Kolovratník: Reakce na klamavý a zavádějící článek novináře Sůry
Martin Kolovratník, poslanec ANO a předseda podvýboru pro dopravu. Foto: FB Martina Kolovratníka
Redakce deníku Zdopravy.cz obdržela dnes v podvečer reakci poslance Martina Kolovratníka (ANO 2011) na ranní článek, který upozorňuje na Kolovratníkův
Kolovratníka jsem nikdy nepovažoval a nepovažuji za odborníka.
Je to bohužel žvanil bez řádných zkušeností z provozu
Už se těším, až lidé typu pana Kolovratníka zmizí po volbách do propadliště dějin. Vláda odborníků… Achjo.
Je mi přes 60, proto nesdílím Váš optimismus. Jistě vstanou noví Kolovratníci.
Dobrý den pane Sůro,
máme s manželem soukromý železniční dotaz, mohli bychom Vás kontaktovat na mailu?
Děkuji.
Ludmila Novotná
určitě sura@zdopravy.cz
Jaký je problém přistavit v Praze soupravu treba railjet a normalni vagony ve predu a pojede to do Ceske Trebove kde se odpoji railjet a pak to pojede jako Ex treba na Valachy
Upřednostňovat komerční vlaky vůči všem ostatním je systémový nesmysl. Systém musí umožnit proporciální přidělování kapacity dráhy pro všechny druhy vlaků včetně nákladních. A je skutečně otázkou zda rozsah momentálně provozované dálkové dopravy komerčními i nekomerčními vlaky na této trati je z hlediska zájmů státu a zejména kapacitních mozností dráhy správný a smysluplný, protože v praxi dost významně degraduje regionální osobní vlaky a o těch nákladních je asi zbytečné se zmiňovat, ty jsou téměř odstaveny úplně. A stejně tak v případě výlukové činnosti by měly být i případné redukce proporcionální a postihnout všechny druhy vlaků a všechny dopravce v zásadě stejně.
Ono tam je toho více. Tento návrh na počátku řeší „Přetíženou dráhu“, kterou tu nemáme a mít nebudeme, protože v noci za standardního provozu vždy bude dostatek tras… A pokud trasu v rozumné kvalitě nejsme schopni získat, tak logicky takový vlak nejde prodat a vůbec nevznikne. To samozřejmě odporuje Bílé knize o dopravě a nějakému převádění zboží ze silnice na železnici, ale to současně asi nikoho kromě dopravců a spedic nezajímá… Dále ale řeší standardní příděl kapacity, i zde zavádí několik nových kategorií, například vlak kombinované dopravy. A kapacita se má přidělit od nejvyšších kategorií k nižším, pokud zbude… Dnes… Číst vice »
Asi něhaka pravidla budou aleje otázkou zda je take nesktualizovat. Třeba tak, že vlaky v závazku mají přednost před komerčními vlaky.
Takže Regionova /jedoucí v závazku, obsazená 5 lidmi/ bude mit přednost před komerčním, plně obsazeným Pendolínem. Gratuluji.
U poslance by mě zajímalo, jak se vůbec staví ke kontrolní a úkolovací činnosti ve směru k SŽ, což ten jediný a je to přímo státem řízená orgqanizace, kdo má možnost kapacitu tratí zvýšit – omezováním a „přednostmi“ se nic nezlepší, jen zpřehází. – nikde se neřeší brutální zpoždění ve spuštění provozu ETCS (7 let?), což se mimochodem začíná cenově mstít). Národní implementační plán je tak papír na záchod. – nikde se neřeší kvalita projektů a investice do traťové části ETCS, tedy (nevyužitý) potenciál na zvýšení kapacity dráhy To mělo potenciál pomoci krizi kapacity bez drahých zásahů do stavební části… Číst vice »
ETCS minimálně na 010 kapacitu dráhy nezvýší, právě naopak. ETCS je dobré na tratích s menším provozem nebo s přibližně stejnou rychlostí vlaků. Ideál třeba čtyřkolejka s oddělenou jízdní cestou pro pomalejší a rychlejší nákladní vlaky. Tam, kde se pletou vlaky různých rychlostí, kapacita klesne a to proto, že ETCS se víc „bojí“ než vlak řízený strojvedoucím. Zjednodušeně řečeno zpomaluje dřív, zajíždí odbočkou déle atd. Můj názor vychází z provozních zkušeností, protože některé vlaky již tak jezdí a tak mám možnost vidět jak se chovají. Za Českou Třebovou, kde je na obě strany méně vlaků, nebo v noci, na tratích,… Číst vice »
Za prvé, to je to na co poukazuji, implementace moc nenapomáhá navýšení kapacity dráhy (když už se do toho nasypaly ty prachy), i když dílčí zlepšení si slibuji i tak, díky transparentnějšímu přenosu návěstěné rychlosti. ETCS se ničeho nebojí, je to věc brzdných křivek. Vlakový zabezpečovač máte i v metru a dokáže jezdit na 90 s. Naopak LS a návěstidla se svými dvěma oddíly to dost zpomalují z principu, bohužel na zkrácení oddílů pro ETCS pokud vím nedošlo, což je zatracená chyba, která bude mrzet od prvních dní výhradního provozu. Na čtyřkolejku zapomeňte, to je finanční darda a „sebevražda“. Tlačit… Číst vice »
To je hezké, ale zatím se bojí. A jestli se takhle budou bát všechny vlaky, potěš koště.
Jak oni to v tom Švýcarsku (a dalších) jen dělají, když je celá dráha zazděná bojavými vlaky. 🙂
Není to tím, že vše je v lidech? Techika (elektronika) nediktuje, diktuje člověk, který ji nejak nastaví a nějak používá.
Aha tak zase jinak ,zde nejde o osobní vlaky ,ale hlavně o expresy na Ostravu a o přidělování dopravní kapacity.Jak zde někdo dobře píše trat pokud jí nerozšířím o další kolej ,nezvýším rychlost a pod tak nenafouknu ,už jenom s ohledem na návěstidla a elektrické mezidobí,prý SŽ dostala 52 miliard a investuje se jak nikdy a kde jsou ?V modrém zábradlí v x tých zadáních studie proveditelnosti na jednu věc a u nás krásně předělanej peron v Duchcově kam se nevejde ani jeden rychlík.To by mělo pana poslance zajímat.Jinak jsem snad dobře pochopil ,že jde i výluky Chocen-Ústí n O… Číst vice »
Tak tak. Delší vlaky. Už to píši včera. Kdysi jsme vozili Bobinkou 15 vozů. Jednou za hodinu je málo, ale po půlhodině by to muselo stačit. Ostatně, až začnou výluky, jiná možnost nebude.
Když tak přemýšlím, je potřeba stále navyšovat počet spojů třeba na trase Ostrava- Praha? Podívejme se, kdo těmi vlaky za prací dojíždí. Zdravotní sestra, učitelka, nebo skladník do šroubárny asi jen vyjímečně. Většinou je to úředník, manažer atd. Jedou několik hodin proto, aby si sedli v centru Prahy do kanceláře. Covid by nám měl ukázat cestu do budoucna. Proč má jezdit úředník do drahé kanceláře do Prahy, když může sedět u počítače doma? Kolik se ušetří za pronájmy budov, topení, on za jízdné a hlavně čas. A že to může fungovat je jisté. Alespoň v našem podniku byly na jaře… Číst vice »
1) kdo nemusí a nechce dojíždět, dojíždět nebude
2) ne všichni jsou s prací doma spokojeni
3) u některých při práci z domova poklesne efektivita
4) pracovní jednání
5) školení
6) nejezdí tím jen manažeři
Vyjádření cervenopalecnika z Pardubic
V pohodě. Děkuji za názor.
Což neznamená, že tam má jezdit hromada krátkých vlaků často jako tramvaj. Nadto zrovna z Pardubic tam nejezdí zdaleka jen Ex. 😉
ano, ale trochu to nadnesu. Musí kvůli tomu jet v ranní a odpolední špičce vlak každých 15 minut?
