Komplikace na trati podél Berounky. Správa železnic uzavřela až na 6 týdnů kolej kvůli nehodě auta
Nehoda osobního auta v Černošicích 28.ledna 2021.Foto: HZS Středočeského kraje
Současné mrazy neumožňují betonování. Kontrola zjistila poškození stožáru trakčního vedení autem.
Že ta Berounka má ale smůlu..ale pro tu našu republiku HPB vytrvá až do konce!
jak čtu diskuzi , občas je to lepší než Dikobraz 🙂
Laická otázka, (tak mě neukamenujte): Když dojde k poškození sloupu trakce na tramvajové lince, přistaví dopravní podnik „mobilní“ sloup s betonovou patkou který slouží po dobu, než je původní sloup opraven/nahrazen. Proč nelze takovéto řešení použít v tomto případě? Třeba za cenu dalších opatření (snížení rychlosti průjezdu). Děkuji za vysvětlení.
Kdyby to nebyl kotevní sloup, tak by to asi šlo. Na tomto jsou napínací závaží, tak musí mít větší pevnost, než třeba jeho obyčejný soused.
Začarovaná trať. A já sklízím červené palce za to, že jezdím Be-Pha autem. Jezdím včas a pohodlně!
Voní neexistují dieselové lokomotivy? Vím, že jich hodně musely se ČD kvůli lžím ekofašistů zbavit,ale určitě by v zájmu pohodlí cestujících bylo lze jich pár použít, z Prahy do Berouna, tam přepřáhnout a elektrika na západ a diesel s jiným vlakem zpět do Prahy.
Jestliže byly odřeknuty nejvytíženější Expresy (to by nešlo vymyslet jinak bez takového dopadu na cestující – třeba i spojováním vlaků?), tak jak je možné, že e-shop ČD na ně prodává jízdenky a zobrazují je i elektronické tabule SŽDC? Nebo se už opatření změnilo na logičtější variantu, jen se to ještě nedostalo ven?
Existuje např. metoda beranění základových patek, kterou používají v Polsku https://www.youtube.com/watch?v=8dV_XJBiLxA
Pro rychlou opravu na exponovaném úseku v zimním období by byla ideální.
Betonáž na místě není zdaleka jediné řešení. Navíc betonovat se dá i v mrazech např. ve vyhřívaném stanu.
S tou betonazi to neni tak jednoduchy, u staveb to jde, u zakladu teoreticky take, zalezi na situaci,… norma to ale vyslovne zakazuje pod minus 10st., pod touto teplotou to muze byt problem…
To video uz je zajimavejsi, zarazeni betonovych pilotu i 30m dlouhych se na stavbach pouziva uz celkem bezne pomoci beranidel, i stavby mostu a viaduktu lze delat z prefabrikovanych dilu…
Betonovat patku začnou tento týden. Jen to pak musí min 20 dní zrát. Koukám, že je tady bláznů, co si myslí že to bude hotové za pár dní. Je jasne že dřív jak za měsíc to nebude..
Nj, ale já když doma píchal sloupky do betonu….😂😂
a není to málo Antone Pavloviči?
Odborníky na betonování bych požádal, aby na vlastním pozemku a na vlastní náklady provedli ověření a podrobné zdokumentování betonáže na nějakém vlastním pozemku. Tento betonový základ nejspíš bude vyžadovat nějaké mechanické vlastnosti (kromě hmotnosti a objemu). Závěry z několikaletého pozorování a ověřování vlastností (životnost alespoň 20 let) prosím zasílejte na MD. Obávám se, že zkušenosti s betonáží v podmínkách blížícím se „arktickým“ zatím u SŽ nejsou zaběhnuté, neboť to asi zatím nebylo nezbytné. Samozřejmě by bylo pěkné, aby dráha měla svá výzkumná, vývojová a specializovaná pracoviště na všechno, co i jen okrajově souvisí s provozováním drážní dopravy, ale bohužel je… Číst vice »
Přesně tak soudruhu . Není na to předpis a nikdy se to tak nedělalo. Chtěli jsme , ale objektivně to nelze realizovat , je covid . Navíc jsme již , a to s malým týmem 320 odborníků , a po překonaných problémech , kdy nám házeli jen klacky pod nohy , přišli na to , že nejlepší kolo je kruhového tvaru .
Kristepane vylíčí mi někdo jak se tam ta řekněme osoba mohla dostat?
Prý mikrospánek
A kdo uhradí SŽ a dopravcům způsobené škody/náklady? Pochybuji, že to všechno půjde z povinného ručení.
to už jste asi desátej
Nechapu, jak se to auto vubec na tak obskurni misto dostalo.
