Konec D49 v polích u Fryštáku. ŘSD žádá o povolení provizorního napojení
Stavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Definitivně má napojení dálnice D49 na území mezi Fryštákem a Zlínem řešit až následující stavba s mimoúrovňovou křižovatkou.
Moc nechápu, proč 17 km dlouhý úsek nekončí plnohodnotnou MÚK. Asi se předpokládalo, že se to bude stavět zároveň, ale měli by si z toho vzít ponaučení do dalších staveb.
A hlavně když tam bude na desítky let.
Dálnice D49 zajistí spojení s naším nejbližším partnerem. Navíc jako součást celoevropské sítě TEN-T nám na ni EU nabízí štědrou dotaci, tak proč ji stavět jen 2+1, když je jasné, že na ni navigace povede dopravu nejen z D1, ale i z D35? Dotace nám nebudou k dispozici věčně a EU nám jistě taky neposkytne peníze dvakrát, tedy na následující rozšíření 2 roky po jejím otevření, až zjistíme vysokou intenzitu… Jednejme proto racionálně a postavme dálnici D49 ROVNOU v profilu 2+2 s využitím dotací EU. Nenechme se zmást názorem, že by snad profil 2+1 mohl vystačit. Jediné, k čemu by… Číst vice »
Hodně dávno jsem psal že je to jen dálnice do kopřiv a místní z Gottwaldova tady prskali a je to tady 🤣
O tom, že navazující úsek dálnice se sjezdem nebude hotový k termínu zprovoznění Hulín – Fryšták muselo být jasno už několik let.
Fakt nechápu proč o stavební povolení provizorního napojení žádají až nyni.
To se fakt dálnice dokončí, ale bude se jezdit jen po její polovině, protože u Fryštáku bude končit v polích?
Bojím se, že je to dost reálná varianta.
Stát se může samozřejmě cokoliv, ale já doufám, že se zde provede podobné řešení, jako je například na D1 u Říkovic, kde dálnice také zatím končí v poli s provizorním napojením na I/55. Čili těsně před koncem dálnice stažení do jednoho pruhu s přejezdem přes středový pás do druhé půlky a na provizorní napojení.
Jasně, jakékoliv napojení bude lepší než nic. Bohužel stavba Hulín – Fryšták fakt končí uprostřed polí, několik stovek metrů od silnice II/490 (za Fryštákem směrem na Zlín).
O stavební povolení provizorvního napojení nové dálnice na II/490 (nová okružní křižovatka) ŘSD požádalo až nyní (viz článek).
Stavba je více než 10 let připravena. Skoro 2 roky se konečně staví. Proč až nyní řeší provizorní sjezd???
No ona i ta okružní křižovatka pro napojení na II/490 je de-facto provizorní, protože ta „neprovizorní“ by měla být až součástí nového přivaděče a tedy ležet jinde. Proč se stavební povolení na provizorní napojení řeší až nyní je mi taky záhadou (zřejmě chyběl nějaký posudek, na kterém někdo urputně trval), ale pokud to ŘSD-ZK do léta 2024 stihne vyřídit, tak je to ok – pokud vím, slíbený termín zprovoznění D49 do Fryštáku je 12/2024 a vybudovat 200m dočasné silnice na poli, když jsou po ruce stavební stroje ze stavby dálnice, nemůže trvat déle jak tři měsíce. Jinak na samotné D49… Číst vice »
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/zlinsky-kraj-dalnice-d49-privadec-zlin-vazne-dopravni-problemy.A211129_638864_zlin-zpravy_hoo
Plho!
Zlín už dávno mohl být připravený, ale na obchvatu Zálešné zatím zvládl vykoupit jen dvě třetiny pozemků a ještě k tomu naštvat ekologické aktivisty. Takže mu teď všechna auta směr Slovensko + Vsetínsko dál povalí hezky přes centrum města. Od Baťi se toho Zlíňáci moc nenaučili 🙁
Nechtějí si zrušit svůj nejen dopravní skanzen
Navrhuji zavřít dědu z Tetčic a Patrika někam na pár měsíců do detence a pustit je, až bude povolení pravomocné.
Kdyby Barta neprisel s genialni myslenkou na hladoveni stavebnich firmem a neukoncil uz PROBIHAJICI stavbu, tak deda z Tetcic a Patrik by to toho nemohli kecat.
Ne za kazdy pruser na dopravnich stavbach mohou Tetcice a Patrik.
A Bártu k nim a vyhladovět. Zabrzdil růst a potenciál tohoto kraje. Jak si někdo může myslet, že nepostavením dálnice ušetří 🙁
Bárta to tehdy pěkně pokakal. Kolik staveb již mnoho být hotovo?
Zcela upřímě doufám, že jim to úřady shodí ze stolu a donutí je postavit celý navazující úsek.
Tak to bude dalších 10 let končit opravdu v poli😂
Dálnice D49 v úseku Hulín – Fryšták se dostala znovu do výstavby po jedenáctileté pauze koncem roku 2021.
Patriku, děkujeme! ♥💀
Nemělo by to spíš znít: „Víťo děkujeme!“?
Vzpomínám, že tehdy ten mininapoleon 2009-10, v nějaké debatě vypustil z huby, že ty firmy(Skanska, Metrostav, Strabak atd) nemají žádné velké zisky, ale platí nehorázné peníze montérům, strojníkům a prostě všem na stavbě přítomným. V jeho bezpečnostních službách berou všichni 50 na hodinu a to musí každému obyčejnému zaměstnanci stačit. Takový byl Víťa Veverka Bonaparte Bárta frajer.
