Komplikace s největší letošní výlukou. Silný provoz poničil silnici z Adamova do Bílovic, autobusy musí jinudy
Rekonstrukce stanice Adamov. Foto: FB IDS JMK
Výsledkem odborného posudku je doporučení o okamžitém uzavření tohoto úseku.
Škoda že autor opět jen převzal prázdné fráze od úředníků kteří ty silnice ztěží viděli v plánu, možná. Kdyby totiž autor dělal objektivní článek, zjistil by si, že silnice byla v mizerném stavu už dlouho před rekonstrukcí, na což i někteří lidé upozorňovali, ale nikdo je neposlouchal. Minochodem v podobném ne-li stejném stavu sou silnice v celém okrese Blansko.
O výluce na železnici se vědělo několik let předem. Takže času na nějaká dílčí vylepšení, která se dělají nyní, bylo dost. Jen na kraji se na to jednoduše vys… To je plánování horší než za socializmu.
Minulý týden jsem napsal na KORDIS o příšerné náhradní dopravě mezi Adamovem a Brnem. Také o tom, že 2 víkendy fungovala dobře náhradní doprava přes Útěchov. V Brně Lesné jsme byli za 22 minut. Pondělní odpověď, že se s další náhradní dopravou přes Útěchov ani Křtiny nepočítá. Ty Křtiny mě ani nenapadly neb je to velká objížďka. Ale je to určitě zlepšení, hlavně že busy pojedou až do centra. Ale zase se ubraly víkendové spoje, které nyní budou hodinové. Snad to nyní bude fungovat lépe, i když přes Útěchov po nové silnici, sice užší, by to bylo ideální. Děkuji městu… Číst vice »
Silnice mezi Adamovem a Utěchovem je sice kratší, ale přece je opravný jen dolní úsek a ten charakter silnice asi nedovoluje tudy vézt náhradní dopravu dlouhodobě. Uvidíme až budou jízdní řády přes Křtiny a jak vše bude vypadat v praxi. Adamov má to silniční spojení problematické a moc se toho vymyslet nedá.
Jízdní řád přes Křtiny už na idosu je. Doba jízdy 50 minut. Prostě mi ten Útěchov přijde rozumnější. Nový asfalt je k hradu Ronov. Minibusy to o víkendu jezdily nahoru 10 minut.
Provoz klasických autobusů tam těžko někdo dovolí.
Máte pravdu jízdní řád tam je, hledat jsem pouze linkový na webu Kordisu. Já také rád jezdím autem po silnici kolem Ronova, ale jako celek je vhodná maximálně pro ty minibusy. A není náhodnou silnice dokonce ve vlastnictví ŠLP Křtiny (omlouvám se možná se to jmenuje jinak).
Jo, je to jejich cesta. Na klasický bus ale nic moc. I řidič auta má docela dost práce v těch zatáčkách.
Ale v této rozkopané adamovské době je to nejlepší silnice do Brna.
Pro individuální dopravu je to v podstatě jediná rozumná cesta v jakékoli době.
No tam je potřeba říct, že kraj tuto silnici nechává chátrat od jakživa a teď je překvapený, že se tam děje nějaká dopravní zátěž. Před rokem 1996 to byl tankodrom, kterému nebylo rovno, pak s dotací EU opraven, ale aby to nestálo moc, šířka komunikace se snížila tak, že se tam obtížně vyhnou větší vozidla resp. je to taková lepší cyklostezka. Provizorní most z druhé světové války nechali, stejně tak jako sypající se kraje komunikace do řeky. Následně most dále nevydržel, čili udělali nový plus opravili jedno ze tří míst, kde padá krajnice do řeky. Nikdo zjevně nečekal nebo nevěděl?!,… Číst vice »
Silnice má na starosti skvělý člověk Roman Hanák http://www.romanhanak.cz/zivotopis/ Poté co úspěšně léta dělal náměstka pro dopravu a majetek se po neúspěchu ve volbách přesunul na pozici ředitele SÚS JmK a může nadále pokračovat v tom, kde v roce 2016 začal. Povedlo se mi zahájit tradici měsíčních schůzek, na kterých ladí dopravní experti termíny opravných prací na silnicích a železnici. Lidé díky tomu budou moct cestovat po jižní Moravě pohodlněji a bez zbytečných stresů z výluk a kličkované mezi uzavírkami. Odborníků je málo a když neuspějí ve volbách, je potřeba je umístit na jiné adekvátní místo, kde se mohou realizovat.… Číst vice »
Úspěšná léta? Co to je za nesmysl? Ty silnice zejména v okrese Blansko sou v tak bídném stavu, že by se údržba mohla jezdit inspirovat z celé republiky jak se to nemá dělat. Mimochodem teď má na kraji dopravu na starost Crha a jediné, co umí je se fotit u hotových dokončených věcí, ale schvaluje jeden nesmysl za druhým.
