Video: Komisní řidič PID vykázal z prázdného autobusu matky s kočárky
Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy. Autor: ROPID

Řidič na ženy zavolal policii. Podle organizátora dopravy ROPID má jeho chování oporu "v přepravních podmínkách".
No …. jsme v Čechách…. všichni znají svoje práva, ale málo kdo svoje povinnosti. Tím že si člověk koupí lístek uzavírá vlastně smlouvu mezi dopravcem a jím. Dopravce zaručí že to bude bezpečné, dle zákonů a předpisů, pokud možno včas a pokud možno podle určitého komfortu. Cestující zase nákupem souhlasí s tím že se bude chovat dle SPP. Já říkám že vždy je vše o domluvě a porozumění. Pokud se už pan řidič párkrát setkal s takovou cestující nebo se nedej bože po něm nějaká podobná už právně vozila tak není divu že se tak zachoval. Myslím že interval MHD… Číst vice »
Pan řidič měl hlavně tmavé brýle které mohly snižovat jeho výhled z vozidla a prodlužovat reakční dobu. Toho si nikdo nevšiml. A tím on sám mohl ohrozit cestující. Pro všechny kteří se tak ohánějí předpisy: Pokud neměl v pořádku autobus – brzdy nebo pneumatiky (které mohly být sjeté) nebo mu nefungovaly všechna světla (např. prasklá žárovka) nebo nebyl v pořádku on sám (třeba po opici) tak to mohly být všechno důvody proč nechtěl paní odvézt. A ne žádné předpisy. Paní (jakkoli to přeháněla a byla hysterická) měla požádat policisty aby mu dali dýchnout, že je nějaký divný . Když už… Číst vice »
Co to melete?Ty brýle právě že dost ovlivní viditelnost z vozu za jasného a slunečného počasí (vylepší ji).Autobus určitě v pořádku byl,žádný dopravce si dnes nedovolí na linku poslat vozidlo s technickou závadou.Ty smluvní přepravní podmínky jsou ROPIDem nastavené pro všechny dopravce stejně,takže se cestující nemůže vymlouvat,že u jiného dopravce platí něco jiného.Vy vážně nejste normální,když si myslíte,že jako cestující nic nemusíte.Je to omyl.Už jenom pouhým nastoupením do vozu uzavíráte přepravní smlouvu a jste POVINEN se řídít smluvními přepravními podmínkami,kde je dost obsáhlý článek o povinnostech cestujícího.Proč by mu jako měli dát dýchnout?Jen pro to,že dělá svou práci,za kterou je… Číst vice »
MHD song – Ventolin odkaz youtube: https://www.youtube.com/watch?v=OHVYxTcWGso
Všichni žijeme v Move manii. Paní je Sash! Move mania. Mohla by to přezpívat místo té černošky. Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=m1rlQqsFZmU
Tenhle snad bude fungovat na kliknutí. Odkaz youtube: https://www.youtube.com/watch?v=m1rlQqsFZmU
Jako řidič autobusu v pražské mhd, který se snaží svou práci dělat podle nejlepšího vědomí a svědomí k tomu mám asi tolik: 1) Prokažme si navzájem ohleduplnost a slušnost. Před nástupem s kočárkem si vždy mávněte s řidičem, zda je nástup možný. V případě úrazu při překročení předepsané kapacity přechází odpovědnost z podniku na řidiče. Je tedy na něm zda se vystaví následkům plynoucím z takového rozhodnutí. 2) Když o něco poprosíš, tak to (většinou) dostaneš… když si nárokuješ něco, na co nárok nemáš, tak máš smůlu. 3) Když na mě vytáhneš telefon a začneš mě nahrávat, budu postupovat přesně… Číst vice »
Radeji náklad, než takova histerka….. Potom ma byt zajem o práci v doprave osob.
Souhlas, raději vozit hnůj než toto!!!
Tohle zahojí jen čas. Děti odrostou a matky půjdou bez kočáru…
Šofér bude asi trošku labilnější, zřejmě se cítil pod tlakem tak měl na to článek v přepravním řádu, což mu zjevně ulevilo….
Labilní je každý,kdo si myslí,že může jednou a jasně nastavená pravidla ignorovat.Ne,cestující si ve voze nemůže dělat co chce,co je psáno,to je dáno a musí se tím řídit řidiči i cestující.Neznalost neomlouvá.
Na svém FB profilu všechna videa smazala, nicméně jsem je stihl zhlédnout. Před prvním videem, kde se řidič zvedne od volantu a zabodne prst do článku SPP, nejspíš už něco (slušná výzva řidiče?) proběhlo.
Každopádně, kdybych byl otřesen, nebudu naschvál projíždět kočárem půlkou busu a dožadovat se výstupu předními dveřmi.
Proč je asi smazala..Protože jí možná došlo,jak to po…..Ono jí to lidi vysvětlili jak pod videem na FB,i na YTB,jak je hloupá.Proto to smazala,stejně jako u policie čekala zastání a dostal se jí pravý opak (právem).
Vážení, přeji dobré ráno. Po přečtení dalších komentářů jsem článek a video musel opět shlédnout. I když jezdím s autobusem, snažím se pochopit obě strany. Zcela evidentně šlo o dvoudvéřový autobus, kde je skutečně vyhrazené místo pro jeden kočárek. Navíc v článku bylo uvedeno, že autobus není technicky uzpůsobený pro přepravu dvou a více kočárků. Ono v případě přepravy dvou kočárků, kdyby řidič musel náhle prudce brzdit nebo by vznikla dopravní nehoda, tak jde všechna zodpovědnost za řidičem. Nehledě k tomu, že kočárek se má stavět proti směru jízdy, což očividně obě dámy porušily, protože kočárky stavěly kolmo… Pan řidič… Číst vice »
Já jsem tedy byla zvyklá zeptat se nejdřív řidiče, jestli mě s kočárkem vezme do autobusu. Dřív to tak maminky s kočárky dělaly běžně. Stačilo zvednout ruku a řidič autobusu hned ukázal, že můžu nastoupit. Vyhodnocení, jestli vezme jen jeden nebo víc kočárků, bylo na něm. Sice mě nikdy neodmítli, ale bez vědomí a souhlasu řidiče bych nikdy nenastoupila ani do poloprázdného autobusu.
Vždyť je to tak jednoduché….
I maminka s mobilem je trochu jednoduchá.
Poznámka směřovala k „ladajce“,co s tím má společného maminka s mobilem?Nebo máte s tou jednoduchostí také problém?
Já uznávám, že řidič jednal přehnaně a trochu moc komisně. Pořád se ale držel SPP PID tak nevím, co paní (která je povinná SPP dodržovat) tak řeší. Že by zviditelnění? Publicita? Kdyby každý kdo se setká s protivným řidičem to poslal do médií, nečteme nic jiného. Prosím řešte vaše problémy interně s dopravcem případně s ROPIDem ale netahejte do toho média. Jsou i prospěšnější způsoby jak se zviditelnit online.
Možná proto že paní je údajně zaměstnankyně odboru dopravy na mateřské dovolené.
No ale spíš to měla řešit se s svými kolegy na magistrátu jako systémový problém, že takto veřejné. Taky si trochu udělala chováním ostudu.
V tom případě si udělala skvělou reklamu před kolegy a svým zaměstnavatelem.
Dnes mi třeba na točně se zastávkou před jedoucí autobus vstoupila maminka s malým dítětem i když viděla,že vozidlo je v pohybu.Nezbylo než prudce zašlápnout brzdu.Být v autobuse v ten moment cestující,je hned na zemi (i při té malé rychlosti cca 5-10km/h).Jednalo se o najíždění do výchozí zastávky a dáma místo aby přecházela až za autobusem vstoupí přímo do jízdní dráhy a za ruku ještě vede cca 3-leté dítě.Jestli tohle je normální chování,tak nevim.
Normální to není. Stejně tak není normální vyhodnotit jako nebezpečné vzít druhý kočárek do téměř prázdného autobusu. Ty kočárky byli malé, prostorově by se na plošinu i do tohoto MIDIbusu vešli 3 takové kočárky. Takže zbytečně vyhrocený spor z obou stan. Narazili na sebe dva berani. Akce reakce. Možná však toto hysterické vystoupení matky, proti řidiči jenž se tak bojí vzít v rámci bezpečnosti druhý kočárek do prázdného autobusu, ale přinese veřejnou diskuzi a změnu pravidel. Chápu řidiče autobusů, jenž mají strach z popotahování. Proto to musí být v podmínkách i jejich zájmu lépe ošetřeno. Pokud se stane nehoda, je… Číst vice »
Ono by dost pomohlo,kdyby autobusy měly povinně vnitřní a čelní kamery,odkud se dá vytáhnout a případně doložit,co se před vozem a ve voze v případě nehody dělo.To hodně usnadní dokazování,kdo za to v konečném důsledku může.U nás ve firmě je kamerami vybaven každý vůz a je to sakra znát,když se něco stane.K záznamu z kamer má přístup jen policie.A té to hodně usnadní vyšetřování.A co se týká více kočárků ve voze,je to dost i o výrobci vozidla,jak je vyrobeno a schváleno k provozu.V typovém schválení pak hraje velkou roli prostor pro kočárky,jak je stavěn a na kolik aktuálně přítomných kočárků… Číst vice »
A když zabrzdí, nebo nabourá, tak se s ním ta ženská bude soudit, že je tam neměl pustit. Stojím za řidičem na 100%
A o co přesně se bude s kým soudit?
Víte mně příjde zvláštní, že třeba v Brně je přeprava dvou kočárků naprosto v pořádku, dokonce je součástí instruktážního videa jak postavit kočárek, v případě, že jedou autobusem dva. Tak si říkám v čem se chováme v Brněnském autobuse nebezpečněji nežli v tom Pražském. Vám bych přála ať si počkáte 15 minut v mraze a pak vám nedovolí řidič nastoupit protože je daný počet lidí, který se může přepravovat i když je v autobuse očividně místo.
V Brne majú iné autobusy, ktoré sú vyrobené pre dva kočíky. ten v Prahe bol pre jeden, a vodič nechcel mať v prípade nehody problém. keď ten vodič dostane autobus pre dva kočíky, možno vezme aj dva
Dva kočárky v pohodě i v trolejbusech v HK
Žádám po autorovi článku aby dodal nestříhané video s cenzurou kterou dotyčná osoba nedokázala dát protože se web Zdopravy muže dopouštět porušování nějakého zákonu. Dále by to chtělo nějaký neutrálnější nadpis který nebude dávat jasnou vinu na řidiče autobusu. Děkuji předem za reakci autora.
Zdravím…řeší se tu chování pana řidiče. Ten, dle Policie nic nespáchal. A co nezákonné zveřejnění nafilmovaného řidiče na sociálních sítích?? Předpokládám že dáma souhlas od řidiče nemá😊
Tak to už je odnož pavouka, že dáma hraje na city, nehledí vlevo vpravo a točí…. Taky mohla jet na Tchai-Wan, za chvilku to letí.
