Komplikace pro MHD v Ústí nad Labem. Most Edvarda Beneše bude jen pro osobní dopravu

Most Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: RomanM82 /Wikimedia CommonsMost Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: RomanM82 /Wikimedia Commons

Autobusy a trolejbusy budou muset v Ústí nad Labem přes Mariánský most.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Grossák

Osobní doprava a osobní auta jsou dvě různé věci.

Šárka

To je ostuda Ústí nad Labem. Ale těch je tu opravdu více. Ale pozemky na Habráku aj. jsou asi důležitější.

Lsv

Praha, Libeňský most: Při nedostatečné zatížitelnosti radši umožnit průjezd VHD a zakázat vjezd autům

Ústí nad Labem, most Dr. Edvarda Beneše: Při nedostatečné zatížitelnosti radši umožnit průjezd autům a zakázat průjezd VHD ,,v zájmu zachování jeho maximálního využití do doby rekonstrukce“

Jiný kraj, jiný mrav

Anonym ze severu

Prý tam je problém právě s tím, jak jsou vozidla MHD těžká. Že to nezvládá konstrukce.

Nikola

DP nakoupil kvůli rekonstrukci mostu, která již měla probíhat, 9 parcialů. Předpokládám, že měl/má již vymyšleno jaké bude linkové vedení. Proč by měl tedy místo trolejbusů nasazovat autobusy? Nehledě nato, že nevlastní ani dostatek kloubových busů, takže by musel místo 18m Tr nasazovat 12m busy, což by jistě cestující ocenili.

Anonym ze severu

Tak jsem se schválně podíval na internet a ze stránek DP vyplývá, že na Střekov bude zavedena linka X v celodenním intervalu 10 minut (špička nyní 7,5 min)! Zajímavé řešení. To by se nestíhaly nabíjet baterky nebo se počítá s razantním úbytkem cestujících? 😁😁😁 Nebo co to?

Anonym ze severu

Protože nevidím rozdíl špička/sedlo/víkend. To tam máte konstantní přepravní intenzity?😁

Lenka Nováková

Devět parciálů je tak akorát na 8 pořadí včetně šejdrů. To je akorát tak na to linku 60 utnout od Terasy u Uhlozbytu, převléci na 61 zkrácenej vloženej spoj Globus – Mírák nahrazující původní 62, popř. pauza dle ZP na střídačku. Na Střekovské straně všechny výkony převést na ,,výlukovou“ 62 v trase Střekov – Divadlo obsluhovanou výhradně parciály. Tolik autobusů, byť na náhradu v úseku centrum – Střekov podnik nemá. Horko těžko se skládá výprava i na běžný provoz s tím, co je k dispozici. Denně jsou venku 24 let staré Citybusy a 15 let staré Tedomy a Mercedesy.

Nikola

A nenasazuje starý naftový busy spíše z ekonomických důvodů? Přeci jen cena za CNG je trošku někde jinde. Nevím ptám se.

Lenka Nováková

Zatím není dúvod, jezdí se ještě za fix. Uvidí se od ledna. Problém je se spolehlivostí první série Urbanů a s rychlostí dodávek ND. Ale Ciťák je takový sympatický retro. Dílů je na ty dva provozní vytěžíno dost, motoricky jsou střely, nízkopodlažní to je, jezdí to za kýbl nafty, kastle opravené, technickou to prošlo bez výhrad, jsou to fajn stroje.

Anonym ze severu

Dělá to většina dopravců, tak asi i tamější DP.

Anonym ze severu

Tak bude zavedena výluková linka X v celodenním intervalu 10 minut. To je na 5 parciálů?

Miroslav

Takze na ostatni linkach budou tyto nizkopodlazni trolejbusy chybet. Super pro cestovani s kocarky a pro invalidy.
Nehlede na to, ze bude za trest dostat se ze Strekova nekam do mesta pripadne na jina sidliste ( u deti do skol).

Jirka P.

Proč by měly chybět? Parciální Tr se kupovali primárně pro situaci vyloučení Benešáku z dopravy. Mimo těchto 9 parciálů je v ústí dalších 11 nízkopodlažních 18m Tr a 18 ks 15m. Jenom pro porovnání, klasických „patnáctek“, tedy nenízkopodlažních dlouhých Tr je provozních už jen 17

PepaM

Těch nízkopodlažních 18m trolejbusů je v Ústí výrazně víc. Konkrétně 26 (10*27Tr + 1*22Tr + 6*25Tr1A + 9*25Tr1B).

standa

bože postavte si už nový celosvařený identický místo toho nýtovanýho šrotu… sýkoráka v Ostravě taky čeká brzo the end.

Jozef Sec

Tech devet trolejbusu by mohlo stacit na spojeni od autobusáku k ročně pod hradem. U Labe by se muselo přestupovat.

