Končí provoz výhradně poštovních vlaků, vagony se připojí k nákladním expresům

Poštovní vlak. Autor: Tomáš Ságner/WikipediaPoštovní vlak. Autor: Tomáš Ságner/Wikipedia

Poštovní vlaky jezdí mezi Prahou a Ostravou a obsluhují také Pardubice a Olomouc.

107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Baraba

Hlavní problém je v tom, že Česká pošta nic nedoručuje.

Opět balík, který cestuje přes celou Evropu, DHL vytrasováno až do ČR, zde se trasování ztrácí, protože bylo předáno České poště, po týdnu urgencí bylo sděleno, že jsme nebyli zastiženi a máme si balík zítra vyzvednout na poště.

V baráku trvale minimálně 4 lidi, okna pracovny mám na ulici, celý týden se neobjevilo ani modré, ani žluté auto (doručovatelky už 5 let nechodí, jezdí obden autem), ve schránce žádné oznámení.

Za mne opravdu buď Českou poštu prodat, nebo nechat zkrachovat.

Mysel

Kdyby jen baliky, vcetne tech „do ruky“. Presne timhle zpusobem uz tak deset let „dorucuji“ rekomanda. Dokonce i ten listek pro vyzvednuti Vam daji do schranky az druhy den. (Otestovano nekolik lokalit. Nejde o individualni chybu.)

Kubík

Hlavní důvod rušení poštovních vlaků z Malešic vidím, že se prostor v Malešicích musí vyklidit žlutým vlakům, které končí na Smíchově a státní podnik Česká pošta přeci musí plnit vše na přání nestátním organizacím, klidně mi dejte zase mínus.

Mysel

Chudera posta. :o)))))))))

Majkl

Tak pošta z toho bude mít prachy

Kubík

Zprovoznit nový poštovní terminál bez vlečky? Green deal je v ČR je prázdné slovo. Stejně tak prý zanikla poštovní vlečka v Brně, pak ať se nikdo nediví. Vedou to k zániku pošty. Původně byla na každé větší žst poštovní vlečka s poštou.

Tonda

A tak končí jízda vlaků Poštmistr Kolbaba.

David

Pošta snad má fungovat tak, že dnes podáte, zítra dodáme, takže pokud ten vlak nejezdil 6x týdně, tak nemohl mít optimální využití. Ale neříkejte, že veškerá pošta mezi Čechy a Moravou by zaplnila pouze 3 vagony. Hádám, že hlavní důvod jsou zastaralé vagony (viz obrázek) a terminály pro překládku (viz Malešice). Vidím, jak vypadají terminály pošty ve Švýcarsku a kolik vlaků denně odbavují a v jakých vagonech se to přepravuje a to je nebe a dudy. V Daillens je distribuční centrum pro celý západ Švýcarka a každá zásilka do této oblasti tím terminálem projde, ty dva portálové jeřáby jsou docela… Číst vice »

David

Taky moc nerozumím tomu, jaktože otevřením nového kombinovaného terminálu, poklesne objem přeprav po železnici. Jak se nyní dopravují tedy zásilky z Čech na Olomoucko?

Granja

Možná to nejde proto, protože zatím se nenašel nikdo, kdo by měl zájem, aby to šlo.

Michal Němčanský

No ono je tam překlep místo „a“ má být „až“ rakety jezdily … o nocích z pondělí na úterý AŽ z pátku na sobotu… Zároveň poštovní Nex odvěšovali před začátkem rekonstrukce i v Pardubicích.

Stanley

3 páry vlaků v pracovní dny s manipulací v Olomouci a donedávna i v Pardubicích

Michal Němčanský

Protože v Švýcarsku v noci 22-5 nesmí jezdit kamiony, díky čemuž se ta poštovní logistika bez železnice udělat defakto nedá. K tomu, aby to šlo přes železnici je potřeba vhodně uspořádaná infrastruktura ,další technické prostředky a především dlouhodobou koncepci. Schválně se po dívejte např. na mapy.cz na stísněné prostorové uspořádání (půdorys) Olomoucké pošty na kterou ze které se přivěšovaly vozy na poštovní rakety.

Stanley

Pane kolego vlak jezdil 6 x týdně.. v pracovní dny 3 páry vlaku denně Post Nex Ostrava-Praha s manipulací v Olomouci a Pardubicích za 4-4,5 hod. z OV do Prahy…a technický stav vozů je naprosto v pohodě,novější zvládnou 160 Km/h

David

Díky, jak zmínil Michal Němčanský, v článku, z kterého jsem vycházel ve svém komentáři, byla chyba.

