Dopravci Železnice

Kompromis ve sporu o režijky na Jižní Moravě. Vznikne nová jen pro cesty po kraji za 480 Kč

Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy

Zaměstnanci Českých drah a jejich rodinní příslušníci budou mít i od ledna příštího roku možnost cestovat na takzvané režijky v osobních a spěšných vlacích Českých drah na území Jihomoravského kraje. Ne ale všichni: podmínkou je, že se podílejí na zajištění dopravy na území kraje.

O nové dohodě s Českými drahami informoval Jihomoravský kraj v rozsáhlém materiálu, ve kterém shrnuje všechny změny ve vlacích na území kraje. Ve vlacích objednávaných krajem bude od ledna platit hlavně integrovaný tarif, nikoliv tarif Českých drah.

Podle tarifu vydávaného ministerstvem dopravy kraje nemusejí uznávat režijky, pokud výkony vysoutěžily. To je i případ Jihomoravského kraje. Nově je v tarifu IDS JMK takzvaná krajská zaměstnanecká jízdenka, která bude platit v osobních a spěšných vlacích minimálně na území Jihomoravského kraje. Pro zaměstnance by měla být cena 480 Kč na rok, pro rodinné příslušníky 990 Kč na rok.  Zaměstnanec a jeho rodinní příslušníci si mohou koupit jen tuto krajskou režijku, není povinností si kupovat současně i celostátní.  Nárok na ní budou mít jen ti, kteří pracují na zajištění dopravy v Jihomoravském kraji.

Podle materiálu kraj Českým drahám a Regiojet nabídl možnost rozšíření platnosti těchto jízdenek i pro rychlíky a další vlaky jezdící po jeho území, aby zaměstnanci ČD i dalších zapojených železničních dopravců získali v rámci Jihomoravského kraje možnost cestovat všemi vlaky. „Tato nabídka však byla ze strany vedení ČD odmítnuta,“ uvedl kraj na svých stránkách.

Kraj zvažuje, že rozšíří v budoucnu platnost jízdenek železničních dopravců do autobusů a naopak. „Bez toho, aby platily i v rychlících, však nemá tento krok smysl. Z hovorů s řadou zaměstnanců Českých drah vyplývá, že je pro ně mnohem důležitější se snadno dopravit s jednou jízdenkou do a ze zaměstnání v rámci kraje, než získat celostátní jízdenku jen na vybrané vlaky,“ uvádí se v materiálu.

Počet jízdenek je nastaven podle počtu vypravovaných vlaků v pracovním dni. „Počet je dostatečný k tomu, aby si mohli jízdenku pořídit všichni zaměstnanci zajišťující v našem kraji železniční dopravu. Zda si tuto jízdenku pořídí zaměstnanci sami nebo zda jim tuto jízdenku pořídí zaměstnavatel, je na zvážení každého z dopravců,“ uvádí kraj.

Smůlu mají naopak zaměstnanci SŽDC a dalších organizaci, jejichž zaměstnanci mají nárok na režijky. „S těmito organizacemi nemá Jihomoravský kraj žádné smluvní vazby. Proto nelze předpokládat, že by pro tyto pracovníky byly krajem vydávány speciální jízdní doklady. Podobně jako v případech jiných společností mohou tyto organizace nakoupit pro své zaměstnance jízdní doklady za obvyklé ceny,“ uvedl kraj.

(V původní verzi jsme nesprávně uvedli, že podmínkou krajské režijky je i nákup celostátní, za chybu se omlouváme)

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Radim
Host
Radim

,,Smůlu mají naopak zaměstnanci SŽDC a dalších organizaci, jejichž zaměstnanci mají nárok na režijky. „S těmito organizacemi nemá Jihomoravský kraj žádné smluvní vazby. Proto nelze předpokládat, že by pro tyto pracovníky byly krajem vydávány speciální jízdní doklady“. ……………….
Krajská vrchnost tak nějak zapomněla, že objednané vlaky jezdí po kolejích SŽDC

xyz
Host
xyz

“ Krajská vrchnost tak nějak zapomněla, že objednané vlaky jezdí po kolejích SŽDC“
Nezapomněla. Nejde o smluvní vazbu.

roman
Host
roman

první mně štvalo že cargo dává jenom in 100 ale teď za to začínám být rád protože pro cestováni po ČR je to daleko lepší než drážní průkazka a v rámci IDS JMK se mě netýká žádné omezení.

Axel
Host
Axel

Přestal jsem rozumět tomu co dělá Jihomoravský kraj. Jejich původní krok, že každý si bude platit to co projezdí mohl mít blahodárný efekt, který ukáže: kde spoj ubrat/nahradit a kde přidat/posílit kapacitu včetně toho, že by mohlo ukázat skutečný zájem cestujících o přestupování z aut do hromadné dopravy = tj. kde stavět P+R. Samostatnou otázkou bylo jestli zaměstnavatel bude svým zaměstnancům proplácet cestu do práce a zpět (přičemž je úplně jedno jestli zaměstnavatel jsou např. o ČD nebo Bors nebo např. učitelé/-lky nebo lidi pracující v průmyslových zónách na jihu Brna,…). Chválím, že Jihomoravský kraj zavedl paušalizovanou jízdenku na dojíždění… Číst vice »

xyz
Host
xyz

Článek byl (nevím, kdy přesně) aktualizován o tento údaj:
„(V původní verzi jsme nesprávně uvedli, že podmínkou krajské režijky je i nákup celostátní, za chybu se omlouváme)“
Paradoxně tedy může být vzniklá situace finančně výhodnější pro ty pracovníky ČD podílející se na provozu vlaků v JMK, kteří svoji zaměstnaneckou jízdenku využívají právě jen (či téměř jen) k dojíždění do práce a zpět domů.

Protože nově taková jízdenka pro ně bude jen za 480 Kč ročně namísto dosavadních 1100 Kč.

Manitou
Host
Manitou

1100,- + 480,-.
Za 480,- jen za jízdu v rámci JMK a to nikdo z nich chtít nebude.
Nezlobte se, ale každý váš koment a obsažená úvaha jsou opravdu neskutečně hloupé.

bohyn
Host
bohyn

Tak fíra z Karlových Varů si to asi nekoupí, ale na to ten systém nvzdchne. Na druhou stranu to co to upotřebí, tak ušetří za tu státní, takže 600 v kapse.

Manitou
Host
Manitou

Však je to kupón alá komerční vlaky za tuším 700,-
Tedy dobrovolné. Ale bez běžné prolongace to, samozřejmě, nejde.