Tak hlavně že má být od zítra teplo. Nojo, zase ta naše špatná zpráva..
O kolik to „teplo“ urychlí tu výstavbu?
Svodidla… ?
Ty do toho netahejte , ty tam vůbec nebyly .
ja to vim, proto je taham, teda rad bych, aby je nekdo natahal 😀
Tvl. 🙂
Dobrý
Když má být příští týden obleva, proč se to neudělá příští týden? Nebo se snad drážní slupek betonuje déle jak týden? Nebo bude bahno, takže to taky nepůjde?
Třeba se to udělá příští týden, ale těžko na to ukotvíte ten sloup.
napsali šest týdnu, bude to hotové za čtyři, tak bude hned důvod slavit, otevřou se lahve, v pátek se udělá mejdan a třeba se rozdají i nějaké prémie. ok?
To si přípražácí zase užijí.
To nevymyslíš v Číně postaví v mínus 40 ti železnici do Lhasy a u nás jedna poškozená brána omezí na 6 týdnů dopravu na 10 km vytížené trati.VRT se nedočká ani moje dcera ,protože ta zákeřná Vysočina se překlenout nedá .Jsou země kde jsou běžná zemětřesení,vysoké hory ,záplavy a pod. a běžně tam vlaky jedou 300 km/h u nás je jen mele pantem a platí plné kanceláře úředníků
…jake technologie? U betonu je to vazne risk, slo by to pri jeste -10st., kdy by se pouzil „horky beton“ – ohrev kameniva nebo vody 60st. a beton vyssi pevnostni tridy… navic je to zaklad sloupu,…
Zrovna ted v Japonsku doslo k zemetreseni a vlaky byly zastaveny, ocekavaji se nasledne otresy… (dozvuky fukushimskeho)…
PS: Japonci velmi casto pri stavbach vyuzivaji prefabrikaty a uz zavedene postupy… stavi dost na viaduktech a tunely, takze vysocina neni nic neprekonatelneho…
Jenže ta železnice do Lhasy stojí na permafrostu, tam ten mráz potřebujou! Jinak se jim trať propadne do bažiny, víte! A musejí vymýšlet složité technologie, aby udržely dostatečně silné promrznutí. Ale co by Číňan neudělal, aby těm hloupým Tibeťanům přinest pochodeň komunismu!
On jim nechce prinest pochoden komunismu, ale cinany, aby netvorili tibetane vetsinu…
Nadrazacka ostuda se vším co k ní patří, klasika. Auta stojí, vlaky jedou, že. 😀
Kdybyste byl Zdravý zrak, snadno byste z článku seznal, že příčinou problému je právě auto.
Nadrazackou ostudou je zdejší sociopatologické vyjadřování nadrazaku a nejextrémnějších sotousu, v drtivé většině chlapů s nadváhou, kteří si své titěrné sebevědomí léčí na ženské, co udělala chybu a oni by ji div nezlyncovali, ideálně nejen pod přezdívkou, ale i pod maskou, aby jejich vlastní rodinka nezjistila co jsou opravdu zač. Soud nebyl, vyšetřování neskončilo, ale viník je zdejšímu lidovému soudu jasný. Já to nicméně úplně chápu, v očích zamindrakovanych nadrazaku je totiž dráha chudáček otloukanek na kterou jsou všichni zlí a ta ženská si dovolila nejenže nejet milostivě servíroványm vlakem, ale autem, a k tomu si dovolila udělat chybu a… Číst vice »
Ale hezky jste se nám tady rozpovídal 😀
No, na základě tohohle výlevu už by se asi dala určit nejen diagnóza, ale i medikace.
Potrefená husa zakejhala jako první.
Pokud měla povinné ručení a nebyla pod vlivem,tak to snad zaplatí pojištovna.Dnes vám nabízí standardně 50 až 100 mega.
Tak mit 50 mega na pojistcer je docela hazard, to kdyby kvuli te nehode to odnesl treba nakladni vlak s cisternami nebo hromadna srazka na dalnici ci skoda na zdravi, tak tech 50 mega zahuci jako nic a jeste si doplatite…
Největší škoda bylo prozatím pendolíno za 160. Vozíš kamión s plechama?
