Dopravci Železnice

Komentář: Najdi si Svůj vlak aneb když se spojí ministerská neschopnost a drážní malost

Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy

Stačí napsat něco kritického vůči Českým drahám a člověk má hned jistotu, že to rychle schytá zejména ze strany jejich zaměstnanců. Když jsem si dovolil ve čtvrtek upozornit na to, že České dráhy ve svém vyhledávači spojení a e-shopu nabízejí naprosto nesmyslná spojení, přicházely argumenty typu Lidl taky neukazuje ve svém letáku akční nabídku Albertu.

Text měl pouze upozornit, že ČD nabízejí něco, co nedává příliš smysl. Nebo si snad myslí, že opravdu někdo pojede ze Železného Brodu do Tanvaldu přes Liberec?
Proč je vymazání spojů jiných dopravců z vyhledávání spojení na stránkách ČD i v aplikaci Můj vlak chybou?

Železniční doprava opravdu není supermarket, ale síťová služba. České dráhy jsou v tuzemsku největším dopravcem, logicky tak lidé kromě vyhledávačů hledají spojení právě u nich. Když ale cestujícímu nabídnou spojení, které vede delší a dražší cestou, zákazník začne hledat jiné řešení: autobus či auto. To vše jen proto, aby si náhodou nevydělala konkurence, která konkurencí ve skutečnosti není, pokud je na trati v závazku státu či kraje jediný dopravce. Ten pro České dráhy představoval konkurenci v době, kdy se rozhodovalo, kdo smlouvu na provoz získá.

Jeden příklad, jak mohou České dráhy na spolupráci s konkurencí vydělat. Spojení Praha – Český Krumlov. Vžijte se do role asijského turisty, který nezná zdejší vyhledávače a jde automaticky na stránku největšího dopravce. Nabídne mu jeden vlak denně. Co udělá turista? Sedne do jednoho z mnoha autobusů, které ho dovezou až do Českého Krumlova na jednu jízdenku. Přitom stačí jediné: domluvit se s GW Trainem, který zajišťuje vlaky z Českých Budějovic do Českého Krumlova, a prodat společnou jízdenku. České dráhy by získaly tržbu za podstatně delší úsek z Prahy do Českých Budějovic. Takhle ji dobrovolně odevzdávají z velké části autobusové konkurenci.

To, že postup Českých drah je poněkud mimo, ukazují i příklady za zahraničí. Ve vyhledávači spojení u rakouských ÖBB či německé DB najdete například spoje českých dopravců na území Česka. Nejen Českých drah: pokud budete hledat spojení třeba z Vídně do Kojetína, nabídnou vám ÖBB i vlak RegioJetu. Tedy dopravce, kterého rakouské státní dráhy v oblibě nemají a je pro ně konkurencí v relaci Vídeň – Praha.

Stačí se podívat i do jiných oborů v dopravě: jedny z největších asijských aerolinek – Air Asia – minulý týden oznámily spolupráci s českou společností Kiwi v jejich rezervačním systému. V praxi tak přímo na stránkách Air Asia nabízí spojení i s dopravci, s kterými nijak nespolupracuje, ale zákazník s jejich letenkou může částečně využít jejich lety. Protože vědí, že v dané relaci spojení nemůžou zákazníkovi spojení nabídnout.

Nemusíme ani do Asie: když začnete hledat spojení na stránkách pražského dopravního podniku, automaticky vám nabídne i vlaky Českých drah. Ty za to nic neplatí, přesto je DPP nabízí. V DPP pochopili, že klíčové je pro cestující najít možnost rychlého spojení veřejnou dopravou, protože největší konkurencí není pro ně v Praze vlak Českých drah, ale auto.

Ozývají se i hlasy, proč nenabízejí spojení s Českými drahami alternativní dopravci. Odpověď je jednoduchá: zájem o spolupráci z jejich strany je, ze strany ČD ne. S podílem pár procent výkonů v závazkové dopravě nejsou oni těmi, kdo určují podmínky na trhu.

Lze pochopit, že České dráhy nechtějí ukazovat konkurenci tam, kde skutečně konkurence panuje, tedy u vlaků mezi Prahou a Ostravou. Odmítání uvádění spojů jiných dopravců zní spíše jako uražená ješitnost a především malost. ČD mohly dál upevnit svůj technologický náskok především s aplikací Můj vlak, namísto spolupráci a expanzi věnují svůj čas a energii obraně před jinými dopravci. Možná ještě úplně vedení ČD nepochopilo, že jejich hlavní konkurenci není žlutý, zelený, fialový, černý ani růžový vlak, ale auto.

