spíš o sice smyšlenou, ale přesto příležitost si kopnout do JS, že.

M H

Každý odstraněný přejezd na vytížené trati je jednoznačně velké plus. Severním směrem na této trati je ještě mnoho dalších adeptů na nahrazení mimoúrovňovým křížením…

Martin V.

Přesně tak, to by jich v rámci akce „kulový blesk“ mohli vzít víc najednou. Přitom z Brna až do Blanska v sevřeném údolí není ani jediný.

Alibaba

Já jsem taky pro, odstraňovat přejezdy, jen mám pocit, že na akci Kulový blesk nejsou zdroje: peníze, stavaři, a ani příprava by to asi nezvládala.
I ten SUDOP by to to nebude stíhat projektovat. 🙂

Martin V.

Ale bude velká výluka! Toho by bylo škoda nevyužít. Podobná příležitost se na této trati objeví zhruba jednou za 20 let.

Alibaba

Tak zrovna na nadjezdy se nějaký prostor vždycky najde, pokud to teda nebude zrovna stavět Bögl&Krýsl. 🙂
S podjezdy bude problém větší.

Toncek

To je tak když spadnó šraňky, kolabujó všecky kruháče.

Karl vB.

Možná se pletu, ale mám dojem, že svýho času tam na tom kruháči byly osazený i přenosný semafory.

Michal Jaroš

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale ten termín „nickolejný provoz“ je opravdu blbost. Nevím, kde to autor četl, ale „nepřetržitá výluka“ je podle mého názoru vhodnější a používanější pojem.

já 1.

To, že ho neznáš ty neznamená, že je to špatně. Prostě je to správné názvosloví, nevim, co bych k tomu dodal dál…

Radovan Komínek

Na jednáních tento výraz slyším poměrně často. Nepřetržité výluka je výraz pro několikadenní výluku koleje – například koleje číslo 1 na dvoukolejné trati a po koleji číslo 2 se jezdí. Nickolejný provoz se používá pro stav, kdy jsou vyloučeny obě koleje a nejezdí se vůbec.

já 1.

Výluka (plná – nickolejný provoz) má být v roce 2022, resp. 12/2021 – 12/2022

David

Argument s výtahy mi popravdě přijde trochu zcestný. Blízkost řeky je spíš argument proti výtahu než pro něj. Rampa by se tam samozřejmě vešla na obou stranách a například pro cyklisty by byla rozhodně výhodnější než výtahy (samozřejmě za předpokladu rozumné šířky).

Leinad

I pro kočárky

Pavel

Konečně. Teď ještě ten v Rájci-Jestřebí přes 5 kolejí a hlavně v Doubravicích nad Svitavou. Tam jsem byl svědkem jak vlak před stanici už houkal a dvojice dobíhala na vlak na Brno. Ale on to houkal RJ z Brna na Prahu… o sekundu, o dva kroky, přežili.

Majkl

Nemaj se tam motat a mají chodit včas na vlak. Pokud ta vesnice má peníze na spoluúčast na projektu stavby nadjezdu/ podjezdu, tak klidně. Proč ne?

Jiří Kocurek

Rájec už má aspoň obchvat, tak tam toho moc nejezdí.

Martin V.

Obchvat sice má, ale nejedno varovné video z toho širokého přejezdu je k vidění na internetu (a jsou to bohužel dokumenty, nikoli hrané scénky).

Zdeněk

V Doubracici je podchod.

Zajíc

No, podchod… Podejít se to dá, kolem potoka, ale podchod bych tomu neříkal 🙂

Tomáš

Stavbu nového mostu jižněji a nového podchodu chápu, ale proč se má úrovňový přejezd zavřít, bývají tam střety s vlakem?

Martin Ušatý

Pane Tomáši, jeďte se tam někdy za plného silničního a pěšího provozu podívat a pochopíte.

Jiří Kocurek

Voda je blízko a při povodni bude podlaha podchodu pod hladinou Svitavy. Jelikož se tam po kolejích jezdí tak „rychle“, jak se tam jezdí, tak bych se nebránil zachování přechodu pro chodce a přejezdu pro vozidla do 1 m šířky. Různé mopedy, ruční vozíky, kola a tak. Pán s Velorexem už by měl smůlu: https://mapy.cz/s/fusasucaju

Proti tomu mluví skutečnost, že tahle trať je učiněný vlakodrom. Nový most přes trať samozřejmě vítám.

Petr766

Jakože Railjety, RJ a vlaky co na BK – Město nezastavují, tam jezdí pomalu???

Jiří Kocurek

Já tam teda vidím rychlostník 105/100 km/h a až k přejezdu žádný jiný.
https://www.youtube.com/watch?v=iKBlQRTXEKQ&t=21m23s

Takže i ten Railjet tam pojede max 105 km/h. Což teda není zrovna závratná rychlost.

...

Svého času ta trať šla tudy podjet, dokud tam nebyly ty sloupky a auto nebylo z kategorie MPV, SUV nebo nemělo na střeše hagusy či maják: https://en.mapy.cz/letecka?x=16.6373811&y=49.3639713&z=20&pano=1&pid=47037694&yaw=4.744&fov=1.257&pitch=0.261

Martin V.

Nikdy jsem si nevšiml, že je tam taková kouzelná myší díra. 🙂 Na kole bude možná rychlejší (3-4 min) to objet tudy než čekat dvakrát na výtah a ještě se v podchodu vyhýbat s chodci.

Alibaba

Protože jakýkoliv úrovňový přejezd na takovéhle trati a v takovémhle umístění (v zastavěném území) je bezpečnostní riziko.
Taková základní poučka: Žádný přejezd dobrý přejezd.

zdeva

Tak schvalil to stát nebo ta komise..zaplati to ministerstvo nebo obcan( ) z daní??

eon

Pleonasmus jak vyšitý 😀

zdeva

Velmi velmi časté naduzivani slova stát…