Luke
Host
Luke

Naprostá bomba! Takže budeme mít zaměstnance ČD, kteří budou mít jakési krajské režijky… Ale pozor! Budou je mít jenom ti, kteří se budou podílet na provozu. Aha, takže taková paní pokladní má smůlu, ta se nepodílí, protože na pokladnách ČD nebude možné koupit krajskou jízdenku. Bomba. A co SŽDC? Nic? Výpravčí bude všem jenom pro smích… Víte, výpravčí je od SŽDC, on se vůbec, ale vůbec na ničem nepodílí, jak by mohl?? To je takovej panák, milé děti. Sice pracuje na nádraží, řídí vše okolo atd… ale jinak chudák, bude si muset za jízdu vlakem platit! My se máme dobře,… Číst vice »

Spravedlnost
Host
Spravedlnost

Prasky dosly?

xyz
Host
xyz

„Aha, takže taková paní pokladní má smůlu, ta se nepodílí, protože na pokladnách ČD nebude možné koupit krajskou jízdenku.“
Bude možné ji tam koupit. Stejně jako to je možné dosud.

„A co SŽDC? Nic?“
Nic. Ta není ve smluvním vztahu s JMK (viz i článek).

bohyn
Host
bohyn

No, uklízečky záchodů se tam taky musí dostat po vlastní ose, stejně jako všichni ostatní zaměstnanci ve všech odvětvích. Vítejte do reality 🙂

Vbb
Host
Vbb

Hele, a výpravčí má třeba režijku na Regiojet, Arrivu nebo Leoše? Jak je to možné, že nemá?! Vždyť bez něj by se nehlo ani kolo!

Pepina Pepinová
Host
Pepina Pepinová

Ty tzv. Režijky by se mohli zrušit úplně a zaměstnanci ČD by mohli dostat od firmy In 100 jako má ČD CARGO, než rodinných příslušníků a důchodců. Nevidím důvod proč by měli mít zaměstnanci SŽDC režijky na vlaky ČD, když tyto vlaky nejsou při omezeních nijak zvýhodněné
Mohli by si říct o volné jízdenky u jiných dopravců.

Ondra.P
Host
Ondra.P

Tento návrh rozdělení je dlouhodobě neudržitelný. Doufám že brzy někomu dojde že jezdit pouze na krajské integrované jízdné výrazně zhoršuje průstupnost železniční sítě jako celku. To že se uznají režijky by mělo být samozřejmostí. Nechápu proč kraje myslí že ušetří něáké ty peníze na přerozdělování peněz z jízdného. Jestli preferují peníze, obětovávají tím cestující ve vlacích. Proč vlastně nená každý kraj vlastní dálniční známku? Jak stažná by byla cesta autem kdyby to opravdu tak s dálničními známkami bylo.

xyz
Host
xyz

“ Nechápu proč kraje myslí že ušetří něáké ty peníze na přerozdělování peněz z jízdného.“ Naopak – brutto systém je pro krajského objednatele úspornější než netto, protože tržby jsou směrem ke krajskému objednateli vykazovány (tedy přerozdělovávány v rámci IDS). V situaci, kdy v kraji existuje celokrajský IDS (kde u autobusů v onom kraji už dávno platí, že se jezdí brutto + že dopravci používají jen tarif IDS, nikoliv vlastní tarif), je brutto-systém u příměstských/regionálních vlaků logickým řešením. Při netto systému by platilo, že případné zvýšení počtu cestujících (potažmo tržeb od těchto cestujících) je příjmem pro dopravce. „Doufám že brzy někomu… Číst vice »

Tronda
Host
Tronda

Nicméně s tou dálniční známkou je to geniální nápad. Většině lidí bude stačit roční dálniční známka jenom pro jeden kraj a při cestě na dovolenou si dokoupí jednorázové známky pro další kraje a ušetří. Za tohle by se měli rvát odbory!

VRT
Host
VRT

Pane Sůro, je opravdu nutné nechat tu řádit lůzu, aby tu urážela všechny okolo? Opravdu to tady musí klesnou na tuhle úroveň?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Zatím tu VRT urážíte převážně jen vy 😀 .

VRT
Host
VRT

Jak konkrétně? Tím, že tu ostentativně každému tykám, nebo oslovuji „ty vylízanej demente“?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Tak třeba mě jste nazval lůzou. Já se neurazim nebojte 😀 to je jen příklad. Za to tyknuti se omlouvám bylo to psané ve spěchu. Případné tykání mi ovšem také nevadí. V mém pokročilém věku mě spíše potěší 😀 .

VRT
Host
VRT

Kde jsem vás nazval lůzou? Nejste nějaký vztahovačný?

vydra
Host
vydra

Na režijku, jakožto pracovní benefit mi připadá podivné sahat… veškeré divadlo okolo nechápu. Holt český unikát, stejně jako postupná privatizace bez existence unitárního tarifu.

xyz
Host
xyz

„Na režijku, jakožto pracovní benefit mi připadá podivné sahat…“ Však na ni zaměstnavatel (tzn. jediný subjekt, který je s držiteli režijek – tedy se zaměstnanci – v pracovněprávním vztahu) nesahá. Stejně tak na ni po dohodě s dopravcem „nesahá“ ani objednatel, pro kterého budou oni zaměstnanci svojí prací pro svého zaměstnavatele onen kontrakt reálně naplňovat. „Holt český unikát, stejně jako postupná privatizace bez existence unitárního tarifu.“ S unitárním tarifem zaspalo MD o mnoho let. A jev, který do jisté míry bylo možné označit jako „unitární tarif“, totiž možnost jet v závazku veřejné služby s vícero dopravci na jednu jízdenku (v… Číst vice »

jan
Host
jan

No, myslím, že celé ty krajské šaškárny nebudou nepovšimnuty. Nyní jsem viděl srovnání Olomouc Přerov. Olomoucký kraj. Jejich deb. Tarif 40 Kč za 22 km. Tedy téměř 2 koruny za km.. Téměř nekonkurenceschopné s autem.. Pro fanoušky a ty co nemají auto nebo řidičák.. In 25 32 Kč. Nemluvím o pravidelných cestujících s IN 50. Jaký bude důsledek..
No že všichni se napakují do R, a EC.. A tornádo bude jezdit prázdné.. Navíc mi vypadnou tyto spoje, tvoří občas přípoje z jiných krajů zcela. Jako by tam nebyly.. Protože za těchto podmínek já jim na to kašlu.

xyz
Host
xyz

„Nyní jsem viděl srovnání Olomouc Přerov. Olomoucký kraj. Jejich deb. Tarif 40 Kč za 22 km.“
… přičemž obyčejné jízdné ČD na týchž 22 km činí 42 Kč/km. Tedy ještě více.
Navíc IDSkové jízdné (v situaci, kdy je MHD integrována do IDS) platí i v MHD. Tarif ČD nikoliv.

jan
Host
jan

Neargumentujte pořád laskavě jízdným bez slevy, každý pravidelnější uživatel železnice má IN 25, IN50 nebo IN100.

xyz
Host
xyz

„každý pravidelnější uživatel železnice má IN 25, IN50 nebo IN100“
… a nepravidelný cestující nemá ani jedno.

