Kompromis ve sporu o režijky na Jižní Moravě. Vznikne nová jen pro cesty po kraji za 480 Kč
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Zaměstnanci Českých drah a jejich rodinní příslušníci budou mít i od ledna příštího roku možnost cestovat na takzvané režijky v
,,Smůlu mají naopak zaměstnanci SŽDC a dalších organizaci, jejichž zaměstnanci mají nárok na režijky. „S těmito organizacemi nemá Jihomoravský kraj žádné smluvní vazby. Proto nelze předpokládat, že by pro tyto pracovníky byly krajem vydávány speciální jízdní doklady“. ……………….
Krajská vrchnost tak nějak zapomněla, že objednané vlaky jezdí po kolejích SŽDC
“ Krajská vrchnost tak nějak zapomněla, že objednané vlaky jezdí po kolejích SŽDC“
Nezapomněla. Nejde o smluvní vazbu.
první mně štvalo že cargo dává jenom in 100 ale teď za to začínám být rád protože pro cestováni po ČR je to daleko lepší než drážní průkazka a v rámci IDS JMK se mě netýká žádné omezení.
Přestal jsem rozumět tomu co dělá Jihomoravský kraj. Jejich původní krok, že každý si bude platit to co projezdí mohl mít blahodárný efekt, který ukáže: kde spoj ubrat/nahradit a kde přidat/posílit kapacitu včetně toho, že by mohlo ukázat skutečný zájem cestujících o přestupování z aut do hromadné dopravy = tj. kde stavět P+R. Samostatnou otázkou bylo jestli zaměstnavatel bude svým zaměstnancům proplácet cestu do práce a zpět (přičemž je úplně jedno jestli zaměstnavatel jsou např. o ČD nebo Bors nebo např. učitelé/-lky nebo lidi pracující v průmyslových zónách na jihu Brna,…). Chválím, že Jihomoravský kraj zavedl paušalizovanou jízdenku na dojíždění… Číst vice »
Článek byl (nevím, kdy přesně) aktualizován o tento údaj:
„(V původní verzi jsme nesprávně uvedli, že podmínkou krajské režijky je i nákup celostátní, za chybu se omlouváme)“
Paradoxně tedy může být vzniklá situace finančně výhodnější pro ty pracovníky ČD podílející se na provozu vlaků v JMK, kteří svoji zaměstnaneckou jízdenku využívají právě jen (či téměř jen) k dojíždění do práce a zpět domů.
Protože nově taková jízdenka pro ně bude jen za 480 Kč ročně namísto dosavadních 1100 Kč.
1100,- + 480,-.
Za 480,- jen za jízdu v rámci JMK a to nikdo z nich chtít nebude.
Nezlobte se, ale každý váš koment a obsažená úvaha jsou opravdu neskutečně hloupé.
Tak fíra z Karlových Varů si to asi nekoupí, ale na to ten systém nvzdchne. Na druhou stranu to co to upotřebí, tak ušetří za tu státní, takže 600 v kapse.
Však je to kupón alá komerční vlaky za tuším 700,-
Tedy dobrovolné. Ale bez běžné prolongace to, samozřejmě, nejde.
Naprostá bomba! Takže budeme mít zaměstnance ČD, kteří budou mít jakési krajské režijky… Ale pozor! Budou je mít jenom ti, kteří se budou podílet na provozu. Aha, takže taková paní pokladní má smůlu, ta se nepodílí, protože na pokladnách ČD nebude možné koupit krajskou jízdenku. Bomba. A co SŽDC? Nic? Výpravčí bude všem jenom pro smích… Víte, výpravčí je od SŽDC, on se vůbec, ale vůbec na ničem nepodílí, jak by mohl?? To je takovej panák, milé děti. Sice pracuje na nádraží, řídí vše okolo atd… ale jinak chudák, bude si muset za jízdu vlakem platit! My se máme dobře,… Číst vice »
Prasky dosly?
„Aha, takže taková paní pokladní má smůlu, ta se nepodílí, protože na pokladnách ČD nebude možné koupit krajskou jízdenku.“
Bude možné ji tam koupit. Stejně jako to je možné dosud.
„A co SŽDC? Nic?“
Nic. Ta není ve smluvním vztahu s JMK (viz i článek).
No, uklízečky záchodů se tam taky musí dostat po vlastní ose, stejně jako všichni ostatní zaměstnanci ve všech odvětvích. Vítejte do reality 🙂
Hele, a výpravčí má třeba režijku na Regiojet, Arrivu nebo Leoše? Jak je to možné, že nemá?! Vždyť bez něj by se nehlo ani kolo!
Ty tzv. Režijky by se mohli zrušit úplně a zaměstnanci ČD by mohli dostat od firmy In 100 jako má ČD CARGO, než rodinných příslušníků a důchodců. Nevidím důvod proč by měli mít zaměstnanci SŽDC režijky na vlaky ČD, když tyto vlaky nejsou při omezeních nijak zvýhodněné
Mohli by si říct o volné jízdenky u jiných dopravců.
Tento návrh rozdělení je dlouhodobě neudržitelný. Doufám že brzy někomu dojde že jezdit pouze na krajské integrované jízdné výrazně zhoršuje průstupnost železniční sítě jako celku. To že se uznají režijky by mělo být samozřejmostí. Nechápu proč kraje myslí že ušetří něáké ty peníze na přerozdělování peněz z jízdného. Jestli preferují peníze, obětovávají tím cestující ve vlacích. Proč vlastně nená každý kraj vlastní dálniční známku? Jak stažná by byla cesta autem kdyby to opravdu tak s dálničními známkami bylo.
“ Nechápu proč kraje myslí že ušetří něáké ty peníze na přerozdělování peněz z jízdného.“ Naopak – brutto systém je pro krajského objednatele úspornější než netto, protože tržby jsou směrem ke krajskému objednateli vykazovány (tedy přerozdělovávány v rámci IDS). V situaci, kdy v kraji existuje celokrajský IDS (kde u autobusů v onom kraji už dávno platí, že se jezdí brutto + že dopravci používají jen tarif IDS, nikoliv vlastní tarif), je brutto-systém u příměstských/regionálních vlaků logickým řešením. Při netto systému by platilo, že případné zvýšení počtu cestujících (potažmo tržeb od těchto cestujících) je příjmem pro dopravce. „Doufám že brzy někomu… Číst vice »
Nicméně s tou dálniční známkou je to geniální nápad. Většině lidí bude stačit roční dálniční známka jenom pro jeden kraj a při cestě na dovolenou si dokoupí jednorázové známky pro další kraje a ušetří. Za tohle by se měli rvát odbory!
Pane Sůro, je opravdu nutné nechat tu řádit lůzu, aby tu urážela všechny okolo? Opravdu to tady musí klesnou na tuhle úroveň?
Zatím tu VRT urážíte převážně jen vy 😀 .
Jak konkrétně? Tím, že tu ostentativně každému tykám, nebo oslovuji „ty vylízanej demente“?
Tak třeba mě jste nazval lůzou. Já se neurazim nebojte 😀 to je jen příklad. Za to tyknuti se omlouvám bylo to psané ve spěchu. Případné tykání mi ovšem také nevadí. V mém pokročilém věku mě spíše potěší 😀 .
Kde jsem vás nazval lůzou? Nejste nějaký vztahovačný?
Na režijku, jakožto pracovní benefit mi připadá podivné sahat… veškeré divadlo okolo nechápu. Holt český unikát, stejně jako postupná privatizace bez existence unitárního tarifu.
„Na režijku, jakožto pracovní benefit mi připadá podivné sahat…“ Však na ni zaměstnavatel (tzn. jediný subjekt, který je s držiteli režijek – tedy se zaměstnanci – v pracovněprávním vztahu) nesahá. Stejně tak na ni po dohodě s dopravcem „nesahá“ ani objednatel, pro kterého budou oni zaměstnanci svojí prací pro svého zaměstnavatele onen kontrakt reálně naplňovat. „Holt český unikát, stejně jako postupná privatizace bez existence unitárního tarifu.“ S unitárním tarifem zaspalo MD o mnoho let. A jev, který do jisté míry bylo možné označit jako „unitární tarif“, totiž možnost jet v závazku veřejné služby s vícero dopravci na jednu jízdenku (v… Číst vice »
No, myslím, že celé ty krajské šaškárny nebudou nepovšimnuty. Nyní jsem viděl srovnání Olomouc Přerov. Olomoucký kraj. Jejich deb. Tarif 40 Kč za 22 km. Tedy téměř 2 koruny za km.. Téměř nekonkurenceschopné s autem.. Pro fanoušky a ty co nemají auto nebo řidičák.. In 25 32 Kč. Nemluvím o pravidelných cestujících s IN 50. Jaký bude důsledek..
No že všichni se napakují do R, a EC.. A tornádo bude jezdit prázdné.. Navíc mi vypadnou tyto spoje, tvoří občas přípoje z jiných krajů zcela. Jako by tam nebyly.. Protože za těchto podmínek já jim na to kašlu.
„Nyní jsem viděl srovnání Olomouc Přerov. Olomoucký kraj. Jejich deb. Tarif 40 Kč za 22 km.“
… přičemž obyčejné jízdné ČD na týchž 22 km činí 42 Kč/km. Tedy ještě více.
Navíc IDSkové jízdné (v situaci, kdy je MHD integrována do IDS) platí i v MHD. Tarif ČD nikoliv.
Neargumentujte pořád laskavě jízdným bez slevy, každý pravidelnější uživatel železnice má IN 25, IN50 nebo IN100.
„každý pravidelnější uživatel železnice má IN 25, IN50 nebo IN100“
… a nepravidelný cestující nemá ani jedno.
Ale O. K., pokud tedy s IN25, tak 32 Kč s IN25 bez platnosti na návaznou MHD vs. „IDSkových“ 40 Kč s platností na návaznou MHD (což se zejména v Olomouci dost hodí).