Pravidla jsou jasne napsana a existuji z nejakych duvodu. Moznost povoleni dalsiho kocarku v techto pravidlech bude mit jiste sve opodstatneni vc. podminek, za kterych je mozne povoleni udelit, jen nejsou rozepsany v jiz tak dlouhych pravidlech prepravy (nemluve o tom, ze by se z toho kazdy zkousel vykecat, a proto je prenechano rozhodnuti na proskolenem ridici). Osobne predpokladam, ze jednou z tech podminek je technicka vybavenost/zpusobilost vozidla na prepravu vice kocarku (napr. misto invalidniho voziku). Mezi takove podminky jiste nepatri to, ze si to nekdo z cestujicich ted zrovna preje a bude se toho dozadovat, bez ohledu na bezpecnost… Číst vice »
V Brně jsou dva kočárky normálně povolené, tak by mně zajímalo z jakých bezpečnostních studií se vychází.
Vychází se z konkrétních technických specifikací daného typu autobusu. Tečka.
Ano, i v Praze máme autobusy které mají místa pro dva kočárky. Tento to ale nebyl.
https://youtu.be/C7zfwkRzoio
Za mně takto: Nenároková složka mzdy je nenároková, a její snížení/odejmutí je zcela v kompetenci řidičova nadřízeného a přitom postupuje zcela v souladu se všemi zákonnými i vnitřními předpisy“…
Takže řidič má být postihnut za dodržování předpisů? Hysterka nejdřív pokřikuje na řidiče, že má volat policii a když ji řidič zavolá, tak fňuká, že ji zavolal. A když by boural a něco se některému z tech děcek stalo, tak to odskáče šofér. A pak dopravci brečí, že nejsou řidiči. Jen tak dál.
https://www.youtube.com/watch?v=4n_vbaXWqYE
Autobusáci jsou bohužel trapáci a sám jsem toho byl několikrát očitým svědkem jejich nevhodného chování vůči cestujícímu. Většinou si dovolí na slabší osoby, nebo ženy, ale před partou Ci>gánu mají respekt. Na druhou stranu nemám rád, když někdo furt každému předhazuje caparty.
Však jaký trápak? Chtěl všem zabezpečit bezpečnou jízdu tak, že dodrží podmínky.
Inu, to je jen jedna z možností…
Proč byla jízda se dvěma kočárky nebezpečná, když ji přepravní řád připouští?
Protože třeba existuje cosi jako typové schválení vozidla,kde je přímo výrobcem dáno,kolik má být z hlediska bezpečnosti a norem kočárků na palubě.Pokud výrobce neuvedl jinak a objednatel si nenechal tento typ vozidla speciálně upravit,aby bezpečnou přepravu více kočárků umožňoval,tak je mi líto,ale u toho argument „dva se tam vejdou“ neobstojí a veškerá odpovědnost za vozbu víc jak jednoho kočárku jde za řidičem,protože toto umožní.Přepravní řád je vystavený firmou ROPID a je pro všechny dopravce v PID stejný.Pokud se podíváte na jednotlivé dopravce,v systému jezdí různé značky a typy vozidel.Některé vozy upravené pro více kočárků jsou,jiné ne.Řidič je pak na trase… Číst vice »
Jakože když se veze jeden kočárek, tak odpovědnost za vozbu za řidičem nejde? A za kým tedy?
A bonus pro Vás – odpovědná osoba dopravce,nebo řidič mohou dle řádu vozbu více jak jednoho kočárku povolit.Povšimněte si výrazu MOHOU.Nikde se nepíše,že musí.Opět řidič jedná dle typového schválení vozidla a zcela v souladu s přepravním řádem,pokud druhý kočárek na palubě odmítne.Z morálního hlediska to možná vypadá špatně,ale pokud by jste byl na jeho místě a nesl za toto odpovědnost Vy,přemýšlel by jste o tomto jinak.
Řešení je přepravní řad změnit. Rozepsáním podmínek, kolik kočárků a vozíčků maximálně může být ve vozidle za jakých okolností.
Nicméně dokud nebudou místenky (ani jistota, že spoj za 15 nebo 30 minut bude bez jiného kočárku) tak platí „musím jet autem, protože vezu kočárek“ a skutečně takovou mhd město chce?
Nejen město, chceme ji my?
Město chce takovou dopravu, aby se úředníci města po podnikovém večírku nemuseli trmácet tágem za prachy, když mají tu možnost, schválit si linku okolo domu a zdarma.
Kdysi bydlela paní z magistrátu na kraji města, pak se sice přestěhovala, ale bus tam jezdí dodnes. Co na tom, že tam aji zpátky vezu vzduch? Třeba 3x zasebou, pak mi to pokazí 2 lidi, co jedou 2 zastávky v centru a pak zas nikdo.
Parta cigánů má průkazky ztp.
Běžte do hnoje a zamyslete se nad tím co píšete!!!
Pan řidič by se hodil do Wehrmachtu, hlavně dodržovat rozkazy i když nedávají smysl, že ano? Ne vůbec tam nebylo místo, vůbec tam nebylo místo v oblasti pro invalidy. A hned vyhrožovat zavoláním městapa taky dobré. Klaun.
Pokud by jste viděl video ze situace, mluvil byste jinak. Tady šlo taky o bezpečnost, ne jen o místo. Matka byla hysterická, ječela a chovala se strašně.
Kdyby se to stálo vám, choval byste se ještě hysteričtěji.
To jste si mohl odpustit. Řidič jednal dle SPP PID tudíž je zcela v právu a paní ho nemá co nahrávat. Komisní sice byl, ale své pravomoci nepřekročil.
Vodič postupoval podľa predpisov, ktoré si on nevymyslel. Na videu sme videli len časť z danej situácie. Dotyčná si asi neuvedomujeme, že v prípade dopravnej nehody je zodpovedný vodič. Ak prepravný poriadok dovoľuje prepravu jedného kočíka bol by v prípade nehody problém. Pokiaľ rozumiem správne, vodič môže povoliť prepravu viac kočíkov, no je to na jeho zodpovednosť. V tom prípade by som takisto nepovolil prepravu. Nepoviem- na linke kde ide jeden spoj za 2 hodiny, no myslím, že v tomto prípade bola takáto reakcia pani na videu prehnaná. Stačilo počkať na ďalší spoj, verím tomu,že vodič ju najskôr slušne upozornil.
Toto je nepřesná interpretace, Přepravní pořádek umožňuje přepravu I VÍCE než jednoho kočárku, pokud to řidič dovolí. Samozřejmně když bedovolí tak na to není nárok, ovšem k tomu bych řekl že na nenárokovou složku mzdy (prémie) TAKY není nárok, může dostat a nemusí…
Klíčovým v tomto případě je podle čeho vyhodnotil že dva kočárky jsou nebezpečné… to je nad čím to většina lidí kroutí hlavou. Jistě by bylo záhodno aby se tak dělo nějakou racionální metodou, a ne jen rozpočítadlem „ententýky dva špalíky“
A dochází ti, že může neznamená, že se rozhodne podle toho jak se vyspal, ale třeba, že může pokud je v jiném voze, který MŮŽE přepravit více kočárků než tento.
Ale tady, pokud by vzal druhý kočárek, by udělal stejně jako kdyby do čtyřmístného auta naložil 5 lidí.
Zásadní chyba je existence standardního autobusu, kde je oficiálně místo jenom pro jeden kočárek.
To rozhodně není dobré, ovšem v reálném životě se to normálněřeší tím že řidič dovolí přepravu více než jednoho kočárku (což se děje naprosto běžně).
Tak po vyjádření organizátora i dopravce doufám, že se ta hysterická nanynka pracující pro magistrát řidiči omluví za veřejnou dehonestaci.
Vyjádření dopravce a zaměstnavatele řidiče. Řidič byl při osobním pohovoru poučen, aby i v budoucnu vždy dodržoval zásady slušného chování a projevil větší toleranci při nástupu dalšího kočárku v případě poloprázdného autobusu. Ano přepis dává právo odmítnout řidiči přepravu druhého kočárku i v případě, že je autobus prázdný, respektive v něj jsou jednotky cestujících. Otázka zda je takový přepis je správně, nechat takové rozhodování na řidiči, kteří jak víme nebávají také někdy zrovna v kondici se slušným vystupování a často cestujícím dělají schválnosti. Neslušné a hysterické chování té paní je jistě také za hranou slušnosti, pojďme ale řešit co tomu… Číst vice »
Profesionál – to jako nechat si od kohokoliv kálet na hlavu,zůstat v klidu i v případě napadení?Sorry,ale to už je robot
Řidič byl pohovorem poučen aby projevil větší toleranci při nástupu dalšího kočárku v případě poloprázdného autobusu. Takže zaměstnavatel vyhodnotil chování pana řidiči jako v souladu s přepisy, ale jako NETOLERATNÍ. A to je mne celkem zásadní informace, řidič tedy souladu s přepisy druhý kočárek odmítl, nicméně k vhledem naplněnosti autobusu to vyhodnotil zcela špatně. Možná by fakt stálo za to přepis přepsat a změnit V případě, že toto má déle vyhodnocovat řidič, měli by řidiči být řádně vyškoleni o bezpečnosti přepravy kočárků, jednoho i více a jaká to nese přesná rizika. Pochybuji že nějaké takové školení proběhlo. Pak by to… Číst vice »
Předpis dává řidiči právo odmítnout přepravu druhého kočárku. Řidič toto právo využil. Cestující je povinen se tím řídit. Neumím si moc představit, kdo jiný by o tom měl podle vás rozhodovat? Ta/ten cestující s kočárkem? Nebo ostatní cestující hlasováním? Ten řidič je přece zodpovědný za bezpečnost cestujících a tak má právo veta.
Jenže řidič autobusu je zaměstnancem veřejné služby.
Takže nemůže rozhodovat podle nesympatií třeba k matkám s kočárkem a nebo podle momentální nálady.
Ano dejme tomu že by spravedlivé posouzení mělo být tedy tedy na řidiči. Ale má ten řidič k takovému rozhodnutí, nevzít cestující s kočárkem do vozidla veřejné služby, dostatek relevantních informací, kromě svého subjektivního pocitu. Byl řádně proškolen na daný typ autobusu a speciálně na bezpečnost přepravy kočárků? Pouze pak to dotyčný řidič dokáže relevantně posoudit..
Ten přepis nesmí být pouze zaklínadlo pro odmítnutí
Tady nejde jenom o typ vozu,ale třeba i o okamžitou dopravní a meteorologickou situaci.V zimním období bych byl také opatrnější,co se týče přepravy více kočárků,už jenom proto,že může někde být nečekaná námraza a na té vozidlo i při velmi nízké rychlosti pojede jak sáňky,bez ohledu na ,značku,typ a délku vozu.Mimoto v pražské dopravě oblíbené bezohledné přejíždění z pruhu do pruhu (využívané často hlavně osobními a dodávkovými vozy) dost eliminuje možnost se připravit,protože mnozí borci hodí myšku i před jedoucí autobus a je jim jedno,že cestující nejsou připoutaní.Věřte tomu nebo ne,ale 12t těžký stroj nelze zastavit na místě pouhým zašlápnutím brzdy.Pokud… Číst vice »
Při smyku v nízké rychlosti obecně nehrozí vážné následky… a tedy riziko se nijak zásadně nezvyšuje.
Mylite se.. Nejvice pádu jsem mel v rychlosti do 10km/h. A to i sedicich cestujicich.
Mluvím tu o následcích… byly?
Další věc je,že konkrétní linka má interval 10-15 minut,to není tak dlouho,aby nešlo využít další vůz na trase.Ale chápu,že se to špatně vysvětluje někomu,kdo je zvyklý,že třeba metro jede každých 3-5 minut a čekat 10 minut na další spoj je pro něj strááášně dlouho…
To je zcela objektivně ztroj/čtyřnásobení čekací doby na zastávce. Vy čekáte rád? Místo řekněme pěti minut čtvrt hodiny?
