LOT 3a leaderboard

Komentář: Nepřipravené země budou platit emisní povolenky a zpět dostanou drobné, píše rejdař Hradský

Lodě v Děčíně čekají na vodu. Autor: EVD-Sped.Lodě v Děčíně čekají na vodu. Autor: EVD-Sped.

Západ nám tedy opět odskočí dopředu a my se budeme utápět v iluzi, že jej někdy dohoníme.

Zpět na článek
65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

Nechci mluvit přímo proti autorovi, ale třeba mi někdo vysvětlí, proč se přetažení nákladů ze silnice (kde se dá očekávat podpora elektro-náklaďáků) na vodu považuje za ekologické? Vždyť ekologové aktuálně brojí proti smlouvě o splavnění Labe!? (mimo 100 dalších argumentů)

medvěd

Ono totiž chovat se ekologicky = vyšší náklady a to snižuje zisk.

Josef Nový

No zelená politika EU a mnoha ekoposkoků, je dosti alibistická, co se špinavě vyrábí, tak vyrobíme v Ásii a tady přeci žijeme ekologicky. Spalovnu, nebo skládku u svého domu také nikdo nechce, ale odpad plodí ve velkém. Každý přeci třídí odpad, ale co s ním dále? Zase někam do Ásie, ale že jsme to teda pašáci, jak máme v EU čisto a na všechno normy a povolenky. A stejné je to s dopravou. Plodíme tzv. průmyslové areály, dostávají pobídky, ale jaksi již nemají v podmínkách přímé napojení na železnici, nebo vodu. To raději budeme vymýšlet povolenky nové dálnice a jiné… Číst vice »

vašek

Nejlepší bude vystoupit z EU. Nebudeme muset řešit žádný Greten Deal ani emisní povolenky.

rtep

Právě proto doufám, že nikdy z EU nevystoupíme. Green Deal je jednou z nadějí, že se ještě lidstvo snad dokáže ve své bláznivé bezohledné cestě do slepých uliček zastavit.

vašek

Takže je lepší nechat si diktovat z Brusele, nechat se bohatými státy okrádat a mít stále větší bídu a nesvobodu

Tomáš

Podívejte se do Běloruska, to je předobraz toho, jak by to tady vypadalo, kdybychom nebyli součástí EU. A pak se zamyslete nad tím, co jste napsal o bídě a nesvobodě…

vašek

V Bělorusku se nemusí nosit náhubky, nechodí tam hygiena a policajti po hospodách dávat pokuty když někdo nemá papír o očkování nebo testování. Nemají pole zaplevelena řepkou ani solárními panely. Kriminalizace nepohodlných názorů je tam stejná jako u nás, akorát se nesmí mluvit a psát o jiných věcech.
Ale celkově mi Bělorusko přijde svobodnější než západní evropa.

Gwann

koho u nás zavřeli za posledních 10 let za jakýkoliv názor? dokonce i ti volové, co vyřvávají hesla typu židi / cikáni do plynu, obvykle skončí max pokutou za přestupek…

lžete

jen je otázkou zda vědomě či nevědomě.

každopádně se tam zkuste podívat a ideálně přestěhovat.

Y.K.

Tohle dost přesahuje meze. U nás se fyzicky likvidují či zavírají do vězení novináři a (potenciální) opozice?

Státní správa tam nefunguje, takže není divu, že kašle i na covid.

Svobodnější vám připadá, protože jste si to vymezil na minirozsah problémů, ono by vás to v reálu rychle přešlo.

rtep

Uf.
Tak to vám nezbyde, než tam emigrovat. Tady vás nikdo nejspíš postrádat nebude a tam se mezi sousdruhy budete cítit svobodný.
I u nás se za komoušů estébáci a milicionáři cítili svobodní, zavřeli nebo popravili jen některé z nich.

rtep

:-))))
Pobavil jste.

Gwann

Chcete svobodu chcípnout hlady a obdivovat velkého Kima? Emigrujte do KLDR.

Osobně z těch zelených nesmyslů nejsem příliš nadšen, řešil bych to poněkud jinak. Ale nejhorší je, že tlačení této agendy akorát podporuje myslitele vašeho typu.