Správný železniční šotouš se přece dopravuje pouze mezi vlakovými nádražími a bydlí poblíž, takže dojde pěšky, MHD nebo autobusy k životu nepotřebuje.
Já jednak v Moravskoslezkém kraji k ids tarifu MHD nemám..
B) Já opravdu MHD k tomu moc nepoužívám a nepotřebuji
C) Byl rozhovor s paní v televizi, která to tak má, MHD k tomu nechce v Olomouci a byla naštvaná
Ne já..
To je blábol!
Už jsem to zmiňoval několikrát: může nastat situace, že SŽDC bude muset svým zaměstnancům proplácet cestovné, které zaplatí za jízdné v rámci své pracovní doby. Musíme si uvědomit, že SŽDC je specifický podnik, kde zaměstnanci mají svěřený určitý úsek trati, nejsou na jednom místě za branou podniku. Ty cesty mohou být i dost dlouhé, desítky kilometrů. Zaměstnanec každý den vypíše cestovní příkaz, přiloží k němu jízdenky a dostane je proplacené. Ale tím se zaměstnavateli zvednou náklady. A může se stát, že stejně jako když se zvednou náklady např. autodopravcům, zvednou se ceny elektřiny, plynu atd, promítne se to do konečné… Číst vice »
Jednak cestovné proplácí svým zaměstnancům každý zaměstnavatel, jednak se zkuste zamyslet (já vím, občas to bolí), kolik jsou personální náklady na člověka jako takového (pro jednoduchost: vezměte čistou mzdu a vynásobte dvěma) a kolik bude to cestovné. Na zaměstnance s platem okolo 30 tisíc čistého má zaměstnavatel náklady zhruba 60 000, tj. asi 3 000 denně. V tom se 100 korun cestovného denně opravdu ztratí.
Připočtěte přinejmenším nové zaměstnance na zbytečnou administrativu s tím spojenou…
„Připočtěte přinejmenším nové zaměstnance na zbytečnou administrativu s tím spojenou…“
(Předem připomenu, že pojem „zbytečná“ je zde subjektivním vyjádřením, nikoliv popisem objektivní skutečnosti)
Pominu-li skutečnost, že jakékoliv další (větší i menší) firmy, jejichž zaměstnanci v rámci výkonu práce jezdí na služební cesty, tak se zeptám na váš názor – kolik zaměstnanců by musela SŽDC, s. o., nově přijmout nad rámec těch, kteří cestovní příkazy (v rámci cest s jinými dopravci než ČD v případě tratí bez osobní dopravy či v případě těch tratí, kde jezdí jiný dopravce než ČD) zúčtovávají již nyní?
@Ignác Pospíšil… nemusí nutně nastat velké zvýšení administrativy, viz např. paušalizace cestovních náhrad (cestovného) umožněné v § 182 Zákoníku práce…. Když paušalizace cestovních náhrad může fungovat u obchodních zástupců, tak určitě může fungovat také u jiných profesí.
„Ty cesty mohou být i dost dlouhé, desítky kilometrů.“
… a již dnes jsou prováděny i na tratích bez osobní dopravy či na tratích, kde osobní dopravu provozuje výhradně neČD dopravce (druhá jmenovaná kategorie se od letošního prosince poněkud rozšíří). Tam to SŽDC dělá se služebními/pracovními cestami zaměstnanců jakým způsobem?
No třeba GWTR jim dal jízdenku.
Nedal, prodal, to je rozdíl.
Úplně stejně, jako když potřebuju jízdenku do Pendolina. Prostě mi to proplatíte vy všichni ze svých daní. Radujte se.
Ale jen na služební cestu, soukromou si zaplatíte stejně jako ostatní lidi ve státě ze své čisté mzdy.
„Prostě mi to proplatíte vy všichni ze svých daní.“
Nikoliv. Proplatí vám to SŽDC, s. o. (samostatná organizace s právní subjektivitou) coby váš zaměstnavatel.
Vážený, vaše povrchní znalost problému je na úrovni úředníka na úřadu, co tyto voloviny vymyslel. SŽDC patří vše, kromě vlaků.
Aby jakýkoliv cestující nastoupil, potřebuje nádraží či zastávku.
Jestliže se někdo holedbá koupí plnocenné jízdenky, musí si uvědomit důsledky. SŽDC kraji pošle fakturu za užívání majetku a ti se z toho poserou.
Takže se raději domluví.
Ať se vám to líbí nebo ne, SŽDC kraj nepotřebuje, kraj potřebuje SŽDC.
„SŽDC kraji pošle fakturu za užívání majetku“
Kraj žádný drážní majetek nepoužívá (resp. pokud by tomu tak potenciálně bylo, tak by nad tím SŽDC – dle této teze – dosud „mávala rukou“ s argumentací, že kraje tak mohou činit bezplatně díky tomu, že v regionálních vlacích ČD, a. s., v onom kraji platí „zaměstnanecké“ jízdenky i pro pracovníky SŽDC, s. o.?) . Jedině dopravci (mj. ČD), kteří příslušné nájemné již platí.
Pane (Paní) xyz, jste ekonomický diletant lokálního formátu, který evidentně nikdy nic neřešil v souvislostech. Opravdu se domníváte, že tu „cenu“ neumí pumpnout kraj? Přímo nebo přes dopravce. Ve finále na to doplatí cestující, který to zaplatí. Z Os vlaků zmizí cestující, přesunou se do rychlíku. Čili s menším počtem roste jednotková cena. Geniální, že? Když se podíváte, kolik rychlíkových stanic je v okolí Brna, jsou to jednoduché počty. Aplikace IN25 a u pravidelně dojizdejich IN50 jsou daleko výhodnější než IDS JMK. Také se podívejte na ceník zónové, třeba měsíční, jízdenky. Hlavně už konečně nic neřešte, když na to nemáte… Číst vice »
Příklad:
Brno – Nezamyslice
IN50/IDS 1344,-/1870,-
Rozdíl za rok 6312,-
Cena aplikace 2990,-
Čistá úspora 3322,-
„Příklad: Brno – Nezamyslice“
Tedy mimo jiné příklad, kterého se omezení typu „v rámci vnitrokrajských cest ve vlacích objednávaných krajem“ vůbec netýká, protože v této relaci lze jet jedině („ministerskými“) rychlíky.
P. S. Pominu-li předchozí, tak dodám, že verze „IDS“ v sobě zahrnuje mj. i brněnskou MHD. Verze „jízdenka ČD“ nikoliv.
Přesně tohle jsem čekal, jelikož to odpovídá vašemu rozměru. 😆
IN50 je celorepubliková.
Při nákupu 100+101 v roční variantě, je rozdíl cca -100,- měsíčně a možnost jizdy levně mimo JMK.
Teď jste dokázal tu malost uvažování, o které jsem psal. Gratuluji.
„Při nákupu 100+101 v roční variantě, je rozdíl cca -100,- měsíčně a možnost jizdy levně mimo JMK.“
Tak si takový cestující namísto IDSkové jízdenky vybere jízdu na IN50. Může tak učinit letos, bude tak moci učinit v příštím roce. Jak jednoduché.
P. S. Je dobře, že aspoň po mém upozornění jste tu cenu „šalinkarty“ k té variantě s IN50 započetl.
„možnost jizdy levně mimo JMK.“
Ovšem jen pro ty cestující, kteří využívají železniční dopravu i pro jiné cestování než ono pravidelné pendlování (obvykle) za prací. Neplatí paušálně pro všechny.
** Upřesnění – od 12/2019 vlastně půjde o srovnávání dvou odlišných věcí, protože s IN50 bude možné v relaci Nezamyslice – Brno jet jen v přímých rychlících (jedoucích do/z Olomouce), nikoliv v podobě „Os vlakem do Vyškova + dále („bohumínským“) rychlíkem do Brna. A to z jediného důvodu** – změna dopravce na rychlíkové lince Brno – Bohumín. Na dopravce, který žádné IN25/IN50 neřeší.
** Druhý potenciální důvod, tedy nemožnost jízdy na jízdenku ČD při vnitrokrajské cestě v rámci JMK, by zde platit neměl, protože Nezamyslice neleží na území Jihomoravského kraje.
Jste opět mimo. Osobní doprava, tím je myšlena relace Os, je prakticky vyloučena z důvodu kapacity tratě.
R8, v Nezamyslicich nestaví, krom jednoho spoje ráno od Bohumína.
Nezamyslice jsou z Brna obsluhovany pouze linkou R12.
Co tam máte dál? 😆
Nezamyslice jsou v integrovaném systému. Takže irelevantní.
„Nezamyslice jsou v integrovaném systému. Takže irelevantní.“
Naopak, relevantní v situaci, že dle zpráv zveřejněných i zde, nebude možné jet na jízdenku ČD v rámci vnitrokrajských relací, nikoliv vnitroIDSkových relací.
Relace Nezamyslice – Brno NENí vnitrokrajskou relací.
Už se z toho chcete jen nějak vykroutit. Rozhodující je hranice systému, nikoli geografická.
To je všem jasné, když prodávají jízdenky INTEGROVANÉHO systému.
Njn, uvařil jste se na vlastní nudli.
„rozhodující je hranice systému, nikoli geografická.“
O. K., pak ale platí, že:
– Informace o této věci byly podány nepřesně ve věci „vnitrokrajských cest“.
– Paradoxně existují i případy, kdy povinnost vydávat výhradně jízdenky IDS JMK bude platit i při jízdě výhradně mimo území JMK, např. při cestě vlakem z Náměště n/O. do Rapotic.
To už je dále zbytečná diskuse.
Na pravidelné dojíždění je IDS jizdenka prakticky vždy dražší.
Dále je zbytečné o tom debatovat.
To upozornění nemělo na nic vliv. Byl to z mé strany úmysl. 😆
Protože jsem věděl, že v nouzi se toho chytnete. 😀
A neuvedl jsem další bombu. Na roční šalinkartu je dotace 1425,-. To jsem opět úmyslně neuvedl.