Současný stav je bohužel i smutnou vizitkou ministerstva dopravy. Nepořádek v tarifech je důsledkem toho, že ministerstvo nestihlo včas připravit legislativně státní jednotný tarif. Úředníci ho připravili včas, pak nepochopitelně novela zákona o dráhách ležela dlouhé měsíce k podpisu u ministra Dana Ťoka, poslancům trvalo téměř rok, než ho schválili, aby ho Senát poté opět vrátil poslancům. Není jasné, proč se státní jednotný tarif nestal součástí jen malé technické novely, jako například možnost autonomního řízení metra.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VaBa
Host
VaBa

Hezky se zde ukazuje na vzorku „komentátorů“ mentalita a vzdělanost společnosti. Sociologové jásají 🙂 a my ostatní také.
„Ano ti před Vámi šli rovně, vy jděte také rovně, na nic se neptejte a jděte rovně…“

Kopr51
Host
Kopr51

Moloch.

Kopr51
Host
Kopr51

2 Mološi.

Martin
Host
Martin

Taky jsem si myslel, že železnice nabízí cestujícím síťovou službu – dopravu z libovolného bodu A do libovolného bodu B a nezřídka i přes libovolný bod C. Dění na české železnici za posledních 8 až 10 let mě ale utvrzuje v tom, že někoho to určitě značně sere a snaží se to změnit. Vážení, nemyslíte že SJT měl vyjít na světlo světa už když se soukromníkům vydala trať Trutnov – Svoboda nad Úpou, dále pak rychlíky Plzeň – Most, Mariánky – K.Vary, Šumavské lokálky atd., atd.??? Nevím jestli vedení ČD pochopilo, že úhlavní konkurent není žlutý, černý či duhový, ale… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Zase ty rezijky…. nikdo je nezavidi, ze vsech diskusi tady vzdy vyplynulo, ze i odpurci CD chteji, aby jejich zamestnanci meli jizdni vyhody, ale od CD jako sveho zamestnavatele. Ne narizene statem. Vzdyt CD jsou nejvetsim neuznavacem soucasnych rezijek. Jen zamestnanci to nevidi.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Ach jo. Železnice je sice síťová služba, ale pokud e-shop nemůže daný úsek prodat, tak prostě hledá nejbližší možný. Na podobném principu funguje i internet, tam také když dojde k výpadku nějakého uzlu, tak pakety jdou oklikou. E-shop není obecný vyhledávač, kde službu negarantuje provozovatel vyhledávače a cena je orientační. E-shop ČD, stejně jako jiné obchody prostě ukazuje jen to, co má v katalogu, může to prodat a s tím také pracuje integrovaný vyhledávač. Až bude SJT, tak ten úsek půjde v shopu prodat s tímto tarifem a vyhledávač ho bude ukazovat. Aby bylo možné daný úsek prodat již nyní,… Číst vice »

Jan Sova
Host
Jan Sova

ano, ale nikdo ČD nenutil, aby přispěla ke zrušení webové stránky (a jejího funkčního obsahu) jizdenka.idos.cz. Tam šlo naprosto přehledně a jednoduše kombinovat spojení. Ne jak na tom jejich pos… eshopu, ze kterého není možné vytřískat jednotlivé regionální jízdenky apod.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Souhlasím, že jizdenka.idos.cz byla moc fajn, taky jsem ji využíval. Chaps se vymlouval na její zastaralost a proto došlo k ukončení. Z pohledu uživatele na tom nic zastaralého nebylo, ale možná byl problém v servisním rozhraní a v pracnosti udržování databází. Nevím, každopádně je to škoda.

czhunter
Host
czhunter

Už jsem to psal jednou, napíšu to znovu: „Vžijte se do role asijského turisty, který nezná zdejší vyhledávače a jde automaticky na stránku největšího dopravce.“ To je úplný nesmysl. Když jedu do zahraničí, taky nikdy nezačnu stahovat aplikace „největších dopravců“ (Často ani nemám tušení, který to je. Jak má asijský turista vědět, že „ČD jsou největší dopravce“ ???). Normálně se podívám na Google nebo na Rome2Rio, a tam mi napíšou, čím a kam mám jet (a samozřejmě umí spojit vlaky, busy i letadla dohromady) a podle toho si koupím jízdenku/y. To stejné udělá i asijský turista, a buď mu z… Číst vice »

Jarda
Host
Jarda

Přece když a priori předpokládáme blbost občana/zákazníka, pak vznikají ty nejlepší zákony a služby 🙂 Já týhle panice taky nerozumim. Ale jako vůbec. Nehledě na to, že když jsem se pokoušel anglicky hledat dopravu po ČR, vždycky mi nějakým více či méně komfortním proklikem vyskočil IDOS.