Těch 160 bylo jen na opravu pendolína. Další miliony byly na opravu stanice, další na odškodnění pozůstalým a postiženým, a asi ani ten kamion s nákladem nebyly zadarmo. A kdyby ještě chtěli náhradu škody např. cestující za zpožděné vlaky, dopravci za jízdy odklonem po dobu oprav…
Povinné ručení je zvlášť na materiální škody, tam je limit celkový pro všechny škody a zvlášt na škody na zdraví a tam daný limit platí na každého poškozeného. No a kamión s nákladem který to zavinil holt asi ze svého ručení tak nějak z principu nedostane nic.
Cestujícím nic nebrání se o takovou škodu přihlásit, no nemám pocit že by v tomto měl kdo kdy úspěch, neboť
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
„Materiální škody po dnešní srážce vlaku s kamionem u Studénky na Novojičínsku dosahují téměř 160 milionů korun, z toho 150 milionů korun jsou na vlaku.“
https://www.e15.cz/domaci/tragicka-nehoda-u-studenky-zavinila-skody-za-160-milionu-nejvic-na-vlaku-1211998
Doporučuji se soustředit na slova „po dnešní srážce“. To, co se odhadne v den srážky, se bude dost lišit od skutečných nákladů…
„Oprava poškozené soupravy, při které musel být řídicí vůz vyroben z velké části znovu, stála přes 200 milionů korun.“
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/pendolino-nehoda-studenka-oprava_1809061140_mat
A ještě militantně bojují o ty své rezijky. Jako by to byl zlatý gral. Lépe jste to vystihl. Pár takových znám a v hlavě mají pěkně vylizano.
Kdybyste tady nežvanil a neurážel anonyme a vylíčil nám pravdivě a úplně jak se to stalo pokud to ovšem víte. Asi těžko to mohl zavinit ajznpón!
Klid, je to troll a prostě tady prudí, chudák malá. Nikdo ho nemá rád, nikdo mu ani moc nerozumí a nikdo si s ním nehraje. Chudák malá. Vlastně je mi ho svým způsobem líto.
Nejsem troll.
O to hůře že nejste troll. Protože to co jste napsal je strašná snůška keců. Žádny normální řidič nestrhne řízení přes protisměr směrem do trati protože se „lekl“ vlaku. To je proti zdravému rozumu i pudu sebezáchovy. To že brečí nadražaci. Mohu vás celkem ujistit že pražským strojvedoucím je to ukradené. My jsme placení od hodiny takže nám to je fuk. Štve to hlavně dojíždějící kteří musí do Prahy za prací. Nevím co máte za problém s vlaky. Ale napsal že obyčejný zaměstnanec na dráze je žumpa a podobné hlouposti. Je to práce. V každé práci jsou hlupáci ale takhle… Číst vice »
Potom jste naprostý pitomec, který chce jen něco malého, napsat.
Máme rezijku v kapse, že?
Zato vy jste elita a slušnost sama.
Já zase nejsem šotouš. 😂
To říká ten pravý 🙂
Aspoň ze mate zdravý sluch, když ne rozum
Zdravý sluch, tupý duch.
Bude po oprave u sloupu i svodidlo pripravene pro pripadneho dalsiho ridice?
Aby nezjistili že mají popraskané základy u většiny těch sloupů. Neuvěřitelné že raději počkají na počasí než aby použili jiné technologické postupy.
Třeba hmoždinky, že ano.
Už je ktomu vyjádření i na FB Správa železnic. Na mimořádnostech ČD zatim stále jen do dnešních 19:30.
Základní chyba bylo, že při generální rekonstrukci tratě přes Rudnou nebyla zadrátována, navíc v důsledku absence vozidel nezávislé trakce se vlaky rovnou odřeknou. Dříve běžně jezdily rychlíkové odklony přes Rudnou, byla zakresleny i červeně v GVD. Holt se myslí nyní jinak.
Dnes tam neni uz kapacita. Staci, ze Arriva zasekava pres Rudnou celej primestskej provoz z Nucic.
Před Arrivou tam neexistovala osobní doprava?
asi tím chce říct, že se arriva plouží do kopce snad hůř než hydry a reginy
Tak jasně . 810 je prověřený nadčasový stroj a 843 má elegantní design nejlepší trakci a oba vystoupají 95 promile bez písku i na namazaných kolejích a jsou nízkopodlažní , jen nástupiště jsou nízko .Ten německej šrot vytaženej z kopřiv má jen dvanáct koní a půl hnané nápravy . Nevyjede nic , všude zdržuje , fíra je Bulhar a neplatí tam režijka , takže to vlastně ani vlak není 🙂
Alespoň že jsou spokojeni zákazníci .
Nerozumim otazce. Je samozrejme pravda, ze rychliky do Budejic s Katrama.to zasekavali taky. Neni mireno proti dopravci.
