Komplikace pro vysokorychlostní trať do Drážďan. Ústecký kraj chce jinou trasu
ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
Zastupitelé v Ústeckém kraji odmítají současné návrhy na trasování vysokorychlostní železnice do Německa.
Tunel by správně měl být umístěn pod Lovošem a VRT by nemusela křížit Labe.
Co politik, to odborník.
Vysledky toho ze si SZ „dopracovala“ (cti: zmenila trasovani a snizila parametry) studii Cedopu. Dobre jim tak. Snad po volbach pujde Svoboda do propadliště dejin.
Co by nemohla měnit, ale ať při tom jedna s obcemi, ne že jim to předhodí jako hotovou věc.
To co předvedli „zástupci kraje“ na „neformálním jednání“ se SŽ, z kterého unikly informace přes facebook, znamená pro Ústecký kraj ohrožení jeho budoucího rozvoje. Až na jednoho účastníka z Ústí předvedli totální neznalost projektu, neznalost celkové problematiky a účelu, proč jsou navrženy nové varianty. Nová košťata na kraji se chtěla zalíbit obcím, přes jejichž uzemí jsou trasy navrženy a sami sebe tak pasovali do role užitečných idiotů. Nejsmutnější na tom je to, že tito „experti“ mají řídit kraj příští 4 roky.
Škodí sami sobě. Pokud nestojí o 21. století, ale preferují současnou bídu a odliv mozků, jejich smůla.
Zacinam mit pocit, ze z VRT vazne nikdy nic v CR nebude, jako v USA. V tom nejoptimistictejsim scenari bude postaven mozna tak vyjezd k Ceskemu Brodu a tunel do Nemec na Ustecku. A i to potrva 20 let. Skoda. Hlavne, ze se tu skoro nedaji zrusit a dal se udrzuji mnohe uplne zbytne regionalni trate. Zrejme priorita a zajisti to prosperitu.
To s regionálními tratěmi je myslím tak na hraně argumentačního faulu. Jejich vliv na neexistenci VRT bude minimální, problém je se SŽ která je poněkud neschopná. Navíc berte v potaz že některé z těch „zbytných“ tratí mohou být „zbytné“ jenom protože se na ně kašle, nebo jim chybí vhodné napojení, třeba jen pár kilometrů, nebo jim chybí elektrifikace… Sám si ale myslím že po řádění AB bude třeba opět šetřit a přijít s nějakým úsporným řešením v podobě koridorů 2.0 s tím že se tentokrát navíc přibere trať přes Vysočinu. Nepočítal bych ale asi raději ani s tunely mezi Chocní… Číst vice »
V USA se pletete, oni o VRT vazne uvazuji…
Proč tu trať nevedou normálně mezi Lovosice a Litoměřicemi podél D8?
Protože D8 mezi Lovosicemi a Litoměřicemi nevede. Obchází je ze západu.
Ze západu obchází D8 i Ústí.A krajští radní chtěli VRT až u náměstí.
Na ploše Západního nádraží byl v plánu úplně nový dopravní terminál s bezúvraťovým napojením všech tratí. Cedop navrhl prodloužit tunel pod Labem až na nádraží (nádraží ve dvou úrovních). Spržel to zas změnil na most přes Labe (nádraží ve dvou úrovních) a to s benefitem, že v Děčínské ulici na Střekově „budou“ šraňky a na střekovském nábřeží myší díra, protože tunel nenavrhli s vyústěním nad tratí 072 ale pod ní a s benefitem, že cestující budou při čekání pozorovat jak kolem peronů posunují cisterny s chlorem. Protože světovým trendem je zaústění vlečky z chemičky rovnou k peronům.
A co třeba využít bývalé těleso z Úštěku do Velkého Března? ;o))
,,Proti jsou i opoziční Piráti v Ústeckém kraji. Například Jiří Baudis z České pirátské strany chce, aby po trase jezdily jen osobní vlaky. „Nákladní doprava využívající VRT by také značně snižovala životnost vysokorychlostní tratě a zvedala náklady na opravu,“ uvádí Baudis.,,
Takže tam budou raději trpět kamiony……..
Já si vůbec nemyslím, že si vlaková a kamionová doprava za současné tržní situace konkurují. Spíš na sebe často navazují. Jednoznačně platí logika, že kamionem vezu to, na co by byl vlak moc pomalý. Naopak vlakem vezu to, co by kvůli cílové destinaci, nebo velikosti zásilky bylo nesmyslné vozit kamionem.
Taková logika v praxi vůbec neplatí. Firmy, které provozují kamionovou dopravu by na něco takového nikdy nepřistoupily. Zisk je víc než ekologie.
A navíc by ještě měli potíže s logistikou.
Český absurdistán se opět projevil. 2 roky se tu něco připravuje, ale zastupitelé se probrali až teď a hodí do toho vidle.
Mezitím byly volby.
A? Ty podklady dostali kdy? Odpor se zvedl okamžitě po oznámení změny záměru.
Kdy zastupitelé dostali podklady?
Proč SŽ před dvěma lety neřekla, že mění trasu, a nepřizvala tehdy zastupitele k projednání?
Proč mi něco říká že to skončí akorát tak tím že se postaví tunel tak aby se napojil přímo na trať Ústí n./L Západ – Krupka?
Region kolem Ústí nad Labem trpěl za komárů, trpí nyní a trpění je zřejmě jeho osudem. Pokud se krajské zastupitelstvo napříč spektrem shoduje, že chce jinou trasu (když si zanesete na mapu Prahu, Ústí, Drážďany, tak opravdu nevím, kudy jinudy ji chtějí vést), tak raději postavme VRT do bohatého Bavorska (Mnichova), kde alternativa v podobě dvoukolejné elektrifikované tratě chybí a spojení s ním by zemi, si myslím, prospělo více. No a v Ústí snad časem pochopí, že být ekonomicky na úrovni bulharského Plovdivu, není přece jen krajská strategie..
Amen.
Tak to dopadá když vyháníte lidi co ten region obývali a budovali a dostěhujete tam lidi bez vztahu k němu.
Karel Vojta
Dá se někde hlasovat o nejhodnotnější příspěvěk roku?
Tak to je asi o důvod více zachovat i tratě, kde léta nejela ani MUV. Lokdud by náhodou byla část jejich trasx potřeba v budoucnu na VRT, schová se to do rekonstrukce, modernizace
a úpravy trasy.
Teda tolik chyb? Asi jsem měl raději jít dříve spát 😀 Omluva za překlepy
takze vrt do tunelu . to je v poradku . a smradlava hlucici dalnice rozdeli krajinu navzdy . no vzhledem k tomu jak stavitele pracuji s geopruzkumem je mozna lepsi sesuty svah nez zasypany tunel. stejne bych rad vedel proc tu dalnici taky nezahrabali
Taky jsem byl pro dálnici v tunelu (D8 skrz Středohoří).
Ale obecně dálnice v dlouhém tunelu je větší bezpečnostní riziko oproti železničnímu tunelu.
to je pravdou, ovsem, ze se to diky krajine a geologii dost hodilo, narozdil treba od prazskeho okruhu, ktery je prosazovan blize k praze a podzemi misto levnejsi povrchove trase o kus dale… a diky sporum se nestavi uz radu let…
Aby Pražský okruh plnil svoji funkci a odvedl tranzitní dopravu, nemůže být trasován pomalu 40 kilometrů od Prahy. Jízda po okruhu musí být výhodnější než centrem, jinak vždy bude snaha ušetřit čas a peníze jízdou přímo než po zpoplatněném a delším okruhu.
ale muze, mluvime o dalnicnim obchvatu, ne o mestskem okruhu… treba Londyn, Berlin jej maji take dost daleko a plni svou funkci…
40km jste trochu prepisk, to neji ani posun na jihu mesta…
Tak ono bude stačit, v momentě dokončení severní dálnice, něco v trase Roudnice-Mělník-Brandýs-Bříství.
A jakou souvislost má dálnice v tunelu oproti dálnici po povrchu?
Dálnici přeci.
Jen ta v tunelu není takový rejpanec (jak stavební tak bariérový) do krajiny.
Kvuli cene, MD se nelibil posudek, ktery doporucoval podzemni variantu, tak si nechalo u spravnych lidi zpracovat posudek novy, ktery doporucil povrchovou varianu… vysledek nakonec byl takovy, ze povrchova vysla nasobne draz kvuli sesutemu svahu a musi byt trvale monitorovana… v povrchove se take doporucoval pruzny most, nejlepe ocelovy, ktery neni tolik nachylny na posuv, ale zvolila se klasika betonovy, zaroven diky sanacim sesuvu a stabilizacnich praci doslo ke zmenam v podzemnich vodach, nekde studny maji malo vody, jinde je ji vice…
No na mapě vypadá ta trasa zajímavě…
Jj, došlo na má slova, že to Správa železnic má prdlajs s obcemi projednané a vydiskutované, a že se obce při geodetickém měření diví… Teď se jim to vrátilo skrz kraj jako bumerang. A jestli si trasu VRT Správa železnic zase mění podle sebe bez ohledu na ostatní (viz níže v diskuzi), tak se ani nedivím… Oni asi neví, že aby se něco postavilo, tak se musí „zvednout prdel z kanceláře“ a na ty obce jezdit a setkávat se s těmi starosty a jednat… Ale to by se asi po nich chtělo moc… Na druhou stranu ten kategorický postoj kraje,… Číst vice »
Ono to asi dopadne tak, že někde u Roudnice VRTku napojej na 090, krušnohorskej tunel napojej na 110 u Chabařovic. No a úsek Roudnice-Litoměřice/Lovosice-Ústí se bude odsunovat na neurčito
ale pořád by to bylo lepší než vůbec nic
Správa železnic nejedná s obcemi? https://hrobce.cz/obec/vrt-praha-drazdany/
Nejedná. První návrhy jsou 6 let staré.
To uz jsou konfliktni plany SZ, puvodni variantu Cedop + Egis tam mate take,…
Projednaná varianta je v ZUR, ne?