Jakožto řidič čekám často,na semaforech,než si cestující vystoupí a nastoupí a tak dále.V mimopracovním životě mi čekání čtvrt hodiny fakt nevadí,nepospíchám a nejsem na závodech.
No to je argument. Kolikrát jste spokojeně čekal 30 min na zastávce (ještě v zimě). Kromě toho není jistota, že tam zase nebude kočárek.
On je pak problém, když třeba další spoj nejede nebo je jich několik po sobě „plných“. Zažila jsem situaci, kdy řidič na zastávce příměstského tehdy posledního autobusu odmítl nechat nastoupit kočárek, protože už tam dva měl. A mamince s tříměsíčním dítkem řekl, že má počkat na další, který jel druhý den ve čtyři hodiny ráno. Nebo jít v mraze 15 km pěšky. Paní už tam čekala na spoj dvě hodiny – jezdí jenom jednou za hodinu. Tehdy jsem sklapla svůj kočárek a udělala z něj „zavazadlo“, aby paní vzal. Dodnes si z toho pamatuju ten nezájem o situaci, nulovou empatii,… Číst vice »
Tak si projednou vezme taxík.
Chybí hodně důležitá část videa. A to ta, kde si dotyčná na policii počkala a to byl teprve hysterický výkon. https://www.youtube.com/watch?v=xZY45Zhb7vg
A tohle pracuje na magistrátu v odboru dopravy a veřejně dehonestuje obyčejného řidiče.
Ono se hlavně zapomíná, že hromadná doprava by měla být hlavně pro lidi a měla by jim sloužit. Ne hloupým pravidlům a arogantním řidičům bez empatie. Diskutují tu často muži. Zkusili si někdy cestovat s kočárkem? Nebo s kočárkem a s dítětem mimo kočárek? Maminy nejezdí jen tak pro zábavu, ale také musí leccos zařídit, k lékaři apod. Proto jsem mimo Prahu cestovala raději vlastním autem nebo v Praze nosila dítě v nosítku, i když to byla dřina. Přesně kvůli těmto situacím, abych nemusela poslouchat nějakého frustráta, jak si honí triko a mává předpisy, které jistě vytvořil někdo, kdo v… Číst vice »
Aha… a když ten autobus před vystoupením jiných cestujících prudce zabrzdí, někdo si tam zlomí ruku, protože blbě spadne, protože se bude vyhýbat kočárkům, které se tam pletou, tak bude popotahován ten frustrát, že dovolil, aby tam byly kočárky 2, i když je tam místo jen na jeden. To není o hloupých pravidlech a arogantních řidičích bez empatie, ale o pravidlech, která je cestující povinen dodržovat a řidičích, kteří nesou odpovědnost za bezpečnost cestujících.
Výtečně, děkuji že pracujete na tom že MHD není vhodná pro matky s kočárky… perfekt. 🙁
Proč by měl být popotahován? Cestujcí mají povinnost se držet a dbát na svou bezpečnost. Pokud tam na kočárek bylo místo, je to legální volba kterou přepravní řád normálně připouští.
Napadlo tady taky někoho, že stejně jako jsou počty míst ve vozidle schvalovány před uvedením do provozu, je to stejné i s počtem míst pro kočárky a invalidní vozíky? Hlavně že je řidič neempatický debil, že ano?
Bohužel, když je někdo anarchista, nevysvětlíte mu, že pravidla platí pro všechny. Bude je ignorovat a vysvětlovat po svém a třeba i vydírat. Když se to někomu nelíbí, může přece zapracovat na změně. Mám pocit, že se z té překorektnělosti jednou pomineme.
Řidiče evidentně někdo vybrzdil a paní evidentně bere inspiraci od jisté Julčy z metra.
Prostě řiditel autobusu.
Když už se ČSAD SČ obtěžuje k této situaci vyjádřit, mohlo by se co se bezpečnosti týče vyjádřit i k těm vrakům, co se pokouší provozovat společně se svými subdodávkami? Třeba bych si rád poslechl, proč na 171 jezdil autobus s propadlou STK?
Proč si zde honíte triko a nezavolal jste PČR ? Odpovím si sám. Jste klasický klavesnicový hrdina.
Ale jako ilustrace situace je to hezké že? Něco na téma jak je neobyčejně důležité dodržovat předpisy… wait a moment, na jiném místě už to až tak kritické není a „v zájmu fungování“ se oko přivře?
Souboj hysterické matky s neempatickým řidičem, který se striktně drží pravidel do puntíku zrovna v toto jednom konkrétním případě.
Řidič to přehnal, řídil se sice pžedpisy, ty alr říkají, že je na něm jestli povolí více kočárku. Pokud byl autobus skoro prázdny nebyl to problém. Takže úplně správně nepostupoval , danou situavći nezvládl.
A o tom to je – může a NEMUSÍ povolit vyjímku,pokud se obává o bezpečnost přepravy a nechce za to ručit.
Může a NEMUSÍ dostat prémie… to je také JEN na zvážení jeho vedoucího….
Takhle mluví klasický neřidič,nebo řidič tak maximálně osobního auta…Pokud odpovídám za bezpečnou přepravu cestujících,nestojím zrovna moc o to,abych se přílišnou benevolencí vystavil riziku vysoké pokuty,placení léčebných náhrad,nebo nedejbože vězení,jen pro to,že jsem chtěl být na někoho hodnej a umožnil mu porušit přepravní podmínky.Vy jste asi nikdy s ničím,co váží víc jak 1,5 tuny (běžné auto) nejel,že?Skuste si sednout do 12t vážícího autobusu,nechte ho plně naplnit cestujícími (v tu chvíli může mít kolem 15t ) a projeďte s ním bezchybně a bezpečně z bodu A do bodu B v běžném pražském provozu.Uvidíte sám,kolik nebezpečných situací může nastat i v době,kdy silnice… Číst vice »
To je směšné ty podmínky: pokud je prostor obsazen jízdním kolem, může řidič vykázat vozíčkáře i matku s kočárkem.
Přeprava jízdních kol v autobusech není povolena.
Tak to je prostě pravidlo „kdo dřív přijde,“ které nikoho nezvýhodňuje.
Řidič se zachoval krajně nevhodně. Zjevně už na svojí práci nestačí a měl by jít do důchodu nebo dělat práci na kterou duševně stačí.
To by to za něj řídil jako kdo?
Řidič se naopak zachoval naprosto profesionálně dle SPP.Krajně nevhodně se chovala ta maminka.
Zdravím,
myslím si, že řidič byl v právu. Jednak toto vyplývá z vyjádření ROPIDu a dopravce a jednak dodržel přepravní řád. Navíc pokud autobus není technicky uzpůsobený k přepravě více kočárků, tak není co řešit. Druhou stranou věci je, že kdyby na další zastávce nastupovala třeba mateřská škola, tak děti budou kočárky přeskakovat???
Za mě řidič jednal v souladu s předpisy a matka je bláznivá hysterka.
No ale rozjela to dobře na tom videu. To nemusela takhle přehánět.
Nejsmutnější na tom všem není ani tak chování řidiče, jako chování místních šotoušů. Tváří se že nechápou, v čem je problém — a nevím zda jsou tak blbí že opravdu nechápou, nebo jednoduše nediskutují v dobré víře. Oboje není dobré.
Víte, kolikrát já už jsem se kvůli kočárkům nedostal do autobusu, nebo i z autobusu? A kolikrát jsem si na tenhle nešvar stěžoval? Myslíte, že to k něčemu bylo? Nebylo. Dopravci a koordinátoři tento problém dlouhodobě ignorují a neřeší. A když se najednou najde odvážný řidič, který to řeší, tak je špatný on? Proč proboha! Protože si dovolil vyžadovat dodržování předpisů? Ne! Pro mě je tento řidič naopak hrdina, který mnoha svým kolegům nastavil tvář.
Konkrétně v Praze jezdím MHD denně, ale ještě se mi snad nestalo, že bych kvůli nějakému kočárku nemohl nastoupit nebo vystoupit, tudíž se mi nechce věřit, že je někdo schopen ztrácet čas tím, že píše nějakou stížnost, že někde v autobuse mu překážel nějaký kočárek. 😀
Já už dveře zablokované kočárky zažil několikrát.
Může se to stát při plném až přeplněném vozidle… těžko v tomto případě.
Dobře, a aplikuje se tatio námitka na tuto konkrétní situaci anebo zde byl bohatě vyhovující přístup pro nástup dalších cestujících?
Já bych samozřejmě byl rád kdyby se řešila zatarasená cesta nadměrným počtem kočárků, nicméně také bych byl rád kdyby kočárky nebyly vykazovány z přepravy POKUD překážku nepředstavují!
Říkáte tedy zodpovědně a uváženě že zde se jednalo o situaci překážení?
Matka byla hysterická, ale já jí chápu. Řidič v poloprázdném autobuse řeší dva kočáry…Kdyby chtěl, mohl by vzít oba, ale potom by musel jet třeba pomaleji. A myslím, že o tom to celé je. Já bývám spíš svědkem toho, že řidič si zchladí žáhu jen na tom, na koho fyzicky stačí. Opilce,feťáky a smradlavý bezdomovce, který obtěžují všechny okolo, zase tolik neřeší. To by musel totiž volat policii při každým kolečku a to už by se mu sakra krátily na konečný přestávky.Ale právo v tomhle případě bylo na jeho straně, takže ohánět se tím, že mohl být empatičtější, je zbytečné.… Číst vice »
Už jste viděla co udělá kočárek postavený bokem k jízdě autobusu při prudkém brzdění? Autobus je konstruován na dotyčný počet cestující aby jim zabezpečil bezpečnost. Nadlimitní obsazenost muže vést při mimořádnostem k tragickým následkům, několikrát v historii oveřeno.
Baby linka pro mimina Minibus
https://1gr.cz/fotky/idnes/20/012/cl6h/WEI80cb7b_vim_f2020_01_17F204514_01.jpg
Muselo by to být upravené aby se tam dalo vlézt s kočárem
Paní na videu je dost hystericka a ať se jí to líbí nebo ne, tak v MHD platí určité pravidla a řidič má právo osobu vykázat z přepravy. Řidiči se vůbec nedivím že tam nechtěl dva kočárky. Kdyby došlo k nehodě a nedej bože ke zranění miminka v kočárku, tak první co bude, že se mu dá za vinu že nedodržel přepravní řád a ta hysterka by ihned žalovala ČSAD, o tom jsem přesvědčený. Hlavně že vše chce hned dát na instagram🤦.
Jasně že by to žalovala okamžitě a ještě by chtěla milijony.
Zdravím….tak paní si nafilmovala na telefon pana řidiče, který vlastně nic neprovedl, a zveřejnila to na sociálních sítí, bez jeho souhlasu?? To zákon dovoluje?
Samozřejmě že ne. Zákon jí to ale bez souhlasu řidiče nedovoluje zveřejnit ani kdyby byla v právu.