Tedy skutečné počty:
4750 – 1425 = 3325,-
Z toho plyne, že úspora na IN 50 plně pokryje roční šalinkartu a jakákoliv jízda kamkoliv na IN50 je úspora.
Na JMK jízdenku dojedete akorát…. 😆
Opět gratuluji!
“ Na JMK jízdenku dojedete akorát…. 😆“ Po celém Brně, jakož i v rychlících Regiojetu mezi Vyškovem a Brnem, jakož i v autobusech mezi Brnem a Vyškovem. Hovoříme-li tedy o jízdence pro relaci Brno – Nezamyslice. Mimochodem, dopouštíte se argumentačního klamu, když ke srovnávání měsíčních jízdenek za dojíždění přidáváte roční „šalinkartu“. Při srovnání nejdelšího možného jízdného dle nabídky koordinátora, resp. dopravce to vychází poněkud jinak: 100 + 101 + 5 zón – roční verze: 14 900 Kč. Traťová jízdenka pro 61 km ve verzi IN50: čtvrtletní jízdenka za 3552 Kč x 4 = 14 208 Kč (pozor, pro jízdu z… Číst vice »
Nastudujte si, co kde zastavuje.
R8 tam vůbec nezastavuje, je to celkem 8 zón, a osobní vlaky tam z Brna nejezdí. Jen rychlíky.
Takže si to přepočítejte, nastudujte a nedělejte ze sebe opakovaně trubku.
Absolutně o tom nic nevíte, ale na elaboráty zcela mimo, to jste mistr světa.
Už jsem to několikrát psal. Nesnažte se o něco, co vám nejde. Myslet.
„R8 tam vůbec nezastavuje, je to celkem 8 zón, a osobní vlaky tam z Brna nejezdí.“ Samozřejmě je myšlena varianta „v podobě „Os vlakem do Vyškova + dále („bohumínským“) rychlíkem do Brna“, jak jsem v tomto znění explicitně uvedl v jednom z předchozích příspěvků tohoto vlákna. Omlouvám se, tu 8. zónu (č. 765) jsem přehlédl, takže nikoliv 14 900 Kč, nýbrž 16 400 Kč za roční IDSkovou jízdenku vs. (zopakuji ze svého předchozího příspěvku) Traťová jízdenka pro 61 km ve verzi IN50: čtvrtletní jízdenka za 3552 Kč x 4 = 14 208 Kč (pozor, pro jízdu z Nezamyslic do Brna… Číst vice »
Ajajaj, velký náčelník se seknul ve výpočtech.
Perličkou je, že ona „roční“ (4x čtvrtletní) traťová IN50 v relaci Nezamyslice – Brno by stála o cca 600 Kč méně (14 208 Kč vs. 13 616 Kč), pokud by ČD nadále nelhaly co do kilometrické vzdálenosti mezi Blažovicemi a Holubicemi, kde ve skutečnosti to jsou 3 km, dle tarifní kilometráže však 6 km (tato lež byla vymyšlena ve chvíli, kdy část vlaků z/do tohoto směru jezdila přes Křenovice h. n. a část přes Blažovice; nyní však prakticky vše jezdí přes Blažovice).
Aneb samy ČD tahají z cestujících o to větší peníze vymýšlením delší kilometráže než jaká je realita. 🙂
Co to blábolíte opět? Přes Křenovice nyní nejezdí nic, protože je výluka. Když nebyla, jezdil tam R8 a R12 přes Blazovice.
Vy máte nějaké trauma, že něco nemáte, co mají jiní.
O tom to celé je.
„Co to blábolíte opět? Přes Křenovice nyní nejezdí nic, protože je výluka.“
No právě – všechno (ale i v bezvýlukovém stavu skoro všechno) jezdí přes Blažovice = trasu o 3 km kratší než uvádějí ČD ve svém jízdním řádu = o to více jsou cestující obíráni na jízdenkách při kilometrickém tarifu.
Tento jev u IDSkových jízdenek nehrozí.
“ Z Os vlaků zmizí cestující, přesunou se do rychlíku.“
Dnes jezdí někdo schválně osobákem, protože to trvá déle, i když může jet rychlíkem?
“ Čili s menším počtem roste jednotková cena.“
V tom rychlíku, kam se všichni podle vás přesunou, to platit nebude?
Budete se divit, ale dojezdová vzdálenost, v okolí Brna, do rychlíkových stanic, není tak velká, aby nedojel např. autem 5km do Tišnova na rychlík a nejel osobakem z třeba Hradčan.
Neplatí, protože s množstvím cena klesá.
Tak mi vysvětlete, proč jezdí osobákem, když může autem dojet 5 km a jet rychlíkem.
„Neplatí, protože s množstvím cena klesá.“
Takže platí.
Když se řekne „s klesajícím množstvím cena roste“, tak z toho logicky vyplývá, že „s rostoucím množstvím cena klesá“. Jen se z toho výchozího bodu vydáte po té křivce opačným směrem.
Vysvětlím. V této chvíli je tarif na volbě cestujícího.
Platí. Je snad běžné, že když se cena rozdělí na menší počet jednotek, je cena na jednotku vyšší a naopak. Co na na tom nechápete?
A od ledna ten cestující mít volbu nebude? Tj. buď rychlíkem za tarif ČD, anebo osobákem za tarif JMK?
Já bych si to chápat dovolil. Vy tu jste ten, který tvrdí, že „neplatí“.
V osobním a spěšném blaku mít volbu nebude.
A to něčemu vadí? Na většině linek taky žádná volba není – jedině TR10 (příp. „Jen Leo/RJ/Arriva/GWTR…“).
Navíc, IDS-kové tarify bývají v drtivé většině levnější než TR10 (samozřejmě lze nalézt i trasu, kdy to zrovna neplatí)
I zde připomenu, že „soutěž“ v JMK byla vypsána tak (celý kraj „soutěžený“ jako jeden soubor; krátká doba – 1 rok a pár měsíců – mezi vyhlášením vítěze a začátkem kontraktu), že nikdo jiný než ČD reálně neměl šanci splnit podmínky. Vezměte si, pokud by byly soutěženy např. 4 provozní soubory a kdy např. 2 z nich by vyhrál jiný dopravce než ČD. Pak by u takového dopravce neplatily režijní jízdenky ani pro zaměstnance ČD, ani pro zaměstnance SŽDC, a to „bez dalších polemik“. Je příznačné, že terčem kritiky z některých úst zde je krajský objednatel, který v maximální míře… Číst vice »
Středobodem železniční dopravy je režijka, bez ní eisenboňáky nějaké vlaky vůbec nezajímají,a můžou jim být ukradené.Tak jim nemažte med kolem huby,že dostali v ČD od kraje práci.
Šel jim na ruku až tak, že se smlouva bude muset znovu přesoutěžit až začnou kraji chodit ty nově objednané jednotky pro linky S2 a S3, čili čekám, že ČD za 5 let plynule vystřídá ARRIVA, GW Train nebo Regiojet.
„že se smlouva bude muset znovu přesoutěžit“
Ovšem. Ta zmiňovaná „vysoutěžená“ smlouva je na „3 roky s možností prodloužení o další max. 3 roky“.
Nic to každopádně nemění na obsahu mého předchozího příspěvku.
A proč by ČD měli souhlasit s platností JMK tarifu pro zaměstnance v rychlicich když jim tam bude platit rezijka?
Treba proto, že by pak dost zaměstnanců režijku ta 1100,- oželelo. Na cesty do práce by jim stačila krajská, jinak jedou autem, …
No a pak tu o „Bez režijky pudu řídit traktor“
To je neuvěřitelné, kolik je tady pláče ro pár korun za příplatek na režijku. Je idět, že ti, co režijku využívají, nemají absolutně tucha, co za běžnou jízdenku musí zaplatit obyčejný cestující. Vždyť těch 480 Kč musí klidně dát i jen za týdenní dojíždění a to ho za tu částku náš národní dopravce sveze ve staré herce, kde nefunguje kde co, je vystaven napospas otrávenému a neochotnému vlakovému doprovodu, od něhož se nedozví ani o mimořádnosti… To opravdu považujete ty své výkony a výkony svých kolegů už i vy sami za tak bídné, a úroveň celé „modré“ železnice tak zoufalou,… Číst vice »
Jenže zde tak nejde o cenu (osobně bych to klidně zaplatit), jako o to, že kraj to chce umožnit jen některým zaměstnancům dopravce. Přitom v Plzni je zaměstnavatelem to stejné ČD, jako v Brně.
Dominik: jde o to,kolik dopravce „zaplatí.“ In 100 v JMK platí normálně, proč by za zaměstnance měl kraj chtít min?
Leinad: A dal JMK tuto možnost ČD, nebo řekli, režijky prostě ne? To jsem se nikde nedočetl.
Leinad: Osobně si myslím, že In100 a Business se rozhodli za peníze tolerovat proto, že jej na kraji někdo má.
Bingo.
A proč to má JM kraj zajímat, že dopravce, u kterého si objednává zajištění dopravy zaměstnává lidi i v Plzni nebo v Děčíně?
A co jim dává právo určit, kteří zaměstnanci dopravce smí benefit využívat? Dobře ať si řeknou o příplatek, ale ať ho nechají v nabídce všem.
Právo zákazníka, který si u dopravce objednává nějakou službu a za tuto službu mu bude platit…
Toto vše povede ke zrušení režijek a bude mezi všemi rovno. Je mi jasné, že takového benefitu se nechce nikdo vzdát. Já tvrdím dlouho, že režijky se mají zrušit. Pracuji u velké firmy, která má miliardové zisky a taky platím za její výrobky naprosto stejnou sumu, jako kterýkoliv z vás. A žádné zvýhodnění nemám. I zdravotní sestry platí stejnou zdravotní daň ze mzdy, jako ostatní. Proč i ony nemají nižší daně, nebo žádnou zdravotní daň, za to, že pracuji ve zdravotnictví? A teď se do mě pusťte.