Ale O. K., pokud tedy s IN25, tak 32 Kč s IN25 bez platnosti na návaznou MHD vs. „IDSkových“ 40 Kč s platností na návaznou MHD (což se zejména v Olomouci dost hodí).

Tronda
Host
Tronda

Správný železniční šotouš se přece dopravuje pouze mezi vlakovými nádražími a bydlí poblíž, takže dojde pěšky, MHD nebo autobusy k životu nepotřebuje.

jan
Host
jan

Já jednak v Moravskoslezkém kraji k ids tarifu MHD nemám..
B) Já opravdu MHD k tomu moc nepoužívám a nepotřebuji
C) Byl rozhovor s paní v televizi, která to tak má, MHD k tomu nechce v Olomouci a byla naštvaná
Ne já..

Tronda
Host
Tronda

To je blábol!

mirekk
Host
mirekk

Už jsem to zmiňoval několikrát: může nastat situace, že SŽDC bude muset svým zaměstnancům proplácet cestovné, které zaplatí za jízdné v rámci své pracovní doby. Musíme si uvědomit, že SŽDC je specifický podnik, kde zaměstnanci mají svěřený určitý úsek trati, nejsou na jednom místě za branou podniku. Ty cesty mohou být i dost dlouhé, desítky kilometrů. Zaměstnanec každý den vypíše cestovní příkaz, přiloží k němu jízdenky a dostane je proplacené. Ale tím se zaměstnavateli zvednou náklady. A může se stát, že stejně jako když se zvednou náklady např. autodopravcům, zvednou se ceny elektřiny, plynu atd, promítne se to do konečné… Číst vice »

Vbb
Host
Vbb

Jednak cestovné proplácí svým zaměstnancům každý zaměstnavatel, jednak se zkuste zamyslet (já vím, občas to bolí), kolik jsou personální náklady na člověka jako takového (pro jednoduchost: vezměte čistou mzdu a vynásobte dvěma) a kolik bude to cestovné. Na zaměstnance s platem okolo 30 tisíc čistého má zaměstnavatel náklady zhruba 60 000, tj. asi 3 000 denně. V tom se 100 korun cestovného denně opravdu ztratí.

Ignác Pospíšil
Host
Ignác Pospíšil

Připočtěte přinejmenším nové zaměstnance na zbytečnou administrativu s tím spojenou…

xyz
Host
xyz

„Připočtěte přinejmenším nové zaměstnance na zbytečnou administrativu s tím spojenou…“
(Předem připomenu, že pojem „zbytečná“ je zde subjektivním vyjádřením, nikoliv popisem objektivní skutečnosti)

Pominu-li skutečnost, že jakékoliv další (větší i menší) firmy, jejichž zaměstnanci v rámci výkonu práce jezdí na služební cesty, tak se zeptám na váš názor – kolik zaměstnanců by musela SŽDC, s. o., nově přijmout nad rámec těch, kteří cestovní příkazy (v rámci cest s jinými dopravci než ČD v případě tratí bez osobní dopravy či v případě těch tratí, kde jezdí jiný dopravce než ČD) zúčtovávají již nyní?

Axel
Host
Axel

@Ignác Pospíšil… nemusí nutně nastat velké zvýšení administrativy, viz např. paušalizace cestovních náhrad (cestovného) umožněné v § 182 Zákoníku práce…. Když paušalizace cestovních náhrad může fungovat u obchodních zástupců, tak určitě může fungovat také u jiných profesí.

xyz
Host
xyz

„Ty cesty mohou být i dost dlouhé, desítky kilometrů.“
… a již dnes jsou prováděny i na tratích bez osobní dopravy či na tratích, kde osobní dopravu provozuje výhradně neČD dopravce (druhá jmenovaná kategorie se od letošního prosince poněkud rozšíří). Tam to SŽDC dělá se služebními/pracovními cestami zaměstnanců jakým způsobem?

Dan
Host
Dan

No třeba GWTR jim dal jízdenku.

Tronda
Host
Tronda

Nedal, prodal, to je rozdíl.

Jaaa
Host
Jaaa

Úplně stejně, jako když potřebuju jízdenku do Pendolina. Prostě mi to proplatíte vy všichni ze svých daní. Radujte se.

Tronda
Host
Tronda

Ale jen na služební cestu, soukromou si zaplatíte stejně jako ostatní lidi ve státě ze své čisté mzdy.

xyz
Host
xyz

„Prostě mi to proplatíte vy všichni ze svých daní.“
Nikoliv. Proplatí vám to SŽDC, s. o. (samostatná organizace s právní subjektivitou) coby váš zaměstnavatel.

Manitou
Host
Manitou

Vážený, vaše povrchní znalost problému je na úrovni úředníka na úřadu, co tyto voloviny vymyslel. SŽDC patří vše, kromě vlaků.
Aby jakýkoliv cestující nastoupil, potřebuje nádraží či zastávku.
Jestliže se někdo holedbá koupí plnocenné jízdenky, musí si uvědomit důsledky. SŽDC kraji pošle fakturu za užívání majetku a ti se z toho poserou.
Takže se raději domluví.
Ať se vám to líbí nebo ne, SŽDC kraj nepotřebuje, kraj potřebuje SŽDC.

xyz
Host
xyz

„SŽDC kraji pošle fakturu za užívání majetku“
Kraj žádný drážní majetek nepoužívá (resp. pokud by tomu tak potenciálně bylo, tak by nad tím SŽDC – dle této teze – dosud „mávala rukou“ s argumentací, že kraje tak mohou činit bezplatně díky tomu, že v regionálních vlacích ČD, a. s., v onom kraji platí „zaměstnanecké“ jízdenky i pro pracovníky SŽDC, s. o.?) . Jedině dopravci (mj. ČD), kteří příslušné nájemné již platí.

Manitou
Host
Manitou

Pane (Paní) xyz, jste ekonomický diletant lokálního formátu, který evidentně nikdy nic neřešil v souvislostech.
Opravdu se domníváte, že tu „cenu“ neumí pumpnout kraj? Přímo nebo přes dopravce. Ve finále na to doplatí cestující, který to zaplatí. Z Os vlaků zmizí cestující, přesunou se do rychlíku. Čili s menším počtem roste jednotková cena. Geniální, že? Když se podíváte, kolik rychlíkových stanic je v okolí Brna, jsou to jednoduché počty. Aplikace IN25 a u pravidelně dojizdejich IN50 jsou daleko výhodnější než IDS JMK.
Také se podívejte na ceník zónové, třeba měsíční, jízdenky.
Hlavně už konečně nic neřešte, když na to nemáte kapacitu.

Manitou
Host
Manitou

Příklad:
Brno – Nezamyslice
IN50/IDS 1344,-/1870,-

Rozdíl za rok 6312,-
Cena aplikace 2990,-

Čistá úspora 3322,-

xyz
Host
xyz

„Příklad: Brno – Nezamyslice“
Tedy mimo jiné příklad, kterého se omezení typu „v rámci vnitrokrajských cest ve vlacích objednávaných krajem“ vůbec netýká, protože v této relaci lze jet jedině („ministerskými“) rychlíky.