To uz neni, puvodni var. v ZUR byla navrzena jen jako VRT pro spojeni Prahy a Drazdan mimo Usti, to uz si rada lidi uvedimila, ze takto stavet VRT nemuzem a VRT by mela napojit i regiony a aglomerace v CR… ta puvodni varianta byla opustena… Pradou take je, ze diskuse s dotcenymi obcemi moc neprobiha, resp. jednani se vedou podle me tak, ze obcim nic nereknou… asi neco ve stylu „budeme to resit v dalsich fazich projektu,… i me by to neuspokojilo a asi bych chtel navrat k puvodni variante,… Puvodni vsak neumoznuje napojit Usti primo, ale uvrati a… Číst vice »
No, když si vezmeme ještě to navrhované řešení přímo v Ústí, které jednak z VRT dělá obyčejnou rychlíkovou trať na 100 km/h a navíc zatěžuje v podstatě celé město novou tranzitní nákladní dopravou…
Já vám nevím, ale docela možně by to lepší řešení opravdu mohlo vést poněkud jinudy.
v Usti problem neni, trat vede ve stavajici stope zapadniho nadrazi, coz je nakladiste, pres Labe a pak uz tunelem, to si myslim, ze soucasna situace je horsi…
Spojeni Usti a Prahy do cca 1/2hod., neni uplne rychlikova trat, puvodni var. by to neumoznila…
V tom úseku je to rychlíková trať, zátěž bude kolem mostu přes Labe.
Nebo budou všechny spoje muset zastavovat v Ústí? Když se bavíme o tom, že všechny spoje nebudou zastavovat ani v Brně?
Ted vam nereknu jaka je prujezdna rychlost stanici usti, kdyz z obou stran bude trat na 200km/h,… Ano, drive se uvazovalo presne stejne, ze jedina stanice, kde budou zastavovat vsechny vlaky bude Praha, ale to uz je dnes podle me chybna uvaha, muze to tak byt u nejakych superexpresu, ale ja se o tom mluvi 30 let, tak od te doby uz jsou vlaky dal, dnes uz neni problem vicesystemove jednotky i velmi dobre zrychleni, takze muze vetsina vlaku zastavovat v Usti… samozrejme se u VRT ocekava rychly nastup a vystup, podobne jako v metru… To si vyzada i dobry… Číst vice »
SP je k dispozici:
https://drive.google.com/drive/mobile/folders/125TNAvcdxOp-tSvWGvp4xnGqdrAAoZ-V?usp=sharing
Environmentálně i provozně mi to nové řešení skrz ÚnL nepřijde dobré. Bude tam jezdit hodně nákladních vlaků další úrovní. Měl by tam být tunel v celé délce aspoň na těch 200.
Diky podivam se….
Ale vypada to, ze se snazi co nejvice si zjednodusit praci, nektere vyskove parametry mi prijdou uplne zbytecne, kdyz staci jen kratkuy tunel… totez v usti, kde je snahou spise zachovat co se da, pricemz k tomu neni az takovy duvod… navic tam muze byt stacice v patre i vc. prujezdnych koleji…
A v textove casti: …“az 16m naspy“… proboha proc, kdyz staci pilire…
Za deset let se ani nezacne stavet.
Tak jak, vy všichni, kdo tady soustavně pliváte na to, že se už vlastně koncem 80. let minulého století rozhodlo (fakticky na úplném závěru éry „bolševika“, nikoli až po něm), že nejdříve aspoň nějak vylepšíme „koridory“ na maximální NTR 160 km/h, abychom mohli jezdit i rychleji než jen tehdejších maximálně 100 – 120 km/h aspoň v těch nejdůležitějších a nejfrekventovanějších směrech a relacích – už se aspoň trochu drbete na hlavách, nebo vám ještě nic nedochází?
Kde bychom teď byli, kdyby tehdy někdo rozhodl, že se nic modernizovat nebude, protože raději budeme stavět nějaké chimérické nové „VRTky“?
_Se_ rozhodlo, _se_ naplánovalo a nic _se_ neudělalo, ani ty dráty z Brna do Třebové a do Přerova.
Většina těch „koridorů“ je jen provedením koncentrované údržby/oprav, tzn. něčeho, na co ten samý bolševik po desítky let spíše kašlal.
A ty první „koridory“ byly modernizovány dost úsporně, mj. bez (aspoň „polo“) peronizací apod. (viz Brno – Česká Třebová). Tzn. nic moc k chlubení.
To ale bylo proto, že se preferovala maximální optimalizaci ve stávající stopě a nikoliv modernizace a pak také poloperonizace stanic v té době byla jednoznačně preferované řešení.
A hlavně se počítalo, že se po těch koridórech budou prohánět Pendolína, a proto se stavělo úsporněji, s oblouky s vazbou na speciální vozidla. Ale ten druhý, zásadní krok se nevyvedl vůbec, Pendolin je jen 7 ks. A nikdo další naklápěcí techniku pořídit neplánuje. Typický český kocourkov…
Beztak to je kvůli Babišovi. Ten původní návrh vedl přes Lovochemii a divil bych se, kdyby tam neměl kolem pozemky. Samozřejmě je lepší je zhodnotit je na sklady než si je nechat vyvlastnit státem. Jojo, řídí stát jako svoji firmu. Blbci ve vesnicích u Labe budou mít nové tratě za domem, ale kolem chemičky trať jet nesmí…
V trase ZUR je něco jiného – mlékárna Bohušovice nad Ohří 🙂 Ta by mohla zařvat …
pres stavby se da jit estakadou ci viaduktem, je to celkem bezne… u obytnych celku uz to problem je vetsi…
Ale ne. ŽESNAD vyžaduje z nějakého důvodu lepší přístup na trať VRT už před Lovosicemi a Litoměřicemi, nestačí mu dvě stávající dvojkolejné tratě na obou březích Labe. Tím se z VRT stává kombinačka se všemi problémy, včetně nejvyšší traťové rychlosti a záboru dalšího území.
ŽESNAD nic takového nevyžadoval a nevyžaduje. Ale podpořil návrh podle Studie proveditelnosti, jejíž součástí bylo svedení nákladních vlaků od Prahy přes Mělník do výměnné stanice Encovany (před Středohorským tunelem) a po vystřídání strojvedoucích za německé tichý tunelový průjezd od Litoměřic přes Ústí nad Labem za hranice Německa. Máto další výhody, protože původně byla řešena i v Ústí nd Labem tunelová varianta pod řekou Labe a naprostá většina nákladních vlaků by nemusela v Ústí nad Labem zastavovat a manipulovat. Nyní budou dělat kravál v údolí Labe z obou stran a všechny budou v Ústí zastavovat a pak se těžce, složitě a… Číst vice »
Mně to nevysvětlujte. Vysvětlete to obcím v Ústeckem kraji, aby vybraly optimální variantu pro všechny. Stejně jako by Litoměřice a další obce na trase měly vysvětlit, proč chtějí sjezd k sobě a proč tedy musí vzniknout obludné křížení a odbočka přes Labe, popřípadě obří oblouk v záplavovém klidovém území, který dělí jiné obce na dvě poloviny. O tom, že by si Ústecký kraj s magistrátem Ústí měli vzájemně vyříkat, jakou dopravu kudy vlastně chtějí, ani nemluvím. SŽ v tomhle může hrát pouze roli servisní organizace, která dodává podklady. Ten zájem převážet vlaky tu máte vy. Pokud je vám jedno, jestli… Číst vice »
A neměnilo se to náhodou, protože kraji vadilo, že vrt povede mimo Ústí?
To vadilo především městu Ústí nad Labem, které nedále lobbuje aby trať přes město vedla.
To je především naprosto logické trasování do významného dopravního uzlu a s tím spojený podstatně větší užitek z plánované VRT.
Ano, ale v tom spor neni, navic je to dobre,… spor je hlavne na Litomericku…
Jenže to jsou dvě spojené nádoby.
to je samozrejme fakt…
ať jde ústecký kraj doprdele, takhle tady nebude nikde nic
J8 bych celý Ústecký kraj podtuneloval a byl by od něj pokoj.
Stejně nakonec to povede mimo Ústí…. udělá se přestupní terminál Chabařovice a na Ústí se bude přesedat do 810 😀 😀 Viz připravovaný terminál v poli u Prahy….
… kde vlaky nebudou končit, ale pojedou až na Hlavní v Praze. Ale kdosi si vymyslel tuhle pověru o konečné stanici a všude ji rozhlašuje jak Cyril s Metodějem. Jenže Cyril s Metodějem nelhali až tak moc.
Tak kdyz pojedou až na hlavní , tak proč po 4 minutach jizdy z hlavniho nasleduje zastavka nehvizdy ?
to je jina trat…
A proč některé expressy staví na Libni?
Vždyť z radních stavební fakultu nikdo nemá, nikdo z nich nedržel v ruce podbíják ani teodolit, nikdo z nich není technik.
Ke všemu celý článek sepsal bůhvíkdo bez řádných podkladů hodných diplomové práce.
Tahle trať v Labském údolí, ať už beru v potaz hlavní tah pravý břeh (072), nebo levý břeh (090), je nejvytíženějším uzlem v ČR. Uhlí už se tolik nevozí, nyní hlavně kontajnery a vozidla.
VRT a trasování mají rozhodovat lidé erudovaní, nikoliv Jirka Baudiš s vystudovanou filozofií.
O tom jestli trať oblastí půjde nebo ne, nebo za jakých podmínek mají hlavně rozhodnout místní obyvatelé. Ne nějaký technokrat kdesi daleko.
Ale kteří obyvatelé?Jen ti okolo kterých ta trať je plánovaná? Nebo ti,kolem kterých by měla vézt,až je ti první odmítnou? Nebo všichni v kraji(kteří tím nebudou vůbec dotčení)?