Jan

Asi jste zapomněl, ale my jsme členové EU i Rady Evropy a spolupodílíme se na těch pravidlech, to není žádný diktát, ale normální zastupitelská demokracie. Stejně tak vám nediktuje Praha, ani radnice vaší obce či města. Nějak se mi zdá, že Češi by nejradši chtěli jen výhody, ale zodpovědnost za dodržování spločeně nastavených pravidel nemají žádnou.

vašek

Zastupitelská demokracie je diktatura elit se souhlasem mlčící většiny. A většina mlčí z části ze strachu a z části z pohodlnosti. Zbylá menšina je perzekuována a zastrašována. Za nevhodné názory už jsou opět lidé vyhazováni z práce a obávám se že režim bude ještě přitvrzovat.

Y.K.

Víte že si fantasticky odporujete? Proč nejde mlčící většina volit? Jak KONKRÉTNĚ vypadá to zastrašování a perzekuce?

Co vám hrozí za hroznou perzekuci, že jste právě veřejně publikoval „protirežimní názor“? Kontakt na vás je. Vy totiž nemáte představu co je to diktatura a perzekuce. To byste byl doma se staženým ocasem a neventiloval názory veřejně na internetu, kdy by zbývalo pár hodin, než vám jednotky rozrazí dveře a vysvětlí vám, jak je to s psaním proti vládě atp.

rtep

Asi bude lepší se zeptat svého doktora, zřejmě by to chtělo jiné medikamenty.

Gwann

Jasně, a většina našeho průmyslu se rovnou zavře. Ty naštvané nezaměstnané pak budete živit z kapesného.

vašek

K čemu je mi zaměstnání v průmyslu když většinu výplaty dám na provoz auta a vytápění. To raději budu nezaměstnaný když budu moct jezdit starým autem se spalovacím motorem a topit dřívím nebo uhlím.

Gwann

ok, takže nezaměstnaný. a budete žrát trávu nebo krást nebo dělat na černo?

K.S.

Vy jste ekonomický a společenskovědní analfabet!!! A mimochodem přesně kvůli tomuto stylu myšlení je ČR tam kde je. Já Vám, nevím si založte ve firmě odbory, najděte jinou práci, začněte podnikat, nebo prodávejte přebytky za zahrady, začněte včelařit, cokoliv…

Vystupovat z EU protože vás někde špatně platí je asi stejně smysluplné jako zlomeninu ruky léčit amputací hlavy.

Gwann

v případě vaška by to celospolecensky smysl dávalo. ale jen když bude sám chtít…si amputovat hlavu

Jura

GreenDeal=komunismus.

Gwann

ale, vy brepto.

komunismus je něco úplně jiného, v důsledku to je hnutí směřující k potlačení lidské individuality.

tenhle pitomý bruselský nápad, který nemají reálně šanci splnit ani na západ od nás, je pouhý tupý státní dirigismus.

a mimochodem – pokud chceme s EU obchodovat, tak je součásti i zelené clo. Takže za ten CO2 zaplatíme tak jako tak. vzhledem ke geografii nám nezbývá než vyvážet do EU, takže máme smůlu. ať se nám to líbí nebo ne.

Jan

Komunismus naopak na životní prostředí z vysoka kašlal a ještě dnes se z těch ekologických katastrof vyhrabáváme. Měli bychom být rádi, že každý bude férově platit podle stupně znečištění a ekologická opatření nebudou znevýhodňována.

Arnošt

A proč musíme být zase „nepřipravenou zemí“?

rtep

Protože nám vládne jistý estébácký agent.

Gwann

a protože národní vlastnost je…strkat před problémy hlavu do písku a opájet se bájemi o vlastní vyjímečnosti

Arnošt

Takže to ze strany zlého Bruselu není útok na ubohé Čechy, ale nepochopení české lemplovitosti?

Josef Trögl

Pořád se tady pracuje s Grenn Dealem jako s něčím, co je ptákovina. Ale klimatická změna je realita. A má příčiny jak přirozené, tak antropogenní. V médiích se celý problém ale výrazně zjednodušuje. Klimatická změna se často zaměňuje za globální oteplování (to je jen jedna podmnožina změn), to se zase často redukuje jen na skleníkový efekt (i to není jediná příčina, i když významná), ten zase na problém CO2 (přitom skleníkových plynů je více) a ten zase jen na emise z fosilních paliv (přitom stejně významná je i otázka fixování – sekvestrace uhlíku, např. v půdě). Snaha snížit spotřebu fosilních… Číst vice »

K.S.

