Komentář: Kamiony a sklady jsou daň za pohodlí naší civilizace
Kamion. Ilustrační foto. Autor: Esa logistika
Deník Zdopravy.cz dává prostor názorům odborníků z nejrůznějších dopravních oborů. Je něco dobrého na tom, že u nás sklady zabírají
Kamioňáci jsou hladovou zdí kapitálismu. Co se statisíci mamlasů, kteří se dříve dobře živili v olbřímích armádách, hutích, dolech? Zde se velice dobře a snadno uplatní, není to kvalifikovaná práce a proto je EU tak massivně podporována. Co by jinak dělali? Proto na „profesi“ kamioňáka stačí úspěšně absolvovaná zvláška. A proto s tím nic nejde dělat.
To není o hladové zdi kapitalismu, s těmito lidmi by si musel nějak poradit každý systém a režim, je naprosto jedno jestli to bude tak že je pošlete s kamionem raizovat po evropě, nebo budete produkovat řeky ocele, pro kterou svět nemá užití (momentálně máme nadbytek železa), leda že bychom začali stavět ocelová města. (tak si říkám že by to nemuselo být zlé) Čím složitější systém a vyvinutější společnost, tím více lidí spadá do skupiny „problém uplatnit“, jestli před 150 lety byl problém akorát upíchnout vesnického idiota, kterému se ve finále mohla akorát tak dát koza kterou pásl, tak dneska… Číst vice »
Z čeho jsem smutný? Z toho, že jsme vsadili na krámy a na prosperitu a zapomněli jsme na Boha, na duši i na to, že máme kulturu, že máme taky rádi krásné věci, které nás odlišují od toho žraní jako stádo. Že se měníme na zvířata, na příští otroky a děláme to dobrovolně.
Karel Kryl
Tak tak, dobře to pan Kryl napsal. Doporučuji též Tomáše Sedláčka a vynikající knihu Ekonomie dobra a zla, především poslední kapitolu pojednávající o (ne)udržitelnosti současného růstu hnaného monstrózní spotřebou za masivního zadlužování západní civilizace.
Viz malá citace z recenze: Závěr knihy, v němž Tomáš Sedláček volá po opuštění excentrické dráhy západní civilizace směřující ke stále většímu hromadění a materiální rozmazlenosti, po jakémsi zvolání Hrnečku dost!, je nadmíru sympatický, ale stejně tak i utopický.
Nevím jestli je pozitivní vázání pracovní síly na nízko kvalifikovaných pozicích, vůbec tato podpora nízko kvalifikovaných profesí, měli bychom se posouvat k oborům s vyšší přidanou hodnotou, eventuálně se možná začít zaměřovat na zemědělství dražších plodin. Čerstvě jsem sem dozvěděl že na jižní Moravě je zřejmě možné již docílit dvou sklizní brambor, respektive letos to chtějí vyzkoušet, běžnou rostlinou zahrad se stává fík, olivovníky se přesouvají z kategorie okrasných stromů do ovocných, tradičně se pěstují mandloně, to jsou všechno plodiny které stojí na trhu více než třeba obilí. Navíc by přechod na sady mohl pomoci proti erozi půdy a dalším… Číst vice »
Naprosto trefné. A EU buď opravdu řeší ptákoviny a skutečné problémy evropské civilizace nechce vidět anebo ji takto jako neschopnou (možná záměrně) opět prezentují mainstreamová média, resp. o mnohé užitečné práci se ani nedozvíme, protože je to mediálně nezajímavé jako „špeky“ kolem žárovek, výkonu vysavačů, zahnuté zeleniny apod.
A to ještě pomíjíte, že při dobré organizaci práce lze část zboží (zejména asi toho rychloobrátkového) vlastně „skladovat“ přímo v těch železničních vozech (resp. kontejnerech) a překládat byz zbytečné práce v meziskladech přímo do rozvozových automobilů, takže skladové haly by v případě inteligentního zavlečkování logistických areálů nemusely být zbytečně velké – ale musel by být k dispozici dostatek vhodných a řádně udržovaných železničních vozů a kontejnerů …
Je dosti smutné, jestli pilířem českého hospodářství je armáda nekvalifikovaných šoupačů krabic.
Navíc ani mnohdy nejsou místní, takže nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu.
Neoznačené komerční sdělení a „nezávislý“ odborník, který plká nesmysly. Máte tohle zapotřebí?
1. Komerční sdělení se vyznačuje tím, že za něj někdo zaplatí. Tohle není ten případ, to vás ujišťuji.
2. Nikde nikdo netvrdí, že jde o nezávislého odborníka. Naopak, je to odborník závislý, nicméně odborník z dopravy. A toto je jeho pohled.
3. K těm nesmyslům: pokud se sám odborně zabýváte dopravou z jakékoliv pozice, napište nám protikomentář (pod svým jménem a funkcí) a my ho vydáme.
Právě, že se jedná jen a pouze o jednostranný a naprosto závislý pohled, podsouvaný všemi mainstreamovými médii především lidem neznalým (což je většina) jako jediný správný a to je právě to špatné. To by jsme za daň civilizaci a pokroku mohli dát jako příklad v podstatě cokoliv, je to pohodlné a nic to zdánlivě nestojí. Ale jen zdánlivě, o negativních dopadech a hledání jiných alternativ do budoucna ani slovo, čili vyváženost nula (min.do doby, než zde bude dán prostor i jiným se k dané problematice vyjádřit též). Když lidé nemají jinou alternativu a nemohou ji příliš ignorovat, dokonáno jest a… Číst vice »
Destrukce ornice… No když jsem se díval naposledy na stavbu něčeho většího ve Slatině, tak se udělala skrývka asi do půl metru ornice se dala na hromadu a pak se stavělo, (hádám že ji někdo odkoupil, respektive mohl by velmi snadno, možná šla na rekultivace) ale to co předvádí zemědělci je otřesné. Na Moravě jsou písky, ví to všichni, nebo by měli, když stavěli D2, prý jim odcestovaly pilíře kamsi pod zem, na tom byl asi metr až metr a něco ornice, před deseti lety, na poli ještě něco bylo, dneska je tam obrovský flek kde nic není, jenom jemný… Číst vice »
„podsouvaný všemi mainstreamovými médii především lidem neznalým (což je většina) jako jediný správný“
Takže vy nejste schopen svůj komentář napsat (natož obhájit) a s odborností to taky nebude žádná sláva, ale o to drsnější hejty máte na někoho jiného?
Ona ta infrastrukturní podinvestovanost se týká mimo celé dopravy (silniční, železniční, vodní).
Ano. Železnici chybí kapacita a místní napojení, silnice nižších tříd se rozpadají a pro lodě je málo vody.