1) Zkuste některému vedení říci nechci i pápá může nastat. 2) Je takový zaměstnanec spokojený i v práci? Spokojenost je otázkou nastavení si priorit pro práci doma a režimu práce doma. 3) Viz 2) 4) Už léta zaběhlý přežitek krmený různými produkty pro podnikatele a jejich firmy. Ponejvíce automobilky a jejich flotily pro firmy a podnikatele. Jako jsou schůzky kam je slušnost přijet třebas podpisy smluv na významnější kontrakt. Aale pan šéf má většinou svou firemní káru a pokud tam jede někdo jiný z firmy může být v firmě i tzv. sdílená auta. 5) školení, ale no tak co dělají… Číst vice »
1x za 14 dní ke specializovanému lékaři. Holt stárneme, no
Tak jsem si chtěl udělat svůj názor, co je zavádějící. Zatím jsem nepřečetl nic a jen prvních 5 slov z originálního textu: „Komerční vlaky pro pár cestujících“.
Takže odpověď je naprosto jasná. Teď to jdu dočíst.
Líbí se mi, že tento deník patří mezi velice uznávané zdroje informací, ze kterých se čerpá během vysílaných poltických debat o dopravě i v televizním zpravodajství. Nyní znovu ukazujete, jak jste pro laickou i odbornou veřejnost důležití, kdy rozkrýváte další průšvih. Děkuji vám za Vaši práci, vážená redakce, vážím si Vás. Přesně kvůli Vašim výsledkům se sem několikrát do týdne vracím a pročítám, co je nového v naší zemičce, u sousedů a v dopravní technice. Ještě jednou děkuji. 🙂
Podepisuji 🙂
Já se dovolím pod tuto pochvalu přidat taky.
Od Vás vážně potěší:-) (bez ironie).
To jsem rád. Já si opravdu myslím, že to děláte dobře i přesto, že si občas „zašermujeme“ klávesnicemi 🙂
Máš pravdu, předsedo.
🙂
Vidim to stejne, jsem rad za tento server. Dekuji.
To je kolem dokola. Kdyz je mala kapacita, tak je potreba ji zvysit. Navrh pana Kolovratnika nic neresi, protoze kapacitu nezvysi. Pokud uz chce priznat, ze za 7 let ministrovani ANO na MD se s kapacitou nic neudelalo, tak at si zaradi jeden vlak na Ostravsko za hodinu do zavazku verejne sluzby. Na to neni potreba menit system.
Pane poslanče, když dnes budete jednat s SŽ, tak navrhněte rozšířit trať Beroun – Praha-Smíchov na 3 koleje, a Praha-Smíchov – Česká Třebová na 4 koleje, Česká Třebová – Břeclav na 3 koleje. To vše na min. 160 km/hod. , podjezdy a nadjezdy a 25 kV 50Hz. Když máte na zahradě slabou hadici a velkou nádrž, zahrádku budete holt zalévat o pár hodin více. Když koupíte silnější hadici, o pár hodin méně. Zaměstnáte dost lidí a stát alespoň bude točit peníze doma (ne proplácet prostoje, když nemají práci nebo odbyt). Děkuji.
Pan poslanec nejedná se SŽ, pan poslanec je SŽ – a to poslední v jeho zadání je navrhovat nějaké stavby, když pozměňovací návrhy směřují naopak k nemožnosti vyhlásit přetíženou kapacitu a tudíž povinnost dělat opatření k jejímu navýšení.
Tunely pro ANOfert se budují v jiných segmentech hospodářství.
Mezi Prahou a chocní vyřeší čtyřkolejku zdvoukolejnění PHA-HK-Týniště-Choceň. Mezi Chocní a UO nová dovukolejná trať při zachování stávající. Takže problém zůstane pouze na úseku Ustí nad Orlicí-Česká Třebová.
Beroun má pořešit nový tunel a Česká Třebová-Brno zas plánovaná VRT Praha-Brno. Takže víceméně pro všechno nějaké řešení existuje. Problém bude jen to hrdlo mezi Ústím a Třebovou, to by chtělo nějak pořešit.
A to ještě díky VRT do HK pak bude jednou mezi PHA a PCE 6 kolejí.
Kdy to „pořešení“ bude? Zatím to jsou dvacet let akorát pohádky o mašinkách.
Jsou, ale kdyby se mělo připravovat to zčtyřkolejnění, protáhlo by se to ještě o dalších 20 let, protože na to není ani studie.
Nadto to tam není kam dát. Čtyři koleje od Ústí do Třebové by se při troše snahy také vejít měly, byť to možná opět narazí na vysněné větší oblouky přes soutok Tiché Orlice a Třebovky. 😉
vůbec ne. pilotní úsek VRT Polabí se začíná stavět v roce 2024.
Pilotní úsek má stavební povolení, že víte přesně, kdy se bude stavět?
Oficiální leták stavby na stránkách stavby.spravazeleznic.cz uvádí rok 2025. Tohle opravdu nejsou stránky pro šiřitele bludů, pane Kolovratníku.
VRT Polabí
Zobrazený koridor VRT je ze Zásad územního rozvoje, v další přípravě bude trasa upřesňována.
Předmětem stavby je novostavba VRT v úseku mezi ŽST Praha-Běchovice a Poříčany, která je součástí VRT Praha — Brno. Součástí bude terminál Praha východ, přestavba ŽST Praha-Běchovice, napojení VRT do konvenční trati Praha – Kolín, napojení VRT do konvenční trati Poříčany – Nymburk, modernizace a zdvoukolejnění trati Poříčany – Nymburk.
Výstavba se předpokládá od roku 2025.
Když už jste se objevil v diskuzi, tak se zeptam. Jakožto zastupitel na kraji i na městě byste to měl vědět. Vstoupili jste ve spolupraci PCE a HK (města i kraje) v jednání s MD o vyjmutí úseků D11/D35 mezi MUK Plotiště a MUK Časy ze zpoplatnění? 2 kraje a 2 města už jsou dostatečná politická síla, aby to zajistila a to již od uvedení nových úseků do provozu. V HK ve Svobodných Dvorech (mezi MUK Kukleny a Plotiště) je škola na jedné straně I/11 a většina obyvatel na druhé, takže to výrazně přispěje bezpečnosti. Pokud ale bude úsek MUK… Číst vice »
Beztak je to zas jenom nějakej troll
Přeložit mi to do češtiny? Já nerozumět tvůj jazyk.
Takže zajistíte zákonem, že do toho nikdo nebude házet vidle?
Zatím to „20 let“ bylo akorát odmítáno a vysmíváno. Reálná příprava startuje řekněme poslední 2 roky.
Aneb: „Smrdí to tady, řekl tchoř. A já se odsud nehnu, dokud ten smrad nevyvane…“ 🙂
Nevyřeší, bohužel
Dobrý den, díky z podnět. S tímhle kompletně souhlasím, všechno by to pomohlo a a problémy vyřešilo. Ale ne vše z toho je reálně možné udělat a zaplatit. Každopádně pomůžou nové koridory VRT, viz zde: http://www.spravazeleznic.cz/vrt
VRT je trať – pro turistickou přepravu mezi hlavními městy EU. Ano, uvolníme tratě stávající, ale…….pořád jsme nevyřešili základní problém……. traťová rychlost 160 km/hod. a na ní jeden přepravce mašinka jede jen 100 km/hod., druhý má špatný vagon – snížil na 120 km./hod., třetí nová souprava 200 km/hod., železniční přejezd po dopravní nehodě , inspektor DI přijede už za 2 hodiny. Vlaky stojí, dispečeři čekají na zprůjezdnění tratě. O 50 km dál skáče sebevrah (dlužník) pod vlak. Nákladní vlak stále čeká v stanici na volnou trať – penále narůstá. Soukromník nemá náhradní soupravu a ruší spoje. Cestující nadávají – za… Číst vice »
Má to pár háčků. Pan poslanec si neuvědomuje, že hlavním problémem je nedostatečná kapacita dopravní cesty a ta vznikla podceňováním železnice v minulých desetiletích. Namísto budování nových tratí, zvícekolejnění atd., se do železnice – tedy jejího rozvoje skoro nic neinvestovalo. Čili pokud by chtěl věc řešit, musí napřít svoje úsilí tímto směrem i za cenu toho, že konečně se bude více investovat do železnice a ne do silnic a že třeba miliardy na přejezdy budou hrazeny plně z financí silniční dopravy a peníze do železnice budou skutečně dávány na modernizaci, zkapacitnění a na podstatně vyšší využití kolejí v rámci celé… Číst vice »
Vždy znovu mě fascinuje, jak příznivci železnice přechází fakt, že do SFDI silnice ročně platí na poplatcích a daních zhruba 30 miliard, dráhy ani korunu, ale z rozpočtu SFDI se financují drážní projekty za cca 35 miliard. Takže požadavek, že by silnice měla platit železniční přejezdy, je více jak naplněný. Spíš mě zaráží, že se nikdo nepozastavuje nad tím, že do drah se lijí desítky a stovky miliard a nějak to moc není vidět. Kde ty peníze jsou? Jaké jsou na dráze ceny? Někde je něco špatně a nedostatek peněz to není.