To je dobrá otázka, zcela jistě je třeba najít shodu na projektu s lidmi kteří žijí v těsné blízkosti stavby. Respektive by se mělo jednat se všemi dotčenými vedením kteroukoliv variantou. Pokud budu mít varianty dvě, tak jednat zároveň (než se jedna vybere) s obyvateli kolem těchto dvou, pokud jich bude deset tak kolem všech deseti.
I filozof může přinést lepší argumenty než sebeerudovanější technik.
Rozhodují argumenty, ne vzdělání jejich nositelů. 😉
V demokracii se dělají politická rozhodnutí. Technokraticky nejvýhodnější variantu bez ohledu na obyvatele si postav v TTD.
Pokud tomu rozumím správně tak Ústecký kraj to chce tak, jak to navrhl Egis a Cedop?
Ne, odmitaji vsechny varianty vedoucí k Litoměřicím. Co tedy chtějí je mi záhadou…
V Litoměřicích je naopak silná lobby vlivných osob. Jiné varianty k propojení Litoměric než ty odmýtnuté už se asi nenabízí. Neprošlo to v roce 1850, neprojde to ani nyní.
a lobby, která je pro nebo proti? ano, České Středohoří tam je, krásná krajina, ale u Velkých Žernosek jsou lomy, kde ti mizí kopce před očima a nikomu to nevadí, pak zase v okolí Litoměřic chtěli někteří chytráci ukládat kaly z ostravských lagun…. Litoměřičákům VRT vadí, že by tam nezastavovala a proto z jejich úhlu pohledu si myslí, že jí nepotřebují. Navíc z LTM jsi po dálnici uřž teď za 30-40 minut…. ale Litoměřičáci by to neměli zhatit všem ostatním.
Ano zdejší fakulta chrlí politology, ekology, přírodovědce, filozofy, umělecké disignéry, historiky a pedagogy
? Fakulta je jen jedna součást univerzity (např. pedagogická fakulta Masarykovy univerzity). A univerzit je v ČR hned několik.
Těžko chtít po Lékařské fakultě Masarykovy univerzity, aby chrlila mostní inženýry, od toho je VUT, ČVUT nebo Baňa v Ostravě.
asi jste zapomněl na Fakultu výrobních technologií.
Ten chce to a ten zas tohle. Všichni dohromady budeme mít ho.. uby.
Pamatuji si, jak v devadesátkách uvažovali dráhy o rychlovlaku, což bylo samo o sobě už tenkrát poněkud nerozumné, protože tady nebyl ani kilometr VRT. Nakonec vznikl galimatyáš známý jako „Pendolino“. No a kam jsme se dostali teď? Zase víceméně nikam. Stále nemáme ani kilometr VRT, a ani další roky z tohoto pohledu nevypadají optimisticky. V čem je tady problém? V naší zaostalosti, typu: co byl jinde standart před padesáti lety, bude u nás standart za padesát let? Nebo v tom, že prostě vázne komunikace a lidé se neumí dohodnout? Nebo ta, až mnohdy šílená, pomalost? Prosím odpovězte mi na to… Číst vice »
Za to nás kritizují i Němci. Není s námi spolupráce na úrovni. Vláda se jen snaží vytvořit pracovní místa. V administrativě nebo na zbytečných a nesmyslných demolicích, tam se vcelku nedá nic zkazit. Ale stavba VRT či optimalizace tratí to je jiná písnička. Na to už potřebujete kvalifikované lidi. A kde by tu kvalifikaci získali? Jedině v Německu nebo Rakousku poblíž.
Projednávání VRT není až tak rozdílné od toho, co se staví mezi Benešovem a Budějovicemi. Jen s tím rozdílem, že okolo VRT panuje přehršel pověr vydede-dedukovaných z ničeno, ale o to více se jich lidi drží.
To jo .Podobná kauza je trať Praha -Letiště,kterou kdosi nazval „rychlodráhou“ i když je to normální železniční trať.
Vicemene mate pravdu, jen u VRT je to uz trochu sofistikovanejsi system, a uz jej musite planovat na cele uzemi, ne jen jako nejakou mistni trat a uz musite uvazovat i o cestovnich casech v celem regionu… Co se tyce technologii, tak je to take o rad vyse a o zkusenostech…
V rade zemi se tak stavi stylem mistni firmy + firma se zkusenostmi… coz se u nas velmi odmita… Kdyby nekoupili francozske normy, tak dalsi desitku let jen neco pachtime stylem pokus omyl…
Očekával jsem přizvání zahraničních odborníků k pomoci, vždyť Česká republika se může obrátit nejen na Rakušany a Němce, ale třeba i na Francii nebo na určité asijské státy. Stalo se tak?
A co spolupráce Správy železnic se SNCF? 2800 km jednotné VRT ve Francii mluví za vše.
O tom nevím, moje chyba. Jsem rád, že došlo na Francii, s tamní železnicí mám bohaté osobní zkušenosti, nemůžu říci žádné negativum, krom zbytných nepodstatných maličkostí. Pokud bychom se Francii v budoucnu aspoň trochu přiblížili, bylo by to skvělé.
S českým právem vám žádný cizinec nepomůže, to musíme my sami…
Ale na komunikaci s obcemi a občany by to evidentně nějaké odborníky chtělo.
Možná by stačila obyčejná vstřícnost, ale nebuďme naivní…
No to se nikam nedostaneme, tak se o tom odborníci a politici ksakru bavte dopředu, podepište si to s tím, že exekutivu bude mít pak už jen jedna instituce a ne, že se takové zásadní věci po každých volbách zastaví. To jsou projekty na desítky let dopředu a ne na volební období. Základní páteř VRT má spojit Německo – Prahu – Brno – Slovensko (Rakousko), do ostatních měst ČR stačí napojení 160-200 km/h a zdar, ne?
Už se těším, až bude dle Vašich instrukcí napojen Liberec.
Kolem Liberce to nepovede, bavím se o mezinárodní trase.
Kdože to je na SŽDC/SprŽel voleným zástupcem, že mu končí mándát s volbami? Politickou trafiku teď ponechme stranou.
On ten příspěvek Ústeckých Pirátů je dost nešikovný (psal jsem si s autorem, nejde o mé spekulace).
Piráti nejsou proti nákladní dopravě na VRT jako takové. Oni v článku jen rozporují trasování v části Praha-Ústí, kde by podle nich došlo mj. k chybám podobně jako u Ejpovického tunelu (zrušení staré trati). Krušnohorský tunel pro náklad samozřejmě kvitují.
Tak vzhledem k tomu, že stará 170 vedla víceméně jenom přes Chrást, kdežto 090 vede přes Kralupy (+ vlečka do Chvatěrub), Hněvice (+ vlečka do papíren ve Štětí), Roudnici a Lovosice (+ kontejnerový terminál Lovosice jih), jsou tady tyto obavy zbytečné. Navíc teď už existuje Žesnad, který taky může leccos zachránit, a třeba u trati Plzeň – Domažlice se se zachováním původní trati alespoň po Stod počítá.
Praha(od Balabenky) – Ústí se plánuje úplně nová trať, takže další neznalost pirátů.
Pan Baudis myslím dost jasně píše: „Pro nás je zde nesrozumitelná potřeba křížení VRT s tratí 072 (…) a následné využití tunelů VRT pro nákladní železniční dopravu skrz České středohoří a Krušné hory.“ A že se nejedná o omyl potvrzují i jiná místa v článku: „Pokud by nákladní doprava využívala infrastrukturu VRT v tunelu v Českém středohoří a v tunelu krušnohorském mohlo by to mít neblahý efekt na životnost díla“ Z toho mi vychází, že Ústečtí piráti, kteří tento příspěvek mají na úvodní stránce, zjevně nejsou myšlence nákladní dopravy v Krušnohorském tunelu nakloněni. Ať vám autor řekl cokoli, černé na… Číst vice »
Já se také pokusil autora upozornit na nesmyslnost jeho tvrzení ohledně krušnohorského tunelu, avšak můj komentář byl ze stránek smazán. Hádám tedy, že o diskuzi nemají ústečtí piráti zájem.
Koukám, že dle vyjádření tomu fakt nerozuměj. Doufám, že jim to někdo vysvětlí.
To že se ojíždí kolejnice je normální a záleží na intenzitě dopravy. Co se týče další životnosti, tak při kvalitním provedení (a to ta VRT musí být) , tak to na životnost nemá vliv.
Naopak má vliv na ekonomiku počet vlaků. Viz vyjádření p. Sládka.
Jelikož jsme v ČR, kde každý může mluvit do všeho, tak to podle toho také vypadá. Teď kraj řekne, že chce VRT jinudy, takže se to složitě a draze přeprojektuje a mezitím budou volby (parlamentní, krajské) a zase se najde nějaký „chytrý“ politik, který se bude chtít zviditelnit a bude požadovat VRT jinudy. A do toho ještě přijdou „ekologové“, kteří to kvůli nějakému velmi důležitému broučkovi zablokují a nikdy se nic nepostaví. Osobně nevěřím tomu, že se v ČR nějaká VRT do dvaceti let postaví.
Není to rozhodně o tom, že každý může mluvit do všeho, ale z nedostatku kvalifikovaných lidí. Stačí si připomenout komunismus. Tehdy se téměř nikdo neodvážil ani pípnout a musím se ptát k čemu to vedlo jinému než k totální devastaci země. O nějakých vymoženostech jsme si mohli nechat jenom zdát. Za poslední léta se alespoň udělal kus práce i když ne vždy bůhvíjak správně. Tříbit si názor v diskusi je normální.
A co přes Liberec?
Ano, tudy to půjde. Jenže to zatím nikdo z odpovědných netuší. A prosadí to Němci, protože to bude rychlejší, levnější a územně průchozí. Do roka a do dne uvidíte, jak se to začne hýbat. .
Víc by se mi líbil francouzský přístup. U vína a sýra, ne silou a befelem.