Josef Švejk

Ta Česká pošta se bude optimalizovat tak dlouho, až úplně zanikne, počítám teda.

Vašek

Vše k tomu směřuje. Zhoršením služeb k prosperitě cesta nevede.

Šejdr

Já pořád ještě doufám, že to konečně někomu dojde a umožní poště změnit tarif. Pokud je mi známo, tak balíková služba pošty je zisková, ty strašné prodělky vznikají na listovních zásilkách, složenkách a provozu poboček v každé větší vesnici. Ať zavedou ceny odpovídající reálným nákladům, holt pokud někdo bude chtít i v roce 2023 posílat peníze hotovostně, tak zaplatí stovku za složenku, protože pošta už nemá peníze na to, aby si hrála na charitu.

Leinad

Je fakt, že platbu můžu provést bez přímého kontaktu s člověkem za přepážkou. Vložit peníze do bankomatu a zadat jednorázový příkaz.
Kdo si vyžádá prémiovou obsluhu, ať platí.

JirkaJJ

??? A co to dělat bezhotovostně? Převodem z účtu?

Jiří Kocurek

Proč tam nedat automat, který vrací a umí odeslat peníze na konto. Raději to dělat postaru a zadraho. Až někoho napadne dát ty peníze do obálky a jiného zase napadne tu obálku prosvítit a vykrást.

Xena

Kdo tak peníze posílá? Staří lidi, co pro jistotu, aby jim někdo nevyluxoval účet, jej raději nemají. Tady v tesku otevřeli složenkárnu. Nevím, jestli tam ještě je, ale že byto bylo tak prodělečné a stejně se na to někdo vrh?

Martin Prager

Jä bych začal od hlavy … Nejprve optimalizovat řídící články ČP, probrat všechny ty ředitele odborů a jejich útvary, mraky vedoucích čehokoliv. Administrativní aparát ČP je neuvěřitelně nabobtnalý.

Granja

… a zjistit jestli ti lidé za něco zodpovídají nebo jde jen o trafiky.

Mysel

Zakladnim pravidlem statniho podniku je, ze nikdo neni za nic zodpovedny. Proto je to statni podnik.

Jarda

Mohli by je využít i v zasilkovne a dalších dopravců, hlavne zasilkovna je pomala jako prase, ppl nebo dpd mam druhy den doma, na zasilkovnu cekam par dni jak na poštu, ale aspoň přijde.

Jan

Česká pošta v oblasti kusových zásilek zaspala co mohla a jestli se výrazně časově nezpružní, bude strádat i nadále…

Y.K.

Rušením poboček ve velkých městech se to nezlepší, spíše naopak. Takové to rozprodávání toho co má ještě hodnotu.

Jan

Naopak rušení malých poboček ve velkých je cesta. Důležitá pro balíky je hustá síť výdejních/podacích míst. Malé pobočky nemají vyvolávací systém a na balíky se tam čeká neúměrně dlouho.

Y.K.

Těžko říct, co je malá pobočka. Tu naši u Flory na Vinohradech ruší, typická čekací doba 30 min – hodina. Na hlavní poštu P3 nikdy nepůjdu, tam jsem byl jednou, strávil jsem tam na balíkárně přes hodinu a půl. Teď tam spadnou další 4 zrušené pobočky. Hodně štěstí s takovou nabídkou.

Pobočky u pošty = klienti. Nemá pobočky, nejsou klienti. Všichni víme, jak kvalitně (ne)doručují na adresy s balíkovnou to také nemají úplně vychytané.

Mysel

Realne nejsou schopni dorucovat ani dopisy. Co s takovou „postou“?

Liii

Možná vyměnit vedení?

Vašek

Kdepak. Doručují pozdě, tak se propustí listonoši. Ti zbylí budou doručovat v poklusu.

Mysel

Oni nedorucuji vubec. Kdyby pozde, bylo by to jeste OK.

PvvS

Dokud se zákazník bude muset řídit podle pošty tak krachnou. Pro někoho, kdo pracuje řekněme od 8 do 16 je jakýkoliv vyzvednutí balíku/dopisu téměř nereálný. V okolí mám hned několik Alza Boxů, Zásilkoven, DPD box.. Tam si cokoliv vyzvednu, jak se to hodí mě a ne jak se to hodí poště. A většinou je to i levnější.