Jezdily vůbec ČD plánovaně vrchem, nebo to přišlo až s Arrivou (ano, změna trasování se změnou dopravce nesouvisí).
Takže to zaplatí pojišťovna řidiče z jeho povinného ručení? To se tedy prohne. Nebo to zaplatí někdo jiný? To postrádám v článku!
mě napadla naprosto stejná otázka. Tady asi běžný limit pojistky bude vyčerpán velmi rychle.
Minimální limit je 35, bězný pak 70 – 150 miliónů. Za co by se měl velmi rychle vyčerpat?
To je jedno, tady je viník jasný, ikdyby se řidička vyhýbala ožralci na kole – soud netřeba a výše škody se nastřelí od boku. Položkový výpis naprosto netřeba.
náklady na zrušení spoje? dobrá správa nemůže dát kapacitu, proto dopravce s přidělenou kapacitou nedostane prachy za odjeté spoje od státu…a minimálně jeho fixní náklady jsou škoda?
Chcete říct že se státu vyúčtovává každý (ne)odjetý spoj zvlášť? A po kom kom se vymáhá škoda za neodjeté spoje kvůli sebevrahům nebo zamrzlým elefantům?
Teda chápu, že je to opatření upečené narychlo, ale po proškrtání osobáku na hodinový interval je drtivá většina přípojů v Třebani na lokálku v háji.
Pokud tam není zastávka (už si nepapatuji trať.poměry),tak proč tam nemůže být stahovačka ?Škoda,že to je blbý sloup a nejde tam dát provizorní stožár.
A teď k tomu přidejte ještě pár nepojízdných elefantů a máte ve vlacích covid párty jak minulý víkend – frekvence mezi Prahou a Berounem redukovány na polovinu, přesto nasazeny jen sólo jednotky, k tomu krásné počasí a v sobotu dopoledne už od Smíchova lidi stáli i na schodech do patra. A večer směrem do Prahy totéž.
V r 1993 jsem byl pracovně v Rusku , v Orenburgu ( mimo jine) . Mráz o jakém tady ani netušíme ze je možný, a tam se nejen betonovalo , ale i kopalo do země , proste jako by ani mraz nebyl . Pravda , dodavatel byl švedska firma a místo vody používali nějaký roztok dovážené na místo určení cisternou , ale porad to byl beton . A jak začal tvrdnout, tak mužici si k tuhnoucím betonovým základům pod budoucí sloupy vvn chodili ohřívt ruce . Nevím zda se ty sokly pozdeji nerozdrobily , ale v r 2002 tam sloužily.… Číst vice »
Ale to víte, že by to šlo i u nás, ale to by se muselo chtít, Jenomže SŽ raději omezí provoz, než aby platila navíc za dražší beton.
S příměsí se dá betonovat do teploty -5 °C. Možná je nějaké omezení v železničních předpisech, či v kvalifikaci použitého betonu.
No už zítra má být více, než -5, ne až za 6 týdnů..
Třeba taky -20?
Výběrové řízení bude trvat do léta, takže klid. Ale doufám, že se jedná o fake news.
Naco proboha výběrové řízení, vždyť je to oprava havarijního stavu, tak se může zadat přímo.
Proč by to ten manekým v čele Správy železnic + další manekýn v čele OŘ Praha řešil ? Omezí provoz a je vystaráno. Kdyby na tom záleželo, jestli buede ve funci i po 1.3., tak by se chlapec jinak snažil – a ve středu se tam jezdí .
Tuhle škodu asi nepokryje řidič ze základního povinného ručení, co?
Nebo kdo/z jaké kapsy platí opravu/výluku?
Mno výměna 1 stožáru by se do 35 miliónů vejít měla. Přecijen je to jenom stožár, nikoliv kloubová tramvaj.
A revize . Souhlas vlastníka , majitele , správce infrastruktury , barva neschne , neodjeté vlaky a jejich objezdy. Navíc to není ledajaký stožár , ten je nejhlavnější široko daleko a jsou na něm i závaží . A tak narychlo se to nikdy nedělalo , na to není předpis a nejsou kapacity u známých firem i těch méně známých co by to uměly . Není to jen tak , musí se to prodiskutovat a připravit .
Možná hloupá otázka, ale pokud je poškozena „pouze“ součást trakčního vedení, nebyla by kolej sjízdná alespoň pro vlaky nezávislé trakce?
Taky je. Minimálně takhle je to napsané na mimořádnostech ČD.
Výborně, tak v čem je problém?
Není nezávislá trakce.