Jarda

proč nenatahnou troleje na druhy most? ikdyby třeba dočasně.

os.ka.rek

Snad to nejde kvůli konstrukci mostu – na jedné straně snad nejsou kde upenvnit a na druhé by to haprovalo s tím „pletením“

Anonym ze severu

Hlavně to nechce pan architekt. A přesto nejede vlak.

Alibaba

Mě by zajímalo, jestli by si mohl dopravník podnik koupit rovnou stejný typ trolejbusu (jestli jsou teda přiměřeně spokojeni, a jestli se tenhle typ vůbec ještě vyrábí)? Já jen aby neměly 6 půlek typů, což pro údržbu nepovažuji za výhru.

Zdrasa

Přímo nemůže, pokud neměl sjednanou rámcovou smlouvu. Pokoušeli se o to i tak, ale ÚOHS to shodil, protože každý nový nákup musí mít novou vlastní soutěž, kde nelze nikoho zvýhodnit. V té může zvítězit stejný typ, ale nemusí.

Miroslav

Parada. Po mnoha letech, kdy bylo dost casu poridit dostatek novych trolejbusu a obnovit tak tragicky vozovy park a zaroven se pripravit na ocekavanou rekonstrukci Mostu E. Benese, konecne nastal den, kdy bude most uzavren.
Velka gratulace vsem imbecilum z minulych vedeni Magistratu Usti ( bez ohledu na stranickou prislusnost), kteri se misto strategickeho rozvoje mesta starali jen o ksefty pro sve kamose a sebe (viz predrazeny park, predrazena rekonstrukce zimniho a letniho stadionu…).
Nejen, ze lze ocekavam dopravni chaos a totalni rozsypani jizdnich radu, ale Usti bude zase o neco slavnejsi dira pro celou republiku.

Romanero

Nejde jen o magistrát. V DPmÚL taky nejsou žádný lumeni. Kam se posunula MHD v Ústí za posledních 30 let? Nikam. Ty by nevěděli, co dělat, když by někdo na Míráku položil prkno přes cestu. Existuje stále zastávka Chlumec, železniční přejezd u přejezdu, který 30 let neexistuje? Ano.

Miroslav

Tak ta zastavka existuje, protoze jsou v blizkosti fabriky. I kdyz vlak tam nejezdi davno.
A lidi do vedeni DPMUL dosazuje magistrat, takze kdyz vedou mesto drevaci, tak dosadi drevaky i do vedeni dopravniho podniku no. Zkratka Usti 🤣.

Ústečák

Neříkám, že je tam všechno skvělé, sejří mě tam hromada věcí, ale že se za 30 let nic neudělalo, je naprostý nesmysl. Krom nízkopodlažních trolejbusů a několika nových tratí (byť taková Výstupní měla být už dávno…) bych zmínil třeba fakt, že se podařilo výrazně modernizovat trolejové vedení. Stačí se podívat na jakoukoliv křižovatku po obnově, neskutečný rozdíl. Škoda že město není schopné v součinnosti například zavádět dynamické řízení křižovatek a funkční preferenci MHD.

Romanero

Udělalo? Ale kdy, minimálně o 10-15 let později než v jiných českých městech. Viděl jste např. Teplice, provoz který na podinvestování málem skončil? Moderní trakční vedení už před mnoha a mnoha lety, 100% nízkopodlažních trolejbusů. V Ústí: 1. linkové vedení od devadesátých let prodělalo jen pár kosmetických změn. Bože, jak dlouho trvalo, než prohodili trasy linek 52 a 57, co bylo každému trochu vzdělanému člověku jasné min. o 10 let dříve. Ne, tady se od devadesátých let proháněly klouby co čtvrt hodiny do Starých Předlic, aby odvezli hrstku neplatičů. A tohle někoho bavilo sledovat a financovat? 2. Dodnes značná část… Číst vice »

Anonym ze severu

A kde vezme DPmÚL tolik autobusů? Nestačilo by linky rozdělit na dvě ramena?

Anonym ze severu

Update: budou rozděleny na 2 ramena.

František

Když se tak dlouho plánuje rekonstrukce, proč už dávno nejsou troleje na sousedním mostě? Brání tomu nějaké technické problémy, nebo jen finanční?

Jiří Kocurek

Nekoupilo Ústí teďka trolejbusy s bateriemi? Docela elegantní řešení problému s umístěním troleje.

Anonym ze severu

Protože si dráty na Mariánském mostě pan architekt nepřeje.

Zbynek

Most je v majetku architekta nebo v majetku města?

Alibaba

Pana architekta by měli poslat do míst, kde záda ztrácí slušný název…

David

Protože na umístění trolejí potřebujete územní rozhodnutí a vyjednat jenom papíry pro takovou akci může být v našem byrokratickém státu dost nadlidský úkol.