Kolínské nádraží čeká čtvrtmiliardová oprava. Přibudou výtahy a bude průchozí

Stanice Kolín. Foto: Jiří VomáčkaStanice Kolín. Foto: Jiří Vomáčka

Další z velkých nádraží na tuzemských koridorových tratí čeká velká modernizace. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala soutěžit projektanta, který

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Ono by bylo třeba to dotáhnout dál, nejen, že to skončí parkovištěm za 5. peronem. Město by se mělo postavit čelem k tristnímu stavu komunikace pro pěší a cyklisty z nádraží na Zálabí. Místo megarozkrádačky zvihacího zařízení na železničním mostě se tam mělo udělat rozšíření právě pro ně. Např. v Nymburce to funguje a je to hojně využívané. Vysoké lodě přes Kolín stejně jezdit nebudou nejspíš nikdy, když splavnost Labe končí, kde končí, ale i to by se dalo řešit. Město má patřit především jeho obyvatelům a ne nenažrané lobby. Z nádraží se dá jít po tzv. novém mostě, ve… Číst vice »

železničář v důchodu

S tím nelze než souhlasit – při současných cenách jízdného v kolínské MHD (zatím není zaintegrována do PID) a v lepším případě půlhodinových intervalech vlaků na zálabskou zastávku se by nemálo lidem určitě vyplatilo takovou zkratkou chodit pěšky, navíc v rovinatém terénu Polabí je všude zvykem hodně jezdit na kole. Ale na polovičatá a nedokonalá řešení (často vyvolaná přístupem „ušetřit, ať to stojí, co to stojí“) jsme si v Čechách museli zvyknout už dávno, takže „nic nového pod sluncem“ … A propos: co by si teď v Nymburce počali, nemít lávku aspoň na železničním mostu, když lávku ve městě museli… Číst vice »

To

Skoro to vypadá, že SŽDC provedla komplet modernizaci a zapomněla na výtahy… co mi to jen připomíná.

železničář v důchodu

A kde že to „SŽDC provedla komplet modernizaci“? V Kolíně se „modernizuje“ postupně – například nějaké úpravy („vylepšení“) nádražní budovy prováděla před časem ještě pro ČD snad dokonce AŽD Praha (asi prostřednictvím nějakých svých subdodavatelů). Dokud ČD přepravovaly i zásilky typu spěšnin a zavazadel, měly ve stanicích s ostrovními perony separátní „zavazadlové tunely“ a do nich ústícími zavazadlovými výtahy (neurčenými pro dopravu cestujících) své opodstatnění – po zrušení přeprav toho „zboží“ pochopitelně jejich původní smysl v podstatě zanikl a celý ten prostor včetně výtahů lze relativně snadno přeměnit na prostory využivatelné cestujícími, bohužel ovšem s tím nepříjemným nedostatkem, že nebudou… Číst vice »

Pavel

Ve 3. odstavci asi chybí ve větě slovo „dostanou“.

Pan X

Doufám, že se konečně přestanou dotovat hračky pro šotouše a že současně s rekonstrukcí nádraží bude definitivně odpojena a zlikvidována trať 014 na Ledečko. Už tam dávno mohla být postavena cyklostezka, po které by za den projelo mnohem víc lidí, než po té trati za měsíc.

lucky

Ty jsi kojot gumový!

Tomáš

Protažení podchodu, aby se stal průchozí, by si zasloužilo mnohé nádraží. Nejvíce asi pražské hlavní na Žižkov a Vršovické do Nuslí.

železničář v důchodu

Prodloužení obou zmíněných podchodů se konečně připravuje … Snahy prodloužit aspoň jeden podchod na pražském hlavním nádraží až na vinohradskou stranu kolejiště byly dost intenzivní (byť marné) už při přípravě výstavby 5. – 7. nástupiště ještě „za hlubokého bolševika“: tehdy ovšeem byla nepřekonatelným hlavním protiargumentem skutečnost, že tím by se z podchodu pro cestující (s jízdenkami), kde za vše ručí ČSD, stal vlastně veřejný průchod (na vinohradské straně se s osobními pokladnami nepočítalo a bránit v přístupu „necestujícím není dost dobře možné), za který ovšem ČSD ručit nechtěly (a město také ne, neboť to byl podchod ČSD), protože prý „co… Číst vice »

Jmfjv

U podchodu ve Vršovicích se propojení s Nuslemi nabízí jak houska na krámě. Na Hlavním nádraží mi není jasné, jak by se, vzhledem k vinohradskému kopci, řešil východ.

