Komplikace pro nový čtyřpruh Olomouc – Šternberk. Ochránci se odvolali proti územnímu rozhodnutí

Vizualizace podoby nové silnice Týneček - Šternberk. Foto: ŘSDVizualizace podoby nové silnice Týneček - Šternberk. Foto: ŘSD

ŘSD plánuje začít stavbu v roce 2025.

Zpět na článek
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk Hyánek

No ten bio kretén ze Šumperka co do toho mektá by do Olomouce nebo Štemberka jenom koňmo se směl dostat a jinak ani náhodou

Vamid

Klasika, stát si vymyslí pravidla a pak je nezvládne dodržovat. Ale špatní jsou samozřejmě ti, kdo na to upozorní, že?

Asd

To máte naprostou pravdu, ale nedivte se, že lidé jsou po právu naštvání na různé rádoby eko pošuky co brzdí stavby.

mlokXCM

To co píšete je dost nesmysl. Zřejmě nevíte, jak tyto věci vůbec fungují. Stát není jedná bytost, tak jako člověk, aby se dalo říct, že když stát něco vymyslel, že to také musí dodržovat. Navíc, existuje nějaké rozdělení moci ve státě. Zatímco pravidla schvaluje moc zákonodárná, tato pravidla provádí moc výkonná. O jejich zákonnosti pak rozhoduje moc soudní. Nehledě na to, že spoustu těch pravidel se schvaluje v EU.

zdydy

kolik zaplatí ekoteroristi za soudní prohry, nic jiného neumí než zdržovat

Asd

Obávám se, že nic. Jelikož nic takového není v zákonech.

Alibaba

Proč tam dělají čtyřpruh, když současná silnice je jen dvoupruh. Stačil by normální obchvat pro odvedení dopravy z vesnic.

Asd

Třeba proto, aby se lidem ze nejen Šternberku rychle, pohodlně a hlavně bezpečně jelo do Olomouce a dál. Nehledě na to že místní trpí dopravou.

Alibaba

Na to aby netrpěli místní nemá čtyřpruh vliv, po postavení obchvatu pojede přes obec jen blbec.
Rychle do Olomouce můžou jet vlakem, a pojedou ještě rychleji a bezpečněji než po silnici.

Voody79

Téměř denně nějaká nehoda, téměř denně ve špičku několikakilometrová kolona pomalu jedoucích aut a s tím spojené další problémy. Na výpadovce z Olomouce je průmyslová zóna a je to jeden z hlavních tahů na Bruntál, Opavu, Krnov a dál do PL. Takže obchvat mimo obydlené zóny určitě a čtyřpruh taky..tohle už mělo stát před 20 léty..ale zatím se pořád jen slibuje a skutek utek.

Alibaba

Nejsem proti obchvatu, ale proti čtyřpruhu. Budou to jen vyhozené peníze. Dopravě co tam jezdí dnes stačí dva pruhy, přidáním dalších dvou se to zlepší a zrychlí, není nutné přidávat 4, současná silnice zůstane.

Zbyněk

protože 4pruh je neporovnatelně bezpečnější, mnohem kapacitnější, navíc téměř tam odpadá riziko čelní srážky. Pokud se u dvoupruhu stane i drobná nehoda nebo stačí i porouchané auto u krajnice nebo cyklista, kterého nemůže kamion nebo autobus objet, tak je na současném 2pruhu kolaps

Alibaba

Takže čtyřpruhy všude?
Máme na to? Silniční doprava je příliš rozmazlená.

Asd

Nechápu jednu věc. Co mohou ochránci přírody ze Šumperku vědět o tom co se děje ve Šternberku. Doufejme, že se tím odvoláním příslušný orgán řádně popasuje ať se může co nejdříve stavět.

Jarda

Nebylo náhodou připomínkové řízení? Proc se neprihlasili, když se to vytvarelo a ne až v procesu? Mohli dat hned pri začátku…

ZdendaP

Není to jejich povinnost. Naopak investor má povinnost zapracovat podmínky z EIA. Ten se na to evidentně vykašlal doufajíc, že si toho nikdo nevšimne. Chyba je jednoznačně na straně ŘSD. Nikde jinde.

mlokXCM

A jak víte, že ŘSD udělalo někde chybu? To, že se někdo proti něčemu odvolá, není žádnou známkou toho, že má pravdu. A to zcela pomíjím to, že to rozhodnutí, proti kterému bylo podáno odvolání, nevydalo vůbec ŘSD.