Což o to sjízdná ta kolej nezávisle třeba je, to ale není nic platné. Prastaré zabezpečovací zařízení na této trati opravdu neumožňuje jezdit stylem tento vlak na tu kolej může protože diesel a tento už zase musí po nesprávné protože elektrika. Vzhledem k množství vlaků a vzhledem k zabezpečovacímu zařízení není možné dopravu organizovat těch 6 týdnů jinak než jízdou jen po té jedné koleji bez ohledu na trakci. Taková je realita.
No jo no, je to hrozný skanzen…
A dokud nebude autoblok, nebude to o moc lepší…
Autoblok sám o sobě by toho moc nezachránil, tady je hlavní problém dlouhý úsek Dobřichovice – Praha-Radotín. Kdyby už byly odbočky Kosoř a Berounka, tak už je to něco jiného.
tak kdyby se chtělo, tak to asi jde. ale ono se nechce, vyloučená kolej je jednodušší. osobně bych viděl jako větší problém nedostatek vozidel nezávislé trakce. vyjma tedy oné sedmi-reginy….
PS: diesel by jezdil po vyloučené jako jednokolejce, elektriky po nevyloučené jako jednokolejce? a řídit přinejhorším jako D3 nebo kolíkem?
Třeba by mohl pendlovat nějaký motor aspoň do Černošic, ale je otázka, jak by takový nestandardní provoz neskončil nějakým smrťákem na přejezdu.
A to by pomohlo čemu? Kromě toho samého jednokolejného provozu jako je teď si navíc ještě blokovat zhlaví a staniční kolej nějakým motorem?
Druhé straně!
A jak? Resp. co si mám představit pod „druhou stranou“?
Měl jsem na mysli, jestli by po té koleji mohly jezdit alespoň rychlíky do Písku nebo případně nějaký náklad s dieselovou lokomotivou.
A to vadí, že to zabezpečovačka neumí? Umí snad zabezpečovačka rozlisit, co může na odklon přes Rudnou (nezávislá trakce, fíra má seznání)?
Vadí to, že zabezpečovačka neumí banalizaci, tzn. protisměrně je jezdí jen mezistaničně.
Čekání na lepší klimatické podmínky by zabralo mnohem víc času (desítky až stovky let).
Klima = dlouhodobý stav atmosféry a meteorologických dějů (tedy průměrná teplota, ruční úhrn srážek apod.). Čekal bych spíš na lepší meteorologické podmínky (ty označují aktuální povětrnostní podmínky)
Přesně tak, kdyby napsali, že čekají na lepší počasí, když už neznají rozdíl mezi klimatickými a meteorologickými podmínkami, udělali by líp.
Třeba to byl od SŽ záměr, aby měla na opravu několik desítek let.
Což ji nakonec nevyjde…
Protože to nechá se rozpadnout?
Prosím, než začnete poučovat, nejdřív se opravdu ujistěte, že víte o čem mluvíte. Aplikace slova „klima“ v odborném použití běžně přesahuje to o čem píšete. Například při popisech různých mikroklimatických dějů se jedná o relativně krátkodobé jevy. Navíc, při použití spojení „klimatických podmínek“ je zcela odpovídající. Ne, že by to nešlo napsat i jak píšete, ale tohle není špatně. A poslední věc je použití přímé citace v textu. Chápete, že byste musel poučovat citovaného a ne redakci tady?
Klima česky znamená podnebí. To že tak někdo z říká klimatizaci nebo něčemu jinému je irelevantní.
Ono se to opravdu užívá i ve smyslu „vliv prostředí“. „Klima ve společnosti“ neznamená desítky a stovky let, ale v podstatě jen „celkovou náladu společnosti“.
Rigorózně správně by skutečně měly být „meteorologické podmínky“, nicméně čeština umožňuje přenesení významů.
Jenže zde nejde o přenesení významu do jiného oboru či kontextu, jako „klima ve společnosti“ nebo „má to potenciál“ ap., tady jde o ten původní význam.
Nejenom „meterologické podmínky“, ale i „povětrnostní podmínky“ či jednoduše „počasí“ je možno použít.
Líbí se mi, jaké pobouření tady u některých účastníků diskuse vyvolala formulace „klimatické podmínky“ ve smyslu „až nebude mrznout“. Holt to někdo chtěl napsat učeněji.
Možná by bylo lepší, kdyby si někteří diskutující nastudovali pravidla pravopisu pro měkké a tvrdé I/Y a S a Z. Případy chyb v použití uvedených písmen lze naleznout v diskusi pod téměř jakýmkoliv článkem tady.
