Konec bezplatného cestování. Další kraje začnou po cestujících požadovat jízdenky
Jednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan Sůra
Vyhlášení stavu nouze přineslo ve většině krajů možnost jezdit veřejnou dopravou zdarma. Opatření, které mělo chránit především řidiče a průvodčí,
V tomto žádný velký problém nevidím, zatím jezdí pár lidí, rozestupy jsou velké, riziko sice je, ale je minimální. Horší situace teprve přijde… „O možnostech otevírání škol bude v úterý jednat vláda při debatě o celkovém uvolňovacím scénáři, řekl Plaga ČTK.“ Už se někdo vyjádřil jak budou chtít řešit dopravu žáků a studentů do škol ? Neumím si dost dobře představit dodržování požadovaných opatření (roušky + rozestupy) ve školách, natož ve vlaku, buse, nebo MHD. V obchoďáku, kde zákazník stojí ve frontě 1-2 minuty namalujeme značky na 2m rozestupy a pak narveme studenty do vlaku pár cm od sebe na… Číst vice »
Že by se z průvodčích ve vlacích stali hlavní či výhradní distributoři té nemoci po českých krajích? To jako vážně chcete ty lidi ohrožovat na zdarví, když ani pokladní na nádraží nemá od zaměstnavatele roušky, rukavice prostě nic. Dezifekce je jen pro cestující, ale pro zaměstnance na nádražícíh nikdo nic neudělal. A bude se to u průvodčích a vlakvedoucích evidovat, kolik kdo čeho dostal? Dokážu si představit, že to začnou rozdávat známým „vždyť firma se postará“ a já jako obyčený člověk něco takového seženu za dlouhého čekání po dvou týdnech úsilí v lékárně?
Tak jsem asi zvláštní, když jedu vlakem jízdenku si pokaždé koupím a měsíčník na MHD a příměstskou dopravu taky. Sice ve vlaku za poslední měsíc mě kontrolovali jen 3x z 15 jízd ale za tu pokutu mě to nestojí vozit se hrdě zdarma
Oni zavřeli snad většinu ze zbytku dosud fungujících pokladen, nebo alespoň výrazně zkrátili provozní hodiny. Přezíravý postoj odpovědných k těm, kdo si nekoupili přístroj umožňující provozování aplikace Můj vlak, kvůli kterému mnohdy musí cestovat dráže, se teď obrátil naopak: cestovali zdarma, i když by zaplatili.
Tak přístroj umožňující provozování aplikace,(zkr. Mobil), můj vlak mám již spoustu let a jsem rád že tato aplikace je. Nemusím se stresovat u pokladny, že mě ujede kvůli frontě vlak a jízdné je stejné někdy i trochu levnější jako na pokladně
Vaše volba. Ještě poznamenám, že zdaleka ne jakýkoli mobilní telefon umožňuje aplikaci instalovat a provozovat, a pochybuji také, že ji lze provozovat bez připlácení si za data.
Je teda dost smutné, že někteří zneužívají tento nouzový stav k tomu, aby za službu neplatili. 🙁
Moc tomu nerozumím….sice se mi moc nelíbí,že lidi jezděj zdarma,ale chápu,jde o zdraví a bezpečnost.To se po Velikonocích najednou tak sníží počet nakažených?
Ne, to se jen tak hodně zvýšil počet černých cestujících.
Lepší pár černých cestujících, než pár nakažených železničářů.
Jsem v klidu o tak zase moc se tržba nezvedne, protože moc lidí nejezdí. Úbytek cestujících je to pravé co chybí na tržbách. Ake někteří právě vidí příčinu, že se nevybírá jízdné. Věřím, že řidiči i průvodčí, když se náhodou nakazí, tak dostanou neschopenku jako za pracovní úraz, bez krácení.
Jak vidím touha po mamonu zvítězila nad zdravým rozumem. Je mi líto těch lidí, kteří budou pro pár korun vystaveni riziku nákazy. Jde vidět, že nikdo na ně i na jejich rodiny nemyslí.