Beny

Přesně s Vámi souhlasím!

Normální pracující nemá šanci si na poště cokoliv vyřídit, i kdyby chtěl.

Ondřej 2

My spadáme pod malou poštu. Vzdálená 8 km, zavřeno víc jak otevřeno. Pro doporučený dopis se dostanu jeden den v týdnu.

Šejdr

Já jsem v krajském městě a na poštu chodím taky jen jeden den v týdnu. Ona totiž pobočka pro 20 tisíc lidí má otevřeno tři pracovní dny v týdnu jen do 16 hodin a během těch dvou dní, kdy má do 18, jsou tam davy a čeká se desítky minut. A proto všechny zásilky, pokud to jde, objednávám do Zásilkovny nebo do Parcelshopu PPL, které mají otevřeno 7 dní v týdnu od 7 ráno do 21 večer.

PetrH

pošta má taky svoje boxy, ale je jich asi málo. Já jsem ještě žádný neviděl :D. Jsme periferie, pošta daleko a je to přesně stejně, blízko je Alzabox, PPL, z-box a ještě něco.
Když použiju poštu, tak holt přímo na adresu, naštěstí jsme vždycky někdo doma. Jsem s poštou spokojenej, jen mi vadí, že neudávají čas doručení a někdy jsou až moc rychlí. Odpoledne to dá obchod na poštu, druhý den v 9 ráno mi přijde email bez času doručení, v poledne volá pošťák a já musím volat ženě…

jiný Petr

Pošta doručuje i do Alzaboxů, využívám toho.

PetrSc

No pošta sice zamrzla v 80.letech, ale zrovna předávání balíků na jejích pobočkách je nesmysl. Jede koncept Balíkovna, kde plně konkuruje komerčním dodavatelům se širokou sítí výdejních míst za variabilní náklad.
Pokud se jim povede dostat balíky z pošt úplně, tak je dobře. Důchod složenkou (lehce cynicky) taky nebude poptáván na věky. Takže jít cestou subkontraktované sítě, datových schránek a super-low-cost základních listovních služeb na pobočkách je smysluplný koncept pro 21.století.

Martin Prager

Obávám se, že ČP nezaspala jen u kusových zásilek. Ona zaspala jako celek. Místo dynamického zavádění nových technologií buď spala anebo přešlapovala na místě. Nedokázala se vypořádat se státem za činnosti, které pro něj prováděla a provádí (např. Czechpoint).
Spolu s pseudosocialistickým způsobem řízení raději z přepážek vytvářela téměř supermarket a jednatelství pojišťoven. Ale hlavně: nemalé odměny byly vždy. A jak to tak už v Česku bývá, průser se řeší ve 12,10 a nahoře se diví …🙈

Tomáš Záruba

Nebylo by nejlogičtější vozit tu poštu ve vozech „Y“ (jako Ds a podobné, nakonec pár takových poštovních snad i existuje) a pověsit to na noční rychlíky, které by třeba právě i díky tomu mohly mít zase o něco větší smysl (zejména pokud se bavíme o trati Praha – Ostrava)?

Jan Nesrsta

Za dob ČSD tyto vagony byli běžnou součástí rychlíkových v

qěcy

A to se bude nakládat na hlaváku v Praze, nebo tam překládat z auta? Nebo z kontejneru? nebo přetahovat z Malešic? Máš nějaký výpočet nákladů?

Tomáš Záruba

Pretah z Mal do Nusli, zde spojit se Sv z ONJ. Náklady minimální.

jal

V Ds? Pošta má své vozy Post něco . V úvahu připadá jen Slovakia a Regiojet kolem 22: 00. Kdo to bude připojovat ve Vršovicích a kdo tam ty vozy doveze? A umí, tuším, jen 140.

qěcy

Tak ty Pošta mají podvozky GP 200, co umí až 200, jen mají špalky a ještě asi nějaké věci, či by se musely vyměnit.

Bubák 2003

Ty Postw mají 160😉….ale budou už k ničemu,bohužel.

Stanley

Kdysi takto jezdila pošta běžně..do Ostravy ráno ve 4.00 přivezl první poštu Excelsior a druhou v 6.00 Casovia čísla rychlíku si už nepamatuju..