Ústí nad Labem je třetí zbytečný město na mapě Evropy. A o politickém zastoupení se vůbec nemusím zmiňovat. Minimálně na třetinu našich krajských radní byla nebo bude podána žaloba pro korupci nebo defraudaci evropských dotaci. O experimentech v hromadné dopravě ani nemluvě. A jak je vidět chtějí úplatek i od státní firmy to bohužel moc do účetnictví SŽ nejde tak budou kopat kolem sebe a vřeštět jako malý Jardové.
Jako pardon, ale ať už jdou tihleti všichni fakt do pr*ele, trasa je +- jasná už určitou dobu a s určitou možností lehkého přetrasování se musí počítat. Je to jedna z nejdůležitějších strategických staveb posledních 100 let a budoucích min. 20 a furt do toho někdo bude házet vidle…
Směrem na Ústí rozhodně zdaleka není největší přepravní poptávka. Tolik k tomu „nejdůležitějších strategických staveb“.
Na Ústí možná tak ne, ale dál do Němec určitě. Stačí se podívat na tu 16 kilometrovou kolonu, co stála před hranicemi minulý týden.
Článek je o železniční dopravě, provoz na silnici s tím nemá souvislost. Osobní mezinárodní žel. doprava je mizivá.
Na trase Praha-Sever poptávka je. Ale hodně dojízdějících ja naučeno na přímější dálnici i když ve špičce je to někdy dost o nervy. Jedným ze smyslů VRtky co by napřímené trati je dálnici odlehčit.
Kolik je plánováno zastávek na VRT Praha-Ústí? Silnice se tak hodně využívá právě proto, že obsluhuje i města a obce kolem celé trasy, spádové území k dálnici je obrovské na rozdíl od VRT, které spojuje dva uzly, ke kterým se ale lidi potřebují také nějak dostat, každý přestup zcela zásadně ovlivňuje celkovou dobu jizdy.
Jel jste vůbec někdy tím směrem? Osobní mezinárodní doprava tímto směrem v žádném případě není. Nehledě na to, že při markatním zlepšení jízdních dob lze očekávat další růst poptávky.
aha, a že na trase Praha-Ústí se před covidem nedalo ani sednout ve vlaku (Krušnohor, EuroCity), jak byl narvaný.
V EC v sezoně zcela běžny jev.
Hurá, spržel po dvou letech plánování zjistila, že plánuje přes nějaké obce.
Tak to tak vypada, Cedop a Egis to projednal s krajem i obcemi, pak jim SZDC vypovedela smlouvu, ze si to dodela a zacala projekt menit, a obce postavi pred hotovou vec se zmenami, ktere nikdo s nimi neprojednal…
Tohle mi jde na nervy,… absolutne to nechapu…
Co se tyce krusnohorskeho tunelu, tak tam to bez nakladu nejde, to chteji predevsim nemci a u techto tunelu je to bezne, ze se stavi pro kombinovanou dopravu…
Jo, krušnohorský tunel chtějí s nákladní dopravou i v článku zmiňovaní Piráti – ten odkazovaný článek je v tomto neštastný. On mluví JEN o trasování a změnách mezi PRG-Ústí.
Co jsem tak pochopil, tak obce a nyni i Kraj nechteji zadnou z tech tri variant, takze ani tu Cedop 🙁
Chtěl bych napravit Vaši malou nepřesnost – Cedop se s obcemi moc nebavil, začala to až Správa železnic (viz facebook obce Hrobce a jiných v okolí).
Viz odkaz nize… Cedop+Egis to s krajem projednavali…
SZ postavilo obce pred hotovou vec i kraj novymi variantami s tim, ze to zrejme „hladce“ projedna, ale spolecny dopis obci chce puvodni variantu, a poukazuje na radu problemu…
https://hrobce.cz/wp-content/uploads/2020/07/Písemnost_reakce-starostů-dotčených-obcí-k-projektu-VRT-Praha-Drážďany.pdf
A je to tady. Stejný problém jako s obchvatem který se líbí Velké Malé, ale nelíbí Dolní Horní. Jen je to posunuto o úroveň výš. Možná by to chtělo upravit legislativu. Napadají mne dvě varianty: 1) Zavést opět vládu jedné strany, protože pak by nedocházelo k politickému pnutí na hranicích obcí, krajů apod. 2) Zjednodušit projektování a stavbu tak, aby se vše stihlo v jednom volebním období. Protože v tom následujícím může být souhlasné politické stanovisko rozmetáno původní opozicí. Samozřejmě je tu možnost prodloužit volební období – třeba na přijatelných 21 roků (ale to se blížíme variantě jedna). Pravděpodobnost, že… Číst vice »
Jako recese je to dobré 😀
Žijeme v demokracii a ne v totalitě (tedy alespoň se mi zdá). Vyjádřit názor a připomínku je správné, zajistit kompenzace potřebné. Bohužel s názorem „já to tady nechci“ neuděláte vůbec nic. Pouze ho vezmete na vědomí.
Navrhoval jsem postavit zkušební úsek Olbramovice – Tábor a starou trať provozovat osobními vlaky a nákladem.
Je to 30 km na 300 km/h, tak je možné provést zkoušky opotřebení kolejového svršku při různých zatíženích a vyhodnotit hledisko bezpečnosti při kombinované dopravě. Ten úsek příliš nezasahuje do působnosti obcí a odpadl by problém s odmítavým stanoviskem krajů. Než se Němci prokopou, mohli bychom mít výsledky a věděli bychom jak stavět a co můžeme na trať pustit a s jakými dopady. Lokomotivy a vozy se také testují ve Velimi.
myšlenka hezká. jen na osobku nemá smysl kopat ty tunely
Tak osobka Brno-Praha by si sama provoz zaplatila. Ale do jižních Čech asi ne, no…
Leda by přispěla na provoz většinově dotované infrastruktury, investiční náklady v řádech stamiliard se z jízdného nezaplatí nikdy.
Investiční náklady zaplatí boost obecného hospodářství a tím více vybraných daní. Tady se bavíme o provozních nákladech.
A co se jet podívat třeba do Francie?
Vlastní zkušenost je nejcennější. Ve Francii jsem byl, ale nemůžeme předpokládat, že by náš tam nechali něco měřit. Pokud VRT tak ji musíme postavit sami. Chápu, že se úsek u Tábora zřejmě zaplatí pouze obtížně, snad jedině v souvislosti s přímými vlaky do Rakouska a Švýcarska. Nicméně existují i způsoby jak výstavbu zlevnit. Na úseku nebude například žádná zastávka ani nádraží. Tunely tam jsou, ale krátké, nejdelší je na padáku u Střezimíře, aby se dodržel povolený sklon trati. Stará trať by sloužila jako záložní a pro dopravní obslužnost regionu.
Tak holt ty nákladní vlaky budou nadále snižovat životnost té konvenční tratě, po které jezdí dosud? 🙂
No jasně, pirátům je to asi jedno, že nákladní vlaky budou i nadále rachotit v údolí Labe. Hlavně že nepojedou po nové trati s PJD (pevná jízdní dráha) 🙂
Nákladní vlaky přestanou možná do Německa jezdit, Němci je v údolí Labe nechtějí, řeší se tam hluková zátěž.
Nepřestanou nikdy. Ale proto se kvůli snížení hluku stavíme za tunel se smíšeným provozem.
Protestujícím se ani nedivím.
Území na sever od Prahy je už dneska zatížené až až a ještě jim tam přibude letiště a tahle trať…
Nejvíce mi vadí fakt, že to zase budou platit daňový poplatníci z jiných zemí a nikoliv čeští žebráci. Ti umí jenom čerpat dotace nebo se zadlužovat…..
a území na severu prahy je zase zatíženo těmi co žijí na sever od prahy a smrdí tu s těmi plechovkami na kolečkách….
Brzy nastane doba, kdy do EU budeme přispívat stejně jako z ní čerpat. Území na sever od Prahy bude více zatížené, proto je vhodné letiště nerozšiřovat, ale postavit vlak a D0, které lze lépe odhlučnit než letadla.
Jenom se mne potvrzuje, že ve vedení kraje jsou stejná paka ( ANO) jako byla KSČM. No a nynější radní pro dopravu hovoří za vše.
Horší než piráti v Praze to být nemůže.
O hodně horší než Piráti v Praze.
Myslíte, že ho toho dožijeme?
Pokud je vám kolem 10 let, tak…no …..možná.
😁😆
Svržení feasibility study dodělal, čímž to celé podělal. No nic, tak miliony splachli do kanálu a začnou znovu a lépe.
Spržel, ne svržení.
No a je to tady,hlavně nic nevybudovat.Já chápu ,že mít rozdělenou vesnici kde bydlím a přes náves mě vede VRT mě asi nenatchne.Ale na osobní dopravu ty tratě prostě potřebujeme a to je vyšší zájem .Covid tu věčně nebude začne se opět cestovat a najednou zjistíme ,že nás celá Evropa objíždí .A najednou nebudou zahraniční turisté a ono jet i do práce z Ústí do Prahy hodinu ,nebo 20 min je sakra rozdíl.Prostě létáme z extrému do extrému ,za socíku se klidně zboural Most a celé vesnice okolo pro uhlí a lidi se nacpali do paneláků a dnes nic nejde… Číst vice »
na nižší třídu zatížení se stavělo už za rakouská (oproti Prusku). a hodně se to „vyplatilo“ …proc to nezopaknout….
stavet takto rozsáhlé tunely aj. se pro max.dva páry vlaku rychle vrstvy za hodinu (po ústí), pak už jen jeden a v noci vůbec nic NEVYPLATI. kolik z přetížené kapacity Děčín Pirna je pretizeno osobní dopravou?
myslíte že němci kvůli jednomu expres do Prahy budou stavět upatni erzgeberge tunel? spadl jste asi že sukafonu přímo na makovici…
A smradlavá dálnice se stavět mohla?
Kombinovaná doprava na železnici by
přispěla k menšímu počtu kamionů.
A kdo bude tu kombinovanou dopravu využívat? To už tu bylo a jak dopadla.
