53 metrů proti sobě. Vlaky na trati zabezpečené ETCS jely proti sobě, moravské koridory stály

Projetí návěstidla ve stanici Letovice. Foto: Drážní inspekceProjetí návěstidla ve stanici Letovice. Foto: Drážní inspekce

Provoz je silně omezen i na koridoru na Olomouc a Ostravu.

Večerní provoz na hlavních železničních koridorech na Moravě komplikoval souběh několika mimořádných událostí. Část souvisí i se zabezpečovačem ETCS. Poprvé od zavedení výhradního provozu se ukázalo, že není všespásný.

Zcela zastavený byl několik hodin provoz na koridoru mezi Českou Třebovou a Brnem, konkrétně v úseku Letovice – Skalice nad Svitavou. Podle informací deníku Zdopravy.cz došlo ve stanici Letovice k projetí vjezdového návěstidla s návěstí v poloze zakazující jízdu spěšným vlakem 2056, jedoucím z Brna do Letovic a jeho vjetím do postavené vlakové cesty pro vlak R 873 Praha-Vršovice -Brno hl. n. Vlaky od sebe stojí 53 metrů.

Jde o trať s výhradním provozem ETCS, které by mělo podobným incidentům zabránit. Inspektoři nyní šetří, proč k události při zapnutém ETCS došlo.

Podle dostupných informací strojvedoucí spěšného vlaku přepnul do režimu override, kdy vlak jede na odpovědnost strojvedoucího. V tomto režimu již projel návěstidlo zakazující jízdu a jel proti rychlíku z Prahy, který stál ve stanici. Událost zásadně mění pohled na udávanou bezpečnost provozu v režimu ETCS, který se dlouhodobě snaží ukazovat Správa železnic a ministr dopravy Martin Kupka.

Provoz byl od večerních hodin omezen také v Drahotuších, tedy na trati mezi Přerovem a Hranicemi na Moravě. Ukazuje to aplikace pro sledování polohy vlaků, podle které vlaky místem sice projíždějí, ale jedou i s více jak hodinovým zpožděním.

Bez omezení nebyl ani koridor přes Mohelnici. U vlaku R 902 „Bouzov“ a EC 122 a „Valašský expres“ probíhá podle webu ČD Mimořádnosti zásah složek Integrovaného záchranného systému. Podle mluvčího Správy železnic pro mimořádnosti Martina Kavky došlo ve stanici Mohelnice ke zranění cestujícího při nastupování do vlaku.

Na Vsetínsku pak řeší hasiči Správy železnic aktuálně dva případy v souvislosti s bouřkou. Ve Valašské Polance silný vítr poškodil střechu a její zbytky napadaly do kolejiště. Ve Vsetíně byl z důvodu intenzivní bouřky a deště zastaven provoz v úseku Vsetín – Velké Karlovice.

Tagy čd České dráhy ETCS koridor projetí návěstidla Správa železnic
360 komentářů