P. S. Pominu-li předchozí, tak dodám, že verze „IDS“ v sobě zahrnuje mj. i brněnskou MHD. Verze „jízdenka ČD“ nikoliv.

Manitou
Host
Manitou

Přesně tohle jsem čekal, jelikož to odpovídá vašemu rozměru. 😆
IN50 je celorepubliková.
Při nákupu 100+101 v roční variantě, je rozdíl cca -100,- měsíčně a možnost jizdy levně mimo JMK.
Teď jste dokázal tu malost uvažování, o které jsem psal. Gratuluji.

xyz
Host
xyz

„Při nákupu 100+101 v roční variantě, je rozdíl cca -100,- měsíčně a možnost jizdy levně mimo JMK.“
Tak si takový cestující namísto IDSkové jízdenky vybere jízdu na IN50. Může tak učinit letos, bude tak moci učinit v příštím roce. Jak jednoduché.

P. S. Je dobře, že aspoň po mém upozornění jste tu cenu „šalinkarty“ k té variantě s IN50 započetl.

„možnost jizdy levně mimo JMK.“
Ovšem jen pro ty cestující, kteří využívají železniční dopravu i pro jiné cestování než ono pravidelné pendlování (obvykle) za prací. Neplatí paušálně pro všechny.

xyz
Host
xyz

** Upřesnění – od 12/2019 vlastně půjde o srovnávání dvou odlišných věcí, protože s IN50 bude možné v relaci Nezamyslice – Brno jet jen v přímých rychlících (jedoucích do/z Olomouce), nikoliv v podobě „Os vlakem do Vyškova + dále („bohumínským“) rychlíkem do Brna. A to z jediného důvodu** – změna dopravce na rychlíkové lince Brno – Bohumín. Na dopravce, který žádné IN25/IN50 neřeší.

** Druhý potenciální důvod, tedy nemožnost jízdy na jízdenku ČD při vnitrokrajské cestě v rámci JMK, by zde platit neměl, protože Nezamyslice neleží na území Jihomoravského kraje.

Manitou
Host
Manitou

Jste opět mimo. Osobní doprava, tím je myšlena relace Os, je prakticky vyloučena z důvodu kapacity tratě.
R8, v Nezamyslicich nestaví, krom jednoho spoje ráno od Bohumína.
Nezamyslice jsou z Brna obsluhovany pouze linkou R12.
Co tam máte dál? 😆

Manitou
Host
Manitou

Nezamyslice jsou v integrovaném systému. Takže irelevantní.

xyz
Host
xyz

„Nezamyslice jsou v integrovaném systému. Takže irelevantní.“
Naopak, relevantní v situaci, že dle zpráv zveřejněných i zde, nebude možné jet na jízdenku ČD v rámci vnitrokrajských relací, nikoliv vnitroIDSkových relací.

Relace Nezamyslice – Brno NENí vnitrokrajskou relací.

Manitou
Host
Manitou

Už se z toho chcete jen nějak vykroutit. Rozhodující je hranice systému, nikoli geografická.
To je všem jasné, když prodávají jízdenky INTEGROVANÉHO systému.
Njn, uvařil jste se na vlastní nudli.

xyz
Host
xyz

„rozhodující je hranice systému, nikoli geografická.“
O. K., pak ale platí, že:
– Informace o této věci byly podány nepřesně ve věci „vnitrokrajských cest“.
– Paradoxně existují i případy, kdy povinnost vydávat výhradně jízdenky IDS JMK bude platit i při jízdě výhradně mimo území JMK, např. při cestě vlakem z Náměště n/O. do Rapotic.

Manitou
Host
Manitou

To už je dále zbytečná diskuse.
Na pravidelné dojíždění je IDS jizdenka prakticky vždy dražší.
Dále je zbytečné o tom debatovat.

Manitou
Host
Manitou

To upozornění nemělo na nic vliv. Byl to z mé strany úmysl. 😆
Protože jsem věděl, že v nouzi se toho chytnete. 😀
A neuvedl jsem další bombu. Na roční šalinkartu je dotace 1425,-. To jsem opět úmyslně neuvedl.

Tedy skutečné počty:
4750 – 1425 = 3325,-

Z toho plyne, že úspora na IN 50 plně pokryje roční šalinkartu a jakákoliv jízda kamkoliv na IN50 je úspora.
Na JMK jízdenku dojedete akorát…. 😆

Opět gratuluji!

xyz
Host
xyz

“ Na JMK jízdenku dojedete akorát…. 😆“ Po celém Brně, jakož i v rychlících Regiojetu mezi Vyškovem a Brnem, jakož i v autobusech mezi Brnem a Vyškovem. Hovoříme-li tedy o jízdence pro relaci Brno – Nezamyslice. Mimochodem, dopouštíte se argumentačního klamu, když ke srovnávání měsíčních jízdenek za dojíždění přidáváte roční „šalinkartu“. Při srovnání nejdelšího možného jízdného dle nabídky koordinátora, resp. dopravce to vychází poněkud jinak: 100 + 101 + 5 zón – roční verze: 14 900 Kč. Traťová jízdenka pro 61 km ve verzi IN50: čtvrtletní jízdenka za 3552 Kč x 4 = 14 208 Kč (pozor, pro jízdu z… Číst vice »

Manitou
Host
Manitou

Nastudujte si, co kde zastavuje.
R8 tam vůbec nezastavuje, je to celkem 8 zón, a osobní vlaky tam z Brna nejezdí. Jen rychlíky.
Takže si to přepočítejte, nastudujte a nedělejte ze sebe opakovaně trubku.
Absolutně o tom nic nevíte, ale na elaboráty zcela mimo, to jste mistr světa.
Už jsem to několikrát psal. Nesnažte se o něco, co vám nejde. Myslet.

xyz
Host
xyz

„R8 tam vůbec nezastavuje, je to celkem 8 zón, a osobní vlaky tam z Brna nejezdí.“ Samozřejmě je myšlena varianta „v podobě „Os vlakem do Vyškova + dále („bohumínským“) rychlíkem do Brna“, jak jsem v tomto znění explicitně uvedl v jednom z předchozích příspěvků tohoto vlákna. Omlouvám se, tu 8. zónu (č. 765) jsem přehlédl, takže nikoliv 14 900 Kč, nýbrž 16 400 Kč za roční IDSkovou jízdenku vs. (zopakuji ze svého předchozího příspěvku) Traťová jízdenka pro 61 km ve verzi IN50: čtvrtletní jízdenka za 3552 Kč x 4 = 14 208 Kč (pozor, pro jízdu z Nezamyslic do Brna… Číst vice »

Tronda
Host
Tronda

Ajajaj, velký náčelník se seknul ve výpočtech.

xyz
Host
xyz

Perličkou je, že ona „roční“ (4x čtvrtletní) traťová IN50 v relaci Nezamyslice – Brno by stála o cca 600 Kč méně (14 208 Kč vs. 13 616 Kč), pokud by ČD nadále nelhaly co do kilometrické vzdálenosti mezi Blažovicemi a Holubicemi, kde ve skutečnosti to jsou 3 km, dle tarifní kilometráže však 6 km (tato lež byla vymyšlena ve chvíli, kdy část vlaků z/do tohoto směru jezdila přes Křenovice h. n. a část přes Blažovice; nyní však prakticky vše jezdí přes Blažovice).

