Komplikace s největší letošní výlukou. Silný provoz poničil silnici z Adamova do Bílovic, autobusy musí jinudy

Rekonstrukce stanice Adamov. Foto: FB IDS JMKRekonstrukce stanice Adamov. Foto: FB IDS JMK

Výsledkem odborného posudku je doporučení o okamžitém uzavření tohoto úseku.

Nezvykle vysoká zátěž a jízda těžkých nákladních vozidel způsobily tři měsíce po zahájení letošní největší vlakové výluky v Česku velké škody na silnici II/374 mezi Adamovem a Bílovicemi. Poškození je tak velké, že po ní přestanou jezdit autobusy náhradní autobusové dopravy z Brna do Adamova. Od příští soboty 12. března budou jezdit delší trasou.

O úpravách informovaly Jihomoravský kraj a organizátor veřejné dopravy Kordis JMK v tiskové zprávě. „Silnice je momentálně značně využívaná, a to jak náhradní autobusovou dopravou při výluce trati s četností 12 autobusů/hodinu, tak velmi výrazně i pro provoz stavby, kdy staveništní doprava je vyšší, než se předpokládalo,“ uvedla mluvčí kraje Alena Knotková. Po třech měsících výluky došlo k velmi výraznému zhoršení technického stavu vozovky.

Přepravní vytíženost zvyšuje otřesy a vibrace, které působí na silniční těleso, opěrné stěny podél koryta řeky a na výrazně zvětralou skálu. „V rámci pochůzkové kontroly jsme zjistili, že současný stav komunikace je výrazně horší, tedy i nebezpečnější, než tomu bylo v úvodu října loňského roku. Na vozovce jsme identifikovali síťové trhliny, velké poklesy krajnice směrem k řece, které doprovázejí podélné trhliny. Navíc řeka Svitava eroduje břehy, které přímo navazují na komunikaci. Výsledkem odborného posudku je doporučení o okamžitém uzavření tohoto úseku,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák. Podle něj bude nutný ještě inženýrsko-geologický průzkum silnice, včetně přilehlých skalních svahů, na který naváže projekt sanace.

Autobusy přes Křtiny

Od soboty 12. března proto dojde ke změně organizace náhradní autobusové dopravy. „Pro komfortní zajištění dopravy mezi Adamovem a Brnem bude zřízena nová linka xS2D, která vyjede ze zastávky Adamov, žel. st. a zastaví na zastávce Adamov, žel. zast. Dále pojede bez zastavení přes Křtiny a Ochoz u Brna na zastávku Brno, Dělnický dům s možností přestupu směr Slatina a bude ukončena na Hlavním nádraží,“ doplnil ředitel společnosti Kordis JMK Jiří Horský.

Podle Kordisu nová linka vyjde vstříc některým obyvatelům Adamova, kteří požadovali přímé spojení k Hlavnímu nádraží. Odbourá současně nutnost speciálních víkendových jízdních řádů při plných uzavírkách komunikace Bílovice – Adamov.

Linka xS2D bude jezdit v pracovní dny ve špičce v intervalu 15 minut, dopoledne, večer a o víkendech v intervalu 60 minut. Dojezd do Brna před 5. hodinou a odjezd z Brna po 23. hodině bude zachován.

Na lince xS2D bude pro cestu z Adamova do brněnské zóny 100 postačovat jízdenka na 3 zóny / 90 minut za 27 Kč. Pro cestu do brněnské zóny 101 bude potřeba jízdenka na 4 zóny / 90 minut za 34 Kč. Tzn. stejné jízdenky jako dosud. Stávající předplatní jízdenky zůstávají v platnosti.

Další změny od června

I když je trasa linky xS2D delší než u linky xS2A s přestupem na tramvajovou linku č. 4 cestovní doba pro cestující z Adamova do centra Brna k hlavnímu nádraží bude srovnatelná se současným stavem.

Většina spojů stávající linky xS2A bude zkrácena do Bílovic nad Svitavou a začne zastavovat na všech zastávkách po Bílovicích. Pro zajištění spojení do zastávky Babice nad Svitavou (náhrada za železniční zastávku) bude po celý den i o víkendech linka xS2A jedenkrát za hodinu prodloužena z Bílovic do Adamova.

Další změny čekají cestující od 1. června, kdy budu probíhat výluky nad Blanskem.

Tagy Bílovice - Adamov II/374 Jihomoravský kraj náhradní autobusová doprava výluka Brno - Blansko
44 komentářů