Působení současných klimatických podmínek, výměna stožáru podle klimatických podmínek (chápu tak, že až nebude mráz) … to na Správě nechápou rozdíl mezi počasím a klimatem?
Copak je Správa železnic, nějakým meteorologickým ústavem?
Jsem už pár let ze školy, a upřímně mě ani nenapadlo, že to jsou rozdílné věci.
Lidé, kteří se vyjadřují za takovou organizaci, by alespoň všeobecné základní vzdělání mít měli.
Uznávám, že pokud si dotyčný není jistý pravým významem slova, tak je mu lepší se vyhnout, ale nikdo nejsme neomylní, tak holt zaměnila význam slov, horší by bylo, kdyby nevěděla význam spojení trakční vedení, ale vzhledem k zaměření organizace nepovažuji tuto chybu za zásadní.
Důležité je význam sdělení, a kdo není hnidopich, tak pochopil, co tím je myšleno (jak říkám, já osobně jsem se nad tím ani nepozastavil, vím že klima souvisí i s počasím a to mi stačí).
Holt každý máme rozhled trochu jiný.
Betonovat za mrazu se dá, navíc dnes mrazy končí….. Asi se nechce hledat rychlejší řešení
Za tepla se lépe vypíše výběrové řízení. Zkuste držet zmrzlé pero .
Když je opravdu velká zima…je tato činnost spíše genderově vyvážená…
dá, ale je to vždycky z rizikem že bude třeba patku vybetonovat znovu
Prostě se odřekne pár beztak prázdných vláčků, ušetří se proud, technika i peníze daňových poplatníků a od března to přejde v trvalý stav.
Bože, proč? Proč u každého článku o dráze musíme číst Vaše poznatky o prázdných vlacích? Běžte si stoupnout v Černošicích na zastávku a začněte tam do čekajícího davu vyprávět, že je to vlastně OK.
Budu na to upozorňovat, dokud budou nadbytečné a neefektivní služby financovány z veřejného rozpočtu, tedy z peněz, které vytahuje stát i z mé kapsy.
Kalino, nech si ty své koncerty hlouposti pro sebe.
Já myslím , že jste se i trefil, v Řevnici u přejezdu když čekám tak je to tam fakt lidí ne na pantograf ale na nějakou regínu. Jezdí to fakt prázdný a teda k ničemu.
Vlak jede zpravidla v jednom směru plnější, než v tom druhém – např. ráno plný při návozu lidí do práce a opačným směrem jede prázdnější..
Kdybyste to tam skutečně znal jinak než z mapy, tak byste věděl, že to není Řevnice, ale jsou to Řevnice. A taky byste věděl, kudy tam ty závory objet. Takže tohle byl hodně tragickej pokus o lhaní.
Jinak je pěkný, jak se tu vy a eště ten druhej magor jste schopni hádat v diskusi s člověkem, který tam dělá 30 let průvodčího. To je fakt k smíchu.
Kolikrát týdně stojíte u přejezdu v Řevnicích, když se dá většinou objet? Ale už začínám chápat v čem máte problém, v tom čekání u závor.
I patnáct lidí musí pustit jednoho, když jede v autě, přece. 🙂
na mnohých lokálkách spíš naopak
Tak zrovna zde fakt prýzdný nejsou. A to že jede v jednom směru, či jeho části, poloprázdná jednotka/souprava ještě neznamená že v opačnym směru nebude plná. Taky záleží i načasech kdy to jede.
Takhle brzo a už ji má jak z praku? 🍻 😀
On si chudák myslí, že když zruší denně 10 vlaků, tak mu sníží daně…😂
Hmmm. To má blbé.
Ale až se škrtne 8 mld. na sport, 14 mld. na vycucané ideologie, 150 mil. za Ústavní soud, další miliardy za poslanecké platy a druhou parlamentní komoru atd. atd. atd….tak by to klapnout mělo…o hodně…
rušit ústavní soud a plat poslanců? WTF…
jinak i kdyby každý poslanec stál 200tis. Kč / měsíc = 2,4 mio rok /ks = 480 mio Kč / celá PS.
odvoz blbých 30 000 tun kalů na poli u Kostelce na Hané zacvakáme z daní, protože firma co to tam nelegálně vyvezla zkrachovala. 250 mio Kč škoda. to jsou peníze v luftu, ne 150 mio za ústavní soud
Kolego, neztrácejte čas hovory se zjevným idiotem.
Minimálně poměr + a – u vašich příspěvků by vám mohlo napovědět, jak moc lidé o vaše moudra stojí či nestojí. Zkuste se nad tím zamyslet ;).