Cože to? Nějaké konkrétnější údaje, celkové sumy, jejich určení? A nepočítejte daň z bordelu vzniklého spalováním, kterou mimochodem velká část lokomotiv platí též.
Ti, co se orientují, vědí, pro ty ostatní např. https://www.sfdi.cz/rozpocet/
Pan poslanec si tohle uvědomuje. A věřte, že se investuje jako nikdy předtím – jen letos má správa železnic rozpočet 52 miliard!
Správa železnic má rozpočet a tomu odpovídá i stav projektů. Lidi, kterým to má sloužit, nikoho nezajímají. Projekty dělají projektanti na politická zadání, nikoli na základě odborné debaty a jsou šité horkou jehlou. Dopravní koncepce je katastrofa.
Za 7 let, co jste u moci, jste se opravdu nepředvedli.
Trochu musím souhlasit, s tím politickým zadáním staveb. Ze záhadného důvodu většina fondů jde na jižní Moravu, odkud tedy, shodou okolností, pochází většina dosavadních ministrů dopravy. Někteří byli i ze stejného města. S výjimkou toho se pak investuje převážně jen do stávajících hlavních koridorů. Do krajů jako např. Královéhradecký, Liberecký, Karlovarský, se moc fondů nedostane. Pro přehled např. seznam projektů na webu Správy železnic. Ale v práci Správy železnic v posledních letech vidím i mnohá pozitiva, například lepší metodiku pro vyhodnocování projektů, díky které se pohnuly i projekty, které řadu lety ekonomicky nevycházely. Ovšem to samozřejmě je interní zásluha pánů… Číst vice »
Současný stav je dědictvím naší úspěšné třicetileté budovatelské minulosti. Letos budou zase volby a tak by nebylo od věci se ohlédnout zpět a odpovědět si na otázku, které politické strany seděly ve vládách od roku 1993, kdy se tak „velkorysé“ začal stavět 1. železniční koridor, který dodnes není hotový a původní plány předpokládaly dokončení koridoru v roce 2000…. 🙂 Od vzniku samostatné ČR do dneška (27 let) jsme měli 19 ministrů dopravy. To znamená průměrnou trvanlivost jednoho ministra 1,5 roku. Co se za tak krátkou dobu dá prosadit? Kolik z těchto lidí bylo odborníků? Dá se za těchto podmínek prosadit… Číst vice »
Ne třicetileté, ale čtyřicetileté.
Když jsem si přečetl o panu poslanci jak je agilní v dopravě, tak mne překvapuje, že ho to ještě baví, když mu spousta nesmyslů smetou že stolu. Má sice titul dopravního inženýra, ale to z něj odborníka nedělá. A těch funkcí. Se divím že se vyspí.
V ANO se nespí! V ANO se maká, to jste ještě nepochopil???
Protože této problematice nerozumím, musel jsem se v tom nejdříve trochu přebrat. Mně z toho všeho vychází následující závěr. Zaplať Pánbůh za to, že řešíme tenhle problém. Pamatuji si na železnici léta zhruba 30 let zpátky, kdy se tak nějak tiše předpokládalo, že se železnice stane zcela marginální. Dnes se subjekty na železnici perou o časy. Znamená to tedy investovat do zdvojkolejnění dalších tratí, VRT apod. To že to jde pomalu je jiným příběhem, často připomínajícím výstavbu dálnic. Ale přiznejme si, i když neochotně, že za poslední cca čtyři roky se na železnici staví více, než dřív. Jasně, bylo by… Číst vice »
Kolemjdoucí: Nezpochybňuji, že je třeba na železnici stavět, stačí se projet po některých tratích a udělat si obrázek. Problém je v tom, že stavební firmy už asi nemají kapacitu a vysoutěžené ceny jsou o desítky procent vyšší než se předpokládalo. Co s tím? A co se týká peněz pro armádu, je krutě podfinancována, snad ještě víc než železnice. Pro každého je dobrá při řešení nejrůznějších problémů jako třeba nyní, když pomáhají v nemocnicích. A když je třeba šetřit, jsou první na řadě, kdo ostrouhá. Kdy se jim vrátí těch 10 miliard po trapné frašce se schvalováním rozpočtu? Za mě ať… Číst vice »
On ten HDP také klesne, takže… Jo, netvrdím, že se to má vzít ź armády, ale ona dost užírá naprostá nekoncepčnost v dopravě, kde se pro dálková spojení paralelně s plány VRT stavějí nejdříve dálkové silnice a ořezává zbytek kolejí. Takže objemy sice rostou nevídaně, ale bídný podíl kolejí se víceméně nemění.
Vy byste chtěl ve zbraních z I. světové bojovat v té II.? Jako pardon, ale většina stěžejní techniky má 40 let, to patří do muzea. Nebo vám by dneska stačila Škoda 120?
Když nebudu mít na jinou, bude muset stačit. Ovšem, nebudu s ní nikde závodit.
Neznám žádného politika za ANO, který by nelhal, až se mu od huby práší.
Prolhaná strana vedená prolhaným nomenklaturním bolševikem a StBákem, který lže a přísahá při tom na zdraví svých děti….
„Protikorupční hnutí“, které minulé úterý v Parlamentu smetlo změnu zákona o evidenci skutečných majitelů, takže státní zakázky budou díky tomu dál dostávat firmy se sídlem na nějakém P.O. Boxu na Kypru a nedohledatelnými majiteli.
ANO, Andrejovi už je líp….
Prosím vás a který jiný politik z jiné strany nelže. Odpovím vám, všechno stejná verbež. Nebo uveďte 3 takové politiky. Díky
Kolikrat jsem tento argument slysel od Koblih. Lzou nekdy asi vsichni, to mate pravdu – ale v jednom politickem hnuti se lze permanentne.. A za Covidove party tam hlavy nepadaji. Svet se toci dal..
Takže místo zlodějíčka budeme podporovat arcizloděje. Fajn. Tak to to tady můžeme rovnou zabalit. Nebo chcete říct, že vy jste nikdy nikomu nezalhal? Ani mamince? 😉
Pánečku, KDYBY byla hotová trať na letište..Ovšem, potom by se nemělo o čem debatovat.
Jak nekdo stale muze verit ANOistum, skupine vedene usvedcenym STBakem a lharem?