Ano, režijky mají být benefitem zaměstnavatelem (pokud si to může domluvit), nikoliv státu 🙂
Ale nás zaměstnavatel je stát. 😀
Koho máte napsaného na smlouvě? Česká republika to asi úplně není, že?
Co se týče zaměstnanců SŽDC, tak zaměstnavatelem 9500 lidí byly ČD a z rozhodnutí státu se tito lidé stali zaměstnanci SŽDC. Stát tehdy sliboval, že se nic nemění, vše bude stejné.
Uplynulo 8 let a najednou je všechno jinak. Dobře, ale teď se milý státe nediv, že se to lidem nelíbí.
Ať už se režijky zruší nebo se z nich jen stane nepoužitelný přežitek, tak všem jejich majitelům vzrostou náklady na cestování.
Řešení je prosté, zvýšit adekvátně mzdu.
„Stát tehdy sliboval, že se nic nemění, vše bude stejné.“
Však z pohledu státu vše stejné je – režijky ČD, a. s., zůstaly z nařízení státu i pracovníkům SŽDC, s. o.
Zrušte režijky přestanu cestovat ne jen já…. hlavně ať cestují mládí a důchodci za hubičku….
Nechtějte koho bych raději viděl ve vlaku cestovat za hubičku, jestli budoucího lékaře, učitele, inženýra, nebo modrou gumu s režijkou…
VRT ty jsi pěkná Guma ty vylízanej demente…
A, gumka přišla z oběda a už má hladinku.
A co současného inženýra, který vám šetří peníze?
Známý výrok „Nikdy nemůžu splnit všechno co můžu slíbit“ Řešení je opravdu prosté, změnit zaměstnavatele. Pracovní smlouva je přeci mezi dvěma subjekty, které se na ní dohodnou a jde kdykoliv vypovědět. Jinak také řečeno, pokud není ve smlouvě nebo v zákoně dané, jaké má mít režijka vlastnosti, těžko to bude někdo vymáhat. Nakonec by mohla být dost podobná IN 25 a pořád to bude režijka.
Přesně tak. Pokud si mne zaměstnavatel neváží, a ještě se do mne naváží, že jsem přísavka, lump a div ne zloděj, tak proč se rozčilovat. Opustit tuhle závistivou republiku a třeba si tu s Babišem shnijte. Akorát si pamatuju, že když jsem pracoval pro univerzitu, tak mi takhle obvykle nadávali lidé, co neměli ani maturitu, ale hlavně že oni byli „plátce daní“, za jejichž „dělnické peníze jsem vystudoval a teď dělám hovno“. Moji rodiče a prarodiče totiž asi daně neplatili, že. Tady to bude něco podobného. Každej blb, kterej nemá odpovědnost za nic, jen bohorovnost své ideologie, si tu otvírá… Číst vice »
„Stát tehdy sliboval, že se nic nemění, vše bude stejné.“ Kromě mnou již napsaného, několik dalších aspektů: – k onomu přesunu výpravčích pod SŽDC došlo skoro 9 let (!) po zřízení SŽDC (tzn. skoro 9 let platil nelogický stav, kdy výpravčí zajišťující řízení provozu všech vlaků všech dopravců, byli zaměstnanců jednoho dopravce z osobní přepravy) – ono „nic se nemění“ se týká nejen těch pracovníků SŽDC, ale i těch pracovníků SŽDC, kteří k této organizaci nastoupili i po 1. 9. 2011, tzn. ani nelze argumentovat nějakým „zachováním statutu quo pouze a právě pro ty, kterých se onen přechod dotkl“. –… Číst vice »
ČD vlastní stát, pokud jste si nevšiml.
Stát vykonává pouze akcionářská právy dle daných zákonů. ČD jsou a.s.
Oni ani netuší, co to a.s. je…
Víme, co to a.s. je. Tyhle právnické bláboly, co se snaží akorát odvést od podstaty problému, ale nikoho rozumného nezmatou.
Krom toho, s.o. je taky soukromá společnost?
Zlínko, ČD jsou akciovka… ale chápu, že vy máte pořád rok 1988…
Jen tak pro zajímavost se zkus zeptat koho má ve smlouvě napsaného učitelka u vás na základní škole. Myslím že to taky nebude Česká republika a je to státní zaměstnanec. ČD je ze 100 procent vlastněno státem ale to jistě víš.
„ČD je ze 100 procent vlastněno státem ale to jistě víš.“
Ano, a vaším zaměstnavatelem jsou ČD, a. s. (obchodní společnost, tzn. společnost, kde jedním z jejích cílů je dosahování zisku). Ne Česká republika.
Učitelka ZŠ rozhodně není státní zaměstnanec. To se opravdu mýlíte.
A kdo je vlastníkem akcií ČD je úplně jedno, přečtěte si něco o fungování obchodních společností…
Přečti si co píše J.L. trochu níže co myslíš co bere učitel mzdu nebo plat 😀 ?
Jj, přesně případ toho, jak někdo, kdo si přečte obchodní a občanský zákoník, si myslí, že rozumí stavu světa.
„Přečti si co píše J.L.“
Píše mj. že plat pobírají zaměstnanci „příspěvkových organizací, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele, školských právnických osob zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy“. Což přesně sedí mj. na učitele/učitelky.
Zcela jiným bodem (viz opět onen příspěvek) je bod „zaměstnanci státu“.
Samozřejmě, že zaměstnavatelem konkrétní učitelky/konkrétního učitele je ta která škola. Nikoliv „stát“ či „Česká republika“.
Poprosím zdejší šotoušky, aby si nastudovaly alespoň základy k tématu o kterém diskutují, ať tu ze sebe nedělají ještě větší idioty. Děkuji.
padron, nastudovali
Vidím velmi vysoká inteligence to se hned pozná podle toho k jakým urážkám se kdo uchýlí. Já si nastudují to co píšeš a ty pravopis 😀 .
No jen pokračujte. Ban se blíží.
Takže se s tebou rozloučíme?
Tak o tom si rozhodne asi majitel webu, ale rozhodně by diskuzi prospělo, kdyby si diskutující, kteří si netykají v osobním životě netykali ani zde? Nebo vy snad úplně každému v okolí tykáte? Co na to lidi říkají?
Anonymním uživatelům s anonymními přezdívkami na anonymní diskuzi tykám. Pokud se s někým sejdu v reálu, už není anonymní, i když neznám jeho jméno, protože uvidím reálného člověka s obličejem.
Potom se, milý pane, chováte jako nevychovaný buran.
Ovšem, že se chováš jako buran.
Pracuješ u firmy která má miliardové zisky takže tvůj plat tomu asi také bude odpovídat a přesto závidíš rezijku. No tvůj morální profil asi nic moc 🙂 já ti ten tvůj plat nezavidim. Ani ostatní výhody které oproti mě máš. A že si budeme všichni rovni to tu myslím už před třiceti lety bylo a nebylo to to pravé :-).
To je fantastická dedukce: miliardová firma = statisícový plat. Slyšel jste někdy o Agrofertu, kolik se tam tam bere? No a kupodivu nedostávají salámy a mražená kuřata zadarmo.
A ty víš kolik má Hujer plat ? Také jen predpokládáš. Já to předpokládal proto že to nevypadalo na to že by si nějak stěžoval a ani mu to nevadilo že nemá benefit. Jsou dvě možnosti buď ten plat má opravdu dost slušný nebo je blbej že mu nevadí dělat za pár korun a bez benefitů. Podle mě jednoznačně možnost první 🙂 .
My se známe?
Ty jseš hrozný cimprlich, když vyletíš jen kvůli tykání. 😀
Hrackalw = typický režista = nezná nic než závist, tudíž si jí promítá do všech ostatních
🙁
Umíš číst Petře? Psal jsem jasné že nezávidím 🙂 . Nikdy jsem nikomu nic nezávisel ani plat ani výhody. Když se člověk přičiní dosáhne toho platu i výhod také. Já to neudělal protože dělám práci která mě baví. Ne rozhodně nezávidím. A proto mě udivuje ta obrovská závist u ostatních. Jinak než závistí se ten nepřekonatelný odpor proti rezijkam vysvětlit nedá.
Nejste schopen pochopit, že ta diskuse není o závidění režijek, ale o tom, že režijka může klidně existovat, když jí bude zaměstnavatel poskytovat jako benefit za stejných podmínek, jako poskytují benefity jiní zaměstnavatelé?
A jaký je tedy rozdíl v poskytování rezijek u autobusových dopravců? Pokud vím mají brutto smlouvy celá rodina má jízdní výhody a kraj nic nepožaduje.
Zatím závist vidím pouze u odpůrců režijek (jenom pozn. u dráhy jsem nikdy nebyl zaměstnán), ale podobné závistivce vidím koneckonců co se týče jiného benefitu – stravenky.
Pracujete-li jako zaměstnanec ČD a.s., nedostáváte plat, nýbrž mzdu (podívejte se do svých „papírů“).
Zákoník práce:
PLAT je peněžité plnění poskytované za práci. Platem jsou odměňování zaměstnanci – státu, územních samosprávných celků (krajů a obcí), státních fondů, příspěvkových organizací, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele, školských právnických osob zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem nebo obcí a nebo regionální radou regionu soudržnosti.
MZDA je peněžité plnění a plnění peněžité hodnoty (naturální mzdy) poskytované zaměstnavatelem zaměstnanci za vykonanou práci. Mzdou jsou odměňováni zaměstnanci ostatních zaměstnavatelů.
jste na velikém omylu, zeptejte se třeba v obchodu, kde je samozřejmostí nákup pro zaměstnance se slevou i klidně 30%. Jde o to, že timto pouze a jen pujde cena za zajištění dopravní obslužnosti nahoru a jelikož je to placeno z daní a jen kraje si hrajou na takové království tak je to vše krok zpátky.