Tehdy bylo v provozu o polovinu méně kamionů. Zkuste dnes jet po dálnici. Jste furt v levém pruhu, protože celý pravý je již neofficiálně vyhrazen pro kamiony.
dálnice D8, jakkoliv problematický trasovana, je furt lepší než ty silnicky ve středohoří…
RoLa skončila vstupem do EU a zrušením dotací do ní.
Hezké. Akorát se váš příspěvek vůbec netýká podstaty – totiž jak tak rozsáhlé stavby mají projít územním řízením.
No právě zničení Mostu kvůli tomu, aby se mohlo 20 let plýtvat uhlím je memento, které se nesmí opakovat.
Přesně tak. Zničili celé historické město vyjma jediného kostela, přičemž tím jediným (z několika, ostatní byly zbourány) kostelem se ještě chlubili.
Vůbec nejen případ Mostu, ale celé té oblasti, je varovným mementem.
No jo, ale kde vzít v 90. letech elektřinu a nezprovozňovat Temelín? Po jeho dostavbě se několik uhelek poroučelo do historie, podobně jako uhelná elektrárna v Oslavanech po dostavbě Dukovan.
ony ty doly kolem Zbysova už taky nešlo efektivně provozovat bez obřích dotací…a vozit do malé elektrárny zasobovane jinak lanovkou přímo z dolů, uhlí odjinud moc nešlo…
Do elektrárny vedou koleje a pamatuju parní vlaky ,co tam vozily uhlí .
slysel jste o odpovednem pristupu k zivotu? slysel jste nekdy o setreni? nemyslim zbesile zhasinat po skleroticke babicce , myslim treba nemit kavovar zapnuty 24 h / denne . staci pul minuty v konvici . na co je susicka pradla kdyz na snure uschne taky ? staci nebyt rozežraný . a např v r 1998 bylo 47 procent el. e vyrobene v čr prodano do zahraničí. tim nijak nerozporuji benefit zruseni malicke elektrarny spalujici uhly . myslim vseobecne . pokud bude spotreba stoupat tak jako za poslednich 20 let v cem budeme el . e vyrabet za 100 let? neni… Číst vice »
jet i do práce z Ústí do Prahy hodinu ,nebo 20 min je sakra rozdíl
A k čemu potřebujeme aby se Ústí stalo levnou noclehárnou Prahy?
Asi si zrovna jako mlady clovek nehledate v Praze bydleni a neberete hypoteku, ze?
Pořád to ale není odpověď na otázku, proč by se takovou noclehárnou mělo stát zrovna Ústí.
(ve kterém jsou ceny bytů dost nízké z docela jiných důvodů, zejména v určitých konkrétních lokalitách)
A ve zbytku pro změnu vůbec nízké nejsou.
Ne, to už mám dávno za sebou.
mlady nejsem , a asi mam konzervativni nazory , ale tim chcete rict , aby dvacetilety prazak koupil byt v Krasnem Brezne treba v keplerove ulici? no to bude koukat 😂 ja hledal bydleni tam , kde jsem vyrostl . a penize jsem vubec neresil . tyhle myslenky migrovani za bydlenim migrovanim za praci …. uz ted je poptavka po kratsi prac dobe tak proc zivot provozit cestou za praci? vstavat v pet prijet v sedm . neni jednodussi najit si bydleni i praci na jednom miste? a snad krom sluknovska , horniho slavkova , bruntalska , malych karpat a… Číst vice »
No je, ja hledam praci max. do cca 1h cesty, kdyz ustecak praci nesezene v usti, tak bud bude na pracaku, nebo bude delac co ho nebavi, nebo za praci bude dojizdet a taky bude hledat takovou, ktera nebude daleko, a s rychlou trati se mu rozsiri moznosti i o Prahu… Stejne jako pro me, koupit pozemek blizko Prahy je temer nemozne za rozumne penize, tak koukam kolem trati, na Berounsko a Benesovsko, ale ne dal nez 45min. dojizdeni, kdyz bude pekne bydleni, kde to bude lepsi a levnejsi, tak proc ne, jen to trasovani pro me u teto trati… Číst vice »
pane, chápete doprdele, že Ústí není jenom Krásné Březno a vyloučené lokality?!!! sice televizní reportáže ukazují v souvislosti s Ústím pouze sociálně-slabé, ale nesuďte celé město jen na základě čtvrti, kterou vzali útokem spekulanti.
Protože když se dojíždějící lidé v Ústí jednou usadí, pořídí si děti a začnou třeba podnikat v místě nového bydliště, tak už do Prahy dojíždět nebou tak často. Stane se z toho další rozvíjející se místo/město, nikoliv jen preferie s chemičkama, vyloučenýma lokalitama, exekucema a zkorumpovanými politky. Co je na tom těžkého pochopit, že Pardubice, Brno, Plzeň také nejsou jen noclehárnami Prahy?
a z Pardubic, Brna, Plzně je to do Prahy 20 minut?
no z Pardubic do Vysočan to je 45 minut, což je docela solidní.
ale ty vyloučené lokality vytvářejí uměle spekulanti, kteří sestěhovávají sociálně-slabé. to je věc až jako politická, to město samo o sobě za to nemůže.
Re. Iveta Krušnohoský tunel se má stavět hlavně pro nákladní dopravu, protože ta je v údolí Labe nežádoucí. Bez nutnosti omezení hluku v Elbtálu, by nikdy Německo k tunelové variantě nepřistoupilo. Pokud postavíš tunel do Němec, tak pro 10, do budoucna možná 20 párů výhradně osobních vlaků, tak to bude provozně nejdražší díra na světě 🙂 Že se nákladní vlaky nevyskytují na VRT je blbost na n-tou. Od Hannoveru až po Mnichov nebo Basilej i Berlín se jezdí. Jezdit se bude i z Norimberka do Erfurt a Lipska. Z Hannoveru do Würzburgu se trať opravuje a modernizuje a to zejména… Číst vice »
No to je fakt, ale kde by na to vzali? My jsme rádi, že se v Lužci na kanálu osadil klappbruecke.😁
dovolim si reagovat z vaseho prispevku na tu cast o dojíždění. nyni je mesični jizdenka z padesatikilometrove vzdalenosti do prahy cca 1/20 mesicniho platu.( 30000neto ,a to maji jen ti šťastnější, ) . kolik myslite , ze bude stat jizdenka na vzdalenost 120 km vrtkou? kolik lidi s mene nez prumernym platem je ochotno venovat 3000,- mesicne za dopravu? k tomu jeste tramvajenku a jste na 5 t mesicne . a prestup v nehvizdech na poli. takze z 20 min jizdni doby je razem hodina . to je ve vlastnim zajmu mozne absolvovat v patek a v pondeli . pokud… Číst vice »
Ale naplníte. Nebudou dojíždět každý den, třeba jen 2x týdně, ale bude to blízko. Navíc bude možné dělat business přímo v Ústí a nemuset se stěhovat do Prahy. Z Prahy do Ústí je to po VRT méně jak 100 km.
Pokud bude traťovka stát rozumné peníze, tak ten výdělek uděláte z velkého obratu.
Ve spoustě věcí by hodně pomohlo, kdyby Správa železnic uměla lépe komunikovat… A chovat se k samosprávám jako k partnerům, ne jako k obtížnému hmyzu. A nemusí to být jen příklad VRT, ale i případy jiných modernizací infrastruktury (např. Malá Skála) nebo nádražních budov.
A jak budete reagovat na to, že Vám starosta suše oznámí, že to tam prostě nechce. Že VRT jsou k ničemu a on to nepotřebuje. A že se odvolá třeba až do Bruselu …
a proč by nemohl? treba mu brambory rostou lepe na poli nez na hlusine ze stavby
Povedu to jinudy. Třeba trasou v ZÚR.
Pokud chtějí jinou dráhu Lovosice, Litoměřice a Ústí, a taky ŽESNAD, musí taky přiložit ruku k dílu. Je to i jejich zájem.
Jasně. My jen léta přihlížíme…Ach bože… 🙂
Komunikujete s těmi obcemi?
??? a mely by?? Kdyz vetsina z toho je na puvodni trati a pak tunel??
Ta spojka do tunelu evidentně na původní trati není a to odstavné nádraží taky ne.
Pan.Baudis chce aby tam jezdily jen osobní vlaky.tvl co má znamenat?to bude snad jeho VTR???
Třeba by si ty nákladní vlaky nechal vysvětlit. Pokud není odborník, nemusí mu takové věci, jako že se to bez nákladní dopravy nezaplatí a že smíšenej provoz tam nemusí být takovej problém, jak si asi představuje, hned dojít.
Může to být taky ukázka, jak mizerně Spržel s dotčenými kraji a obcemi komunikuje během příprav projektu, když jim nevysvětlí takové základy a důvody, proč je zrovna tohle nezbytný kompromis…
Tak snad je to v
Snad je to odborník na svém místě ne?😄anebo má možná v plánu ještě jednu VTR vedle té kde budou jezdit osobní vlaky.Pokud neví o čem je řeč ať jde o kancelář vedle vybírat poplatky za komunální odpad.😃
JJ, obecní a krajští zastupitelé, poslanci a senátoři musí být automaticky odborníci na úplně všechno. Sorry, ale život není knížka od Sekory (a i v nich byl Ferdu mravence – práce všeho druhu, vyvažoval brouk Pytlík…)
Dobře.ale vyslovit takový blábol?.Kde ve světě jezdí osobní vlaky po VTR zvlášť a zvlášť nákladní?
Nejvtipnější je, že v původní trase už jsou nějaké pozemní práce hotové, třeba geodetické stabilizace za několik desítek milionů korun, je určen průběh evidenčních jednotek v prostoru, na ně jsou už navázány nějaké další práce, atd… To všechno se dělalo v letech 2019 – 2020 a byl na to projekt… Tohle všechno je pouze výsledek mikromanagementu na SŽ, kdy papaláši, co naprosto ničemu nerozumí, 5 minut po 12 rozhodnou, že všechno bude jinak. Setkávám se s tím v této organizaci opakovaně. Nevím, odkud tlak na tuhle náhlou změnu přišel, ale řekl bych, že si zase někdo potřebuje něco zhodnotit na… Číst vice »
Oproti původní trase, která mezi Roudnicí a Ústím objížděla Ústí u Chabařovic zase lobbují Litoměřice a Ústí aby vedla přes město, nebo v jeho těsné blízkosti. Všem se zavděčit nepůjde.
