Kompromis padl. Evropský parlament smetl ze stolu dohodu o vysílání řidičů do ciziny

Kamiony Volvo z flotily C.S. Cargo. Autor: C.S. CargoKamiony Volvo z flotily C.S. Cargo. Autor: C.S. Cargo

Čeští dopravci musejí dál snášet nejistotu kolem svého podnikání v západní Evropě. Unijní parlament ve Štrasburku dnes odmítl kompromis, kterého

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panoramix

Na druhou stranu to může být dobrá zpráva pro ekologii. Třeba se kvůli zvýšeným nákladům na dopravu přestanou zbytečně vozit produkty přes půlku Evropy jenom kvůli tomu, že fabrika v Polsku umí vyrobit jogurt o pár halířů levněji než fabrika ve Francii. Nad snížením kamionové přepravy by zajásal nejeden motorista, který se s tím přebujelým nákladním cirkusem musí potýkat na silnicích.

liberal shark

Drtivá většina potravin se vozí ze západu na východ, díky mnohem vyšším bruselským dotacím pro západoevropské zemědělce. Kdyby někomu skutečně záleželo na životním rpostředí, tak by musel v první řadě zrušit společnou zemědělskou politiku EU.

K.S.

Ptejte se co vedlo k tomuto řešení. Problém není v samotném vysílání pracovníků, ale v tom jak pracuje a nepracuje ekonomika, problém je že doposud se nenašel postup jak zajistit postupnou konvergenci mezd ve starých a nových ekonomikách, to vede k tomu že firmy z nových ekonomik mohou snadno konkurovat jen a pouze cenou práce, která je výrazně nižší, pokud pak je toto ohroženo, tak začnou stavět různé slaměné panáky aby tomu zabránily. Je jen přirozené, zejména v pokrizovém období, že se to lidem ze starých zemí nelíbí, vystřízlivěli ze sna konce dějin, na ně byl spáchán podvod stejně jako… Číst vice »

liberal shark

K přirozené konvergenci může dojít pouze ve svobodném tržním prostředí. A to v EU rozhodně neexistuje.

K.S.

Bohužel.

A možná nemenší roli hraj penetrace jazykovými schopnostmi v jednotlivých částech a zvyky ohledně stěhování se za prací, možná také neochota se postarat o to aby se měli lépe.