Aneb samy ČD tahají z cestujících o to větší peníze vymýšlením delší kilometráže než jaká je realita. 🙂

Manitou
Host
Manitou

Co to blábolíte opět? Přes Křenovice nyní nejezdí nic, protože je výluka. Když nebyla, jezdil tam R8 a R12 přes Blazovice.
Vy máte nějaké trauma, že něco nemáte, co mají jiní.
O tom to celé je.

xyz
Host
xyz

„Co to blábolíte opět? Přes Křenovice nyní nejezdí nic, protože je výluka.“
No právě – všechno (ale i v bezvýlukovém stavu skoro všechno) jezdí přes Blažovice = trasu o 3 km kratší než uvádějí ČD ve svém jízdním řádu = o to více jsou cestující obíráni na jízdenkách při kilometrickém tarifu.

Tento jev u IDSkových jízdenek nehrozí.

Vbb
Host
Vbb

“ Z Os vlaků zmizí cestující, přesunou se do rychlíku.“
Dnes jezdí někdo schválně osobákem, protože to trvá déle, i když může jet rychlíkem?

“ Čili s menším počtem roste jednotková cena.“
V tom rychlíku, kam se všichni podle vás přesunou, to platit nebude?

Manitou
Host
Manitou

Budete se divit, ale dojezdová vzdálenost, v okolí Brna, do rychlíkových stanic, není tak velká, aby nedojel např. autem 5km do Tišnova na rychlík a nejel osobakem z třeba Hradčan.

Neplatí, protože s množstvím cena klesá.

Vbb
Host
Vbb

Tak mi vysvětlete, proč jezdí osobákem, když může autem dojet 5 km a jet rychlíkem.

„Neplatí, protože s množstvím cena klesá.“
Takže platí.
Když se řekne „s klesajícím množstvím cena roste“, tak z toho logicky vyplývá, že „s rostoucím množstvím cena klesá“. Jen se z toho výchozího bodu vydáte po té křivce opačným směrem.

Manitou
Host
Manitou

Vysvětlím. V této chvíli je tarif na volbě cestujícího.

Platí. Je snad běžné, že když se cena rozdělí na menší počet jednotek, je cena na jednotku vyšší a naopak. Co na na tom nechápete?

Vbb
Host
Vbb

A od ledna ten cestující mít volbu nebude? Tj. buď rychlíkem za tarif ČD, anebo osobákem za tarif JMK?

Já bych si to chápat dovolil. Vy tu jste ten, který tvrdí, že „neplatí“.

Manitou
Host
Manitou

V osobním a spěšném blaku mít volbu nebude.

Vbb
Host
Vbb

A to něčemu vadí? Na většině linek taky žádná volba není – jedině TR10 (příp. „Jen Leo/RJ/Arriva/GWTR…“).
Navíc, IDS-kové tarify bývají v drtivé většině levnější než TR10 (samozřejmě lze nalézt i trasu, kdy to zrovna neplatí)

xyz
Host
xyz

I zde připomenu, že „soutěž“ v JMK byla vypsána tak (celý kraj „soutěžený“ jako jeden soubor; krátká doba – 1 rok a pár měsíců – mezi vyhlášením vítěze a začátkem kontraktu), že nikdo jiný než ČD reálně neměl šanci splnit podmínky. Vezměte si, pokud by byly soutěženy např. 4 provozní soubory a kdy např. 2 z nich by vyhrál jiný dopravce než ČD. Pak by u takového dopravce neplatily režijní jízdenky ani pro zaměstnance ČD, ani pro zaměstnance SŽDC, a to „bez dalších polemik“. Je příznačné, že terčem kritiky z některých úst zde je krajský objednatel, který v maximální míře… Číst vice »

Chronosphere
Host
Chronosphere

Středobodem železniční dopravy je režijka, bez ní eisenboňáky nějaké vlaky vůbec nezajímají,a můžou jim být ukradené.Tak jim nemažte med kolem huby,že dostali v ČD od kraje práci.

Dušan
Host
Dušan

Šel jim na ruku až tak, že se smlouva bude muset znovu přesoutěžit až začnou kraji chodit ty nově objednané jednotky pro linky S2 a S3, čili čekám, že ČD za 5 let plynule vystřídá ARRIVA, GW Train nebo Regiojet.

xyz
Host
xyz

„že se smlouva bude muset znovu přesoutěžit“
Ovšem. Ta zmiňovaná „vysoutěžená“ smlouva je na „3 roky s možností prodloužení o další max. 3 roky“.

Nic to každopádně nemění na obsahu mého předchozího příspěvku.

Robert
Host
Robert

A proč by ČD měli souhlasit s platností JMK tarifu pro zaměstnance v rychlicich když jim tam bude platit rezijka?

PzD
Host
PzD

Treba proto, že by pak dost zaměstnanců režijku ta 1100,- oželelo. Na cesty do práce by jim stačila krajská, jinak jedou autem, …

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No a pak tu o „Bez režijky pudu řídit traktor“

zesp
Host
zesp

To je neuvěřitelné, kolik je tady pláče ro pár korun za příplatek na režijku. Je idět, že ti, co režijku využívají, nemají absolutně tucha, co za běžnou jízdenku musí zaplatit obyčejný cestující. Vždyť těch 480 Kč musí klidně dát i jen za týdenní dojíždění a to ho za tu částku náš národní dopravce sveze ve staré herce, kde nefunguje kde co, je vystaven napospas otrávenému a neochotnému vlakovému doprovodu, od něhož se nedozví ani o mimořádnosti… To opravdu považujete ty své výkony a výkony svých kolegů už i vy sami za tak bídné, a úroveň celé „modré“ železnice tak zoufalou,… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Jenže zde tak nejde o cenu (osobně bych to klidně zaplatit), jako o to, že kraj to chce umožnit jen některým zaměstnancům dopravce. Přitom v Plzni je zaměstnavatelem to stejné ČD, jako v Brně.

Leinad
Host
Leinad

Dominik: jde o to,kolik dopravce „zaplatí.“ In 100 v JMK platí normálně, proč by za zaměstnance měl kraj chtít min?

Dominik
Host
Dominik

Leinad: A dal JMK tuto možnost ČD, nebo řekli, režijky prostě ne? To jsem se nikde nedočetl.

