Konec bizarního přejezdu. Strojvedoucí před ním musí zastavit a stáhnout si závory
Z české železniční sítě zmizí přejezd, který svým způsobem zabezpečení nemá obdoby. Když se v Královci na trati z Trutnova
Z české železniční sítě zmizí přejezd, který svým způsobem zabezpečení nemá obdoby. Když se v Královci na trati z Trutnova do polské Lubawky přiblíží vlak k silnici I/16, strojvedoucí musí sám zastavit, sám si stáhnout závory, pak silnici přejet, zastavit a závory vytáhnout. Vystřídá ho běžný přejezd s automatickým ovládáním.
Správa železnic již vypsala zakázku na firmu, která na přejezdu instaluje zabezpečovací zařízení odpovídající 21. století. Zakázka má odhadovanou cenu 11 milionů korun. „Realizací stavby dojde k odstranění technicky zastaralého zařízení, které je ve špatném stavu a zvýšení bezpečnosti pro účastníky silniční a železniční dopravy. Stavba bude prováděna za provozu železniční dopravy,“ uvedla Správa železnic v zadávací dokumentaci. Počítá s tím, že přejezd bude hotový do konce listopadu.
„Půjde tím ušetřit 5 – 7 minut jízdní doby,“ odhaduje předseda představenstva Peter Bosáček ze společnosti GW Train Regio, která na této trati provozuje osobní vlaky.
Správa železnic se k vybudování přejezdu rozhodla po několika žádostech dopravce. „Upozorňovali jsme na tuto bizarnost opakovaně, pomohla nám až intervence Královéhradeckého kraje,“ dodal Bosáček.
Královéhradecké oblastní ředitelství se přitom dříve rozhodlo investovat do jiných přejezdů, například instalace závor v Jablonci nad Jizerou přes silnici I/14 na trati, kde je minimální provoz. V Královci aktuálně přejezd nevyužijí kvůli zákazu osobní dopravy do Polska, původní jízdní řád před škrty kvůli pandemii koronaviru počítal se šesti páry vlaků denně.