Ano, nic neni pravda, ale nikdo o nicem nebyl informovan… to je opravdu parada…
A co kdybyste tu pretizenou kapacitu zacali rychle resit treba vystavbou VRT Polabi a protahnout ji az do Hradce a Pardubic, aby se obe soucasne trate uvolnily… Pritom do HK je trasovani velmi jednoduche castecne podel dalnice a pak podel soucasne trate…
Nesvadel bych to na nedostatek penez ani cas, nebot zrejme je penez dost dle prijatych zakonu vlady…
Však to protažení VRT Polabí do HK je v plánu a jmenuje se VRT Východní Čechy. Podle letáku co mají na webu SŽ bude stát tento 70km úsek 28,9 mld. Todělá 0,41mld/km. Pro srovnání úsek Poříčany-Brno je 31,5+40,5+38,5=110,5mld. Délka těchto tří úseků je pak 62+84+33=179km To dělá 0,62mld/km, tzn. zhruba o 50% víc. Pokud vezmeme, že Hradubická aglomerace má cca 450k lidí, brněnská řekněme 800k a Olomoucká cca 470k. A i po dostavbě obou VRT bude díky výstavbě Ústí-Choceň a zrychlení pár úseků za Pardubicemi na 200km/h (se kterými se beztak počítá) rychlejší cesta Praha-Olomouc přes Hradubice než přes Brno.… Číst vice »
Ja s tim souhlasim, jen ta Brnenska mela navazat i na trat do Budejovic, cimz by mela vetsi smysl co se tyce cestujicich… ale i jako Brno a pokracovani dal na Viden a Budapest dava velky smysl v danem smeru… skoda prelozeni te Brnenske na sever do uzemi nikoho… Ano, na Hradec to smysl dava i co se tyce koridoru, ktere se uvolni, zaroven terminal cca v polovine trasy, u Oseka/Podebrad by navazal na dalsi trate od KH a Podebrad + dve dulezite silnice I/32a I/38 ktere se tam prakticky potkavaji s dalnici D11.. Proto by Polabi melo navazat na… Číst vice »
Pardon, usek Praha-Brno v danem smeru ne, tam je to pres Jihlavu lepsi smer… ten ktery kritizuji, je usek Poricany-Svetla, to je uzemi nikoho…
Pro začátek by úplně stačila druhá kolej přes Hradec do Chocně, která mimochodem řeší mnohem delší úsek než z Prahy před Kolín, byť tam ten problém vyhřezá nejvíce.
Dopravě by dle mého laického názoru pomohlo kdyby byla alternativní elektrifikovaná trať západ-východ dvoukolejná a elektrifikovaná. Z Týniště dal . Zůstalo by pak k řešení úzké hrdlo průsmyk kolem České Třebové do Zábřehu. Ale tady se neinvestovalo léta , skoro stejně dlouho jako se vedou řeči o VRTce . Je mi 50 tak snad vnučka se projede vlakem v ČR víc než 160km/h.
Až se postaví nové tunely mezi Chocní a Ústím, tak se hrdlo zkrátí jen na Ústí – Parnik. MuN – Zábřeh není tak vytížen, aby představoval problém. A dvojkolejka má být právě z VOsek – Hradec – Týniště – Choceň. Aby elektrizovalo a jezdilo se přes Lichkov – Hanušovice je problém s podélným profilem trati (stoupá to vysoko oproti MuNu).
Na přetíženou trať mám recept. Méně vlaků s větší kapacitou. Za sebou dnes jede Žlutý, za ním na blok Černý a šlape jim na paty Modrý. Dohromady nemají kolikrát ani tolik vozů, co jsme kdysi vozili 3x slabšími Bobinami. Proč by nemohlo zase být 15 vozů a polovina vlaků? Stejně se chystají rozsáhlé výluky, takže vše vyjezdit nepůjde.
Patnáct vozů nebrat, s takovou soupravou se špatně pracuje ve stanicích, i kdyby byly vlakové čety tak početné jako v dobách, na které vzpomínáte – zbytečně to prodlužuje pobyty a i zastavování a rozjezdy jsou komplikovanější: únosná je délka soupravy nejvýše 10 – 12 vozů. Ale vozit po „štégu“ pětivozové rychlíky je hodně velká zhůvěřilost, ta jednoznačně souhlasím.
Ono 15 vozů kdysi po 20 metrech je jako 12 vozů dnes po 25 (přibližně). Ptázkou je, zda by na frequentovaných tratích měla být normou nástupiště 300 m, nebo 400.
To je prave ten problem… ja bych s delsimi vlaky souhlasil, ma to ale nevihodu v tom, ze je jich prave mene, tedy mene atraktivni spojeni, lze to docasne tak resit, ale dlouhodobe reseni to neni, tim jsou naopak kratsi intervaly…
To muzete videt na redukci spoju, ktera uz parkrat na nekterych tratich (ale i MHD) problehla a o takove spojeni je pak mensi zajem…
Stačil by interval půl hodiny. To by vyhovovalo, ale vlaky za sebou po pár minutách jsou na dnešní situaci skutečně špatně. Zvlášť když jde jen o to, že každý je jiný dopravce a každý má jiné podmínky pro cestujícího. prostě nemůže být tolik dopravců a tolik zájmů. Dopravní obsluha ČR musí mít přednost před komercí a kšeftem.
A jeli jste někdy těmi špatně naordinovanými vlaky?
Jsou dostatečně vytížené a v exponovaných časech i přetížené. Bohužel ČD není schopno na poptávku pružně reagovat. Ani na spojích Ostravsko – Praha, ani na Jih. Tam dokonce slýchávám výmluvu, že „poláci neposlali vagón“ i když na dané EC v Bohumíně ČD běžně přidává jeden, dva vagony, někdy jede celý bez modrého.
ČD moc pružně reagovat nemůže, protože zkrátka ty vozy navíc prostě nemá. A řadit do EC staré Honeckery a Gyéry dost dobře nejde.
Nevím, no. Bohumín je plný osobních vagónů, ale nevím v jakém jsou stavu. Pokud jsou nepoužitelné, tak nevím, proč tam zavazí =)
Patnáct vozů nebrat, s takovou soupravou se špatně pracuje ve stanicích, i kdyby byly vlakové čety tak početné jako v dobách, na které vzpomínáte – zbytečně to prodlužuje pobyty a i zastavování a rozjezdy jsou komplikovanější: únosná je délka soupravy nejvýše 10 – 12 vozů. Ale vozit po „štégu“ pětivozové rychlíky je hodně velká zhůvěřilost, ta jednoznačně souhlasím.
14vozové soupravy (2x jednotka o 7 vozech + lokomotiva) jsou mimochodem běžné u Railjetů mezi Vídní a přinejmenším Salcburkem (u části spojů až Feldkirchem).
na 4-kolejne trati? Tam pak neni problem ani s nakladni dopravou…
Tam jsou běžně vidět soupravy 2 x (railjet + lokomotiva). Ty závorky tam nedávám jen tak pro nic za nic. Ty lokomotivy jsou opravdu dvě. Jedna je na vlak se dvěma railjety málo, takový vlak by prodlužoval jízdní doby.
A často se pak ve stanicích dělí. 🙂
U nás v poslední době něco zcela nemožného.
Proč se nemůže vlak dělit ve Třebové nebo Přerově?
No kezby u nas byly jednotky s automatickymi sprahly…
Částečně máte pravdu. A strefit se s Dakovkou, špalkama s 15 vozy k perónu, pár metrů před červenou, by dnes spoustě lidí dělalo problém.
Naštěstí žijeme v roce 21 a drtivá většina osobních vozů je vybavena kotoučovou brzdou s možností ep-ovládání 🙂
Máš to ale kliku.
Tím ep myslíte elektropneumatické ovládání brzdových rozvaděčů?
Jestli vybavené jsou, tak jestli se dají/smí používat?
Na Švýcarských IC linkách (např IC5) jezdí 14 vozové soupravy zcela běžně a žádného problému se zastavováním, rozjezdem, či dlouhým pobytem ve stanici jsem si nevšiml.
Trochu větší zmatek na nástupišti je. Najít svůj vůz je obtížnější, když neumíte číst. 🙂
Kdo neumí číst, nekoupí si ani jízdenku a neměl by tedy jet. 🙂
V japonsku maji pro jistotu na nastupistich namalovano kde je jaky vuz a kde jsou dvere, takze seproste postavite tam kam mate a nastoupite do sveho vozu…
Jaké jsou možnosti po dobu výluk? Ptám se vážně.
Pokud se má jezdit místo po dvou kolejích po jedné obousměrně. nevyjedí se ani polovina vlaků. O zpoždění těch jedoucích ani nemluvě.
Je spousta jiných tratí. Ale takovéty lepší až přes Brno …. dálnici by také nikdo z Prahy do Ostravy nestavěl přes Brno ….