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Co je mrtvé nemůže zemřít.

Jan

Rusové říkají kdo má viset, ten se neutopí…

Tomáš V.

Někdy je to dokonce to poslední co řeknou, než vypadnou z okna. (-:

Jouda

Ono pomalu a nenápadně bez publicity konci kde co. Ona tady je to pošta, jindy ( před nedávnem ) zase třeba pneumatiky z Mitasky ) , jindy oplatky z Opavie……a tak by se mohlo pokračovat. Uhlí pěje labutí píseň, ropné produkty takto ve velkém to díky tlaku šaškům z Evropy nemají též na dlouho ……., Nicméně na silnici to znát není. Ta vypadá, že si případné ztráty kompenzuje právě přetahováním zakázek z již tak zbídačené železnice. A proto ji neustále vším možným zabezpečujeme, aby byla ještě dražší a nebylo tak vlastně zabezpečovat co a pro koho.

Frantisek

Hlavně stěhujeme vše pryč od kolejí anebo koleje pryč od všeho. Dále přidáváme rychlost a kapacitu silnicím a koleje necháváme víceméně být, spíše je ořezáváme než doplňujeme.

qěcy

Je to složitější.
Kusové zásilky dlouhodobě směřují ke kombinované přepravě, zejména v kontejnerech. Ta pošta, zejména dopisy, jsou ještě specifičtější.

A navíc České poště ubývají objemy přeprav, takže ten poštovní Nex byl dost neefektivní. Kdyby měl přes 20 vozů, nejlépe rychlovyložitelných, tak by efektivita takového uceleného Nexu byla podstatně lepší. Ale furt by bylo žádoucí jezdit vlečka – vlečka, nutná je i minimalizace času.

Pokud by takto měly jezdit kusovky v českém vnitru u jiných firem (DHL, PPL atd.), opět by to vyžadovalo „rychlostní“ zavlečkování jejich hubů. Jakékoliv šíbovaní a přepřahy podstatně zvyšují náklady a dobu jízdy mezi huby.

Jiří Kocurek

A zlí interneti to neposílají poštou!

Mysel

Oni zli lide vetsinou nechteji platit za nefunkcni sluzby.

Jouda

Vy mínusáci, ja si nemyslím, že mám ve všem pravdu, to určitě ne. Ale vy buď jste taky eko teroristi, nebo jste z nějakých neziskovek a nebo žijete díky internetu mimo realitu. Já totiž píšu co vidím reálně. S čím se na různých jednáních a seminářích ( jen železnice ) setkávám, slyším co šéfové různých institucí říkají potichu pak právě po těch schůzích a taky jako občasný strojvedoucí třeba na koridorech vidím, že vlastně žádné nákladní vlaky nevidím…..tak je asi něco špatně. Ale nerad ruším a jděte si dal na PC hrát železniční hry. To vypadá dobře. Až za pár… Číst vice »

Lukáš Chytil

Milý Joudo, největší problém naší sítě jsou hraniční přechody do Německa, Polska a na Slovensko a až potom naše vlastní výluky, kdy SŽ nemá problém udělat výluku např. na obou tratích z Ústí do Bíliny.

Všude vystojí vlak x hodin až dnů, než ho ten který stát vezme. Ať z důvodů výluk, nebo nízké kapacity, např. Kúty, Čadca nebo Chalupki. A když už by ten vlak projel, tak je pak problém, kudy ho procpat na ty hranice.
Nákladů jezdí spousta, jen mašin a strojvedoucích je málo.

Tomáš Záruba

A přitom třeba Chałupki+Vrbice jsou věčně poloprázdné, ale vlaky stojí všude možně, protože „je plno“ (a pak tomu dojdou hodiny, támhle mašina už měla být jinde atd)… A hlavní problém, nemohu si pomoci, vznikl jako důsledek EU snahy to vylepšit: Tradiční přepřahy nebo výměny lidí v jedné z PPS, kam se z druhého státu dojelo „jakoby vnitro“ s doplňkovou znalostí pár nejnutnějších věcí, nově znamenají řešit jaký dopravce bude mezi státní hranicí a PPS, a jestli ten fíra umí jednak danou mašinu, nově taky řeč (!!!) a současně zná danou PPS a má zkoušky u toho čistě formálního dopravce na… Číst vice »

Bohumil Pokorný

To je sice pravda,ale týká se to jen ucelených vlaků,ponejvíce s kontejnery.Všechno ostatní kromě dřeva,a to jak mezistátně,tak vnitrostátně (až na malé výjimky) jede po silnici.Podmínky pro železniční dopravce jsou nesrovnatelně těžší než pro dopravce silniční.O jejich narovnání se celá desetiletí jen mluví,ale realita je zcela jiná.Vozit by se toho dalo i při současném stavu infrastruktury mnohem více.No stačí si porovnat vládní prohlášení v oblasti dopravy s realitou.Mám dojem,že ho nečetl ani sám ministr dopravy.