Tomu obchodu to nenařizuje stát, ale majitel to dává ze svého. Maximálně si něco odepíše z daní.
No jo sleva klidně i 30%, takže vám nebude vadit, když místo režijek dostanete slevu klidně i 30% na nákup jízdenek? A je to vyřešené.
Každá firma není stejná,tak jako cigáni nejsou stejní….
Některým cigánům se chce pracovat některým ne…a znám firmy které pro své zaměstnance dávají slevy na výrobky
Když nemám výhody já ať je nemá nikdo. Když má soused kozu a já ne ať mu raději chcípne. Bravo
Takze dohoda k nicemu. Jihomoravsky krak zasadne pochybyl a tato dohoda nic moc neresi. A lidi s in kartou to odnesou. Ten co podepsal tuto nevyhodnou smlouvu by mel jit od valu. I za CD.
„Jihomoravsky kraj zásadně pochybil“
V čem by měl pochybit? Naopak – z pohledu „brutto“ je již i tak velmi benevolentní, že přistoupil (ale O. K., subjektivně to považuji za přiměřené) na takto zvýhodněné jízdné pro pracovníky ČD (+ jejich rodinné příslušníky) zajišťující dopravu na jeho území.
Generální velení JMK je geniální. Tímto krokem vykope válečnou sekeru mezi jednotlivými skupinami železničářů dlefirmy a bude se smát.
Nevidím jedinej důvod, proč bych měl být nepříjemný na kolegu z jiného kraje i když si musím zaplatit, když vím, že to není jeho rozhodnutí. Naopak, budu stát za ním, když se rozhodne protestovat.
„Tímto krokem vykope válečnou sekeru mezi jednotlivými skupinami železničářů dle firmy.“
Srov. s vyjádřeními typu „nádražáci drží při sobě“ či „jen od jiných lidí vůči nádražákům může existovat závist“. 🙂
Větší blbost jsem fakt nečetl.
Za co platím odbory? :((((
Netlač na pilu……Jednají…uvidíme.
Netlačí na pilu jsem v práci tak dělám že pracují….tak jako ty odbory
Za výlety a jiné chlastací akce jimi pořádané
Kolekce k Vánocům, chlebíček k MDŽ, pro ženy i karafiát, pro děti sladkost k MDD, možnost rekreace v odborářských zotavovnách (jestli ještě existují?) 😉
Občas i sada froté ručníků k MDŽ!
Například za to, aby vám např. vyjednaly snížení ceny zaměstnanecké jízdenky. 1100 Kč ročně neodpovídá „nákladům nezbytným k vydání karty + aplikace“. Je příznačné, že terčem kritiky se zde z některých úst stává 480 Kč ročně za jízdenku pro JMK, ale realita není „0 Kč vs. 480 Kč“, ale „1100 Kč vs. 1580 Kč“.
Ale to je jen můj soukromý odhad; předpokládám, že vy sám víte nejlépe, proč za co utrácíte peníze.
Tak běžný cestující bude platit třeba přes 14 000 ročně za dojíždění do práce. Věřte, že 1 580 Kč je za roční jízdné směšná částka. To máte cca. stovku měsíčně, to je paráda.
„To máte cca. stovku měsíčně, to je paráda.“
No právě. Vždyť těch ročních (!) 480 Kč je méně, než jsem svého času platil za traťovou týdenní (!) jízdenku v době, kdy jsem za prací dojížděl na větší vzdálenost (zčásti i po území Jihomoravského kraje).
Nestojí to za řeč.
Když tomu nerozumíš a neumíš počítat tak o tom raději nepiš 😀 . 480 zaměstnanec 990 manželka vynásob si to počtem krajů protože ostatní to jistě taky napadne k tomu přičti 2200 za dvě režijky a jsi dost nad dvaceti tisíci . No nekupte to za tu cenu 😀 .
„480 zaměstnanec 990 manželka“ … a teď to srovnejte s tím, když 500+ Kč týdně platí za dojíždění oba manželé. „vynásob si to počtem krajů protože ostatní to jistě taky napadne“ Pominu-li drobnost, že si netykáme, tak dodám, že předjímáte s tím „ostatní kraje to jistě taky napadne“, protože některé kraje ani nepřešly pod „brutto“ (= může jim být jedno, co dopravce učiní s tržbami) a některým dalším krajům postačí, když si ČD částku za uznávání režijek (jakož i jakýchkoliv dalších jízdenek z kategorie „tržby náleží dopravci“) odečtou ze smluvní ceny dopravního výkonu (resp. že o tuto částku bude snížena… Číst vice »
A teď ty stejné výpočty použij pro tarif pro běžného cestujícího.
Ano a to je přesně ono ta obrovská závist že někdo má nějaký benefit a já a ostatní ho nemají. Když někdo pro samou závist na zateměny mozek asi nemá cenu s ním diskutovat. Až se to vám zavistivcum povede na dráze zrušit jistě se vyhnete i na autobusy. Teprve pak budete moci klidně usnout 🙂 .
„Ano a to je přesně ono ta obrovská závist že někdo má nějaký benefit a já a ostatní ho nemají.“
Ale kdepak závist – jde o podnět k zamyšlení.
Kdy jedna osoba tvrdí, že namísto připlacení si pár stovek ročně, jde si koupit dálniční známku.
Tak je logické takové osobě připomenout, že jiní cestující za tutéž službu platí i pár stovek týdně, přesto jí využívají a „nejdou si koupit dálniční známku“.
A? Když by bylo něco stejně drahé, asi by to neplnilo funkci benefitu, ne? Se mi taky zdáte…
„Když by bylo něco stejně drahé, asi by to neplnilo funkci benefitu, ne?“
Však ono to pro ty pracovníky ČD zajišťující provoz v JMK NEBUDE stejně drahé jako pro běžné platící cestující. Bude to pro ně dražší jen o 480 Kč ročně oproti dnešku (1100 vs. 1580 Kč).
Tím víc by si (s ohledem na mnou napsané) mohli autoři slov o „kupování dálniční známky“ uvědomit, že jde o drobný pakatel (a mimochodem nižší než to, co IMHO nadsazeně stojí základní roční zaměstnanecká jízdenka) a ne nemísto toho používat nelogická slova o kupování (mimochodem násobně dražší) dálniční známky.
… plus ještě jeden dovětek: roční dálniční známka stojí 1500 Kč. Onen příplatek v JMK bude stát 480 Kč ročně. Tedy cca 3x méně. Přesto předřečník tvrdí, že namísto připlacení oněch 480 Kč, utratí 3x tolik za dálniční známku…
ono je problém a to mluvím jako zaměstnanec sždc, že nás možná víc jak polovina je nucena dojíždět autem a tu režijku si někteří prolongují jen proto, že jedou dvakrat za rok s manželkou na výlet a je to spíš tradice. Takže spíš to vidím že bude tlak nějak to dorovnat finančně neb už dnes ta skvělá práce ve směnném režimu není pro mladou generaci atraktivní.
SŽDC není jediná společnost, kde se pracuje na směny!!!
A co? Bez režijek a FIP nikdo mladý k dráze na směny dělat nepůjde. Za ty směšné peníze.
Aby řešili politiku, nikoliv pracovně právní vztahy.
Hmmm, alespoň něco vytřískat z těch , co na tom vlaku pracují, když už si naučí podle toho, co jsem četl jezdit část cestujících na černo. Vyplatí se pokuta jednou za deset jízd, než platit jízdné každou cestu. Omlouvám se, ale po třicetileté praxi na vlaku s cestujícíma je to docela pravděpodobná situace. Bohužel, tací jsme zde. …Teda ,pokud nemají v plánu mít na každém vlaku revizora.
Mám jasno, místo režijky si příští rok kupuju dálniční známku.
„místo režijky si příští rok kupuju dálniční známku“
A to si vezměte, že cestující, kteří využívají služeb vašeho zaměstnavatele, tak činí za násobně vyšší jízdné než jaké by se s oním příplatkem týkalo vás. Přesto služeb vašeho zaměstnavatele využívají, přestože tu možnost koupit si dálniční známku také mají (resp. někteří mají i tu dálniční známku, přesto vlakem jezdí).
Letos jsem za rodinu zaplatil cca 3000 za ,,režijky,, a když jsem spočítal,kolik jsem projel vlakem,tak ani ne třetinu. Takhle se to musí taky občas spočítat.
Já to nepočítám, jsem rád, že tuto výhodu mám, ale jelikož jezdím docela často, tak věřím, že ty peníze bez problému projedu.
Tak mě v IDS JMK stojí roční jízdné pro jednoho dospělého přes 14 000 Kč. Je to dost, v Praze jsem platil o několik tisíc míň, ale co člověk nadělá.