Presto se po ni do Ostravy jezdi… spis by dalnici na Brno nikdo nestavel pres Mirosovice, ale kolem Nehvizd,… podle planu VRT…
To je ale blbost… Co je proboha tak magického na těch Nehvizdech, že chceme tahat přes Polabí milion kolejí a jinam nic?
Praveze nic,… ironie.. Brnenska mi prijde lepsi pres Benesov, kde nejen zije vice lidi, ale navaze i na trat do Budejovic a jeste pomuze novym usekem Praha-Benesov….
Modrý se žlutým by to mohli spřáhnout. Jeden vlak 5 mm modrých, 5 žlutých. V lichou hodinu modrá lokomotiva, sudou žlutá. Nebo nějak podobně, abyste nedohadovali kdo toho odtahal víc. Fíra podle barvy lokomotivy, vozový personál by si každý dodal svůj pro své vozy. Ještě by ušetřili za údržbu lokomotiv a poplatky za použití.
A proč by měl Žlutý zapřahat 5 žlutých a 5 modrých, když sám obsadí 10 vagonů?
A jezdí opravdu plný? Pardubice rozhrabany má se dělat Třebová plus úsek Brandýs-Ústí. Dopadne to tak, že se buď domluví, nebo se to celý sesype jak domeček z karet. Rozdělit cestu na Moravu. Sever přes Třebovou, jih stepí přes KH. A bude to sakra o domluvě, nebo to nevyjezdi.
Tohle mi zní rozumně. A jak je to s černým? Z technického hlediska? Tam asi bude představovat potíž charakter jednotek?
Naopak, maji jednodussi reseni, automaticke sprahlo…
Blbě jsem se zeptal, upřesním – umí to komunikovat se zbytkem soupravy? Ovládání dveří, násobné řízení atd.
Tak v tom predpokladam, ze stejne vlaky to umi,… je jasne, ze kdyby meli modry, zluty a cerny takto spolupracovat, tak by musely toto umet… Predpokladal bych spolupraci vzdy jednoho dopravce, tedy ze jeden vlak do Ostravy a druhy do Zlina by mohli jet cast trasy spojene,…
Tohle funguje dobre v jinych zemich, dokonce i na VRT… ale i v MHD u tramvaji,…
Bohuzel u nas to je zatim jen vysadou spicek, kdy jezdi soupravy zdvojene, ale ne jako spojeni dvou linek…
Žlutý vozí 10 vozů, černý je 5vozový a pak následuje 7vozový modrý. To je 22 vozů, nikoliv 15 a má to délku 500 metrů. A nevejde se to k peronu v Pardubicích, v Olomouci…
Pominu-li trochu nadsázku, uvádíte nejvyšší počty vozů.
nechci se dělat chytrý, ale žlutý jezdil na Slovensko i s 13 vozy, nebo dokonce více.
V době před covidem ty vlaky jezdily většinou delší a prázdný rozhodně nebyly. A z Prahy do Ostravy spoustě lidí vyhovuje, že si můžou vybrat s kým a v čem pojedou a i to, že ty vlaky jezdí jak MHD ve středně velkým městě. Spoustě lidí by radost vlak o 12 vagonech jednou za hodinu radost fakt neudělal. Tak to tam funguje a tak jsme si na to zvykli. Pokud by do toho někdo šáhnul, tak ti co to využívají radost mít nebudou. To nám názorně nedávno ukázaly zavřnený obchody o nedělích, sice s tím šlo žít, ale většině se… Číst vice »
Kdo mluví o vlacích jednou za hodinu? Neříkejte, že by nestačil interval 20, nebo 30 min. Až začnou výluky, vyjezdí se třetina vlaků oproti dnešku.
Proč ne, ale interval musí být stále atraktivní. Navíc ty komerční vlaky třeba RJ by musely být volně dostupné, bez místenek, s volbou nastoupit kdy chci a kde chci a sednout si kde chci. Jinak to nemá smysl a diktovat si jak pojedu podle dopravce a jeho zájmů mne nezajímá. Tím neřeším ani kvalitu ani kapacitu ani dostupnost dopravy pro všechny a v KAŽDém čase.
Jůů, z brainstormingu na uvolnění přetížené trati se stává brainstorming na rozšíření regulace
Trhni si levou zadní, ty místenky si máš možnost koupit. Ale ušoplesk je kolenovrt, tak nenenene, musí to být bez místenky. Ach jo…
Čtu to potřetí a pomalu a stále mi nedochází, jak to vlastně myslí se svým cestováním z Pardubic do Prahy? To jako jiné spoje na trase Praha – Pardubice než komerční nejezdí? Prijde mi to jako jistá britská učitelka, která je na to prostě malá…
Best of day 😀😀👍👍
Chudák pan Šůra. Ten pán Kolovratník asi nikdy nejel na té trati nebo nevím. To ANO by měly zrušit a některé členy, ani neřeknu co.
Řekněte 😉
Pro výstrahu pověsit nebo zastřelit. Za poslední rok jsme v jejich podání viděli tragikomický horor, který by nikdo ani nemohl vymyslet.
Pan Sůra by měl nastoupit do politiky na Ministerstvo dopravy, ať nám ukáže, jak se má dráha správně vést 🙂 (sarkasmus)
Ne, žádný sarkasmus. Má ambice, tak rád budu sledovat kohokoliv, kdo to s dopravou myslí vážně.
I já. Doprava je základ všeho
Přeháníte, ale je důležitá. Například, co se týká soli, by u nás mohl být soběstačný snad tak akorát Slaný.
Já to myslel tak, že takoví už tu byli-třeba např Radek John. A jak to dopadlo….
Celý ten popis a útoky na pana Sůru mi přijdou jako nějaký lobbing stavebních firem, do kterých by dle něj (Kolovratníka) veřejnost vidět neměla a mohly si roztočit navýšené finanční prostředky pro SŽ v rámci staveb na koridoru.
Ing. Kolovratníka!
😀
Kapacitu dráhy nezvýší ani 1000 stran popsaného papíru. Redukce počtu vlaků po dobu výluky bude nutná včetně všech kompromisů.
Pan Kolovratník se vůbec nepokouší vyvrátit „mylnou“ informaci o tom, že „vlaky s pár cestujícími by v budoucnu mohly mít při přidělování kapacity přednost.“ A ani nemůže, protože jeho návrh negarantuje nákladu sebemenší kapacitu.
Možná je dobrý pohádkář, ale znění svého vlastního návrhu nemá jak zakecat. Cituji:
„Nepodaří-li se ani po projednání vyhovět všem přednostním žádostem, přídělce přidělí kapacitu dráhy nejprve za účelem provozování drážní dopravy (…) poté (…) a poté mezinárodní nákladní drážní dopravy, zbývá-li dostupná kapacita dráhy.“
A že se Kolovratník radši nevěnuje urychlení výstavby koridorů, když se tu prezentuje jako lidumil a podporovatel železniční dopravy? 😃
Hodně sil redakci, nebudete to mít teď s ním lehké!
Pokud lidi nebudou volit ODS, která by byla schopná udělat s ANO „dream koalici“, tak snad a Vánoce budem bez ANO ve vládě…
Něco mi říká, že se to nestane 😥, ale nechci brát nikomu naději na změnu, jen to tak cítím.
Jen to ne. ODS u ž dostatečně ukázala, co umí a o co jí jde. A s těmi dalšími opozičním stranami je to podobné. Babo raď, co dál!
Radila bych dát druhou šanci té ODS, která na rozdíl od ostatních prošla obrodou.
Podle mne je jen otázka času než na dobrácky paní Sůru podá ten ANOnista trestní oznámení. A vypadá to že ANO tu opět zavede ANOnismus, který bude fungovat na principu komunismu.
Já mám dojem, že to stihnou zavést ještě do voleb 😥
Už zavedli režim horší než komunisté.
On se ale neprojevoval nikdy jako nějaký propagátor a zastánce železniční dopravy. Spíš opačně, pokud se pamatuji.