Zdravím…já jsem si to myslel, nebo jsem si byl jistý 😊..bylo by dobré aby si to řidič nenechal líbit. Dáma s kočárkem si myslí, že přesně ví, co musí dělat ostatní, ale že nezákonně zveřejnila tvář pana řidiče na sociálních sítích, to už jí nějak uniklo. Teby předpokládám že ji k tomu řidič svolení nedal😉😊
Taky bych se k tomu ráda vyjádřila. Především, co by asi bylo, kdyby řidič povolil oba kočárky, autobuse zabrzdil a kočárky se vyklopily! To by potom bylo na zodpovědnost řidiče. Taky bych podotkla ještě něco – v momentě, když jedou lidi z práce, autobusy jsou narvané, tak jsou plné kočárků – jezdí 2 – 3 v jednom buse a ostatní lidé mají problém nastoupit. Matky s oblibou tráví den po obchoďácích na opačném konci Prahy, než bydlí a jen vypukne špička, tak vyrazí k domovu. Mám tuto zkušenost s autobusy 136 a 195. Jen přijedou do stanice Metro Letňany, vynoří… Číst vice »
Ženy matky jsou často samy doma s dítětem a jsou tak trochu v izolaci. Třeba tohle je způsob jak se dostat trochu mezi lidi 🙂
Asi nezbyde než aby se místní matky domluvily a složily na nějakou baby dodávku s dětskými sedačkami apod. nebo aby takovou baby dodávku provozoval PID. To mimino je vlastně nesoběstačná osoba se sniženou pohyblivostí a orientací.
Pro každou městskou část dodávkobus (něco jako na lince 153)
svoz upravený pro přepravu dětí.
To je kravina, je naprosto normální a ŽÁDOUCÍ aby se kočárky (s dětmi, jinak je to zavazadlo a to nespěchá) mohly a směly přepravovat „obyčejnými“ linkami MHD. Pokud je „v papírech“ napsané jen jediné zaručené místo je to proklatě málo, doposud se to vždy co jsem viděl řešilo citlivým posouzením situace a v 99% případů povolením „závratného“ počtu dva kočárky. Hodně nechápu proč se ZROVNA tento případ dostal mezi to procento odmítnutých přeprav, nic to přiměřeně nevysvětluje. Domlouvat se na úrovni MČ a pod. povede jen k tomu že se nám ten systém bude zbytečně prodražovat, v normálních zemích se… Číst vice »
Když odhlédnu od konkrétní situace (chování cestující a takt 15 min.), tak je tohle velmi špatnou vizitkou pro hromadou dopravu. Jestli má být brána za stejně dobrou jako vlastní auto, tak musí splnit základní podmínku, a to cestující za každou cenu přepravit. Jinak tu budeme mít názory typu „ale já musím jezdit autem, mám přece dítě“ ne jako fámy, ale fakta.
Omyl, základ je bezpečně přepravit! Nejsme v např. v Indii!
V Indii jezdí ve vlaku i na střeše. Celý vlak ověšený lidmi
To je sekundární požadavek, který má své meze, viz absence pásů v MHD (i tam, kde jezdí po dálnici!), stojící cestující, neoplocené trati…
Za mě je to takhle správně. Každý, kdo prohlašuje bezpečnost za absolutní prioritu si lže, každá akce má nějaké riziko, je nutné si stanovit akceptovatelné riziko.
Děkuji za tento názor! Prioritou musí být konkurenceschopnost, bezpečnost až v další řadě.
Jen dělejte že tomu nerozumíte…
Popeláři jezdí i v ČR v souladu s přepisy veku na stupačce auta, bez pásu, helmy, airbagu.
Když se chce všechno jde. Jen ty přepisy vytvořit správě a rozumně.
Jinak totiž v zájmu bezpečnosti nebudete za chvíli moci ani vyjít z domu nebo vstát z postele.
No ano, na bezpečnost se dá shodit téměř cokoliv… OA je holt bezpečnější než starý autobus. Ale chceme to tak??
Když se nevejde do autobusu, tak jí naložím na střechu. Tak je míněna ta základní podmínka?
A když se autobus rozbije, řidič ho dotlačí sám 🙂 Má to svoje meze, ale za mě jsou jinde, než u papírových limitů.
Když se autobus rozbije měl by přijet v ideálním případě náhradní že zalohyí.
Když bude v každém auto usu co pojede kolem kočárek, další nenastoupí klidně celý den a to je špatně.
Chyba není iu řidiče ani u dost hysterické matky.
Chyba je v systému přepravy kočárků ve VHD.
Aned nejezděte VHD s kočárkem můžete čekat třeba do dtuheo dne, protože vás autobus nemusí přepravit.
Chybu, jako obvykle v životě, si různým dílem rozděluje mnoho subjektů…
Kam jsme to dopracovali
Vidíte kam jsem to až dopracovali
ROPID by měl rozdávat kondomy aby k podobným situacím už nedocházelo. Sice se sníží porodnost, nebude nikdo kdo by dělal na důchodce ale dojde k tomu že Přepravní řád bude dodržen!
V první řadě jde o bezpečnost.
https://www.youtube.com/watch?v=C7zfwkRzoio
OK. Asi se to opravdu má dělat jak se to dělat má. Než si někde rozbít kokos. Ty ženy většinou jsou křehčí a utrpí horší zranění při pádu apod. Ta SORka by možná pobrala ty kočárky dva. (i když je jedno místo pro invalidu) Jsou tam ty svislé opěrky dvě. Obávám se ale že ani ty maminky to samy nevědí že mají stát zády ke směru jízy ořené o tu opěrku (ne vždy to jde). To jsme snad ještě nikdy neviděl , možná snad jednou.
Vy děláte na důchodce? Já si myslím, že placením daní si na důchod vydělali.
Systém ja nastaven jako průběžný. Ty peníze co vydělali ne že by byly už dávno fuč – proměnily se v to co se vybudovalo, v to dnes vidíme okolo sebe. A co využíváme (infrastruktura apod.) Jinak jaksi mimochodem ten důchodový účet který máte asi na mysli byl mírně řečeno vykraden minulými vládami. S tím že ty peníze se tam vrátí. A světe div se – nevrátily. Jedná se o desítky miliard
Nešiřte tu bludy o vykradení důchodového účtu… tato dezinformace byla už několikrát vyvrácena…
Tak šup, doplnit odkaz…
Ona už byla mnohokrát vyvracena, a také mnohokrát potvrzována. Důležité v tomto případě komu věříte (víc).
To by předpokládalo že se ty peníze někde ukládají, ale to se děje jen s částí (viz „deficit na důchodovém účtu“) ale další část se „prožere“ s tím že to doplní ti co budou platit sociálko v budoucnu…
Takže je to tak nějak napůl. FAKT platí že pokud nebudou noví plátci, nebude dostatek na stávající důchodce, a dostanou maximálně almužnu proti smrti hladem…
Další argument proč by se neměla omezovat výroba a provoz aut. Případně odsunout zákaz výroby spalovacích motorů.
Tady by mě zajímala argumentace proti. Jak si to dotyční představují? Předěláme autobusy tak, aby v nich byl dostatek míst pro kočárky (tudíž tam nebude místo pro nic jiného) nebo budou rodiče s dětmi odkázáni pouze na pěší dopravu? Já si třeba bez auta neumím představit ani to, jak bych ženu s dcerou dostal domů z porodnice.
No z porodnice asi přecejen trošku jiná věc?? Na to si klidně i půjčím (auto/peníze), to nikoho nemůže zruinovat.
Ale v té MHD už by bylo nanejvýš na čase počítat s kočárky běžně, a to znamená že víc než jeden nebude vyjímečná situace ale běžná… a vynucovat v takové situaci jeden? To jako ten řidič tím myslel „toto je moc velký křát, sem se dva kočárky nevlezou ani při poloviční obsazenosti“ (teda špíš čtvrtinové, pokud zvažujeme místa k sezení+stání dohromady)??
Nejde o to, že se tam ty kočárky nevejdou fyzicky, ale že tam pro ně není zajištěno bezpečné místo. Já tedy řidiče chápu. Do auta bych také malé dítě nevzal bez dětské autosedačky bez ohledu na to, kolik mám volných míst. Nemyslím si, že je správné mít jen jedno místo pro kočárek, ale toto není chyba řidiče.
Jedno místo je zaručené, dle posouzení situace je přípustné povolit přepravu i více. Naopak bych řekl že je to pomněrně běžné, já to viděl mockrát…
A když řidič posoudí situaci a následně někde prudce zabrzdí a dojde ke zranění kvůli druhému kočárku, bude za toto zranění odpovědná žena s kočárkem, nebo řidič?
A taky jsou super matky, ktere narvou kocarek do zavirajicich se dveri. At uz z venku (kdyz dobíhaly nebo se vykecacaly na zastavce a zapomnely nastoupit) nebo zevnitř (no prostě mobil v ruce a hned se zapomene). Nejednou jsem toho byla sama svedkem a znam z vypraveni od ruznych řidičů.
Lidí většinou zkouší co mohou a nemohou,třeba přeprava psa je na jedné lince vyloučena,lidí stejně přijdou a zkouší jestli náhodou řidiče neobměkčí,pritom na jízdním řádu je to vyznačeno. Ridice napadají,že jim zkazil výlet,atd.pritom řidič plní jen to co si nasmlouval kraj,v případě porušení mu hrozí sankce.tak asi tak
Kde je zakázána přeprava psa, kmomě komerčních dálkových linek?
Třeba v IDZK na lince 242.
Treba Bystřice p.H -Hostyn. Zlínský kraj,je to vyznaceno i na Idosu.
A to jako proč???
To JE požadavek církve, aby jim po Svatém Hostýně neběhalo moc psů najednou.
Dokonce čtu že přeprava zvířat je vyloučena jen úseku linky 242, právě na vrchol Hostýn.
Ve zbytku trasy v rámci města Bystřice je přeprava zvířat povolena. Takže to nemůže být ani o kapacitě…
Cestující opravdu nemá čas řešit podmínky každého dopravce v integrovaném systému. Většina lidí ani neví, že si to IDS neprovozuje sám. Už jen ty výjimky třeba pro vlakem vs autobusy v Praze jsou natolik komplikované, že běžné dochází k situacím, že jede cestující načerno a ani o tom neví.
Jak nema cas? Pokud ziju v Praze a jezdim často MHD, tak bych mela vedet co jsou má práva a povinnosti. Kdyz pojedu tamhle do Liberce a budu chtit cestovat jejich dopravou, tak si taky předem zjistim co a jak, zvlášť když budu třeba resit kocarek nebo pejska. Tohle jsou jen vymluvy. Proste lide jsou líný si přečíst pár řádek.
Však je to taky zhovadilost na desatou! Neexistuje k tomu žádné reálné odůvodnění. Hodně neuveřitelnej je Uher, kde někteří řídiči odmítnou vzít cestujícího se sbalenými běžkami (zcvaknutý dohromady včetně hůlek, kompaktní), pokud nejsou „ve futrálu“ ani do zcela prázdného autobusu a řeční nesmysly o tom, že běžky bez futrálu jsou maximálně nebezpečné. Asi maloměstský polomozek nebyl v životě na horách, a to ani u nás, natož v cizině. Možná žije 35 let zpátky, kdy tahání lyží na hory ve zběsilých a špinavých futrálech bylo národním folklórem a „jinak to proste neslo“. Žil jsem 5 let na horách, a za tu… Číst vice »
Znám ty nervy s kočárkem, jestli mě vezmou do autobusu, nebo ne… Nikdy jsem nenastupovala bez povolení ze strany řidiče…
Za mě je řidič profesionál a hysterický záchvat ženské se snažil zvládnout dobře. To skřípnutí kočáru vepředu bylo slabší, ale zase po takovém řevu chápu, že se člověk umáčkne, když mu někdo vystupuje proti pravidlům. Paní chce zavolat policii a pak si stěžuje, že na ni někdo zavolal policii:D a já si myslel, že „Karen“ jsou jen v USA.