Jasně, kdyby se ty vlaky zrušily, tak budete na daních platit méně? Co je to za hloupou úvahu? Tak by se ty peníze vyhodily za něco jiného.
A prázdné autobusy a nevyužívané silnice vám nevadí? Proč pořád taková zaujatost proti železnicím (a nejen od vás, takových diskutujících je tu vždy mraky)?
Aha, tak to mě pak za těch 8 let koukejte volit, protože to si přijdete na své…
Ale na úplně jiných místech než máte teď na mysli…muhehehehe…
…a budou to ty Monarchisti, jak jsem psal minule v článku se Šatavou?
Ne, já si pak založím vlastní stranu…
Úmyslně nabírající odborníky z různých odvětví…
…abych pak mohl, po volebním výsledku 40%, sestavit vládu samých profesionálů. A do té je počítáno s Ing. Šatavou jako s ministrem železnic…
Dokud budou prachy na fotbal a jiný nepříčetnosti, tak ať to, třeba zbytečně, jezdí.
Co se týče peněz tak tyto osobáky platí Středočeský kraj a Praha, takže se to týká pouze obyvatel těchto celků. Samotná tvrzení ohledně obsazenosti osobáků na této trati, která tady vypouštíte už ani nemá smysl komentovat. Ať si každý tuto trať několikrát projede (ideálně i ve špičkách) a posoudí sám. Pokud racionálně uváží to, co viděl, asi sotva dospěje ke stejnému závěru jako vy.
To by jsme pak večer četli:
„Nový rekordman v bezmotorovém létání!“
Protože první cestující, kterého by potkal, by mu odpověděl tak, že by doletěl snad až do Třebaně, kde by skrz střechu zahučel do 810…
tak ono by se to možná pak vyřešilo snadno…
…to je koloběh života, pravil filosof, ale dav neměl náladu na filosofii a ušlapal ho…
Šimek? Moje jízda tramvají?
O jakých prázdných vláčcích mluvíte? Vážně si myslíte, že vlaky linky S7 jezdí prázdné? Ano, teď běhen covidu to není tak horké, ale běžně tam bývají soupravy 2×471 přeplněné k prasknutí. Rozhodně ani dnes tam vlaky prázdné nejezdí. Jak v pracovní dny, tak i o víkendu. Tohle vážně nejsou zbytečné vlaky ani z daleka, naopak jde o nejvytíženější regionální vlaky v celé ČR.
A když se právě některý vynechá, tak ty další potom přetékají.
Někdy i v 1.třídě.
Nemohly by zde být i některé spoje výdělečné?
Výdělečné můžou být komerční spoje. Příměsto čistě finančně výdělečné rozhodně není, ale to ani nikdo nemůže očekávat a určitě to nutně neznamená, že spoje na dané trati nemají smysl a měly by se zrušit.
5 až 6 týdnů kvůli mrazu, který má nejpozději tuto středu skončit?
Ten beton musí také vytvrdnout….
O tom není sporu, nicméně dnes už existují poměrně rychle tvrdnoucí betony. To se pořád dělá z klasického betonu jak před 40 lety?
Rychle tvrdnoucím betonům nedělá dobře nízká teplota…
Opakuji, ty nízkém teploty mají skončit do středy, o víkendu má být 10 stupňů. Chápal bych dva týdny, ale pět?
A než se tak stane nesmí promrznout. Jinak se může stát, že zmrzne a pak zase rozmrzne. Stalo se: Beton zmrznul, odbenili, beton rozmrznul, měli za 1* z divení.
Blbost, betonuje se i v teplotách pod nulou (cca do -5) , jen SŽ to ještě neobjevila. Jakmile se nastartuje proces hydratace, beton si „topí“ sám + to řeší různá chemie plastifikátory atd.. V betonárce přidávají ohřátou vodu aby to mělo do doby pokládky teplotu nad nulou. Ale beton musí i vyzrát, ne jen ztuhnout a to trvá cca čtyři týdny. Zatížit ho lze ale určitě dříve.
Tehdy jim přišlo snad mínus patnáct a dělali tenkou stropní desku. Proces hydratace se nenastartoval.
A jak se staví ve Skandinávii a severněji?
Píšu o tvrdnutí, ne o tom, že nelze betonovat v mrazu. Předpokládám, že i ve Skandinávii mají nějaké technologické postupy.
V tuhle dobu? Z ledu – stavějí iglů.
To je sice hezké…
…ale jak udělat sněhový nebo ledový sloup trakčního vedení?
Kdyby se chtelo, jde to i v tech mrazech.