Tam to opravdu rozhodnuté není a nebylo. Rozhodnutý byl úsek „Podřípsko“, který teď doznal obrovských změn a je tedy zdrojem největší kontroverze.
Úsek tunelu středohořím a navazující úseky až do Ústí n. L. byly stále variantní, protože se počítalo s výstavbou až mnohem později.
Tady jsem vám dal výřez – nic lepšího teď nemám:
https://photos.app.goo.gl/4KEDpybDZw6H3Xuu5
To červené je nějakým způsobem ustálená trasa (pův. varianta C studie z roku 2015), ta fialová zhůvěřilost (III. varianta) novinka.
vzdyt ta spojka na pravobrezku je velice rozumná!
Ta spojka na pravobřežku je i v červené variantě.
Konfliktní území je právě ta nová spojka.
a není důvod přesunu ten mrchovy kopec? buď se hádat s ochranari (nebo i EK) nebo se starosty?
Mrchový kopec je podtunelovaný. Máte to v odkazu dole. Důvodem bude spíš vůbec existence toho tunelu – je moc drahý. Tak raději místo toho zatížíme nivu Labe.
Je tam problem s tim, ze se vytvori nova bariera v oblasti povodni, najdu odkaz a dam sem vecer…
Puvodni varianta je odsouhlasena a projednana s obcemi i kraji a souhlasi s ni vsichni…
pak to jsou volové, že to mění.
Chtějí „ušetřit“ za každou cenu.
dle vzorů Valik nebo D8 blahé paměti…
Obavam se, ze Kraj je i proti te puvodni variante. Vlastne nechteji zadnou variantu na Litomerice…
https://hrobce.cz/wp-content/uploads/2020/07/Písemnost_reakce-starostů-dotčených-obcí-k-projektu-VRT-Praha-Drážďany.pdf
https://www.vlaky.net/upload/images/reports/007798//04_big.pdf
To spis obce, na Litomericku, pac zatim moc odpovedi nedostaly…
No právě labský kříž v červené i fialové variantě budí největší protesty. Případné napojení na pravobřežku u Křešic si vyžádá složité spirály estakád. Do toho nová dopravna s vyčkávacími kolejemi před tunelem.
nerekl bych, je to problemove misto, ale studie cedopu mela souhlas usteckeho kraje s touto variantou i od zesnadu…
Osobně si myslím, že nic lepšího než Labský kříž vymyslet nejde – pokud tedy chcete napojit Litoměřice a zároveň jít dál přes Ústí. Je to složité betonové monstrum, ale je na jednom místě a nikde jinde už se netahá. Těch 8 čekacích kolejí podél existující trati mi jako zase až tak obrovský zásah do krajiny už nepřijde. Ta druhá trasa (var. III) přes celý meandr Labe zatězuje celé území mnohem víc. Nicméně celá tahle varianta má obrovský špunt v Ústí – maximálka 100 km/h přes Labe a nádraží, a na dalším velkém kusu 130, 140… Ono to celé prostě není… Číst vice »
A ja myslel ze to ma byt VRT. A ne ze se to klikati jako puvodni trat. To se na to pak vy…te, kdyz neumite ani naplanovat primou trat. To jsou promrhane kilometry trate navic, ktere jednak prodluzuji celou jizdu a jednak daleko vic zasahuji do krajiny. O rychlosti a casech ani nemluvim. Za sebe uz jsem vzdal, ze se s tim nekdy svezu. Je to jak pres kopirak s opatrenimi kolem korony. Uplne stejne dohadovani bez hlavy a paty!!!!
Tady máte ještě možné varianty tunelů:
https://photos.app.goo.gl/ku4GrmMHiPMYHMNz8
tohle nejde za SŽ, požadavek vznikl na popud obcí na Litoměřicku a následně se toho chytlo zastupitelstvo ÚK. věřte tomu, že na SŽ z toho nejsou šťastní..
hodně se o tom dá dohledat na jednotlivych FB profilech zastupitelů
Nechápu. Jakože změna trasy tak, aby vedla nivou Labe a dvojnásobně zatěžovala prostředí okolo, byl na popud obcí na Litoměřicku?
Mrchový kopec je biocentrum, u Travčic jsou muniční sklady armády ČR. Jestli naleznete smysluplné řešení přes Mrchový kopec, sem s ním (knížecích rad tu je plno).
Tak biocentrum je jedna věc, způsob vedeni tunelu druhá. Variant tunelů je celá řada.
Tak to ať to vedou jinudy, když to v Ústí nechtějí. Třeba přes Liberec 😉
Samotné město Ústí ji naopak chce
A co teď? Teleportovat pár elektronů, budiž. Ale celý vlak?
Jedno řešení je – skončit VRT v Lovosicích a pokračovat z Ústí tunelem do Drážďan. Zároveň se bude muset drasticky omezit osobní doprava objednávaná krajem na trasách z Lovosic do Ústí nad Labem a z Litoměřic do Ústí nad Labem. Potom budeme mít dostatek kapacity provést expresy a nákladní dopravu údolím Labe. Jo a zároveň mezinárodní expresy nezastaví v Ústí nad Labem, aby stihli dojet z Prahy do Drážďan za hodinu. A je to.
ale kazí to Litoměřice.
Pirát? To je diagnóza!
Který pirát dělal to trasování?
Nejspíš Jack Sparrow. Vypadá to na jeho styl.
Tady zas někdo někdo nevnímá o co jde a hlavně že a Pirát.
Už vidím tu ostudu. Němci provrtaji Krušné hory až k nám a ukončí ti zarážkou před Ústím a budeme čekat dalších 20 let než ty naši vtipálci postavy dva oblouky protože nějaký pitomec někde bude chtít mít zastávku za barákem. 🙂
on ji bude chtít a soused ne, takže nepůjde ani vyhovět i kdyby se chtělo; -)
Já bych se soustředil na výjezd z Prahy. hlavně to zablokoval v katastru.
A pak dělal především Praha Kolín Havlíčkův Brod. Tam je to nejvíc třeba. Nebo nejpomalejší.
Za me spise pokracovat na Hradec, Praha-Podebrady-Hradec, kde podebrady budou u Oseka s prestupem na trat do Nymburk, Podebrady, KH, Caslav… a pak Do HK a Pardubic… vyrazne to pomuze…
Trat na HB ani nepujde, ale jen do Svetle, pak se resi napojeni Jihlavy…
Jak typické, u skoro každýho projektu v této zemi jsou 4 fáze 1. Kvůli komunistům to nemáme 2. Špatnej projekt 3. Na stavbě se našel brouk Pytlík a konečně 4. Rozkrást a dát od toho ruce pryč.
A proč to neřekli šašci třeba hned? Se nemohli podívat do mapy?
nove volby, nove zastupitelstvo…
tohle bude kazde ctyri roky
Konečne konečne už vyzeralo, že sa niečo pohne ohľadom výstavby VRT v Čechách. A niekto do toho hodil vidly…. a nie jedny.
Byly to SŽ a MD sami.
A to je tak se vším. Tramvajová trať v Ostravě – Porubě dopadla podobně. Pár křiklounů a nebude nic. Nějaký veřejným zájem a služba pro budoucí generace, to nikoho nezajímá. Pan Baudis se asi zbláznil – nejspíš by radši všechen náklad posílal po silnici…I tady by byl problém…Kamiony by mu mohly poškodit dálnici :)))
Tohle je čistě chyba SŽ.
Nekomunikuje, žije ve vlastní bublině a staví všechny před hotovou věc. Ta Spržel.
pokud nekomunikuje, proč o tom obce informují? https://www.obecchodouny.cz/aktuality/
OK, změnil jsem názor. – Za to všechno může celková změna koncepce, kdy doprava do Ústí a Litoměřic je důležitější než doprava do Drážďan. Rozhodla to vláda, někdo ji k tomu ale přesvědčil. Kdo to byl, to samozřejmě nevíme. – Je také preferováno vyšší zapojení nákladní dopravy do delšího úseku původní VRT, tím snížení průměrné rychlosti a tím nutnost zapojit Ústí od západu, aby vyšla systémová doba jízdy od Prahy 30 minut. – SŽ se snaží komunikovat, ale její komunikace se stejně drží mechanického schématu „nedovedeme vám dát odpověď, ale bude to podle zákona/technických norem/hygienických limitů.“ To je opravdu uklidňující…… Číst vice »
Vlaky v Česku nechceme!
Takže tunel do Saska bude a zbytek ne. Já to tvrdil dříve. VRT jsou v ČR neprůchodné přes krajské a místní samosprávy a prosté občany bydlící na plánované trase, kterou prosazují hlavně ti, co bydlí ve velkých městech v bytovkách a pořád mají potřebu se někam courat, protože bydlení v bytovce je deprimuje.
Železnice by se měla vrátit ke svým kořenům a býti zde hlavně pro rychlou a moderní nákladní dopravu. Trasy Praha-Berlín, Frankfurt, Amsterdam, Wien, Bratislava lze pokrýt vodíkovým letectvím.
Tak rychlá nákladní doprava a trati na 200 se nevylučují.
Původní trasa, dnes zanesená v ZÚR, průchodná zcela určitě je. Lidi už s tím počítají. Vidle si do toho hodili SŽ s MD sami.
Průchodná bude do té doby, než se začne něco vyměřovat v terénu a sprostý lid si uvědomí, co ta čára v plánu, který nikdy neviděli, znamená. Pokud by samotná existence trasy dopravní stavby v územních plánech znamenala průchodnost, neměli bychom v ČR ty stovky případů, kdy odpůrci rozporují trasy v rámci hodnocení EIA, územního řízení, stavebního řízení i žalobami na stavební povolení.