Tohle znám zase ze psí strany. V přepravních podmínkách je že v autobuse může cestovat jen jeden pes a občas na to narážím, protože mám psy dva.. Hádat se nemá smysl, jednou jsou nějaká pravidla a tečka.
V momentě, kdy bych jel bez psa poté co by mne třeba předtím vyhodil se psem, nastoupil bych, upozornil bych ho na to připomněl bych mu to s tím – že chraň Vás ruka páně – cokoliv by řidič nedodržel tak bych mu dával čoudy a trval bych na tom aby to dodržoval.
Zkuste to aplikovat na policajty. Pane štěkající hrdino zpozaplotu.
Klidně. Oni přede mnou zdrhají, když mě vidí, skočí do auta a ujedou.
V případě, kdy je jeden majitel to ale neplatí.
Asi plivnu do vlastních řad, ale pokud dva psové patří jednomu majiteli, pak smí do vozu oba. Dva psové se rozumí takoví, kteří se neznají a mohou se porvat, tedy každý má zpravidla jiného majitele.
Jojo, rodinka se dvěma psy může, pokud obě vodítka drží jeden pán. Běda aby jednoho psa držel fotr a druhého matka.
A slepečtí psy ve voze nevadí, kdo cvičí asistenční psy ten to umí.
No ale když se porvou dva psi v busu tak je to asi opravdu problém. A můžou mít i jednoho majitele. To se asi opravdu blbě řeší.
Nasadím si psí hlavu a nebudu platit plné jízdné ale jen přepravné za psa. A za jízdy občas zaštěkám aby si okolí myslelo že jsem opravdu pes.
A po čtyřech budeš taky běhat internetový hrdino?
Jak bych vystoupil tak bych to sundal. Po čtyřech už by to nebylo tak jednoduché
To se dá vymyslet na cokoliv… třeba když se poperou dva cikáni… zakážeme??
U nás je v podmínkách možnost i dvou psů za předpokladu, že jsou od jednoho majitele!
Nezáleží na tom, kdo je majitelem psů, ale na tom, kdo psy do vozidla vede.
Někde jsem četl že buď jeden pes, nebo dva psi jednoho majitele.
V PIDu smí cestovat dva psy se stejným páničkem.
Tedy pokud jede rodinka se dvěma psy, a obě vodítka drží jeden člověk, je to v pořádku.
Jen mne napadá, že když je taková zima, tak proč nedala tomu dítěti čepičku, když tlačila kočárek ven? O tom, že tam není začátek incidentu, ale jen afektovaná matka, to ani nechci komentovat.
Tyhlety ridiccke individua s malym pindikem, co maji problem dokoncit zakladku a ridiccke opravneni D zaplacene zamestnavatelem je pro ne vrcholem jejich zivotni kariery jsou u nas v cesku velmi casty jev. Pokud nejaci spolucestujici terorizuji sve okoli nebo delaji bordel tak se nezmuzou ani na pipnuti, za to na maminku nebo skolaka se svacinou v ruce to je neco pro ne. Pohonit si trochu ego, asi aby si pak doma vecer mohli rikat to jsem jim to nandal. Bejt to moje dite, ktere by pak venku muselo mrznout kvuli tomuhle blbeckovi bez spetky slusnosti a zdraveho rozumu, ktery se… Číst vice »
Já to mám u nás už tvrdě vycvičené, a vycepované. Cestující i řidiči dobře vědí že se mají chovat slušně a nikdo si moc nedovolí. S kočárky problém není.
je vidět,ze vůbec nevíte,co píšete😃🤣Matka si může vzít taxi,a pak jít křičet a nahrávat si na mobil v sídle ropidu..tedy tam,kde tyhle pravidla vymýšlí😃Já z pozice řidiče,nebudu na sebe brát odpovědnost,za případné poškození zdraví dítěte v kočárku..nikdo vám nebrání jít tu práci dělat,a pak klidně vozit x kočárků vozte..respekt k řidiči..policii volat nemusel,stačilo dispečery PIDu,ať to dotyčné matce vysvětlí.
Začaly se dělat nízkopodlažní autobusy právě kvůli kočárkům a invalidům. A teď se vymýšlí proč ty kočárky do autobusu nesmí.
Ať natočí další video jak spokojeně dojede autem kam potřebuje a bez problémů. Třeba před sídlo ROPIDu. Vystoupí s úsměvem: Jsem se asi trochu unáhlila. S dovětkem: Ne každý může jezdit autobusem a veřejnou dopravou. Tohle se mi teď už nestane – jako v tom mi v tom strašném autobusu odkud jsme musela nedobrovolně vystoupit protože jsem měla kočárek!!!!
Když vám vadí individua s malym pindikem, co maji problem dokoncit zakladku, proč nechodíte pěšky? Proč se tak ponižujete?
Neponizuju, jezdim autem a pesky vsude kde jen to jde. Navic nastesti ne vsichni jsou takovy jako je tento dp-smejd z tohodle clanku 😉
Zjevně jste ten článek ani nečetl, jinak byste věděl, že nebyl z DP 😛
Silné reči ,nemáte náhodou Vy ten mikro pindik ? .Šofér bol v právu a tá hysterická megera sa jedine strápnila
Jestli nemáš malého pindika ty. Jednou tu jsou pravidla, a ty se dodržují. V případě jakékoli nehody má problém řidič.
Anooo? V případě KAŽDÉnehody? Já vím naopak o desítkách nehod které nikdo nevyšetřoval (déle než sepsání základních faktů) a řidiče nijak nepopotahoval…
Takže, udejte příklad kdy řidič měl problém PROTOŽE dovolil nástup dvou kočárků…
Vymýšlet teoretické scénáře umí kdekdo. To neznamená že mají kontakt s realitou.
Výsledek je, že cestování MHD (potenciální zdroj stresu a konflitních situací) asi neprospívá duševnímu zdraví. Asi nezbyde než nechat na toto téma vypracovat vědeckou studii
a zjišťovat případné souvislosti mezi duševním zdravím a cestováním veřejnou dopravou.
Ono by to i fungovalo dobře,jen by se musela pravidla dodržovat na obou stranách,jak u řidičů (dopravních podniků) tak u cestujících.Pak by rapidně ubylo stížností a vše by bylo v pořádku.
Nevíte kam paní jela resp. potřebovala jet, kam nedojela a jaký jí to mohlo způsobit problém. Podle mne by jen tak bezdůvodně neječela kdyby o nic nešlo. S tím, že je nepředvídatelné jestli v autobusu na který čeká už kočárek je či nikoliv a zda ji řidič vezme či nikoliv. Vemte si kočárek s dítětem, běžte ven kde je zima a hrajte takovouhle autobusovou loterii.
Tuhle situaci dobře znám z nedávné doby,mám 4-letou dceru.Nikdy mě nebo mou manželku nenapadlo udělat to,co udělala paní z onoho videa.Navíc coby řidič autobusu mám pohled i z druhé strany a pozoruji každou službu i cestující (ano i ty s kočárky) jak přistupují k přepravě a dost často mám pocit,že nevezu lidi,ale pavilon opic.
To je sice pravda, ale na druhou stranu ono to cestování MHD není vždy jako med a cestující také kolikrát nemají na růžích ustláno. Někdy i docela dlouhé čekání, plný autobus, únava nepohodlí, zima apod.Může to někdy představovat i docela velkou fyzickou zátěž. Schody, průvan dlouhé vzdálenosti přechody, přestupy. A ano člověk pak opavdu může vypadat jako ta opice.A ještě za to platí.
Nevhodná vozidla, přeplněné linky, zpoždění… naprosto běžné jevy.
Ta ženská z toho byla akorát zoufalá, že jí vyhazuje z prázdného autobusu i když nic neprovedla.Mě by se to taky nelíbilo.
Ad autobusy: technika je různého stáří i nájezdu,většina společností nakoupila navíc výrobky společnosti z Libchav,o kterých nemají valné mínění ani ti,co s nimi musí potom jezdit.Rozhodovala cena.Jenže s tou cenou jaksi zákazníkům zapomněla společnost říct,že levný neznamená kvalitní a tak tu nefunguje topení,támhle dveře,jiný stroj se může zastavit v zastávce,ale už bez odtahovky neodjede..Sedačky?Nejsou pohodlné pro nikoho,ani pro řidiče,ani pro cestující.4-dveřová varianta vozu je v zimě navíc absolutně nevytopitelná,pokud se na každé zastávce otevřou víc jak dvoje dveře.Ad paní s kočárkem: k tomu už jsem své řekl níže,chyba byla v komunikaci od řidiče a v totální neznalosti SPP od cestující,navíc… Číst vice »
Pokud na dveřích autobusu není samolepka s pikotgramem že je bus sledován kamerovým systémem tak GPDR porušuje spíše dopravce
Nevím jak jinde,ale u naší společnosti kamery ve voze jsou a samolepka s upozorněním na kamery nechybí na žádném stroji.
Tohle byl asi Solaris, ten je malinko asi lepší než SORka ale ale na kočárky to asi moc není. Jinak SORka to je kapitola sama pro sebe. To snad vyrobili takhle naschvál. Jinak s eto nedá vysvětlit.
Sorka je slepenec z navzájem nekompatibilních dílů.Asi tak by se to dalo nazvat slušně.Ve videu,pokud vidím dobře je na dvířkách kabiny IVECO.Ty bývají slušnější,lépe vybavené.
To teda jo
Matka šílí v busu, křičí, výhužky Instagramem (to měl docela pobavilo – vyhrožovat se dá různými věcmi – ale Instagramem?) velké duševní pohnutí, aby pak dítě z toho také nebylo jednoho dne pološílené . To není žádná legrace takovéhle situace.
Nejsem fanda Instagramu, ale asi byste se divil jeho dosahu a šanci stát se nechtíc virálním.
Už mi to hodněkrát nabízelo registraci, já tam nechodím.
Marek je asi jednim z tech primitivu za volantem, takze logicky netusi nic o vlivu socialnich siti. Jinak ridic si asi opravdu dobil svoje ego ….
Aniž bych si video pouštěl a hodnotil aktéry, doporučuji VŠEM přečíst přepravní řád. Budete překvapeni, co vše je zakázáno v prostředcích MHD ( jídlo, kelímky, plechovky, chlast, pokládání zavazadel na sedačky, opilci, smradlavci, dělníci v zaprasených montérkách a mnoho dalšího. O roztahování zavírajících dveří ani nemluvě.) A v autobusech zdaleka nejvíc. Převážná většina cestujících to neví a nezajímá je to. Je lepší čučet do MT. Chování cestujících vč. matek je na diplomku. Jeden příklad: Matka s kočárem a druhým dítětem s koloběžkou, telefonuje při nástupu až po výstup .Nic ji z toho nevytrhne. Hezký den.
V takové situaci je lepší přepravní smouvu neuzavírat a takovou službu nevyužívat. Mě to přijde že je to trochu schválně s těmi kočárky – když je přeprava zdarma, tak aby jich nejezdilo zas tak moc.
Kdyby se něco stalo, tak první bude, jak je možné, že řidič přepravuje 2 kočárky, když bus je určen pouze pro jeden kočárek!
Jak je možné? Třeba proto, že dle smluvních podmínek přepravu dalších kočárků povolit může… Nehledejme problém tam, kde není.