Tak na druhou stranu Bárta přebral dopravu nedlouho po Řebíčkovi, který vysoutěžil obří počty zakázek (hlavně pro svůj Viamont), aniž by řešil, jak je stát v dalších letech uplatí. Zároveň v silničních stavbách fungoval kartel (podobně jako dnes na železnici), který držel ceny vysoko (pamatujete na ty články srovnávající ceny výstavby v ČR a v Německu?). Bárta se to pokusil řešit tímto pitomým způsobem. Možná to chtěl řešit i na ŘSD, ale brzy hrál o vlastní politické přežití a byl z vlády vypuzen. Kartel se rozpadl až později, když zafungoval antimonopolní úřad a udělil velkou pokutu za kartel stavebním firmám,… Číst vice »
Ostatně celá tahle stavba je mohutná Řebíčkovina. Vysoutěžili ji, aniž by bylo jasné, jak bude dál pokračovat na Slovensko a ač chyvěly mnohem potřebnější stavby.
Zajímavě je, že nejde snadno na netu najít, kdo to tehdy stavěl. Nevíte někdo?
Hlavně ať se co nejrychleji začne stavět směrem na Slovensko.
Jo objednám si rakev a na sklonku důchodu se tam s ní nechám zavést, zvednu poklop juknu se na ten úžasný dálniční tah ven na Slovensko a spokojeně ulehnu. Už jen 30 let, je to za rohem.
Neobávejte se, toho úseku se nedožijete ani kdyby jste před sebou měl ještě 70 let života :-/
Zlín si obchvat určitě zaslouží.
Ale zas od něj nelze čekat zázraky, většina automobilové dopravy ve Zlíně je městská/příměstská. Hustota provozu směr Slovensko je slabých 2 tis./den, směr Vsetín 6 tis.; na západním příjezdu do Zlína je přitom 34 tis. a na východním 19 tis.
Proč nemá navazující stavba ani územní rozhodnutí? Co odpovědné úřady dělaly posledních 15 let?
Těžko říct, ale když stavebník žádnou žádost o vydání územního rozhodnutí neposlal, těžko mohou nějaké vydat.
Jiné dálnice, třeba D1, D55, Palačovskou spojku…
Kdyby ho měla, nebylo by možné povolit toto provizorní napojení, ale muselo by se s napojením čekat na ní.
Je někde k nalezení výkres toho provizorního napojení?
už řekl bych tak rok je v infoletáku ke stavbě na webu ŘSD napojení znázorněné, nevím proč sem autor dává již dávno neaktuální mapky… https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/84/infoletak_d49-hulin-frystak.pdf
Jasně, o tom vím, myslel jsem spíš opravdu technický výkres v rámci nějaké dokumentace.
Navigace Sygic už jej má (stejně jako D49 z Fryštáku do Hulína) už cca dva roky v mapách a to bez upozornění, že se na ni nedá najet (na moje upozornění nejprve argumentovali tím, že i konkureční navigace ukazují rozestavěné dálnice jako dokončené – tak jsem jim odpověděl, že Waze, GoogleMaps ani Mapy.cz nic takového nezobrazují – a na to už nereagovali).
To brzo!!
To je opravdu mizérie že D49 bude takto u Fryštáku končit minimálně do roku 2030. Navazující úsek do Slušovic je strašně moc potřebný protože jinak všechna doprava pojede dál přes hustě obydlenou a dopravně zcela nedostačující část Zlína či přes klikaté úzké silnice a dědiny na Slušovice. Dokončit dálnici jen po Fryšták je naprosto polovičaté řešení, které může ve výsledku i víc uškodit Zlínu a okolí než přinést. Zlín bude teda kvůli tomu ještě dlouho jediné krajské město bez adekvátní možnosti na objetí.
Máte naprostou pravdu. Takto to není ani polovičaté řešení, nýbrž prostě nefunkční. Výstavba kolem roku 2030 je snad špatný vtip..
Jedno je ale jisté:
Někde se přitíží a naopak v Holešově nebo v Martinicích si uleví.
Prostě někomu sice dáme klid ale jinde zase na dlouho přitížíme. Podobně to asi dopadne u D55 ve Strážnici.
Ano ale kdyby to dotáhly do Slušovic tak se lehce přitíží až ve Vizovicích či dál, kdežto takto se hodně zhorší situace ve východní časti Zlína, Hrobicích, Lukově, Hvozdné atd.
Jistě,byl by to plnohodnotný obchvat Zlína.Podle mne potřebnější,než obchvat Zálešné, protože ten neřeší Příluky, Želechovice a Lípu
To možná jo, ale co s tím? Jakíže třeba počkat ještě dalších 10 let, až se to MOŽNÁ bude dát postavit v kuse??
Pokud se nepostaví toto provozirní napojení, tak dálnice bude končit u Martinic. Fakt super.
Ale bude to luxusní dráha na inline bruslení.
Zaspal i Zlín, který zapinkal stavbu silnice nad Zálešnou, která by vyvedla dopravu z dálnice směrem na Vizovice mimo centrum.
To mate pravdu, to neni bohuzel nic noveho. Zlin spinka jiz tak 25 let.
Před lety se tam usilovně bouraly Baťovy domky a přitom tam lidé klidně mohli bydlet ještě teď.
Jediné řešení je dodělat to co nejdřív do Lípy, protože takhle to odnesou Příluky, Želechovice a Lípa.A bude to podstatně pomalejší