A že Kolovratník nepřijde sem a neodpovídá si o tom s lidmi, když je za ně placen? Pročpak asi? 🙂
Ty disliky jsou předpokládám od jeho kolegů 🙂
Kolovratník udělá pro drážní dopravu nejvíce, když se do toho nebude montovat a na konci volebního období zmizí v propadlišti dějin.
Kolovrátko, ty jsi ale kojot…
Proč vždy jeden z největších blbců strany se považuje za odborníka na dopravu a někteří novináři je tak i titulují (odborníky, ne blbci) např. Kolovratník, Onderka, Červíček atd.
Čím větší blb, tím větší odborník 🙂
a takých máme…
Nechci zde vyjmenovávat Kolovratníkovy omyly a apologetiku – ta mu jde dobře, a mám plnou důvěru v administrátora pana Jana Sůru. Poslanci měli v minulosti řádně dohlédnout na stavbu 1. koridoru a vůbec nepřipustit , aby se prakticky vynechávaly některé úseky na I. koridoru, jako je Choceň – Ústím nad Orlicí. To byla nepředstavitelná chyba. Poslanci a vlády ČR dlouhodobě nejsou schopni řešit strategii dopravy v ČR. Připomenu jen zaostávání ve stavbě dálnic a nedostatečnou kapacitu železniční dopravní cesty. To je výsledek dlouhodobého nezájmu a neschopností poslanců řešit tyto prioritní úkoly. Poslanci a politici se střídají podle voleb, ale takové… Číst vice »
Střílíte (bohužel) trochu vedle: když bylo založeno na to, co kritizujete, Kolovratník ještě žádným poslancem ani zdaleka nebyl, takže jej z toho nelze vinit.
Tím samozřejmě nechci hájit ten nesmysl, který teď : stát má dost možností i prostředků na to, aby i v relaci Praha – Ostrava objednal rozsah dopravy (v závazku), který je nezbytně nutný pro zajištění potřeb státu, a pak nebude žádná přednost pro dopravu provozovanou jako „komerční“ potřebná.
A za rok už tam zase nebude. Připusťme alespoň, že parlament a politici už tenkrát existovali. To není o tom Petr nebo Pavel, ale o , ve slangu SŽ, NIC-dlouhodobé koncepci.
Potřebuje v takových odvětvích zcela jasné dlouhodobé plány, ii když pak může docházet k částečným změnám, ale ne k tomu, že se krize dopravní stavby poškrtají.
Správně je to nic-dobá koncepce. Stavíme abychom prostavěli, tj. tam, kde je to nejjednodušší. Ať už to smysl dává, nebo ne. SŽ žije v bezčasí.
Nejen SŽ. I zbytek státu chce „všude všechno, hlavně ovšem silnice“.
Jojo, také se tomu říká od voleb do voleb.
Koridory naši politici neplánovali pro rozvoj a už vůbec ne pro rozvoj osobní dopravy. Ty měly sloužit jen pro dálkovou nákladní dopravu. Sami to tehdy přiznávali a nemínili z toho ustoupit. Namísto toho plánovali jen rozvoj silniční dopravy a další a další dálnice atd.. A na nich je ta odpovědnost za to, k čemu došlo. A ani je nenapadne, aby se káli a vyvodili z toho odpovědnost. Naopak se snaží dostat do politiky zpátky. A někteří je v tom ještě podporují.
A hlavně se snaží tuto „koncepci“ udržet, ovšem s tím rozdílem, že koleje už mají sloužit jen příměstské a dálkové osobní dopravě. Ostatní osobní a veškerou nákladní sunou za mohutného potlesku většiny publika na silnice, a též na imaginární kanál.
Bylo ty za Evropské peníze, takže když Stanjura seškrtal do Č Budějovic dálnici D3 a současně IV, koridor, dostal z EU zprávu, že žel. koridor bude pokračovat. EU již tenkrát měla jiné priority.
Ano, třeba to Ostravy postavit všeobecně prý oblíbenější dálnici, a problém s přetěžováním kolejí přesunout na ni. Tak se to ostatně dosud všude dělalo…
Fakt mě to už nebaví.
Martin to ví!
Nás taky ne. Buďte otevřenější a řeknete objektivně, jak to vidí ZESNAD. Diky
Máme právní rozbor od několika železničních právníků a máme připravené modelové příklady konstrukce GVD na trati Kolín – Česká Třebová v případě přetížení dráhy jak při současné právní úpravě, tak při případné úpravě podle pozměňovacího návrhu a dokonce i podledo budoucna připravovaného TTR. Píšeme fakta a nelžeme.
Ale než to všechno vypustíme na veřejnost, tak nám dovolte s tím seznámit nejdřív kompetentní a odpovědným osoby. Je to slušnost, ne?
Omlouvám se za překlepy, …odpovědné…
Děkuji. Jste chlap!
Oldo….Ty to ale přece víš!!!! 🙂
Ano, bude líp. Hlavně návrhy zákonů tajit, tajit, tajit a hlavně nezvěřejňovat.
V původním článku z dnešního jitra je poskytnut přímo dokument s návrhem:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/01/T-912-PN-Kolovratnik_6-1.docx
Ještě by do toho voliči kecali 🙂
Za Covid a Nouzový stav se schovat a s lidmi nekomounikovat a prosazovat si svoje lobby v klidu.
Samozřejmě, co je nám občanům, kteří je platíme, do toho?
OLDŘICH TO VÍ…
Nebuďte slušnej, řekněte jméno.
To je šílená sebranka, tihle ANOnisti.
jenze 30% je 30%, kdyz si clovek predstavi, ze kazdeho tretiho, koho potka je voli.. desiva predstava…
No popravdě. Kdo je lepší????
No popravdě… všichni.
Oni kluci z ANO mají v srdíčkách jen to nejlepší pro železnici. Martin proti svých cestách Pce-Pha pravidelně řeší s Jirkou Svobodou jak položit koleje i do poslední samoty, starý Efko zas ladí drážní telekomunikace s Hubáčkem, PPFkou aby síť byla lepší než od Googlu. A Andrej to pak všechno zastřešuje, abychom byli jedna krásná velká firma.
Jsemna konci četl „farma“. Připomnělo mi to totiž Orwella.
Z pohledu 99% je toto tema boure ve sklenici vody. I kdyby tech par komercnich vlaku melonprednost, mestane se vubec nic. Koridor brzdi zastavkove osobaky. Vic nenapisu, protoze me uprimne nezajima cist ani clanek redakce, ani reakci na nej, takze krom nadpisu nevim o co jde a mam pocit, ze to k nicemu ani vedet nepotrebuji. Penize mi to nevydela, neusetri ani to neni zabavnejsi nez dobry film. Potreba hrotit takova pseudotemata me nicmene dost zarazi. Protoze jak jsem napsal, dost pochybuji, ze by to nejak zasadne ovlivnilo trh nakladni dopravy, jsou to jen bulvarni nadpisy. Ale lidi, nemajici nic… Číst vice »
Nezklamal 😀
Je zajímavé, že, když na téma ani nemáte čas, abyste něco byl schopen chápat nebo posuzovat, přece máte potřebu se tu zesměšňovat takovýmto příspěvkem.
Když vás to nezajímá a ani tomu nerozumíte, tak proč k tomu sem něco píšete?
Reknu vam pouze jedno. Ocekaval bych od servru o doprave spis informacni a odborne clanky. Realita je ale takova, ze tento web je pomerne agresivni. Clanky , resp jejich nazvy jsou casto zavadejici. Co hodnotim uplne nejhure je moznost anonymniho chatovani. To vytvari vlnu nenavisti, pomlouvani, sireni nepravd a hlavne poskozovani budto firem nebo i konkretnich osob. Takze moznost chatovani ano ! ale ne touhle formou. Lidi si sem chodi pouze ulevovat a resit osobni spory. Zacina to tady byt jak na divokem zapade. Pekny vecir vsem
Jsem si žádné nenávisti nevšiml, ale díky za skvělý nápad co zakázat, omezit, nebo redukovat…posílám klíčenku 🙂
Nikdo nechce nic zakazovat. Staci zmena formy chatu a povinna registrace na jmeno.