Určitě bude zrovna TOTO první? Máte k tomu nějaký praktický příklad nebo je to jen vlastní dohad?
Dopravce má také svoje povinnosti které také dost často neplní. Jedna z nich je, má cestující v pořádku a včas dopravit na místo určení, což ne vždy se daří.
Ať babě koupí bonboniéru a omluví se jí ve stylu k tomuto politováníhodnému nedorozuměmní dochází maximálně jednou za 10 let. https://www.youtube.com/watch?v=YjmgPdLN4_0
Já takové zkušenosti píšu do recenzí na Google mapách pod adresu dopravního podniku. Tam nezapadnou. DPMB poslední dobou háže stížnosti do koše.
Protože nemaj lidi, mají vysoké níklady na energie a těch co jsou ochotni to dělat dobrovolně je čím dál méně.
Tak ono jenom dát 70tis za řidičák s profesákem a to člověk ještě ani nevyjel z garáží poměrně odrazuje mladší generace…
Kolik? 70 tisíc?
Ok,spletl jsem se,vycházeje z ceníku autoškoly Zelená v Praze,bude-li si chtít nový řidič udělat řidičák na BUS a nemá ani B,tak dnes zaplatí i se zkouškou 44700,-.Samotné rozšíření z B na D stojí 24500,- a za jednu zkoušku se magistrátu platí 700,-
No, není to málo. A to vše jen proto aby byl člověk za průměrnou mzdu neustále jednoho nohou v nějakém problému nebo průšvihu.
Ano,jak se traduje,jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě…Do obou míst řidičům houfně pomáhají cestující,co si myslí,že mohou všechno a machři na silnicích s heslem „přece nebudu čekat,až ten autobus projede,to stihnu!“
V tom není započítat profesní průkaz na c+d a ještě psychotesty atp opravdu to šplhá přes 70k
No a teď, jak je to prakticky? Jaké se reálně nabízejí možnosti vlastních autoškol zdarma, placení prohlídek a tak?
Citované podmínky jsou pro „freelancera“ který chce nastoupit kdy si usmyslí a skončit dtto…
Ostatně, nevěřil byste kolik stojí licence komerčního pilota!
Já bych na to žaludek neměl vyhodit matku s kočárkem. Zeptal bych se kam jede a jel bych pomalu/krokem
A o zastávku dál Vás ukamenuje jiná,které díky vzniknuvšímu zpoždění ujel přípoj…
To je mazec no
Jednoduché řešení pro případ, že narazíte na podobný problém: kočár sklapnu, zaparkuju do kouta, v případě nutnosti zacáluju jízdenku za objemné zavazadlo, dítě dám na klín a frčím dál. Ne všude jezdí autobus co pár minut a zvláště ty dálkové prostor pro více kočárů nemají. Na toto je dobré myslet už při koupi kočáru, ten můj je složený za dvě vteřiny…
Měl se jí zdvořile omluvit a vysvětlit jí že by jako moc rád ale že nemůže, že by z toho mohl mít problém. Slušně. A ne ukazovat na přepravní podmínky a sednout si do kukaně a nechat jí vystupovat polozavřenými dveřmi. A to vše v prázném autobuse.
V brejlích.
On je problém v tom, že jí vzít mohl – a naprosto legálně.
Mohl, ale nechtěl. A taky legálně. Tak si měla někam zajít na sušenku počkat na další bus.
No jo, ale je to služba lidem. Když mi pingl nepřinese pivo, protože nechce, tak hodně nebudu rád. A taky to není nelegální.
Argumentuju proti tomu, že někdo hledá (pro mě nepochopitelně) důvody, proč nechce. Já se na to dívám opačně.
Já tam slyším „krávu“, která je hrdinkou, dokud si její chování nechají ostatní líbit. Pak se rozbrečí jak malá holka. (podobně by dopadaly soudy o opatrovnictví a rozvody, kdyby v nich muži nebyli diskriminiváni)
Na přečtení podmínek zřejmě nemá dostatečnkou inteligenci, natož pak na to, aby pochopila, že vstupem do vozidla uzavírá smlouvu o přepravě a je povinna dodržet přepravní podmínky.
Proč vystupují obě dvě, když v podmínkách je jeden kočárek povolen, není zřejmé. A proč vystupují předními dveřmi, také není zřejmé.
Žena je tu od toho aby vychovala děti a ne studovala přepravní řád. Vystupovaly protože to pochopily tak, že je tam nechce s těmi kočárky v tom autobuse. Že mu tam v tom prázdném autobuse s těmi kočárky asi překáží. A nechtěly už být v té konfliktní situaci.
Tak pokud chce madam vyuzivat sluzbu, tak by se mela take obeznamit s podmínkami, za jakych je muze využívat. Svym vystupem dava krasny priklad diteti. To nebylo zrovna vychovne
Až vaše manželka způsobí těžkou dopravní nehodu, tak jí poraďte, ať se u soudu hájí tím, že je matka a vychovává děti a nestuduje zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Afektovaná reakce té paní jí sice ubírá sympatizující body, ale není to tak jednoduché, aby se dalo říct, že vůl je ten, kdo hnusně křičí…
Video je stříhané chybí prostředek kde policie přijela a první paní nastoupila do dalšího busu a dotyčná se pak hádal s policisty.
Na jinou notu – aneb jak se da manipulovat.
– Neutralni titulek by mohl byt „Ridič PID vykázal z prázdného autobusu matky s kočárky“ tedy bez slova komisni.
– Nepříjemnou situaci zažily dnes dvě ženy… Ale neprijemne to bylo i pro ridice. Takze treba „Nepříjemnou situaci zažili cestujici ..“
**Takhle se predem ovlivnuje mineni ctenare a je to velmi neprofesionalni prace** Vzpomente si na to, az budete cist clanek o politikovi, kteremu fandite/nefandite.
Taky mi přijde, že názor autora vcelku jasně z textu prosakuje.
Nedávat sestříhané video kde není vidět celé dění které bylo.
Akorát řidič byl na hranici sprostoty a odmítl odjet, vystoupily jsme já i dcera a autobus MHD odjel prázdný.
Nejezdil předtím k zoo v Praze? V podstatě tatáž situace.
Výsledek je takový že ojedinělé incidenty se prostě občas mohou vyskytnout, s tím dopředu počítá – s tím, že tomu nelze nijak zabránit. Takže si myslím že je to ani nijak moc netankuje nějaká bláznivá matka.
Bububu
Ano dnes jezdi mnoho AROGANTNICH maminek ktere si mysli ze ony jsou matky takze vsichni musi skakat jak ony piskaji…
S ridici PID jsou problemy neustale. Ja mel verbalni konflikt s ridicem, ktery na me rval pres cey autobus, co ze jsem si dovolil, kdyz jsem zmacknul tlacitko pro zastaveni na zastavce „na znameni“. Ta zastavka na znameni nebyla,,coz jsem netusil. Takovej kartac jsem snad v zivote nedostal. Poslal jsem stiznost na DP, okamzite zareagovali, ze ridic pod ne nespafa. Odkazali me na na PID. Takze jsem to preposlal tam a od te doby ticho. 🙂 Byl to autobuc 224 na Cernem moste.
Řidiči bych vysvětlil, že se dívá špatným směrem, že by se měl dívat hlavně dopředu a do zrcátek a že by se měl věnovat řízení, bezpečné jízdě a dodržování jízdního řádu.
Jinej vas na oplatku zase serve, ze jste to tlacitko nezmackl. A pak si vyberte. Bohuzel do hlavy tem ridicum nevidite.
Minule jsem videla vystupovat seniorku z tramvaje v centru a velice durazne ji ridicka! sla venku neco vysvetlit (myslim, ze prave to tlacitko, ackoliv to nebyla zast.na znameni – ale pani byla pomala). Na seniorce bylo videt rozladeni, litost a takovy ty emoce kdyz dostanete p.o.j.e.b… fakt mi ji bylo moc lito 🙁
Bonzáku 😀
Kdyby jenom s řidiči,ono je dost problémů i s cestujícími,jen to není tak vidět,protože na ně si řidiči nemají kam stěžovat… 😀
Proč jste psal na DP, když jste jel linkou, kterou neprovozuje DP?
A jinak, u civilizovaných dopravců v moderních autobusech jsou tlačítka znamení k zastavení propojena s tlačítky požadavku na otevření dveří, takže cestující opravdu nemusí rozlišovat, které zastávky jsou na znamení. Ale u některých dopravců jezdí retardovaní řidiči, kteří to dodnes nebyli schopni pochopit.
Haha linka 224 klasika. Jednou jsem jel spojem, provozovaným pro PID Arrivou, byl jsem kousek od dveří a před zatáčkou na ČM se otevřely za jízdy dveře do kořán. Poslal jsem stížnost (teda spíš upozornění) na Arrivu, ale prý to je technicky nemožné 🙂 Tak dveře otevřel asi duch 🙂
Shrnu-li diskuzi,vypadá to,že jedna část hájí řidiče a to,že se snaží dodržovat SPP.Pak je tu druhá část,co hájí maminku,které dost utekly nervy,nezná SPP a navíc je vyzbrojená názorem,že i kdyby tam bylo 10 kočárků,tak má řidič jen zůstat za volantem a být zticha.Jak z toho ven?Pokud je na dané lince nedostatečná kapacita autobusů,měl by to řešit ROPID a dopravce,popřípadě objednatel (Praha,či konkrétní městská část).Diskutováním o tom,kdo byl víc v právu tady stejně nic nevyřešíme…
Neveřil byste jak by ječeli a šíleli kdyby někoho třeba napadlo z vlastní vůle tam udělat a zřídit vlastní veřejný odvoz kočárků a maminek. To by by byla pěkná měla jak by hned začali mávat koncesemi a listinami a různými povoleními – jak by hned hrozili pokutami apod. s tím že musíte okamžite zanechat této činnosti na kterou mají monopol jen oni.
To ani ne,pokud by bylo vše právně v pořádku a fungovalo by to v závazku veřejné služby,proč by to nemohlo jít?Kdyby to bylo špatně,neexistovalo by například taxi,protože potencionálně MHD také přebírá zákazníky…
To Vám jentak nepovolí že Vy chcete někde jezdit. Myslím teď třeba veřejnou linku Bus. To už zkoušeli někteří dopravci, není to nic jednoduchého. Nezřídka to končilo např. tak že se třeba nedohodli a že žádali koncese v jiném kraji. S tím, že min 1x za rok tam musí projet spoj nebo něco takového. Tohle si docela hlídají. Všude. To musí vzejít od nich, oni si to plánují a nikoho do toho jen tak nepustí. A asi je to tak dobře, jinak by vznikal chaos a různé navzájem nekomompatibilní přepravní a tarifní systémy.
Já myslím, že spor je ještě v tom, že smluvní podmínky mu umožňují další kočárek vzít, ale on to buď neví nebo nechce vědět…
Mně by to neudělal. Srab. Být jedna z těch žen matkou mého dítěte, už řidičem není.
internetový hrdina…
Toto konkrétní vozidlo na to není technicky ani kapacitně uzpůsobeno a v případě náhlého zabrzdění může dojít k nebezpečným situacím.Řidič měl v klidu a srozumitelně vysvětlit,že pokud by povolil více kočárků-v tomto případě tyto dva-a například při prudším brzdném manévru se cokoli stalo,odnese vše on,a to v plném rozsahu.To neudělal,bylo by dobré zapracovat na komunikaci.Na druhou stranu jsem byl několikrát svědkem jednání ve stylu-já jsem matka,kdo je víc.Nerespektování místa pro invalidní vozík bylo odbyto slovy:“A kam mám ten kočárek asi tak dát?“Skupina čtyř matek s kočárkama na výletě.