Díky za komentář. Další věc je že se ke klimatické změně přičítá vliv lidské činnosti jako takové, veškerých změn v krajině, uvolňování energie na některých místech atd. A v tom má ČR dost značný problém, kdy krajina prostě nefunguje a mimo jiné nedrží vodu, což zpětně ovlivňuje klima a ještě navíc jsme úžasně pozkracovali i toky kde jejich narovnání nemělo nějaký extra valný, například dopravní, význam, což zase urychluje odtok vody. Jen asi za 70 let je to -4 miliardy kubíků zádržné schopnosti krajiny, jen v půdě a délka toků šla dolů ve stovkách, spíše tisících, kilometrů, což se pak… Číst vice »

Jaaa

Dřív bylo vody spíše hodně a pro stepní plodiny typu pšenice se tak pro vysoký výnos musely vytvářet podmínky. Vlastně jsme si z krajiny udělali step. A teď, když se vodní režim mění, se strašně divíme, že z té stepi je najednou polopoušť. Vedro, mrtvo, a nepravidelné silné srážky, které desítky tisíc let existující, nyní suchou půdu, splachují do nenávratna, a co tu náhodou zůstane, je kontaminované a musì se odvézt. Totéž platí o ostatních plodinách – říční nivy samozřejmě vznikají občasnými záplavami, kde se usazoval splach z kopců; to se ale našim předkům nelíbilo, protože to zase zaplavovalo pole,… Číst vice »

Gwann

pole na pšenici je v zásadě stavba. ať se to nezdá, ale je to tak. je to v podstatě částečně odvodněná plocha. krajinu musíme opět přestavět. blíž přírodě.

jenže my chceme létat k moři do Egypta a nakupovat trička za 50 Kč….a vozit si zadek do práce autem.

nic z toho ale nebude už příliš dlouho možné. A bude proto řev.

Gwann

méně pálit je nezbytné. v tom souhlas. sami to ale nezachráníme – čili ono clo na CO2 je nezbytné. ALE: reálně nemůžeme jakéhokoliv zlepšení dosáhnout pokud nezměníme přístup ke spoustě věcí. např. stavby ze železobetonu. naprostá katastrofa z hlediska CO2. musíme ještě více než CO2 řešit CH4 – tedy nesmí nic volně hnít. z tohoto ten CH4 musíme jímat a pálit na méně škodlivý CO2. je taé otázkou jaký biotop a za jakých podmínek kolik pojme CO2 (nějak zadrží). Zdá se, že třeba rašeliniště jsou velmi vhodné k jeho jímání. nepotřebujeme už obdělávat tolik krajiny k produkci potravin, takže nejméně… Číst vice »

Faust

Ubohý výlev ubohého, zbytečného člověka co obdivuje nacismus.
Styďte se a doufám že skončíte ve vězení.

Pavel Bláha

Pane Hradský, proč jste před lety přestali využívat přístav ve Chvaleticích, když veškerá infrastruktura už tam byla?! Mohli jste tam „ekologickými“ dieselovými čluny denně natlačit pár tisíc tun uhlí, good job! Ale zákazníci dobře vědí, že tady existují efektivnější způsoby dopravy, nežli je váš říční business. No, zjevně jste ucítil možnost přiživit se na státních, resp. evropských dotacích, proto tento výplod zde.

Bukata

Bláho Bláho Bláho ta vaše demagogie je do nebe volající! Nejprve si zjistěte něco o tom proč nejde využít přístav Chvaletice a pak dělejte chytrého.
Jste jen zaujatý a ta vaše konspirační teorie o dotacích to potvrzuje. Výplod píšete vy a to velmi nekvalitní!

Gwann

tak když to víte, proč se uhlí do Chvaletic vozí vlaky, tak sem s tím.

dle toho, co vím já, se to prostě ekonomicky nevyplatilo.

zkuste teď něco vy, než pouhý plk.

K.S.

Jediné zaostávání ČR hrozí jen a pouze z důvodu vlády a zdejšího voličstva. To je asi tak jediné co s dá k tomu článku napsat. Prostě místní neschopnost a hledání příčiny jinde než u sebe.

Zbytek o emisních povolenkách je na hraně konspirační teorie.

Gwann

jsou dva typy lidí.

jeden hledá chybu primárně v sobě a teprve pak všude jinde.

a druhý…který hledá chybu jen a vždy kdekoliv jinde než v sobě.

aktuální věrchuška je jasný typ 2. A vzhledem k počtu voličů toho šmejdstva bohužel tato asijská mentalita převládá i mezi voliči.