Taky bych řekl, že se v týhle hysterii míchá dohromady víc úplně odlišných témat a autor jako by nevěděl, o co mu vlastně jde (provizní prodej + vyhledávač…), asi aby tam, když čtenář většinu logicky rozsápe, aspoň něco zbylo.

Míra
Host
Míra

Výše uvedené informace by mohli uvést někoho v omyl. Vyhledávač DPP najde všechna spojení, na který platí tarif Pražské integrované dopravy. DPP žádný vlastní tarif nemá. V okrajových částech Středočeského kraje, kde není integrace dokončena, vyhledávač nabídne nevýhodná spojení nebo nenalezne žádná, protože nabízí jen linky dopravců, na kterých platí tarif PID.. Výhoda je, že cestující si přesně zjistí, na kolik pásem potřebuje jízdenku nebo jakými spoji může cestovat na síťovou jízdenku PID. Časové jízdenky je možné na ehopu přímo zakoupit. Vyhledávač DPP není univerzální a chová se obdobně jako kritizovaný vyhledávač a eshop Českých drah..

jirka
Host
jirka

hm to je zase uraženeckej článek, kdo chce najít komplexní spojení, jde přes idos, tam je vše. Pokud je to firemní vyhledávač ČD je přece všem jasný že tam konkurence nebude, LEo ani Regio taky nenabízí vlaky ČD, tak co řešíte??????????

Romanero
Host
Romanero

Já bych to vzal obecněji: Na české železnici neexistuje žádná smysluplná dohoda o spolupráci ve prospěch cestujících. Co bylo, to se ukončilo, vypovědělo.
Že se situace na železnici počínaje půlkou prosince min. znepřehlední, to je evidentní. Chvíli bude železnice těžit z obliby, kterou v posledních letech získala. A co pak?

Pandrhola
Host
Pandrhola

Inu MD poněkud zaspalo přípravu na liberalizaci a nepřipravilo nějaká smysluplná pravidla. Dopad na cestujícího mohl být nulový.

Rajče
Host
Rajče

Máte pravdu pane Sůro. Bohužel v Českých drahách stále hluboko dříme bolševické myšlení a nikoliv pro-zákaznický přístup.

Dominik
Host
Dominik

A v RegioJetu a dalších také hnije bolševické myšlení, když ani oni nic takového nenabízí? Alespoň mezi sebou, když s ČD to údajně ČD blokují.
Na druhou stranu je logické, že ve své aplikaci budu nabízet primárně své spoje a pokud ostatní nechtějí dostatečně zaplatit, tak holt jejích spoje nabízet nebudu.

Rajče
Host
Rajče

Národní dopravce by měl jít ostatním příkladem.

Jarda
Host
Jarda

Leo Express je taky národní dopravce.

Petr
Host
Petr

Dopravní koncepci nemá stát, společnou nemají kraje, nebudou ji mít ani státní České dráhy…

kakov
Host
kakov

už vidím ten článek pana Sůry, v situaci, kdy ČD umožňují vyhledávání a prodej jízdenek jiných dopravců, když jíný dopravce ten spoj odřekne

„ČD si zase dělají legraci z cestujících ….. jak řekl pan Petrovský, to že mu ČD prodaly měsíc dopředu jízdenku na spoj, který nejel, jej hrozně poškodilo …..“

pane Sůro brečíte na špatném hrobě, stát měl nejprve vytvořit podmínky (nejen tarif) a pak teprv se mělo soutěžit, ano měl ty podmínky vytvořit min. před deseti lety, vzhledem k praktikám některých dopravců, novinářů a jejich zákazníků, je pro dráhy méně bolestivé nevyhledávat a neprodávat, než si pak vyžírat průsery soukromníků

Lemmy
Host
Lemmy

je pro dráhy méně bolestivé nevyhledávat a neprodávat, než si pak vyžírat průsery soukromníků

To je poměrně odvážné tvrzení, mohl byste nám ukázat jakým průserům třeba JHMD se díky vypovězení smlouvy o prodeji jízdenek povedlo předejít?

Michal J.
Host
Michal J.

IDOS, Seznam a Google nabízejí obecné vyhledávače (PID, bus, vlak, cokoli). Tam běžní lidé hledají spojení. Tyto tři univerzální vyhledávače bohatě stačí.

Na e-shopu ČD ani v mobilní aplikaci ČD nikdo spojení konkurence nehledá.