To

Je tam na jednu stranu k tunelům navržena rampa a opěrné stěně, na druhou stranu k tramvajím je to v pohodě

železničář v důchodu

A minimálně teoreticky by tam neměla dělat problém ani výstavba nějakého (kapacitnějšího) výtahu do Španělské ulice (k dříve „drážní“ mateřské školce a poliklinice), aby to bylo skutečně „řádně bezbariérové“ – ale to už bychom asi chtěli příliš …

Jan

Hlavně aby ty výtahy fungovaly. V Libni nejsou tak dlouho a přesto často funguje jen jeden, na třetí nástupiště nevede žádný. I ty plošiny se uvádějí jako poruchové. O víkendu jsem byl v Košicích a překvapilo mě že v prostorách budovy nefungogval ani výtah ani eskalátor, přitom jedna čekárna je o podlaží výše a v úrovni vstupu není ani žádná lavička, všichni lidi s kuframa stojí před tabulemi odjezdu, někdy i hodinu když má otáčející se vlak z ČR zpoždění už na příjezdu. Přístup na samotná nástupiště je samozřejmě barierový. Tak snad tady to bud lépe dotažené.

Ondra

Na Slovensku je obecně úroveň železniční infrastruktury dost žalostná.

železničář v důchodu

V Libni jsou výtahy na všechny tři peróny, ale jen na 1. nástupiště je „klasický“ osobní výtah z podchodu pro cestující – na 2. a na 3. nástupiště (přičemž ten na 3. perón už asi 2 měsíce nefunguje) jsou výtahy jen mírně upravené původní zavazadlové, přístupné jen z původně „zavazadlového tunelu“ – tedy obdoba toho, co se teď chystá v Kolíně.

železničář v důchodu

Pokud jsem si nedávno stačil při přestupu v Kolíně všimnout, tak podchod pro pěší k nástupištím byl právě letos generálně opraven – samozřejmě bez toho, že by byly vybudovány eskalátory (zůstaly jen debilní plošiny pro vozíčkáře): osobní výtahy (místo nákladních) budou pro „vozíčkáře“ i cestující s kočárky a těžkými zavazadly jistě přínosem, ale protože nebudou ústit do podchodu pro („pěší“) cestující, ale jen do dosavadního „zavazadlového“ podchodu, který s tím „hlavním“ podchodem pro („pěší“) cestující nebude přímo propojen, takže i to bude opět jen značně nedokonalé (či spíše nouzové) „šetřílkovské“ řešení – a když už jednou do toho „výtahového“ podchodu… Číst vice »

Vojtěch Zvolský

Je paradoxní, že z trojice měst Čáslav, Kutná Hora a Kolín má nejhezčí budovu a okolí právě Čáslav, ačkoliv narozdíl od Kolína neleží na důležité mezinárodní trati a narozdíl od Kutné Hory se nejedná o hojně turisticky vyhledávané město. Pozitivní ale je, že v Kolíně již úprava přednádraží probíhá a oprava budovy, která by dle článku měla začít velmi brzy, hodnotím velmi pozitivně. V Kutné Hoře se asi zlepšení jen tak nedočkáme. SŽDC letos dokončila opravu nádražní budovy na městě, ale vedení města se zatím moc nezasadilo o zlepšení přednádražních prostor jak na městě, tak v Malíně a pravděpodobně se… Číst vice »

Martinm

Ač se SŽDC většinou zastávám, tak tady opravdu nechápu, že výtahy nebyly vybudovaný už při rekonstrukci a taky nechápu že to prošlo přes drážní a stavební úřad.

Michal

Ona v Koline velka rekonstrukce neprobehla, jen zadni nastupiste v ramci akce „zvedame most za EU prachy“, plus nove SZZ v cele stanici.

železničář v důchodu

No, ona ta rekonstrukce ve skutečnosti nebyla až tak úplně malá – a to i v části kolejiště přiléhající ke staniční budově (kvůli zvýšení rychlosti při průjezdech v návaznosti na „koridorizaci“) …
A pokud jde o podchod pro cestující, tak ten získal nové obložení stěn a snad i podlahu až někdy velmi nedávno (loni?).

Tomas

Pozor na částku v nadpisu. Přihlouplí šotouši zase budou mít téma 🙂

Martin Hanzal

No, že pro vás budu téma i téměř po měsíci, to jsem nečekal. Je vidět, že váš život musí být neskutečně prázdný. Jinak, prosím, oslovení šoutouš si nechte pro někoho, kdo jím opravdu je. Převelice děkuji