No, pořád je to lepší varianta, než nemít ani to.
Ale jinak máte vlastně pravdu. Žádná VRT pravděpodobně nikdy nebude, všichni si dál budeme smrdět pod nosem plechovkama, Praha bude zapaná dojíždějícími a kamiony, z Ústí bude nadále vyloučená lokalita a lidi z Karlovarska nikdy nebudou mít šanci na slušný život a budou se stěhovat z této periferie pryč.
Každý si tady už chce jen bránit to svoje. Nikdo nechce spolupracovat. Propadáme se zpět do ekonomické bezvýznamnosti, tedy nakonec nutně přijdeme i o svoji svobodu. Tomuto národu už nevěřím.
vodikove letectví???? nectete tolik toho verna
VRT pro ČR není scifi?
tak je to alespoň existentní a běžně užívaná technologie, na rozdíl od vodíkového letectví…
Jenže tu vaši předraženou technologii pro max. 15-20% obyvatel nebude kudy postavit.
Nebo to nastupující pirátští neomarxisté nařídí ve jménu pokroku direktivně.
Kolik lidí má doma elektrickou kytaru? Ještě míň lidí má klavír. A varhany? Tak to bychom asi měli zakázat varhany, když to není pro všechny.
Rozhodně není. Běžte si radši připravovat zahrádku na jaro v tom svém mikrosvětě na vesnici a ať vám tam za plotem nehulakají lidi z bytovek co jdou courat do lesa vám přeju.
Třeba myslel vzducholoď.
vodíkovým letectvím … Hindenburg?
tak ten je dobrý 🙂
a pak ještě héliové letectví? 😉
Fakt jsem se od srdce zasmál, děkuji 😀 👍
Už to začíná, vítáme u 1. dílu serálu (Ne)Dallas. Zbývá už jen 6851 dílů.
Dallas měl jen asi 360 dílů. Tzn. tohle by bylo násobně delší.
to bude nové „tak jde čas“
Dobré přirovnání, protože VRT Dallas – Houston na tom je podobně.
Už to začíná. NO PASARÁN!
Ja to tvrdim porad, ze nejvetsim nepritelem tohoto statu neni ani EU ani migranti ani Rusko ani nevim co dalsiho, ale predevsim my sami. Tenhle narod chodi v kruhu a souhlasim s Alesem, ze se pomalu dostavame do situace, kdo utece, vyhraje! Tenhle stat je cim dal vetsim skanzenem civilizovaneho sveta at uz se clovek podiva na co chce.
Utíkejte. Spousta Ukrajinců bude ráda za to, že uvolníte místo, přestanete zaclánět a začnete budovat sousední islámské země.
To je presne ukazka ceske malosti a neznalosti. Mozna by to chtelo konecne vytahnout hlavu z pisku a rozhlednout se kolem sebe. Vite, ona uz cela Evropa neudava smer dejin.
11 let jsem bydlel a pracoval ve Francii a 3 roky pracuji v Rakousku, přičemž se pohybuji i v Německu, Slovensku a pokud počítám Hegyeshalom, tak i v Maďarsku. Kde jste byl vy?
…kdyz to vezmu obecne, tak krome Afriky a Australie na vsech ostatnich kontinentech dohromady cca 5 let, nejdele vsak v Asii, skoro 4 roky (Jap.). A verte mi, Evropa je na cim dal vetsim chvostu rozvinuteho sveta. A to co zde stale mame je jenom jista hystoricka setrvacnost, v dnesni dobe vice mene jiz nicim nepodlozena a placena na dluh.
Evropa je na cim dal vetsim chvostu rozvinuteho sveta. Jen EU to ještě nepochopila….
Bohuzel centralismus EU je jednou z pricin. Misto aby probihal ostry konkurencni boj v ramci EU, ktery by vedl k produktum konkurenceschopnym i globalne, tak tomu zbytku jeste docela uspesnych vykrade penezenku a penize utopi v nesmyslnych dotacich na nezivatoschopnych bludech. Volny pohyb osob, zbozi a kapitalu, vse ostatni je zbytne a pritezi.
Byl jste v Austrálii a připadala Vám rozvinutá? Já taky, ale ten pocit jsem neměl. Mají hromadu svých problémů
a příliš nekompromisní vládu.
Evropa má jiné starosti jak se zahubit.
A z toho se mám co? To jste něco víc než ostatní?
no, hlavně ty okolní islámské země Vás jasne označují…
my jsme tak křesťanská země, že se kostely prodávají městum, aby je církev nemusela spravovat a na venkově je jeden farář, většinou polák, na 15 farnosti…
jsme země sebestrednych sobeckých rozumbradu kteří akorát chlastaji a zerou
Nechtel jsem to tak naturalisticky vypodobnit, ale vas nazor podtrhuji. Narod brouku pytliku, ktery radi celemu svetu jak dela vse spatne a pritom pri pohledu domu jenom nekonecny zmar.
ta poslední věta je vystihující, bohužel
Mešity na břehu Dunaje mě dost iritují. Ano, zařadil jsem se. Vlastenectví je pro vás a další neznámý pojem.
vlastenectví se charakterizuje tak, že debilní ale „česká“ rozhodnutí/řešení jsou lepší než rozumná ale „nečeská“ rozhodnutí/řešení?
to je hurá vlastenectví 19. století, nejlépe charakterizované břinkoklapkami….
promiňte, ale žijete v bludu
Pardon, ale vlastenectví není se vymezovat vůči druhým, ale dávat ze sebe druhým, víte?
Pokud ze sebe umíte dávat jenom nenávist, tak to si ji radši nechte…
Alkáč budete asi vy, protože já jsem z 99% abstinent (před půlrokem jsem měl malé pivo), nekuřák a aktivní sportovec.
nějaký vztahovačný, že?
Tak to jste výjimka z pravidla. Faktem zůstává že máme jednu z nejvyšších spotřeb alkoholu na hlavu a naše procento kuřáků je typické spíše pro východní a rozvojové země.
procento kuřáků je typické spíše pro východní a rozvojové země
… jako jsou třeba Francie, Řecko, Rakousko…
Tady se nadává na vlastní národ, žádná data tu nikdo nechce. A už vůbec nic o zaostalých bavorácích, co chlastají ještě víc jak češi. Chápete?
Jawohl!
Hodně pletete dohromady Čechy a Moravu.
Na většině území Moravy je věřících dost na to, aby i v každé vesnici našel tamní kostel využití.
Jo, ve většině Čech (např. právě i v Ústeckém kraji) tomu je jinak.
Nicméně je nesmysl toto zobecňovat „šmahem“ na celou republiku.
P. S. součástí víry v Boha či jinou vyšší moc NEMUSÍ být pravidelná návštěva kostela či jiné modlitebny.
ano, na moravě mimo severní moravu obecně se do kostela chodí daleko víc. to máte pravdu. a je tam možná i méně islamofobů. těch je nejvíc tam, kde padají kostely.
bohužel jako křesťané se tu nechovají většinou ani ti deklaratorně věřící. víra u nás je v lepším případě bigotním katolictvím 19.století. s pravým následování krista to bohužel má málokdy co společného. primasem msgre. Dukou počínaje.
srovnejte si většinově českého katolíka s papežem Františkem….
Tak v tom případě jsou Francouzi zcela jasně abstinenti a makají jak ve vředě od nevidím do nevidím, 200 pracovních hodin týdně.
Pardon, 200 hodin měsíčně. Týdně by to nedokázali ani Stachanovci.
Vzal jste si dneska leky?
ano, rozhádaná populace plná blbecku, co ví nejlépe, jak se má cokoliv dělat a natolik tupá a sebestredna, že si bude každý prd opakovaně a zarputile prosazovat proti všem. a na hradě mstivy dědek, který je v tomto nedostiznym vzorem, kterému se blíží akorát dotační agrobaron ve Strakovce…
Že chceme svobodu tisku, shromažďování, náboženského vyznání, že si
chceme sami volit vládu… Volit vládu! Já bych vás hnal! Od čeho je panovník?
nechápu…
krom svobody shromažďování v podobě 10 lidí na m2 (či u výčepu v hospodě) máte furt všechny svobody, nebo ne?
Určitě budete proti a budete chtít zakázat už pouhlé vlastnictví kotle na tuhá paliva, protože určitě existuje jiné řešení. A to už jenom kvůli tomu, že by v kotli na dřevoplyn mohl někdo topit i něčím jiným.
tak kotel na uhlí v RD je do značné míry ďáblův vynález. ano, je to levnější než plyn. jen nevím, jak to vypadá při srovnání s topením dřevem nebo produkty z dřevěného odpadu.
kotle na (hnědé) uhlí bychom měli ideálně postupně vykynozit.
Cituje Cimrmany, konkrétně Blaník a scénu, kdy jim Chvojka popisuje, co se venku děje.
Neurážejte ho nízkým titulem. On je přinejmenším agrovévoda a spíše už agrokrál.
Racte vystrcit paty z kotlinky
VRT chceme, ale nechceme vrtat do krajiny. V tom případě bych VRT zavrtal jinudy a holt ji mít nebude vůbec. A to že nákladní vlaky by snižovaly životnost, to si plete se zřejmě se silnicemi.
Hlavně kraj nemá vůbec co kecat do toho, co tam bude jezdit.
Právě že má. Krajské zastupitele jsme si zvolili, MD a Spržel nikoliv.
asi tak…nepovedete náklady tunelem, moc by to ojezdilo koleje a bylo drahé…
Račte si všimnout, že problém není co, ale kudy.
Přestavět trasu Praha-Vysočany – Mělník – Litoměřice – Ústí n.L. Střekov na 200-250 km/h. s tunelem z Litoměřic na Střekov, nákladní dopravu převést z Mělníka novým mostem na Roudnici n.L., a vše by ekonomicky vycházelo. Na co budovat podél Labe třetí dvoukolejný koridor. Navíc v úseku Praha – Ústí n.L. je plánovaný na rychlost 320 km/h., ale dál na Německo včetně spojení Drážďany – Hamburk se i výhledově počítá s max. 250 km/h.