Ano,kraje potřebují nahrabat a je jim jedno,za jakou cenu,, že tím ohrozí zdraví řidičů a jejich rodin, že tím můžou způsobit výpadky v dopravě díky karantenam zaměstnanců, že víc naruší státní rozpočet. Proč státní rozpočet? Jelikož stát bude muset opět dotovat slevy na jízdném, které nebyly zrušené a většina z těch,co teď cestují jsou právě cestující se slevami. Teď je další otázka? Kdo pak bude platit výpadky v dopravě díky karanténě či přímo onemocnění koronavirem? Dle smluv to platí za vynechaný spoj dopravce krajskému koordinátorovi. Ale ty1 výpadky můžou být právě díky nařízení kraje, takže za to dopravce nemůže.
Touha po mamonu markerů, kde pokladní pracuji s hotovostí, nejsou samoobslužné pokladny,….
Co riziko nákazy chřipkou, riziko v lednu (kdy už nejen v Itálii byly příznaky SARS a nebyly testy na konkrétní vir) …
V supermarketu co? Nakazí se prodavačka, zavřou pokladnu a dál běží jiné pokladny. Onemocní řidič, myslíte, že dopravce má v záloze plno jiných řidičů, když jich je na běžných linkách stále nedostatek? Nepojede prostě spoj, který nebude čím nahradit a ne všude to jezdí tak často,jako ve větších městech. A v některých oblastech znamená výpadek spoje malém zrušení dopravy ten den, když tam jezdí autobusy 2x 3x za den
Ještě. Díval jste se,co mají prodavačky v supermarketech? Roušky, gumové rukavice,mezi nima a zákazníky plexisklo. Podívejte se,co mívá běžně řidič v autobuse. Nějakou hadrovou roušku, výjimečně obyčejný respirátor. Nic víc
Kabina řidiče ať je oddělená minimálně jako pokladna souhlas. (Je sranda, že při odbavení je mezi zákazníkem a pokladní plexisklo, ale z jiného úhlu není pokladna oddělená.)
Gumové rukavice a další pracovní pomůcky, odpovědnost dopravce jestli to sežene.
Do obchodu a autobusu cestující nastupují s rouškami. U nás ve vlaku si je sundavají a ještě, když jim řeknu, že ať si jí nandají tak jsou drzí. Nemám žádné plexisklo mezi cestujícím a mnou a tak vidím, jak budu regulérně promořovat. Odstup dva metry je u nás zbytečný, když budeme stát na nimi a brát hotovost.
No,asi tak. Dopravci tvrdí, jakými ochrannými prostředky nás vybavuje. Ano, dostáváme respirátory,ale jakými. Jsou to ty nejobyčejnější, které spíš zabrání polétavému prachu, než virům. A další. Fajn, řidič se nakazí koronavirem. Často ráno bývá v kontaktu s jinými řidiči, zaměstnanci. Pokud se nakazí,půjdou do karantény i ti,se kterými byl v kontaktu. Myslíte si, že mistři, dispečeři, výpravčí mají v záloze plno jiných řidičů, kteří je nahradí? Ne,tak se pak nedivte, až budete čekat na zastávce a dlouho nic nepojede, protože tak toužíte po nástupu předními dveřmi.diky čemu dojde k většímu ohrožení špatně chráněných řidičů. A to, že lidem vic otrnulo… Číst vice »
Jidášové prodávají zdraví a život svých zaměstnanců v „čelní frontě“ za pár stříbrných získaných z prodeje pár jízdenek.
Pro takové kreatury z anofertu je v pekle zvláštní místo.
Po divokých velikonocich to nebude zrovna dobré rozhodnutí 🙁
Je smutné, že peníze vítězí nad zdravím lidí. Těch pár peněz přece nestojí za to riziko nákazy. Je mi z toho smutno.
Lidé mají jezdit v nejnutnějších případech, to se ale neděje, tak se nedivím. Tady pokud nad každým nestojí policajt, tak si všichni dělají co chtějí.
Jak to vite? Vy jste vsechny ty lidi zpovidal a zjistil jste jejich ucel cesty??
Budete se divit, ale ano, mé povolání to mimo jiné umožňuje, ale mnoho toho lze vypozorovat i ve velkých stanicích v hale, na nástupišti, že ten člověk asi do práce nejede, nebo pečovat o příbuzné, k lékaři..