Dominik
Host
Dominik

Leinad: Osobně si myslím, že In100 a Business se rozhodli za peníze tolerovat proto, že jej na kraji někdo má.

Jaaa
Host
Jaaa

Bingo.

MartinS.
Host
MartinS.

A proč to má JM kraj zajímat, že dopravce, u kterého si objednává zajištění dopravy zaměstnává lidi i v Plzni nebo v Děčíně?

Dominik
Host
Dominik

A co jim dává právo určit, kteří zaměstnanci dopravce smí benefit využívat? Dobře ať si řeknou o příplatek, ale ať ho nechají v nabídce všem.

MartinS.
Host
MartinS.

Právo zákazníka, který si u dopravce objednává nějakou službu a za tuto službu mu bude platit…

Hujer
Host
Hujer

Toto vše povede ke zrušení režijek a bude mezi všemi rovno. Je mi jasné, že takového benefitu se nechce nikdo vzdát. Já tvrdím dlouho, že režijky se mají zrušit. Pracuji u velké firmy, která má miliardové zisky a taky platím za její výrobky naprosto stejnou sumu, jako kterýkoliv z vás. A žádné zvýhodnění nemám. I zdravotní sestry platí stejnou zdravotní daň ze mzdy, jako ostatní. Proč i ony nemají nižší daně, nebo žádnou zdravotní daň, za to, že pracuji ve zdravotnictví? A teď se do mě pusťte.

BoH
Host
BoH

Ano, režijky mají být benefitem zaměstnavatelem (pokud si to může domluvit), nikoliv státu 🙂

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ale nás zaměstnavatel je stát. 😀

VRT
Host
VRT

Koho máte napsaného na smlouvě? Česká republika to asi úplně není, že?

Prokop
Host
Prokop

Co se týče zaměstnanců SŽDC, tak zaměstnavatelem 9500 lidí byly ČD a z rozhodnutí státu se tito lidé stali zaměstnanci SŽDC. Stát tehdy sliboval, že se nic nemění, vše bude stejné.
Uplynulo 8 let a najednou je všechno jinak. Dobře, ale teď se milý státe nediv, že se to lidem nelíbí.
Ať už se režijky zruší nebo se z nich jen stane nepoužitelný přežitek, tak všem jejich majitelům vzrostou náklady na cestování.
Řešení je prosté, zvýšit adekvátně mzdu.

xyz
Host
xyz

„Stát tehdy sliboval, že se nic nemění, vše bude stejné.“
Však z pohledu státu vše stejné je – režijky ČD, a. s., zůstaly z nařízení státu i pracovníkům SŽDC, s. o.

Pepa
Host
Pepa

Zrušte režijky přestanu cestovat ne jen já…. hlavně ať cestují mládí a důchodci za hubičku….

VRT
Host
VRT

Nechtějte koho bych raději viděl ve vlaku cestovat za hubičku, jestli budoucího lékaře, učitele, inženýra, nebo modrou gumu s režijkou…

Pepa
Host
Pepa

VRT ty jsi pěkná Guma ty vylízanej demente…

VRT
Host
VRT

A, gumka přišla z oběda a už má hladinku.

Jaaa
Host
Jaaa

A co současného inženýra, který vám šetří peníze?

Petr
Host
Petr

Známý výrok „Nikdy nemůžu splnit všechno co můžu slíbit“ Řešení je opravdu prosté, změnit zaměstnavatele. Pracovní smlouva je přeci mezi dvěma subjekty, které se na ní dohodnou a jde kdykoliv vypovědět. Jinak také řečeno, pokud není ve smlouvě nebo v zákoně dané, jaké má mít režijka vlastnosti, těžko to bude někdo vymáhat. Nakonec by mohla být dost podobná IN 25 a pořád to bude režijka.

Jaaa
Host
Jaaa

Přesně tak. Pokud si mne zaměstnavatel neváží, a ještě se do mne naváží, že jsem přísavka, lump a div ne zloděj, tak proč se rozčilovat. Opustit tuhle závistivou republiku a třeba si tu s Babišem shnijte. Akorát si pamatuju, že když jsem pracoval pro univerzitu, tak mi takhle obvykle nadávali lidé, co neměli ani maturitu, ale hlavně že oni byli „plátce daní“, za jejichž „dělnické peníze jsem vystudoval a teď dělám hovno“. Moji rodiče a prarodiče totiž asi daně neplatili, že. Tady to bude něco podobného. Každej blb, kterej nemá odpovědnost za nic, jen bohorovnost své ideologie, si tu otvírá… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Stát tehdy sliboval, že se nic nemění, vše bude stejné.“ Kromě mnou již napsaného, několik dalších aspektů: – k onomu přesunu výpravčích pod SŽDC došlo skoro 9 let (!) po zřízení SŽDC (tzn. skoro 9 let platil nelogický stav, kdy výpravčí zajišťující řízení provozu všech vlaků všech dopravců, byli zaměstnanců jednoho dopravce z osobní přepravy) – ono „nic se nemění“ se týká nejen těch pracovníků SŽDC, ale i těch pracovníků SŽDC, kteří k této organizaci nastoupili i po 1. 9. 2011, tzn. ani nelze argumentovat nějakým „zachováním statutu quo pouze a právě pro ty, kterých se onen přechod dotkl“. –… Číst vice »

Zlínka
Host
Zlínka

ČD vlastní stát, pokud jste si nevšiml.

Mašinka
Host
Mašinka

Stát vykonává pouze akcionářská právy dle daných zákonů. ČD jsou a.s.

VRT
Host
VRT

Oni ani netuší, co to a.s. je…

Jaaa
Host
Jaaa

Víme, co to a.s. je. Tyhle právnické bláboly, co se snaží akorát odvést od podstaty problému, ale nikoho rozumného nezmatou.

Krom toho, s.o. je taky soukromá společnost?

VRT
Host
VRT

Zlínko, ČD jsou akciovka… ale chápu, že vy máte pořád rok 1988…

Hrackalw
Host
Hrackalw

Jen tak pro zajímavost se zkus zeptat koho má ve smlouvě napsaného učitelka u vás na základní škole. Myslím že to taky nebude Česká republika a je to státní zaměstnanec. ČD je ze 100 procent vlastněno státem ale to jistě víš.

xyz
Host
xyz

„ČD je ze 100 procent vlastněno státem ale to jistě víš.“
Ano, a vaším zaměstnavatelem jsou ČD, a. s. (obchodní společnost, tzn. společnost, kde jedním z jejích cílů je dosahování zisku). Ne Česká republika.

MartinS.
Host
MartinS.

Učitelka ZŠ rozhodně není státní zaměstnanec. To se opravdu mýlíte.
A kdo je vlastníkem akcií ČD je úplně jedno, přečtěte si něco o fungování obchodních společností…

Hrackalw
Host
Hrackalw

Přečti si co píše J.L. trochu níže co myslíš co bere učitel mzdu nebo plat 😀 ?

