Komplikace na česko-slovenské železnici. Slováci mají zpoždění, vznikne provizorní propojení

tav prací v úseku Lanžhot - státní hranice na podzim 2022. Foto: Skanskatav prací v úseku Lanžhot - státní hranice na podzim 2022. Foto: Skanska

Hraniční most přes řeku Moravu čeká výškový posun.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
projekt2501

opět další stavba, kde je zhotovitel italská firma a která je v problémech. má nějaká italská firma pozitivní referenci v CZ/SK?

Elb

Jaká budou po celkové modernizaci jízdní doba Brno-Blava?

Slovaci

Jak uvidis Slovaka vem ..

Se Slovakama nikdy nic!!!!!

Ketchup1970

Se Slovenkou ? Hmmmmm ?
S takovým jako ty ( musím tykat ) můj bratranec na vojně vy*** běhl. Naprosto kamennou tváří mu sdělil , ať mu na ostrých střelbach neukazuje zada. A ten pacholek to kupodivu pochopil a přestal . Bratranec by si to v klidu odseděl . On byl a je tvrďas.

Elb

To jsou taky takový drsný kecičky..

Ferda Vomáčka

Takže obyčejný násilník…

Gajda

No my se slovákama, poláci zase s náma – nikde to není dokonalý.

Vendelin

„Náklady na propojení budou kolem deseti milionů korun“

To jako vážně propojení dvou kolejí esíčkem stoji 10 mega?

Nebo to snad chápu špatně?

Jiří Kocurek

Z článku není jasné, jeslti tam bude výhybka nebo ne. Plus kolik se toho bude dělat na trakčním vedení.
A jestli je v ceně také opětovná demontáž – taky práce navíc.

Tomáš

Zajímalo by mě, jestli to zvedání mostu je kvůli fantasmagoriím typu velkého přístavu v Hodoníně? Protože co jiného velkého by tudy mělo plout?

Jaroslav Večeřa

To je přece jasné. Musí proplout letadlová loď M. R. Štefánik při obsazování Slovácka! 😁

Ketchup1970

V konvoji s křižníkem Rumcajs .

Jirka

S bitevní lodí.

Projektant

Zdvih je primárně z důvodu „tlustší“ konstrukce mostu (nově s kolejovým ložem) a zvětšení rezervy od spodní hrany konstrukce po kótu hladiny při stoleté vodě – tato rezerva bude nově cca 75 cm.

Dosažení podplavné výšky 7 m pro velké kontejnerové lodě se rovněž prověřovalo, ale nakonec zvítězil zdravý rozum – to by znamenalo zdvih cca 3,5 m. Byla pouze provedena příprava v podobě možnosti v budoucnu zdvihnout mosty na české straně a osadit je na dobetonované pilíře.

Jiří Kocurek

Co dalšího velkého? Napadá mě velká voda, ta občas strhne velký strom a bere ho po proudu s sebou. Ikdyž to se spíš stane na horních tocích než v lužním lese.

Horizon

Vyjadrenie pani hovorkyne je totálna sračka, nuž ale čo čakať, snáď nie, že si kompetentné osoby, ktoré jej poskytli toto vyjadrenie, budú sypať popol na hlavu. Dôvody sú dva: 1) Veľmi dlho trvalo uzatvorenie tendra, nakoľko najnižšiu ponuku podalo konzorcium zložené z talianskych a kazašských firiem. ŽSR sa poriadne natrápili, kým dokázali toto konzorcium nejakým zákonným spôsobom vylúčiť z verejného obstarávania. Trvalo to tuším aspoň dva roky (už si presne nepamätám). 2) Stavba nebola projekčne pripravená. V podstate okrem úseku Kúty – hranica bola k dispozícii iba EIA (Kúty – hranica mali aj územné rozhodnutie), ktorú pripravovali v čase tendra,… Číst vice »

Danny

Pokud máte detailnější vhled, mohu se zeptat, jak to v současnosti vypadá alespoň orientačně s termínem dokončení úseků hranice – Kúty a Kúty – Děvínská NV? Rok 2025 je tedy nyní už čirá utopie, že?

Romino

Kúty – Devínska je rozdelená na dva úseky. „Teraz“ sa robí Kúty Gr- Kúty žst. (mimo) a v rámci tejto zákazky ja aj úsek DNV (mimo) – Malacky (asi vrátane). Úsek Malacky (mimo) – Kúty (vrátane) si ešte počkáme na ďalšiu súťaž a na EU fondy 2021-2027, pri tomto štýle riadenia projektov to budú dokončovať 31.12.2029 keďže N+2…., ako býva dobrým zvykom na SK ešte na Silvestra dva roky po ukončení EU obdobia finišovať….