Článek je ublíženecký, pod úrovní kvalitního novináře, zrovna tak jako hodnotící interpretace z pera autora v jiných článcích, které se tváří jako zpravodajské.

kakov
Host
kakov

přesně zejména turista půjde nejprv na google,

pak je v článku ještě lichá ta úvaha o autobusu do krumlova, jak ten turista přijde na to, že ten bus vůbec existuje, když jediné co zná jsou české dráhy a o jiném dopravci neslyšel, jsem netušil, že jsou ČD tak celosvětově známé, aby to byl pro turistu na netu první a jediný cíl vyhledávání

R2R2
Host
R2R2

Google zrovna v tomto dost pokulhava. Seznam neznam, ale jelikoz se specializuje na cesky trh, tak snad bude pouzitelny, idos v podstate bez debat, ten je zrejme pro vyhledavani spojeni v CR nejlepsi.
Nicmene Seznam a idos jsou sluzby spise nezname pro turisty, treba zahranicnimu turistovi bych se nedivil, kdyby hledal vlakova spojeni na strankach CD. Zejmena, kdyz maji ten nestastny nazev – Ceske drahy a pokud do vyhledavace zadate czech railways connections, tickets nebo podobny vyraz, tak budou temer jiste mezi vysledky na prednich pozicich.

kakov
Host
kakov

zeptám se, kam se dle Vašeho názoru podívá cizinec na spoj jako první? třeba takový japonec

R2R2
Host
R2R2

Dle meho nazoru bezny turista primarne zkusi Google Maps, ty mu casto najdou nesmysl a zobrazi upozorneni, ze pro danou oblast nemaji uplna a aktualni data. Co bude hledat dal netusim, ale klidne muze skoncit na strankach CD, samozrejme v pripade, ze je to vlakuchtivy turista. Pokud by se zameril na verejnou dopravu celkove a hledal treba termin public transport, tak ma slusnou pravdepodobnost najit idos.

J.L.
Host
J.L.

Dobrý den, dostal jsem se k Inetu až teď, a proto bych rád někoho ZNALÉHO ze zdejší komunity zeptal, aby mi vysvětlil, co dostane zákazník kteréhokoliv z dopravců za tzv. „nástupní sazbu“, se kterou počítá i „státní jednotný tarif“. Chápu, že, položka „nástupní sazba“ má smyslu třeba u taxi, kdy platím paušální částku za přistavení vozu na objednatelem zadanou adresu, ale nedovedu si představit, zač bych měl platit dopravci za to, že smím použít jeho služeb. Chápu také, že tato položka „za císaře pána“ byl „poplatek“ za to, že nemusím jít pěšky. Nechápu ale její smysl v 21. století. Použiji… Číst vice »

J.L.
Host
J.L.

Oprava: …bych rád POPROSIL někoho…

Tronda
Host
Tronda

Nástupní sazbu nechápe většina lidí, ale šotoušvi vám vysvětlí, že bez ní by se zhroutila železnice.

R2R2
Host
R2R2

Nejsem znalec zeleznice, ale mate chybu v te premise o taxi, nastupni sazba neni za pristaveni vozu, tu platite i kdyz sam aktivne vyhledate stanoviste taxi. Hlavni ucel podobnych poplatku byva to, ze naklady na obsluhu pasazera nejsou primo umerne ujete vzdalenosti. Napriklad v taxi trva nastoupeni, sdeleni cile trasy, vyuctovani a vystoupeni podobne dlouhu, at chcete na drhy konec mesta nebo jen do sousedni ulice.
Nevim jakym zpusobem se uctuje na zaleznici mezi dopravci a SZDC, ale pokud treba musi zaplatit oslapne a dalsi sluzby, ktere nesouvisi s ujetymi kilometry, tak je logicke, ze cena jizdenky obsahuje fixni polozku.

Karel
Host
Karel

Smysl základní sazby za nákup by se dal vysvětlit třeba na příkladu železářství – pokud ji nemají, tak by zákazník mohl pět set nákupů po jednom hřebíčku mít za stejnou celkovou cenu jako koupi pěti set hřebíčků v jednom pytlíku. Přitom v tomto případě to odbavení nákupu má evidentně větší cenu než ty hřebíčky samotné. Kupodivu ovšem železářství nebo prodejny ovoce se základní sazbou za položku, resp. za nákup většinou nepočítají. Podobně například u dodávky plynu, vody, elektřiny, telefonního nebo internetového připojení atd. je celkem logické, že významná část ceny by měl být paušál za to, že jste vůbec napojen,… Číst vice »

babilon
Host
babilon

To, čemu říkáte nástupní sazba, je jedna z forem množstevní slevy. Čím jedete dál, tím vás vyjde cena za km levněji. V Kauflandu taky platíte za 6 vajíček více (v přepočtu na ks) než za celé plato. Jestli vám to takhle nestačí, tak si v nástupní sazbě třeba představte náklady s vydáním a kontrolou jízdenky.