Jiří Kocurek

By se dalo vozit víc? Možná tak někde na lokálkách a konkurovat volským potahům. Jinak je všude plno, ať kolem Labe, tak kolem Orlice, stejně tak kolem Berounky a v Lipníku. Místní obsluhu zvládají po silnici levněji a rychleji. Zdražením rovzovu chleba z pekárny želenici nepomůžete.

Bohumil Pokorný

Pane Kocurku,s Vašimi oblíbenými pekárenskými produkty jste už slušně řečeno úsměvný.Zkuste nějakou jinou komoditu.Samozřejmě že i na lokálkách mohou vznikat nebo končit významné přepravní proudy.A místo plácání hloupostí ke každému příspěvku si zkuste udělat analýzu,proč je to po silnici levnější.

Granja

Berte to tak, že zaskakuje za Olcita.

Tomáš Záruba

Všude plno = kravina.

Petr

Tak zrovna u té Mitasky jste vedle jak ta jedle: “V současné době se pneumatiky značky Mitas vyrábí v závodech nacházejících se ve třech evropských zemích, na Srí Lance a v jednom výrobním závodě v Americe. Nejnovější evropský výrobní závod v Otrokovicích zahájil provoz v roce 2013.”

Petr

Zaplať bůh, že uhlí končí. Koukám, že vy to máte jak na bolševických propagandistických plakátech – když se z komínu fabriky valí černý kouř, roste nám bohatství 🙂

Geralt

Jak se dopravuje mezinárodní pošta? Třeba když si něco objednáte z Číny, tak to do EU přijde obvykle přes Amsterdam nebo Budapešť. Předpokládám že odtamtud to jede do Česka autem, přitom tohle je relace naprosto vhodná pro železnici.

Kandelábr

Z Číny chodí pošta snad letecky

iron_liver

Ne nutně, pár balíčků z Aliexpressu mi již podle trackingu překvapivě putovalo po železnici přes Kazachstán a Rusko. Pokud si dobře vzpomínám, cílová stanice toho nákladního vlaku byl trochu paradoxně Amsterdam, odkud to pak mně již neznámým módem putovalo přes Německo zpět do Čech.

Nešlo přtiom o žádné objemné balíky, ale o vyložené drobnosti v sáčku do váhy pod 500 gramů.

qěcy

Někdy, podle ceny za dopravu a požadované rychlosti dodání.

Abc

Letecky to létá hlavně do Budapešti a Belgie. Tam se to většinou vstupuje do EU prostoru.

qěcy

Lodí to jede zcela jistě v námořním kontejneru. Tím vlakem přes Kazachstán asi taky v kontejneru.
Co nevím, zda ten kontejner aspoň někdy dojede do Česka, nebo vždy do přístavu u Severního moře.

Jiří Kocurek

Dojete, něco koční v Mělníku.

Aaabbb

Smutný příběh.

Toník

Ale logický, objem přeprav klesá dlouhodobě.

Frantisek

Skutečně? Všude se hovoří naopak o stále rostoucích objemech. Jestli on nebude problém spíše v naší politice, (ne)řízení pošty a dopravy obecně. Silnice přecpané (nejen) náklaďáky…

aaaaa

Takze hospodarke vysledky ceskej posty rok 2021 -685 milionov Kc, rok 2022 – 1750 milionov Kc. Trzby v roku 2021 19.5 miliardy. Rok 2022 17.5 miliardy.
Takze za 2 roky strata 2.4 miliardy Kc.
Ved co je to je proti minusu hospodarenia statu. Mam dojem tam sa hovori o 400 miliardach Kc za tento rok.