Franta Metel

Když to nejsou blbečci památkáři, tak to budou „ochránci přírody“. Mám rád ekologii a ochranu přírody, ale tohle je blbost. Jezdím tudy minimálně párkrát každý týden a vím, že ta čtyřproudovka by se hrozně hodila, už jen s bezpečnostních důvodů kvůli křižovatkám, kde každoročně umírají lidi.

ZdendaP

Já teda neví. Možná jsem četl úplně jiný článek než vy. Ale já z toho tedy nepochopil, že by ti ochránci přírody jakkoliv zpochybňovali potřebnost té nové čtyřproudé komunikace. Jen namítají, že v územním rozhodnutí chybí nutné podmínky z EIA. Doporučuji příště číst pozorněji.

ViliamS

Ach jaj. Vyzerá to na dementov a ekošialencov alá Voda z Tetčic

Jirka

Pro 11 tisíc aut denně na 10ti kilometrech je v plánu čtyřpruh a jinde, kde na úseku 40 km jede přes 15 tisíc aut nic. Nevím, no.

Vladimír Bílý

Správná připomínka. Jen s tím, že tohle je dobře, zatímco 1+1 na 10000+ vozidel denně je špatně.

bipe

A já už jsem se lekl, že se toho nakonec dožiju, že nám přes Dolany neprojede „milion“ aut denně. 🙂
Fascinuje mě, že se šumperská pobočka zabývá stavbou, která je od Šumperka nějakých 80 km vzdálená, ale obchvat Bludova v podhůří Jeseníků jim nevadí….
A nevím, jestli si někdo ze šumperských ochránců přišel kouknout na pomníčky kolem 46 a pak by řešil přechod v trusovickém potoku…

Ornyl

A co je na tom divného? Holt v bližším okolí žádná pobočka ČSOP není…A tyto argumenty jsou zcela mimo, nemáme u nás tolik specialistů, aby se vyskytovali v každé vesnici. Jsou koncentrováni do velkých měst, případně do okresních..

bipe

V Olomouci jsou čtyři ZO a ve Šternberku jedna ZO ČSOP. Adresy najdete přímo na webu ČSOP

Otakar

Právěže u nás máme tolik „expertů“ a „specialistů“, že protlačit něco, je problém. Paradoxně plechové haly jim nevadí, ale transit mimo město je obrovský problém. Jasně, taky nechci mít zabetonovanou republiku, ale tato cesta je potřebná. Neskutečně uleví Olomouci.

Burda

Četl jste to vůbec? Obchvat jim nevadí ani tady, vadí jim par konkrétních věcí, za mě úplně logických. Ma ty pomníčky o kterých mluvíte by se spíš měl jít podívat diletant projektant nebo úředník, který tam není schopný zapracovat jednu větu.

L. Paluzga

V žádném zákonu – opravte mne, jestli se mýlím – není uvedena minimální lhůta, po kterou se má daný úřad danou věcí zabývat.

Takže jestli nějaká nesmyslná a pouze zdržovací námitka na ministerstvo dorazí např. v pondělí, je jen a pouze vinou toho ministerstva, pokud ji do pátku nesmete ze stolu…

V. K.

Ten požadavek je úplně jiný a to je kvalitní odůvodnění, které nějakou dobu trvá. Pokud by se odůvodnění odbylo, tak to rozhodnutí zruší správní soud jako vadné a jsme zase na začátku.

bkv

Stihneš si za tu dobu alespoň prohlídnout projektovou dokumentaci a přečíst Závazná stanoviska? Vůbec neuvažuji o tom, že by ses v tom orientoval…

Špagi

Já si někdy říkám, že je to záměr. Papír snese všechno, politici na všech stupních samosprávy vlastně dělají vše dobře, ale co chybí, jsou peníze. Takže slibem nezarmoutíš, termín se posune o dva až pět let dopředu a když už hrozí kopnutí do země, že by se musely peníze vydat, tak se raději zaplatí pofidérní občanské sdružení (spolek) a dá se to k soudu. Oni naše soudy a obecně zákony fungují také dobře. Myslím právě ku prospěchu politiků, protože ví, že se to vše táhne jak smr… No a když už se nějaká stavba postaví, tak s křížkem po funuse,… Číst vice »

Martin Peterka

Takže protože v územním rozhodnutí chybí zmínka o odstranění betonového stupně v Trusovickém potoku celou stavbu zrušíme. To že se tam stává spousta dopravní nehod je nepodstatné, to že tam tranzit čoudí a hlučí lidem přímo pod okny jakbysmet. Nejdůležitější je totiž betonový stupeň v Trusovickém potoku!