J.L.
Host
J.L.

Pojem „nástupní sazba“ se poprvé vyskytl zde“ https://zdopravy.cz/komentar-najdi-si-svuj-vlak-aneb-kdyz-se-spoji-ministerska-neschopnost-a-drazni-malost-38150/#comment-176670.

V Kauflandu platím za „futrál“ na vajíčka. Když si na tržišti kupuji kusová vejce a mám svůj obal, žádný příplatek neplatím, což analogie třeba nákupu jízdenky přes Internet. I v Kauflandu jsem „kontrolován“ u pokladny a ještě mi vydají nezpoplatněnou účtenku.

nenadrazak
Host
nenadrazak

Opět podpásovka od autora příspěvku „České dráhy ve svém vyhledávači spojení a e-shopu nabízejí naprosto nesmyslná spojení“. Ano na svém vlastním e-shopovém portálu a v mobilní aplikaci Můj vlak tento dopravce neuvádí konkurenční dopravní informace. Nicméně je to jejich prodejní portál a jejich mobilní aplikace pro jimi vedené spoje. Ale pokud by si dal autor trochu práce, tak by uvedl, že České dráhy prostřednictvím své 100% vlastněné společnosti CHAPS spol. s r.o. na webové stránce IDOS (včetně mobilní aplikace) uvádějí spoje o všech dopravcích, včetně MHD velkých měst. Pokud si dám práci a podívám se na jednotlivá fakta, tak autorem… Číst vice »

pozorovatel
Host
pozorovatel

No, čekal jsem, kdy někdo (konečně?) upozorní na skutečnost, že CHAPS vlastně teď patří ČD, takže Českým drahám vlastně nepřímo patří i IDOS …

Anonymus
Host
Anonymus

To jsem netušil. ČD vlastní nějakou firmu??

Jarda
Host
Jarda

Samozřejmě. Spoustu. Je to celá skupina.

Karel
Host
Karel

Vidíte, teprve teď jsem zaregistroval, že CHAPS už dva roky patří dceřiné společnosti Českých drah.

VaBa
Host
VaBa

České dráhy jsou státní, mají složit lidem. Nespolupracovat s konkurencí je velká chyba. Že se tomu ale v ČR divíme, to nechápu, jsme přece nejchytřejší…

Míra
Host
Míra

Pravidla spolupráce musí stanovit regulátor trhu. Jako třeba v telekomunikacích, v elektrizační soustavě.

Andros Baman
Host
Andros Baman

Reagovat na racionalni kritiku sebelitostnym clankem neni objektivni a seriozni novinarina.

Martin1
Host
Martin1

Já tam teda nic sebelítostného nevidím. Spíš se autor pokusil jiným způsobem vysvětlit svůj pohled na věc.

Hezky česky
Host
Hezky česky

Každý subjekt ať si to dělá jak chce, co kam zakomponuje. ČD mají taktiku blokovat, zdržovat, komplikovat, takže je to celkem logické.
O to rychleji bude probíhat jejich úpadek, pro železnici jako takovou z krátkodobého hlediska věc negativní, ale o to rychlejší bude nástup konkurence, tedy z dlouhodobého pohledu zpráva dobrá..
Díky jejich postoji velmi rychle vyrostl RegioJet, vypadá to, že do této skupiny se dotahuje tandem Arrive+Leo, jen dál a hustěji a třeba přijdou další.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jako spíše zastánce ČD (a obecněji i „unitární“ železnice) musím bohužel konstatovat, že (bohužel) máte pravdu – a jako spíše zastánce ČD mě vůbec netěší, že ČD nezahubí nikdo jiný, než ČD samy …

pozorovatel
Host
pozorovatel

Smutné je, že podstata vašeho názoru je vlastně pravdivá a ČD se zničí samy, aniž by na to potřebovaly mnoho přispění zvenku …