Já jsem viděl že řidič se choval klidně celou dobu a žádné vyhrocení situace jsem u něj nezaznamenal.
ROPID si myslí, že lidé málo souloží a tudíž není třeba vypravovat na linku vozidlo které by bylo schopné přepravovat kočárky.
Tak asi nebylo chování řidič úplně cajk, ale to co ta kravka předvedla s tím telefonem. Mimochodem ona taky porušila zákon, myslím si, Natáčela bez souhlasu, To dítko si konflikt s řidičem nejspíše nikdy nebude pamatovat, ale hysterickou máti má na celý život.
Tak to teda prrrr. Cestující je také natáčen kamerami umístěnými v MHD aniž by k tomu dal souhlas.
Dává souhlas tím, že si zakoupil jízdenku. Nikdo ho nenutí, aby cestoval MHD.
Ne, ne – nemáte pravdu ani trochu. existují určitá pravidla která platí pro všechny a to i pro dopravní podnik který není žádnou výjimkou. Uzavření přepravní smlouvy vzniká nátupem do vozildla nebo vstupem do přepravního prostoru.
Nutí. Ekologové a modré zóny.
Ona ta paní to brala jako útok na svoje dítě které jakoby bránila.
Bránila ho takým hysterickým výstupom? Tak to potes pánbuh.
Zrušilo se E85 které mělo nižší emise a nebyla ochota ho zvýhodňovat (ropná lobby které to snižovalo zisky zařídila negativní reklamu) a teď brečí že je moc aut a emisí.
Mimochodem, když je řeč o ropné lobby, svým způsobem to připomíná zrušení trolejbusových provozů kvůli levné naftě (Praha 1972, České Budějovice 1971)
Některé ty trolejbusové tratě a provozy byly někde i docela zastaralé (něříkám že v Budějovicích) a oni se toho takhle elegantně zbavili aniž by do toho museli investovat. Elektřinu potřebovali pro průmyslové podniky a socialistickou výrobu. Naftu měli za pár šupů a aut tenkrát tolik nejezdilo.
Tak se mi v souvislosti s tímto konfliktem připomnělo toto:
https://www.youtube.com/watch?v=8qacVvm-8ao
Na toho řidiče to sedí jako, no víte co.
A o tom to právě je. Spousta lidí nechde jezdit MHD ne proto že by jim vadila MHD jako taková. ale třeba i proto že prostě nechtějí být zavislí na libovůli někoho jiného kdo jim bude přikazovat.
Já to celé vnímám jako nestkutečné chucpe a výsměch všech těch ekologických klik , inciativ a magistrátu.
Všichni kteří jsou na tom zainteresovaní nejsou schopní v dohledné době vyřešit železniční most na Výtoni který je neuralgickým bodem a jehož nedostatečná kapacita je špuntem celé pražské dopravy která je takto rozdělena levobřezní a pravobřežní část Vltavy. A ještě mají drzost požadovat jak máte jet veřejnou dopravou a ne autem. Dokonce uvádí, kolik gramů CO2 ušetříte při cestě MHD oproti autu. To, že jsou to asi s nějvětší pravděpodobností nesmyslná hausnumera vycucaná z prstu je další věc.
Je to důkaz toho, že MHD prostě není úplně dokonalá a není pro každého za všech okolností vždy a všude. A že není třeba se obětovat jenom proto, že nám to nejakcí ekologové kteří nám nic nedají a s ničím nám nepomohou tlučou do hlavy jak nemáme jezdit autem (proč ještě nemáme cenově přijatelná sysntetická paliva?) Ekologové jenom pořád něco požadují a chtějí omezovat. Cpou a nutí každého do MHD. Kdyby všichni jeli MHD tak ta MHD zkolabuje. Sami nic nevymyslí, neudělají, sami s ničím nepřijdou. Chtějí jenom omezovat a přikazovat. Výsledkem jsou podobné scény jako ta s kočárkem.
Každý by měl jezdit tak jak mu to nejlépe vyhvovuje a nikdo by mu v tom neměl bránit ani omezovat což se bohužel děje. Já sám když jsem jezdi autem, jsem měl paradoxně pro řidiče spíše pochopení protože jsem byl jakoby také sám řidič viděl jsem co to všechno obnáší. A paradoxně jsem kolikrát i raději jel MHD abych si dpočinul od volatnu..
Jezdím tímto autobusem každý den do práce a z práce. V dobách „covidu“ začal dopravce posílat na tuto trasu malé autobusy, protože jezdilo méně lidí. Je po „covidu“ a na trase autobusu postavili dva velké bloky nových domů a autobus je stále malý. V největší špičce se jsou “ ubohé “ maminky schopny do autobusu narvat se třemi kočárky a vůbec je netrápí, že lidi nemůžou vystupovat. Upozorňuji, že je tam také místo pro vozíčkáře, který může cestou nastoupit a když jsou tam kočárky, má smůlu. Řidič má odpovědnost za cestující a dle videa to paní vysvětlil naprosto v klidu.… Číst vice »
DPP se chová úplně stejně dbá jen na svoje práva a na ostatní kašle. Vč. toho že bez předchozího souhlasu kameruje a natáčí cestující. Je to tak napsané i v přepravním řádu – že máte držet ústa a krok.
Velice se mi líbí Váš výraz „kameruje“ současná čeština sice tento výraz nezná, ale kreativitě se meze klást nesmí. Každopádně, pokud si myslíte, že dohled nad vnitřními prostory vozidel DPP jsou v rozporu s právními předpisy, můžete zkusit podat podnět na Úřad pro ochranu osobních údajů. Ale dám Vám jednu dobrou radu. Byla by to zbytečná námaha, jelikož DPP má všechny náležitosti k provozu kamerových systému prakticky v naprostém pořádku a v souladu s právními předpisy. A pouze podotknu, že vzhledem k účelu zpracování, jímž je oprávněný zájem provozovatele kamerového systému (tedy DPP), DPP Váš souhlas vůbec nepotřebuje. To malé… Číst vice »
Nejvtipnější je, když z nějakého důvodu nemáte platnou (třeba propadlou) jízdenku tak jak oni začnou hned ječet jak je to jejich majetek který neoprávněně zneužívate apod. Jak máte opustit ten jejich majetek který je jejich apod. To mě vždycky pobaví. Takový nejlevnější erární sociál a oni hned jak je to jejich majetek apod.
Jak tak čtu Vaše příspěvky, vy jste vážně velký kreativec.
Jednou jsem viděl 2 mladé ožraly s flaškou v ruce a on jak nastupoval tak zakopl normálně hodil na zemi čelo n a podlůaze/plošině v busu. A ještě mu vypadla ta skleněná lahev ve které měl destilát který popíjel. Řidič vylezl z kabiny že nepojede. Tak jsem mu řekl ať dá flašku do tašky , zaručil sjem se za ně že je budu za jízdy hlídat. nakonec jsme odjeli.
Jak nastupoval a vrávoral při tom tak okamžitě hodil takovou tlamu v busu 🙂 Jak pytel brambor:-) Já jsem se musel smát. Ale naštěstí se mu nic moc nestalo.
Nechápu že tady všichni obhajujete maminku. Chovala se jako neuvěřitelná arogantní kr*va co si všechno přece vyřve a když ne tak řidiče aspoň pošpiní, protože proč by uznala chybu. S kočárem sem s dítětem cestoval po pražské mhd šest let v kuse a mnohokrát sem byl odmítnut, mnohokrát sem se do autobusu už ani nesnažil nacpat, protože už tam bylo plno. Mnohokrát nás lidi do autobusu nepustili, protože by museli uhnout. Ale tuhle módu všechno natáčet a vyhrožovat prostě nechápu. Pravidla jsou pravidla a nebyli napsané jen tak. Autobus na videu je ten mini solaris, kam se sotva vejde kočárek.… Číst vice »
V tom případě se na té lince nedá cestovat s kočárky, může to být vyloženo jako nesplnění stanardů přo prepravu veřejnou MHD. To vozidlo je nevhodné pro přepravu kočárků a mělo by asi být nasazeno jinde., nebo v jinou dobu. Paní by to měla řešit s ROPIDem a s městskou částí. V ty časy kdy jezdí maminky s kočárky – nasazení vozidla které umožňují bezpečnou přepravu více než jednoho kočárku a jeho vyznačení v jízdním řádu.
Ano v podstatě souhlasím. Ale řvát kvůli tomu na řidiče? Copak on za to může?
S řidičem jednat v klidu, (pokud on sám nevyšiluje). Je to osoba která zodpovídá za bezpečnost cestujících. Říct mu v klidu nesouhlasím s tím co říkáte ale nevyvolávat scény. Jenomže spousta z nich hned vysílačku, dispečera, policajty apod.
Ale o tom jak kapacitní vozidlo bude na které lince nasazeno většinou nerozhoduje dopravce ale ROPID u kterého požadavek na kapacitnější vozidla nebo kratší interval může poptávat městská část. Dopravce na linku pošle menší vozidlo sám od sebe maximálně v případě vypravení záložního vozidla a i to by musel mít posvěcené od ROPIDu.
Kreténství je na obou stranách. I když je pravda, že řidič měl možnost to vyřešit rozumně. Bohužel tak neučinil a místo toho to řešil silou. Podle všeho nebyl žádný problém převézt dva kočárky. Řidič sice může odmítnout další, ale mělo by to mít logický důvod. Tady šlo pouze o to připadat si důležitý. Tak by se řidič chovat neměl.
Na druhou stranu nechápu ten výstup předními dveřmi.
Nevíme co tomu předcházelo. Video je sestříhané a neobsahuje scénu před tím. Takhle vyescalovat by to nemělo, nicméně co bylo před tím? Dali maminky aspoň znamení že budou chtít tím autobusem jet, nebo se tam rovnou začali rvát? Nevím, ale osobně bych jel dalším autobusem a případně si na řidiče stěžoval přes reklamaci, než zdržovat autobus a všechny v něm 15minut jak je naznačeno. Pokud vidím, že s tímto řidičem jednat nejde a prostě se špajcl, tak snad moudřejší ustoupí (a když k tomu připočítám že už tam kočárek je tak sem navíc) tak prostě vystoupím, zanadávám si že je… Číst vice »
> ale mělo by to mít logický důvod.
Přepravní podmínky nestačí?
Přepravní podmínky jsou napsané tak, že dopravce můžev podstatě vše a cestující v podstatě nemá žádná práva. je degradován na hloupého poslušného kaštana. Dokoce nemáte nárok na vrácení jízdného a to i v případě že spoj resp. spoje prokazatelně nejedou.
SPP jsou napsány v souladu s platným zákoně, ve kterém jsou jasně stanoveny pravidla a to i o vracení jízdného
Přepravní podmínky druhý kočárek nezakazují, počítají s tím že se řidič zachová rozumně.
Řidič má právo vyhodit i jeden kočárek i z prázdného autobusu, zrovna tak má právo vzít tisíc kočárků.
Ty jsi ale pako.
Ještě bych si dovolil upozornit na to že maminka s kočárkem má (asi) povinnost před nástupem do vozidla upozornit řidiče na to, že hodlá cestovat s kočárkem. Tj. na zastávce zamávat na řidiče a před výstupem zmáčknout tlačítko se symbolem kočárku pro výstup. Spousta maminek tohle vůbec nedodržuje.