Vy jste pan Gogo? Všichni jsme Gogo!
Forma mi přijde naopak dost dobrá.
Kdo se chce vyjadřovat slušně a věcně, umí to s jakoukoliv přezdívkou.
Kdo se chce vyjadřovat neslušně a bez věcných argumentů, udělá to i s nickem ve tvaru „jméno + příjmení“. (Mimochodem, co když by se sešlo víc lidí téhož jména + příjmení, např. takových Josefů Nováků či Jiřích Svobodů je vcelku dost.)
S mym nickem jsou tu asi 3 lidi a problem s tim nemam. Mate pravdu, takove napady nic neresi…
Prosím nezakazujte Chat. Obcas se tu resi veci mimo téma, ale kolikrat je to zajimavejsi nez článek samotny 😉 např reakce insideru z CD, SZ apod. – Anonymita mi v tomhle smeru neprijde naskodu. A k článku: nemyslím si, ze by tohle byl bulvár…
Ona ta anonymita vychází ze zkušeností z toho, když někdo říká nepohodlnou pravdu. Pak na to docela doplácí. Pokud toto bude, anonymitě se nikdo nevyhne, pokud nechce riskovat. A je to častější než to vypadá.
Kázání od anonyma…
To je vtipné, člověk s přezdívkou Nineboot kritizuje možnost anonymního přispívání do diskuze.
Začněte u sebe a piště pod svým jménem. Nečekejte, až to dostanete befelem.
Chudák Nineboot Dhupia. Je to oblíbený prodavač z indické večerky na Žižkově, ale lidi ho mají pořád za anonyma.
Jak klíčenku, za tohle se hraje jen písnička !
Lidi v diskuzích kritizují monopol SUDOPu, AŽD či ČD, nečinnost SŽDC, nekompetentnost MD, nebo zvrácené návrhy zákonů z pera nejrůznějších zákonodárců. Chápu, že to se mnohým nemusí líbit, převážně mnohým majitelům, zaměstnancům, úředníkům a politikům.
V základu máte pravdu, ale taky máme svobodu slova, názorů a ještě mírně věřím i ve svobodu tisku. A internetové diskuse jsou z principu-pro většinu-anonymní. Což je také fajn.
Psychologie mluvi jasne. Pod zastitou anonymu lidi maji tendence lhat a velice lehce si dovoluji jit i za hranu legalnosti svych vyroku.
Já mám z psychologie několik zkoušek a potvrzuji Vaše slova. Ale tady jde o svobodu projevu. Teprve z projevu je možné poznat, jaký člověk zhruba je. Ale protože máme svobodu, může si pan Sura psat co chce a jak chce. Jestliže máte opačný názor, diskutujte. Anonymně nebo ne. Smysl internetu ale stojí právě do jisté míry na anonymitě.
Velice se pletete kdyz si myslite, ze tim ze si pronajmete web prostor tak muzete psat cokoliv. V tomhle jsme pro zapadni svet doopravdy opice z vychodu. Zurnalistika se u nas klidne muze prejmenovat zumpalistika.
S tím pohledem máte nejspíš pravdu. Ale přesto jsem rád za naše divoké a svobodné opice oproti aktivistické západní žurnalistice, která už dávno nepřipouští svobodnou debatu nebo nedej bože opačný názor.
Aktivistické? Spíše alibistické, pokrytecké. Aktivismus s tím nemá primárně co dělat.
Tak za mně, diskuze na těchto stránkách je nejslušnéjší a nejférovější ze všech diskuzí, co znám. A především se zde objevují i velmi fundované názory, ze kterých se jako laik také něco dozvím.
Psychologie mluví jasně. Lidé se více či méně zdráhají zcela veřejně pod svým jménem otevřeně a upřímně vyjadřovat, ježto se oprávněně i neoprávněně obávají oprávněných i neoprávněných i naprosto nespravedlivých nebo i ale nejen slovně ubližujících reakcí.
Ji ti píšu pod svým jménem, a občas dostanu výprask třeba -40. ale umím to přijmout. 🙂
A? Lež anonyma lze ignorovat. Nebo se lze zeptat odpovědné osoby, zdali je nařčení pravdivé a hlavně požadovat doklady.
Anonymové mají své místo vždy a všude. Zvláště tehdy, pokud by měl následovat osobní postih od mocných darebáků.
„Takze moznost chatovani ano ! ale ne touhle formou. Lidi si sem chodi pouze ulevovat a resit osobni spory.“
V dost velké menšině.
A kdo vás nutí si diskuzi číst???
Koblihu?
No nevím, kde jste na tu vlnu nenávisti přišel. Tedy netvrdím, že tu nikdy žádné takové komentáře nebyly, určitě se nějaké najdou , ale jsou to spíš výjimky. Jinak docela pochybuji, že by váš návrh něco zlepšil. Takže, co se týče nepravd a pomlouvání, to tady šíříte spíš vy sám, tím jak se tady navážíte do tohoto webu.
„Stát nedotuje žádné spojení, neboť dopravci jsou ochotni zde jezdit bez dotací, což je v zásadě i ve finančním zájmu státu.“ Kdyby stát spojení dotoval přičemž tržby by byly rizikem objednavatele, nebylo by to v lepším fin. zájmu státu? Nevím, ptám se 🙂
V případě expresního spojení Praha – Ostrava je samozřejmě ze strany státu namístě jiná regulace než dotovaná.
Já se spíš kloním k neziskovému principu. Jde o dopravu v rámci celého státu. A tak výdělečné trasy by měly dotovat méně výdělečné a pak není třeba ani tak vysokých dotací. Ale aby zisk pak končil jen v soukromých rukou a nešel zpět do té veřejné dopravy a my pak platili v plném rozsahu to nevýdělečné, je špatně. Prostě dostupná a kvalitní veřejná doprava musí být pro každého v zemi. každý musí mít stejná práva a povinnosti. A pokud nechceme vylidnit venkov a mít všude jen auta, silnice, parkoviště, tak koncepce a ekonomika musí vypadat úplně jinak. Jde o chybnou… Číst vice »
Bohužel bez konkurence nelze o tak komplikovaného produktu určit skutečnou míru nákladů.
A s konkurencí to jde nějak lépe? Zvláště, když ta menšinová může celou činnost dotovat úplně odjinud, zatímco na druhé straně papírově nelze spojit dohromady pomalu ani osobní a nákladní obsluhu slabších míst?
Použití spojení „hrubě manipulativní“, „hlubokém neporozumění“, a „Oldřich to ví“ vypadá jako snaha působit na emoce místo na rozum, a demonstrování falešné iluze o vlastní profesionalitě 🙂
Sluší se dodat, že odkazovaný návrh koncesního systému „vyřeší“ situaci s kapacitou redukcí počtu vlaků, a tedy i cestujících.
Vzhledem k „babičkám z malých vesniček“ nelze rušit dotované spoje co staví v Mohelnicích a podobných, to ví každý „odborník“. A kapacita se uvolnit chce. Takže zbývá rušit atraktivní rychlá spojení, pod záštitou koncese.
Uvolní se možná dvě trasy do hodiny, které zabere nákladka, trať bude přetížená dál a lidí ve vlacích méně. Ceny vyšší než když se o zákazníka musí bojovat na otevřeném trhu.
Konec příběhu o koncesích.
Slyšel jste už někdy o různě dlouhých vlacích, případně dokonce o pro vás nejspíš nepředstavitelné novince dvouposchoďových?
Slyšel jste už o garantovaném monopolu, který by i tak čestně bojoval o zákazníka a držel ceny nízko?
(A chtěl byste jet na sedačce v horním patře z Prahy do Ostravy, se zavazadlem někde na představku – pokud by se vešlo vůbec, a s občerstvením – no – asi bez?)
Ale i tenhle monopol nebude moci zvýšit cenu nad celostátní tarif.