Vorech
Host
Vorech

Souhlasím s vámi, prostě ČD mi připadá jak odkladiště neboli trafika pro „experty“,kteří ze srdce nenávidí konkurenci, protože to pro ně znamená muset vyvíjet v práci aktivitu. Je to strašně provázaný s politikou a tím si sami sobě škodí. Myslím si, že musí být generační výměna nebo částečná privatizace. Prostě sociální praktiky podniku v kapitalismu, nemají moc šancí. A pokud ano, tak tu není něco v pořádku. Nevím proč se ma sanovat z rozpočtu lenost a stupidita úředníků z ČD. Tím nechci házet všechny do jednoho pytle, ale vidět na trase Klatovy-Plzeň tu nemohoucnost a za vice jak 20let žádný… Číst vice »

Papaja501
Host
Papaja501

Je tady akcionář,který by vložil kapitál do firmy,která propaguje,potažmo nabízí služby konkurenčních firem ve své aplikaci,či stránkách a tím se i vystavovala právním problémům? V aplikaci jsou k dispozici ve stanicích odjezdy i příjezdy soukromníků.Už to je vstřícné.

Tronda
Host
Tronda

Ale přece ČD jsou složka státu, furt to čteme, takže bláboly o akcionářích jsou jaksi mimo mísu.

Leinad
Host
Leinad

Když chci jet Plzeň – Slavičín, mají mi ČD prodat lístek do Olomouce (a nechat pokračovat Arrivou) nebo je při ně výhodnější poslat mě autem?
Minimálně pokud by část cesty byla s ČD, tak to snad můžou nabídnout (samozřejmě s upozorněním)

Jarda
Host
Jarda

No… Jen chci jen upozornit na jeden odstaveček zmíněného článku, jelikož se nemůžu zbavit dojmu, že zákazníci ostatních dopravců mají ve svých prohlížečích nainstalován doplněk, který ho automaticky skrývá. „České dráhy neodpověděly přímo na otázky, proč cestujícím vůbec tak nevýhodné spojení nabízejí. Nejprve uvedly, že prověřují ‚všechny možnosti dalšího rozvoje online odbavení včetně provizního prodeje.‘ O den později pak odpověděl mluvčí Českých drah Radek Joklík, že současná situace je dočasným stavem a informace o alternativních dopravcích budou uvedeny nejpozději do spuštění státního jednotného tarifu.“ Proč ale tuto informaci vynechává i tento /onen článek ospravedlňovací/ komentář, pro to vysvětlení bohužel nemám.… Číst vice »

Jarda
Host
Jarda

Asi jsem to napsal moc dlouhý, sorry.

Proč neuvádíte, že je tento stav dočasný?

Jarda
Host
Jarda

Odpověď místo disliků by taky byla férovější.

Gogo
Host
Gogo

Ačkoli jsou zde obviňovány ČD že neukazují vlaky konkurence i když ta by měla zájem tak např. Regiojet mi taky nenabídne vlaky Leo-expresu nebo Arrivy.

Medvěd
Host
Medvěd

MD přece už naznačilo, že bude státní tarif za 1,53 Kč/km ale bylo to neprůchodné . Milý JEŽÍŠKU, na Nový rok bych si přál , abys udělal za ty nemakačenka návod, jak mají postupovat! Aby se přeprava cestujících stala službou – co kdy kde kam s kým jak dlouho a za kolik . Ne, že od zítřka už dopravce nejezdí, protože mu (kraji) došly peníze………….Děkuji.

zesp
Host
zesp

Ano, je to z komentářů nepřehlédnutelné, že velkká část čtenářů tohoto webu jsou zaměstnanci a ultra příznivci ČD, kteří ale jaksi nedokáží překousnout, že se v tomto případě najedná o další propagandistickou hlásnou troubu jejich podniku typu Železničář, nebo ČD pro Vás. A že se zde občas v plné nahotě objeví nepříjemná pravda, o které by se ve výše uvedených plátcích z pochopitelných důvodů prostě nedočetli. A že to není s tím jejich podnikem a hlavně jím nabízenými službami tak růžové, jak si oni sami myslí. A že pro běžné cestující a objednatele opravdu není středobodem režijka, od které se… Číst vice »

BoH
Host
BoH

Víte, ČD má spoustu chyb a je jen dobře, že jim konkurence prohání pérka, protože skutečně nechci, aby se železnice dostala do stavu před 10 lety. Nicméně to, co říká tento článek, je prostě nesmysl. Pokud by alternativní dopravce dal 50 % tržeb ČD za to, že si přes jeho systém klidně i koupí jízdenku, tak myslím, že ČD budou vrnět blahem a klidně to do svého systému zakomponují. Ale samozřejmě 50 % jim nikdo nedá. Na druhou stranu zadarmo ani kuře nehrabe. Proto je nesmysl obviňovat někoho, že něco blokuje, protože vždy je to o ceně, na které se… Číst vice »

Jarek
Host
Jarek

To že je to o ceně tvrdíte vy sám bez jakéhokoliv důkazu.