Prostě řízení našeho šaškecstánu v praxi. Stále tam jsou semafory na kyvadlový provoz? Soudruzi vymysleli objížďku vedenou po mizerné silnici a současně ji začali narychlo upravovat a rozšiřovat úzká místa 🙂
Škoda, že jste jim neporadil předem.
Od toho kraj zaměstnává lidi, kteří za přijímání rozhodnutí dokonce berou i plat.
Když ty silnice do Adamova nevedou tak se moc vymyslet nedá, ale to rychlé rozšiřování a úprava úzkých míst když už se pracovalo na železnici bylo opravdu zvláštní.
Pracovník „susky“? Váš systém oprav a priorit mi připadá jako náhodné losování a tahání králíků z kloubouku 🙂 Opravdu Vám připadne normální spustit objízdnou trasu na výše zmíněnou silnici? Ta už dlouhodobě vypadá jak po projetí tankové divize….jako ostatně většina silnic v okolí Brna.
Z toho, že píšu „jim“ jste vyvodil, že patřím mezi ně, jo? Tak to asi špatně chápete češtinu.
Pán jim radit předem nemusel. Výluka nevznikla ze dne na den, je plánována několik roků předem a jednání se účastní i pánové z Kraje, Kordisu, starostové,… a o stavu silnice všichni dobře věděli. Pokud by se předem udělala sanace břehů jako u penzionu Ronov a rozšířila se šířka, nemuseli teď řešit rozpadající se silnici. Určitě by silnice utrpěla, ale spravil by to třeba jen nový povrch.
Přitom by zásobování stavby klidně mohlo probíhat po železnici…
Po kolejích, co tam nejsou.
Náklaďákem po tělese až tam kde koleje začínají a tam přeložit na vlak a obráceně. Je to komplikovanější, ale jak je vidět rozhodně by to bylo vhodnější.
Přeložit ručně? Domíchávač plný betonu?
To se odvozí v kolečkách.
A to dokonce existují „konvertibilní“ náklaďáky co mají vysouvací kola pro jízdu na standartním rozchodu…
Já jsem dokonce slyšel geniální nápad, že by se ta trať mohla opravovat etapovitě. Rozebereme sto metrů trati, kompletně opravíme a mezitím budou jezdit vlaky až do obou konců a cestující těch pár metrů mezi vlaky přejdou pěšky. Pak se posuneme o dalších sto metrů, zase všechno opravíme, posuneme se, atd.
Tak jsem si přitom nějak vzpomněl na tetinu, která navrhovala, aby veřejné osvětlení dvě vteřiny svítilo a dvě vteřiny nesvítilo. Prý ušetří se polovina elektrické energie a za dvě vteřiny nikdo nezabloudí.
Pokud se ten interval dále zkrátí, vznikne regulace typu PŠM (PWM)…
Tak vzhledem k tomu, že za normálního stavu by 75% silnic ve správě SÚS JMK rozhrabaly slepice, tak to musí bejt fakt tankodrom. Klasická súska. Nepřekvapuje. Na konci stavby přijedou s turbem, zalepí díry a dál už to znáte..
minulý patek jsem tama jel, povrch silnice je v pohodě, problémem je šířka a úseky v těsné blízkosti Svitavy, vetšinou jsou na náspu který jaksi mizí..