No a? Chcete, aby se za benefit platilo stejně, jako běžný cestující? Vaše komentáře jsou systematicky zcestné…
„No a? Chcete, aby se za benefit platilo stejně, jako běžný cestující?“ Přepíšu i sem: Však ono to pro ty pracovníky ČD zajišťující provoz v JMK NEBUDE stejně drahé jako pro běžné platící cestující. Bude to pro ně dražší jen o 480 Kč ročně oproti dnešku (1100 vs. 1580 Kč). Tím víc by si (s ohledem na mnou napsané) mohli autoři slov o „kupování dálniční známky“ uvědomit, že těch 480 Kč ročně je drobný pakatel (a mimochodem nižší než těch 1100 Kč, co IMHO nadsazeně stojí základní roční zaměstnanecká jízdenka) a ne nemísto toho používat nelogická slova o kupování (mimochodem… Číst vice »
já jsem jen vyjádřil svůj postoj k celé problematice tzv.režijek. Pro mě osobně se nevyplatí si je platit.Jelikož jsem si letos počítal, kolik bych zaplatil za obyčejné jízdné, pokud bych je za cestu vlakem kupoval. Jsem samozřejmě zastáncem ekologické hromadné dopravy, ale tam kam jezdíme s rodinou je nejvýhodnější bohužel individuelní automobilová. A než objíždět dálnici, tak si raději pořídím dálniční známku, a nezaplatím ,,režijky,,. Je velká škoda, že při vstupu soukromých dopravců na českou železnici nejsou schopni odpovědní úředníci zajistit lidem jednoduché a přehledné odbavení, mohli se při tom inspirovat v Evropě fungujícím systémem,např. ve Švýcarsku,kde opravdu nikdo z… Číst vice »
Mně tu chybí jedna věc a to sice o jakých penězích se v případě režijek bavíme. 🙂 Nechce se mi věřit, že kromě 80 Kč měsíčně pro omezený počet zaměstnanců by JMK nebyl otevřený nějaké paušální dohodě typu 50 Kč za každou v daném měsíci zachycenou režijku,…
A případně to vybarterovat za výkony, nebo nasazením lepšího vozidla… a všichni jsou happy…
Jenže, kde vzít ta lepší vozidla?
„Jenže, kde vzít ta lepší vozidla?“
Plus by se nabízela otázka, proč ČD nebyly schopny „nabídnout lepší vozidla“ již napoprvé.
Ve skutečnosti: kvalitativní parametry vozidel byly rovněž stanoveny (+ následně v kontraktu smluvně zakotveny) již v zadávacích podmínkách onoho „soutěženého“ všeobjímajícího balíku veškerých příměstských/regionálních vlakových spojů v JMK.
50,- Kč měsíčně za jízdy režisty?
Zkuste se nejdřív poptat na pokladně, kolik platí normální lidi.
A kolik platí takový důchodci?
Taky budete.
„A kolik platí takovÍ důchodci?“
Taky budete, pokud se nezalknete závistí.
Paráda, nakonec se porafou režisti mezi sebou.
Tak tohle ani náhodou :-).
Bude stávka? Hlavně to včas a všem oznámit, abychom věděli, že se nejedná o zpoždění.:-)
Tak samozřejmě že bude. Sáhnou na režijky a nehne se kolo!
Pořád se také pletou dvě věci 1) dojíždění do práce…… 2) výkon práce. Chceš dělat v práci co tě baví, co je i slušně placená, tak se buď stěhuj nebo budeš dojíždět za své.
Proč vozit subjekt cizí firmy za pár šestáků. Však si jen hoďte na papír, kolik dělá dojíždění za celý rok do práce na vzdálenost třeba 30km a kolik stojí celkové náklady na režijní výhodu.
A co vůbec nechápu, proč vozit zadarmo rodinné příslušníky.
Faktické náklady na režijní výhody jsou 0,-Kc Jakékoli jiné řešení ( příplatky, příspěvky na dopravu) bude pro dráhu , tudíž pro stát, tudíž v konečném důsledku pro všechny daňové poplatníky (jak SŽDC, tak ČD jsou státní /státem vlastněné firmy) výrazně dražší ( pokud by teoreticky měla SŽDC nakoupit pro své zaměstnance in100 hádejte po kom ty peníze navíc bude požadovat – ano po vás , protože stát jsme my. A to neuvažuji to, že in100 není řešením, protože „moudré“ kraje neuznávají ani toto) Zapominate že rezijka kompenzuje část platu, jenž by -v případě že nebude platit/nebude použitelná odbory logicky pro… Číst vice »
Faktické náklady na režijky nejsou 0 Kč. Ten člověk s režijkou jede a unikají tržby. U netto smluv s tím dopravce počítá a tyto uniklé tržby si započítal do platby, kterou požaduje po objednateli. U brutto smluv tržby z cestujícího s režijkou neodevzdá objednateli, protože je nevybere, ale bude po něm požadovat celou částku za zajištění dopravy. Takže to vždy zaplatí objednavatel. Ano, můžeme si říct, že platby od objednavatele se nepočítají podle cestujících, ale podle vlkm, ale pokud by teoreticky jel vlak plný režistů, tak objednavatel dostane na tržbách 0 Kč, ale zaplatí za vlak stejně jako kdyby jel… Číst vice »
Ten člověk s režijkou sice jede, ale domníváte se, že fyzicky zabere místo některemu platícímu, tedy že nastane situace, kdy je vlak totálně po střechu vyprodaný a kvůli režistovi nemůže jet platící cestující?
Jak často vznikne taková situace? Jednou za deset let?
Ale vy unikáte, ne tržby. Nádražáků a jejich famílií není tolik, aby se to jakkoli významně projevilo na tržbách kraje.
Jj, a stát tratí z toho, že sám sobě neplatí daň, vy jste asi spadl z višně, ne? Za tyhle prachy bude stát tratit na tom, že nebudou sjízdné tratě.
Daň z příjmu platí zaměstnanec, zdravotní a sociální pojištění platí zaměstnanec a zaměstnavatel, DPH z jízdného odvádí ten, kdo jízdné prodává. Ani jedním z těch jmenovaných není stát. Příjemcem těch peněz je stát. Takže situace, kdy by stát sám sobě platil daň nenastává. Počet režijek je cca 90 tisíc. Pokud režijka stojí 1100 Kč vybere se 99 mil. Kč. Režijka opravňuje svého držitele ke stejnému cestování jako jízdenka IN100, ta stojí na rok 19990 Kč. Pokud by každý režijkář měl IN100, vybralo by se 1,799 mld. Kč. Rozdíl je tedy 1,7 mld. Kč. To mi nepřijde jako nezajímavá částka. Ano,… Číst vice »
„Jj, a stát tratí z toho, že sám sobě neplatí daň“
Ne „sám sobě“. Ale samostatná obchodní společnost ČD, a. s., společnost s právní subjektivitou, českému státu.
A proč vozit zadarmo důchodce a mládež…kdyby ty peníze stačily raději do dálnic 5,6mil. To už by se něco postavilo….
Klasický kočkopes
Musím se přiznat, že jsem netušil, kolik lidí zde ví jen to, že vlak jede po kolejích a kde kdo má slevu, nedej bože jízdní výhodu, kterou oni nemají.
ti lidé vědí, že ve svém jízdném a daních platí i ježdění režistů, soudruhu.
Stejně jako z jízdného u dopravního podniku se hradí cestování zaměstnanců a jejich rodin. Nebo mi chcete tvrdit, že nato si DP vydělávají jinak?
O dva az tři řády více platíte ze svých daní na kompenzace státních slev studentům a důchodcům.
Stejně jako platíte jízdné zaměstnancům městských dopravních podniků a zaměstnancům autobusových dopravců ( to jízdné zdarma pro své zaměstnance si pochopitelně zakalkulují do ceny, kterou požadují za jízdné po vás).
Stejně jako platime my všichni z daní tisícům vysokoškoláků studium nesmyslných a nevyužitelných oborů typu genderova studia.
Stejně jako platime desetitisíce parazitů v politických neziskovach ….
Představte si, že ve svém jízdném a daních je platí úplně, soudruhu! To už je úplný škandál!
Vy skutečně nechápete, že ty lidi platíte tak jako tak?
Ja zamestnancum CD i SZDC preji a myslim si, ze by na ni meli mit narok…
Ale nechapu, proc vyviji tlak na treti strany, tedy kraj.
Toto maji preci resit se svym zamestnavatelem CD, aby jim patricnou jizdenku zakoupil. Navic CD si umi vyjednat lepsi ceny viz tento pripad. Navic i RJ se jim nabizi.
Spis nechapu vedeni CD, ze to svym zamestnancum nekoupi.
Ještě neřekly poslední slovo odbory. O režijkách se teprve bude jednat na ministerstvu. Takže je možné, že nakonec bude vše jinak.
„O režijkách se teprve bude jednat na ministerstvu.“
Nikoliv, tento smluvní vztah se týká Jihomoravského kraje s ČD, a. s.; a jak z článkuk vyplývá, tyto dva smluvní subjekty dosáhly oboustranně akceptovatelné, resp. akceptované, shody.
To je bohužel omyl. Tarif o režijkách určuje zákon o drahách.
V tom případě ČD, a. s., nyní s Jihomoravským krajem podepsaly právně neplatný (resp. přinejmenším neúčinný) akt a celá diskuse je bezpředmětná.
Je to jak píše pan František pokud ministerstvo zruší tu změnu kterou umožnilo neznavat režijky může mít JMK třeba deset smluv a nebudou platit. Vše má v ruce ministerstvo ne kraje.
Ó nikoliv, už současná úprava zákona určuje, že ve vysoutěžených výkonech se režijky uznávat nemusí a je to přímo na přání ČD, aby se necítili v soutěžích diskriminování. A protože Jihomoravský kraj uspořádal soutěž, na celé území kraje (resp. Jihomoravským krajem objednávaných ramen), přesně tak, jak si to šotoušci z ČD přejí, tedy žádné soutěžení celků v jednom kraji, tak režijku ve vlacích uznávat nemusí.
Jo, ale to platí jen do konce roku. Na další roky ministerstvo poslalo odborům návrh novelizace a odbory s tím zásadně nesouhlasí. Takže se bude jednat.
Zákony platí vždy na dobu neurčitou. Nesouhlasí-li odbory s novelizací, zůstane stávající právní úprava, tzn. ta, která je platná na dobu neurčitou.
Tohle se bude měnit:
https://www.mdcr.cz/getattachment/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministerstvo-dopravy-a-zeleznicni-odborari-se-doho/zneni-memoranda.pdf.aspx
No joooooooooooooooooooo, ty skvělé odbory……
Upřímně, dost bych se divil, kdyby se něco změnilo. Tohle všechno je politické Babišovo, když zavelí „šetřit“, tak šetřit, ať to stojí co to stojí.