Tedy nad 603 korun ve dvojce z Prahy do Ostravy, za to budete namáčklý ve dvoupatrovém vlaku , jak tu doporučují další odborníci, aby se uvolnily sloty a navýšila kapacita. (obojí má MD za cíl a 20 vozů se k peronům nevejde)
To zní jako úžasné zhoršení něčeho, co docela dobře fungovalo… Jo a místenky jsou fuj, tak ještě kolem vás můžou stát lidi v uličkách „hlavně že se vešli“, paráda…
Někteří si dokonce pamatují zdvojené Bpjo. Problém je, že až na jednu jsou všechny v hutích. Stejně tak oba Krakeny, které by to nevytrhly. Další možnost je sebrat City Elephanty z pražského eSka. Nic z toho není vhodné na dálkový vlak.
Z čehož plyne tvrzení, že takové vozo z nebe nespadnou a v rybníce nejsou.
Na tomto webu tak porůznu čtu i o dost kapacitních patrových soupravách s dostatečnou rychlostí …. pokud na nějaké trati – třeba Praha – Ostrava (a dál) jsou nebo budou potřeba, mohou se na tuto trať vyžadovat a pořídit, a na takové trati si koneckonců na sebe i vydělají. Samozřejmě ne ze dne na den, na letošní a příští a asi i přespříští rok je třeba vycházet ze souprav, které už někdo má nebo má objednané.
Jistě, jenom to bude monopol jako třeba u DB, takže vyšší ceny, menší nabídka spojů = více lidí to vezme autem.
Lepší expresní spoje „jen“ dvakrát (nebo třeba i jen jednou) za hodinu se skutečně respektovaným rychlým průjezdem než častěji za cenu, že se na trať už bude vše těžko skládat, a nakonec se bude vše zpomalovat. V případě potřeby zachování konkurence nebo větší poptávky, než nabízejí nejkapacitnější možné soupravy, pokud jede více přibližně stejně rychlých souprav v závěsu, nárůst záboru kapacity je minimální, byť samozřejmě záleží na tom, jestli řízení dopravy umožňuje interval pětiminutový, nebo minutový. Ale všechny potřebné parametry mohou řešit právě dobře nastavené koncese.
Na trati to bude stejné, uvolněné místo zabere nákladní doprava.
Už vidím jak „ministerstvo dobře nastaví koncesi“, když nezvládá normální soutěže, které se dělají opakovaně už mnoho let.
Dalším nesmyslem je, že pan Kolovratník řeší pouze rameno PrahaOstrava, přičemž těch vlaků, co ale jedou v relaci PrahaČeská Třebová je výrazně více. Zdaleka ne všechny jsou komerční a zdaleka ne všechny jsou na hraně co se týče počtu vagónů.
Upřímně, když pominu podivnost takového návrhu, nelze se na druhou stranu nepodivit nad skutečností, že nejdůležitější česká železniční relace je skutečně tou „první na ráně“ – podle předpisů mají opravdu osobáky 163+3xBymee s pěti lidma přednost před 14vozovým RJ expresem. Na druhou stranu si nemyslím, že bude konstruktér výlukového JŘ natolik mimo smysly, že toto pravidlo uplatní a upřednostní osobák přes relací, co drží českou osobní železniční dopravu na nějaké úrovni. Faktem ale zůstává, že kontejnerové NExáky skutečně patří k tahounům české železnice a v rámci možností by měly mít přednost před nějakým vzduchovozičem, co si kraj platí jen proto,… Číst vice »
Na to jste zase přišel kde že má Os přednost před RJ???
RJ má přednost i před Cocordem😀
Os je závazková doprava, RJ je komerční vlak. Při přídělu kapacity má přednost závazková doprava, komerční až jako poslední.
Nektere argumenty v teto odpovedi davaji smysl, nicmene opatreni je treba posuzovat nikoli jen podle toho, na jake obdobi je pozmenovaci navrh puvodne zamyslen, ale i podle toho, jak budw fungovat predtim a potom. A to, ze na necem spolupracuji Ceske drahy, jeste stale pripousti moznost mylneho rozhodnuti Ceskych drah. Nemaji patent na rozum :-).
Hlavně je potřeba porovnat, co je napsané v této odpovědi, a co je skutečně napsáno v pozměňovacím návrhu. Protože přidělování kapacity se nebude řídit článkem, ale zákonem. V tom pozměňovacím návrhu žádné omezení na vlaky, které „jsou důležitým prvkem ve státním dopravním systému“.
Jenže to je situace, kdy okresní tajemník a 4 esenbáci v kulturní komisi rozhodují o tom, zda pankáč dostane povolení hrát, či nedostane povolení hrát.
Tak, a ještě by chtělo podobné reakce od ministra dopravy k trestání strojvedoucích,které také vyvolalo tady velké haló…
Pane Kolovratniku, tonouci se stébla chytá a Vy máte pifku na novináře, který odhalil Vaší prasarnu. Alespoň to tak vypadá.
Jakou on může mít pifku na novináře, když se prezentuje taky jako novinář. Dělal přece v rádiu. Takový brouk Pytlík.
„Autor kromě toho podsouvá můj osobní zájem na omezení, což vzhledem k tomu, že každý den cestuji mezi Pardubicemi a Prahou vlakem, nedává žádný smysl…“
Byť si nemyslím, že jakékoli omezení by nějak výrazněji snížilo počet spojů mezi Prahou a Pardubicemi, tak mi argumentace pana Kolovratníka, že nemůže mít střet zájmu, který dokládá svým střetem zájmu, přijde úsměvná.
On to je v tom hnutí takový „Industry Standard“…
Akorát na Twitteru na kritiku jaksi neodpovídá.
Nikdo z ANO neodpovídá na kritiku. Je to banda bezpaternich krys.
Je-li někdo dokonalý…pak kritiky netřeba…
Kolovratník. To je ten, který stojí za zbytečnou změnou názvu SŽDC. A je to jeden z těch lidí, kteří podporují STBáka a kvůli kterým jde ČR do háje.
„můj návrh byl připraven v součinnosti s ČD, které dříve souhlasily. Zdá se tak, že nový generální ředitel Ivan Bednárik o tomto zřejmě nebyl informován.“ = nebyl poučen o tom co má tvrdit a že musí souhlasit.
V diskuzi pod původním textem tvrdí, že s ním o tom jednal minulý týden. Vyjádření Ivana Bednárika o tomto návrhu pro Zdopravy.cz je v pátku. Tolik fakta:-)
Zrovna ta změna názvu zbytečná nebyla. je dobře, že byla provedena.
Opravdu? Vždyť přišla pár týdnů potom, co mělo SŽDC nové logo a neměla žádnou legisvaganci. Většina lidí pořád říká SŽDC.
Jo? Hodně lidí říká také stále ČD. SŽDC byl výraz sice odborný, ale pro veřejnost těžko pochopitelný. Změna názvu byla užitečná.
I se zákazem zkracování, protože se Slovinskými železnicemi se to rozhoně plést nebude.
Ještě bych doplnil, že to je ten, který pohřbil Ostřešanskou spojku.
Tu pohřbilo obyvatelstvo přilehlých vesnic
Ale prdlajs. Kdyby se ta spojka postavila v původně navrhované trase z 50 tých let, tak by se nikdo nebránil a byla by o hodně levnější. Stavební „uzávěra“ či jak se to nazývá, tam snad pořád ještě je …..
Jestli variantou z „50 tých let“ myslíte tu, že se trať vrátí od Nemošic ke Starým Jesenčanům, tak tato varianta ve své podstatě nepřináší žádné zrychlení pro cestování do Chrudimě. Jediný sporný přínos je, že umožňuje elektrizaci.
A kdo že to veřejně prohlašoval, že v navržené trase trať vést nemůže?
https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/martin-kolovratnik-trasa-ostresanske-spojky-by-se-mela-zmenit-20170401.html
Ona je otázka, jak se to projednávalo a jaké argumenty a řešení SZDC a další nabízeli. Dohoda je vždy možná, jen se to musí umět a chtít. U dálnic se to kupodivu tak vážně nebere.
U dálnice se to prostě převálcuje. 🙂
POkud vím, na každou trasu se ozvala jedna obec, která to pohřbila.