Řidiče naprosto ignorují a pak běží hlášení v autobuse.
Za to řidiči nic neignorují… Včera jsme se o tom bavili se ženou. Znamení, že můžete nastoupit potom co na autobus máváte jak na prvního máje Vám neodpoví 9 z 10 řidičů. To že máme super nízkopodlažní busy a upravené zastávky nám je k ničemu, když s tím busem ten řidič neumí k té zastávce zajet a vy vystupujete do díry. To že v poloprázdném buse si musíte vynucovat místo na plošině, která je pro Vás určená. To jsou vlastně jen takové drobnosti, takže pak nebuzerujte, že lidi jezdí autem. Ano jako Pražan co to má do Zoo do dvaceti… Číst vice »
To jedalší věc, ale např. u nás jsem i svým vlastním příkladem ty lidi naučil že ochotně vyklidí místo pro kočárek, invalidu, s tím u nás problém není. Co se týče výstupu ten bus má tzv .kneeling (naklonění) a měl by zastavit tak by umožnil bezpečný nástup a výstup cestujících pokud mu to podmínky umožňují.
Řidič se rozhodl že pojízdnou školku provozovat nebude:-) /Paní by měla požadovat slevu na jízdném, vrácení jízdného apod. protože předpisy dopravce a rozhodnutí řidiče jí neumožnily využít přepravu.
Maminy v Praze mají cestování s kočárkem zdarma.
Fákt? Grátis? Jé. Tak ať nevyskakuje když to má zadáčo. Ale paní se podařilo vyvolat pozornosr/strhnout pozornost na problematiku přepravy kočárků.
Ten komentář je reakcí na komentář, že by měla paní požadovat slevu na jízdném nebo kompenzaci. Žádným způsobem nekomentuje chování řidiče, ani cestujících, tak to nepodsunujte.
Pokud používám jakékoliv služby, tak dopředu souhlasím s podmínkami. Ať s dopravními, tak třeba s poštovními. Nevíme, jestli řidič před ukázkou slušně požádal, že poveze jenom jeden kočárek. To jsme neviděli. Paní matka arogantní, je zima, že je přece nevyhodí? Dělá, jakoby zabalené dítě v kočárku nemohlo být hodinku – dvě venku na vzduchu. A nebyly to náhodou dvě kamarádky, které chtěly jet spolu? Navíc o policii začala ječet ona sama první. Div jí típek nepraskl. Domýšlivá, nepříjemná, svatá matka, kdo je víc!!! Mám právo, budu si stěžovat a je takových mnoho. Naštěstí jsou i mnohé, velice slušné.
Faktem ale je, kdyby to bylo moje dítě apod. Asi by to pro řidiče nedopadlo dobře. Brýle by možná už nepotřeboval protože by už jedny měl.
No a vám pane udělí městský soud minimálně podmíněný trest za napadení. Navíc toto může být klasifikováno jako ublížení na těle, pokud léčení překročí 14 dní. Tak směle do toho, když vám to za to stojí.
Myslím že ne, v mém případě by se dokonce mohlo stát, že by se řidič přišel omluvit i s těmi „brýlemi“ které by získal zdarma. Faktem ale je, že řidiče v uniformě napadnout nesmíte. To je hodně přitěžující okolnost. Ale zase na druhou stranu není třeba to úplně řešit takhle. To je až krajní řešení.
Naprostý souhlas.
Řidič nebo jiná pověřená osoba může z důvodu okamžité přepravní situace (vozidlo je plně obsazeno nebo je vyhrazená plošina již obsazená jiným dětským kočárkem nebo vozíkem pro invalidy nebo jízdním kolem) přepravu dětského kočárku odmítnout….citace z přepravních podmínek. Klasický český paskvil a výklad zákonů vyhlášek a norem .Kdo určí jestli už je ta situace k odmítnutí ?Může odmítnou, ale nemusí? Prostě není stanoven jasný postup a potom dochází k podobným situacím.
Neříkám že maminka – ale Vy jako cestující zaplatit musíte za přepravu a nemáte nárok na vrácení nepojetého jízdného. Ale oni mohou odmítnout. Bere s to ale tak, že je to městská doprava a případné problémy se vyřeší příjezdem dalšího spoje který jede za chvíli apod.
Pokud by se nepotkávali trotlové, tak by to fungovalo.
Mimochodem byly doby, kdy PID nevyžadoval klimatizaci. Tak hodně dopravců i řidičů postupovalo stylem „je horko, musíme pustit topení“ (nebyl paragraf který by to zakazoval a fungovala výmluva že busy nemají chladiče). Tak je dneska předepsáno, že pri venkovní teplotě nad 24°C musí být ve vozidle o 1C míň.
Jednou jsem byl svědkem toho, jak řidič vyhodil mladou ženu s jízdním kolem, buď bylo nějaké blbé počasí nebo něco takového. Ona ho prosila a on jí na to řekl že ji prostě odvézt nemůže. Že to kolo by bylo nebezpečné v tom autobuse. Další věcí je, že v autobuse jsou kamery. Takže kdyby jí odvezl mohl by z toho pak mít problém. Zeptal jsem se jí kam jede, tak jsem jí poradil ať jede kousek vlakem. Další věcí jsou děti s koloběžkami které jsem také jdnou viděl jak musely vystoupit apod. Je toho víc.
Protoze v autobuse (krome cyklobusu a autobusu s pripojnym vlecnym vozem nebo se specialnimi nosici) je preprava kol zakazana. Opet neznalost smluvnich prepravnich podminek.
A jeste krome kamer se muze stat, ze s ridicem pojede technik jizdy (nebo jak se mu rika). Ktery kontroluje, zda ridic jezdi jak ma a zda dodržuje predpisy. Manzel jezdil na tramvajích a tam jim tihle jezdili. Nevim jestli autobusy.to maji taky tak, ale predpokladam ze jo. Navic ani nepoznate, ze s vami jede. Sama jsem ho několikrát zažila. Jednou me na konecne zastavce vyhodil, ze za ni uz nesmim byt ve voze. A mel samozřejmě pravdu.
Pořád se vymýšlejí různé zbytečné sankce a pokuty. Nevšiml jsem si že by někdo „vymýšlel“ jak zajistit lepší stav silnic apod.
nebo plynulejší dopravu.Příklad? V noci prázdná křižovatka, nikde nikdo a Vy prostě musíte zastavit na červenou. Jenom proto aby Vás to donutilo zastavit/zpomalit a Vy jste tam nemohli profrčet.
Rodič autobuse je zodpovědný za cestující a musí dodržovat přepravní řád a podmínky. Veškerá pojištění plynoucí ze specifických podmínek přepravy a provozu autobusů jsou takto nastavena. Více jak jeden kočárek toto vše porušuje. Řidič byl plně v právu odmítnout přepravu druhého kočárku. Matka se chovala velice hystericky a brala děti za rukojmí. Také řídím autobus a s některými cestujícími je to fakt těžké. Pokud by došlo k nehodě, veškerá vína , škoda a újma na zdraví či životu by šla za řidičem. Cestující by se měly zamyslet nad tím, že i oni musí dodržovat pravidla.
Je možné, že před natočením/pořízením videa se s ní pokoušel rozumně domluvit a pokud na něj takhle hystericky ječela tak se není co divit.
Zvyšují se pokuty a tresty pro řidiče, část lidí tomu pasivně přihlíží, část tomu dokonce nadšeně přikyvuje, jak konečně se podařilo zajisti „bezpečnost na silnicích“. Ozval se proti tomu někdo že je to zbytečné a že bohatě stačí stávající pravidla? Neozval. Tak se není co divit že řidič pokud vyhodnotil tu situaci jako rizikovou není ochoten riskovat. protože kdyby se opravdu něco stalo tak se po něm budou vozit úplně všichni a nikoho nebude nic zajímat. Takhle to je.
Ten řidič je prostě arogantní sebestředný kripl !!!! Kdyby to byl můj zaměstnanec tak letí na hodinu. Už jen ty brýle ála Men in black jsou úsměvné……Na druhou stranu je nutno v rámci objektivity přiznat, že vyhrožování paní zveřejněním na instagramu atd. taky o něčem svědčí.
Svědčí o tom, že není lhostejná k věcem co se tady dějí. Děkuji za její informaci a přeju jí co nejméně debilů v životě.
Kdyby to byl váš zaměstnanec a povolil přepravu více kočárků, než je dovoleno a stala by se nějaká nehoda a škoda , kterou by vám pojišťovna neproplatila, určitě by jste to sám rád zaplatil ze svého a po řidiči, který něco porušil, by jste náhradu škody nepožadoval a ještě by jste mu dal odměny za to, že přepravu neodmítl.
Za pasažéry zodpovídá řidič, v případě nehody a nějakého zranění by to šlo s ním celý život. A účelově natočené video mě fakt neoslovilo protože není záznam od samotného nástupu, proto je neobjektivní, s tím možná i souvisí pasivita ostatních pasažérů.Jestli pak měla paní souhlas s natačením oněch pánů v předu?
Jedna věc jsou předpisy a druhá věc je slušnost. A ta řidiči zcela jistě chybí. Je to buran, který neumí jednat s lidmi.
Zato ta šílená matka je vrcholem diplomacie, že? Dodržování přepravních podmínek jí zjevně nic neříká, je zvyklá si všechno vyřvat!
A pokud by se něco stalo, tak obviní řidič. Na jednu stranu kn¨ourají, ale běda, když se něco stane. Tak z něj udělají vraha.
Místy jsou předpisy, které ovsem nelze dodržet. Například kolo. Jeden paragraf říká, že na jedné plošině max jedno kolo. V jiném odstavci že doprovázené dítě nesmí jet samo. .. tak…a co teď když jede na výlet máma s malým dítětem…. Buď poruší že budou dvě kola a nebo dítě bez dozoru…. Teď co je horší…. Takže řešení…vykašlat se na DP a jet autem…. A.s.temi kočáry taky. Kde.mate zaručeno, že vás příští spoj vezme, když jste zejména někde na okraji…. A vy jedete třeba k lékaři na konkrétní hodinu…. Takže opět….příště po takovém zážitků zvolíte auto….. A na DP budou rádi,… Číst vice »
Čím prázdnější bus, tím nižší náklady na palivo, menší opotřebení vozu. A prachy mají stejné. To, že to pak zaplatíme my všichni to už je věc jiná.
A může za to řidič ???
V PID jsou 2 kola na plošinu.
v PID ano, ale ne všude tomu tak je, to byl příklad
Pokud nechci mít problém, pořídím si na cestování s většími dětmi golfky, které se jednoduše složí a žádný řidič s tím problém nemá. Protože se dají bezpečně uložit i mezi sedačky. S velkými kočárky je obrovský problém v případě prudkého brždění nebo změně směru jízdy. Upřímně, kdo z vás někdy viděl maminku zajistit kočárek bezpečnostním pásem, který je k tomu určený? Spousta maminek ani nepoužije brzdu na kočárku. Už jsem i zažil převrácený kočárek, který nebyl ani zabržděný a nepřál bych vám vidět ten stres paní řidičky, která na jedné straně zabránila nehodě s chodcem a na druhé málem nedopatřením… Číst vice »
Naprosto přesné.
Fašisti a Sparťané taky vraždili kojence podle tabulek, norem a Zákona!
To je úplně zvrácené