Granja

Pokud na vše kálím, nedělám žádná prorůstová opatření, atd, atd, atd, a jen koukám v houpacím křesle za významného pokuřování na hospodářské výsledky, které ukazují jak se ta pošta potápí, pak ve výsledku zcela logicky k tomu dojít muselo.
PS: A o jasném, konkrétním zadání o vyvedení této instituce z marasmu nikdo nikdy dosud neslyšel…

Jiří Kocurek

Vždyť by stačilo stejným způsobem řidit i komerční firmy, stačí jim zakázat vlastní iniciativu. Stačí přece čekat, až to vláda naplánuje.

Granja

Pošta není soukromá.

Y.K.

Jenže rostou objemy jinde než poště, která se propracovává k čím dál většímu úpadku, což chápu, protože se jí také snažím vyhýbat jak čet kříži.

Ostatní jdou po ceně a flexibilitě přeprav (opět logicky, všichni kupují to levnější, pokud jsou na výběr dvě stejné věci).

A ke všemu není kapacita na železnici, kapacita přechodů, což je dost hřebíček do rakve vech snah dostat další náklad na koleje.

qěcy

Jak komu, v součtu stoupá.

libor

začátek konce české pošty…

jal

Nezoufat, možná Deutsche Post spustí nějakou svou „arrivu“ a převezme tu českou.

Vladki

Uz se stalo. DHL patri pod Deutsche Post

watslaw

„arriva“ Deutsche Post tu už je: DHL a PPL.

Pavel

Bylo na čase.

libor

no však ano, já jsem pro…. to nemá budoucnost..

Tom

ČDC by mělo více přemýšlet o svěšování svých vlaků k sobě. Stálo by to nejen za úsporu financí, ale taky by uvolnili místo na trati.

Frantisek

ČDC? Myslím si, že jsou tu daleko žhavější adepti na spřahování. U vozových zásilek by to chtělo jen méně zbytných prostojů, dokud ještě nějaké zásilky zbývají – třeba by toho pak jezdilo alespoň o trochu více.

qěcy

JVZ nikoho nezajímají. Zákazník chce službu z domu do domu. Takže kamion, nebo kontejner, případně výměnná nástavba.

Beny

Tak zřejmě se někomu JVZ ještě vyplatí, když pořád tu a tam jezdí.

RManS

Za nesmysl roku posíláme propisku.

Granja

Těžkotonážní hnutí z 50. let, kdy jeden vlak zasekal celou štreku se sotva kdy vrátí.

Jarek

I když je tu konkurence jako PPL a jiní, tak objem zásilek nějak dramaticky neklesal, jen prostě se velcí hráči domluvili a bude to jezdit po silnici.

Modré zábradlí

Jo, jo, spiknutí je mnohem větší než si umíte představit 😎

qěcy

Nedomluvili. Společných přeprav je fakt málo. Dohody mají v transkontinentálních přepravách.

Martin

Rakušan to zařízl…tááák!!…a co teď!?…

Ondra

Na tohle Rakušan opravdu nemá přímý vliv – nebo se ráno probudil a řekl „tak dneska zrušíme poštovní vlaky“? :))

Frantisek

A zítra železnici. Na to jsou tam ovšem jiní „ptáčkové“, kteří ji drží „proklatě nízko“. Už pár desetiletí…

Lukáš Chytil

To zvládnou nádražáci sami. Stačí vyloučit vhodně pár tratí, nebo někde zastavit provoz a to by bylo, aby nám tady jezdily vlaky.

qěcy

Kolikrát poštovní expresy neprojely?

Lukáš Chytil

Když bylo zavřené Bezpráví v noci, tak několikrát. Jedno období to byl skoro každý víkend.
Pak jsme to museli z Kolína objíždět přes Brno a Přerov, protože přes Brandýs to bylo v noci zavřené. (naše vlaky, ne poštu).

Pavel

ach ti vaclavakovi experti …

Martin

Byl to vtip, chápeme? Trochu trapnej, ale vtip. Ještě můžete napsat třeba „chcimírové“… Jako sorry, nikdy jsem nebyl levičak, vždy jsem volil pravici, na trapný demonstrace zásadně nechodím, ale to co předvádí tato současná vláda, to je naprostá tragédie… rozhodně to není slušná ani pravicová vláda, rozhodně to nejsou žádní odborníci..jenom kecalové, patlalové a ještě větší populisti než byl Bureš….. A ještě větší tragédie jsou experti, kteří jim těleskají jenom proto, že tam není ten Bureš…. Tak hezký den experte.