Režijka byla pro železničáře „stavovská výsada“. Pochopil bych, kdyby byla jiná cena pro zaměstnance, jiná pro rodinné příslušníky, jiná pro bývalé zaměstnance. Je fakt, že mnoho železničářů dojíždí celkem daleko do práce, já jezdím denně 300 km.
To jezdíte 300 km denně po jihomoravském kraji osobními vlaky? A co na to váš psychiatr?
Při cestovní rychlosti vlaků, už na tu práci, moc času nezbývá 🙁
Režisti / pracující / jsou trnem v oku závistivců, sociální skupiny s populistickou 75%tní slevou jsou o.k… Něco je shnilého v kraji ..
„Závistivost“ je vaše subjektivní předjímání.
Objektivní skutečností je, že na populistické 75%slevě krajský úřad nijak netratí (ba naopak). Naopak, na jakékoliv „nettojízdence“ (tzn. takové, z níž jde tržba do rukou dopravce a nikoliv do rukou objednatele) ano.
V absolutních číslech to budou tak směšné náklady ( kolik zaměstnanců ČD si jen tak ve volném čase vozí zadek v krajem objednaných spojích ), že to nestojí ani za debatu. Jinde utíkají miliardy přes nastrčené firmy a tady se řeší tohle..
„Jinde utíkají miliardy přes nastrčené firmy“
Můžete uvést konkrétní příklad(y), kde toto v rámci gesce Jihomoravského kraje existuje? Děkuji za odpověď.
Zopakujme si železničářské argumenty:
1. výhody jsou odjakživa a nikdo si nikdy nedovolil na ně sáhnout
2. nikoho to nic nestojí
3. stejně ty vlaky jedou
Proč tedy vůbec cestující musí něco platit?
když to tedy nestojí za debatu v součtu za kraj, tak to tuplem nestojí za debatu v částkách „za kus“ – tož proč z toho soudruzi režisté děláte konec světa?
Tady už chybí jen Kalousek
„Tady už chybí jen Kalousek“… a ještě Hitler (kde bůhvíproč bývá v takových „diskusích“ opakována mantra typu „ani Hitler na režijky nesáhl“).
Kraj není nějaká nezávislá gubernie ( jak si myslí hejtmani) a žádné vlastní peníze nemá. Pouze přerozděluje část z jedné společné hromádky. Takže na oné slevě tratí cca půl miliardy ( šest miliard děleno 13 kraji), které by mohli být na jiné věci, třeba na rekonstrukci kusu tatě, nebo přibližně pět Panterů)
Žijete patrně v nějaké jiné zemi.Kraj vlastní peníze má,a Ministerstvo financí na ně nemůže sáhnout.Pak ještě dostává peníze z dotací,na ty státní nárok nemá,na ty evropské by zase v případě zrušení krajů neměl nárok stát.
A kraj si ty peníze vybírá sám, nebo je to zas jenom nějaká ta vaše chytrystika?
„A kraj si ty peníze vybírá sám“
V rámci ČR je nastaven systém, kdy peníze jsou vybírány centrálně, ale pomocí tzv. rozpočtového určení daní pak je část z nich automaticky určena pro kraje a další část pro obce.
Ano, kraje, jakož i obce MAJÍ své vlastní peníze, se kterými mohou dle svého uvážení disponovat; a nemusejí za to být českému státu (který dle nastavených pravidel ony peníze „přeposílá“ z vybraných daní) nijak „zavázány“.
něco hodně shnilého je v mozcích některých režistů
Tohle řešení jsem už kdesi četl dříve.
Co se týká SŽDC či DÚ. By mě zajímalo, jestli kraj ví, kdo řídí provoz a zajišťuje údržbu, aby ty vlaky vůbec vyjely.
Například traťák, co kontroluje úsek z A do B. Si má koupit „šalinkartu“? 😆
Podle mě z toho bude taková aféra, že to nechají při starém, včetně ceníku.
Proč by měla mít SŽDC režijky? Dostávají ČD nějakou slevu na poplatcích za použítí dopravní cesty? Ne. To samé u DÚ, DI, ti taky nijak ČD nezvýhodňují…
Důvod jsem uvedl. Minimálně zaměstnance z hlediska plnění pracovních povinností.
Co na tom nechápete?
Však v rámci pracovních cest, si zaměstnanec SŽDC zakoupí jízdenku a nechá si ji proplatit. Nic složitého, u nestátních dopravců normální věc.
Co to je za blbost?
SŽDC je infrastruktura. Koleje, trakční vedení, mosty, tunely.
Bez nich to prostě nejde.
A za ně dopravci platí a ne málo. Žádný důvod aby SŽDC jezdila „zadarmo“ u ČD. Pokud pojede zaměstnanec SŽDC vlakem GWTR, RJ, LE, kteří jezdí po tratích SŽDC, tak si musí normálně koupit jízdenku.
Zjevně nemáte ponětí o „pozadí“ zeleznice a vidíte jen jízdenku. RJ a LE nemají problém s uznáváním režijky za patřičný bakšiš. A to jsou privátní dopravci. ČD je státní podnik, který obsluhuje naprostou většinu tratí. A ta režijka není pro SŽDC zadarmo. SŽDC doplácí cenu. A tak by se dalo pokračovat.
Aktuální situace je pouhá nekompentence krajů, které jsou zcela mimo realitu a vychází z čísel, které jsou v reálném světě zcela jiná.
RJ ani LE režijku neuznávají.
Doporučuji si to přečíst znovu.
A kde soukromníci uznávají režijku????
Tak znovu. Když dostanou zaplaceno nějakou vyjednanou částku, budou ji uznávat. V principu jim to nevadí, jako kraji.
Aktuálně neobsluhují takové množství trati, aby tohle bylo třeba řešit, jelikož tam jezdí i ČD.
Potřebujete to nakreslit?
To že zaměstnanci sždc, Dú mají nárok na režíjky, tak ČD znevýhodňuje. Můj osobní názor (netvrdím, že by byl většinou oblíbený) je, že by se režíjky měli zrušit a ČD by si to dali např. svým zaměstnancům jako benefit a sždc, Dú atd. by si to u ČD zaplatili. Ale ne za 1100 + nějaký stovky od firmy, ale za nějakou normální cenu se slevou. Zaměstnanci Čd, sždc atd. by to měli nadále a bylo by to konečně vyřešeno. Jen si myslím, že hlavně OSŽ je proti…Jinak jsem zaměstnanec Čd. A jednou v Praze na hlaváku mi vypravči řekl, že… Číst vice »
Hezky si stěžujete na drzost výpravčího (a ano bohužel se tak někteří chovají), ale chování některých fírů od Vaší firmy je to samé, přinesu do depa naftěnku a část z nich si říká, co to sem leze za póvl a pomalu ani nepozdraví, na simplexu pro komunikaci s výpravčím shání kolegu, další nedodržuje rádiový klid (jen co domluvím, tak už se tam cpe, i když čekám na odpověď). A co vím od výpravčího, tak chtěl pomoci s neukázněným cestujícím a průvodčí ho poslal pryč (a následně mu volal i váš dispečer), že si to zvládne sám. Takže si myslím, že… Číst vice »
Já to nemyslel jako stížnost na výpravčího.. blbce člověk může potkat všude… Ale že to je v podstatě pravda, že je to jiná firma.. Kdyby se režíjky zrušil a místo toho si to firmy daly jako benefit, tak by to podle mě bylo lepší. Nikdo ze zaměstnanců by o nic nepřišel a narovnalo by se to. Největší sranda je, že nově příchozí zaměstnanci sždc (nic proti nim) mají nárok na režíjku a u carga ne… Museli to vyřešit jinak. Prostě by se to tím vyřešilo
Jinak já to osobně beru tak, že na dráze jsme na jedné lodi a je mi jedno zda se bavím s kolegou od sždc, čd či carga… a i když po mě někdo něco chce a naopak, ale kdyby se tohle konečně takto vyřešilo, tak by to konečně jednou ukončilo diskuze a narovnalo by se to.
S tím se plně ztotožňuji, když za mnou přišel kolega z ČD, zda nemám ten a ten klíč a danou matku, tak jsem mu pomohl, protože nevím, kdy já budu potřebovat pomoc.
A vyřešit zaměstnanecké jízdné (třeba vytvořením v SJT pro všechny zaměstnance drah), tak by se na dráze jistě lépe dýchalo, teda krom pár zarputilců, kteří jsou proti už z principu.
Musím s Vámi souhlasit, že s cargem pěkně vyběhli, a omlouvám se, že jsem Vás prvně špatně pochopil.
Ano šlo by to, pokud by se to vyřešilo jinak (rozumná částka do výplaty, či vytvoření zaměstnaneckého jízdného v SJT za rozumnou cenu).
V podstatě máte pravdu. Ale i kdyby se platilo za režijku 10 tisíc, závistivci budou stejně řvát, že oni musí platit za roční jízdenku 22 tisíc.
Proč by to měli platit zrovna jenom u ČD, když je to jen z mnoha dopravců?
Jako že ČD shrábnou tržbu a všichni ostatní (včetně krajů) ponesou výdaje???
A budete ochoten v tom případě ze svých daním přidat SŽDC cca 2 miliardy ročně na platy?
Tak znovu.. proč nechcete ten bakšiš dát JMK? JMK také nemá problém když dostane zaplacenu vyjednanou částku, a když se domluvil s ČD, určitě se dohodne se SŽDC.
Potřebujete to nakreslit?
Kraje vycházejí z čísel, která vyjadřují, kolik dopravcům za jejich služby platí. Myslím, že ta čísla jsou zcela vypovídající i v reálném světě.
Vychází z počtu režijek celkem. Nikoliv z počtu reálně používaných.
Vycházejí z toho, že jim ministerstvo napsalo, jestli nechcete, režijky uznávat nemusíte. Počet je zajímat nemusí, protože se po nich nechce, aby kraje režijky uznávaly.