Romino

presne tak to je, super postrehy a realita….Ten vlak (všeobecne) už nikdy nedobheme. Za pár dní bude 30 rokov od rozdelenia ČSFR. Kam sme to za 30 rokov dopracovali????

David

Celé se to zbytečně prodlužuje a prodražuje jenom kvůli šaškárně s překladištěm u Holíče – u kterého už ani investor nemluví o překládání z lodí (což byla haluz sama o sobě).

Venca Sk

Na Slovensku to musi byt asi fakt dobre platena praca hovorcu, najma v statnych instituciach…na Zsr obzvlast,len nechapem preco sa na to vzdy nejaky clovek najde

Peter

Bývala hovorkyňa bola celkom ,,pozerateľná“, ale tiež nedokázala
upliesť bič z ničoho (slušne povedané). ŽSR a príbuzné podniky sú taký železničný hospic, žiaľ….

https://www.omediach.com/marketing/14459-zo-zeleznic-sr-odchadza-dlhorocna-hovorkyna

Jan

To vyjádření ŽSR je fakt super. Hromada textu a obsah žádný. To si rovnou mohli pustit lorem ipsum.
Zjistili, že je spodek v horším stavu, než si mysleli? Nedostatek kapacity u stavebních firem? Nedalo jim ministerstvo slíbené peníze? Akceptovatelných (i neakceptovatelných) důvodu je spousta, ale oni radši žvatlají o tom, jak si včas zajistili dost železa na mosty a co se vlastně pokazilo, to neřeknou.

Peter

Povedala to pani Ria Feik….asi celé vyhlásenie je jeden ,,fake“….
Trápne, vyhovárať sa na Covid atd.
Na tých fotografiách nie je vidno veľký stavebný ruch. Napr. na 4-tom koridore v Čechách sa podstatne rýchlejšie stavalo.

Dušan

To se přece ví, co je důvodem zpoždění, jen to hovorkyňa nemůže říct nahlas – firma co to měla dělat se jim zdála drahá, tak se výběrko zrušilo a vyhlásilo znovu – že bude víc firem a ceny padají a konkurence, no jo jenže přihlásila se jen ta jedna..ta samá už s mnohonásobně navýšenou cenou. A co se udělalo ? Podala se na ni žaloba s tím, že teda to musí udělat ta jedna firma, ale za tu původní cenu, jako kdyby žádné výběrko vyhlášené nebylo – prostě komedie na druhou !!

Horizon

Neviem či hovoríš o stavbe DNV – Kúty – hranica SR/ČR, ale ak áno, tak dokopy nič z toho čo píšeš nie je pravda…
Jedine to, že ŽSR vylúčili z tendra najnižšiu ponuku.
Žiadne „výberko“ sa nerušilo, to je totálny blud, ktorý je vzhľadom na platnú slovenskú legislatívu prakticky nerealizovateľný.
Dôvody zdržania sú:
– vylučovanie najnižšej ponuky,
– byrokracia v príprave infraštruktúrnych projektov.

Herold

Slovenské špecifiká…jako bych se dostal zpátky do roku 1991:-)))

Pezos

Mentálně ŽSR zamrzli zhruba někde v tom roce, tak to by odpovídalo 😉

veli.k

Jo jo 🙂 Vždycky když se člověk rozčiluje nad tím, jak to u nás na železnici chodí, doporučuju si udělat exkurzi na Slovensko a člověk se trochu uklidní…

Pája

Ten časový posun taky nedávám. Člověk nastoupí ve tři odpolední do vlaku a vystoupí v roce 1993 🫣

Jiří Kocurek

Možná i dříve. O Bratislave, hlavnej stanici kolovaly vtipy snad už před revolucí.

BSE

To vyjádření ŽSR – to je masakr. Tolika slov, a přitom neřekli ani nenaznačili co je podstatou zdržení prací.

Lukáš Chytil

Zdržení je to, že nebyly peníze, u nás už máme skoro hotovou 2.TK až k mostu, na Slovensku posunuli mosty o jednu kolej, půl roku po našem posunutí a udělali patky a stožáry asi na 2-3 km a vytrhali zhruba stejný kus 1.TK od mostu směrem ke Kútům a to je vše.