Jaaa
Host
Jaaa

Jj, přesně případ toho, jak někdo, kdo si přečte obchodní a občanský zákoník, si myslí, že rozumí stavu světa.

xyz
Host
xyz

„Přečti si co píše J.L.“
Píše mj. že plat pobírají zaměstnanci „příspěvkových organizací, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele, školských právnických osob zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy“. Což přesně sedí mj. na učitele/učitelky.

Zcela jiným bodem (viz opět onen příspěvek) je bod „zaměstnanci státu“.

Samozřejmě, že zaměstnavatelem konkrétní učitelky/konkrétního učitele je ta která škola. Nikoliv „stát“ či „Česká republika“.

VRT
Host
VRT

Poprosím zdejší šotoušky, aby si nastudovaly alespoň základy k tématu o kterém diskutují, ať tu ze sebe nedělají ještě větší idioty. Děkuji.

VRT
Host
VRT

padron, nastudovali

Hrackalw
Host
Hrackalw

Vidím velmi vysoká inteligence to se hned pozná podle toho k jakým urážkám se kdo uchýlí. Já si nastudují to co píšeš a ty pravopis 😀 .

VRT
Host
VRT

No jen pokračujte. Ban se blíží.

A.R.
Host
A.R.

Takže se s tebou rozloučíme?

VRT
Host
VRT

Tak o tom si rozhodne asi majitel webu, ale rozhodně by diskuzi prospělo, kdyby si diskutující, kteří si netykají v osobním životě netykali ani zde? Nebo vy snad úplně každému v okolí tykáte? Co na to lidi říkají?

A.R.
Host
A.R.

Anonymním uživatelům s anonymními přezdívkami na anonymní diskuzi tykám. Pokud se s někým sejdu v reálu, už není anonymní, i když neznám jeho jméno, protože uvidím reálného člověka s obličejem.

VRT
Host
VRT

Potom se, milý pane, chováte jako nevychovaný buran.

A.R.
Host
A.R.

Ovšem, že se chováš jako buran.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Pracuješ u firmy která má miliardové zisky takže tvůj plat tomu asi také bude odpovídat a přesto závidíš rezijku. No tvůj morální profil asi nic moc 🙂 já ti ten tvůj plat nezavidim. Ani ostatní výhody které oproti mě máš. A že si budeme všichni rovni to tu myslím už před třiceti lety bylo a nebylo to to pravé :-).

VRT
Host
VRT

To je fantastická dedukce: miliardová firma = statisícový plat. Slyšel jste někdy o Agrofertu, kolik se tam tam bere? No a kupodivu nedostávají salámy a mražená kuřata zadarmo.

Hrackalw
Host
Hrackalw

A ty víš kolik má Hujer plat ? Také jen predpokládáš. Já to předpokládal proto že to nevypadalo na to že by si nějak stěžoval a ani mu to nevadilo že nemá benefit. Jsou dvě možnosti buď ten plat má opravdu dost slušný nebo je blbej že mu nevadí dělat za pár korun a bez benefitů. Podle mě jednoznačně možnost první 🙂 .

VRT
Host
VRT

My se známe?

A.R.
Host
A.R.

Ty jseš hrozný cimprlich, když vyletíš jen kvůli tykání. 😀

Petr-666
Host
Petr-666

Hrackalw = typický režista = nezná nic než závist, tudíž si jí promítá do všech ostatních
🙁

Hrackalw
Host
Hrackalw

Umíš číst Petře? Psal jsem jasné že nezávidím 🙂 . Nikdy jsem nikomu nic nezávisel ani plat ani výhody. Když se člověk přičiní dosáhne toho platu i výhod také. Já to neudělal protože dělám práci která mě baví. Ne rozhodně nezávidím. A proto mě udivuje ta obrovská závist u ostatních. Jinak než závistí se ten nepřekonatelný odpor proti rezijkam vysvětlit nedá.

MartinS.
Host
MartinS.

Nejste schopen pochopit, že ta diskuse není o závidění režijek, ale o tom, že režijka může klidně existovat, když jí bude zaměstnavatel poskytovat jako benefit za stejných podmínek, jako poskytují benefity jiní zaměstnavatelé?

Hrackalw
Host
Hrackalw

A jaký je tedy rozdíl v poskytování rezijek u autobusových dopravců? Pokud vím mají brutto smlouvy celá rodina má jízdní výhody a kraj nic nepožaduje.

Petr
Host
Petr

Zatím závist vidím pouze u odpůrců režijek (jenom pozn. u dráhy jsem nikdy nebyl zaměstnán), ale podobné závistivce vidím koneckonců co se týče jiného benefitu – stravenky.

J.L.
Host
J.L.

Pracujete-li jako zaměstnanec ČD a.s., nedostáváte plat, nýbrž mzdu (podívejte se do svých „papírů“).

Zákoník práce:
PLAT je peněžité plnění poskytované za práci. Platem jsou odměňování zaměstnanci – státu, územních samosprávných celků (krajů a obcí), státních fondů, příspěvkových organizací, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele, školských právnických osob zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem nebo obcí a nebo regionální radou regionu soudržnosti.

MZDA je peněžité plnění a plnění peněžité hodnoty (naturální mzdy) poskytované zaměstnavatelem zaměstnanci za vykonanou práci. Mzdou jsou odměňováni zaměstnanci ostatních zaměstnavatelů.

jofrey
Host
jofrey

jste na velikém omylu, zeptejte se třeba v obchodu, kde je samozřejmostí nákup pro zaměstnance se slevou i klidně 30%. Jde o to, že timto pouze a jen pujde cena za zajištění dopravní obslužnosti nahoru a jelikož je to placeno z daní a jen kraje si hrajou na takové království tak je to vše krok zpátky.

MartinS.
Host
MartinS.

Tomu obchodu to nenařizuje stát, ale majitel to dává ze svého. Maximálně si něco odepíše z daní.

Tronda
Host
Tronda

No jo sleva klidně i 30%, takže vám nebude vadit, když místo režijek dostanete slevu klidně i 30% na nákup jízdenek? A je to vyřešené.

Pepa
Host
Pepa

Každá firma není stejná,tak jako cigáni nejsou stejní….

Pepa
Host
Pepa

Některým cigánům se chce pracovat některým ne…a znám firmy které pro své zaměstnance dávají slevy na výrobky

Otmar
Host
Otmar

Když nemám výhody já ať je nemá nikdo. Když má soused kozu a já ne ať mu raději chcípne. Bravo

Novotny
Host
Novotny

Takze dohoda k nicemu. Jihomoravsky krak zasadne pochybyl a tato dohoda nic moc neresi. A lidi s in kartou to odnesou. Ten co podepsal tuto nevyhodnou smlouvu by mel jit od valu. I za CD.

xyz
Host
xyz

„Jihomoravsky kraj zásadně pochybil“
V čem by měl pochybit? Naopak – z pohledu „brutto“ je již i tak velmi benevolentní, že přistoupil (ale O. K., subjektivně to považuji za přiměřené) na takto zvýhodněné jízdné pro pracovníky ČD (+ jejich rodinné příslušníky) zajišťující dopravu na jeho území.