Horší jsou ty opěrné zídky přímo nad vodou, které praskají a hrozí zborcením. Tadyhle začíná končit sranda. Před lety byla podobná situace na I/18 na břehu Váhu u Žiliny. Jezdilo se po silnici v havarijním stavu tak dlouho, až jeden se jeden z autobusů skutálel do řeky. Okamžitá uzavírka a dva roky oprav.
A přesně na toto se tady čeká. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit jak může ředitel SÚS Hanák prohlásit, že je silnice v naprosto nevyhovujícím stavu na zavření a dále tam bude vedena NAD, osobní doprava a náklaďáky stavby. Tady se prostě čeká na průser jak s mostem v Janově.
To se nam ten koridor v puvodni stope vyplaci cim dal vice. Kdyz se sectou naklady na celou tuto druhou saskarnu s predchozi modernizaci, celkova ztrata duvery v zeleznici, zivotnost toho tunelu + vznikla casova uspora pro kazdeho cestujiciho, jsem si jist ze jiz dnes by byl splacen a uzivan dalsich nejmene 50 let bezproblemoveho provozu.
Pokud by se stavěla nová trať, rozhodně nemá enu vést ji od Brna na sever někam na Třebovou…
místní odborník na geografii ČR? tak schválně, ukažte mi sklonově příznivější trasu pro nákladní dopravu..
Zvláštní úvaha. Můžete to prosím nějak rozvést?
S tunelem by to bylo jako na Praha-Beroun: kvůli vizi tunelu se po desetiletí odkládala modernizace a provoz na trati je na hranici kolapsu, zatímco na tunel se dělá už asi dvacátá sedmá studie, aktuální vize dokončení je 2035 (čemu stejně nikdo nevěří).
Nějak z Vašeho příspěvku není jasné, co by dle Vašeho názoru jiz dnes bylo splaceno a uzivano dalsich nejmene 50 let bezproblemoveho provozu, a za jakého předpokladu/podmínek.
Tak zcela logicky by přístupové silnice k té nové stopě stavební provoz vydržely. A to že železniční trať jednou za třicet let je potřeba zmodernizovat je prostě fakt, s kterým nesmyslnými příspěvky nic neuděláte.
Proč proboha dělnický dům. Pro pochopení, tato zastávka je těsně před/za semaforem, takže je tady úplně normální, že autobus/šalina zastaví pro výstup a nástup a na celý cyklus zelené díky tomu projede 5 aut. Což by samo o sobě nevadilo, až na ten fakt, že silnice je už tak hojně používaná a právě toto zde tvoří docela dlouhé kolony a značná zpoždění pro autobusy/šaliny (až +5′ ve špičce). Kdyby to odklonili na Jírovu/Mifkovu, pro přestup na linky 8, 25, 26, 78, 55, 58 a zároveň tyto linky posílily, tak by udělali lépe…
… nebo Průjezd zakázán mimo VHD a dopravní obsluhu.
Případně podobně jako to svého času bylo na druhé straně Táborské při reko mostu.
To samozřejmě, ale možná jsem jen slepý, ale nic takového v článku zmíněno nebylo…
To by bylo určitě lepší, ale nevyhověli by přání části občanů Adamova na přímé spojení s Brnem a pro Kordis je každé přání lehce splnitelné. Jsem zvědavý jak cestující ohodnotí přímé spojení přes Ochoz 🙂 to si nikdo z nich asi nepředstavoval. Před začátkem výluky měli autobusy jezdit na staré autobusové nádraží ke Grandu, ale nakonec to bylo nemyslitelné z důvodu přetížení centra. Po 3 měsících se doprava z centra asi někam ztratila a bude se jezdit od viaduktu Křenová.
Od Grandu i nadále jezdí a jezdit bude linka xS2B do Blanska, tak tady nešiř bludy. Od viaduktu pojede D na Adamov, protože pojede na Křenovou, tudíž by odjezd od Grandu nedával smysl.