Přestavování stávajících tratí již stačilo. Je třeba stavět nové tratě a tak zvýšit i kapacitu. Třeba Linz – Vídeň zmodernizovali tak, že přidali další a rychlejší koleje. Původní trať zůstala. Výsledkem jsou 4 koleje a dostatek kapacity pro náklad i pro případné výluky.
Výsledkem je čas 4:18 pro nákladní vlak Hegyeshalom-Passau (můj rekord) na zelenou vlnu. Ještě je potřeba překopat Linz Verschiebe West-Hbf a 4 koleje Linz-Wels.
A taky 4 koleje Wien-Bruck/Leitha, 2 koleje Parndorf-Petržalka a smysluplně překopat Oberlaa.
Amstetten se nepovedl – snížení ze 100 na 80 a zase rozjezd na 100 proti kopci ve směru na Linz.
Tady jsou dneska na čtvrtině 3 koleje a na zbytku 4 koleje. V plánu je 6 kolejí, přičemž po VRTce mají jezdit i náklady. To budeme zase originální v hledáních třetích cest.
po celé trase jen jedna rychlost? vy jste ale hlava…buď to bude furt po rovině jak horizontálně tak vertikalne….nebo nic?
Pane Machu, jste si jist, že kvůli tomu nebude potřeba vybourat celé ulice ve městech, kudy by taková trať vedla? Např. v Neratovích takto: https://mapy.cz/s/jesejupeho
Ostatně soudím, že zřízení krajů byl špatný nápad. Hejtmani se chovají jako carští gubernátoři. V dopravě v každém kraji jiné podmínky a zbytečné přestupování na hranicích kraje.
Lepší přestupovat na hranici kraje, než nemít možnost přes tu hranici jet, tak jako to bývá např. na Slovensku, kde je centrální objednávka z Ministerstva dopravy.
Na cestě z CV někam k Ohři (Perštejn – Vojkovice) u některých spojů se musí přestupovat i dvakrát. V Prunéřově a Klášterci (Regiopanter, Šukafon, Shark).
No a co? Pokud ty spoje navazují… nebo by měly všude jezdit přímé vlaky, protože někdo chce jet na výlet k Ohři?
oboje je na ….
Tady se jako carský gubernátor chová MD se SŽ. Krk bych za to dal, že v tom zase bude lítat Sosna.
Jojo, když všechno řídila centrální plánovací komise z Prahe, vse bylo lepší, všechno fungovalo a VRT rostly jak houby po dešti, nebo ne?
Ještě se tu najde někdo, kdo si myslí, že se tu vybuduje VRT? Ne za našich životů, ale někdy.
Co si asi Němci o nás pomyslí. Určitě věřili, že se něco bude stavět 😉
Němci ať si myslí, co chtějí a radši nechtějí vědět, co si myslím já o nich.
tak se pochlubte, co si myslíte. stačí tady…nemusíte si nechat rozbít hubu v Německu. i když…oni by vám ty české nadavky stejně nerozuměli…
V Německu se za kritiku Němců rozbíjí huba? Vskutku vyspělý národ…
tak když bude někdo vykřikovat na náměstí, že všichni němci jsou nacistické svině, tak po té čuni asi dostane. oprávněně.
Tak zkuste si v běžné hospodě vykřikovat o čecháčcích, broucích Pytlících a nejneschopnějším národu a dostanete po čuni – oprávněně – taky. Internet a pražská kavárna je holt něco trochu jiného než život.
tak v běžné hospodě to asi bude problém, to je pravda, diskutovat s pivním skautem po 10.pivu o čemkolivj ztráta časy všeobecné.
ale v pražské kavárně zase vyhodime ty různé kriklouny nic než národ…
když někdo řekne, nesouhlasím s vámi, protože vím jak to dělat lépe…tak bude nanejvýš směšným šaškem, kterému se budou smát. stačí srovnat výsledky za posledních 30 let u nich a u nás….
tak bude asi tím že tam předtím 40 let nebudovali socialismus
ten už 30 let taky nebudujeme. a zatím nás jiní úspěšně dohánějí. Polsko, Estonsko a další…
tak za blbce budeme pořádně…asi jim jezdí málo kamionů po kraji.
chápu že se někomu nemusí líbit trasa. ale ten hlod s náklady, tak co ten hosik kouří…to musí být materiál…
Hm, mno co s tim ma spolecneho to, co si nekdo mysli? Takto uvazuje zenska. Proste se to bud postavi nebo ne. Stavet co nestavet neco kvuli tomu, co si kdo pomysli, to je teda ulet.
Ale jo. My chytře vyčkáváme až Muskova Boring Company rozjede tunelování ve velkém za zlomek ceny, takže nakonec vlastně ušetříme 🙂
Jenže ono se to dá přeložit také jako Nudná společnost… Nuž, počkáme tedy na příruční dezintegrátor.
A kolik tam pan Baudis objedná osobních vlaků, aby se to ekonomicky nějak vyplatilo?
Nedovedu si představit, že by tam měly pod Krušnými horami jezdit víc jak 2 páry vlaků/hodinu ve „špičce“. Dneska jezdí jeden expres za dvě hodiny.
Teď už jen, aby si Středočeský kraj usmyslel, že ji chce přes Kladno a Praha výjezd podél Vltavy. Jestli do toho můžou takto kraje pindat, tak existuje jediné řešení, tu pravomoc jim v parlamentu sebrat.
Ano, na to nezapomenout!…
Neslo by tu VRT nejak naplanovat,aby to jezdilo cez Kralupy taky? Prosim…
Jo a taky přes Liberec.
A Varnsdorf.
A Krásnou Lípu. To by v tom byl čert, aby se mi děti v tom fofru ve vlaku v těch klikatinách nepoblily.
Já bych potřeboval, aby zastavovala v Lánech….
se zastávkou v Brandýse nad Labem
neblbněte, co by potom vozila ta tramvaj?
Jedině VRT Libavá – Doupov!
Přesně, s každým zatočit po bolševicku.
Mě zarazil počet nákladních vlaků….to je skoro co 9 minut nákladní vlak. Do toho by se měli vejít osobní a expresy… Půjde to?
A nechybí vám tam náhodou ještě jedna kolej?
Tam žádný koleje nejsou…
Asi špatně počítáte. Průměrně to budou 3 nákladní vlaky za hodinu v každém směru. Osobní expresy dnes jezdí do Německa 1 každé 2 hodiny v každém směru. Do budoucna každou hodinu 1 až 2 expresy v každém směru. Takže 4 až 5 vlaků za hodinu a směr se vejde, ne? V noci tam pojedou jen nákladní vlaky.
jaké osobní vlaky na VRT? WTF?
Tak on tam klidně může být osobák (tarifně bude třeba platit integrované systémy na obou stranách hranice), jen bude stavět Ústí a pak v Drážďanech, protože nikde jinde ani nebudou nástupiště.
ale to je rychlá vrstva, ne osobak. tarif není typ vlaku…
Jak rozeznáte rychlou vrstvu od pomalé, když tam bude jeden mezizastávkový úsek? 🙂
Jen podle rychlosti? 160 (Os) oproti 200 (Ex, EC,…)?
Vypadá to, že je to jako za komančů: Kdo uteče, ten vyhraje. Rakousko bude mít dálnici k Mikulovu, Německo VRT pod Krušnými horami a u nás bude akorát hovno.
Paradoxní je, že půlka lidí vidí řešení tohoto stavu v zavedení opravdu tuhého bolševismu – viz všichni ti pologramotní pitomci, co tu vyřvávají nesmysly o tom, komu všemu je potřeba zavřít hubu, abychom se probetonovali ke světlým zítřkům.
Přitom tady je důvod naprosto opačný. Bolševismus na MD a SŽ.
Ale nechat každého pitomce do všeho kecat a házet vidle není demokracie ale chaos.
K tomu jsou potřeba řádně nastavené procesy: každý se může vyjádřit v jistém kroku, připomínky jsou řádně a hlavně rychle vypořádány a jede se dál. Ono i na západě se může (skoro) každý ke všemu vyjádřit, ale tam s tím umí pracovat, je to součást demokratického procesu a nedochází k několikaletým zdržením.
Takze to co popisujete je spatne. Dobra, ale nejak jste zapomel napsat vase reseni.
A máme po VRT.
Která vlastně nikdy nevznikne, protože když už by to vypadalo že ano…
…tak se do toho postaví nějaká taková maličkost…
A co udělat stylem dálnice? Něco se postaví a těch pár set metrů se dostaví třeba za 10 let 😀 VRT je dost rychlá, tak ten vlak ty mezery může přeskakovat. Alespoň bude důvod to stavět na co nejvyšší rychlost.
No jo, ale musely by se tam udělat stoupací rampy, tzv. skokánky, a taky takové ty zarovnávací lišty, jako mají lanovky… :-))
Novodobý soudruh Baudis je s tím vyjádřením fakt vtipný. Proč nevystrčí paty z baráku a nedojede se podívat jinam?
Baudis to aspoň nějak komentuje, byť s ním tedy zrovna nesouhlasím. Ale zkuste si rozkliknout ten FB odkaz Spojenců. Tam nějaký argumenty moc nevidím. Jinak mě tam v diskuzi dostal jeden jouda, který je vlastně rád když to nebude, protože by se tak mohli Němci snáze dostat k hranicím Ruska….😂 A s takovým materiálem pak pracujte a vysvětlujte.
Njn, noví zastupitelé mají koupený pozemky jinde..
Hlavně piráti.
Tomu se říká rozvoj železniční sítě v praxi. Já ho chci, ale nesmí vést okolo mého pozemku nebo chaty, kterou jsem si koupil i kolejí, protože tam nic nejezdilo.
Upřímně nechápu, proč se původně navržená trasa mění, navzdory souhlasu s původní trasou.
Nejde jen o to, ale i o ten argument s nákladní dopravou.