Nemyslím si, že by si lidé teď řekli, máme dráhu zadarmo pojedeme na výlet. Mám za to, že drtivá většina lidí sedí doma na zadku a ven vychází jen když opravdu musí.
Chasniku není třeba zpovídat když jedeš odpoledním vlakem a kousek od tebe sedí rozjařená skupina nepřizpůsobivých občanů a na cely vlak se hlasitě baví že jedou na párty a kolik tam bude lidí. Samozřejmě roušky nasazené tak že jsou k ničemu. Nemusíš zpovídat vše je jasné. Jak by řekl klasik : “ to se jim to jezdí na mejdan když je vložíme zadarmo „.
vozíme
Od minulého týdne už bylo povoleno i sportování v přírodě VČETNĚ CESTY TAM (mimořádné opatření MZČR z 6.4.2020, č.j. MZDR 15190/2020-4/MIN/KAN).
Jake riziko? Ja kolem sebe zadne riziko nevidim.A myslim,ze je to jen skoda penez za ty zbytecne ochranne pomucky.Ja zadny z tech nesmyslu nepouzivam a mam toho uz doma peknou hromadu,vyhodim to pak najednou…
A pochybuji ze to nekdo nosit vazne bude,uz takhle jsme pred temi lidmi za sasky s tim ponizujicim a nedustojnym hadrem na hube.
No a proc nejsou respiratory kdyz je stydlyni vykoupi a pak je sysli doma aby je nekdo nemel za hlupce. (Pro)dat je nekomu vas nenapadlo?
A za rousku vas nikdo za saska mit nebude to kecate. Casto to naopak schytavaji ti co tu hubu zakrytou nemaji jeden co sel proti me na prazdne ulici bez rousky dokonce presel na druhy chodnik (pokud by to neudelal tak bych to udelal ja ale podstata je ze si uvedomoval ze je za „mladika“).
To já se vzdaluji nejméně na metr dva i se zakrytím, pokud to jde. Považuji to za samozřejmost. Od čtyř metrů dále ovšem to zakrytí v podstatě význam ztrácí a začínají převažovat nevýhody. Jak je ovšem vidět, nechat to na individuální úvaze je zjevně cestou do pekel. 🙂
A nevadí ti to že s takovýmto přístupem možná brzy někoho nakazíš? Přítelkyni , rodiče , nebo prorodiče. A že někdo z nich by možná mohl i zemřít?
Pán asi slyšel někoho z USA, který tvrdil, že korona je jen hoax a že v podstatě nic nehrozí. Navíc, když se cítí v pořádku si možná ani neuvědomuje, že může být přenašeč a tak nakazit spoustu nevinných lidí.
To ale může i bez ježdění vlakem.
Nakažených: 0,1 procenta, mrtvých: 0,001 procenta (drtivá většina by stejně umřela na jejich původní nemoc). Je pravděpodobnější, že když si budu myslet číslo od jedné do padesáti tisíc, tak ho uhodnete na první pokus.
Jo a ta 12 letá holka v Belgii by taky stejně zemřela, že?
Docela mi není jasné, kde berete čísla 0.01 a 0.001, když není znám počet všech nakažených. Jsou to všechno jen odhady a skoro 20 000 mrtvých v Itálii a Španělsku moc neukazuje na „neškodnost“ tohoto viru.
Boris Jonhson si taky hrál na hrdinu a málem na to dojel…
No tahle čísla má asi spočítané z těch aktuálně známých čísel – tzn. z počtu nakažených (a zároveň otestovaných) a počtu zemřelých. Ano, těch nakažených může být daleko víc a my o nich nevíme, protože nebyli testováni. Ale pokud jich bude víc, tak to to procento bude jen dál snižovat…
Zatímco ta úmrtí, ta jsou myslím podchycena dobře – protože u všech úmrtí by se měla zjišťovat příčina. A pokud zemřelý měl nějaké respirační příznaky, tak se to testování dá ještě dodělat.