BoH
Host
BoH

A Vy máte důkaz, že ČD odmítly jakékoliv jednání za všech okolností?

Jarek
Host
Jarek

Mám důkaz o tom, že existující smlouvy s JHMD a Viamontem byly vypovězeny, ta první jen z plezíru a ta druhá s poukazem na (namodro interpretovaný) 4. železniční balíček. O penězích nikde žádná informace neěla.

BoH
Host
BoH

Jistě, to samozřejmě mohou. Existuje spousta smluv. Ale u každé smlouvy jsou dvě strany. Jedna většinou nabízí nějakou službu a druhá za to musí většinou zaplatit. A prostě buď se dohodnou anebo ne. Těžko vám někdo řekne přesně (a pravdivě), jak takové jednání probíhalo. Samozřejmě, pokud ČD by řekla – v žádném případě s Vámi nejednáme, tak je to jasné a ČD se skutečně chová iracionálně a proti svým zájmům. Ale nepředpokládám, že by ČD se chovalo až tak hloupě, protože každý chce pro sebe maximum. Ale důkaz nemám, to je pravda. Pouze je to logické.

Ic540
Host
Ic540

Jojo. Železničář. To je nejoptimističtější čtrnáctideník na zeměkouli…😀
Po jeho přečtení se rovněž ocitám ve virtuálním světě kde je vše krásné hezké ideální moderní a jezdí včas… 😀

Tomáš
Host
Tomáš

Vy ,a další zahořklí důchodci v Havířově si můžete tak akorát koupit Horník, jestli to ještě vychází.
Železničář se aspoň snaží informovat, vy jen plivete.

Nadseny cestujici
Host
Nadseny cestujici

Dobry den, na zacatku je nutne si uvedomit, ze DB i OBB jsou soucasne i provozovatelem drahy, takze je logicke a spravne, ze tam jsou i spoje jinych dopravcu s presahem za hranice statu. V CR je komplexni vyhledavac spojeni pro cele uzemi v CR a pro vsechny dopravce a tim je IDOS. Pokud porovnavame aplikaci Muj vlak od CD, tak proc ji nedate do jedne roviny s aplikaci od Regiojetu ne Leo Expresu? Pokud vim tak vsechny slouzi pouze pro sveho dopravce. Proc by aplikace Muj vlak mela byt jina? Respektive, proc aplikace na prodej jizdenek (napr. Refiojetu) jinych… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Např. GWTR vlastní aplikaci na nákup jízdenek vůbec nemá.

dopravák
Host
dopravák

Pro Šumavu už něco má: https://www.jizdenkagw.cz/sumava/cs/Home

A přidám hned ještě odkaz na informaci o Mikulášském vlaku na Moldavu v Kr.h.: http://www.gwtr.cz/files/editor/files/Moldava_2019.jpg .

BoH
Host
BoH

Sice je to pořád dokola, ale budiž: 1) Kdo chce najít komplexní spojení, jde přes idos. 2) Aplikace ČD si nikdy nehrála na komplexní systém. kdyby tomu tak bylo, musela by obsahovat i autobusy. Aplikace „všichni dopravci na dráze“ je prostě nesmysl a zbytečnost. Navíc neznám nikoho, kdo chce hledat pouze „dotované spojení“, tudíž nedává smysl, aby tam byly závazkové vlaky konkurence, ale již ne komerční. 3) Každý dopravce nabízí to, co umí. Každý dopravce nabízí různá „nesmyslná“ spojení, kterými asi nikdo nepojede. Například i RJ šestihodinovou štreku z ČB do Brna. 4) To , že ČD jsou stále největším… Číst vice »

Flinta
Host
Flinta

Je to pořád dokola, protože zapřísáhlí obhájci ČD nechtějí vidět realitu a pouze bojují proti „třídnímu nepříteli“ v podobě soukromých dopravců. U citovaného spojení ze Železného Brodu do Tanvaldu nejde přece o jen o cestující z těchto dvou měst, ti si ten spoj soukromého dopravce snadno dohledají a určitě nepojedou přes Liberec s ČD. Jde o cestující, pro které je uvedená relace jen částí jejich cesty, a kteří by do Železného Brodu přijeli s ČD. Ty by tak utržily za dopravu do Železného Brodu, i když by potom cestující přesedl ke konkurenci. Pokud cestujícímu nabídnou cestu přes Liberec, jsem přesvědčen,… Číst vice »

BoH
Host
BoH

Pokud se dobře podíváte na mé příspěvky, tak rozhodně nejsem obhájce ČD. To za prvé. Za druhé. To, co píšete, můžete aplikovat na jakéhokoliv dopravce. Každý dopravce může nějaké nabídnout lepší spojení konkurenčním spojem a utržili by třeba na tom nějaký podíl. Dělají to? No nedělají. Proč taky, každý si to najde na idosu. Nesmíte být tak posedlý nenávistí vůči ČD.