Michael

…a popis navádění živočichů do koridoru pro zvěř…

Martin Peterka

To mi chcete říct, že hrozí, že tam občas někdo přejede hraboše polního? To snad ne! Tak to musíme stavbu zrušit! Teď se tam přejíždí pouze lidé a na tom přece nezáleží. Hraboše je ovšem třeba zachránit! A pak taky tu zmínku o odstranění betonového stupně v Trusovickém potoku! Ta by měla být povinně u všech staveb! Betonový stupeň v Trusovickém potoku si líbit nenecháme!

Jan Sova

A těch ježků co tam zařve…

Ornyl

„Odborník“ se ozval, jste úplně mimo, na polích nežijí jenom hraboši Vy joudo…

Otakar

Tak ještě sysle. Jasně, určitě když se to buduje, tak udělat to pořádně, ale spousta věcí je drobného charakteru a dá se řešit i jinak, než se snažit stavbu zastavit.

Honza

Nestačilo by opravit (možná chybné) územní rozhodnutí? Do roku 2025 ještě pár týdnů zbývá.

David

Vždyť ty námitky nemíří na zrušení, ale na opravu.

Ornyl

Co tak část celý článek? O zrušení stavby určitě nejde, ale o opravu rozhodnutí. Pokud tam tyto věci nejsou, nebudou samozřejmě provádějící firmou provedeny a to by byla chyba!

bkv

Takové podrobnosti se řeší v rámci stavebního řízení…

Burda

A proc tam ta zmínka chybí? Neschopnost?

Frantisek

Nezlepšují tam teď parametry železnice? Více by toho mohlo jezdit po ní, namísto asfaltování dalších ploch v krajině pro auta…

Jiří

Jasně, polský kamiony a pracanti, jedoucí domů z Rakouska, budou určitě na hranici do Bartultovic jezdit vlakem.

Beekee

Proč by polský pracanti nemohli jezdit vlakem?
Proč by polský kamiony nemohly vlakem?

Martin Peterka

Co třeba takový ten nepodstatný fakt, že česká železnice má pro převoz nákladu nedostatečné kapacity?

Beekee

A ony ty stávající jsou zaplněny na 100 prc?

Jiří Kocurek

Dokonce na víc jak 100 %. Stačí jediný průšvih a je kolona nákladních vlaků na několik dní.

David

A nebylo by tedy lepší spíš rozšířit ty kapacity?

Otakar

A kde berete tu jistotu, že vlak hraboše nepřejede?

Jiří 3

Co třeba ten nepodstatný detail, že železnice se ve Šternberku stáčí do Uničova a silnice 1/46 do Opavy

Beekee

Aha. A my tu nemáme žádnou jinou, která by od toho Rakouska vedla až do Polska?

Otakar

Ne každý miluje jízdu 810 trvající 3h při vzdálenosti 50 km. Prosím, už dost s těma šotokecama.

Beekee

A jak to souvisí s Polskými pracanty na cestě z Rakouska do Polska? to vy tu papláte z cesty.

Beekee bleee

Ozval se clovek bez řidičáku….

Jiří Kocurek

Jako že si montážníci do vlaku vezmou monterky, všecko nářadí, PB vařič a hurá budeme přestupovat?

Diesel

Koleje do každé rodiny. Na věčné časy a nikdy jinak 😂😂

Voufa

Auto do každé rodiny. Na věčné časy a nikdy jinak. A neopovažujte se mi sáhnout na moje dieselové SUV

Jiří Kocurek

A to chcete lidem brát jejich osobní majetek, jen proto, aby jezdili vlakem tam, kam vedou koleje, ale nejezdili tam, kam chtějí?

Michal Iřík

A ono existuje jen varianta „vymetáme vlakem každou díru“ a „vrum vrum, jedině auto“?
Já mám železnici rád, ale u některých spojení a lokálek prostě v současné i budoucí době (vzhledem k umístění nádraží a vedení trati) to již nedává smysl a lépe poslouží rozumně trasovaný autobus.

Jiří Kocurek

Pro denní dojíždění ze Štermberka do Olomouce je ta štreka vpohodě. Jenže pro lidi svět nekončí nádražní budovou ve Šterneberku, lidi normálně jezdí i jinam, kam koleje nevedou.

A pokud chcete poslat kamion z Olomouce do Bruntálu, tak je štreka do Šternberku k ničemu a dvě překládky navíc nikdo dělat nebude. Hnát krávy z kravína na nádraží, aby byly vydojeny přímo do železniční cisterny je pak donebe volající békovina.