Nehledě na fakt, že až do léta se na stavbě (vyjma mostu přes Moravu) nehla ani noha, kdežto u nás se pilně makalo a začalo se až někdy červenec/srpen.

Adam BV

Vyjádření je samozřejmě velmi “hodnotné”, mluvčí by mohla zrovna do politiky! Nicméně je tam jedna velmi zajímavá věta, kterou bychom se měli inspirovat – na rekonstruovaného koridoru legislativa nedovoluje úrovňový přejezd.

Btw otázka asi pro ŽESNAD: Hodonín Holíč se využívá tak málo kvůli stavu mostu nebo ještě z jiného důvodu? Díky.

350.009

Cez Holíč je hlavným problémom hlavne kapacita a priepustnosť trate. S jednooddielovými RPB a „kľúčovým priemyslom“ v Holíči či Gbeloch veľa vody nenamútia…

Lukáš Chytil

Navíc ještě bez odjezdových návěstidel v Holíči na Kúty + má most přes Moravu únosnost jen C3 (20 tun na nápravu).

Adam BV

To je mrzuté… když není ochota ze strany ŽSR investovat do trati, jestli by nebylo lepší trať Hodonín-Holíč (Kúty) koupit, opravit a provozovat 😀 pak by byl plnohodnotný tříkolejný úsek Kúty Hodonín… 😉

350.009

Tak oprava: Podľa tabuliek traťových pomerov je medzi Kútmi a Gbelmi a medzi Holíčom a Hodonínom 1 odd. AH, medzi Gbelmi a Holíčom je na čestné pionierske. Stanica Gbely má aspoň samovraty, v Holíči je spomínaný kľúčový priemysel. Na hraničnom úseku je síce prechodnosť C3, ale na vyššie triedy je podľa TTP výnimka pre HDV pri rýchlosti 30 km/hod.

Jiří Kocurek

Ve zkratce: Koleje sú!
Enem jezdit sa po nich može akorát gdyž … a v nedělu taky né.

František Plášek

Pro HDV ano, ale pro vlaky ložené na třídu „D“ nikoliv…ani v případě zastavení provozu.

František Plášek

Ve všední dny co hodinu osobák Kúty – Holíč a zpět, o víkendu co dvě hodiny…v noci výluka dopravní služby (pokud tedy není víkendový nickolejný provoz kvůli stavbě mezi Kúty a Lanžhotem). Při zmíněných víkendových výlukách ještě jezdí odklony EC vlaků..nákladní dopravci to zkouší, ale kapacita přes Holíč je mizerná… Ono i s tím 1K provozem se to vyjezdit celkem dá…

JirkaJJ

Super, ještě, že existuje Slovensko. Jinak bychom byli ve všem nejhorší my.

Jeffer

Buďte radi – väčšina schopných Slovákov odchádza do Čiech, alebo ešte ďalej na západ. 😉

Jeřdno

Jj, Slováci zažívají od rozdělení brain drain jako hrom. Už před rozdělěním, jich odcházelo dost, ale vraceli se častěji než dnes.

BND30

A nechcete si některé všehoschopné Slováky vzít zpátky ?
Ptám se pro kamaráda ?

Jeffer

Stále ich môžete vyhostiť. No alebo pustiť na hrad – napríklad na Mírov. Len už potom nepúšťať zase von – to je dosť dôležité!

Petr

No ja vam nevim, ten rozkopanej koridor u Porican, kdyz je zavrena trat pres Blansko, to byl mozna jeste vetsi majstrstyk.

Twix

Pravda, to se na Slovensku moc nestává, že by se pracovalo na dvou železničních stavbách v zemi zároveň.

Miroš

Ale jo. Když se dělá výhybka v Sekulích a druhá v Bardejove.

Jiří Kocurek

Myslíte, že balkánské železnice jsou lešpí jen proto, že tam mají 20 km dlouhou trať na 200 km/h? I s Albánií?

JirkaJJ

Měl jsem na mysli spíše srovnání s okolními zeměmi a narážel jsem třeba na dltoto: https://zdopravy.cz/d11-ma-byt-u-polske-hranice-uz-v-roce-2025-slibuje-rsd-133622/
Samozřejmě, že Balkán je jinde a ve všech statistikách EU jsem vždy podobně rád, že v EU je Bulharsko a Rumunsko.. 😀