Původní Pražák

„Oni počítají s tím, že země jako naše nemá strategii a hlavně, že v legislativním zaplevelení nelze infrastrukturu a další potřebné věci realizovat.“
Které jiné země kromě právě Česka se tento problém tak zásadně týká? Polska jako daleko nejvýznamnějšího představitele „východu“ určitě ne. A představa, že dělají politiku podle aktuální situace u nás…

Miroslav Zikmund

Emisní povolenky by měly platit firmy zrušivší železniční vlečku nebo nepřepravující výrobky nepodléhající zkáze po železnici – např. betonové výrobky …
Příklad – betonárka CS-Beton Prefa v Lužci nad Vltavou … stále jsou patrné stopy bývalé vlečky ….
Obnovovat vlečku = investiční nesmysl … nicméně betonové produkty lze dopravit na nedalekou železniční stanici a tam na paletě (např. skruže) lze naložit na plošinové vozy … do okolí, např. Mělník, Kralupy apod. se přeprava uskuteční po kolejích …

Jiří Kocurek

Z nádraží na stavbu to budou nosti na hrbu? Aha, bude se to muset 2x přeložit, dopravu z vagonu na stavbu si musí zajistit zákazník sám. Ve čtyři ráno…
A ne jak ta zlá silnice, která to přiveze až na místo a sama to ještě navíc složí v předem dohodnutý čas.

A zatím utíká tranzitrní doprava, kde by železnice mohla mít významný podíl. Namísto toho se bude řešit mikromanagement v rámci okresu s jednou paletou zámkové dlažby na opravu chodníku.

Jiří Kocurek

Nehledě na to, že tratě kolem Prahy jsou přetížené. No a než by to do Mělníka jelo 8 km po silnici, tak to pojede 48 km po železnici, což bude zmanenat daleko více emisí, protože uhelná eletkrárna Mělník: https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/uhelne-elektrarny-a-teplarny/uhelne-elektrarny-a-teplarny-cez-v-cr/elektrarna-melnik-58183
A z Kralup to potáhne naftová mašina spňulící leda tak prd a ne EURO 6.

Vít Jůza

Transitní a netransitní doprava se navzájem nevylučují. Existovaly, existují a mohou existovat systémy železniční přepravy nákladní i osobní zahrnující rozvoz od železnice na místa určení. Jestli Vy jste zrovna na tu transitní, ten mikromagement může dělat někdo jiný.

mezera

Z fabriky výrobce to musí jet železnicí. Pokud to ve fabrice naloží na auto, tak to to auto rovnou doveze až k zákazníkovi.

Mnohá zemědělská družstva měla vlečkovou kolej, v dobách kdy výrobce chemie dodával v železničních cisternách. Pak výrobce přešel na automobilovou silniční dopravu a příjemce (družstvo) vlečkovou kolej přestalo používat.

Arnošt

Z Lužce do Mělníka vlakem? Jste jebnutý?

Jaaaa

To, že cílem EU je tímto způsobem „vysávat“ východní země je teda pěkný canc.

Nebo EU nedává miliardy Euro do investičních programů pro dopravu?

Je zase a opět jenom chybou našich slavných centrálních orgánů v čele s vládou a jak správně píšete, neschopným ministerstvem dopravy, že ty peníze buď nečerpají vůbec, nebo na nesmysly.

Bukata

Dávají ale málo! Těch peněz by mohlo být více, v EU jsou biliony, BILIONY!
Všechny vlády států unie a samotné orgány EU jsou neschopné, pomalé, snaha musí být větší! ODE VŠECH!

Jaaa

Zajímavé, že v Polsku nebo Španělsku to jde…

Vít Jůza

Nemusí to být cílem, ale stejně to tak může dopadat.

Jan Mahdal

Vážený pane Hradský. Odmítám ze svých daní financovat megalomanské projekty typu kanál Dunaj-Odra-Labe a stejně tak i vaše podnikání. Klimatické změny zapříčinily, že průtok v řekách je stále slabší a nevypadá to, že by v blízké nebo střednědobé budoucnosti mělo být lepší. A vaše pravidelé nářky na tomto serveru to určitě nezlepší. Pro tuto republiku je primární kapacitní železniční spojení do všech směrů ideálně odděleně od osobní dopravy provozuschopné alespoň 350 dní v roce.