Jsem nejspíš natvrdlej a fakt to nechápu. Může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci ohrožení jeho zdraví a bezpečnosti? Chápu IZS, AČR apod., to ano. Ale e.g. vlakoš je na vlaku primárně z důvodu bezpečnosti cestujících. Po vertikále činností bych to viděl asi tahle: 1) Bezpečnost, 2) Grafikon, 3) Informovanost kaštanů, 4 ) asi to jejich sčítání, 5) ……… , n) kontrola a odbavení kaštanů. Táži se tedy, zda může tedy zaměstnavatel nařídit vykonávat činnost, která přímo ohrozí jeho zaměstnace??? Tím myslím odbavování a kontrolu jízdních dokladů. Národní dopravce argumentuje tím, že vlakoši byli vybavení OOPP. Ale to je nesmysl, roušky či respirátory… Číst vice »
Nejsem sice právník, ale dle Vaší logiky by měly supermarkety, které nemají samoobslužné poklady, tak buď zavřít nebo dávat lidem nákup zdarma….
Spíše „v marketu je samoobslužná pokladna, a protože ochranka nemá respirátor, dá se něco odnést bez placení.“
Fakt že s nějakou pravděpodobností mě štíplístek neprolustruje, obecně neznamená, že neplatí povinnost mít jízdenku.
A morálka toho jet vlakem bez jízdenky (s vědomím že štíplístek nebude řešit) nebo odcházet z marketu bez placení je trochu podobná.
Jenomže dopravce teď u většiny cest koupi jízdenky neumožnil (pokud tedy cestující nemá zařízení schopné aplikace Můj vlak nebo neví před odchodem od počítače, čím a kudy pojede.
Vsak on jim to nenarizuje,ti co maji obavy,tak mohou zustat doma za castecnou mzdu,kvuli stavajicimu omezeni dopravy tu tahle moznost je.
Může jít dělat do lesa, tam potká místo lidí srnky. Nikdo ho nenutí cvakat lístky ve vlaku.
Ano muze. Vetsina praci provadenych zamestnanci je zdravi skodliva. Treba takovy hornik ma vetsi pravdepodobnost ze zemre na zapraseny plice nez na koronu. Presto horniky nikdo doma nenecha.
P.S. vzhledem k prumernemu veku pruvodcich si dovoluji tvrdit ze vetsinu z nich zabije neco jinyho nez korona (uz samotny ochranny pomucky zvysuji riziko urazu pri pohybu vlakem).
Průvodčí si stěží vydělá na svou mzdu, natož, aby byl nějaký přínos pro objednatele. Za těch vybraných pár špinavých drobných riziko šíření nákazy nestojí.
Jak stezi? Tim,ze si vozi hyzde sem a tam,nic nedela,je tam svym panem a za to pobira mzdu zcela neprimerenou vykonu. To vam prijde stezi ???
Chtel tim rict ze vetsina pruvodcich nevybere od cestujicich tolik kolik jim musi zamestnavatel zaplatit. IMHO je to hloupost nebot alespon na tratich kde jezdim svou denni mzdu pruvodci vybere v prvnim pracovnim vlaku.
. Dělám vlakvedoucí už přes třicet let. Asi máte dost mylné představy o naší práci. Ten vlak nepojede sám, musí ho někdo připravit, sepsat dokumentaci a každou zastávku vypravit vlak. Kontrola jízdenek je to nejmenší co se na vlaku dělá. To třeba jdu jeden den do práce dopoledne a vracím se druhý den odpoledne. Pořád je nás málo, tak můžete přijít mezi nás. Plno lidí už bylo v zácviku a odešli, protože měli jinou představu.
Netolickej = PaK
Já tedy nevím jak kde, ale u nás roz. v Budějcích po zavedení karantény jezdilo MHD absolutní minimum lidí, za poslední dny (cca. 5 dní) jsem začal pozorovat nárůst cestujících, vozy začínají být plnější. Lidé se začínají nejspíše otrkávat a chodí více ven.
Objednávatelům resp. dopravcům se nedivím, že chtějí co nejdříve zavést opětovné placení jízdného, příp. kontrolu jízdenek. Ty peníze co ta doprava zdarma stojí si z prstu nikdo jen tak z prstu nevycucá…
„Lide se zacinaji otrkavat“
Vsak ono jim brzy zase zatne. Davam tomu tyden, maximalne dva, pokud se to otrkavani nepodari zastavit.