Tož tu cenu doplaťte kraji (nikoli ČD) a máte po problému. Na svůj náklad vás nikdo vozit nebude – na takové komoušské představy můžete zapomenout.
Ale nemusí..U GWTR na Šumavě určitě ne,tam si to s nima nechtějí rozházet a tak vozí SŽDC zadarmo i v rámci mimopracovních cest.Jestli je to kraji jedno..
Ano, kraji je to jedno, protože veškeré tržby jdou dopravci. 😉
Přesně tak, tam je smlouva netto (riziko tržeb nese dopravce), na rozdíl od nově komplet brutto Jihomoravského kraje (riziko tržeb nese objednatel).
Tak vida, soukromníkovi to nevadí, ale kraj by byl okrádán. To je krásná ukázka lidského myšlení a vašich omylů.
Už jste viděl silničáře, který by měl autobusáckou režijku? On se raději ani nepřizná, že dělá pro SUS, aby ho autobusák nevysadil.:-D
Již zodvedezeno.
Prostě pojede na klasickej cesťák. Výhoda je, že traťák bude moct jet zpět jakkoliv, ne jen vlakem.
To zamestnejte dalších dvacet lidí, co budou řešit jen a pouze cesťaky a administrativu kolem..
Jo však jo, jen pak nekřičte, protože SŽDC zdraží poplatek za DC, jelikož se ji zvednou náklady.
Manitou: Mají zaměstnanci ŘSD, Správy a údržby silnic, dopravní policie jízdenky v autobusech zdarma? Myslím, že ne. Tak k tomu přístupme podobně jako u silniční dopravy.
Většina zaměstnanců SŽDC má služební vozidla pro pracovní cesty, či si mohou vypsat cestovní náhrady. A proč by mělo vedení společnosti řešit, jak cestuje zaměstnanec do práce? Ve většině firem je to problém zaměstnance.
Když společnost platí dopravci za dopravu zaměstnanců, dopravce ho má dopravit.
Mám dojem, že píšu čínsky.
Dopravce je v tuto chvíli pouze provozovatel vozidla, který jezdí pro někoho, kdo si to platí (kraj). Pokud si objednám od Arrivy nebo StudentAgency autobus, také do něj nepustím jiné cestující, kteří si u té společnosti koupili lístek. A SŽDC snad platí ČD cenu jízdenky, která odpovídá rozsahu služeb, které zajišťuje režijka? Protože jestli IN100 stojí 19990 Kč a SŽDC vybírá a dál ČD posílá 1100 Kč, je tam celkem velká disproporce…
Ten rozdíl doplácí.
Přesně tak, když jsem pořádal od OSŽ, autobusový zájezd, nikdy mi autobusový dopravce, nikoho kromě průvodce (někdy ani toho ne), do autobusu nestrkal. 😀
Na tu blbost, že většina zaměstnanců SŽDC má služební vozidlo jste přišel jak?
Většina zaměstnanců jsou dopravní zaměstnanci a kancelářské síly ( komandujici, účetní, sekretářky, grafikonisti…) ti fakt služební auto nemají.
Jedině zabezpečovaci , ale to není auto SLUŽEBNÍ , ale REFERENTSKÉ jestli chápete ten rozdíl.
Tedy není přiděleno konkrétnímu zaměstnanci a na konci pracovní doby musí parkovat ve firmě.
A je jedno na okrsek.
Tak se zase vracíme k tomu, co už jsem psal v jiné diskusi. Viníkem nejsou kraje, ale impotentní stát, zastupovaný ministerstvem dopravy. Pokud platí věta uvedená v článku: „Podle tarifu vydávaného ministerstvem dopravy kraje nemusejí uznávat režijky, pokud výkony vysoutěžily,“ potom je zcela jasné, že úředník, který tento tarif psal zapomněl, že existuje nějaká státní organizace SŽDC, která spravuje dráhy ve vlastnictví státu, která má zaměstnance, kteří se po železnici pohybují za účelem její správy a že existuje nějaký správní úřad zřízený drážním zákonem, tedy DÚ, o DI nemluvě. Můžeme se zamýšlet, jestli na to ten úředník a jeho nadřízení… Číst vice »
To je, samozřejmě, jedna strana mince.
Druhá strana je ta, že kraj vidí nějakou vidinu zisku z této skupiny, která reálně bude ovšem zcela minimální.
Především je nutné je si uvědomit, že všechni objednate živí stát.
A v tom je ten paradox.
Ne, to je jediná strana. Stát řekl nemusíte, tak kraje režijky uznávat nebudou. Kdyby stát řekl musíte, tak by sice kraje mohly prskat, nesouhlasit, stěžovat si, ale to je tak všechno, co by s tím nadělaly.
Nikoli – stejně jako u jiných státem nařízených slev (děti, studenti, důchodci) by od státu musely dostat plnou finanční kompenzaci. Socialismus už tu opravdu nemáme.
Úředník nezapomněl. NM Čoček je fanatický režíjkobijec.
Správně jste pojmenoval největší škodnou české železnice.
Pokud by stát dopravcům nařídil uznávání režijek kterékoli své firmy/instituce, tak by těmto dopravcům musel také proplácet dorovnání do nerežijního jízdného – zcela stejně jako u státem nařízených studentských/důchodcovských slev.
To jen někteří režisté si neráčili všimnout, že tu už pár desetiletí nemáme socialismus (mimo Dráhu).
“ Například traťák, co kontroluje úsek z A do B. Si má koupit „šalinkartu“? 😆“
Může mu tuto SLUŽEBNÍ CESTU proplatit zaměstnavatel.
Předpokládám, že tak již činí na JMKtratích jako např. do Hevlína, do Lednice či zanedlouho např. mezi Blažovicemi a Vyškovem, kde nejezdí/brzy nebudou jezdit žádné vlaky ČD (tzn. takové, z nichž by pracovníci SŽDC vůbec měli nárok na jízdu v rámci tzv. zaměstnanecké jízdenky).
Nemám ponětí, zda tyto tratě má ve správě SŽDC.
Jestliže jsou soukromé, tak ne.
„Nemám ponětí, zda tyto tratě má ve správě SŽDC.“
O. K., v případě Hevlína v dohledné době již zřejmě pasé; ano, ostatní jsou ve správě SŽDC.
Pokud na soukromé trati jezdi dopravce XY, může daný dopravce spravci nějakou jejich neomezenou jizdenku vydat. To je čistě na dopravci.
Jestliže na soukromé trati jezdí ČD, platí režijka. Například Šumperk – Kouty nad Desnou. Tam, svého času, trať spravovala nějaká soukromá firma a velmi rychle se majitel dohodl raději se SŽDC.
Mezi Vyskovem a Blazovicemi jede jeden osobní vlak za den tuším.
Zbytek státní rychlíky R8 a R12.
Režijky zrušit a je po starostech. Zaměstnavatel , tj ČD , ať si to dá svým zaměstnancům do platů , když chce. Nevidím jediný důvod proč stále trvat na platnosti molochoidních benefitů podobného významu odborové organizace neb stranické knížky. Proč má někdo platit daně na polodotace časudosti a sám platit násobek tohoto . Pozitivní diskriminace ? Uřvaní jak romové .
A já navrhuji zakázat obchodům zaměstnanecké slevy na produkty, je to nefér, že zaměstnanec má slevu a já ne, operátorům zvýhodněné volání, atd…
Jenže obchody to dávají svým zaměstnancům ze svého. Nemá půl rodiny ani pronájemce ani poskytovatel elektřiny , proudu , zedník co to stavěl ……..
Dominiku, jde o to, že normálně benefity i zaměstnanecké slevy poskytuje zaměstnavatel na základě dohody se zaměstnanci. U drah nic takového není. Jde zde o nařízení státu. Navíc je zde nejednotný postup různých drážních firem….
V době poskytování státních 75% slev, je starost o vaše daně celkem úsměvná….
To stejné , zrušit .
Takže řešení, které ve finále nic neřeší.
Ale vyřeší… Po roce se zhodnotí, že krajskou režijku chce zanedbatelný počet lidí a benefit se konečně pohřbí úplně
„Po roce se zhodnotí, že krajskou režijku chce zanedbatelný počet lidí“
Je-li vaše předjímání založené na realitě, pak to bude znamenat – ať to „vyslovím“ nahlas – že zaměstnancům ČD je „zatěžko“ zaplatit 480 Kč za rok, tzn. méně než 1,50 Kč v přepočtu za den, aby mohli nadále bez dalších dodatečných plateb využívat přepravních služeb svého vlastního zaměstnavatele.
Tak hlavně si uvědomme, že potenciálně se tyhle unikátní dvoustranné vztahy objednatele a dopravce budou množit. A pokud půjdeme do detailů, tak se vztah k režijkám nemusí nutně lišit kraj od kraje, ale smlouvu od smlouvy 😉
Ale jen zaměstnanci v daném kraji, takže se jedná o takové Pyrrhovo vítězství, kraj nevidí dál jak za hranice svého kraje, teď můžou vykřikovat, my jim režijky nebereme, vidíte našli jsme řešení. Sice to je řešení polovičaté, ano otázkou je proč, ČD nevyjednali tuto možnost doplatku pro všechny zaměstnance (nejen drah), stejně jako vzájemné uznávání s Regiojetem v JmK. Ale bylo by zde jednoduché řešení, převést režijky v současné podobě (klidně o pár stovek dražší) do SJT, a nabídnout je všem zaměstnancům drah (samozřejmě vyjednat i FIPky, atd…), pak by přestali zbytečné řeči typu, proč ji má i SŽDC, apod…
za takové SJT ovšem bude muset zaměstnavatel režisty všem dopravcům (skrz zúčtovací centrum) zaplatit jako za každou jinou roční SJT síťovku – a hodně zváží, zda mu za to dotyčný režista stojí
Protože se nepodílíte na zajišťování dopravy v Jihomoravském kraji? 🙂
By mne zajímalo, jak se to pozná.