IGCT
Host
IGCT

Generální velení JMK je geniální. Tímto krokem vykope válečnou sekeru mezi jednotlivými skupinami železničářů dlefirmy a bude se smát.

Papaja501
Host
Papaja501

Nevidím jedinej důvod, proč bych měl být nepříjemný na kolegu z jiného kraje i když si musím zaplatit, když vím, že to není jeho rozhodnutí. Naopak, budu stát za ním, když se rozhodne protestovat.

xyz
Host
xyz

„Tímto krokem vykope válečnou sekeru mezi jednotlivými skupinami železničářů dle firmy.“
Srov. s vyjádřeními typu „nádražáci drží při sobě“ či „jen od jiných lidí vůči nádražákům může existovat závist“. 🙂

Jaaa
Host
Jaaa

Větší blbost jsem fakt nečetl.

Martin Pitra
Host
Martin Pitra

Za co platím odbory? :((((

Papaja501
Host
Papaja501

Netlač na pilu……Jednají…uvidíme.

Pepa
Host
Pepa

Netlačí na pilu jsem v práci tak dělám že pracují….tak jako ty odbory

IGCT
Host
IGCT

Za výlety a jiné chlastací akce jimi pořádané

MartinS.
Host
MartinS.

Kolekce k Vánocům, chlebíček k MDŽ, pro ženy i karafiát, pro děti sladkost k MDD, možnost rekreace v odborářských zotavovnách (jestli ještě existují?) 😉

VRT
Host
VRT

Občas i sada froté ručníků k MDŽ!

xyz
Host
xyz

Například za to, aby vám např. vyjednaly snížení ceny zaměstnanecké jízdenky. 1100 Kč ročně neodpovídá „nákladům nezbytným k vydání karty + aplikace“. Je příznačné, že terčem kritiky se zde z některých úst stává 480 Kč ročně za jízdenku pro JMK, ale realita není „0 Kč vs. 480 Kč“, ale „1100 Kč vs. 1580 Kč“.

Ale to je jen můj soukromý odhad; předpokládám, že vy sám víte nejlépe, proč za co utrácíte peníze.

Jirka
Host
Jirka

Tak běžný cestující bude platit třeba přes 14 000 ročně za dojíždění do práce. Věřte, že 1 580 Kč je za roční jízdné směšná částka. To máte cca. stovku měsíčně, to je paráda.

xyz
Host
xyz

„To máte cca. stovku měsíčně, to je paráda.“
No právě. Vždyť těch ročních (!) 480 Kč je méně, než jsem svého času platil za traťovou týdenní (!) jízdenku v době, kdy jsem za prací dojížděl na větší vzdálenost (zčásti i po území Jihomoravského kraje).

Nestojí to za řeč.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Když tomu nerozumíš a neumíš počítat tak o tom raději nepiš 😀 . 480 zaměstnanec 990 manželka vynásob si to počtem krajů protože ostatní to jistě taky napadne k tomu přičti 2200 za dvě režijky a jsi dost nad dvaceti tisíci . No nekupte to za tu cenu 😀 .

xyz
Host
xyz

„480 zaměstnanec 990 manželka“
… a teď to srovnejte s tím, když 500+ Kč týdně platí za dojíždění oba manželé.

„vynásob si to počtem krajů protože ostatní to jistě taky napadne“
Pominu-li drobnost, že si netykáme, tak dodám, že předjímáte s tím „ostatní kraje to jistě taky napadne“, protože některé kraje ani nepřešly pod „brutto“ (= může jim být jedno, co dopravce učiní s tržbami) a některým dalším krajům postačí, když si ČD částku za uznávání režijek (jakož i jakýchkoliv dalších jízdenek z kategorie „tržby náleží dopravci“) odečtou ze smluvní ceny dopravního výkonu (resp. že o tuto částku bude snížena kompenzace).

Robert
Host
Robert

A teď ty stejné výpočty použij pro tarif pro běžného cestujícího.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ano a to je přesně ono ta obrovská závist že někdo má nějaký benefit a já a ostatní ho nemají. Když někdo pro samou závist na zateměny mozek asi nemá cenu s ním diskutovat. Až se to vám zavistivcum povede na dráze zrušit jistě se vyhnete i na autobusy. Teprve pak budete moci klidně usnout 🙂 .

xyz
Host
xyz

„Ano a to je přesně ono ta obrovská závist že někdo má nějaký benefit a já a ostatní ho nemají.“
Ale kdepak závist – jde o podnět k zamyšlení.

Kdy jedna osoba tvrdí, že namísto připlacení si pár stovek ročně, jde si koupit dálniční známku.
Tak je logické takové osobě připomenout, že jiní cestující za tutéž službu platí i pár stovek týdně, přesto jí využívají a „nejdou si koupit dálniční známku“.

Jaaa
Host
Jaaa

A? Když by bylo něco stejně drahé, asi by to neplnilo funkci benefitu, ne? Se mi taky zdáte…

xyz
Host
xyz

„Když by bylo něco stejně drahé, asi by to neplnilo funkci benefitu, ne?“
Však ono to pro ty pracovníky ČD zajišťující provoz v JMK NEBUDE stejně drahé jako pro běžné platící cestující. Bude to pro ně dražší jen o 480 Kč ročně oproti dnešku (1100 vs. 1580 Kč).

Tím víc by si (s ohledem na mnou napsané) mohli autoři slov o „kupování dálniční známky“ uvědomit, že jde o drobný pakatel (a mimochodem nižší než to, co IMHO nadsazeně stojí základní roční zaměstnanecká jízdenka) a ne nemísto toho používat nelogická slova o kupování (mimochodem násobně dražší) dálniční známky.

xyz
Host
xyz

… plus ještě jeden dovětek: roční dálniční známka stojí 1500 Kč. Onen příplatek v JMK bude stát 480 Kč ročně. Tedy cca 3x méně. Přesto předřečník tvrdí, že namísto připlacení oněch 480 Kč, utratí 3x tolik za dálniční známku…

jofrey
Host
jofrey

ono je problém a to mluvím jako zaměstnanec sždc, že nás možná víc jak polovina je nucena dojíždět autem a tu režijku si někteří prolongují jen proto, že jedou dvakrat za rok s manželkou na výlet a je to spíš tradice. Takže spíš to vidím že bude tlak nějak to dorovnat finančně neb už dnes ta skvělá práce ve směnném režimu není pro mladou generaci atraktivní.

Cyklista
Host
Cyklista

SŽDC není jediná společnost, kde se pracuje na směny!!!