Filemon44
Host
Filemon44

To ale můžeme úplně stejně aplikovat i opačně-pokud cestující na webu Arrivy najde, že z Kolína do Písku musí přes Nbk a MB, nejspíš nastartuje auto nebo dojede vlakem „konkurence“ do Prahy a pak autobusem.

dopravák
Host
dopravák

Že vyhledávač spojení ČD nenabízí spoje jiných dopravců jedoucí PO STEJNÉ TRASE NEBO MEZI STEJNÝMI LOKALITAMI, tomu lze rozumět a nikdo normální see nad tím nepozastavuje – já bych ale viděl jako nedokonalost a kritiku zasluhující skutečnost, že ten vyhledávač nenabízí nejen přímo i přípoje vlaků jiných dopravců do lokalit, kam v minulosti dávnější či ještě nedávné (či dokonce nyní ještě v současnosti) nabízely spojení svými vlaky ČD, nebo aspoň u každého spojení odkaz na vyhledávače či informační materiály toho NAVAZUJÍCÍHO dopravce. V tomto smyslu (a asi jedině v něm) je Sůrova kritika ČD docela logická a oprávněná, a já… Číst vice »

BoH
Host
BoH

dopravák: To je stejné, jako kritizovat RJ, Leoše, Arrivu či kohokoliv jiného, že nenabízí na svém portále vlaky jiných dopravců. A pokud budete argumentovat, že tam tito dopravci nejezdili, tak například pro RJ například Špindl neexistuje. Tím skutečně RJ nekritizuji, je to logické. Proč by RJ měl na věky věků informovat o tom, kdo jezdí do Špindlu? Ale toto je úplně stejný případ. Pokud mi vyhledávač ČD danou trasu nenajde, tak holt se musím podívat jinde.

dopravák
Host
dopravák

On je ovšem dost značný rozdíl mezi dopravou autobusovou, na kterou se odvoláváte vy, a dopravou železniční, jejíž síť i její používání má úplně jiný charakter.

BoH
Host
BoH

No to tedy není. Rozdíl je pouze v tom, že jedno jezdí po kolejích a jedno po silnici. A pak v kapacitě soupravy. Ale z pohledu podstaty služby (tedy přeprava cestujících) je to naprosto totožné.

dopravák
Host
dopravák

Nemáte pravdu: železnice fungovala po mnoho let jako jakýs-takýs síťový systém, zatímco autobusoví dopravci si mnohem více „hráli každý na svém písečku“ a jedině za dob „bolševika“, na něhož tady kde-kdo jen plive jedovaté sliny, byly díky krajskému uspořádání podniků ČSD aspoň získatelné jízdní řády v nějaké komplexnější podobě (čímž nechci „bolševika“ nijak adorovat, ale je to faktum).

Karel
Host
Karel

ČSD a ČD si tuplem hrály na svém písečku a ostatní dopravce úplně ignorovaly. Alespoň od roku 1948, kdy ČSD přišly o svoji autobusovou dopravu.

BoH
Host
BoH

Ano, železnice fungovala jako síťový systém, protože tam byl jediný dopravce, který vše zajišťoval. Stát řekl, že nechce monopol na železnici, tak je nyní zde stejný systém, jako v autobusové dopravě. Co jsme chtěli, to máme. Nic víc, nic míň. Dejte všechny výkony (ne prosím, nedělejte to) ČD a máte zase síťový systém.

BoH
Host
BoH

Jinými slovy. Obyčejný zákazník se potřebuje dostat z bodu A do bodu B. A je jim celkem jedno, jestli je to autobus či vlak. Pouze šotouši se fixují na vlaky 🙂

Karel
Host
Karel

Nikoliv šotouši, ale režijkáři.

BoH
Host
BoH

Řekl bych, že tedy obě skupiny…

Jarda
Host
Jarda

Já teda jako pravidelný zákazník železniční přepravy si nedovedu představit, že bych eshop ČD využíval jako vyhledávač spojení. Vždycky to dělám přes idos a vždycky jsem to tak dělal. Vy, kteří tak eshop ČD používáte, napište prosím JÁ.