Bukata

Mahdale jste vedle jak ta jedle. Za nízké průtoky řek je zodpovědný lidský faktor, to že se nestaráme o vodní zdroje a neumíme s vodou hospodařit. Žádný klimatický změny! DOL by naopak mohlo pomoci k řešení tohoto problému a motivovalo by to nás k lepší ochraně vodních zdrojů! Železnici musí něco doplnit a vodní cesta je k tomu ideální! Vyndejte si Mahdale vaší hlavu ze zadku! Vsadím se, že vám DOL vadí jen kvůli Miloši Zemanovi. To ale neznamená, že je kanál DOL špatný! Až to bude podporovat někdo vhodný tak se bude stavět i kdyby proti tomu protestovalo 1000… Číst vice »

Josef Trögl

DOL je špatný především proto, že znamená v podstatě tahat vodu i lodě přes kopec. Podívejte se na plastickou mapu ČR a uvidíte to.
Dílčí úpravy by se daly zkousnout, ale tato hlavní propojení jsou pustý a extrémně drahý nesmysl.
Že hospodaříme s vodou mizerně je pravda, nicméně fakt, že jsme střecha Evropy ze které voda odteče se nedá změnit.
Klimatické změny mají na hydrologický cyklus významný vliv.

Gwann

vytáhněte hlavu odněkud vy.

zajeďte se podívat do západní Evropy, ideálně Anglie a Francie. Kde ty velké kanály přes kopce historicky byly. V lepším případě to je nyní už jen turistická atrakce. Asi to má nějaký důvod, že?

DOL je nesmysl z mnoha hledisek, např. problém překládání nákladu je zde ještě mnohem vážnější než na železnici.

Vít Jůza

Doplnění železnice vodní cestou je ideální tak na mořích, v Amazonii, italských Benátkách a deltě Nilu a v případě některých přívozů. V případě našich k lodní dopravě užívaných řek by bylo možná ukvapené vše rušit a vracet do původního stavu, ale psát o ideálnosti je trochu vedle.

Arnošt

DOL je akorát strašlivý tunel na peníze pro betonovou lobby, reálně by pak měl promile podílu na dopravním výkonu ČR. Nemá smysl stavět průplav na střeše Evropy, vidět ho můžete jen když jste majitel/provozovatel nějakých těch ocelových necek.

Vít Jůza

Možná panu Hradskému nejde zrovna o DOL a není v tomto článku proti železnici, ale zejména mu přirozeně vadí, že v už zavedeném systému už naplánovaná relativně drobná zlepšení, která mají podstatně zvýšit funkčnost, neuvěřitelně váznou, a pak dobře míněné „zelené“ tendence, které se mohou obrátit proti chudším.

Frantík

Takze timto způsobem se ekonomicky „vyplatí“ „zelená“ infrastruktura západní EU? Penězi jiných?

Sporak

no z nebe ty peníze fakt nespadnou

Bukata

Franta je socialista ten to nechápe.

Jaaaa

Ne, oni si na to vydělají. A nám ty prachy taky cpou. Ale my je „čerpáme“ do kapes F+F a utrácíme za nesmyslné projekty.

Už tu dávno měly být plány paralelních tratí. Místo toho naši neschopní plánovači jedou dál „business as usual“. S těmito lidmi Evropu opravdu nedohoníme.

Jiří Kocurek

Hmm, pralelení tratě. Tam například novou trať Praha – Brno podporujete, jen když nebude rychlá… Za podporu VRT jste se mi vysmál.

K.S.

Problém trochu je že ta VRT bude vyvolávat potřebu zálohy než že by ji poskytovala, což by tratě konvenčnějšího charakteru dělaly. Hlavně by to možná chtělo maximalizovat úsilí na tunelu, i kdyby to mělo být napojené na třicitkovou lokálku. Dále na zkapacitnění pravobřežky zdvojkolejněním v celé délce. Na Levobřežce vybudovat minimálně trojkolejné zastávky s jednou kolejí středem bez hrany a nebo jednou kolejí na jedné či druhé straně tratě a jedním ostrovním peronem. Eventuálně tma dát vícekolejné vložky. Další zcela nutná a hořící věc by mohlo být ještě jedno napojení do Německa navíc k Labské trati (neuzavřou ji náhodou pr… Číst vice »

Jaaa

Co to melete?
VRT je zjevně potřeba, ale prostě nestačí.

Tvářit se, že po dostavbě VRT bude česká železniční síť dostatečně kapacitní, je přece nesmysl. Už za současné situace.

No a pokud máme převést na železnici 75 % nákladní dopravy, tak je evidentní, že se není o čem bavit.