A promrzlá půda roztaje pár vteřin po tom co se oteplí a vůbec nebude mít vliv na výkop a později tuhnutí betonu a nijak ho neovlivní.
Nevím jak moc je reálné nějaké provizorní řešení s dočasným stožárem, důkladně ukotveným, neznám přesné síly působící přes kotvící stožár,ale nebudou malé.
To víte, musí se pojistit, kdyby měli ti šarlatáni rozbitou křišťálovou kouli…
Mimořádnost na trati Praha – Beroun je v případě, že vše jezdí tak, jak má.
Taky vám to tak přijde?…
To bude mít pojišťovna, u který má ta bourající paní sjednáno povinné bručení, radost. A my, co s tím jezdíme, ještě větší.
jo, to uz je riziko pojišťovnictví
Proč by to měla hradit pojištovna?
protože musí? teda pokud paní nebyla opilá.
Pojišťovna by hradila i v případě opilosti řidičky. Jen by to pak po ní mohla formou regresní náhrady vymáhat, bo výluka z pojistných podmínek.
přesně tak
A i pokud by pojištění neměla tak to přes kancelář pojistitelů dostane SŽ zaplaceno přesně dle podmínek . Spíš výluka , vícepráce , něco náhradního ……. A bude se dojit
To by se milá ženština prohla až do sklepa…protože ta pojišťovna by nebyl jediný výdaj…
tak těch 25 – 50 tisíc pokuty by v takovým případě asi bylo už zanedbatelných
Každé pojištění má limit, takže se bude divit spíše paní.
35 mega je minimum a to nepřekročí ani u SŽ . Příští rok ji zdraží nebo převede pojistku na jiného rodinného příslušníka
Myslíte?
SŽ se řídí zásadou „náročné ihned, zázraky do 3 dnů“.
Jenže v úplně jiném smyslu než by jsme my všichni potřebovali…
pojišťovna hradí do výše sjednaného limitu…
Který je mininálně 35 miliónů. Čekáte že ten sloup bude dražší?
Spíše by mohlo být dražší během několika týdnů zpoždění vlaků okolo projíždějících…
a to se bude vyčíslovat jak? speciálně když je tam zpozdění a nějaké omezení v podstatě pořád.
Vlakokilometr stojí necelé 200 Kč u příměsta. Kolik že to bude vlakokilomerů škody, 100.000 km? To jsme pořád od limitem.
Za odřeknuté spoje spoustu vlakokilometrů ušetří. To by jí měli ještě doplatit, ne? 🙂
Proč neumí provizorní sloupy bez betonování, jako se používají u tramvají?
Když tohle je zrovna ten kotevní s kladkami a závažími. Ten provizorní, montovaný k pražcům, by tohle asi neustál.
Ty „důlní“ nemyslím, ještě jsou takové s patkou s takovým prstencem z betonových panelů…
To jo, ale ty jsem viděl jen v tramvajovém provozu. A jinak jsem nemyslel ty důlní, ale příhradový, který se postaví na prodloužený pražec. Svého času to bylo mezi Karlštejnem a Třebaní, když to tam pokosil nějaký vichr z hor.
Tam se to bohužel nemá moc kam vejít, leda byste to postavil do silnice a riskoval repete iniciačního okamžiku této patálie.
To by tam nešlo dočasně dát prosté „tramvajové“ vedení, i kdyby za cenu omezení rychlosti?
Hele nevím, třeba něco vymyslí, protože tohle je citelný zásah do dopravy. Vymyslet rozumné řešení může chvíli trvat. Podle mě to není ani o „drážních paragrafech“, ale o tom aby to na něco, nebo někoho v provozu nespadlo. Někdo se pod to musí podepsat…
Příměsy do betonu pro urychlení zrání a proti mrazu jsou i v CZ k dispozici , samozřejmě za peníze , Tohle je spíše příprava na podojení pojišťovny .
Nebudou zvýšené náklady za lepší beton vybraný za užití dopravní cesty v provozu? I kdyby nebyly, tak přece nemůžou takto zbytečně odsouvat zprovoznění koleje a propustnost trati. Kdo chce hledá způsoby, kdo ne, tak výmluvy. Ach jo, ta neschopnost státní organizace!
§1, 4, 5, 8 a 10
Kde najdu obsah vámi uvedených paragrafů?
http://dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
V tomhle případě klidně i §3.
A taky §7 (bránilo by to snaze snížit množství substrátu na této přetížené trati a uplatnění modrého pravidla „pokud se to cestujícím nelíbí, ať jedou autem“).